Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 44.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210383

Geen matches
Zo net Leopard binnen gehad. Moet hem nog installeren. Alleen is het normaal dat ik alleen een CDtje heb van september (09) en november (11) ?
Kan je met die cd trouwens op meerdere macs Leopard installeren?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 210383 op 06-11-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Geen matches
Cloudwalker past die makkelijk door de brievenbus en jij hebt de mailing binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ja ik heb hem binnen. Hij past makkelijk door de brievenbus, zit in een pakje ter grootte van een cd ongeveer. Hoezo?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 210383 op 06-11-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Matched: ADC
Hebben jullie net ADC of al een hele poos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb het sinds september dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Maar jij had de welkomstkit dus al gehad een tijd terug en je hebt vandaag leopard gekregen, dus ik kan hem vandaag ook verwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 210383 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:35:
Zo net Leopard binnen gehad. Moet hem nog installeren. Alleen is het normaal dat ik alleen een CDtje heb van september (09) en november (11) ?
Kan je met die cd trouwens op meerdere macs Leopard installeren?
Heb jij er geen een gehad in oktober? Die heb ik wel gewoon gehad hoor.
Overigens zat er deze maand geen Leopard Server bij he? Stond er niet in die mail van apple dat we ook Leopard Server zouden krijgen?
A DVD set with Mac OS X v10.5 Leopard, Leopard Server and Xcode tools will be included in the ADC Monthly Mailing for November 2007.
Dan mis ik toch echt het server dvd'tje.. Iemand anders die wel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 22:36
Geen matches
rob1n schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:31:
Overigens zat er deze maand geen Leopard Server bij he? Stond er niet in die mail van apple dat we ook Leopard Server zouden krijgen?

Dan mis ik toch echt het server dvd'tje.. Iemand anders die wel gehad?
Heb jij 1 DVD van Leopard of 2?
Ik heb twee Leopard DVD's, beide zijn identiek. Het is geen server, maar gewoon beide Leopard. Ik mis dus Leopard Server
En licht bekrast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel dit mailtje gehad:

Mac OS X Leopard Is Here

Log in to the Leopard Dev Center today.

Tap into a wealth of technical resources from Apple engineers and experts through the Leopard Dev Center. You'll find the latest versions of Mac OS X Leopard and Leopard Server, technical videos through ADC on iTunes, the Leopard Reference Library, Coding Headstarts, and more. Log in to the Leopard Dev Center and innovate with the latest technologies from the next generation of the world's most advanced operating system today.

__

vreemd trouwens dat ik die van oktober niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Geen matches
rhoolwerf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:35:
[...]

Heb jij 1 DVD van Leopard of 2?
Ik heb twee Leopard DVD's, beide zijn identiek. Het is geen server, maar gewoon beide Leopard. Ik mis dus Leopard Server
En licht bekrast :(
Heb jij er 2? Ik heb net nog ff goed gekeken naar verborgen vakken, maar heb maar 1 Leopard DVD (en 1 zo'n maandelijkste DVD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Geen matches
rob1n schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:00:
[...]

Heb jij er 2? Ik heb net nog ff goed gekeken naar verborgen vakken, maar heb maar 1 Leopard DVD (en 1 zo'n maandelijkste DVD)
Da's dus het vreemde. Ik heb 2x Leopard.
Net even de inhoud bekeken, alles is hetzelfde. Ook de serialcode op de DVD. Ik heb dus gewoon 2 identieke Leopard install DVD's :) Ik wacht even meer reacties hier af, anders wordt het vanavond een mailtje naar Apple. Zo heel hard heb ik Leopard Server niet nodig, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
ik heb er ook maar 1 gekregen hoor... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 30-05 12:08
Geen matches
Hier ook ontvangen. Standaard maandelijkse mailing verpakking, met Leopard en Developer DVD #11. Geen Leopard Server of iets dergelijks, ook niet nodig eigenlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door borstel op 06-11-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 21:04
Geen matches
hey! Ik heb 1 Leopard DVD en 1 developers DVD. Geen server DVD, tenzij die geïntegreerd is op de Leopard DVD, wat ik niet denk overigens.

