Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 44.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213018

Geen matches
klopt niet helemaal he btw terug = 19% korting.
als de prijs zonder btw 100% is, komt daar 19% bovenop (dat maakt het totale bedrag: 119%)
als je de prijs MET btw rekent als 100%, dan is de btw niet 19% ervan maar pak en beet 16% :)

Wat een mierenneuker ben ik weer, sorry :P

Iig geval, de goedkeuring van de betaling van mijn MBP kan nog wel tot dinsdag duren, dus misschien (als ik geluk heb) heb ik mijn MBP op vrijdag... dat is gewoon 2 weken wachttijd... veel te lang -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 15:02
Matched: ADC
Anoniem: 276616 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:33:
[...]

Hoeveel korting wil je wel niet hebben :P . Je krijgt met ADC 20% korting, en als je dan ook de BTW kan terugvorderen betekent dat nog eens een extra 19% korting. Dan heb je echt VEEL korting.
Tja zo kan je iniedergeval het grootste tegenargument (mac=duur) door de gootsteen spoelen :).

Maar is het niet mogelijk om het adc abbonement op mijn eigen naam en credit card te bestellen? (Men vader heeft het niet zo met online betalen) Maar de aankoop via mijn vaders bedrijf laat devlareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:18
juulie19 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:57:
[...]

Tja zo kan je iniedergeval het grootste tegenargument (mac=duur) door de gootsteen spoelen :).

Maar is het niet mogelijk om het adc abbonement op mijn eigen naam en credit card te bestellen? (Men vader heeft het niet zo met online betalen) Maar de aankoop via mijn vaders bedrijf laat devlareren?
Als de adresgegevens gelijk zijn aan de naam van je vaders bedrijf is het vaak geen probleem.
Zoniet kan de belastingdienst wel eens moeilijk doen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302468

Hoeveel moet je jaarlijks betalen voor die ADC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Anoniem: 302468 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:09:
Hoeveel met je jaarlijks betalen voor die ADC?
Het is 79 euro per jaar en voor deze korting hoef je dat dan ook maar 1 keer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BloodDragon schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Het is 79 euro per jaar en voor deze korting hoef je dat dan ook maar 1 keer te betalen.
Stel dat ik nu een MBP 13" koop..

Standaardprijs: 1.149,00 EUR
Extra hardware:......0,00 EUR + (4 GB ipv 2 bvb, voor het gemak hier nu 0,00 EUR)
ADC:...................79,00 EUR +
---------------------------------------------
=..................... 1.228,00 EUR
20 % Korting:...... 245,60 EUR -
TOT:.................. 982,40 EUR

Dat is stukken goedkoper..

Dus hier komen ZEKER geen extra kosten, of addertjes onder het gras bij?
- Ik betaal die 79 EUR éénmalig.
- Ik krijg die hardware-korting van 20 % (ook éénmalig).
- Ik krijg de extra zaken, en andere info doe aan dit ADC Student Membership zijn verbonden.

Right? 8)7

En geldt dit ook in België? :X

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 302468 op 14-06-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Geen matches
Hmm geld er dan ook 20% op de 13 inch MBP? voorheen had je maar 15% op de 13 inch MB toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artouiros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 15:54
@ 801069sh: Die ADC koop je wel apart dus daar haal je geen 20% korting op :) Ikzelf heb de ADC nog niet aangeschaft maar hem in je winkelwagentje zetten in de Belgische store is geen enkel probleem dus vermoed dat het allemaal wel ok zal zijn.

Vraagje, heeft iemand hier tijdens de zomer een student membership gekocht? Ik heb namelijk al 2 weken geen lessen meer (en dit tot oktober! :D) maar zal pas binnen een paar weken voor een MBP gaan kijken. Of raden jullie mij aan om het nu aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem net nu ruim een week geleden (misschien bijna 2) aangeschaft en ik heb ook geen lessen meer... Is gewoon geaccepteerd (dat wel...). Ik zelf ben zo iemand die het van te voren zou aanschaffen aangezien je er daarna niet op hoeft te wachten :D

De ADC membership is inderdaad ook in Belgie verkrijgbaar (in bijna alle landen), en voor ieder land geldt hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaardprijs: 1.149,00 EUR
Extra hardware:......0,00 EUR + (4 GB ipv 2 bvb, voor het gemak hier nu 0,00 EUR)
20 % Korting:...... 229,80 EUR -
P1:..................... 919,00 EUR
ADC:.....................79,00 EUR +
--------------------------------------------
TOT....................999,00 EUR

Zo dus :)? Geen extra kosten, je betaalt het éénmaal en daarmee basta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Geen matches
Zou inderdaad wel even checken of je ook echt 20% korting krijgt op de 13 inch. Voorheen, omdat het toen de MacBook was (en niet pro), krijg je daar maar 10% op. Het zou kunnen dat je nu dus inderdaad meer korting krijgt dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo dus :)? Geen extra kosten, je betaalt het éénmaal en daarmee basta?
Geen extra kosten, denk er wel aan dat je de ADC bestelt VOOR je dat doet met de hardware. ADC moet namelijk goedgekeurd zijn voor dat je "assets" zoals ze dat noemen (of te wel korting, maar ook de rest van de mogelijkheden) beschikbaar worden gesteld.

Denk er ook aan dat je ADC met creditcard betaald MOET worden, er is geen andere manier! Voor de hardware is overboeking ook mogelijk. (Het schijnt dat bij de online diensten/downloads je alleen met creditcard kan betalen, waarom weet ik niet maar het ADC valt er onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276616

juulie19 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:57:
[...]

Dat is misschien een risico. Degene die betaald, daar komt de factuur op te staan. Ik heb mijn MBP besteld met CC van mijn moeder, en daarmee komt automatisch het 'Billing Adress' op haar naam te staan, terwijl Lever adres op mijn naam staat. Voor de belastingdienst is het handig als beide gewoon jou vader is, of een van zijn medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Anoniem: 276616 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:24:
[...]

Dat is misschien een risico. Degene die betaald, daar komt de factuur op te staan. Ik heb mijn MBP besteld met CC van mijn moeder, en daarmee komt automatisch het 'Billing Adress' op haar naam te staan, terwijl Lever adres op mijn naam staat. Voor de belastingdienst is het handig als beide gewoon jou vader is, of een van zijn medewerkers.
Maar moet je niet daadwerkelijk student zijn voor een adc student membership? (ervan uitgaant dat je moeder dat niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juulie19 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:32:
[...]

Maar moet je niet daadwerkelijk student zijn voor een adc student membership? (ervan uitgaant dat je moeder dat niet is)
Nee, dat maakte niet uit, je gebruikt jou ADC Member nummer, dat is de controle dat je recht hebt op de ADC korting. Maakt Apple verder niet uit wie de betaling verzorgd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Anoniem: 276616 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:29:
[...]

Nee, dat maakte niet uit, je gebruikt jou ADC Member nummer, dat is de controle dat je recht hebt op de ADC korting. Maakt Apple verder niet uit wie de betaling verzorgd. ;)
Dus ik bestel gewoon adc op mijn naam, stuur mijn gegevens ter controle in, maar als ik bel om mijn hardware te bestellen, dan gebruik ik mijn vaders gegevens en credit card?

