[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Roamor schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:07:
[...]

Is er niet vanaf een USB Stick te booten dan? Daar had ik eigenlijk wel op gerekend.

Ik wil de EEE eigenlijk halen voor mijn oma, zodat die ook een simpele computer heeft om veilig (want Linux) te surfen en te messengeren. Kan niet wachten tot hij hier uitkomt. :)
Er is vanaf USB te booten, maar ik weet niet of je dan XP geinstalleerd krijgt. Ik geloof dat ik eens geprobeerd heb om van een ISO te installeren en dat dat ook niet soepeltjes ging.

Als je dat ding voor je oma koopt, geef haar dan ook een leesbril (en misschien een beter toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

Er is vanaf USB te booten, maar ik weet niet of je dan XP geinstalleerd krijgt. Ik geloof dat ik eens geprobeerd heb om van een ISO te installeren en dat dat ook niet soepeltjes ging.

Als je dat ding voor je oma koopt, geef haar dan ook een leesbril (en misschien een beter toetsenbord)
Ik hoef geen XP, meer voor het geval dát. :) Dus volgens jou is de EEE standaard niet zo geschikt daarvoor? Ik zie in de previews lekker grote iconen en een overzichtlijk OS, maar ik heb hem natuurlijk nog niet in mijn handen gehouden. Typen zal ze niet veel doen, maar zijn de letters echt klein om te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

Q-bone

Dusss...

ik doe waarschijnlijk ook mee met de inkoopactie ;) maar dat zien we dan wel.

http://asuseeehacks.blogs...eron-is-clocked-down.html
die link zegt dat de cpu speed een fsb van 70 ipv 100 heeft, en de clockspeed dus 640 is. Kun je dat nagaan op die van jou? wat is de fsb en clockspeed. En is er nu wel of niet sprake van speedstep.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Q-bone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:22:
ik doe waarschijnlijk ook mee met de inkoopactie ;) maar dat zien we dan wel.

http://asuseeehacks.blogs...eron-is-clocked-down.html
die link zegt dat de cpu speed een fsb van 70 ipv 100 heeft, en de clockspeed dus 640 is. Kun je dat nagaan op die van jou? wat is de fsb en clockspeed. En is er nu wel of niet sprake van speedstep.
Ja, inderdaad. Rare zaak. Ik heb er iets over geschreven in de OP, bij de geruchtenmolen.

Andere aanpassingen zijn ook doorgevoerd!

Jeez, wat gat dit topic hard :X iets van 20 posts laatste uur!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Iets waar ik nog weinig over gelezen heb, is een eventuele tv-out. Kan dat doormiddel van een kabeltje? (je hebt van die beeldschermout-->3stekker adaptor kabels) zo'n kabeltje is 5 euro, en op ebay te bestellen... als dat nou eens werkt... :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
ik weet zo niet hoe ik dat onder linux kan meten. Zal vanavond nog wel eens kijken.

Ik heb een gebabelfishte blog gezien die zegt dat het ook vanwege temperatuur en battery life is.
In een nieuwe bios zou het configureerbaar zijn.
verder geen info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ Dat is inderdaad de gebruikelijk redenering. Ik zie ook geen reden om dit op te gaan schroeven, daarmee valt een beetje het nut van dit mooie apparaatje. Dat mijn gamepc heet wordt van het OC'en, is niet zo'n probleem, maar als ik op de bank zit met een ultraportable, dan wil ik hem gewoon zonder problemen in mijn handen kunnen houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Q-bone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:49:
Iets waar ik nog weinig over gelezen heb, is een eventuele tv-out. Kan dat doormiddel van een kabeltje? (je hebt van die beeldschermout-->3stekker adaptor kabels) zo'n kabeltje is 5 euro, en op ebay te bestellen... als dat nou eens werkt... :)
Ik ken die dingen niet. Drop eens een ebay linkje.
Er komt gewoon VGA uit, dus geen svhs of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Q-bone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:49:
Volgens mij ben je daar wel wat meer voor nodig dan alleen een verloopkabeltje van 5 euro.. tenzij de tv met vga-signalen over scart om kan gaan, maar dat zijn er maar weinig.

[edit] even gegoogled, zie bijv. dit: http://www.allekabels.nl/na/0/395/Scart-Naar-Vga-Kabel.html (en de beschrijving...)
Dit appraat: http://www.allekabels.nl/na/0/411/Vga-Naar-Tv-Converter.html moet wel werken, maar kost ook meteen 90 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 22-10-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:54:
In een nieuwe bios zou het configureerbaar zijn.
Dat is vrij geniaal _/-\o_ . Aanpassen aan de situatie.
Stel je zit in de trein en je wilt wat muziek luisteren en misschien wat tekst verwerken => lage clock, lekker koel, lange gebruiktijd.
Stel ik wil effe tussendoor wat bots fraggen => hoge clock => hogere fps!

De meeste laptops hebben dat ook, maar dan is het gebaseerd op de workload (Cool 'n Quiet, SpeedStep). Ik vind handmatig instellen toch wat handiger :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kan het dan wel on-the-fly, of moet je dan rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Een ouderwetse CRT kan zeker niet met zo'n kabel omgaan en ook met een nieuwe tv geef ik weinig kans. En als de TV met VGA signalen om kan gaan dan zit er meestal ook wel een VGA connector op.

Voor een CRT geldt dat deze 625 lijnen ondersteund, dat is interlaced en er zijn nog wat lijnen waar teletext op zit en zo (de VBI), er worden dus maar 272 of 273 lijnen geschreven (afhankelijk of je het odd of the even frame hebt).