Ik zie ook nergens mijn serial code... :s

Leopard server edition heb ik persoonlijk ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 30-05 12:08
Geen matches
Een serial heb je ook helemaal niet nodig voor een OS X installatie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 17:12
Hier ook alleen #11 van de serie en de Leopard dvd. Geen Leopard server, misschien niet voor ADC Student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Geen matches
Het is ook niet zo dat ik het nodig heb, maar het leek me gewoon leuk om een beetje mee te prutsen. Een server draaien op mijn MBP heeft ook niet echt nut denk ik :P Bummer! Wel een beetje vaag dat er in die mail wel stond dat we hem zouden krijgen. (en dubbel vaag dat rhoolwerf 2x Leopard heeft!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Vandaag ook leopard en de mailing van november ontvangen, geen leopard server, k'had em wel graag gehad voor evt op een mac mini te zetten die ik dan zou aanschaffen om mee te prutsen en mss als vervanging van mijn huidige servertje (celly 266). Denk ook dat het een mail was naar alle adc members maar dat students de server niet zullen ontvangen eerlijk gezegd, was met tiger ook niet het geval.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Geen matches
Bij mij ook enkel Leopard in de mailing. Ben nog aan het twijfelen of ik het intstalleer of of ik nog even zal wachten tot 10.5.1.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 06-11-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Hebben jullie voor de mailing moeten tekenen of gewoon in de bus gekregen. Ik heb hem nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 13:17
Geen matches
gewoon in de bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 21:04
Geen matches
Ik heb het ook gewoon in de bus [zoals iedere maandelijkse developer DVD].

offtopic:
X.V.1 komt waarschijnlijk wel binnenkort, aldus macrumors: http://www.macrumors.com/...ring-for-mac-os-x-10-5-1/

X.4.11 komt ook binnenkort [zie zelfde artikel].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Geen matches
Gewoon in de bus. Lijkt erop dat iedereen hier alleen Leopard heeft gekregen, en geen Server.
Blijft het vreemd dat ik twee kopieën heb liggen. Zal wel een foutje van de inpak centrale zijn ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Geen matches
hoevaak kan je deze installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Laatst online: 30-05 17:12
Geen matches
Waarschijnlijk oneindig maar je hebt een licentie voor 1 systeem voor develop werkzaamheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Maar als je twee cd's krijgt, betekent dan toch ook dat je twee licenties hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Geen matches
OS X kent geen licenties. Je hebt gewoon een legale install CD of niet. En blijkbaar heb ik er twee, wat dan puur geluk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
rhoolwerf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:48:
OS X kent geen licenties. Je hebt gewoon een legale install CD of niet. En blijkbaar heb ik er twee, wat dan puur geluk is :P
Nee, je hebt het wel nodig. Je cd is volgens mij je licentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Geen matches
Heb ook de mailing op mijn deurmat mogen vinden :D
Natuurlijk meteen even Leopard geinstalleerd, heb daarna gelijk even een hardeschijf
besteld via Bol.com voor het gebruik van timemachine :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Ik ben sinds een week ADC Student member en van plan om binnen nu en een paar weken een Macbook Pro te bestellen.

Ik begreep dat de 20% korting ook geldt voor enkele accessoires die je gelijktijdig besteld.
Als ik nu het volgende mee zou bestellen, op wat zou ik dan wel/geen korting krijgen?

- AppleCare
- Mighty mouse
- Externe harddisk
- Extra adapter
- Sleeve
- DVI-Video adapter
- Griffin Elevator (laptop-stand)
- Gretag Macbeth i1Display LT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 50818 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:27:
Ik ben sinds een week ADC Student member en van plan om binnen nu en een paar weken een Macbook Pro te bestellen.

Ik begreep dat de 20% korting ook geldt voor enkele accessoires die je gelijktijdig besteld.
Als ik nu het volgende mee zou bestellen, op wat zou ik dan wel/geen korting krijgen?

- AppleCare
- Mighty mouse
- Externe harddisk
- Extra adapter
- Sleeve
- DVI-Video adapter
- Griffin Elevator (laptop-stand)
- Gretag Macbeth i1Display LT
Nergens op, alleen als je een scherm zou kopen erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DaannO schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:28:
[...]