Ik ga het zo direct proberen! Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juulie19 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:
[...]

Dus ik bestel gewoon adc op mijn naam, stuur mijn gegevens ter controle in, maar als ik bel om mijn hardware te bestellen, dan gebruik ik mijn vaders gegevens en credit card?

Ik ga het zo direct proberen! Bedankt voor de hulp :)
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-04-2022
Hey,
thanks voor de goede tutorial! het is me goed gelukt en ben klaar om te bestellen!

over 2-3 weken ga ik een nieuwe MBP aanschaffen! erg mooi hij nu goed geupgrade is en goedkoper geworden.

maar ik had een vraagje of iemand ervaring heeft met het combineren van acties.
Dus onder de ADC (is binnen en goedgekeurd) een MBP bestellen + iPod (i know, ik krijg geen korting) maar ze hebben in de onderwijsstore de Mac + iPod actie.

aangezien ik student ben EN student ADC member EN ze mijn collegekaart info hebben.... zit ik dus te denken dat daar wellicht wat mogelijk zou moeten zijn om er ook nog een iPod bij te krijgen :D

Ik ben benieuwd!

cheers!

[ Voor 19% gewijzigd door floffk op 17-06-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floffk schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:23:
Hey,
thanks voor de goede tutorial! het is me goed gelukt en ben klaar om te bestellen!

over 2-3 weken ga ik een nieuwe MBP aanschaffen! erg mooi hij nu goed geupgrade is en goedkoper geworden.

maar ik had een vraagje of iemand ervaring heeft met het combineren van acties.
Dus onder de ADC (is binnen en goedgekeurd) een MBP bestellen + iPod (i know, ik krijg geen korting) maar ze hebben in de onderwijsstore de Mac + iPod actie.

aangezien ik student ben EN student ADC member EN ze mijn collegekaart info hebben.... zit ik dus te denken dat daar wellicht wat mogelijk zou moeten zijn om er ook nog een iPod bij te krijgen :D

Ik ben benieuwd!

cheers!
Lees anders even een paar posts terug, Back2School actie is helaas niet mogelijk met ADC korting.
Je kan dus OF via de Education store bestellen, daar krijg je tussen de 8-12% korting, en daar ontvang je nu een iPod. OF je besteld via ADC store (telefonisch) en ontvangt 20% korting. Ik weet wel wat ik zou kiezen als ik jou was.

ps. je kan natuurlijk ook beide doen, als je toevallig 2 Macs wil bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffk
Anoniem: 276616 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:37:
[...]

Lees anders even een paar posts terug, Back2School actie is helaas niet mogelijk met ADC korting.
Je kan dus OF via de Education store bestellen, daar krijg je tussen de 8-12% korting, en daar ontvang je nu een iPod. OF je besteld via ADC store (telefonisch) en ontvangt 20% korting. Ik weet wel wat ik zou kiezen als ik jou was.

ps. je kan natuurlijk ook beide doen, als je toevallig 2 Macs wil bestellen. :P
ah kijk. dat is nou jammer.
wat zou jij dan doen? ben nieuwsgierig
maar helaas geen geld om 2 mac te bestellen... dan zou ik er wel los een iPod bij kopen hehe

thanks voor de info!
cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246747

Geen matches
volgens mij ben je als je een ipod touch wil nu met de studentenactie in alle gevallen goedkoper uit bij de aanschaf van een MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Wahoo ik heb eindelijk mijn macbook pro binnen :D

Ik heb netbeans even geinstalleerd en dat start ook echt een stuk sneller op.

Ik was even pissig op apple omdat het zo lang duurde maar nu ben ik weer vergeten, waar was ik ookalweer pissig op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Het is goedkoper om een Macbook (de goedkoopste) te kopen ZONDER ADC.
surfspot geeft momenteel ongeveer 9% korting als je via hen inlogt. Alle studenten in Nederland kunnen zich inloggen via de website. 1150 - 9% = 1056 + 34 (voor een ipod touch) = 1090.
Mocht je echt geen iPod touch willen, dan verkoop je hem lekker. Ik denk dat zo een Touch helemaal nieuw wel minstens 120 euro kan opleveren (waardoor jij dus 30 euro goedkoper uit bent dan bij ADC).

Het leuke hiervan is dat je eenmalige hardware korting NIET hebt verbruikt. Mocht je in de toekomst dus een financiele meevaller krijgen kan je het alsnog de eenmalige hardware gebruiken. Je kan ook gewoon de iPod houden, als je er 1 nodig hebt. In dat geval betaal je eigenlijk 90 euro voor iets twv 220 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Anoniem: 114361 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
Het is goedkoper om een Macbook (de goedkoopste) te kopen ZONDER ADC.
surfspot geeft momenteel ongeveer 9% korting als je via hen inlogt. Alle studenten in Nederland kunnen zich inloggen via de website. 1150 - 9% = 1056 + 34 (voor een ipod touch) = 1090.
Mocht je echt geen iPod touch willen, dan verkoop je hem lekker. Ik denk dat zo een Touch helemaal nieuw wel minstens 120 euro kan opleveren (waardoor jij dus 30 euro goedkoper uit bent dan bij ADC).

Het leuke hiervan is dat je eenmalige hardware korting NIET hebt verbruikt. Mocht je in de toekomst dus een financiele meevaller krijgen kan je het alsnog de eenmalige hardware gebruiken. Je kan ook gewoon de iPod houden, als je er 1 nodig hebt. In dat geval betaal je eigenlijk 90 euro voor iets twv 220 euro!
Maar bij een duurdere macbook is de 20% wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:59
Heb net mijn "ADC Student Orientation Kit" binnen gekregen van Apple.

Een zwart t-shirt (XL) met daarop "I  code" en een kaartje met daarop de tekst dat ik bij deze de DVD met "a wealth of developer resources" heb gekregen.

Alleen zit die DVD er dus niet bij en mijn maat is M. :P

("I <appeltje> code" dus, voor de mensen die het appel-symbooltje niet kunnen zien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
is er al iemand die ADC heeft gebruikt in combinatie met de macbook pro 13 inch? ik vroeg mij af of hiervoor de 20% geldt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 00:29
Geen matches
De 20% korting geldt niet voor de 13" modellen, noch voor het eerste 15" model. Over deze modellen krijg je slechts 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen matches
internetinfo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37:
De 20% korting geldt niet voor de 13" modellen, noch voor het eerste 15" model. Over deze modellen krijg je slechts 10% korting.
jammer. bij 20% was ik waarschijnlijk voor het 2e model van de 13" gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quinny schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:15:
Heb net mijn "ADC Student Orientation Kit" binnen gekregen van Apple.

Een zwart t-shirt (XL) met daarop "I  code" en een kaartje met daarop de tekst dat ik bij deze de DVD met "a wealth of developer resources" heb gekregen.

Alleen zit die DVD er dus niet bij en mijn maat is M. :P

("I <appeltje> code" dus, voor de mensen die het appel-symbooltje niet kunnen zien...)
Ik kreeg exact hetzelfde, en heb ook maat M. Beetje apart en slordig van Apple, maa heb begrepen dat ze gestopt zijn met het verzenden van Developer DVD's naar Student members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Fout, je kan als je er even heen belt gewoon vragen om een versie van OS X 10.5.