Er is dus wel wat electronica nodig.
Deze http://cgi.ebay.nl/Laptop...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem is 43 euro excl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:18:
Eerst moeten we bevestiging krijgen om te zien of het sowieso al kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:18:
On the fly? Het is een bios setting, dus dat wordt rebooten. (en deze core heeft geen speedstep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 14:31
Omg ik zie echt mogelijk heden met zo een laptopje
tomtom in de auto ;)
Media voor onderweg
portable media center > kijken met die tv out.
trein machientje

en natuurlijk rond spelen met dingen waar hij helemaal niet voor bedoeld is ;)

(ik ga eens kijken of we deze kunnen bestellen als hij binnen is in nederland, krijg vragen genoeg naar zo iets bij de MM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zou dit ook goed zijn als ebookreader? (meest pdf) PDA is vrij klein, dit scherm is weer wat groter en het apparaat is lekker portable. Zit te overwegen om het (voornamelijk) daar voor aan te schaffen. Nu print ik alles uit of lees ik achter mijn desktop en dat is niet altijd ideaal ;)

Maar eens even in de gaten houden, hopelijk komt het ook ergens in een winkel te liggen zodat je hem werkend kan zien of zijn minst eens kan vasthouden enzo.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Fotos van het binnenwerk staan op:
http://asuseeehacks.blogspot.com/
misschien iets voor de startpost.
Lost ook de mini-pci express vraag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Lordsauron schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:36:
Omg ik zie echt mogelijk heden met zo een laptopje
tomtom in de auto ;)
Media voor onderweg
portable media center > kijken met die tv out.
trein machientje

en natuurlijk rond spelen met dingen waar hij helemaal niet voor bedoeld is ;)

(ik ga eens kijken of we deze kunnen bestellen als hij binnen is in nederland, krijg vragen genoeg naar zo iets bij de MM)
Er zit GEEN tv out op.
Maar idd veel mogelijkheden, dat was voor mij de reden om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:34:
Een ouderwetse CRT kan zeker niet met zo'n kabel omgaan en ook met een nieuwe tv geef ik weinig kans. En als de TV met VGA signalen om kan gaan dan zit er meestal ook wel een VGA connector op.

Voor een CRT geldt dat deze 625 lijnen ondersteund, dat is interlaced en er zijn nog wat lijnen waar teletext op zit en zo (de VBI), er worden dus maar 272 of 273 lijnen geschreven (afhankelijk of je het odd of the even frame hebt).

Er is dus wel wat electronica nodig.
Deze http://cgi.ebay.nl/Laptop...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem is 43 euro excl verzendkosten.
Je kan je vga gewoon omzetten naar een wel ondersteund signaal. Word al jaren gedaan met powerstrip en wat soldeer werk om een connector te maken, dit geeft een beter beeld dan een Y/C signaal. En kost je paar euro en half uur werk of zo.

De grote tv-out FAQ
VGA to TV without TV-out

Of bedoelde je dat niet?

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 22-10-2007 13:50 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

Er zit GEEN tv out op.
Maar idd veel mogelijkheden, dat was voor mij de reden om hem te kopen.
Geen tv ok maar HDTV + VGA = voor mij TV-out ;)
was voor jou de reden hem te kopen... is hij al uit dan ?

iemand een idee of ubuntu enzo er ook op passen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Lordsauron op 22-10-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
sh4d0wman schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:38:
Zou dit ook goed zijn als ebookreader? (meest pdf) PDA is vrij klein, dit scherm is weer wat groter en het apparaat is lekker portable. Zit te overwegen om het (voornamelijk) daar voor aan te schaffen. Nu print ik alles uit of lees ik achter mijn desktop en dat is niet altijd ideaal ;)
De belangrijkste reden waarom je imho een ebookreader zou kopen, is het feit dat je geen backlight meer hebt. Dan is de EEE op dat gebied natuurlijk geen optie. Ik ben ook liefhebber van Ebooks, en ik denk dat ik de EEE daar ook voor ga gebruiken, al was het maar dat het een lekker handzaam apparaat is. Ik ben alleen wel bang dat je erg vaak moet bladeren, wat weer vermoeidender is voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kantel je 'm toch, roteert je beeldscherm 90 graden en 't lijkt net of je 'n echt boek vasthebt :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:49:
Kantel je 'm toch, roteert je beeldscherm 90 graden en 't lijkt net of je 'n echt boek vasthebt :9
De EEE heeft wel het formaat van een klein boek, dus dat voelt wel natuurlijk aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja daarom :) Je hebt alleen maar 1 pagina die leesbaar is en 1 pagina met allemaal losse lettertjes :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
CLB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:25:
Ja daarom :) Je hebt alleen maar 1 pagina die leesbaar is en 1 pagina met allemaal losse lettertjes :9
een echte pimp zet die letters dan steeds op volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:03:
Ben erg benieuwd naar de EEE

Ik zit te overwegen om de EEE in grote hoeveelheden te importeren vanuit China of de US. Gezien de grote animo hier :)
Geld scheelt het niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_one_price

En qua snelheid doet de boot vanuit China er 3 weken over. Tegen de tijd dat je alle bestellingen, belastingen, etc rond hebt is dat ding hier al uit voor dezelfde prijs. Met handigere garantie etc.

Die Wiki link zou mogen worden opgenomen in de startpost. Dit soort ideeen blijven maar terug komen, en het heeft geen zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Geld scheelt het niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_one_price

En qua snelheid doet de boot vanuit China er 3 weken over. Tegen de tijd dat je alle bestellingen, belastingen, etc rond hebt is dat ding hier al uit voor dezelfde prijs. Met handigere garantie etc.

Die Wiki link zou mogen worden opgenomen in de startpost. Dit soort ideeen blijven maar terug komen, en het heeft geen zin. :)
Toch snap ik hem blijkbaar niet. De 8G gaat in Amerika 399 dollar kosten. In Nederland waarschijnlijk dus 399 euro. De omgerekende prijs van dollars naar euro, inclusief 19% BTW is 333 euro. Met een lage shipping-rate zou dit toch goedkoper moeten zijn? Shipping vanuit Amerika zal op zijn hoogst 20 euro extra zijn, als je dan toch een grote lading heen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

even het tv-out kabeltje linkie!

http://cgi.ebay.com/VGA-C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

zou het daar direct mee lukken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:35:
[...]

Toch snap ik hem blijkbaar niet. De 8G gaat in Amerika 399 dollar kosten. In Nederland waarschijnlijk dus 399 euro. De omgerekende prijs van dollars naar euro, inclusief 19% BTW is 333 euro. Met een lage shipping-rate zou dit toch goedkoper moeten zijn? Shipping vanuit Amerika zal op zijn hoogst 20 euro extra zijn, als je dan toch een grote lading heen stuurt.
Amerikaanse prijzen worden altijd zonder btw weergegeven. Dus dat komt er nog bij. (7% ongeveer, afh van de staat)

Verder werkt het heel simpel. (De law of one price). Als wij hier een mogelijkheid zien om winst te maken (of geld te besparen als we alleen aan onszelf verkopen) dan ziet bijvoorbeeld Dixons (of willekeurig ander bedrijf) die mogelijkheid ook. Zij zullen dan dus ook massaal importeren (want er kan geld worden verdiend) en voor dezelfde prijs aanbieden als waar "wij" hem voor kunnen krijgen. Je concurreert elkaar dus terug naar wat men noemt "de marginale prijs", namelijk precies daar waarvoor "het nog uit kan".

Het is dus niet zo dat Asus een prijs dicteert. Er is vrije markt en handel en al heel snel zal de prijs in de gehele wereld gelijk zijn. (ex belastingen en transportkosten die per land verschillen)

Dit gaat echter niet op bij bijvoorbeeld de Playstation 3 die eerst nog niet in Europa mocht worden verkocht. Of voor Panama Jack of Hilfiger schoenen waarbij de fabrikant de winkelprijzen bepaalt, en winkels mogen niet stunten. Als je dan nog importeert scheelt het wel geld, maar dat is illegaal.

Is het een beetje duidelijk?

edit: in het geval van jouw berekening komt het er dus op neer dat die 399 euro in NL waarschijnlijk niet zal kloppen. Je kan er dus vanuit gaan dat hij 333 euro zal gaan kosten ex shipping. In de Nederlandse winkel.
Allicht kan het wel enkele weken duren voordat de prijs wat daalt, maar daar zul je niet "tegenop kunnen importeren".

[ Voor 9% gewijzigd door cornelixnootje1 op 22-10-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

dus nu moet ik allemaal breedbeeld boeken aanschaffen :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
cornelixnootje1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:
Dit soort ideeen blijven maar terug komen, en het heeft geen zin. :)
Ik wil eerst zien wat voor prijs Setambre ons kan geven, voordat ik ga bepalen of het geen zin heeft ;)
En die drie weken schatting kan wat genuanceerder: de kans is groot dat we nog tot december/januari moeten wachten voor echte beschikbaarheid. Als de poging van Setambre echt serieus is, dan is de "stoomboot uit china" hier al aangekomen voordat de pakjesboot vertrokken is <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ik wil eerst zien wat voor prijs Setambre ons kan geven, voordat ik ga bepalen of het geen zin heeft ;)
En die drie weken schatting kan wat genuanceerder: de kans is groot dat we nog tot december/januari moeten wachten voor echte beschikbaarheid. Als de poging van Setambre echt serieus is, dan is de "stoomboot uit china" hier al aangekomen voordat de pakjesboot vertrokken is <+:)
Tja, het is niet mijn mening ofzo, het zijn bewezen marktprincipes. Het enige voordeel wat ik mij kan voorstellen is de tijdswinst. Maar of dat opweegt tegen de nadelen...

Zijn er voorbeelden van geslaagde inkoopacties met vergelijkbare producten? (Dwz, ook in NL verwacht verkrijgbaar, en in deze prijscategorie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
cornelixnootje1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:34:
Zijn er voorbeelden van geslaagde inkoopacties met vergelijkbare producten? (Dwz, ook in NL verwacht verkrijgbaar, en in deze prijscategorie?)
Jazeker, dit is het levende bewijs http://www.rcvliegshop.eu/
De persoon achter deze webshop was 2 jaar geleden actief op inkoopactie.nl. Hij importeerde deze heli's vanuit China, terwijl winkels zoals Conrad en andere dat ook deden. Maar iedereen kocht bij hem, vanwege de lage prijs! Daardoor is hij voor zichzelf begonnen, met succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:39:
[...]

Jazeker, dit is het levende bewijs http://www.rcvliegshop.eu/
De persoon achter deze webshop was 2 jaar geleden actief op inkoopactie.nl. Hij importeerde deze heli's vanuit China, terwijl winkels zoals Conrad en andere dat ook deden. Maar iedereen kocht bij hem, vanwege de lage prijs! Daardoor is hij voor zichzelf begonnen, met succes!
Ik denk niet dat je die vergelijking zo maar kunt maken. De markt voor vliegende heli's is nog geen promille zo groot als die voor laptops. En Conrad is ook geen match vergeleken met de 200 computerzaken die in de pricewatch allemaal zullen vechten om de eeepc aan te kunnen bieden voor de laagste prijs.

Vliegende RC heli's lijkt mij een marktniche zonder grote spelers. (en daarmee dus zonder hoge concurrentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Bij import vanuit de US hoef je meestal geen locale tax te betalen.
Even opletten of er niet een extra NL belastingheffing bovenop de BTW zit (is voor sommige producten het geval, ik dacht voor dit soort dingen niet.

Je moet dan wel een verloop stekkertje US->NL hebben voor de spanning.
En het ding wat ik gekocht heb had een voeding van 100-240 v, maar ik heb in de US ook wel eens iets gekocht waar alleen een 110 v power supply bij zat.

In principe kan het wel wat goedkoper dan een winkel als b.v. Dixons. Per slot van rekening moet meneer Dixons ook winkelhuur betalen en wil die er ook nog wat aan verdienen. Het gaat er dus om om een goede en goedkope bron te hebben.
Daarom is ebay soms ook wat goedkoper als een locale winkel (ze moeten wel want als het veel duurder is koopt natuurlijk niemand via ebay).

Overigens weet ik niet of import uit china goedkoper is. Asus is een Taiwanees bedrijf en zal wel lokaal fabriceren.

verder nog dit:
[quote]
Of voor Panama Jack of Hilfiger schoenen waarbij de fabrikant de winkelprijzen bepaalt, en winkels mogen niet stunten. Als je dan nog importeert scheelt het wel geld, maar dat is illegaal
[\quote]

Dat laatste is niet waar. Wat je dan doet heet grijze import. In het algemeen vinden leveranciers dat niet leuk, maar het is zeker niet verboden.
Wat niet mag is uit pakweg China een paar Hilfiger look-alike's meenemen. Dat is wel illegaal, en dan kun je mot met de douane krijgen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Niet zeker, maar voor een paar dollar weet je het.
Er staat wel een opmerking bij:
"It will work with VGA cards that has TV-Out function capability through the VGA connector. Check your Video Card manual or manufacturer to make sure that your VGA card has TV-Out function capability."

Dat betekent denk ik dat je video kaart dus ook composite video uit moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:28:
Niet zeker, maar voor een paar dollar weet je het.
Er staat wel een opmerking bij:
"It will work with VGA cards that has TV-Out function capability through the VGA connector. Check your Video Card manual or manufacturer to make sure that your VGA card has TV-Out function capability."

Dat betekent denk ik dat je video kaart dus ook composite video uit moet sturen.
Er zijn maar een paar low-profile VGA kaartjes die op die manier het s-video signaal doorsturen.
Niemand heeft ooit vermeldt dat de EEE PC tv-out ondersteund. Je moet een converter apparaat hebben om dat de doen.
Dit gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:25:

verder nog dit:
[quote]
Of voor Panama Jack of Hilfiger schoenen waarbij de fabrikant de winkelprijzen bepaalt, en winkels mogen niet stunten. Als je dan nog importeert scheelt het wel geld, maar dat is illegaal
[\quote]

Dat laatste is niet waar. Wat je dan doet heet grijze import. In het algemeen vinden leveranciers dat niet leuk, maar het is zeker niet verboden.
Je hebt gelijk. Fabrikanten kunnen je niet verbieden hun producten door te verkopen. Echter, er zijn voorbeelden van schoenenwinkels (ik ken er 1) die na een prijs stunt geen nieuwe schoenen van P.Jack geleverd kreeg.
En volgens mij was het ook zo dat Playstation (of Nintendo?) Nederlandse winkels waarschuwde niet te importeren. Je kan er dan dus wel degelijk gelazer mee krijgen. (bijvoorbeeld een boycot van dat merk) Maar dat is niet zo'n probleem voor 1malige inkoopacties.

En ja, Dixons heeft een winkelpand te betalen etc, dat is een andere discussie. Maar laten we dan online pc zaken als voorbeeld nemen, voor het gemak.

Maargoed, ik blijf erbij: ik moet het eerste succesverhaal nog zien. Met de volgende variabelen (die allemaal op gaan voor de EEEPC):

- Grote markt (geen nicheproduct)
- Deze prijscategorie (voor 50cent kabeltjes of Ferrari's gelden andere regels)
- (Binnenkort) ook beschikbaar in NL voor het grote publiek.

Met die voorwaarden zal de import winst gegarandeerd minimaal zijn. Alleen de tijdswinst loont wellicht de moeite.

Mijn tip: wacht af, of neem er zelf eentje mee uit het buitenland en begin pas een inkoopactie zodra blijkt dat de levering heel lang gaat duren of uperhaupt niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Heb deze vraag even op eeeuser gesteld.
Kort antwoord: NEE
Langer antwoord: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Btw ik heb op de eeeuser wiki wat cat /proc info gezet:
http://wiki.eeeuser.com/osinfo

2.6.21 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Yippie.

Mijn eee is engelstalig. Was een eitje.
Stappen (zoals gevonden op eeeuser):

i'm posting this from my en_US EEE!!! To change it follow these steps:
1) Open file manager (thanks fareast). Second tab. Folder with a blue man in front.
2) Ctrl T
3) type this in 'sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &'
4) change file to say 'LANG=en_US.UTF-8'
5) Reboot.

Ipv de eerste twee stappen kun je ook ctrl-alt-T typen (en je mag natuurlijk ook vi gebruiken ipv oowriter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effem, bedankt voor alle tips, trucks en informatie die je hier post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Het kabeltje heb ik al liggen, had hem voor mijn eigen d620 laptop, maar dat werkte ook niet. Terwijl via het docking station wel tv-out mogelijk is. Toch ook best vreemd.

Maar ja, wie het wil proberen, ik heb dus al zo'n kabeltje!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Drivers downloaden van de Asus support site is echt een regelrechte ramp; is er een andere locatie waar de XP drivers voor de EEE gemirrored staan? Ik ben nu bezig met een nLite ISO welke ik via het netwerk wil overzetten (Acronis SnapDeploy), moet alleen nog de drivers integreren en dan heb ik een volledig functionerende XP voor de EEE. Ondersteunt de 701 booten via LAN?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, omdat het scherm $13 duurder is wordt ie geen $199 maar $300. Is logisch.
http://www.digitimes.com/news/a20071022PD205.html
effem schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:49:
Ik ben een uur of wat geleden er in geslaagd zo'n ding op de kop te tikken.
Ik was toevallig in Taiwan, en heb de zondag gebruikt om te shoppen.
Op de eerste twee plaatsen was ie uitverkocht, op de derde plaats was het bingo.
NT$ 11655 (omgerekend eur 250) en ik was de gelukkige eigenaar.
In NL komt daar dan vast nog zo'n 50 euro bij aan shipping en BTW.
This post is worthless without pics ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja idd, post eens wat plaatjes. Liefst véél en details :P En wat screenshots van het OS (bijv. met GoT in beeld ;) en control paneltjes e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:10:
Jep, ik voel me wat genaait wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Nee tuurlijk niet. Asus verkoopt dat ding voor een zo hoog mogelijke prijs aan zoveel mogelijk klanten. Wat de fabricage kosten zijn maakt geen reet uit. (Tenzij ze hoger worden dan de prijs die men er voor over heeft, zodat Asus verlies draait, dan stoppen ze er gewoon mee.)

Dit is gewoon slimme marketing. Eerst 199 dollar beloven, iedereen wordt heel nieuwsgierig, leest zich in, weet precies wat hij er mee wil, en heeft er daarna ook nog wel 300 voor over. Dat werkt veel beter dan met 300 beginnen, dat schrikt genoeg mensen af die er niet eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Amerikaanse prijzen zijn dan ook belachelijk. $299 voor de 2G en $399 voor de 8G. Zie ook:

http://asuseeehacks.blogs...ee-pc-2g-surf-at-299.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:34:
[...]

Nee tuurlijk niet. Asus verkoopt dat ding voor een zo hoog mogelijke prijs aan zoveel mogelijk klanten. Wat de fabricage kosten zijn maakt geen reet uit. (Tenzij ze hoger worden dan de prijs die men er voor over heeft, zodat Asus verlies draait, dan stoppen ze er gewoon mee.)

Dit is gewoon slimme marketing. Eerst 199 dollar beloven, iedereen wordt heel nieuwsgierig, leest zich in, weet precies wat hij er mee wil, en heeft er daarna ook nog wel 300 voor over. Dat werkt veel beter dan met 300 beginnen, dat schrikt genoeg mensen af die er niet eens naar kijken.
Ik zag op "de leukste TV spotjes aller tijden" een tijdje geleden de volgende commercial.
Begin jaren 80 in de USA.

Man komt in een computerzaak bij de balie. Kijkt naar de PC's die achter de balie staan opgesteld. $799 PC , $949 PC en $1299 PC. Staat een verkoper achter de balie.

Man vraagt: How much is that $1299 PC?
Van achter de balie springt een andere salesman omhoog en zegt: " $1499 ex taxes".

Hm, how much is that $949 PC?
" $1289 ex taxes"

How much...

Het beeld wordt weggedraaid en dan zegt de voice over iets van: Koop Merk X PC's. Bij ons is $699 echt $699.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ugh...

Ik moet wel zeggen dat een product 50% duurder maken dan de originele richtprijs de grootste in-de-kont-neem actie in daglicht is die ik ooit gezien heb.
Het enige wat ons nou redt is de dollarstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
XanderDrake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:54:
Ugh...

Ik moet wel zeggen dat een product 50% duurder maken dan de originele richtprijs de grootste in-de-kont-neem actie in daglicht is die ik ooit gezien heb.
Tja, ik werk niet bij Asus dus ik weet niet wat hun beweegredenen zijn. Echter: we leven in een vrij land met vrije markt. Het staat je vrij je geld er niet aan uit te geven, of aan de concurrent te geven of aan mij te geven. Het is allemaal jouw keus. Je wordt dus niet in je kont genomen. Je laat je hooguit alsnog gemoedwillig in je kont nemen als je met tegenzin de eeepc aanschaft. Maar dat doe je vast niet. :)

Ik snap de teleurstelling wel, maar het is geen naaiactie. De macht ligt bij de consument, en dat ben jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
De macht is aan mij! Ik ben vrij....................................... om te wachten op de 8" Menlow variant 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Wat dingen n.a.v. eerdere posts.

Ik wil best wat plaatjes posten, maar ik weet niet precies hoe ik die hier moet uploaden (en ik heb zo geen andere plek waar ik die kan hosten).
Verder weet ik niet precies wat voor plaatjes jullie willen hebben.
Ik kan een fotootje maken van het scherm met engelstalige UI, en een web browser met GoT erop zal ook wel lukken.

Screenshots zou ik het liefst dumpen, maar mijn linux is wat roestig dus help mij even op weg met wat commando's.

Downloaden van ASUS is niet altijd gemakkelijk. Het scheelt soms ook welke server je kiest.
Ik ben zelf al een paar uur in de achergrond de open source sw te downloaden, maar de verbinding is erg wisselend. Dacht eerst dat het het hotel internet was, maar nu denk ik dat het toch aan ASUS zelf ligt.

Overigens heb ik ook nog een boot log toegevoegd aan http://wiki.eeeuser.com/osinfo
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.xs.to en www.imagevenue.com zijn twee vrij stabiele imagehosts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Geqxon, thanks.

Even snel wat plaatjes geschoten. Ik zal later wel een keer betere maken (als ik een statief bij de hand heb)

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07432/eeepc006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:45:
[...]
Ik zag op "de leukste TV spotjes aller tijden" een tijdje geleden de volgende commercial.
Begin jaren 80 in de USA.

Man komt in een computerzaak bij de balie. Kijkt naar de PC's die achter de balie staan opgesteld. $799 PC , $949 PC en $1299 PC. Staat een verkoper achter de balie.

Man vraagt: How much is that $1299 PC?
Van achter de balie springt een andere salesman omhoog en zegt: " $1499 ex taxes".

Hm, how much is that $949 PC?
" $1289 ex taxes"

How much...

Het beeld wordt weggedraaid en dan zegt de voice over iets van: Koop Merk X PC's. Bij ons is $699 echt $699.
Bij auto's doen ze dat toch ook (tweedehands en nieuw). De prijzen waar ze mee adverteren is nooit de neem hem nu mee prijs (je krijgt hem uiteindelijk vaak wel voor die prijs of minder mee, maar er komen eerst nog allerlei kosten bij).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Oke volgende vraag:

Op een paar fot's (vraag me niet waar) zag ik dus 2 sloten voor intern geheugen.

Nou vraag ik mij af, als je 512 of 1024 geheugen hebt, zijn dan beide sloten bezet? of is het maar 1 bankje? zodat je er zelf 1 kan bijplaatsen? 8)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zag jij één slot voor geheugen en een PCI-X slot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

crap ;) dus maar 1 slot? zou wel wat zuur zijn ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Q-bone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:04:
ja wnt een 512 ddr is veel duurder dan een 1024 ddr bankje???

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Q-bone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:04:
voor 20€ heb je alweer een 1gb module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Trouwens, nog even terugkomend op de resolutie van het scherm; als je de ASUS ACPI driver installeert op een niet-EEE PC, dan krijg je dus dat resolutieprogramma onderin je taakbalk, waarbij je kan kiezen tussen 800 x 600 en 800 x 400.

Is het binnen die Linux omgeving ook mogelijk om 800 x 600 te draaien?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

XanderDrake schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:33:
[...]

voor 20€ heb je alweer een 1gb module
ja want heb nog een module van 512 liggen ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Check dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hispazone.com/imagenes/tutoriales/245-98gr.jpg

Dit is een accesoires-kit die na de launch in de VS wordt geleverd. Er zit vanalles bij, hoog vermogen accus, HSDPA modems, VoIP phones, en dergelijk spul! Ik vraag me af wat dat doosje in het midden is?

En een nieuwe review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok op een accespoint:
Optional accessories listed
Asus USB Skype Phone UI - check
Asus mouse - check
Aus headphone and microphone - check
Lithium-Ion 6 cell battery - check
Wireless base station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
ik moet zeggen dat ook al is een grote muis wel lekkerder in de hand, hij bijna zo groot is als de laptop zelf en dan ook nog eens zwart.. beetje jammer ;)
verder ziet het er wel nice uit allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:45:
Check dit:
[afbeelding]

Dit is een accesoires-kit die na de launch in de VS wordt geleverd. Er zit vanalles bij, hoog vermogen accus, HSDPA modems, VoIP phones, en dergelijk spul! Ik vraag me af wat dat doosje in het midden is?

En een nieuwe review
En dit zit allemaal bij de prijs inbegrepen als introductiestunt? Of zouden ze voor de hele set een hogere prijs rekenen. Ik kan het helaas niet terugvinden, maar als ze dit ook in Nederland doen ben ik verkocht. :) (hoewel ik dat sowieso al wel was. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat dat HSDPA modem inbegrepen is, dat ziet er op die foto uit als het vrij standaard Huawei HSDPA E220 modem.

Dat kost wel 100 euro inkoop ofzo, lijkt me sterk dat ze dat er zomaar bij doen. De rest is verder wel goedkoop qua inkoop (gemaakt door Asus zelf dus kost ze niet veel) zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, weten we ook waar waar het gedesign van gejat is. Ik wist wel dat ik die grote schermrand ergens van kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:11:
Zo, weten we ook waar waar het gedesign van gejat is. Ik wist wel dat ik die grote schermrand ergens van kende.
Denk dat het logisch is dat er randen zitten bij dit soort kleine laptops met zo een klein scherm. Of wil je het toetsenbord met een pen bedienen omdat je vingers er anders 4 knoppen tegelijk indrukt. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

mijn eerste laptop Compaq LTE Elite 4/40cx (owhhh jaaaahh) Heeft ook een scherm met een nog veeel grotere rand en die draaide max 800x600 op een scherm iets groter dan een cd doosje (9,5") en dat was best te doen (is jaren mijn IRC machine geweest met Win98 en mIRC kon dat net) alleen is er een stomme koe (lees ikzelf) op gaan zitten en nu is mijn scherm naar de haaien... Ik hoop in deze laptop een goede vervanger te vinden voor mijn chatbakje :)

Ik vond de rand nooit echt een groot probleem... maarja tegenwoordig zijn de sites enzo wel allemaal op 1024 dus dat kon nog wel eens lastig worden...

Op mijn werk werk ik via een citix terminal van 640x480 en dat surft ook niet echt fijn...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:24:
Ik vond de rand nooit echt een groot probleem... maarja tegenwoordig zijn de sites enzo wel allemaal op 1024 dus dat kon nog wel eens lastig worden...
Dat is precies de reden waarom ik ga wachten op de 8" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
Update:

Op de asus pagina staan nu in de tabel de release dates. Ik kan er alleen niet uit opmaken waar de lokatie van die release is gepland. Er staan namelijk maar bij 1 exemplaar een global launch..maar hij komt dichterbij.....binnenkort toch even naar de USA dus komt goed uit :) :)

http://eeepc.asus.com/en/product.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
En er heeft weer een test plaatsgevonden. Blijkbaar wordt de EEE mid november in de UK verwacht.

http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,39030092,49293507,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
XanderDrake schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:22:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik ga wachten op de 8" variant.
de 8"'r heeft dus wel 1024 *768?
nice... nou hopen dat die niet veel duurder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
JayBigfoot schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:12:
En er heeft weer een test plaatsgevonden. Blijkbaar wordt de EEE mid november in de UK verwacht.

http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,39030092,49293507,00.htm
Iemand al een review gevonden die ook videos behandeld? Ik snap dat er geen zware HD films mogen worden verwacht, maar ik ben wel benieuwd naar SD Divx etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45
Roamor schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

Iemand al een review gevonden die ook videos behandeld? Ik snap dat er geen zware HD films mogen worden verwacht, maar ik ben wel benieuwd naar SD Divx etc.
divx draait volgens mij al op een 400 mhz pentium II
moet dus geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45
JayBigfoot schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:08:
Update:

Op de asus pagina staan nu in de tabel de release dates. Ik kan er alleen niet uit opmaken waar de lokatie van die release is gepland. Er staan namelijk maar bij 1 exemplaar een global launch..maar hij komt dichterbij.....binnenkort toch even naar de USA dus komt goed uit :) :)

http://eeepc.asus.com/en/product.htm
16/10 global launch :o
dat is al geweest, en ik zie ze hier nog niet in de schappen liggen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Op Ebay is inmiddels de 4G versie te koop voor € 350 incl. verzenden.
Levertijd 1 tot 2 weken.

http://cgi.ebay.nl/Asus-E...geNameZWD2VQQcmdZViewItem

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 24-10-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
supersatan schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:31:
Op Ebay is inmiddels de 4G versie te koop voor € 350 incl. verzenden.
Levertijd 1 tot 2 weken.

http://cgi.ebay.nl/Asus-E...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
Helaas is de 4G dat niet waard.
whiteguy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:19:
16/10 global launch :o
dat is al geweest, en ik zie ze hier nog niet in de schappen liggen hoor ;)
Het zou me TOTAAL niet verbazen als ze 16/11 bedoelde....
Maar goed, eind november wereld launch - "availablity" voor alle modelen. Komt in de OP :)
DarkChylde schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:52:
de 8"'r heeft dus wel 1024 *768?
nice... nou hopen dat die niet veel duurder is
Dat weten we niet precies. Maar het is wel waarschijnlijk dat het minstens 1024*600 is, gezien het anders niet echt een verbetering is tegenover de 7".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Wat reacties nav de laatste berichten:

De accessoires zijn niet inbegrepen in het standaard pakket wat er nu geleverd wordt.

Verder vraag ik me af waarom iemand in 's hemelsnaam een accesspoint erbij wil hebben.
Via hostap of zo maak je zo de eeePC zelf een accesspoint.

800x400 is af en toe wel lastig. Zoals je kunt zien op mijn foto komt er op deze pagina al een kort scroll balkje; bij de tweakers homepage is het nog erger.

video: nog niet echt getest, er zit een wmv filmpje bij wat afspeelt en er redelijk uitziet, niet gekeken naar resolutie; zal wel eens proberen (maar ik heb begrepen (van eeeuser denk ik) dat er ook mensen zijn die een die hard 4 trailer met divx afgespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
effem schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:13:
De accessoires zijn niet inbegrepen in het standaard pakket wat er nu geleverd wordt.
Natuurlijk, anders wisten we er al weken van!
Ik ben trouwens benieuwd naar de accu. 6 cellen :9
Verder vraag ik me af waarom iemand in 's hemelsnaam een accesspoint erbij wil hebben.
Via hostap of zo maak je zo de eeePC zelf een accesspoint.
Hostap werkt toch alleen met Prism chipsets?
Weet jij trouwens een tool waarbij je van een winxp wifi laptop een accespoint kan maken?
video: nog niet echt getest, er zit een wmv filmpje bij wat afspeelt en er redelijk uitziet, niet gekeken naar resolutie; zal wel eens proberen (maar ik heb begrepen (van eeeuser denk ik) dat er ook mensen zijn die een die hard 4 trailer met divx afgespeeld hebben.
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit en snelheid van de EEE in dit geval. Laat het ons weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2187059

Begin 2008? \0/ :/ Waarschijnlijk zal het bs zijn, ik hoop toch echt dat ze eerder in NL komen. :X

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 24-10-2007 17:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staat toch ook gewoon op de site van Informatique en dergelijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

CLB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:18:
[...]

Staat toch ook gewoon op de site van Informatique en dergelijke ;)
Ah idd, mijn fout. Ik ging teveel uit van die USA dates. :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dacht ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wat weerhoud het je om em gewoon uit Engeland of Duitsland te halen :) ? Tis allemaal EU, dus geen import onzin!

Ze fluisteren dat ie rond 14 november in Engeland beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 11:25
XanderDrake schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:22:
[...]
Weet jij trouwens een tool waarbij je van een winxp wifi laptop een accespoint kan maken?

[...]
Ik zou er linux naast installeren O-)
Je kunt er ook ad-hoc verbinding mee maken, en je verbinding bridgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Alex Picard op 24-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Ik was enthousiast (zoek al een lange tijd naar een betaalbare ebook reader) maar 300€ vind ik dan alweer te duur. Toch voor de 4G versie.

Ik dacht dat je in de VS 300$ dollar betaalde voor de 8G versie ?

[ Voor 42% gewijzigd door simplicidad op 24-10-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
simplicidad schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:28:
Ik was enthousiast (zoek al een lange tijd naar een betaalbare ebook reader) maar 300€ vind ik dan alweer te duur (toch voor de 4G versie).

Asus heeft ook de dollar naar euro conversie goed onder de knie zie ik.
De 4G kost in Taiwan 11655 taiwan dollar. Dat is 250 euro.
12,5 euro (5%) daarvan is belasting. Resteert 237.50 euro.
In voeren in NL: +19%. Levert een prijs op van ca 283 euro.
Doe daar nog eens verzendkosten bij en 300 euro lijkt wel redelijk.

Over US prijzen: die zijn ook altijd zonder belasting. Hangt van de regio af, maar kan ook meer dan 8% aan prijsverhoging opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
XanderDrake schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:22:

Hostap kan ook met atheros met de madwifi driver. Zie
http://hostap.epitest.fi/hostapd/

Ik ken geen tool wat dat soort dingen onder winxp kan. Feitelijk betwijfel ik of dat kan. Je hebt heel wat low level driver support nodig, en de meeste XP drivers zijn daar niet op berekend.
Met de meeste wifi kaartjes onder XP kun je niet eens pakketten in promiscuous mode capturen (b.v. met ethereal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Ik wilde echt super graag die 8G versie. Maar ja, nu moeten we het hier in NL doen met de 4G variant :( Misschien toch maar is op internet zoeken naar de 8G tegen die tijd. Ik wil toch echt wel een 8GB HDD hebben zodat XP er lekker op kan draaien (met wat ruimte over).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
simplicidad schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:28:
Ik was enthousiast (zoek al een lange tijd naar een betaalbare ebook reader) maar 300€ vind ik dan alweer te duur. Toch voor de 4G versie.

Ik dacht dat je in de VS 300$ dollar betaalde voor de 8G versie ?
Ik weet niet precies waar je dit allemaal vandaan hebt. De 8G versie bestaat nog maar net, een paar weken geleden was de max 4G, en die zou dacht ik rond de 300$ gaan kosten.
effem schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:33:
[...]

De 4G kost in Taiwan 11655 taiwan dollar. Dat is 250 euro.
12,5 euro (5%) daarvan is belasting. Resteert 237.50 euro.
In voeren in NL: +19%. Levert een prijs op van ca 283 euro.
Doe daar nog eens verzendkosten bij en 300 euro lijkt wel redelijk.

Over US prijzen: die zijn ook altijd zonder belasting. Hangt van de regio af, maar kan ook meer dan 8% aan prijsverhoging opleveren
Dus 300€ is een aardige schatting, voor de 4G. Ik ben wel benieuwd of het dan de Surf of de vanilla betreft.
Alex Picard schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:57:
Ik zou er linux naast installeren O-)
Je kunt er ook ad-hoc verbinding mee maken, en je verbinding bridgen.
Mja dacht ik al. Ik heb veel gezocht maar voor WinXp is er geen manier om gewoon AP mode te draaien. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:07:
Ik wilde echt super graag die 8G versie. Maar ja, nu moeten we het hier in NL doen met de 4G variant :( Misschien toch maar is op internet zoeken naar de 8G tegen die tijd. Ik wil toch echt wel een 8GB HDD hebben zodat XP er lekker op kan draaien (met wat ruimte over).
Hoezo dan? Komt de 8G versie niet in Nederland uit? Hij staat wel op de site van pcs computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja en dus komt die hier uit? Die site is zo onbetrouwbaar als wat als je t mij (en vele anderen) vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
De 8G versie komt ook vast in NL, maar die is zelfs in Taiwan nog niet leverbaar.

De gepubliceerde prijzen lijken wel te kloppen dus een 4G surf gaat waarschijnlijk NT$ 9999 kosten
Dat betekent een prijsverschil van zo'n 30 euro.

Een 8G is no big deal. Evt hang je er een snelle usb stick aan. Ik gebruik zelf een apacer HT203.
Zie eeeuser voor meer info.
en het memory kun je zelf ook upgraden.

Als je zo goedkoop mogelijk iets wilt hebben moet je wachten tot ze in NL geintroduceerd zijn of er redelijk wat parallel import is.
Als je nu iets wilt, probeer dan een 4G op de kop te tikken.

Overigens had ik net een collega op MSN die nog in Taiwan zit: er is weer voorraad.

Wat betreft pcicomputers. Die hebben al toegegeven dat de prijzen richtprijzen zijn.
Die proberen gewoon wat orders binnen te halen, maar kunnen nog geen commitment geven omtrent prijs of leverdatum. Zie het forum op eeeuser.com

[ Voor 14% gewijzigd door effem op 25-10-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
ik heb de kernel configuratie gepost in de eeeuser wiki.
http://wiki.eeeuser.com/kernelconfig
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.