Nergens op, alleen als je een scherm zou kopen erbij :)
Hmm...too bad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS:
II. Waarop krijg ik korting en hoeveel?
De korting geldt voor één 'systeem'. Met systeem wordt bedoeld: 1 CPU met 1 monitor; of 1 iMac; of 1 notebook. Je kunt daarbij wel accessoires bestellen, zoals bijv. een monitor, adapter (maximaal 1 per type accessoire). Op iPods krijg je geen korting in Europa. De hardwarekorting is alleen te gebruiken binnen de duur van je ADC Student
Goed, ik begrijp dat je dus wel gelijktijdig accessoires kan bestellen, maar dat je daarvoor gewoon de originele prijs betaald?
Misschien handig om dat nog even te verduidelijken in de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junjur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 21:34
Geen matches
ik heb ook korting gekregen op toetsenbord en muis (het nieuwe toetsenbord was net een dag uit, en dit geldt alleen voor Apple Accessoires). Op "derde partijen" zoals de telefonist het mooi zei, bieden zij geen korting. Maar ik zou zeggen, bel gewoon op om te bestellen, en stel je vragen! De mensen daar zijn erg vriendelijk, en als je iemand treft die niet aardig is, dan bel je gewoon de volgende dag weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Geen matches
Hmmz, ik heb de monthly mail van november nog niet binnen gehad...zelfde geldt voor m'n welkomstpakket :( Ben dus sinds vorige week lid. Bah...geduld...smerig woord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54299

Toen ik via mijn ADC account een MBP bestelde kreeg ik ook korting op m'n iPod Touch en als het goed is ook nog €130,- terug van de back-to-school actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

Geen matches
Ik heb ook nog geen leopard dvd ontvangen ;(.
Ik had ook al problemen met het welkomspakket.. heb ik twee maanden achteraf over gemaild omdat ik nog nix had ontvangen. Toen uiteindelijk wel het pakket ontvangen. Ik hoop niet dat het zolang duurt met leopard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:56
zo, met me studenten ADC ook een leopard cdtje ontvangen

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Hoe lang duurde het bij jullie voor de ADC geactiveerd werd? Ik kreeg maandag ochtend de activation code, en heb dan onmiddelijk een mail gestuurd met identiteitskaart en bewijs van inschrijving + mijn member number.
Tot nu toe staat mijn account nog steeds op pending (en ik wil zo graag mijn MBP bestellen). Is dit normaal dat het zo lang duurt? Of stuur ik best nog eens een nieuw mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Ik heb ook Leopard mogen ontvangen, echter maar 1 L en 1 Devtools? Apart dat sommige er twee hebben gekregen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:57:
Hoe lang duurde het bij jullie voor de ADC geactiveerd werd? Ik kreeg maandag ochtend de activation code, en heb dan onmiddelijk een mail gestuurd met identiteitskaart en bewijs van inschrijving + mijn member number.
Bij mij duurde dit 3 werkdagen. Bij anderen zal het wat korter of langer zijn, maar ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Gewoon nog even rustig afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Is er hier ook iemand die nog niet Leopard met z'n monthly mail heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Geen matches
Ik heb hem ook nog niet binnen hoor! Geen paniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
TenshiNL schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:11:
Ik heb hem ook nog niet binnen hoor! Geen paniek :)
gelukkig, ben niet de enige, er is nog hoop :)
zal wel zo lang duren omdat ik in zo'n uithoek van Drente woon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59576

Geen matches
Voor deze studenten actie mag je ook al geen MBO opleiding doen, want dan telt ie niet :( net zoals bij de studenten korting op een mac(book)!
iemand enig idee waarom dat is?? ik voelde me wel n beetje genaaid toen ik te horen kreeg dat ik geen korting krijg en nog een maandje door moet sparen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Geen matches
Anoniem: 50818 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:08:
[...]