Die heb je dan binnen 2-5 (werk)dagen in huis.
Apple Developer Connection
Shipping Confirmation

Thank you for your recent ADC order.

Your order has been processed and shipped. Please allow 2-5 business days for delivery from the date indicated below.

Product ID Description Qty Ordered Qty Shipped Date Shipped
KT1988 MAC OS X DVD KIT 1 1 4/23/2009

You may click the tracking number above to obtain status on your shipment. Should you have any additional questions about your order, please send your inquiry to: devprograms@apple.com

Best regards,

Ze konden mij destijds nog niet vertellen of er in de toekomst 10.6 wordt verzonden.
Echter, als je nu een Mac product koopt kan je voor €8,95 alsnog een versie van 10.6 krijgen bij de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 18:05
Geen matches
Anoniem: 276616 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:45:
[...]

Ik kreeg exact hetzelfde, en heb ook maat M. Beetje apart en slordig van Apple, maa heb begrepen dat ze gestopt zijn met het verzenden van Developer DVD's naar Student members.
Als het goed is kan je dat op je connect pagina aanvinken, ik krijg ze elke maand, maar heb er nooit echt iets mee gedaan, zoveel boeiends staat er volgens mij niet op. Het staat onder Profile->Preferences. Als je hem niet aanvinkt staan ze ook nog op de download pagina, die gaat weg zodra je aangeeft dat je een dvd wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
Geen matches
Dit is gewoon fraude. Daar gaan we niet aan meewerken op GoT.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Geen matches
internetinfo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37:
ik wordt :? . op de TS staat 20% korting op alle macbook pro. en nu zeg jij dat het niet meer geldt. en ik kan nix meer terug vinden op de site van apple.

is het echt zo 10% op een macbook pro13" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffk
gewoon ff met ADC, of zoals ze bij A-Mac vertelden ADE (e van education ivm studentmember), bellen:
030 659 38 90. zij kunnen je direct vertellen wat wel/niet kan.

tevens heb ik mijn mac met ADC/ADE korting bij A-Mac laten bestellen, als t goed is ie er volgende week. dus niks met credit card van mn moeder, maar gewoon pinnen in de winkel. erg fijn!

nu alleen uitzoeken of ik er nog een APR verzekering bij wil (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1357478)

[ Voor 21% gewijzigd door floffk op 01-07-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Geen matches
icegodd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:46:
[...]

ik wordt :? . op de TS staat 20% korting op alle macbook pro. en nu zeg jij dat het niet meer geldt. en ik kan nix meer terug vinden op de site van apple.

is het echt zo 10% op een macbook pro13" :'(
De 10% en 20% regeling is sowieso nergens in harde cijfers vastgelegd door Apple. Apple heeft de Macbook altijd als instapmodel gezien (10%) waardoor de hele Pro lijn automatisch 20% korting kreeg.
Nu echter de hele Macbook lijn de titel Pro heeft gekregen, zijn de 13" modellen en het eerste 15" model gedegradeerd tot instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 12:57
Heb zojuist een 15" Macbook Pro 2,66 ghz gekocht met een remote erbij in combinatie met een Student ADC account. Hiervoor heb ik een credit card moeten aanvragen maar het was het meer dan waard. Voor de mensen die geintreseerd zijn, hieronder hoe het gegaan is.

Vr 10-7 ~ 17:00 ADC Student aangevraagd.
Za 11-7 ~ 12:00 ADC Activation binnen gekregen.
Za 11-7 ~ 13:00 ADC mail gekregen waarin staat dat ik mijn gegevens toe moet sturen wat bewijst dat ik ingeschreven sta op een school.
Za 11-7 ~ 14:00 E-mail gestuurd met daarin een bevestiging dat ik aangemeld ben op de hoge school + foto van pasport.
Leuk detail hierbij is dat mijn aanmelding nog niet geheel compleet is aangezien ik mijn diploma van de vorige opleiding nog op moest sturen, dat staat echter niet op het opgestuurde document (die ik tevens niet gephotoshopt heb).
Zo 12-7 ~ 17:00 E-mail gestuurd met daarin een screenshot van een rooster van school die vorig jaar afgegeven is, de screenshot echter zo gesneden dat niet te zien is van wanneer tot wanneer het rooster loopt :P De roosters kun je trouwens zo op internet vinden ;)
Ma 13-7 ~ 13:00 E-mail ontvangen waarin staat dat mijn ADC acount goedgekeurd is en gebruikt kan worden.
Ma 13-7 ~ 15:00 Gebeld met 0800 11 443 en standaard Apple 15" 2,66 Ghz model besteld met een Apple Remote erbij. Totale kosten komen uit op €1454,18 _/-\o_

Kortom, het ADC systeem is niet helemaal waterproof maar ik denk dat veel mensen niet zoveel moeite willen doen om 20% korting te krijgen terwijl ze eigenlijk geen studie gaan doen (want ik nu dus gewoon mijn aanmelding in principe annuleren en toch met de korting strijken, wat ik natuurlijk niet ga doen!).

Bedankt voor de tut! Hij heeft veel geholpen! :)

* ~ zijn 'ongeveer' tijden

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Afgelopen vrijdag een Macbook Pro 17" besteld met Student ADC.
Erg handig de tut, bedankt!

Het bestellen van Student ADC ging zonder problemen, omdat ik pas in september begin met mijn HBO opleiding had ik nog geen leerlingnummer dus heb ik gewoon bij studentennr. 00000 ingevuld.

De bewijzen had ik eerst gefaxt maar na een dag stond mijn adc nog op 'pending', dus heb ik alles per email nog eens gestuurd en 2 uur later was mijn adc geactiveerd.

Direct mijn Macbook Pro besteld met het nummer dat in de tut stond. Er werd gecontroleerd en verteld dat mijn adc die dag was geactiveerd. De Macbook Pro was het standaard model en kwam uit met korting op €1839,75 + €79,00(Besparing van 381 euro).

Nu 1 a 2 weken wachten tot dat die binnen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 191622 op 04-08-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312016

Anoniem: 191622 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:39:

De bewijzen had ik eerst gefaxt maar na een dag stond mijn adc nog op 'pending', dus heb ik alles per email nog eens gestuurd en 2 uur later was mijn adc geactiveerd.
MacBook Pro 15" bestellen

Bij mij gaat er volgens mij iets mis! Mijn ADC Student Membership heb ik op 31/7 via de telefoon geregeld en dezelfde dag per CC betaald. Daar heb ik na 3 dagen op 3/8 een factuur van binnen gekregen ( weekend ertussen) . Gaat allemaal goed zou je zeggen :) . dezelfde dag maar even gebeld naar Apple op nummer: 0800 - 0230432. Werd heel vriendelijk te woord gestaan en er werd verteld dat ik alleen een copy van mijn Studentenpas door moest sturen via de mail op eurodev@apple.com . Nu zijn we bijna een week verder maar ik heb nog steeds niks vernomen van Apple dat mijn ADC geactiveerd is. Als ik inlog op de ADC Member site staat mijn ADC natuurlijk ook nog op "Pending".....

Vandaag een 2e mail gestuurd met het verzoek mijn ADC te activeren zodat ik mijn bestelling kan plaatsen.

Dit is allemaal best vaag want ik lees dat bij sommige mensen dat het ADC al na 2 uur goedgekeurd was!! Naja ik wacht wel weer netjes af 8)7

EDIT:

Eindelijk vandaag (7/8/09) om 14.53uur een e-mail terug van ADC dat ze mijn e-mail ontvangen hebben maar dat er nog geen paspoort bij zat! :( Dit was mij NIET verteld aan de telefoon! Net gelijk een e-mail terug gestuurd met alle informatie die ze wilde hebben. Hopelijk gaat het nu niet nog een week duren voordat ik weer een reactie krijg! :'(

EDIT EDIT

EINDELIJK geactiveerd om 15.43uur! _/-\o_ Toch maar even contact opgenomen met Apple ADC op nummer 030-6593890 om te vragen of ze het Account direct konden activeren. In het begin van deze tutorial staat overigens dat dit nummer niet meer in gebruik is maar bij mij werkt het perfect! Aangezien er geen Nederlandse medewerker aanwezig was was ik al blij met een Engelstalige :P Via de telefoon was het zo geregeld en binnen een half uur geactiveerd! Nu kan ik eindelijk mijn MacBook Pro 15" bestellen met 20% korting! :9~

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 312016 op 07-08-2009 22:56 . Reden: Gesproken met Apple ADC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 22:58
Ik heb net mijn registratie voor het ADC programma afgerond en zojuist ook gelijk mijn bestelling geplaatst. Bij deze even een overzichtje:

13-08 11:53 - Aangemeld voor een Apple ID en gelijk een bevestigingsmail gekregen
13-08 12:01 - Bedankmailtje voor het aanmelden bij de ADC
13-08 12:04 - Orderbevestiging
14-08 09:15 - Activatiecode ontvangen per mail
14-08 12:46 - Account geactiveerd. Account staat nu als "pending" op de assets-pagina (voorheen niets)
Ik heb onmiddellijk een mailtje gestuurd naar eurodev@apple.com (zowel in het Engels als in het Nederlands) met bijgevoegd een scan van mijn paspoort, een scan van mijn collegekaart en een screenshot van de (beveiligde) studentenpagina van mijn hogeschool. Ik heb gekozen voor deze screenshot omdat er geen datum op mijn collegekaart staat en er nog geen roosters beschikbaar zijn.
14-08 12:48 - (Automatische) bevestigingsmail ontvangen met een follow-up nummer.
14-08 14:40 - Contact opgenomen met 030-6593890 om toch even na te vragen of mijn "rooster-vervanger" voldoende was. Ik werd te woord gestaan door een vriendelijke Engels sprekende dame (Die me eerst netjes vroeg of het geen probleem was dat het gesprek in het Engels gevoerd werd). Ze zocht meteen mijn mail op en na haar min of meer door het screenshot heen gepraat te hebben deelde ze me meteen mee dat dit in orde was. Ze zou mijn account meteen goedkeuren.
14-08 14:59 - Mailtje ontvangen met daarin de melding dat enkele assets naar mijn ADC account waren verplaatst.
14-08 15:10 - Mailtje als antwoord op mijn "bewijs-mail" ontvangen met nogmaals de melding dat mijn account was goedgekeurd.
14-08 15:30 - Gebeld met 0800-0230432, bestelling geplaatst. Te woord gestaan door een vriendelijke ietwat Vlaams sprekende dame, Bestelling doorgegeven en direct met creditcard betaald. Doordat ik heb gekozen voor een US toetsenbordlayout duurt het tot de 24e voordat ik mijn eerste Mac in de armen mag sluiten. Mevrouw deelde netjes mede dat de korting 20% bedroeg, maar noemde geen eindbedrag. (Heb er ook niet naar gevraagd)
14-08 15:49 - Bevestigingsmail ontvangen dat mijn bestelling is geplaatst. De verzending staat gepland binnen 3 werkdagen, de levering op 24-25 augustus.

Ik heb dus geen navraag gedaan naar de Back 2 School actie. Mijn eerste indruk was goed, er waren zo goed als geen wachttijden bij de twee nummers. Bij het tweede 0800 nummer heb ik al met al misschien 2 minuten in de wacht gestaan, bij het eerste nummer werd ik vrijwel direct doorverbonden. Dit geeft toch een erg fijne eerste indruk.

Het afwachten is begonnen. Tot mijn schaamte moet ik wel toegeven dat ik met bibberende handjes de bestelling plaatste. Zo erg zelfs, dat ik toch even moest nadenken over mijn eigen telefoonnummer :)

Offtopic: En dat was m'n eerste post. Eerste post, eerste Mac, wat een dag!

[ Voor 0% gewijzigd door Rokuta op 15-08-2009 11:46 . Reden: Ahem, helaas zijn bestellingen in de toekomst nog niet mogelijk. September moest dus Augustus zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Rokuta schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:58:
Ik heb net mijn registratie voor het ADC programma afgerond en zojuist ook gelijk mijn bestelling geplaatst. Bij deze even een overzichtje:

13-09 11:53 - Aangemeld voor een Apple ID en gelijk een bevestigingsmail gekregen
13-09 12:01 - Bedankmailtje voor het aanmelden bij de ADC
13-09 12:04 - Orderbevestiging
14-09 09:15 - Activatiecode ontvangen per mail
14-09 12:46 - Account geactiveerd. Account staat nu als "pending" op de assets-pagina (voorheen niets)
Ik heb onmiddellijk een mailtje gestuurd naar eurodev@apple.com (zowel in het Engels als in het Nederlands) met bijgevoegd een scan van mijn paspoort, een scan van mijn collegekaart en een screenshot van de (beveiligde) studentenpagina van mijn hogeschool. Ik heb gekozen voor deze screenshot omdat er geen datum op mijn collegekaart staat en er nog geen roosters beschikbaar zijn.
14-09 12:48 - (Automatische) bevestigingsmail ontvangen met een follow-up nummer.
14-09 14:40 - Contact opgenomen met 030-6593890 om toch even na te vragen of mijn "rooster-vervanger" voldoende was. Ik werd te woord gestaan door een vriendelijke Engels sprekende dame (Die me eerst netjes vroeg of het geen probleem was dat het gesprek in het Engels gevoerd werd). Ze zocht meteen mijn mail op en na haar min of meer door het screenshot heen gepraat te hebben deelde ze me meteen mee dat dit in orde was. Ze zou mijn account meteen goedkeuren.
14-09 14:59 - Mailtje ontvangen met daarin de melding dat enkele assets naar mijn ADC account waren verplaatst.
14-09 15:10 - Mailtje als antwoord op mijn "bewijs-mail" ontvangen met nogmaals de melding dat mijn account was goedgekeurd.
14-09 15:30 - Gebeld met 0800-0230432, bestelling geplaatst. Te woord gestaan door een vriendelijke ietwat Vlaams sprekende dame, Bestelling doorgegeven en direct met creditcard betaald. Doordat ik heb gekozen voor een US toetsenbordlayout duurt het tot de 24e voordat ik mijn eerste Mac in de armen mag sluiten. Mevrouw deelde netjes mede dat de korting 20% bedroeg, maar noemde geen eindbedrag. (Heb er ook niet naar gevraagd)
14-09 15:49 - Bevestigingsmail ontvangen dat mijn bestelling is geplaatst. De verzending staat gepland binnen 3 werkdagen, de levering op 24-25 augustus.

Ik heb dus geen navraag gedaan naar de Back 2 School actie. Mijn eerste indruk was goed, er waren zo goed als geen wachttijden bij de twee nummers. Bij het tweede 0800 nummer heb ik al met al misschien 2 minuten in de wacht gestaan, bij het eerste nummer werd ik vrijwel direct doorverbonden. Dit geeft toch een erg fijne eerste indruk.

Het afwachten is begonnen. Tot mijn schaamte moet ik wel toegeven dat ik met bibberende handjes de bestelling plaatste. Zo erg zelfs, dat ik toch even moest nadenken over mijn eigen telefoonnummer :)

Offtopic: En dat was m'n eerste post. Eerste post, eerste Mac, wat een dag!
En je bent ook nog een maand terug in tijd gegaan om dit te posten :) Zou ook graag de release date willen weten van Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Geen matches
tomtommie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:51:
ik heb de chaos die jullie nu aan het ondergaan zijn al een half jaartje eerder gehad en ik ben daarom ook apple student developer, maar wat ik me afvraag is of ik nu ook gratis snow leopard thuis gestuurd krijg?
ik meen mij iets te herrineren dat dit het geval zou zijn... misschien dat iemand hier er concreet antwoord op kan geven.
bedankt!
Heeft iemand hier al een duidelijk antwoord op? Ik meen me ook zoiets te kunnen herinneren... Niet dat ik die €29 niet kan missen, ik zou het alleen jammer vinden als ik zometeen met twee schijfjes van 10.6 zit(zoals ik ook 2x Leopard in mijn kast heb liggen...)

Edit: laat maar zitten...

[ Voor 1% gewijzigd door DaSchop op 24-08-2009 21:52 . Reden: dat bestel knopje was te mooi groen :) ]

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194236

Ik ben van plan gebruik te gaan maken van de ADC. Doe zelf nog een MBO-opleiding, dus ben nog niet bevoegd, maar wil het via m'n vriendin gaan doen (HBOer). Wil een account gaan aanmaken via haar gegevens dus.

Het zijn nog 2 vragen die me momenteel tegenhouden:
- de enige creditcardhouder in m'n kennissenkring is m'n moeder. Kan ik de 90,- euro voor het ADC-abo via haar creditcard betalen? Of moet dat ook persé op naam van m'n vriendin staan?
- hoe zit het met garantie. Stel er is over een paar weken iets en ik wil contact opnemen met Apple, kunnen zij mij tegenhouden omdat het onder naam van m'n vriendin staat? Of is het zo dat als ik 'm heb gewoon vrij ben.

Dank alvast!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Tot mijn verbazing trof ik gisteren een mailtje aan in mijn inbox, nadat ik in maar (o.i.d.) dit jaar een mailtje had gestuurd dat leopard niet in mijn pakket zat, en een aantal keren te hebben gebeld:

Please include the line below in follow-up emails for this request.

Follow-up: *******

Re: ADC Student Membership

Dear Mr *** *** *****,

Thank you for contacting the Apple Developer Connection regarding your ADC Student Membership.

In order to be able to assist you further we ask that you please provide your current shipping address.

Thank you for your assistance.

Best regards,

Worldwide Developer Relations

Vol verbazing stuurde ik een mail terug en kreeg direct de volgende dag antwoord! ( het is een wonder)

Dear Mr *** *** *****,

Thank you for your email.

We have made arrangements to ship a copy of Mac OS X to your current address. You should expect to receive the item within 2 weeks.

I hope that this information is useful to you. Please let me know if you have any questions.

Best regards,

Krijg ik dan toch nog mijn OS X, ben ik blij dat ik niet vrijdag meteen SL heb gehaald..
Al ben ik wel benieuwd wat voor een versie ik thuis krijg :9
Leopard of Snow Leopard, ik ga uit van SL, nja alles is beter dan niets..

Hoop wel dat het een full version is met een mooi hoesje en niet zo verpakt is als de DVD die standaard bij m'n MacBook Pro zat of zoals de dev DVD's

[ Voor 4% gewijzigd door BigJeff op 04-09-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Heb besloten een membership aan te gaan vragen. Echter loop ik tegen een aantal problemen aan.

Krijg deze fouten meerdere malen terug:
Uw bank heeft geen toestemming gegeven voor betaling van het voor verzending van deze bestelling vereiste bedrag. Bel voor nadere informatie met de bank die uw creditcard heeft uitgegeven (zie voor het telefoonnummer de achterzijde van uw creditcard). U kunt ook een andere creditcard gebruiken.
en:
PaymentReentry.FullDollarFailure
Weet iemand wat ik precies fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 22:58
Geen matches
Anoniem: 194236 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:32:
Heb besloten een membership aan te gaan vragen. Echter loop ik tegen een aantal problemen aan.

Krijg deze fouten meerdere malen terug:

[...]

en:

[...]

Weet iemand wat ik precies fout doe?
Deze foutmelding kreeg ik enkele dagen geleden toen ik Snow Leopard wilde bestellen ook. Het lijkt er op dat het een fout is in het bestelsysteem van Apple, of dat het aan je browser ligt (ik gebruikte de meest recente Firefox Nightly build). Ik heb het enkele minuten later nog eens geprobeerd in Safari (4) en hij werd zonder problemen geaccepteerd.

Overigens is bij navraag het bedrag ook slechts één maal van mijn creditcard afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Rokuta schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:20:
[...]

Deze foutmelding kreeg ik enkele dagen geleden toen ik Snow Leopard wilde bestellen ook. Het lijkt er op dat het een fout is in het bestelsysteem van Apple, of dat het aan je browser ligt (ik gebruikte de meest recente Firefox Nightly build). Ik heb het enkele minuten later nog eens geprobeerd in Safari (4) en hij werd zonder problemen geaccepteerd.

Overigens is bij navraag het bedrag ook slechts één maal van mijn creditcard afgeschreven.
Heb het ook geprobeerd in Safari 4, IE8 maar niets helpt. Ik ga even een belletje doen naar Apple.

Bedankt voor je reactie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Apple gebeld en ben doorgewezen naar eurodev@apple.com. Zij zouden mijn account moeten gaan activeren waarna ik vervolgens wel kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
BigJeff schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:23:
Tot mijn verbazing trof ik gisteren een mailtje aan in mijn inbox, nadat ik in maar (o.i.d.) dit jaar een mailtje had gestuurd dat leopard niet in mijn pakket zat, en een aantal keren te hebben gebeld:

Please include the line below in follow-up emails for this request.

Follow-up: *******

Dear Mr *** *** *****,

Thank you for contacting the Apple Developer Connection regarding your ADC Student Membership.

In order to be able to assist you further we ask that you please provide your current shipping address.

Thank you for your assistance.

Best regards,

Vol verbazing stuurde ik een mail terug en kreeg direct de volgende dag antwoord! ( het is een wonder)

Dear Mr *** *** *****,

Thank you for your email.

We have made arrangements to ship a copy of Mac OS X to your current address. You should expect to receive the item within 2 weeks.

I hope that this information is useful to you. Please let me know if you have any questions.

Best regards,

Krijg ik dan toch nog mijn OS X, ben ik blij dat ik niet vrijdag meteen SL heb gehaald..
Al ben ik wel benieuwd wat voor een versie ik thuis krijg :9
Leopard of Snow Leopard, ik ga uit van SL, nja alles is beter dan niets..

Hoop wel dat het een full version is met een mooi hoesje en niet zo verpakt is als de DVD die standaard bij m'n MacBook Pro zat of zoals de dev DVD's
Zojuist de dvd in ontvangst genomen, het was gewoon leopard.
In een redelijk dun hoesje, maar wel met het mooie glimmende logo.
Toch maar even SL kopen van de week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194236 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:38:
Apple gebeld en ben doorgewezen naar eurodev@apple.com. Zij zouden mijn account moeten gaan activeren waarna ik vervolgens wel kan betalen.
Verhaal:

Vrijdag gebeld naar Apple -> doorverwezen naar eurodev@apple.com -> 2 mails gestuurd, 1 in NL en 1 in EN -> vandaag 2 mails teruggehad.

1. Brakkige NL'se zegt dat ik naar connect.apple.com moet gaan en me daar moet aanmelden, DONE. Doet nog niets. Verder zegt ze dat ik ook m'n id, studentenkaart + rooster moet mailen zodra m'n ADC Student account is geactiveerd. Als ik er niet uitkom mag ik gewoon weer mailen.
2. Engelsman zegt dat het waarschijnlijk een websitefoutje is en ik dat enkel via de telefoon kan oplossen. Als het nog niet lukt mag ik hem weer mailen. Dus net weer gebeld. Kreeg ik een of andere wazige onverstaanbare Belg aan de lijn. Hij wist er weinig van want hij was van de hardware en software, waarna ik vroeg of hij me dan kon doorverbinden met de goede persoon. Nee, hij moest het toch zelf even proberen op te lossen. Na wat gepiel verwees ie me alsnog door naar developer.apple.com/contact/ waar ik weer eens m'n probleem mocht gaan vertellen.

:O Ik weet het niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Oke! Had Apple weer gebeld, kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de lijn die net genoeg NL kon. Was heel hulpzaam en tipte me om mijn bank te contacteren. Gisteren gedaan, en het bleek inderdaad dat mijn creditcard op de een of andere redenen was geblokkeerd. Zou worden opgelost en vandaag mocht ik het opnieuw proberen. Gedaan en gelukt :). Ben echt blij.

Nu mijn vragen: ik heb een bevestigingsmail gehad van Apple dat mijn aanvraag is ontvangen. Wat moet ik nu doen? Wachten totdat ik mail heb met een of andere activatiecode? Of moet ik ze al gaan mailen met mijn id, studentenkaart etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312016

Geen matches
Anoniem: 194236 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:04:
Oke! Had Apple weer gebeld, kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de lijn die net genoeg NL kon. Was heel hulpzaam en tipte me om mijn bank te contacteren. Gisteren gedaan, en het bleek inderdaad dat mijn creditcard op de een of andere redenen was geblokkeerd. Zou worden opgelost en vandaag mocht ik het opnieuw proberen. Gedaan en gelukt :). Ben echt blij.

Nu mijn vragen: ik heb een bevestigingsmail gehad van Apple dat mijn aanvraag is ontvangen. Wat moet ik nu doen? Wachten totdat ik mail heb met een of andere activatiecode? Of moet ik ze al gaan mailen met mijn id, studentenkaart etc.
@ Neek

Is je bestelling al binnen? Als je een bevestigingsmail hebt ontvangen kun je direct een mail met je ID en studentenkaart mailen naar apple, zie mijn post hierboven hoe ik dat gedaan heb....

Groeten Lambo

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16

ja3

Hierbij even mijn log van ADC (ik merkte dat ik het zelf ook erg interessant vond om te lezen):

14-09-2009 23:00 ADC Student Membership besteld
15-09-2009 04:23 Activatie code ontvangen
15-09-2009 10:00 Code ingevuld en email gestuurd naar eurodev@apple.com met bewijs dat ik student ben
15-09-2009 11:00 Gebeld met de ADC hulplijn met de vraag of zij mij konden activeren
15-09-2009 11:30 Assets op account geplaatst.
15-09-2009 12:30 Bestelling macbook pro 17 inch geplaatst (20% korting)
16-09-2009 15:00 Bestelling verzonden (vanuit Nederland)
18-09-2009 13:00 Nog niets ontvangen en ik bel apple om na te vragen. UPS is het pakket verloren, ik moet 3 werkdagen wachten ivbm het onderzoek.
23-09-2009 10:00 Apple gaat de bestelling opnieuw in het systeem opnemen.

Kortom: ADC Student Membership systeem kan lekker snel gaan alleen het versturen dat schiet maar niet op. Heb trouwens wel nog eens 100 euro korting gekregen omdat ik zo lang moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290040

Geen matches
Ik heb juist mijn studentengegevens doorgestuurd en wacht nu op comfirmatie van apple, zodat ik men systeem kan bestellen.

Is het nu mogelijk een factuur aan te vragen zodat ik de BTW kan terug eisen op mijn belastingsaangifte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Iemand SL al ontvangen met een ADC Student membership? Mijn account verloop namelijk de 10e van october en het zou toch wel leuk zijn om hem gratis te ontvangen.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
mickezzz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:13:
Iemand SL al ontvangen met een ADC Student membership? Mijn account verloop namelijk de 10e van october en het zou toch wel leuk zijn om hem gratis te ontvangen.
Ik heb laatst wel Leopard ontvangen, toen even gebeld of ik SL ook nog kreeg.. omdat ik het zonde vond om hem te kopen als ik 'm toch kreeg :9
Kreeg toen te horen, dat ik Snow Leopard niet kon verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
mickezzz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:13:
Ik heb (nog) geen gratis Snow Leopard ontvangen. Vorige week heb ik echter nog wel de DVD van 09/09 ontvangen, dus het lijkt mij sterk dat ADC members die al vóór 1 september lid waren een Snow Leopard DVD tegemoet zullen zien (anders zouden ze die wel samen met de DVD van 09/09 hebben opgestuurd neem ik aan). Ik heb dan ook maar gebruik gemaakt van het "Mac OS X Up to Date" programma.

[ Voor 6% gewijzigd door iRaptor op 03-10-2009 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:16
Ik heb half September een ADC student membership aangekocht, maar tot op heden heb ik geen OS X mogen ontvangen. Op deze pagina staat echter het volgende:
Does the ADC Student Membership allow access to pre-release software, Developer Technical Support, the ADC Compatibility Labs or the ADC Monthly Mailing?
The ADC Student Membership does not include access to the ADC Software Seeding Program, Developer Technical Support, or the ADC Compatibility Labs. ADC Student Membership offers:
  • One (per lifetime) significant discount on one Apple system for development and testing
  • Mac OS X system software and Xcode Tools
  • ADC Monthly Mailing, a 12-month subscription that provides a wealth of technical resources, system software, development tools, technical documentation, SDKs, and more
Met die informatie in mijn achterhoofd zojuist even gebeld met Apple en ze gewezen op die informatie krijg ik alsnog een OS X DVD opgestuurd. De vrouw aan de telefoon kon echter niet garanderen dat het Snow Leopard zou zijn. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Geen matches
mmm,

op iMac maar 10% :( damn, is het het dan nog waard ?

ik zou graag die i7 hebben 27"

150euro korting dan ongeveer dus 1750 mm :/ is wel erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
MetalG schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:42:
mmm,

op iMac maar 10% :( damn, is het het dan nog waard ?
Je hoopte zeker op die 20%? Alleen op de Mac Pro en MacBook Pro (alleen de 15" en 17") krijg je 20% korting, op de rest krijg je slechts 10% korting.
Maar zelfs bij de hierbovengenoemde modellen is het oppassen. Toen ik mijn Mac Pro 8-Core via ADC bestelde, vertelde de dame aan de telefoon dat alleen de modellen met 2.66GHz en 2.93GHz CPU's een korting van 20% hadden, het model met 2.26GHz CPU's had gewoon een korting van 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Moet je je ADC eigenlijk stopzetten na 1 jaar ?
Of loopt het automatische af ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
robbinonline schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:55:
Mijn membership liep 'gewoon' af zonder melding of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
robbinonline schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:55:
Je ADC Student Membership wordt naar een jaar automatisch omgezet in het gratis ADC Online Membership (voor zover je die al niet had). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-05 19:13
iRaptor schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Je hoopte zeker op die 20%? Alleen op de Mac Pro en MacBook Pro (alleen de 15" en 17") krijg je 20% korting, op de rest krijg je slechts 10% korting.
Maar zelfs bij de hierbovengenoemde modellen is het oppassen. Toen ik mijn Mac Pro 8-Core via ADC bestelde, vertelde de dame aan de telefoon dat alleen de modellen met 2.66GHz en 2.93GHz CPU's een korting van 20% hadden, het model met 2.26GHz CPU's had gewoon een korting van 10%.
Iemand recent nog een Macbook Pro 17" aangeschaft via de ADC met 20% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Phil Ivey schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 06:53:
[...]

Iemand recent nog een Macbook Pro 17" aangeschaft via de ADC met 20% korting?
MBP 15inch met 20% korting in Juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Heeft iemand met ADC een desktop en een laptop kunnen bestellen? Ik overweeg om een iMac en een MB(A) te kopen, maar dan zou het wel handig zijn als ik ze beide met korting kan krijgen :) Anders ga ik kijken naar een MBP en een extern scherm.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 20:50

Maartenvs

For Sale

Geen matches
2 posts boven je staat een reply :)
Alleen op de pro serie krijg je 20% op de rest 10%. Op 2 apparaten hoge korting krijgen is mij niet gelukt. Kon er alleen randappartuur bij kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Maartenvs op 07-12-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Geen matches
Mijn vraag was meer of ik bijvoorbeeld en een iMac en een MacBook Air kan bestellen met korting? Ik heb het nergens kunnen vinden namelijk, ik weet wel dat je randapparatuur kunt bestellen, maar dat is wat anders :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
azt33 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:55:
Mijn vraag was meer of ik bijvoorbeeld en een iMac en een MacBook Air kan bestellen met korting? Ik heb het nergens kunnen vinden namelijk, ik weet wel dat je randapparatuur kunt bestellen, maar dat is wat anders :)
Het onderstaande heb ik van de ADC-website geplukt.

Your ADC Membership may permit you to purchase a limited number of development systems at a discount. A system is equivalent to one CPU (either server, desktop, or portable). If you are purchasing peripherals (monitor, cable, etc.) you must order all items at the same time as your system purchase in order to receive a discount.

Aangezien je met een Student Membership maar één systeem mag aanschaffen met korting, is het dus niet mogelijk om zowel een iMac (10%) als een MacBook Air (ook 10%) met korting aan te schaffen. De randapparatuur moet je overigens, zoals hierboven ook is te lezen, tegelijk met je computer/laptop aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Geen matches
Dankje, dat maakt het een stuk duidelijker. En maakt de keuze ook een stuk makkelijker, wordt dus een MacBook Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Ik wou net een account aanmaken voor het gratis ADC Online Membership, maar in het inschrijfformulier staat onder titel Company: Company/ Organization? * Je bent verplicht om dit in te vullen, maar als student heb ik helemaal geen bedrijf. Nu vroeg ik mij af wat jullie hier hebben ingevuld?

[ Voor 7% gewijzigd door Phil Ivey op 21-01-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Phil Ivey schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:16:
Ik wou net een account aanmaken voor het gratis ADC Online Membership, maar in het inschrijfformulier staat onder titel Company: Company/ Organization? * Je bent verplicht om dit in te vullen, maar als student heb ik helemaal geen bedrijf. Nu vroeg ik mij af wat jullie hier hebben ingevuld?
Vul gewoon het bedrijf waar je je bijbaantje (ik neem aan dat je ook werkt naast je studie) hebt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:12

f.h

Geen matches
Het registratieproces is trouwens wel iets veranderd tov de tutorial. Je kan nu op http://developer.apple.com/products/membership.html al direct een studenten membership (à €79,-) in je cart gooien. Stap 1 en 2 zijn dus al min of meer samen gevoegd.

Of was dit met een reden zo neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 17:48

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Geen matches
De korting op de hardware is die nog steeds 20% (voor een MBP 15 inch)? En krijg je dan ook korting op eventuele kabeltjes enzo (zoals Mini-DP naar vga) die je bij de laptop bestelt?
Want dan wordt het wel erg interessant :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:12

f.h

Geen matches
XiN-eViL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:49:
De korting op de hardware is die nog steeds 20% (voor een MBP 15 inch)? En krijg je dan ook korting op eventuele kabeltjes enzo (zoals Mini-DP naar vga) die je bij de laptop bestelt?
Want dan wordt het wel erg interessant :) .
Ik kan op allebei je vragen positief antwoorden (overigens geen eigen ervaring). Die kabeltjes moet je dan wel tegelijk met je laptop bestellen, niet achteraf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 17:48

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Geen matches
Frank2006 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:46:
[...]

Ik kan op allebei je vragen positief antwoorden (overigens geen eigen ervaring). Die kabeltjes moet je dan wel tegelijk met je laptop bestellen, niet achteraf ofzo.
Dat had ik wel door :) .
Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid je aankoop (MacPro) te financieren als je ADC student bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Edit jawel:

1.Uitgestelde betaling to 05.01.2011 (rentevrij):
Aankoopbedrag Administratiekosten consument
€ 0,00 t/m € 500,00 € 39,95
€ 500,00 t/m € 1.000,00 € 69,95
€ 1.000,00 t/m € 12.500,00 € 89,95

2.Uitgestelde betaling voor 10 maanden (rentevrij):
Aankoopbedrag Administratiekosten consument
€ 0,00 t/m € 500,00 € 19,95
€ 500,00 t/m € 1.000,00 € 49,95
€ 1.000,00 t/m € 12.500,00 € 79,95

Maandelijkse aflossingen:
3. 24 maanden: (kosten: 18% p.a. maandbedrag is circa: totaalbedrag x 0.0493)
4. 36 maanden: (kosten: 18% p.a. Maandbedrag is circa: totaalbedrag x 0,0355)
5. 48 maanden: (kosten: 18% p.a. Maandbedrag is circa: totaalbedrag x 0,0287)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 00:13
Het schijnt tegenwoordig dat je via Surfspot 12% kan krijgen op Apple producten, in tegenstelling tot de 6% die Apple je zelf aanbiedt als je via de site besteld. Elders ik heb gelezen dat je 10% korting kan krijgen als student als je hem telefonisch bij Apple bestelt, en dan is er ook nog deze omweg met ADC student membership.. Ik zie persoonlijk door de bomen het bos niet meer, maar wil natuurlijk wel zoveel mogelijk korting op mijn aanstaande laptop (instapmodel witte Macbook unibody), je bent immers student of je bent het niet.

Heeft iemand recente ervaringen/advies aangaande wat de beste te bewandelen weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GielFox schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:48:
Het schijnt tegenwoordig dat je via Surfspot 12% kan krijgen op Apple producten, in tegenstelling tot de 6% die Apple je zelf aanbiedt als je via de site besteld. Elders ik heb gelezen dat je 10% korting kan krijgen als student als je hem telefonisch bij Apple bestelt, en dan is er ook nog deze omweg met ADC student membership.. Ik zie persoonlijk door de bomen het bos niet meer, maar wil natuurlijk wel zoveel mogelijk korting op mijn aanstaande laptop (instapmodel witte Macbook unibody), je bent immers student of je bent het niet.

Heeft iemand recente ervaringen/advies aangaande wat de beste te bewandelen weg is?
De weg in dit topic is wat moeite, maar je krijgt dan ook 20% korting.
Op een bedrag van 1.000 euro valt dit mee, zeker als je daadwerkelijk 12% krijgt bij SufSpot.
En dan heb je de hardware veel sneller in huis. De 10% in de shop ook. Via deze procedure ben je al snel 3 tot 4 weken verder min. de ADC aanschaf scheelt het financieel dus minimaal.

In mijn geval: Mac Pro € 4.214,00 scheelt dit: € 843 iets meer de moeite dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Volgens mij klopt dat niet helemaal, je krijgt 20% op de Pro modellen (en dan niet de 13" MBP en instap-model 15" MBP, alleen vanaf de middelste 15" MBP). Mijns inziens is het niet waard om ADC te nemen als je alleen de 13" MB wilt kopen, aangezien je volgens mij de kosten van de ADC membership er niet eens volledig uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Geen matches
Moet je tegenwoordig ook nog met Creditcard betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 208019 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:35:
Moet je tegenwoordig ook nog met Creditcard betalen?
2 weken geleden wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 12:22
Geen matches

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke maaar:

It's still unclear exactly what's changing or being eliminated as a part of this new program. From what we're hearing, it appears that the discounts available from the ADC Hardware Purchase Program won't carry over to the new membership; current ADC members will still be able to order through the program if they haven't used their discount yet this year.

Lijkt op een pakket te duiden dat echt op de developer mikt.
en niet zoals in dit topic uitsluitend op de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

De site om je adc student membership te activeren is al de hele week down geloof ik.. Als ik op mn activatiecode klik krijg ik een url error en wordt ik doorverwezen naar een contactformulier. Ik zie ook nergens anders een activatieoptie? mmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 18:05
Geen matches
Ik denk ook niet dat hij nog terug gaat komen met het programma dat gisteren geintroduceerd is. Dus ik denk dat je toch het contactformulier zal moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Dat is balen zeg, was van plan om bij de release van de volgende MCB een ADC Student membership aan te vragen. Artikel globaal gelezen, maar ik kan er niet uit opmaken of je er nou wel of niet op korting mee kunt krijgen bij aanschaf van een mac/mcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
mmm ja, ok dat klinkt wel logisch.. slechte timing (of nog net op de valreep). hoe dan ook, ik hoop dat het activeren niet al te veel vertraging op loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Geen matches
bij surfspot inderdaad 'standaard' 10% korting en sommige onderwijsinstellingen tot 12%.
voor iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7

standaard 1.978,99
met korting 1.819,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14027

Helaas, er staat op de site van Apple in de FAQ het volgende:
What is the ADC Hardware Purchase Program and who is eligible for hardware discounts through the ADC Hardware Purchase Program?
[...]
There are no hardware discounts associated with the new Mac Developer Program.
Toch jammer, want ik was eigenlijk van plan om over een maandje of zo een student membership aan te vragen en de hardware discount te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
op de valreep dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik neem aan dat bestaande student accounts gewoon hun hardware discount optie houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"We recently introduced a new Mac Developer Program that replaces ADC Premier, Select, and Student Memberships. If you are a current ADC member, you can continue to access your resources and benefits through the end of your membership year."

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

poeh!

net op tijd mijn ADC Student MET 20% korting ontvangen...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91841 op 09-03-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ervanuitgaande dat ze de mac pro nog dit jaar updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 180023 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:12:
ervanuitgaande dat ze de mac pro nog dit jaar updaten....
Ik heb zowiezo nog een MacBook Pro nodig.
En tja die Mac Pro... blijft ff afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Dat is toch raar eigenlijk?

Want in die faq onderaan staat:

What is the one-time student hardware discount?

--------------------------------------------------------------------------------
ADC Student Members may be eligible to receive a one-time discount on a single system to be used only for development purposes. Like your other ADC member benefits, the Hardware Purchase Program benefit is only available during your current ADC membership year. As a result, if you choose not to use your discount(s) during your ADC membership year, the benefit will expire when your ADC membership ends.
''

Ik wil zelf een imac 27 inch i7 kopen.

Korting is wel leuk op zo'n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Alcje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:38:
Dat is toch raar eigenlijk?

Want in die faq onderaan staat:

What is the one-time student hardware discount?

--------------------------------------------------------------------------------
ADC Student Members may be eligible to receive a one-time discount on a single system to be used only for development purposes. Like your other ADC member benefits, the Hardware Purchase Program benefit is only available during your current ADC membership year. As a result, if you choose not to use your discount(s) during your ADC membership year, the benefit will expire when your ADC membership ends.
''

Ik wil zelf een imac 27 inch i7 kopen.

Korting is wel leuk op zo'n bedrag.
Wat vindt je er zo raar aan? Als ADC Student Member krijg jij een éénmalige (once-in-a-lifetime discount) korting op een aan te schaffen Mac. Deze computer/laptop moet je voor ontwikkelingsdoeleinden gebruiken...zoals waarschijnlijk iedereen (inclusief ik) in dit topic tot op de dag van vandaag nog niet heeft gedaan. :P In geval van een iMac 27" met Core i7 bedraagt de korting overigens slechts 10%.
Maareh, heb je op dit moment al een ADC Student Membership in je bezit of moet je deze nog gaan aanschaffen, want dat is sinds een paar maanden niet meer mogelijk (alle ADC Memberships zijn vervangen door het Mac Developer Program waarbij je helaas geen Hardware Discount meer krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Geen matches
In maart zijn ze gestopt met dit hele gebeuren. Beetje jammer.

Maargoed :) als je beetje mooi kunt lullen, kun je echt wel een leuke korting regelen hoor.

Ik heb op me imac 12 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldvLeeuwen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Geen matches
Hey alcje,

hoe heb jij zo mooi lopen lullen dan dat je er 12% vanaf kreeg?
want dan wil ik het ook wel eventjes zo proberen :p haha

groetjes
Arnold
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste