[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ik wil eerst zien wat voor prijs Setambre ons kan geven, voordat ik ga bepalen of het geen zin heeft ;)
En die drie weken schatting kan wat genuanceerder: de kans is groot dat we nog tot december/januari moeten wachten voor echte beschikbaarheid. Als de poging van Setambre echt serieus is, dan is de "stoomboot uit china" hier al aangekomen voordat de pakjesboot vertrokken is <+:)
Ik probeer ook serieus er mee bezig te zijn, maar zit nu vrij vol met mijn studie. Laatste jaartje...

Van het weekend probeer ik wat mailtjes te versturen. Hou de sites van inkoopacties / samenkopen maar in de gaten aangezien op GoT geen inkoopacties georganiseerd mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:59:
Van het weekend probeer ik wat mailtjes te versturen. Hou de sites van inkoopacties / samenkopen maar in de gaten aangezien op GoT geen inkoopacties georganiseerd mogen worden...
Post hier maar es een link als het er van komt. :)

Ik vertrek morgen vroeg naar Keulen. Braaf zijn allemaal ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 11:50
effem schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:21:
ik heb de kernel configuratie gepost in de eeeuser wiki.
http://wiki.eeeuser.com/kernelconfig
vraagje aan jou, Als je er een sd-kaart instopt. Gaat deze er dan volledig in? of blijft hij een stukje uitsteken?

omdat ik ook voor de 4g wil gaan, is het zeer handig als mijn 8gb kaartje er helemaal inzit. zodat ik hem er niet steeds uit moet halen wanneer ik hem in mijn tas ofzo stop.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ruler-Nrg schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

vraagje aan jou, Als je er een sd-kaart instopt. Gaat deze er dan volledig in? of blijft hij een stukje uitsteken?

omdat ik ook voor de 4g wil gaan, is het zeer handig als mijn 8gb kaartje er helemaal inzit. zodat ik hem er niet steeds uit moet halen wanneer ik hem in mijn tas ofzo stop.
Ja, check dit filmpje maar: http://www.youtube.com/watch?v=crqxQdLkLgE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bij mij werkt hij gewoon? Zoek anders bij Youtube op 4GO SDHC. :)

Dit kan tegenwoordig ook:

[ Voor 16% gewijzigd door Roamor op 25-10-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hier ook intresse om er eentje te bestellen/importeren, superleuk ding!

Ook heb ik op de Asus EEE-hacks blog een stel foto's gezien waar hij uit elkaar is gehaald, en waar de uitbreidingsmogelijkheden te zien zijn:
http://asuseeehacks.blogs...-eee-pc-disassembled.html
(lijstje met alle foto's)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Misschien een rare opmerking; maar ik doe hem toch. De EEE heeft een vrij MiniPCI Express slot. Hier kan je bijvoorbeeld een Aircard MC8775 in plaatsen (GSM/GPRS). Bestaat er software om gesprekken te voeren via zo'n kaart? Dan kan je de EEE ombouwen tot extreem uitgebreide telefoon..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
SgtStrider schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:25:
Misschien een rare opmerking; maar ik doe hem toch. De EEE heeft een vrij MiniPCI Express slot. Hier kan je bijvoorbeeld een Aircard MC8775 in plaatsen (GSM/GPRS). Bestaat er software om gesprekken te voeren via zo'n kaart? Dan kan je de EEE ombouwen tot extreem uitgebreide telefoon..
Nou moet ik zeggen dat ik daar ook over na zat te denken. Je kan bijvoorbeeld bij orange een sim-only abbo nemen voor 10€, icm Orange World. Je kan dan, via een port-hack flatfee internetten, zolang je maar port 80 gebruikt.
Maar ja, dan blijft er wel €14 beltegoed over per maand. Beetje zonden.

Maar ik denk niet dat er zomaar software voor beschikbaar is. Bellen via je laptop doen volgens mij niet veel mensen. Ik ga het googlen!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik ben inmiddels wat verder; maar ik loop steeds vast op Google; er is gewoonweg geen enkele PC behalve de Flybook die kan bellen via het GSM netwerk, en er is ook vrijwel niets over te vinden. Terwijl dit toch juist ontzettend uniek kan zijn! Ik bedoel, ze doen het ook met PocketPC's, waarom is het dan zo moeilijk om te implementeren op een normale PC :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Weet je waar ik me echt heel erg aan stoor?

Asus vind ik echt een top merk maar hun site is echt zo gruwlijk traag evenals hun downloads. Zover ik weet is Asus toch best wel een goed lopend bedrijf die makkelijk een wat hogere bandbreedte kan betalen. Ik snap het echt niet dat ze daar niet is wat meer geld in steken. Ik moest een keer bijvoorbeeld voor 75 mb aan drivers downloaden. Nou daar was ik toch wel 30 a 45 minuten mee bezig toen. :s

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 03:29:
Weet je waar ik me echt heel erg aan stoor?

Asus vind ik echt een top merk maar hun site is echt zo gruwlijk traag evenals hun downloads. Zover ik weet is Asus toch best wel een goed lopend bedrijf die makkelijk een wat hogere bandbreedte kan betalen. Ik snap het echt niet dat ze daar niet is wat meer geld in steken. Ik moest een keer bijvoorbeeld voor 75 mb aan drivers downloaden. Nou daar was ik toch wel 30 a 45 minuten mee bezig toen. :s
Ja vreselijk he? Dat hebben ze voor mijn gevoel altijd al gehad.... Ik dacht eerst dat het kwam omdat het een chinees/taiwanees bedrijf was, dat ze daar de servers hadden staan. Maar ze hebben ook Europese en VS mirror's, dus dat zou geen punt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
Voor de liefehbbers van wereldwijde verkoop van EEE.
Op 5 november wordt de EEE in Singapore verwacht.

Dus als er nog iemand daar binnekort een bruidje gaat scoren, kan hij gelijk een PCtje meenemen :)

http://www.pccorner.com.p...tegoryid=0&productid=3792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Wat antwoorden op dingen hierboven:
Kaartje gaat er volgens het filmpje helemaal in. Ik heb zelf geen SD kaart om dat uit te testen (mijn camera heeft CF).

asus site is inderdaad vaak traag. Hangt ook af van server en tijdstip. Ik laat het meestal maar aanhobbelen met een download manager.

mc8775: leuk idee.
ik weet dat er een project is in de openembedded hoek om iets te doen met een linux phone.
Heb al een tijdje geen contact met die jongens gehad.
Heeft iemand enig idee over de prijs van zo'n mc8775 kaartje (en waar als end user zo'n ding te kopen).
De enige andere vraag die ik over dat ding heb is hoe ze het doen met de antenne.
Lijkt me niet handig want als je dat ding erin stopt zit de hele PC tussen het kaartje en de zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze Belgische webshop kunnen ze hem vanaf 17-11 leveren.

http://www.expansys.be/p.aspx?i=158485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Expansys :')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:12:

Hmm..de Nederlandse Expansys krijgt hem later en is duurder....Als het in Belgie ook een QWERTY toetsenbord is, wordt het misschien wel interresant om effe over de grens te kijken

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 11:50
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:12:

en er staat bij: Beschikbaarheid: Verwachte uitkomst datum 07 dec 07 :|

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

iemand er al Quake 3 op gedaan en er een filmpje van gemaakt???

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayBigfoot schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

Hmm..de Nederlandse Expansys krijgt hem later en is duurder....Als het in Belgie ook een QWERTY toetsenbord is, wordt het misschien wel interresant om effe over de grens te kijken

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158607
De witte versie staat wel op 17-11.

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even wat rond gebeld naar Asus en naar Nederlandse resellers. Het heeft weinig zin om de EEE's te importeren.

De 4G's zijn inderdaad half november ongeveer beschikbaar in Nederland.
De 8G's eind november / half december beschikbaar.
De 2G's zijn pas eind december goed verkrijgbaar.

Bulkkortingen kon Asus me niet geven omdat ze niet de exacte prijzen weten van de EEE's.
Direct inkopen bij Asus gaat erg lastig aangezien je daar een KVK nummertje moet hebben en de rest van de poespas. Helaas heb ik geen bedrijf en heb ik dankzij het afstuderen heb ik geen tijd om de administratieve romp af te handelen. Mocht iemand een bedrijfje hebben en dit beschikbaar wil stellen dan scheelt dit weer wat centjes ;)

Momenteel houden de resellers me op hoogte. Zodra ze iets meer weten weten jullie het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:18:
Heb net even wat rond gebeld naar Asus en naar Nederlandse resellers. Het heeft weinig zin om de EEE's te importeren.

De 4G's zijn inderdaad half november ongeveer beschikbaar in Nederland.
De 8G's eind november / half december beschikbaar.
De 2G's zijn pas eind december goed verkrijgbaar.
Bedankt voor je moeite. :) Ik ben blij om te zien dat de 4G zo snel al komt. Dit is de versie die ik op het oog heb namelijk. Webcam, upgradebaar geheugen, dus op de toekomst voorbereid. Hebben ze verder geen Nederlandse adviesprijzen genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st18
  • Laatst online: 06-09 18:07
Hebben ze ook iets over de beschikbare kleuren gezegd? Want tot nu toe zie ik alleen maar witte eee's verschijnen op diverse fora. Is hij ook bij release gelijk in zwart én wit (en eventueel andere kleuren leverbaar) of houden ze het eerst op wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Er is een verise van de bios die ook 100 MHz FSB ondersteund, maar op mijn systeem is dat niet stabiel.

Meer info: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=7762#p7762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je hem al krijgen? En als je m via Ebay besteld krijg je er dan een met een chinees toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57

Q-bone

Dusss...

effem, dat betekend dus dat de machine echt op 640 mhz daait (standaard) en alleen met "hack" op 900 is te krijgen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

crap, dubbel post :+ my bad

[ Voor 84% gewijzigd door Q-bone op 26-10-2007 21:23 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Q-bone schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:22:
effem, dat betekend dus dat de machine echt op 640 mhz daait (standaard) en alleen met "hack" op 900 is te krijgen?
dat lijkt me wel wat frappant als ze hem als 900 verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Bizarre eBayer: http://cgi.ebay.com/Super...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

300 dollar voor het apparaat.... 200 dollar voor verzenden... lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Q-Bone: de UI zegt ook origineel dat het 900 Mhz is (onder linux). Onder windows niet dacht ik. (maar dat heb ik zelf nog niet operationeel)

Ik denk dat de bios versie die ik had nog niet zo mature was (of misschien mijn hardware)

Mertoglunl: de taiwanse versie heeft inderdaad chinese tekens op het toetsenbord, maar ook gewone letters. Zie doe foto's die er her en der rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Vreemd dat de snelheid onder windows dan lager is... Maar eerst maar eens zien hoe jou windows avontuur verloopt ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
ligt er waarschijnlijk aan hoe het os de snelheid bepaald.

de nieuwe bios lijkt nog wat issues te hebben, maar ik denk dat 900 mhz wel gehaald zal worden.
Dit zijn early adopter problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
effem schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:31:
ligt er waarschijnlijk aan hoe het os de snelheid bepaald.

de nieuwe bios lijkt nog wat issues te hebben, maar ik denk dat 900 mhz wel gehaald zal worden.
Dit zijn early adopter problemen.
Ben ik paranoïde als ik denk dat Asus het bij introductie op safe speelt, om hitteproblemen te voorkomen? Voor de ervaring zal die iets lagere clocksnelheid niet zoveel uitmaken, en door vernieuwde BIOS versies kan men het later altijd nog wel opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
JayBigfoot schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:37:
Voor de liefehbbers van wereldwijde verkoop van EEE.
Op 5 november wordt de EEE in Singapore verwacht.

Dus als er nog iemand daar binnekort een bruidje gaat scoren, kan hij gelijk een PCtje meenemen :)

http://www.pccorner.com.p...tegoryid=0&productid=3792
Ik kan half november wellicht regelen dat iemand er eentje meeneemt uit Singapore voor mij :). Ik weet alleen niet of dit wel zo voordelig is, aangezien de EEEPC ook half november in NL wordt verwacht. Als ik hem uit Singapore haal, is de garantie natuurlijk een veel lastiger verhaal. Aan de andere kant zal ie dan wel goedkoper zijn. Ik weet niet wat de prijzen daar zijn, maar zonder invoerbelasting O-) , moet ie haast wel goedkoper zijn :). Ik vraag me alleen af of de specs wel precies hetzelfde zijn, of dat er Aziatische kenmerken op zitten :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

maak er maar 100% waarheid van dat xp op de eee komt :D
bron: http://eeepc.asus.com/en/news10192007.htm joepieeeeeeeee

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisb1 op 27-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dennisb1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:13:
Ik vraag me wel af hoe je dat erop zet zonder cdrom drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:19:
Ik vraag me wel af hoe je dat erop zet zonder cdrom drive.
in de eerste zin staat:

ASUS confirmed they will offer the highly anticipated Eee PC
pre-installed with Genuine Microsoft Windows by end of this year.

Maarja eind van het jaar... Wanneer komen ze dan in Europa? XP vind ik wel tof namelijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

CLB schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:20:
[...]

in de eerste zin staat:

ASUS confirmed they will offer the highly anticipated Eee PC
pre-installed with Genuine Microsoft Windows by end of this year.

Maarja eind van het jaar... Wanneer komen ze dan in Europa? XP vind ik wel tof namelijk :)
ben ook zeer benieuwd.
maar wat me nog meer intreseerd is het een nederlandse xp of amerikaans of zelfs japans :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Er zijn toch vast wel manieren om xp zelf erop te zetten zonder cd'tje, op usb of via netwerk?

Zou zonde zijn als je een licentie die je nog hebt niet zou kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

wat dacht je van sd card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Lynxathon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:56:
[...]

Ik kan half november wellicht regelen dat iemand er eentje meeneemt uit Singapore voor mij :). Ik weet alleen niet of dit wel zo voordelig is, aangezien de EEEPC ook half november in NL wordt verwacht. Als ik hem uit Singapore haal, is de garantie natuurlijk een veel lastiger verhaal. Aan de andere kant zal ie dan wel goedkoper zijn. Ik weet niet wat de prijzen daar zijn, maar zonder invoerbelasting O-) , moet ie haast wel goedkoper zijn :). Ik vraag me alleen af of de specs wel precies hetzelfde zijn, of dat er Aziatische kenmerken op zitten :/.
Dan hoop ik voor je dat je kennis niet aangehouden wordt bij de douane want een eeePC ligt boven de vrijstelling voor invoerrechten.

Garantie: even in de winkel kijken of alles het goed doet. Met name het scherm.
Het enige bewegende deel wat kapot kan gaan is een kleine fan.

En wat betreft XP:
Je kunt het er ook via USB opzetten (zelf niet gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
effem schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

Dan hoop ik voor je dat je kennis niet aangehouden wordt bij de douane want een eeePC ligt boven de vrijstelling voor invoerrechten.
Invoerrechten hoef je niet te betalen voor dingen die niet in NL "blijven". Je kan dus beweren dat hij weer terug gaat binnenkort.

Trouwens, welke douane beamte weet het verschil nou tussen een laptop die al wel en al niet in NL wordt verkocht?

edit: invoerbelasting lijkt me trouwens niet van toepassing. Wel BTW.

[ Voor 6% gewijzigd door cornelixnootje1 op 27-10-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Lynxathon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:56:
[...]

BTW in singapore is 7%. Dat scheelt je dus 19-7=12%. Dat is 24 euro op 200 euro. Lijkt me niet echt de moeite waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk post onder dit

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 19:51 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb hier iets gelezen op een site:

De extreem goedkope Asus Eee-notebook zal vanaf volgende maand overal ter wereld te koop zijn. De eerste scheepslading bevat zo'n 20.000 units en er worden er in een later stadium nog veel meer verwacht. De Eee kost tussen de $199 en $369.

Klopt dat?

OOK in België ?

http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=2095503 daar heb ik het gelezen.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Heb je he topic überhaupt gelezen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:58:
[...]

Heb je he topic überhaupt gelezen?
Ja ik weet ook wel dat er staat eind dit jaar begin 2008 maar ik wil maar zeggen, of het voor binnenkort is of voor volgend jaar? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

Ja ik weet ook wel dat er staat eind dit jaar begin 2008 maar ik wil maar zeggen, of het voor binnenkort is of voor volgend jaar? ...
Een bladzijde teruglezen en je weet bijna per model in welke maand hij wordt verwacht ;) (in Nederland, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Hmm ik wil hem oa als ebook reader gebruiken en ook gewoon om te internetten in bed. Maar de resolutie van het scherm staat me nog niet aan. Alsmede de grote lege vlakken aan de zijkant.
Internet sites zijn tegenwoordig veelal gebouwd voor minimaal 1024
Ik wacht nog heel eventjes op de 8/10 inch scherm. Hij is bijna perfect.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
x-man schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:07:

Heb jij meer informatie? Dat lijkt mij toch echt een kwestie van 6 maanden of een jaar, of nog langer. En je kan tzt je oude eeepc met gemak op MP kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
x-man schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:07:
Hmm ik wil hem oa als ebook reader gebruiken en ook gewoon om te internetten in bed. Maar de resolutie van het scherm staat me nog niet aan. Alsmede de grote lege vlakken aan de zijkant.
Internet sites zijn tegenwoordig veelal gebouwd voor minimaal 1024
De grote lege vlakken zijn de zogenaamde stereo luidsprekers en kan dus zeker niet gebruikt worden voor extra pixels...maar als je het het forum en alle berichtvoering daaromtrent goed hebt gelezen, blijkt dat deze ruimten met hele kleine luidsprekertjes (bovenin de "lege"ruimte" )zijn gevuld, dus zodra de 8"schermen komen worden deze ruimten wellicht wel kleiner. En anders de laptop groter.. De vraag is of we daar wel op zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Heb jij meer informatie? Dat lijkt mij toch echt een kwestie van 6 maanden of een jaar, of nog langer. En je kan tzt je oude eeepc met gemak op MP kwijt. :)
Klopt 10 inch gepland voor mid-2008. Dat is nog minimaal 6 maanden wachten. Maar heb de geduld wel, het is namelijk een must voor mij.

@JayBigFoot
Nee groter wil ik het beestje zeker niet hebben. Hoeft ook niet groter, want uit de speaker van mijn mobiele telefoon komt al flink wat geluid, dus veel ruimte is er echt niet nodig lijkt mij. :)

[ Voor 20% gewijzigd door x-man op 27-10-2007 22:39 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Dat XP op de Eee PC komt vind ik een beetje jammer, ben ik daar de enige in? De vraag is voor mij, wordt het DE standaard? Of blijft er een keuze tussen Linux en Windows? Dual-boot misschien?

Ik draag Linux een warm hart toe en zou het gaaf vinden als door deze laptop Linux dus een extra boost krijgt. Daarom denk ik ook zo snel de aankondiging, daags na de heel erg succesvolle launch, dat XP erop komt. Zijn er mensen met dezelfde gedachte, of ben ik alleen een beetje bevooroordeeld?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

er staat dat er een microsoft OS opkomt wie zegt dat MS er een XP versie opzet mischien verbouwen ze wel een vista versie (lijkt me onwaarschijnlijk maartoch)...

Er staat nergens MX windows XP dus ze kunnen ook XP FLP erop zetten of iets dergelijks... Of een andere uitgeklede windows die ze geen XP noemen. Dat hoeft geen probleem te zijn tot je wat vagere hardware wil gaan installeren. Op mijn huidige laptop kan ik mijn HP officetje niet intsalleren omdat de driver XP FLC niet een goedgekeurd OS vind moet minimaal win2000 zijn...

Dus even wachten tot je presies weet welke windows erop komt voor je een gat in de lucht springt...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Yonni schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:21:
Dat XP op de Eee PC komt vind ik een beetje jammer, ben ik daar de enige in? De vraag is voor mij, wordt het DE standaard? Of blijft er een keuze tussen Linux en Windows? Dual-boot misschien?

Ik draag Linux een warm hart toe en zou het gaaf vinden als door deze laptop Linux dus een extra boost krijgt. Daarom denk ik ook zo snel de aankondiging, daags na de heel erg succesvolle launch, dat XP erop komt. Zijn er mensen met dezelfde gedachte, of ben ik alleen een beetje bevooroordeeld?
Ik deel je mening. Ik gebruik totaal geen windows. Ik heb bij zo'n systeem dus ook al helemaal geen zin om ervoor te gaan betalen. Het moet natuurlijk goedkoop blijven. Ik heb hier ook al een totaal ongebruikte xp licentie in de kast liggen van de laptop waar ik op zit te typen. Weer 80 euri gedoneerd aan het 'de facto' standaard bedrijf...
Anyways, ik hoop dat je kan kiezen; of windows, EEE + x euro, of linux EEE + 0 euro. Als het deze constructie word, hoor je mij minder klagen, want buiten de mindere 'linux promotie' is er niets aan de hand :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Yonni schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:21:

Ik zou het heel "gaaf" vinden als er gewoon een OS op staat (of gezet kan worden) waar ik alles van begrijp: Windows.

Afgezien van de extra kosten voor een XP licentie (die iedereen toch eigenlijk wel heeft) zie ik geen nadelen aan XP tov Linux. De boot-time leek zelfs bijna even lang. En met name alllll die programma's die ik nu zo goed weet te werken onder XP kan ik dan blijven gebruiken op de eeepc.

Bovendien is XP voor de niet-power-user een fantastisch OS voor de eeepc, lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eerst tijdelijk voor de 7" en pas als de 8"/10" versie uit is stap ik over. 7" vind ik toch iets te klein maar ik heb nu eenmaal geen keuze. Als ik de 8" of 10" heb dan geef ik gewoon mijn oude weg. Daarom denk ik ook dat ik voor de goedkoopste versie van de 7" ga. Alhoewel 2g en 256mb geheugen is wel erg weinig. En ik weet dan niet of er wel mee te werken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
@niek1616:

Die 7% in Singapore moet je eerst nog maar eens daar terug zien te krijgen.
En de douane vraagt echt niet 7% minder omdat je in Singapore al betaald hebt.

Wat betreft de bewering dat ie binnenkort weer teruggaat: nice try, maar ik denk dat je dan niet door het groene kanaal mag, maar dat je via het rode kanaal wat papierwinkel moet afwerken (en dat als je via het groene kanaal gaat je zowiezo fout zit).

En of hij in NL verkocht wordt of niet is voor hen niet relevant. De bewijslast ligt bij jou.
Verder is het zo dat als ze dat willen ze precies na kunnen trekken welke serienummers er in NL geimporteerd zijn.
(en als ze bij het doorzoeken van je bagage een bonnetje vinden of een afschrift van je creditcard ben je al helemaal de klos).

Ik ben 1x gecontroleerd en mijn laptop die ca een half jaar oud is met het logo van het bedrijf erop gegraveerd werd aan alle kanten bekeken. Had ie veel meer interesse in als in de spijkerbroek met label er nog aan en de twee shirts die nog in de verpakking zaten.

Ze zijn daar niet helemaal achterlijk (maar je kunt natuurlijk geluk hebben en er tussendoor slippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
De huidige systemen komen allemaal met Linux.
Mijn inschatting is dat dat zo zal blijven en dat je de keuze zult krijgen tussen een Linux en een XP versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
effem schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:08:
@niek1616:

Ik ben 1x gecontroleerd en mijn laptop die ca een half jaar oud is met het logo van het bedrijf erop gegraveerd werd aan alle kanten bekeken. Had ie veel meer interesse in als in de spijkerbroek met label er nog aan en de twee shirts die nog in de verpakking zaten.

Ze zijn daar niet helemaal achterlijk (maar je kunt natuurlijk geluk hebben en er tussendoor slippen).
Maar wat willen ze daar mee dan? Ik bedoel: stel je hebt die laptop bij je, en ze vermoeden dat je hem niet in NL gekocht hebt, wat dan?
Zijn hier officiele regels voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
cornelixnootje1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Maar wat willen ze daar mee dan? Ik bedoel: stel je hebt die laptop bij je, en ze vermoeden dat je hem niet in NL gekocht hebt, wat dan?
De plicht om te bewijzen waar je hem gekocht heb, ligt bij de eigenaar. Dus bonnetje overleggen op een later tijdstip. Geen Nederlands bonnetje, dus gewoon invoerbelasting betalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Er is hier inderdaad wet- en regelgeving voor, kijk hier maar:
http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-18.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:18:
[...]

Er is hier inderdaad wet- en regelgeving voor, kijk hier maar:
http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-18.html
Die site heeft het wel over "laptopcomputers" als luxegoederen. Waarvoor je dus wordt aangeraden je NL bonnetje mee te nemen.

- Ik vraag me af hoe ze de waarde bepalen. Bijvoorbeeld een 2ehands laptop van 1 jaar oud, zonder bon.
- En ik heb sterk het idee dat laptops tegenwoordig zo "normaal" zijn, dat hier niet meer op gecontroleerd wordt.
- Ben je in overtreding als je "door het groene poortje" loopt, en je wordt gecontroleerd terwijl je een laptop bij je hebt waarvan je geen bon kan overhandigen? ("ehhh sorry, ik wist het niet?") Ik bedoel: moet je dan gewoon de BTW betalen, of ook nog eens een boete, of zelfs voorkomen?

edit: over overtredingen: http://www.douane.nl/part...bagage-20.html#P342_27586
Een schikkingsvoorstel van 50% van de ontdoken belasting plus de belasting zelf voldoen.

Dus dat is 9,50 euro per 100 euro gesmokkeld. Op een dure laptop (van zeg, 1400 US dollar) dus hooguit 100 euro boete. Lijkt me het risico wel waard. Zeker als daarmee de kous dus af is.

Maar ik vraag me wel af hoe het dan gaat als je reist met een 2e hands laptop die vorig jaar 1400 US dollar was.

[ Voor 22% gewijzigd door cornelixnootje1 op 28-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cornelixnootje1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:07:
Maar ik vraag me wel af hoe het dan gaat als je reist met een 2e hands laptop die vorig jaar 1400 US dollar was.
Dan is het aannemelijk dat je die laptop al had voor je Nederland verliet. Het is niet zo heel moeilijk om het verschil te zien tussen een nieuwe laptop en een laptop die al een jaar in gebruik is geweest.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Marzman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:36:
[...]

Dan is het aannemelijk dat je die laptop al had voor je Nederland verliet. Het is niet zo heel moeilijk om het verschil te zien tussen een nieuwe laptop en een laptop die al een jaar in gebruik is geweest.
Ehh ja, dat zal wel aannemelijk zijn, maar wellicht dat ze het toch graag willen zeker weten. En dan moet je dus gewoon alsnog al die btw betalen vermoed ik, ondanks dat je de keren ervoor zonder problemen door de douane bent gegaan. Ik vraag me echter af, tot hoe oude laptops, de douane je uperhaupt niet meer lastig valt.

Of stel je koopt een 2e hands in de VS via craigslist oid, hoe stellen ze dan het bedrag vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dude dit is 'n topic over de Asus Eee en niet over importen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
CLB schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:45:
Dude dit is 'n topic over de Asus Eee en niet over importen :?
Er zijn hier anders aardig wat mensen die hem willen importen. Sterker nog, de enige GoTter die er 1 heeft (effem), heeft hem langs de douane gesmokkeld.

Dus opzich wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13

pietje63

RTFM

Ik wil hem ook!

Dat is de korte samenvatting.

Verder ga ik binnenkort op vakantie naar ZO Azië (thailand, cambodja, vietnam, singapore, maleisië), van half november tot half januari.

Kan ik hem beter daar kopen? Ik ben er nu zelfs over aan het denken om hem al backpackend bij me te houden, gezien het gewicht enzo. De douane kosten neem ik dan gewoon voor lief (met de huidige dollar koers gok ik dat het nog steeds goedkoper is dan hier kopen).

Maar zijn er misschien compabiliteit of garanties issues?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het gaat over importeren van 'n product... Dat hoeft niet in dit topic worden besproken :)

Kijk hier gewoon ofzo: Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay
(Heb ik ook apart gestart en niet in het Zune-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Ik vind dat het toch wel hier gepost mag worden hoor....

Ik zit tevens sterk te twijvelen of ik de 8G of de 4G koop. Ik wil uiteraard de 8G maar ja, in NL krijgen we dus de 4G en ik heb geen zin om te wachten. Misschien koop ik dan later wel die uber versie met de 10' scherm. Eerst nog even enkele maandjes wachten dan maar.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn er al meerdere webwinkels bekend waar je een preorder kan plaatsen? Ik heb bij informatique en PCS computers een preorder staan maar de vraag is of die uberhaupt wel een paar binnen krijgen, als je ziet dat ze slechts 20.000 stuks voor de europese markt hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
20000 is idd heel weinig. Voor NL komt dat neer op een paar 100 exemplaren als het meezit. Die zijn ws. direct uitverkocht.... Het gaat er eigenlijk meer om wanneer ze weer een nieuwe lading kunnen leveren vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
cornelixnootje1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Er zijn hier anders aardig wat mensen die hem willen importen. Sterker nog, de enige GoTter die er 1 heeft (effem), heeft hem langs de douane gesmokkeld.
Says who?

Ik heb hem in Taiwan gekocht, maar dat wil nog niet zeggen dat ik hem binnengesmokkeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
pietje63 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:06:
Ik wil hem ook!

Dat is de korte samenvatting.

Verder ga ik binnenkort op vakantie naar ZO Azië (thailand, cambodja, vietnam, singapore, maleisië), van half november tot half januari.

Kan ik hem beter daar kopen? Ik ben er nu zelfs over aan het denken om hem al backpackend bij me te houden, gezien het gewicht enzo. De douane kosten neem ik dan gewoon voor lief (met de huidige dollar koers gok ik dat het nog steeds goedkoper is dan hier kopen).

Maar zijn er misschien compabiliteit of garanties issues?
De vraag is of je voor mid nov hem hier te pakken kunt krijgen.
Er zijn niet echt compatibiliteitsissues. Je moet 'm eventueel alleen zelf op engels zetten, maar dat is een eitje.

Garantie: ik had garantie tot de gate (ofwel alleen Taiwanese garantie).
Maar ik heb hem in de shop goed gecontroleerd, en er zitten nauwelijks bewegende delen aan.

Met zijn 920 gram is dit de enige laptop die ik zelfs maar zou overwegen als backpacker.
Een 8G is voor jou waarschijnlijk beter. Kun je er wat meer foto's op backuppen.

En wat de douane betreft: Of je neemt het risico op een boete of je betaald gewoon.

(en ik mag dat vast niet zeggen, maar het risico hangt ook af van wat je nog meer bij hebt, en wat voor andere figuren er rond die tijd door de douane gaan. Mijn vlucht had b.v. een tussenstop in Thailand en daar stapte iemand in met twee van die grote boodschappentassen als handbagage, waarschijnlijk propvol t-shirtjes en zo. Da's natuurlijk vragen om controle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:04:
Hier is tie in ieder geval rond eind November op voorraad. Waarom kom je niet eens langs :P tis niet echt ver weg, als je het vergelijkt met imports uit Azië.
effem schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:27:
En wat betreft XP:
Je kunt het er ook via USB opzetten (zelf niet gedaan)
Dvd-drive + externe 3,5" IDE behuizing + normale BIOS = peanuts.
Dennisb1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:13:
Ik ga de OP aanpassen :*)
4play schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:33:
Dus even wachten tot je presies weet welke windows erop komt voor je een gat in de lucht springt...
Zolang het geen XP Starters Edition is, is het Nul komma nul problemen. XP is een vrij goed platform.
icyx schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:58:
Anyways, ik hoop dat je kan kiezen; of windows, EEE + x euro, of linux EEE + 0 euro. Als het deze constructie word, hoor je mij minder klagen, want buiten de mindere 'linux promotie' is er niets aan de hand :)
Ik hoop dat ze EEE 701 8G-XP en 8G-L indelingen gaan maken. :)

Verder, misschien moeten we de import gedachte-ballonnetjes laten vliegen totdat er serieuze pogingen gedaan worden via inkoopactie.nl of andere initiatieven. Hier continue discussieren over douane dit en import heffingen dat is compleet off-topic... OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben nu wel heel erg aan het twijfelen. Op IA heeft iemand een 12" laptop voor 450 euro (509 voor een dual core met meer geheugen en grotere HD) en dat is dan niet meer zo heel veel meer. Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar ook goedkoop en klein en een stuk completer.

Voordelen van die Asus zijn dat er geen bewegende delen in zitten en dat hij lichter en waarschijnlijk ook compacter is (al vraag ik me wel af hoe veel compacter omdat er ook nog die speakers naast het scherm zitten) en natuurlijk dat het een gerenommeerd merk is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:59:
Ik ben nu wel heel erg aan het twijfelen. Op IA heeft iemand een 12" laptop voor 450 euro (509 voor een dual core met meer geheugen en grotere HD) en dat is dan niet meer zo heel veel meer. Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, maar ook goedkoop en klein en een stuk completer.

Voordelen van die Asus zijn dat er geen bewegende delen in zitten en dat hij lichter en waarschijnlijk ook compacter is (al vraag ik me wel af hoe veel compacter omdat er ook nog die speakers naast het scherm zitten) en natuurlijk dat het een gerenommeerd merk is.
Jij hebt zeker ook deze aanbiedingen gezien!
F*cking hell he :o
Het is dat ik het geld niet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XanderDrake schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:02:
[...]

Jij hebt zeker ook deze aanbiedingen gezien!
F*cking hell he :o
Het is dat ik het geld niet heb!
Daar zat ik inderdaad naar te kijken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Als je echt iets goedkoops wilt:
http://www.samenkopen.net/action_product/886213/231536
Alleen jammer dat er geen USB2 op zit. Met wat extra geheugen ideaal voor een servertje, hoewel 15 watt stroomverbruik eigenlijk best wel veel is (linksys nslu2 zit op 5 watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

effem schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:41:
Als je echt iets goedkoops wilt:
http://www.samenkopen.net/action_product/886213/231536
Alleen jammer dat er geen USB2 op zit. Met wat extra geheugen ideaal voor een servertje, hoewel 15 watt stroomverbruik eigenlijk best wel veel is (linksys nslu2 zit op 5 watt)
Die heb ik eentje (met USB2.0 PCI kaartje, 256 Mb ram en een grotere compactflash), maar dat is geen laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 28-10-2007 19:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

wat ik em meer afvraag is of er meer geheugen in komt ben ik de engiste die dat ziet en denkt offu...
vooral als je xp er op hebt gezien die al bij instalatie zon 1 gb neemt en als er een recovery opzit nog eens xp=700mb+linux=100-200mb?=800-900mb dus ben je al 2 gb ongeveer kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Dennisb1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:52:
wat ik em meer afvraag is of er meer geheugen in komt ben ik de engiste die dat ziet en denkt offu...
Misschien even startpost lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de fan van de EEE veel geluid of hoor je deze amper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Er staan sinds een paar dagen een paar goede reviews op www.eeeuser.com, van de eigenaar van de site zelf! Hij kijkt naar de linux software en naar de BIOS. Opzich wel het checken waard.

Leuk detail: de EEE is bootbaar vanaf de SD-cardreader. Ik zit er zelf dus aan te denken om een 4gb extreme speed SD kaartje te halen, en vervolgens daar WinXP op zetten. Als dat zomaar kan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

XanderDrake schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:24:
Er staan sinds een paar dagen een paar goede reviews op www.eeeusers.com, van de eigenaar van de site zelf! Hij kijkt naar de linux software en naar de BIOS. Opzich wel het checken waard.

Leuk detail: de EEE is bootbaar vanaf de SD-cardreader. Ik zit er zelf dus aan te denken om een 4gb extreme speed SD kaartje te halen, en vervolgens daar WinXP op zetten. Als dat zomaar kan tenminste.
www.eeeusers.com denk ik?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:24:
Als je daaraf kan booten, kun je volgens mij ook een OS eraf draaien. Dat is zeker een leuke optie, alhoewel ik hem waarschijnlijk niet ga gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verbetert :)
Roamor schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:32:
Als je daaraf kan booten, kun je volgens mij ook een OS eraf draaien. Dat is zeker een leuke optie, alhoewel ik hem waarschijnlijk niet ga gebruiken. :)
Het heeft een paar voordelen :) geen Dualboot gedoe en problemen met file-systems en partities. Het apparaat dat als eerste in de boot sequentie staat start gewoon op, punt!
Ook is het zo dat ik een USB-SD stick heb, dus een stick met een SD kaart als opslag. Als ik nou WinFLP op de SD kaart kan zetten, dan kan ik em gebruiken als een nood-OS via een USB poort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maar je moet net vergeten dat je dan niet van het andere medium kunt lezen, ivm met andere bestandsindelingen. Daar heb ik dan al een externe FAT32 (enige nadeel, GB limiet) netwerkschijf voor in gedachten, zodat ik toch die flexibiliteit heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Is die SD-cardreader dan verbonden via usb of zit ie op een ide-poort oid? Ik geloof dat bij laptops dat laatste ook wel eens het geval is (als ik het goed heb..). Via usb vraag ik me af of je daar zomaar windows op kunt installeren, want bij normale pc's is het volgens mij ook niet zo makkelijk om windows op een extern (usb) medium te installeren (ondanks dat het gewoon bootable is).

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 29-10-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:06:
Maakt de fan van de EEE veel geluid of hoor je deze amper?
Je hoort hem wel, maar het is zeker niet storend. In een gewone ruimte valt het erg mee, maar ik zou hem denk ik niet in mijn slaapkamer zetten.

Wat betreft boot: een snelle usb flash disk (b.v. apacer HT203) is waarschijnlijk sneller dan een SD kaartje.
En van USB kun je ook booten (heb zelf al een dos boot key gemaakt)

En het is www.eeeuser.com, niet users

[ Voor 3% gewijzigd door effem op 29-10-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Effem, ik heb ook nog een vraagje over die fan. Als je gewoon je EEE pc gebruikt (als in typen, emailen, internet). Verder dus niets geks (geen flash filmpje's ofzo). Hoesnel gaat deze fan dan aan? Ik heb namelijk een hekel de herrie van fans, maar wil er wel college's mee gaan notuleren :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
icyx schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:59:
Effem, ik heb ook nog een vraagje over die fan. Als je gewoon je EEE pc gebruikt (als in typen, emailen, internet). Verder dus niets geks (geen flash filmpje's ofzo). Hoesnel gaat deze fan dan aan? Ik heb namelijk een hekel de herrie van fans, maar wil er wel college's mee gaan notuleren :)
Geen idee hoe snel hij aangaat. Als ik de eeePC boot, is de fan af. Ik heb een keer de eeePC aangezet om een torrent te downloaden, en ben toen weggegaan. Toen ik een uur later terugkwam stond ie aan.

Ik weet niet of ik hem zou gebruiken om te notuleren. Persoonlijk vind ik het toetsenbord daar toch aan de krappe kant voor.

Andere info:
Het schijnt dat een 2GB module ook werkt onder xp, maar om een of andere reden niet bij de standaard software.

En verder ben ik er in geslaagd puppy linux te booten. Meer info op eeeuser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Roamor schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:21:
Maar je moet net vergeten dat je dan niet van het andere medium kunt lezen, ivm met andere bestandsindelingen. Daar heb ik dan al een externe FAT32 (enige nadeel, GB limiet) netwerkschijf voor in gedachten, zodat ik toch die flexibiliteit heb. :)
Ik heb geen zin om de huidige Xandros eraf te gooien als het toch goed werkt. Waarschijnlijk draait die linux op ext2 of 3. Daar kan WinXP niet zomaar naast. Daarom wil ik zon kaartje erin zetten.
Zeker als ie aangesloten is via de IDE poort!
effem schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:56:
Wat betreft boot: een snelle usb flash disk (b.v. apacer HT203) is waarschijnlijk sneller dan een SD kaartje.
En van USB kun je ook booten (heb zelf al een dos boot key gemaakt)
Klopt, en het is waarschijnlijk ook goedkoper. Maar zo'n key steekt natuurlijk wel flink uit. En ik ga em alleen gebruiken voor de EEE, dus em eruit halen is een beetje overbodig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In ander nieuws:

LaptopMag review toegevoegd. Redelijke review, die begint met: OK je kan voor 400$ een 14.1" laptop kopen die sneller is en meer opslag heeft... Maar! (enz) :P

Ook leuk! Een user die even kijkt of je er allicht me kan gamen. WoW draait niet fantastisch, WC3 wel. Ik heb niet veel aan deze informatie... Waarom speelt niemand shooters meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Misschien ook een leuke uitbreiding; een Intel Turbo Memory module :) Weet alleen niet waar die te koop zijn..

Meer informatie

edit;

lol, kost niks!

klik

[ Voor 28% gewijzigd door SgtStrider op 30-10-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik zie 'vista', 'centrino' in de beschrijving staan.. lijkt me niet dat de eeepc daar iets aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
SgtStrider schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:08:
Misschien ook een leuke uitbreiding; een Intel Turbo Memory module :) Weet alleen niet waar die te koop zijn..

Meer informatie

edit;

lol, kost niks!

klik
Dat heet de Robson techniek, werkt niet op alles onder een Core Duo en heeft tot op vandaag nog geen pratisch voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:30:
Is die SD-cardreader dan verbonden via usb of zit ie op een ide-poort oid? Ik geloof dat bij laptops dat laatste ook wel eens het geval is (als ik het goed heb..). Via usb vraag ik me af of je daar zomaar windows op kunt installeren, want bij normale pc's is het volgens mij ook niet zo makkelijk om windows op een extern (usb) medium te installeren (ondanks dat het gewoon bootable is).
Ik heb Windows XP een vrij lange tijd via USB gedraaid (om te kunnen gamen op mijn werk laptop met vrij goede GPU, zonder games op de interne HD te hoeven installeren wat streng verboden was). Draaide prima vanaf een externe 3.5" HD.

Het is wel te doen, maar gewoon de installatieprocedure volgen kan je vergeten. Windows XP ondersteunt officieel geen USB schijven als bootschijf. Je moet eerst Windows op dezelfde(!) pc installeren maar dan gewoon op de HD (of SSD), en dan met iets als BartPE de hele boel over kopieren naar de USB schijf, en die bootable maken door de bootsector te kopieren onder Linux o.i.d. Daarna moet je nog een keer onder de HD windows booten en allerlei registry keys aanpassen zodat de USB drivers als eerste geladen worden bij het booten (anders krijg je een "STOP 7E" bluescreen).

Het vervelendste is nog wel dat ELKE keer dat je een nieuw (tot nu toe niet op de PC gebruikt) USB apparaat in prikt, Windows automatisch al die registry keys weer terug zet op hun default. Na het inprikken van je USB apparaat kan je de volgende keer dus niet meer booten :P Eventueel zou je wel een .reg file kunnen maken die je na het inprikken van elk nieuw USB appraat even runt maar je moet het niet vergeten want dan ben je de klos.

Kortom als je er echt tijd voor over hebt dan is het wel te doen maar ik zou het liever gewoon op de interne SSD installeren want het is wel een houtje-touwtje oplossing.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.