Bij mij duurde dit 3 werkdagen. Bij anderen zal het wat korter of langer zijn, maar ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Gewoon nog even rustig afwachten. :)
Geduld is blijkbaar een mooie deugd.
Deze middag mail ontvangen dat het geactiveerd is, en zonet gebeld. Nu nog het geld over maken, en dan de dagen tellen tot mijn eerste Apple hier is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Geen matches
Anoniem: 228004 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:04:
[...]

gelukkig, ben niet de enige, er is nog hoop :)
zal wel zo lang duren omdat ik in zo'n uithoek van Drente woon...
Ik woon in Rotterdam en heb 'm ook nog niet binnen gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:06
Geen matches
Anoniem: 228004 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:36:
Is er hier ook iemand die nog niet Leopard met z'n monthly mail heeft ontvangen?
Bij mij is ' ie al binnen hoor, in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Geen matches
Heb vandaag telefonisch contact gehad met Apple US en bij het Student Membership krijg je geen Server opgestuurd. Een foutje in de mailing. Erg jammer, maar het was ook te mooi om waar te zijn.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Geen matches
Zware Unit schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:58:
Heb vandaag telefonisch contact gehad met Apple US en bij het Student Membership krijg je geen Server opgestuurd. Een foutje in de mailing. Erg jammer, maar het was ook te mooi om waar te zijn.
Hmm, da's wel jammer. Had er wel mee willen spelen eigenlijk in een VMware. Wel erg knullig van die mailing dan... Ach ja, zolang ik Leopard maar heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Ik heb me net aangemeld voor het ADC student membership. Alles is goed gegaan en heb al een registratie code. MIjn vraag is moet ik binnen een bepaalde tijd een product bestellen? Ik ben van plan om ergens in na MWSF mijn nieuwe Macbook pro te bestellen. Vervalt mijn eenmalige korting als ik bijvoorbeeld binnen nu en twee niet beste? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Geen matches
Je mag gedurende je Membership gebruik maken van de korting. Maakt dus niet uit wanneer...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Geen matches
Even een vraagje:

Heb in september m'n iMac gekocht (met studentenkorting) maar heb me tot op heden nog niet aangemeld voor ACD Student. Nu gebruik ik naast OS X ook Vista en wil dus overstappen ivm het verlopen van Bootcamp aan het einde van deze maand.

Gaat Apple moeilijk doen bij het Leopard up-to-date programma als ik mijn iMac in september heb gekocht? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mr.Nash schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:12:
Even een vraagje:

Heb in september m'n iMac gekocht (met studentenkorting) maar heb me tot op heden nog niet aangemeld voor ACD Student. Nu gebruik ik naast OS X ook Vista en wil dus overstappen ivm het verlopen van Bootcamp aan het einde van deze maand.

Gaat Apple moeilijk doen bij het Leopard up-to-date programma als ik mijn iMac in september heb gekocht? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat heeft het Leopard up-to-date programma te maken met ADC Student membership? Die twee staan compleet los van elkaar.

Maar om toch een antwoord op je vraag te geven: officieel is het Leopard up-to-date programma voor iedereen die op of na 1 oktober een Mac heeft gekocht. Je kunt bij je aanmelding opgeven dat je 'm op 1 oktober hebt gekocht, maar je moet ook een factuur inleveren waar op staat wanneer je de computer hebt gekocht. Dit staat ook zo vermeld in de voorwaarden:
Om de Mac OS X versie 10.5 Leopard-upgrade te ontvangen, moet je het bestelformulier invullen en een kopie van een gespecificeerde en gedateerde factuur of pakbon overleggen waarop het artikelnummer of de artikelnummers van de gekochte computer(s) vermeld staan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Geen matches
Ja sorry, was er inmiddels ook al achter dat het niks met ACD te maken had. Zag de up-to-date programma in de openingspost staan vandaar dat ik het toch vroeg.

Anyways toch mijn dank voor het reageren op de post echter had ik de policy al gezien. Ik zal conctact met Apple zelf opnemen maandag en kijken of het mogelijk is toch een update te krijgen voor een september-aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Geen matches
Dus als ik het goed begrijp heb ik hier niets aan met m'n mbo opleiding?
Zou ik wel gebruik kunnen maken van de Apple store voor het Onderwijs?
Scheelt toch nog aardig wat..

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jawel hoor, heb sinds augustus al een ADC student lidmaatschap, en zit op een MBO opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Geen matches
Das mooi!

Zou je hiernaast ook nog is een keer gebruik kunnen maken van die actie
dat je hem in 10 maanden kan betalen?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 03-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Geen matches
Vraagje: Er staat als je je aanmeld, 'Company name'... wat moet ik daar invullen? Heb geen company.. of bedenken jullie daar gewoon iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Geen matches
Ik heb er een streepje in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 18:27
Geen matches
Ik had m'n identificatie & bewijs studentenbestaan begin deze maand gefaxt (hopelijk verouderd protocol, maar m'n vader heeft er nog 1 staan). Heb daar even contact over opgenomen en 3 dagen later was m'n account van pending af.

Maar nu is m'n account een ruime week geactiveerd en ik heb nog steeds geen pakketje ontvangen! Hoe lang zou dat moeten duren? Ik had verwacht dat 't de volgende dag aan zou komen.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:53
Geen matches
Dat kan wel even duren, bij mij duurde het geloof ik ruim 3 weken. Maar dat is alweer een aantal maanden geleden, misschien dat het nu wat sneller gaat :). Je kunt nu wel al een Mac bestellen :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• foam
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 19:23
Weet iemand of je ook een factuur mèt BTW-nummer kunt ontvangen als je je aanmeld voor het ADC programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246911

hallo ik heb een vraagje
Ik heb vandaag mijn gegevens opgestuurd voor het ADC membership dus moet nu even afwachten met bestellen totdat zij het allemaal hebben goedgekeurd! ik lees hier op dit forum dat het nogal verschilt.. dus ik wacht gewoon maar af:)
Als het is goedgekeurd ga ik een macbook pro kopen. Ik wil graag ook een pakket van adobe erbij kopen meteen. Op sommige sites zie ik dat je zulke pakketen goedkoper kan krijgen omdat je student bent. is dat bij de apple site ook zo? of kan ik het doorgeven aan diegene als ik mijn bestelling opgeef? of doen ze daar niet aan pakketen voor studenten?
want het scheelt soms zo 900 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ze in de Apple Store staan dan zul je ze ook wel via de telefoon kunnen bestellen. Dit heeft overigens voor de rest niets te maken met ADC Student Membership. Voor die pakketten moet je aan Adobe aantonen dat je student bent, om zo de software te kunnen activeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246911

Daedalus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:21:
Als ze in de Apple Store staan dan zul je ze ook wel via de telefoon kunnen bestellen. Dit heeft overigens voor de rest niets te maken met ADC Student Membership. Voor die pakketten moet je aan Adobe aantonen dat je student bent, om zo de software te kunnen activeren.
Oke bedankt voor de informatie. dan zal het vast wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Heeft iemand enig idee of de ADC korting los staat van de normale studentenkorting? Het volgende is namelijk het geval: ik heb begin dit schooljaar een Macbook Pro gekocht met reguliere studentenkorting. Ik vind'm echter nogal wat groot (was Vaio T-series gewend dus ik had het vantevoren ook wel kunnen bedenken)... mocht er nou een kleinere pro notebook worden onthuld komende Macworld, zou ik deze dan met once-in-a-lifetime korting van een studenten ADC kunnen kopen?

ps. waarom vraag ik dit? in de voorwaarden van de reguliere studentenkorting staat dat je slechts 1 systeem per schooljaar aan mag schaffen... ik wil dus weten of aanschaf via ADC hier ook onder valt.

[ Voor 17% gewijzigd door Fumasu op 08-01-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 22-05 08:30
Een Mac Pro bevat in de basis-setup 2 processors. In de voorwaarden van de ADC hardware discount staat vermeld dat er onder een systeem 1CPU etc wordt verstaan. Je kan de huidige Mac Pro nu met één processor bestellen. Voorheen was deze mogelijkheid er niet. Naar mijn weten kreeg je toen met 2 processors wel 20% korting, het is immers een product uit de Pro lijn, of ben ik onjuist geïnformeerd? Krijg je ook nu nog korting op een Mac Pro met 2 processors? Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? Sta op het punt er eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
foam schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:07:
Weet iemand of je ook een factuur mèt BTW-nummer kunt ontvangen als je je aanmeld voor het ADC programma?
Ben hier ook wel benieuwd naar...wil naast die 20% korting natuurlijk de 19% BTW er ook nog wel van af kunnen trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142156

is het mogelijk om ADC korting + studentkorting te krijgen op een Macbook.

en ja ik heb de eerste post gelezen maar ik snap het niet.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jappo112 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:43:
Een Mac Pro bevat in de basis-setup 2 processors. In de voorwaarden van de ADC hardware discount staat vermeld dat er onder een systeem 1CPU etc wordt verstaan. Je kan de huidige Mac Pro nu met één processor bestellen. Voorheen was deze mogelijkheid er niet. Naar mijn weten kreeg je toen met 2 processors wel 20% korting, het is immers een product uit de Pro lijn, of ben ik onjuist geïnformeerd? Krijg je ook nu nog korting op een Mac Pro met 2 processors? Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? Sta op het punt er eentje aan te schaffen.
Mocht het nog van toepassing zijn, vandaag ook een Mac Pro besteld en kreeg gewoon korting ookal zaten er 2cpu's in zou beetje raar zijn anders ook natuurlijk ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

Jappo112 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:43:
Met CPU bedoelen ze computer denk ik, niet processor specifiek. Als je het zo leest slaat het namelijk nergens op, dan staat er: een 'systeem' is volgens ons "een processor en een beeldscherm". Maar niet veel mensen zullen een losse processor met beeldscherm kopen. Het is gewoon 1 computer inclusief danwel exclusief monitor.

Dit weet ik niet zeker, maar ga er maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 134756 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:00:
[...]
Dit weet ik niet zeker, maar ga er maar van uit.
had even mijn post hierboven gelezen, ik weet het wel zeker ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 11:15

scorpie

Supra Addict

Kneep schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:48:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar...wil naast die 20% korting natuurlijk de 19% BTW er ook nog wel van af kunnen trekken :P
Als je een klein eigen bedrijfje hebt (met rechtsvorm op individuele basis, dus eenmanszaak bijv.) dan kun je zo'n MBP toch opgeven als investeringskosten (Jij bent als persoon de rechtelijk aansprakelijke voor je bedrijf, dus de factuur mag daarom gewoon op je eigen naam en hoeft niet op je bedrijfsnaam te staan)? Als je per jaar meer dan 2100,- investeert (Dus niet alleen een MBP ;) ), krijg je daar 25% van terug, dus niet die 19% van je aankoop. Je betaalde BTW verreken je zo als het ware met de belastingdienst dmv het terugvragen van investeringskosten. Rest alleen nog de vraag of je idd een BTW bon krijgt.

Maar als ik het zo goed bereken zou je dus met je ADC dus 20% besparen, en over de resterende 80% weer 25%, dat maakt 60% van de originele aankoop van een MBP, + 100,- voor je ADC, dat zijn nog eens prijzen ;)

Er was ooit al een topic, waar ik deze info vandaan heb, maar ik kan het niet echt terugvinden (Zit zelf ook nog in dubio of ik dit ga doen, heb nog geen eigen bedrijf, maar als ik er eentje opzet, wil ik er wel serieus wat mee gaan doen natuurlijk..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dexter_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik heb gisteren een student ADC membership besteld. Online gelijk mijn student nummer en dergelijke ingevuld. Vandaag kreeg ik de activationcode. Mijn membership staat gelijk op active. Ik heb dus geen bewijs hoeven faxen. Of komt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
_Dexter_ schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:30:
Ik heb gisteren een student ADC membership besteld. Online gelijk mijn student nummer en dergelijke ingevuld. Vandaag kreeg ik de activationcode. Mijn membership staat gelijk op active. Ik heb dus geen bewijs hoeven faxen. Of komt dat nog?
Kijk nog maar eens goed bij profile als je bent ingelogd, daar staat waarschijnlijk nog: Membership Level - ADC Student Membership (Pending)

Ik heb zojuist m'n bewijs van inschrijving en me paspoort gemailt naar dat adres, hopelijk handelen ze dat een beetje snel af zodat ik een me eerste apple kan bestellen (op een iPhone na dan :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
scorpie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:22:
[...]

Als je een klein eigen bedrijfje hebt (met rechtsvorm op individuele basis, dus eenmanszaak bijv.) dan kun je zo'n MBP toch opgeven als investeringskosten (Jij bent als persoon de rechtelijk aansprakelijke voor je bedrijf, dus de factuur mag daarom gewoon op je eigen naam en hoeft niet op je bedrijfsnaam te staan)? Als je per jaar meer dan 2100,- investeert (Dus niet alleen een MBP ;) ), krijg je daar 25% van terug, dus niet die 19% van je aankoop. Je betaalde BTW verreken je zo als het ware met de belastingdienst dmv het terugvragen van investeringskosten. Rest alleen nog de vraag of je idd een BTW bon krijgt.

Maar als ik het zo goed bereken zou je dus met je ADC dus 20% besparen, en over de resterende 80% weer 25%, dat maakt 60% van de originele aankoop van een MBP, + 100,- voor je ADC, dat zijn nog eens prijzen ;)

Er was ooit al een topic, waar ik deze info vandaan heb, maar ik kan het niet echt terugvinden (Zit zelf ook nog in dubio of ik dit ga doen, heb nog geen eigen bedrijf, maar als ik er eentje opzet, wil ik er wel serieus wat mee gaan doen natuurlijk..)
Ja ik sta ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak, maar al die belastingdingen weet ik dus helemaal niks van...wordt nog wat met de jaaropgave binnekort :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dexter_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02-2021
Geen matches
Nu zie ik het. Maar het stond onder Active Assets en niet bij Pending Assets... Vandaar dat ik er overheen las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik een ADC student membership neem en ik gebruik die korting niet binnen 1 jaar, is die dan nog geldig, of moet ik die tijdens m'n membership gebruiken? En wordt het automatisch verlengt na 1 jaar of moet je steeds opnieuw kopen?

Alvast bedankt.

oh ja, wat willen ze trouwens zien als bewijs voor inschrijving? collegekaart of iets officieler?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 134756 op 20-01-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Geen matches
Dat staat toch allemaal in de topicstart? :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
nee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Tutorial stap 4:
Om te bewijzen dat je echt student bent, moet je een kopie van je paspoort (of ander identiteitsbewijs) en een officieel bewijs dat je ingeschreven bent bij een hogeschool of universiteit (bijv. Bewijs van Inschrijving, etc) faxen naar Apple. Voor Europa is dat: +44(0)131-458-6988. Vermeld ook je ADC Member Number (niet je Apple ID)! Zie http://developer.apple.com/faq/students.html. Een alternatief is (waarschijnlijk, zie rondom deze post) om ingescande/gefotografeerde versies van je ID en studentenbewijs te mailen naar eurodev@apple.com vanaf het e-mailadres dat je bij ADC registratie hebt opgegeven.
Als het goed is krijg je ieder jaar van je onderwijsinstelling gewoon een officieel bewijs van inschrijving. Misschien accepteren ze een collegekaart, maar officieel willen ze dus een bewijs van inschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
Heeft iemand enig idee wat de ADC-korting gaat zijn op de MacBook Air? 10% of 20% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
iStijn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:11:
Heeft iemand enig idee wat de ADC-korting gaat zijn op de MacBook Air? 10% of 20% ?
Denk 10%, 20% is alleen op de pro-modellen.

Heb zelf ook een vraag:
Kan er in termijnen worden betaald als ADC Student member?
Via de Apple store for education lijkt dat te kunnen, maar de betreffende link geeft een page not found melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249885

Geen matches
nou, ik zou zeggen 20%. De prijs van de macbook air ligt in iedergeval wel in de buurt van een pro-model. maar als ik jou was zou ik gewoon ff bellen... dan weet je het in iedergeval zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

23 januari heeft apple me het volgende gemaild:

"The Apple Developer Connection has transferred the following item(s) to you:

ADC Mailing - Student
Student Orientation Kit
ADC Student Membership"

Ik ga ervan uit dat de student oriëntation kit het pakket is met oa Leopard. Weet iemand echter hoe lang het duurt voordat dit pakketje aankomt? En is het overigens een pakket, of een enveloppe die door de brievenbus past.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Geen matches
De orientatie kit is inderdaad de laatste versie van OSX, dus momenteel Leopard. Ook een leuk T-Shirtje, en dus zit het in een doos(je). Waarschijnlijk zal je dus wel thuis moeten zijn om het in ontvangst te kunnen nemen. Geen idee hoe lang verzenden duurt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245027

Iemand al ervaring om eerst gebruik te maken van de 20% Korting via de ADC en vervolg nog vanaf zijn bedrijf 19% btw af te trekken? Anders wou ik een familielid vragen om hetzelfde voor mij te doen! maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250885

Hallo,

Ik heb een vraagje: Ik ben ouder dan 18 jaar maar ik doe nu nog 5 Havo. Dit jaar ga ik me nog inschrijven voor het HBO. Kom ik dan in aanmerking voor een ADC Student Membership? Ik ga er vanuit dat ik slaag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloody NO!
  • Laatst online: 21-05-2020
Anoniem: 250885 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:26:
Hallo,

Ik heb een vraagje: Ik ben ouder dan 18 jaar maar ik doe nu nog 5 Havo. Dit jaar ga ik me nog inschrijven voor het HBO. Kom ik dan in aanmerking voor een ADC Student Membership? Ik ga er vanuit dat ik slaag ;-)
Als je de vereisten gewoon zou lezen zou je zien dat je nu niet in aanmerking komt voor een ADC Student Membership. Als je daarentegen ingeschreven staat bij een HBO-instelling wel.

Et peut-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée rêveront aux moyens d'éviter les utopies et de retourner à une société non utopique, moins 'parfaite' et plus libre. - N. Berdiaeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250885

Dat ik op dit moment niet in aanmerking kom snap ik. Ik had het misschien niet duidelijk uitgelegd maar ik ga me natuurlijk eerst inschrijven en dan een Macbook Pro bestellen met die ADC Student Membership.

Als ik straks een brief van hun krijg ter bevestiging dat ik ben ingeschreven bij hun, kan ik die brief dan ook als bewijs gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Geen matches
Als er bij die brief een officieel "bewijs van inschrijving" zit wel, anders niet, maar je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 22-05 08:30
Anoniem: 245027 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:53:
Iemand al ervaring om eerst gebruik te maken van de 20% Korting via de ADC en vervolg nog vanaf zijn bedrijf 19% btw af te trekken? Anders wou ik een familielid vragen om hetzelfde voor mij te doen! maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat het mogelijk is.
Omdat hier veel onduidelijkheid over ontstaat: Op de factuur staat een NL BTW nummer. Daarnaast kan je tijdens het bestellen aangeven dat je de factuur graag op de zaak wilt. Je kan de betaalde BTW terug vorderen. Spreek uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55
Zojuist mail gehad van ADC dat mijn welkomstpakket is verzonden!
Ben benieuwd hoelang het duurt alvorens het binnen is.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245027

Geen matches
Jappo112 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:41:
[...]

Omdat hier veel onduidelijkheid over ontstaat: Op de factuur staat een NL BTW nummer. Daarnaast kan je tijdens het bestellen aangeven dat je de factuur graag op de zaak wilt. Je kan de betaalde BTW terug vorderen. Spreek uit eigen ervaring.
Oke top, Is even wat regelen met mijn buurman dan xD
Bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:40
Ik volg momenteel een MBO opleiding op een school met "College" in de naam, nu vroeg ik me af of er problemen van komen als ik ADC zou bestellen.
Wat als apple mij toch niet accepteerd? Dan word het allemaal geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Geen matches
Ja, en wat heeft het voor zin om te proberen dan? Ze controleren je bewijs van inschrijving echt wel hoor ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb een ADC student membership en deze is geaccepteerd nadat ik mijn bewijs van inschrijving heb opgestuurd. Momenteel komt het aanschaffen van een Mac Pro financieel niet zo goed uit.

Nu ben ik binnenkort afgestudeerd en geen student meer. Zal het problemen geven als ik na mijn studie de bestelling plaats? Het bewijs van inschrijving ging over het gehele studiejaar (tot september). Gaan ze het bij het bestellen misschien nog een keer controleren? Anders wacht ik liever nog een paar maandjes.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55
Je abonnement duurt gewoon een jaar. Op de site staat de precieze datum wanneer het ADC Membership afloopt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste