Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ja vastgesoldeerde shit wat me niet echt relaxed lijkt, maar you've got a point!Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:20:
1GB zit al geintergreerd
Kan uiteraardbluetooth is voor een tientje of twee uit te breiden dmv.PCI-express
Waaom wil ik 'n Asus Eee of 'n PB EasyNote XS --> compactheid!en als je echt perse een 30GB schijf wilt kun je die voor ongeveer 30 euro als externe hardeschijf kopen.
Dan ga ik natuurlijk niet met 'n externe HD rondslingeren
(en de Windows Licensie ben je nog vergeten
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die versie kost waarschijnlijk €200. Daar kan je dus 3 van kopen voor de prijs van....CLB schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:31:
Ja vastgesoldeerde shit wat me niet echt relaxed lijkt, maar you've got a point!
Mijn ervaring is dat ik WinXP op een 60gb schijf al te weinig vind. Daarom heb ik sowieso altijd een externe HDD bijDan ga ik natuurlijk niet met 'n externe HD rondslingeren
Ik denk dat die linux toch wel even laat zitten.(en de Windows Licensie ben je nog vergeten)
En ohja, er komt zeer waarschijnlijk een EEE PC variant met WinXP erop.
[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 19-10-2007 01:53 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
I know! That will be MY thing! Maarja eerst maar afwachten op deze en de leverbaarheidXanderDrake schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:46:
En ohja, er komt zeer waarschijnlijk een EEE PC variant met WinXP erop.
Ik weet dat het hier niet de bedoeling is om over warez te gaan praten maar als we een goedkope notebook willen dan ga je daar standaard toch geen dure software bijleveren?
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik houd van Linux, dus ik zit goedCLB schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:34:
Tsjaa dat is 'n veschil van mening! Ik houd van officiele software
Ik houdt er echter niet van ram dat vastgesoldeerd zit
Dus dat wordt afwachten
Verwijderd
Hetzelfde voor de 30GB hardeschijf. Ik heb zelf liever 8GB SSD dan een fragiele 1.8" 30GB hardeschijf. Het hebben van de 30GB hardeschijf hoeft geen meerwaarde te hebben.
Ik heb erg veel zin om de 4g-surf aan te schaffen, lijkt me een perfecte server machine (die ik dan ook nog een uit de kast op schoot kan pakken om even te surfen/mailen ;-) .
Wel handig trouwens dat ze er een cardreader in hebben gestopt, zo kan je makkelijk extra schijfruimte bij prikken (sd-cards worden ook snel goedkoper dus die discussie hierboven over die 30GB hd is over een korte tijd niet meer relevant (tenzij je echt al 30GB nodig hebt)).
Het Misschien koop ik er wel 2, kan ik er ook 1 als media speler gebruiken ;-)
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
Yeah, ik ben er ook erg benieuwd naarCLB schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:06:
I know! That will be MY thing! Maarja eerst maar afwachten op deze en de leverbaarheid
Ik zit een beetje in dubio of ik nou liever het een of het ander heb. Volgens mij is die 30gb schijf namelijk sneller kwa bandbreedte dan een 8gb SSD. Maar de SSD heeft dan weer veeeel lagere seek tijden en geen spinup. Een 30 schijf heeft natuurlijk meer opslag maar is minder veilig en energie zuinig dan een SSD.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:01:
Na wat research zag ik dat een 30GB 1.8" hardeschijf even duur is als een 8GB SSD hardeschijf. Dus het prijsverschil tussen de XS20 en de EEE is steeds minder goed te rechtvaarden.
Het is echt stuivertje wisselen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Zie net op de foto's dat je hem niet alleen in het wit of zwart kunt krijgen maar ook in baby blauw, roze, en gifgroen...
Trouwens voor de mensen die bang zijn dat het schermpje niet lekker met windows werkt. Ik heb een VAIO C1XD (ja de eerste versie met een 266mhz crusoe processor) gehad en daar draaide windows ME (Ja de slechtste windows ooit) op. Qwa scherm was het goed te doen, je kon van boven naar onderen scrollen op je bureaublad.
[ Voor 50% gewijzigd door Sneezzer op 19-10-2007 11:52 ]
- EEE 701
- Handleiding
- Adapter + 2 opzetstukjes
- Accu
- Handleiding
- Tas !!
- Support CD
- Quick User Guide
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Das opzich wel goede informatie voor de OP. Maar bij welke versie zit nu wel een tas en bij welke niet??SgtStrider schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:01:
Accessoires die ik tot nu toe uit de foto's haal:
- EEE 701
- Handleiding
- Adapter + 2 opzetstukjes
- Accu
- Handleiding
- Tas !!
- Support CD
- Quick User Guide
De prijzen veranderen zowat elke 2 weken! Nee, daar bedank ik voorSneezzer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:32:
Is het misschien mogenlijk om de startpost te voorzien van de richt prijzen in dollars of euro's?
Ik wacht vrolijk af totdat ze beschikbaar zijn in de VS, dan pas ga ik prijzen plaatsen in de OP.
Verwijderd
Dilemma dilemma, de witte of de zwarte? Bij de witte variant valt het kleine scherm minder op, bij de zwarte variant juist meer. De zwarte lijkt meer professioneel dan de witte, maar de witte is zo lekker "statement" achtig, lekker opvallend, catchy, trendy, hip. Lastige keuze blijft het.
Offtopic, Wit is al weer achterhaald, piano lak zwart is weer hip en zeker ook erg mooi. Alles is de laatste tijd wit geworden en is niet echt hip meer, net als een tijdje terug zilver voor de TV hip was en nu ook niet meer hip is. Maar het blijft een smaak en die moet je altijd voor je zelf bepalen en niet voor een ander.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:54:
offtopic:
Dilemma dilemma, de witte of de zwarte? Bij de witte variant valt het kleine scherm minder op, bij de zwarte variant juist meer. De zwarte lijkt meer professioneel dan de witte, maar de witte is zo lekker "statement" achtig, lekker opvallend, catchy, trendy, hip. Lastige keuze blijft het.
Wit is wat vrolijker en hipper dan dat sombere zwart. En wit kan je in het donker beter zien, zwart valt in het donker niet op dus als hij op m'n bank ligt kan ik er dan per ongeluk op gaan zitten.mad_max234 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:11:
[...]
Offtopic, Wit is al weer achterhaald, piano lak zwart is weer hip en zeker ook erg mooi. Alles is de laatste tijd wit geworden en is niet echt hip meer, net als een tijdje terug zilver voor de TV hip was en nu ook niet meer hip is. Maar het blijft een smaak en die moet je altijd voor je zelf bepalen en niet voor een ander.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ik ga dan toch weer voor zwart, op de AnandTech review zag dat er wel erg strak uit.
Verwijderd
Gerucht: Asus EEE PC 801
Over dit model is er bijna niets bekend. Hij stond voor een paar uur vermeld op de EEE productpagina van Asus. Men gaat er vanuit dat het een model is met een 8" scherm die hogere resoluties aankan.
Waarheidsgehalte: onbevestigd
Volgens mij stond het er zelfs een paar dagen. En niet een paar uur!
Eventueel is zwart of wit ook niet gek, maar ik denk dat ik voor de groene ga
Ik ga ook voor de groene, alhoewel, die roze is wel erg fout natuurlijkKul schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:37:
Het is wel lastig kiezen inderdaad, een roze of een groene![]()
Ik ben trouwens bang dat de prijzen hier in NL nogal zullen tegen vallen... Gelukkig zit ik begin december in de VS en kan ik hem daar hopelijk op pikken, is alleen dan wel een geklooi met de garantie denk ik.
[ Voor 24% gewijzigd door Sneezzer op 19-10-2007 15:20 ]

Je hebt ook een aluminium varaint lijkt wel:

Of verbeeld ik me dat nou?
Anders neem ik deze
Ik zal het aanpassen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:30:
Volgens mij stond het er zelfs een paar dagen. En niet een paar uur!
Verwijderd
Ik vind dat zwarte gewoon mooi strak en zakelijk. Ziet er ook niet zo als een speelgoedje uit, wat ik (no offence) met de witte variant wel weer heb.
Verwijderd
Roamor schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:50:
En ook niet onbelangrijk, de zwarte speakertjes vallen minder op. Of kleuren die met de behuizing mee? Ook in dat geval zal de zwarte variant imho het beste eruit zien.

Het mooie van de witte variant is dat het scherm juist weer erg groot lijkt.
Yeah, dacht ik al. Dan neem ik de zwarte. Denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:47:
Ik gok dat bovenstaande een overbelichte zwarte variant is.
Ook dat telt mee ja.Roamor schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:50:
En ook niet onbelangrijk, de zwarte speakertjes vallen minder op. Of kleuren die met de behuizing mee? Ook in dat geval zal de zwarte variant imho het beste eruit zien.
De zwarte variant ziet er veel duurder uit. Wit maakt em flitsender maar minder serieus, meer gadgetachtig.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Eigenlijk hoort deze foto ook in de Start Topic:Kul schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:37:
Het is wel lastig kiezen inderdaad, een roze of een groene![]()

Maar zou dan alle andere zwarte delen niet ook zilver moeten zijn? Zoals dat gedeelte bij de schanieren. Van mij mogen ze wel zo'n zwart/zilveren versie uitbrengen en anders ga ik gewoon voor de zwarte.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:47:
Ik gok dat bovenstaande een overbelichte zwarte variant is.
Verwijderd
Poll: Welke EEE ga jij kopen?
• 8G (1.024MB/8GB/Webcam)
• 4G (512MB/4GB/Webcam)
• 4G Surf (512MB/4GB)
• 2G Surf (256MB/2GB)
Tussenstand:
Poll: Welke kleur?
• Wit
• Zwart
• Blauw
• Groen
• Roze
Tussenstand:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 19:38 ]
Pas een paar stemmen, maar de trend is al duidelijk
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
voor mijn vriendin neem ik trouwens een roze 4gb surf
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Ff een usb -> RS232 kabel erbij en een windows licentie en je bent klaar. Persoonlijk vind ik de 12"laptop eigenlijk te groot om steeds mee te nemen.
Hoeveel GB zou je ongeveer overhouden als je voor een 4G versie zou gaan en daarop alleen WinXP zou installeren (wel up-to-date
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
Verwijderd
http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=233&t=422828
http://tw.myblog.yahoo.co...651&prev=10655&next=10626
eeeuser.com
Ik ga slapen, succes met de foto's
http://cgi.ebay.com/ASUS-...geNameZWD1VQQcmdZViewItem
Ik zit nog ff de kat uit de boom te kijken wat de Nederlandse webshops doen
Weet iemand trouwens of het mogelijk is met de bijgeleverde CD in het pakket de fabrieksinstellingen terug te zetten (image oid)?
edit; 350 euro inclusief btw & verzend... hmmm
[ Voor 5% gewijzigd door SgtStrider op 19-10-2007 23:48 ]
Verwijderd
Die 50 dollar in naar Amerika, ik zie verder niet of hij ook naar Europa shipt en hoe duur. Verder gok ik dat er een Taiwanees (?) keyboard op zit. Just so you know.SgtStrider schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:45:
En de eerste eBayer met stock!
http://cgi.ebay.com/ASUS-...geNameZWD1VQQcmdZViewItem
Ik zit nog ff de kat uit de boom te kijken wat de Nederlandse webshops doenAnders koop ik hem gewoon daar, gooi ik er zelf wel XP op.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is met de bijgeleverde CD in het pakket de fabrieksinstellingen terug te zetten (image oid)?
edit; 350 euro inclusief btw & verzend... hmmm
Als het een zwarte 8G was had ik hem overigens direct gekocht.
In een treincoupe, kan primaVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:16:
Het wordt hier wel een erg hecht clubje! Misschien moeten over een paar maanden eens een EEE lanparty doen? Een locatie hebben we niet nodig, met het formaat van de EEE kunnen we prima met zijn allen in een schuurtje zitten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat dacht je van een inkoopactie bij Asus Nederland ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:16:
Het wordt hier wel een erg hecht clubje! Misschien moeten over een paar maanden eens een EEE lanparty doen? Een locatie hebben we niet nodig, met het formaat van de EEE kunnen we prima met zijn allen in een schuurtje zitten.
Gewoon met z'n alle tegelijk kopen en 'korting'' afdwingen...
En de aard van de echte Nederlanders komt weer is naar bovenStraightOn.NL schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:51:
Gewoon met z'n alle tegelijk kopen en 'korting'' afdwingen...
Verwijderd
Count me inCLB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:27:
[...]
En de aard van de echte Nederlanders komt weer is naar boven
Je kan natuurlijk kijken hoe groot je Windows directory is. De mijne is 2,24 GB (ooit begonnen als XP Lite van een paar honderd MB, maar met de vele updates dus behoorlijk gegroeid).klaasbram schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:08:
Hoeveel GB zou je ongeveer overhouden als je voor een 4G versie zou gaan en daarop alleen WinXP zou installeren (wel up-to-date)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Shipping NL US $60, each additonal US$ 40Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:50:
[...]
Die 50 dollar in naar Amerika, ik zie verder niet of hij ook naar Europa shipt en hoe duur. Verder gok ik dat er een Taiwanees (?) keyboard op zit. Just so you know.
Count me in
Verwijderd
Verwijderd
Snap niet dat ze geen zilveren uitbrengen. Apple MacBook pro killerVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:16:
aangezien dit een dingetje wordt om mee naar het strand te nemen, in de trein, buiten, etc neem ik de witteDie wordt toch minder warm van de zon
Ik ben ook erg voor een samenkopen actie!Wezep007 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:03:
Doe dan een aktie op samenkopen, dan is ie nog goedkoper
Count me in
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Voordeel Asus:
- Snel opstarten
- Prijs
- Uiterlijk (persoonlijk)
Voordeel PB:
- Voldoende geheugen
- Goed scherm (nieuwe generatie?)
- Windows OS
Voordeel van beiden niet bekend:
- Weinig lawaai (van ventilator)
- Snelheid
- Degelijkheid
- Service en geen dure helpdesk
De Asus lijkt me niet verkeerd echter om het een beetje compleet te maken wordt hij bijna net zo duur als de PB. Alleen Windows toevoegen kost al 90,-. Ik vind het jammer/vreemd dat de Asus standaard geen Windows bevat (op de UMPC moet ik namelijk alles kunnen draaien wat nu ook op mijn huidige laptop kan, Linux lijkt me een OS systeem waarop niet alles kan met alle conversieproblemen vandien). De 'goedkope' prijs van de Asus is hierdoor wel te verklaren.
Enfin, nog iemand die kan adviseren waarom ik toch voor de PB i.p.v. de Asus moet kiezen of Asus i.p.v. de PB?
JS
Verwijderd
Bovendien denk ik (geen benchmark resultaten gezien, maar afgaand op wat ik weet) denk ik dat de dothan 900Mhz core beter presteerd maar ook meer stroom verbruikt dan de VIA 1,2Ghz die over het algemeen toch echt geoptimaliseerd zijn voor zuinigheid en niet voor prestatie. Maar wellicht dat andere je hier meer over kunnen vertellen.
Ik zou voor de ASUS gaan, mits hij binnen afzienbare tijd leverbaar is en de prijs in Nederland niet hoger word. De G8 moet echt niet meer dan 300 euro gaan kosten want dan schiet hij weer echt zijn doel voorbij vind ik.
::EDIT:: windows erop vind ik ook een gaar argument
[ Voor 12% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-10-2007 15:44 ]
Het hele doel van deze laptop was toch dat 'ie goedkoop wasCLB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:27:
[...]
En de aard van de echte Nederlanders komt weer is naar boven
Verwijderd
Check: http://www.notebookcheck....=&sort=sorting&type=specsPalomar schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:26:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de cpu van de asus zich in de praktijk verhoudt tot die van de PB. De VIA cpu heeft een hogere kloksnelheid, maar dat zegt tegenwoordig ook maar weinig.
Omdat ik dat misschien 'n goed platform vind, wat ik lekker vind werken en ik weet dat alles werkt!?Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:41:
Ik zie niet waarom iedereen bij de PB XS20 Windows er als argument bij pakt? Xandros is voor een grootafnemer als Asus of Packerd Bell even duur als Windows XP Home, het enige wat de Packerd Bell duurder maakt is de processor. En is dat de paar honderd euro meer nou echt waard?
Ik vind ze allebei wel strakogend moet ik zeggen...StraightOn.NL schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:41:
die PB XS is lelijk en Asus ziet er toch wat gelikter uit vind ik.
Tsjaa Asus heeft idd 'n goede reputatie, wat betreffende laptops (vanaf 1000,- ofzo)Verder levert ASUS wat mijn ervaring betreft toch betere kwaliteit laptops, niet dat er opzich wat mis mee is maar Packard Bell maar ik vind het een beetje zo'n keten merk, verkrijgbaar bij dixons, it's, expert e.d. die vaak toch net iets te duur zijn voor wat ze leveren.
In zo'n goedkoop apparaatje zullen imho niet echt levensgrote verschillen zitten denk ik.
Inderdaad, via eBay ofzo zou ik 'm ook nog wel willen bestellen, maar wel tot die prijs jaIk zou voor de ASUS gaan, mits hij binnen afzienbare tijd leverbaar is en de prijs in Nederland niet hoger word. De G8 moet echt niet meer dan 300 euro gaan kosten want dan schiet hij weer echt zijn doel voorbij vind ik.
Tsjaa dat ben jij::EDIT:: windows erop vind ik ook een gaar argumenthet eerste wat ik doe (mocht ik ooit nog eens pc in een winkel gaan kopen) is alles eraf gooien wat erop staat en mijn eigen clean install OS erop zetten, van al die bloatware word ik echt ziek
That's trueKul schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:51:
Het hele doel van deze laptop was toch dat 'ie goedkoop was
Als je een dure helpdesk wilt, kun je het beste PB nemenjsschalker schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:21:
Het is moeilijk een keuze te maken tussen de Asus (EEE) en de PB (XS).
Voordeel Asus:
- Snel opstarten
- Prijs
- Uiterlijk (persoonlijk)
Voordeel PB:
- Voldoende geheugen
- Windows OS
Voordeel van beiden niet bekend:
- Weinig lawaai (van ventilator)
- Snelheid
- Degelijkheid
- Service en geen dure helpdesk
De Asus lijkt me niet verkeerd echter om het een beetje compleet te maken wordt hij bijna net zo duur als de PB. Alleen Windows toevoegen kost al 90,-. Ik vind het jammer/vreemd dat de Asus standaard geen Windows bevat (op de UMPC moet ik namelijk alles kunnen draaien wat nu ook op mijn huidige laptop kan, Linux lijkt me een OS systeem waarop niet alles kan met alle conversieproblemen vandien). De 'goedkope' prijs van de Asus is hierdoor wel te verklaren.
Enfin, nog iemand die kan adviseren waarom ik toch voor de PB i.p.v. de Asus moet kiezen of Asus i.p.v. de PB?
Verwijderd
Zelf vind ik het namelijk een voordeel van de Asus EEE-pc dat het een op maat gemaakt operating systeem heeft, UNIX gebaseerd en ze er niet "even vlug" een standaard operating system op hebben gezet, zoals wat Packerd Bell heeft gedaan.
Dit lijkt mij ook in de kwaliteit van het apparaat te uiten. Ik denk dat Asus in dit apparaat nog vrij veel R&D heeft gestopt, en dat je qua build-quality een zeer sterk apparaat krijgt. Packerd Bell daarentegen... bestaande hardware, bestaande software, ze hebben er enkel een Packerd Bell stickertje erop geplakt.
Even een sidenote hoor; maar je hebt al een aardig dikke Zepto, wat moet je hiermee
Verwijderd
Je zegt het zelf alSgtStrider schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:01:
[...]
Even een sidenote hoor; maar je hebt al een aardig dikke Zepto, wat moet je hiermee
So what... Als die hardware gewoon goed functioneert?Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:31:
Ik denk dat Asus in dit apparaat nog vrij veel R&D heeft gestopt, en dat je qua build-quality een zeer sterk apparaat krijgt. Packerd Bell daarentegen... bestaande hardware, bestaande software, ze hebben er enkel een Packerd Bell stickertje erop geplakt.
SgtStrider schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:01:
M'n Zepto is even dik als deze PackardBell hoor
Wat ik met 'n UMPC'tje zou willen: Meenemen naar school om daar even snel wat aantekeningetjes te kunnen tikken tijdens de lessen of 'n filmpje sneaken tijdens 'n tussenuurtje. Meenemen naar de Scouting om aan te sluiten om zo muziek af te kunnen spelen of aan de beamer te hangen om 'n filmpje te kunnen kijken op 't grote scherm wat we hebben! Gewoon lekker simpel en easy!!
Waarom neem ik dan m'n Zepto niet mee?
Omdat die groter is om mee te nemen, zwaarder is om mee te nemen en ik 'm daar nog veelste nieuw en vooral veelste duur voor vind
Helaas zie ik daar geen "VIA C7-M 1,2 Ghz" staan, en ook geen "900MHz Intel Celeron M ULV 353 with 512kb Cache" ... Misschien kun je ze even aanwijzen?
Verwijderd
Wel is het goed te zien dat C7-M's onderdoen aan soortgelijke Celeron M's.Alex Picard schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:25:
[...]
Helaas zie ik daar geen "VIA C7-M 1,2 Ghz" staan, en ook geen "900MHz Intel Celeron M ULV 353 with 512kb Cache" ... Misschien kun je ze even aanwijzen?
Ben je nou serieus of niet?Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:24:
code:
1 ((22.5 * 16.5 * 2.1) + (22.5 * 16.5 * 3.5)) / 2 = 1 039.5
versus de Zepto:
code:
1 2.7 * 34.1 * 24.7 = 2 274.129
Thank youVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:27:
Wel is het goed te zien dat C7-M's onderdoen aan soortgelijke Celeron M's.
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 20-10-2007 21:30 ]
Verwijderd
CLB, ik vind je gedrag kinderachtig en infantiel. Zullen we afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor dit topic niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft? Dan kunnen we in dit topic verder gaan met het discussiëren over de Asus EEE, en niet constant vergelijkingen trekken.
Wat zit je nou zielig te doenVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:31:
CLB, ik vind je gedrag kinderachtig en infantiel.
Ik spreek niks af, helemaal niet met jou!!Zullen we afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor dit topic niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft?
Of zullen we dan afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor
Packard Bell EasyNote XS20 niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft?
Wordt toch gevraagd waarom ik naast m'n Zepto 'n UMPC wil, daar antwoord ik dan ook opDan kunnen we in dit topic verder gaan met het discussiëren over de Asus EEE,
en niet constant vergelijkingen trekken.
Ik zie daar dhrystone scores staan die flink verschillen, en whetstone scores die relatief weinig verschillen. Geen 3DMark cpu of Sysmark scores. Ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke responsiveness van de systemen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:27:
[...]
Wel is het goed te zien dat C7-M's onderdoen aan soortgelijke Celeron M's.
Linkje: http://en.wikipedia.org/wiki/DMIPS#Dhrystone_vs_Whetstone
Verwijderd
CLB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:36:
[...]
Wat zit je nou zielig te doen![]()
[...]
Ik spreek niks af, helemaal niet met jou!!
Of zullen we dan afspreken dat jij voor jezelf kiest welke het gaat worden, daarvoor
Packard Bell EasyNote XS20 niet meer gebruikt en je tot die tijd wegblijft?
[...]
Wordt toch gevraagd waarom ik naast m'n Zepto 'n UMPC wil, daar antwoord ik dan ook op
Er is een topic om de XS20 te bespreken, en een topic om de EEE PC te bespreken. Jij gebruikt op het moment beide topics dwars door elkaar om ze te vergelijken, en ik raad je aan een nieuw topic te starten met een objectieve en voor jou subjectieve vergelijking van de twee apparaten.
Voor mijzelf word het een EEE PC overigens, dus probeer mijn zinnen niet naar mijn kant om te draaien.
Persoonlijke vragen kunnen via een off-topic tag of via een PM beantwoord worden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 21:38 ]
En daarmee is het voor mij ( en de rest van de lezers) ook afVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:38:
[...]
offtopic:
Er is een topic om de XS20 te bespreken, en een topic om de EEE PC te bespreken. Jij gebruikt op het moment beide topics dwars door elkaar om ze te vergelijken, en ik raad je aan een nieuw topic te starten met een objectieve en voor jou subjectieve vergelijking van de twee apparaten.
Voor mijzelf word het een EEE PC overigens, dus probeer mijn zinnen niet naar mijn kant om te draaien.
Persoonlijke vragen kunnen via een off-topic tag of via een PM beantwoord worden.
Laten we vanaf hier gewoon weer gezellig met elkaar discussiëren!

Tomino schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:41:
En daarmee is het voor mij ( en de rest van de lezers) ook af![]()
Laten we vanaf hier gewoon weer gezellig met elkaar discussiëren!![]()

[ Voor 84% gewijzigd door CLB op 20-10-2007 21:59 ]
Die PB heb een duimmuis (zit tussen het toetsenbord en het beeldscherm(pje)) en aan de andere kant muisknoppen. Terwijl de EEE gewoon een touchpad heeft en dat spreekt mij meer aan...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Posted on Wed, 17 Oct 2007 02:23:57 CDT | by Luigi Lugmayr
Following the announcement of the four configurations of the Asus Eee PC yesterday, Asus sent us official detials of the U.S. release for their tiny new notebook.
The most important information is of course the price. Here we have a small disappointment. The price of the Asus Eee PC starts at $299 and goes as high as $399 depending on the configuration.
Back in June the price of the Asus Eee PC was communicated with $199, which would have really been hot. The lowest configuration of the Eee PC is dubbed Eee PC 2G Surf and has 256MB RAM, 2GB SSD, small battery and no camera. With 256MB you can forget running Windows XP.
For power users the Asus Eee PC 8G is anyway the only choice. $399 is not that bad for a 7 inch notebook with 1GB RAM, 8GB SSD, webcam and 3.5h battery life. On the Eee PC 8G, I can imagine running Windows XP reasonably well.
Asus is not getting very specific on the shipping date for the Asus Eee PC. The Asus Eee PC is scheduled to be available in the North America within a few weeks. See a couple new photos of the Asus Eee PC here. For details on the four available Asus Eee PC configurations see this report.
Toen Windows XP uitkwam kon je je vingers aflikken als je computer 128 MB had! Wat een onzin, er hoeft geen grote videodriver bij en met blackviper.com's lijstje krijg je windows makkelijk terug tot ~100 MB geheugengebruik bij start (waarschijnlijk nog minder, maar je wilt misschien wel een virusscanner standaard laten starten). Dan houd je meer dan genoeg geheugen over voor wat je ook wilt doen met zo'n goedkop ding.supersatan schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:46:
(...) With 256MB you can forget running Windows XP.(...)
Ik was toevallig in Taiwan, en heb de zondag gebruikt om te shoppen.
Op de eerste twee plaatsen was ie uitverkocht, op de derde plaats was het bingo.
NT$ 11655 (omgerekend eur 250) en ik was de gelukkige eigenaar.
In NL komt daar dan vast nog zo'n 50 euro bij aan shipping en BTW.
Het betreft een 4G model. Alleen er zit uiteraard alleen chinese documentatie en een chinese desktop op. Standaard geen xterminal op de desktop, maar in no time had ik bash gestart (en stonden er in de winkel meteen 6 mensen om mij heen).
Over de startpost:
De camera is niet optioneel, in de 4G en 8G zit ie standaard, in de andere niet.
Je kunt dus niet kiezen.
Of er een PCI-e slot in zit weet ik niet, ik heb hem nog niet opengemaakt.
Verder zit er (staat niet op de foto's boven) aan de onderkant een microfoon.
Software ziet er voorzover ik kan beoordelen wel redelijk uit.
Wordt geleverd met tasje, power supply, chinees boekje en recovery CD.
Voor alle duidelijkheid, dit is een linux versie. XP of Vista versies zijn er nog niet.
[ Voor 3% gewijzigd door effem op 21-10-2007 15:50 ]
En voel hij beetje lekker aan? linux zeker in in het taiwanees of hoe dat ook heet daar. ja dus, niet goed gelezen
[ Voor 55% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2007 15:53 ]
Welke kleur heb je?
[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 21-10-2007 15:57 ]
Toetsenbord is een beetje iel en aan de kleine kant.
Overigens: eerder in de thread zei iemand dat hij er debian op wilde zetten.
Op de asus website staat in de downloads de source code en daar staat bij dat het Debian 4.0 is.
Internet hier is wat te traag om dat nu te downloaden. Misschien straks nog even kijken of ik via linux op mijn laptop een hello world proggie kan maken wat ik via usb stick daar dan draai. Zou moeten kunnen!
Nog wat dingen:
Naar Ford: hij was in alle kleuren te leveren als je maar een witte wilt.
(ik heb dus een witte, sowieso de laatste die ze nog hadden)
En er zit inderdaad een taiwanees toetsenbord op, maar daar staan ook gewoon letters op hoor
(in qwerty, sorry belgen
Wat bluetooth betreft: als je het vaak gebruikt dan is een PCI-e kaartje misschien een oplossing (ik hou me trouwens aanbevolen voor een goed adres om zo'n ding te kopen).
Wil je het maar incidenteel gebruiken dan zou ik gewoon voor een dongeltje gaan.
(misschien is het iets om er een PCI-e DVB-T kaartje in te hangen)
En alvast om de vraag voor te zijn:
Wat ga je er mee doen:
Hacken!!!!!
Ik heb een NSLU2 waar ik van alles en nog wat naar toe geport heb (tot en met dat ding omkatten naar een Hard Disk recorder).
Tekortkomingen van de NSLU2:
geen hardware floating point, dat maakt dingen als WMA playback vrijwel onmogelijk.
geen invoermogelijkheden (heb er wel ooit een remote met lirc aangehangen)
geen display (had daar een extern 4 regelig usb display)
maar 32 MB ram.
Dit ding lost veel van de tekortkomingen op.
Is natuurlijk ook wel wat duurder maar als ik kijk wat ik aan USB spul bij de NSLU2 bij heb moeten kopen, dan maakt het al niet zoveel meer uit.
Ben trouwens wel benieuwd of het geheugen verwijderbaar is. Als 2GB kan lijkt me dat helemaal stoer.
En nog een interessante link voor de startpost:
www.eeeuser.com
met name het forum en de wiki zijn interessant.
Er staan ook ervaringen van gebruikers die er XP op gezet hebben.
[ Voor 60% gewijzigd door effem op 21-10-2007 16:48 . Reden: nog wat info toegevoegd ]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Ik weet niet of er een PCI-e slot in zit. Heb geen schroevendraaier of zo bij, maar op eeeuser.com staat:
"The panel cover enables replacement of RAM15) and installation of a PCI Express Mini Card device in an unoccupied slot. "
Later deze week weet ik meer.
edit: applicaties toevoegen is een eitje.
Ik heb vanaf ubuntu bash naar een usb stick gekopieerd; gerenamed naar bush; daarna naar de eeepc
copy naar /tmp; chmod 755 bush; ./bush
en ik had een shell; ps zei inderdaad dat die bush heette.
hello world zat er niet in, ubuntu draait bij dit systeem onder vmware, en had geen gcc (en wilde die niet installeren, en ik had niet het geduld om dat op te lossen).
Maar dus geen gedoe met cross compilers of zo.Je kunt natuurlijk ook gewoon native compileren, daar is het apparaat krachtig genoeg voor.
En ik zag ook ergens een post dat je gewoon debian pakketten zou kunnen installeren. (nog niet geprobeerd)
[ Voor 45% gewijzigd door effem op 22-10-2007 04:37 ]
Het is wel mooi dat ze blijkbaar niet te veel hebben gecusomized want dan kan je dat zelf lekker doen.
Wat de continue vergelijkingen met de XS20 betreft, ik zal er iets van zeggen in de OP. Beetje jammer dat het uitliep tot een confrontatie, maar jullie hebben het redelijk goed opgelost zonder dat er er een mod bij kwam kijken. Braaf
Vanaf nu leven we in twee verschillende werelden. De XS en de EEE wereld
Superveteffem schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:49:
Ik ben een uur of wat geleden er in geslaagd zo'n ding op de kop te tikken.
Ik was toevallig in Taiwan, en heb de zondag gebruikt om te shoppen.
Op de eerste twee plaatsen was ie uitverkocht, op de derde plaats was het bingo.
NT$ 11655 (omgerekend eur 250) en ik was de gelukkige eigenaar.
In NL komt daar dan vast nog zo'n 50 euro bij aan shipping en BTW.
Het betreft een 4G model. Alleen er zit uiteraard alleen chinese documentatie en een chinese desktop op. Standaard geen xterminal op de desktop, maar in no time had ik bash gestart (en stonden er in de winkel meteen 6 mensen om mij heen).
Over de startpost:
De camera is niet optioneel, in de 4G en 8G zit ie standaard, in de andere niet.
Je kunt dus niet kiezen.
Of er een PCI-e slot in zit weet ik niet, ik heb hem nog niet opengemaakt.
Verder zit er (staat niet op de foto's boven) aan de onderkant een microfoon.
Software ziet er voorzover ik kan beoordelen wel redelijk uit.
Wordt geleverd met tasje, power supply, chinees boekje en recovery CD.
Voor alle duidelijkheid, dit is een linux versie. XP of Vista versies zijn er nog niet.

Eerste Nederlandstalige (NLer?) waarvan bekend is dat ie beschikt over een EEE PC!
Goed om te weten dat ie niet compleet is uitverkocht. Het zou fijn zijn als ie gewoon geleverd werd als normaal. De prijs valt me mee, voor een early adapter tenminste.
Ik heb nog wat vragen aan je. In WinXP heb je een HDD benchmark tool genaamt HDTach. Daarmee kan je redelijk simpel en effectief kijken hoe snel de HDD van de EEE's. Daar ben ik erg benieuwd naar, alhoewel ik niet weet of er linux varianten van dat progje zijn.
En natuurlijk zouden een paar CPU testjes erg fijn zijn!
BVD
EEE user.com stond al in de startpost. Ik zal wel een vermelding maken van de wiki en het forum.effem schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:59:
www.eeeuser.com
met name het forum en de wiki zijn interessant.
Ik kan me niet herrineren dat ik dat heb beweerd. En volgens mij staat dat ook niet de startpost. Ik heb gezegd dat de duurdere model beschikken over webcams.effem schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:49:
Over de startpost:
Je kunt dus niet kiezen.
Misschien ga ik die poll's toevoegen aan de OPVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:38:
Poll time
Poll: Welke EEE ga jij kopen?
• 8G (1.024MB/8GB/Webcam)
• 4G (512MB/4GB/Webcam)
• 4G Surf (512MB/4GB)
• 2G Surf (256MB/2GB)
Tussenstand:
[afbeelding]
Poll: Welke kleur?
• Wit
• Zwart
• Blauw
• Groen
• Roze
Tussenstand:
[afbeelding]
Niet om weer vergelijkingen met de XS20 te maken, maar euh...jsschalker schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:21:
Voordeel PB:
Hoe kom je erbij dat de schermen tussen de XS en de EEE verschillen? Volgens mij zijn ze namelijk identiek.
Mij is het juist duidelijk waarom. Veel goede gratis toegevoegde software ipv Bloatware die je op elke laptop kan vinden tegenwoordig. De linux variant is specifiek ontwikkeld voor de EEE, oftewel goed gestroomlijnd, soepel, compact en efficient. Het werkt ook makkelijker dan XP met de Easy setting, dus beter voor beginners (veel Aziaten, Afrikanen, Zuid-Amerikanen en kinderen, de kern van de markt). De normal setting lijkt daarentegen juist ontzettend veel op XP voor het gemak van gebruikers die het al gewend zijn. Waarschijnlijk goedkoper, alhoewel we dat niet kunnen bewijzen.Ik vind het jammer/vreemd dat de Asus standaard geen Windows bevat.
De EEE maakt zich juist bijzonder dan andere laptops door linux erop te zetten
Al met al een goede keuze.
http://www.eeeuser.com/20...ing-1600x1280-resolution/
Zo te zien zal de EEE goed hoge resoluties aan kunnen sturen via de VGA poort. 1600*1200 moet gewoon werken. (Waar ik erg blij om ben, omdat ik ook een 1600*1200 TFT heb staan thuis. Met een vrije vga poort en ruimte op mn bureau
Misschien beter iets schrijven als:Webcam (optional): VGA (640×480) @ up to 30 fps
Webcam (sommige modellen): VGA (640×480) @ up to 30 fps
Verder is het stukje:
Ook niet helemaal waar. Op eeeforum werd er ook nog een plek genoemd waar hij nog leverbaar zou zijn (geen idee waar, volgens mij ergens rond Taipei)De EEE PC is reeds gelanceerd (en uitverkocht) in Taiwan.
en hier:
kan het woord specificaties wel weg. Die lijken me inmiddels wel duidelijk.Nadelen zijn de lange vertragingen en de onduidelijkheid over levertijd, prijs en specificaties,
Over het draaien van wat testjes:
wil ik over een paar dagen best doen. Als iemand een goed programma weet wat gemakkelijk te porten is (dus liever niet grafisch) hou ik me aanbevolen.
Ik kom zelf anders niet veel verder als dhrystone vrees ik.
(oh ja, er zijn mensen die XP geinstalleerd hebben. Ga ik waarschijnlijk ook proberen (als dual boot), maar dan moet ik eerst even een usb dvd ritselen)
Verder lijkt het duidelijk dat de XP versie er echt gaat komen. Er staan XP drivers op de Asus support web site (net zoals de linux sources trouwens).
En waarom niet standaard XP of Vista: wel heel simpel. Als je zoiets in de markt wilt zetten moet het zo goedkoop mogelijk. Het verbaasde me toch al dat ze een vrij miniPCI slot hebben en dat het geheugen niet op het bord gesoldeerd is. Ze hebben toch duidelijk de moeite gedaan om te zorgen dat het een compleet apparaat is.
Het enige wat er wat mij betreft nog bij gekunnen had is bluetooth.
En als de diskspace niet voldoende is: er kan nog een SD kaartje in; kun je er vast zo 16 GB bij hangen; en anders kun je ook nog een 2.5" usb disk aanhangen (gaat wel ten koste van de tijd voordat de batterij leeg is).
Overigens: zijn er ook al 1.8" gebaseerde USB hard disks? Ik schat dat die weer wat zuiniger zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door effem op 22-10-2007 11:52 ]
Besloten toch maar eens langs de links in de startpost te fietsen.
Hier http://asuseeehacks.blogspot.com/ staat al een test.
Ik weet niet of mag deeplinken maar hier zijn de plaatjes:

(ik weet niet hoe ik plaatjes moet inlinen, sorry)
De onderste 3 tests zijn voor SHDC (dus extern geheugen), de eerste is voor het interne flash.
[ Voor 12% gewijzigd door effem op 22-10-2007 12:12 . Reden: added image tags ]
Verwijderd
Ik zit te overwegen om de EEE in grote hoeveelheden te importeren vanuit China of de US. Gezien de grote animo hier
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 12:06 ]
Met de tags [img]en afsluiten met[/img]effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:01:
Is er niet vanaf een USB Stick te booten dan? Daar had ik eigenlijk wel op gerekend.effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:45:
(oh ja, er zijn mensen die XP geinstalleerd hebben. Ga ik waarschijnlijk ook proberen (als dual boot), maar dan moet ik eerst even een usb dvd ritselen)
Ik wil de EEE eigenlijk halen voor mijn oma, zodat die ook een simpele computer heeft om veilig (want Linux) te surfen en te messengeren. Kan niet wachten tot hij hier uitkomt.
Wow, kan je dat doen dan? Zou dat even fantastisch zijnVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:03:
Ik zit te overwegen om de EEE in grote mate te importeren vanuit China of de US. Gezien de grote animo hier
Ik ken, inclusief mezelf, 4 a 5 mensen persoonlijk die er wel een willen. En hiero zijn er al minstens 10 voorbij gekomen
Thnxeffem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:01:
Over HDtach:
Besloten toch maar eens langs de links in de startpost te fietsen.
Hier http://asuseeehacks.blogspot.com/ staat al een test.
Ik weet niet of mag deeplinken maar hier zijn de plaatjes:
http://bp3.blogger.com/_A...HE/s400/HD+Tach+3.0.4.jpg
http://bp0.blogger.com/_A...kCNu8ncI/s400/HD+Tune.jpg
31-36mb/s dus. Das best aardig
Ik zal later wel een kopje "Prestaties" maken in de OP.
OK, zal ik doorvoeren.effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:45:
Webcam (sommige modellen): VGA (640×480) @ up to 30 fps
Ook niet helemaal waar. Op eeeforum werd er ook nog een plek genoemd waar hij nog leverbaar zou zijn (geen idee waar, volgens mij ergens rond Taipei)
kan het woord specificaties wel weg. Die lijken me inmiddels wel duidelijk.
Mja, we zullen even moeten wachten totdat mensen iets van PCmark of een oude 3Dmark erop knallen. Dan hebben we tenminste echt vergelijkingsmateriaal.Ik kom zelf anders niet veel verder als dhrystone vrees ik.
Jep die zijn er wel. Lekker klein en energie zuinig. Alleen wel duur per gig en langzamer.Overigens: zijn er ook al 1.8" gebaseerde USB hard disks? Ik schat dat die weer wat zuiniger zijn.
Dit topic is gesloten.