[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 46.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
MCSE NT 4.0
MCSA 2000 + Messaging + Security
MCSE 2000 + Messaging + Security
MCSA 2003 + Messaging + Security
MCSE 2003 + Messaging + Security
MCDST
MCDBA
MCTS Windows Vista Configuring
MCITP Consumer Support Technician
MCITP Enterprise Support Technician

(en als het goed is komen hier nog 3 MCTS'en van Windows Server 2008 bij)

En nu op naar de System Center certificeringen :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:13
Bezig met MSCA.

Ik heb 70-270 en 70-290 al gehaald :) en ben nu bezig met 70-291.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:54:
Ik ben momenteel ook bezig met 70-291.

Onderdeel daarvan is dus subnetting, waar ik eigenlijk nooit mee werk.
Volgens mij is alles wel gerelateerd wat je ook doet aan ip's c.q. subnetting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:48:
[...]

Volgens mij is alles wel gerelateerd wat je ook doet aan ip's c.q. subnetting ;)
Uiteraard. Maar ik zit niet in zulke grote netwerken dat ik diverse segmenten en dergelijke moet berekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:18:
[..]

(en als het goed is komen hier nog 3 MCTS'en van Windows Server 2008 bij)

En nu op naar de System Center certificeringen :)
Jaah...die moet ik ook nog ontvangen eind van de week :+
Enneh..ben bezig met MCTS SQL 2005 ;)

Maak ff een account aan bij http://nl.mcwiki.eu (en de en. en de de. ;) lol dan kan die andere weg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 23-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb me aangemeld op http://nl.mcwiki.eu met de naam Xylonite
en heb een Microsoft profiel: https://mcp.support.micro...98-4A68-9204-63D21B5A5B59

Kan je me toevoegen als gecertificeerde tweaker?

[ Voor 9% gewijzigd door xylonite op 23-10-2007 14:55 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xylonite schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:53:
Ik heb me aangemeld op http://nl.mcwiki.eu met de naam Xylonite
en heb een Microsoft profiel: https://mcp.support.micro...98-4A68-9204-63D21B5A5B59

Kan je me toevoegen als gecertificeerde tweaker?
hehe kun je ook zelf ;) Op de overlegpagina van 'Gecertificeerde Tweakers' staat hoe...maa rik doe het wel ff...kan ik gelijk ff kijken of het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik zat al te zoeken maar kon het niet vinden :)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xylonite schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:59:
Ik zat al te zoeken maar kon het niet vinden :)
Thanks
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik zie hem staan thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
ben nog bezig met isa 2004. :(
en dan mcsa :)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
lentheman1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:01:
ben nog bezig met isa 2004. :(
en dan mcsa :)
:) Je moet ergens beginnen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
MADG0BLIN schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:54:
Ik ben momenteel ook bezig met 70-291.

Onderdeel daarvan is dus subnetting, waar ik eigenlijk nooit mee werk.
Ik snap het opzich redelijk, maar in hoeverre kan je echt diepgaande vragen hierover verwachten.

Het lastige vind ik nog dat ik de vragen dat je een ip krijgt als 172.16.0.0 /16
Netwerk heeft 10 segmenten, geef voor 6 pc's 2 per segment en ip en maskering.
De maskering snap ik nog wel, maar ik kom er even niet meer uit hoe ik dan de ip adressen uit reken. Iemand tips. Anders volgende week maar even vragen aan mijn begeleider. :)
Ik dacht het hele verhaal oner de knie te hebben, maar tijden het examen leek al m'n kennis in rook opgegaan te zijn. Beetje examenstress denk ik.

Als je trouwens gewend bent om calc in scientific-mode te gebruiken voor het chekken van het aantal host- subnet bits of voor het makkelijk uitrekenen van machten, dan kan ik vertellen dat je van een kouwe kermis thuis komt. je krijgt één of ander custom calc progsel die helemaal geen scientific-mode heeft. Dat vond ik wel flink naadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 17:04

CasGas

.

Hmm.. Maandag moet ik alweer op voor 284, dan eindelijk me MCSA binnen..

Iemand nog tips en/of trucs? :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Settler schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:31:
Hmm.. Maandag moet ik alweer op voor 284, dan eindelijk me MCSA binnen..

Iemand nog tips en/of trucs? :)
Ja, niet te druk om maken. :P
Ik had maar 30 vragen met 0 sims...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:32
Vanavond krijg ik de kickoff van het MCP Trainer traject voor de 70-291

Het is nu ongeveer 1 maand geleden dat ik de 70-270 en 70-290 heb behaald.
Vreemd vind ik wel dat ik van de 70-290 al mn microsoft congratulations mail heb mogen ontvangen (nog geen MCP ID info) maar van de 70-270 nog helemaal niets, terwijl ik deze 1 week eerder heb gedaan dan de 70-290.

denk dat ik Microsoft support maar eens even een mail/belletje ga geven ...of is dit normaal? :)

Heb wel zin in de 291 alhoewel het niet goed uitkomt gezien aanschaf woning+veel klussen+werk ..ofwel weinig tijd beschikbaar voor de studie :P ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Ik weet het niet wat het is tussen mij en de 291, het begint voor mij inderdaad beast achtige vormen aan te nemen. Afgelopen keer (2e) gezakt met 679 punten, dat is ongeveer 1 vraag teveel fout. Bij de 2 examens is mijn balk voor DNS wel erg laag, ik heb daar nu de focus opgelegd en hoop komende keer van dit ellendige ding af te zijn. Ik heb de testout cd-rom gebruikt en CBT Nuggets, helaas is het concentreren erg lastig, waarschijnlijk mijn valkuil. Ik heb trouwens nog nergens een vragenpakket gevonden met WSUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
artharpe schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:36:
Ik weet het niet wat het is tussen mij en de 291, het begint voor mij inderdaad beast achtige vormen aan te nemen. Afgelopen keer (2e) gezakt met 679 punten, dat is ongeveer 1 vraag teveel fout. Bij de 2 examens is mijn balk voor DNS wel erg laag, ik heb daar nu de focus opgelegd en hoop komende keer van dit ellendige ding af te zijn. Ik heb de testout cd-rom gebruikt en CBT Nuggets, helaas is het concentreren erg lastig, waarschijnlijk mijn valkuil. Ik heb trouwens nog nergens een vragenpakket gevonden met WSUS.
Installeer WSUS een keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Vorige maand heb ik de 070-291 gedaan en ik dacht dat ik gezakt was,
maar toen ik m'n score zag was ik blij, 700 precies :)

Nu ben ik bezig met 070-284, als ik die haal heb ik MCSA Messaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
zojuist even contact gehad microsoft over ontbreken van mijn MCP ID inloggegevens en wat blijkt...er stond een foutieve emailadres in het systeem...dus geen wonder dat ik geen mail kreeg

Ik kreeg gelijk een autorisatiemail en werd keurig netjes door het inloggen heengelopen wat erg netjes was (ondanks dat ik er zelf ook wel uit had gekomen :P)

Werd gelijk netjes gewezen op aanvraag welkomstkit (jammer van ontbreken speldje ;)) en hoe je een transscript bij een werkgever kon krijgen

goede, vriendelijk service van deze meneer :)

Mooi dat mn ID bekend is zodat ik deze vanavond bij de kickoff van de 70-291 gelijk kan meegeven aan Computrain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net klaat met MSCA. Ik wil nu ook MCSE gaan doen. Is het slim om te wachten zodat de nieuwe certificeringen van windows 2008 uitkomen en die te gaan halen of dat ik verder ga met MSCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:54
yonexfreak schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:10:
zojuist even contact gehad microsoft over ontbreken van mijn MCP ID inloggegevens en wat blijkt...er stond een foutieve emailadres in het systeem...dus geen wonder dat ik geen mail kreeg

Ik kreeg gelijk een autorisatiemail en werd keurig netjes door het inloggen heengelopen wat erg netjes was (ondanks dat ik er zelf ook wel uit had gekomen :P)

Werd gelijk netjes gewezen op aanvraag welkomstkit (jammer van ontbreken speldje ;)) en hoe je een transscript bij een werkgever kon krijgen

goede, vriendelijk service van deze meneer :)

Mooi dat mn ID bekend is zodat ik deze vanavond bij de kickoff van de 70-291 gelijk kan meegeven aan Computrain...
zoiets hoorde ik ook het speldje is niet meer he :|

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
van de MCP site de inhoud van je MCP welkomstkit:

- Welcome letter
- Certificate of achievement
- Wallet card
- Twenty percent discount at MCPeStore

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Ik heb er al mee gewerkt, weet alleen niet of ik de vragen op het examen juist heb beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:59:
[...]

Uiteraard. Maar ik zit niet in zulke grote netwerken dat ik diverse segmenten en dergelijke moet berekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:30:
Ik ben nu net klaar met MSCA. Ik wil nu ook MCSE gaan doen. Is het slim om te wachten zodat de nieuwe certificeringen van windows 2008 uitkomen en die te gaan halen of dat ik verder ga met MSCE?
Ik zou doorgaan met MCSE als ik jou was.
Ten eerste: MCSE is een blijvertje, dus deze hoef je nooit meer bij te houden dmv examens elke ? jaar Ten tweede: je kunt daarna de 70-649 doen en dan heb je gelijk 3 Vista certificeringen te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
yonexfreak schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:49:
van de MCP site de inhoud van je MCP welkomstkit:

- Welcome letter
- Certificate of achievement
- Wallet card
- Twenty percent discount at MCPeStore

Wel jammer dat die 20 % discount een beetje gebakken lucht is. De transportkosten naar NL zijn zowat net zo duur als de kosten van het item, dus 20% korting zorgt er niet voor dat de prijs beetje gunstig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tazman67 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:37:
[...]

Ik zou doorgaan met MCSE als ik jou was.
Ten eerste: MCSE is een blijvertje, dus deze hoef je nooit meer bij te houden dmv examens elke ? jaar Ten tweede: je kunt daarna de 70-649 doen en dan heb je gelijk 3 Vista certificeringen te pakken.
Correctie : Windows Server 2008 Certificeringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
TheVMaster schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:42:
[...]
Correctie : Windows Server 2008 Certificeringen :+
Sorry, je hebt gelijk. Ik was net even met Vista wat aan het testen zodat ik voordat ik het in de gaten hat Vista had ingetikt. Maar de rest klopt volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

BTW Zijn er al MCPers die hun profiel ff publiek gemaakt hebben op de Microsoft website ?

Zo nee, ga dat ff regelen aangezien de mcp community marketing manager nu op z'n blog roept dat ik heb gezegd dat er maar 6 MCPers zouden zijn in NL.

Via deze link kun je zoeken of je profiel publiek genoeg is of niet. De link filtert automatisch op 'Netherlands'.

Op het moment zijn er zelfs maar 228 publieke (of gedeeltelijk publieke) profielen. Volgens mij kunnen daar makkelijk nog 200 Nederlandse profielen bij :)

Wil je je eigen profiel bekijken (of aanpassen zodat het ook publiek opzoekbaar is)? Klik dan hier

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 24-10-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Wat is het voordeel ervan? Als iemand mijn CV moet hebben, dan kan ik dat naar hem mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Ik bedoelde te zeggen. Nog alleen ISA 2004 en ben ik MCSA.
Dan wil ik ook nog 70-284 en 70-298 doen.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Helsie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:11:
Wat is het voordeel ervan? Als iemand mijn CV moet hebben, dan kan ik dat naar hem mailen...
Je kunt natuurlijk laten zien dat je er ook 'bij hoort'. Waarom heb je een profiel bij LinkedIN en/of Hyves? Dat is toch ook niet omdat je op zoek bent naar een andere baan enzo? Beetje meer het 'netwerken' idee. Ik denk dat je dit ook wel zo kunt zien.

En het is natuurlijk grappig om te zien hoeveel MCPers er nu bv. in Nederland wonen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brrrrrrrrrr.. morgen m'n laatste examen voor mn MCSE (70-299) maar ik heb totaaaal niet geleerd :X
Ik heb wel vorige week 70-298 gedaan waar ik wel goed voor geleerd had.
Sleept dit mij ook door 70-299 denken jullie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Iemand gisteren de livemeeting bijgewoond over de komende System Center certificeringen?
Ik wel, dus hieronder in het kort de highlights:

Er komen voorlopig twee MCTS certificeringen en één MCITP certificering.

70-400 MCTS System Center Operations Manager, Configuring
70-401 MCTS System Center Configuration Manager, Configuring
70-402 MCITP System Center "Operator" *

* de naam "Operator" staat tussen quotes en doorgestreept, want dit is nog niet zeker. Iemand maakte de opmerking dat deze titel nogal 'denigrerend' was en niet afdeed aan de behaalde certificering. iets in de trant van MCITP System Center Professional zou beter staan, dit vond men excellente feedback. 2 B continued dus!

Verder is het een vereiste om zowel 70-400 als 70-401 te halen om 70-402 te kunnen doen. De SMS'ers zullen dus MOM moeten gaan leren en andersom ;)

Het beta-examen 71-400 loopt morgen af, het beta-examen 71-401 start 28 november 2007.

Helaas kon ik de meeting niet opnemen of naar pdf printen, misschien verschijnt ie komende dagen wel ergens op het www?

PS over de overige System Center producten (SCDPM, SCVMM, SCSM) was nog niet veel bekend, maar indien er vraag vanuit klanten kwam zouden daar ook certificeringen voor gemaakt gaan worden. Wel ging er een apart certificeringstraject worden ontwikkeld voor WSv, Windows Server virtualization.
PS ik kon het niet laten en vroeg (offtopic I know) of de resultaten van de beta's van W2K8 al binnen waren en men zei eind deze week / begin volgende week! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
D3NN1S schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:58:
Brrrrrrrrrr.. morgen m'n laatste examen voor mn MCSE (70-299) maar ik heb totaaaal niet geleerd :X
Ik vond 70-299 stukken pittiger / veel gedetaileerder dan 70-298, succes dus maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:43:
Wel ging er een apart certificeringstraject worden ontwikkeld voor WSv, Windows Server virtualization.
Dank je voor de info, dit is precies waar ik op zat te wachten!!

P.S. hoe kan je nu al geleerd hebben voor Server 2008? Heb je de MSElearning upgrade cursus gedaan voor 70-649?

Edit: Deze dus?! Collection 6041: Upgrading Your Windows Server 2003 MCSE Technical Skills to Windows Server 2008

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:43:
[...interessant verhaal over System Center...]
PS ik kon het niet laten en vroeg (offtopic I know) of de resultaten van de beta's van W2K8 al binnen waren en men zei eind deze week / begin volgende week! 8)
Erg interessant Yanze! Ga jij ook aanwezig zijn bij de sessie van 5dec?
Overigens heb ik die vraag over de resultaten ook al bij zowel Trika als George neergelegd, maar ze negeren de vraag gewoon :(
Ach..nog maar een paar dagen en dan zullen we het weten!
Denk je btw zelf dat je het gehaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:55:

BTW Zijn er al MCPers die hun profiel ff publiek gemaakt hebben op de Microsoft website ?

Zo nee, ga dat ff regelen aangezien de mcp community marketing manager nu op z'n blog roept dat ik heb gezegd dat er maar 6 MCPers zouden zijn in NL.

Via deze link kun je zoeken of je profiel publiek genoeg is of niet. De link filtert automatisch op 'Netherlands'.

Op het moment zijn er zelfs maar 228 publieke (of gedeeltelijk publieke) profielen. Volgens mij kunnen daar makkelijk nog 200 Nederlandse profielen bij :)

Wil je je eigen profiel bekijken (of aanpassen zodat het ook publiek opzoekbaar is)? Klik dan hier
welke secties moet je selecteren op de Membersite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:49:
[...]

welke secties moet je selecteren op de Membersite?
Om 'te vinden' te zijn moet je je home address op Public zetten. Enneh..natuurlijk ook ff een foto uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3NN1S schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:58:
In principe moet het voldoende zijn, gaat over dezelfde stof alleen de vraagstelling is anders. :)

/me een paar weken geleden al geslaagd voor 70-298 en 70-299

Ik ga vanmiddag nog 70-350 doen. :P
Laatste (Microsoft) examen voor de komende maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:02:
[...]

Dank je voor de info, dit is precies waar ik op zat te wachten!!

P.S. hoe kan je nu al geleerd hebben voor Server 2008? Heb je de MSElearning upgrade cursus gedaan voor 70-649?

Edit: Deze dus?! Collection 6041: Upgrading Your Windows Server 2003 MCSE Technical Skills to Windows Server 2008
Via een bevriende MCT heb ik inderdaad die cursus als .pdf gehad. Ook heb ik een tijdje zitten spelen met beta 3 van W2K8. En tijdens TechNet Live kon je het boek "Introducing Windows Server 2008" kiezen en dat was een uitermate humoristisch én informatief boek! Die E-learnings heb ik ook doorlopen, maar dat vond ik véél te mager en totaal onvoldoende om het examen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:08:
[...]Erg interessant Yanze! Ga jij ook aanwezig zijn bij de sessie van 5dec?
Overigens heb ik die vraag over de resultaten ook al bij zowel Trika als George neergelegd, maar ze negeren de vraag gewoon :(
Ach..nog maar een paar dagen en dan zullen we het weten!
Denk je btw zelf dat je het gehaald hebt?
Denk wel dat ik gehaald heb ja, van collega's en bloggers had ik al begrepen dat de focus vooral op IIS en TS zou liggen, dus daar heb ik me extra in verdiept. Ben nu al wel weer e.e.a. van de stof vergeten, maar dat wordt komend jaar hopelijk wel weer actueel als we echt met W2K8 aan de gang kunnen :)

5 december weet ik nog niet, want wat moet er nog voor nieuws verteld worden? We weten toch alles al? 3 MCTS'en waarvan er van één de naam veranderd is en er komen twee MCITP-certificeringen. Of wordt er nog meer verteld? En mijn schoonmoeder is die dag ook jarig en Guusje (zie avatar) wil waarschijnlijk (veel) kadootjes, dus ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:21:
[...]
Via een bevriende MCT heb ik inderdaad die cursus als .pdf gehad. Ook heb ik een tijdje zitten spelen met beta 3 van W2K8. En tijdens TechNet Live kon je het boek "Introducing Windows Server 2008" kiezen en dat was een uitermate humoristisch én informatief boek! Die E-learnings heb ik ook doorlopen, maar dat vond ik véél te mager en totaal onvoldoende om het examen te maken.
Mmm thanx for the info! Ik zat erover na te denken om die E-learnings te kopen aangezien ik meer een CBT'er ben. Ik zit nu al wel te spelen met RC0 van W2K8 en dan vooral met de virtualization role. Is het boek "Introducing Windows Server 2008" en een beetje spelen dan voldoende? De enige CBT die er is is die van MS en ik wil niet wachten tot april als de trainingkit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
Mmm thanx for the info! Ik zat erover na te denken om die E-learnings te kopen aangezien ik meer een CBT'er ben. Ik zit nu al wel te spelen met RC0 van W2K8 en dan vooral met de virtualization role. Is het boek "Introducing Windows Server 2008" en een beetje spelen dan voldoende? De enige CBT die er is is die van MS en ik wil niet wachten tot april als de trainingkit uitkomt.
Virtualization kwam in het examen (vrijwel) niet voor, maar ermee spelen kan natuurlijk nooit kwaad. Speel vooral veel met de IIS-console, delegeren van rechten op websites, etc ... Ook over de command line appcmd wordt veelvuldig gevraagd, ken alle parameters! Verder dus heel veel TS, RDP, Gateway. Ook certificaten en WDS komen een beetje voorbij.

Die E-learning ging helemaal niet de diepte in, was niet technisch genoeg. Het boek misschien misschien ook niet helemaal, maar daar heb je wel meer aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan die WSUS vragen over WSUS versie 2 of 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Virtualization kwam in het examen (vrijwel) niet voor, maar ermee spelen kan natuurlijk nooit kwaad. Speel vooral veel met de IIS-console, delegeren van rechten op websites, etc ... Ook over de command line appcmd wordt veelvuldig gevraagd, ken alle parameters! Verder dus heel veel TS, RDP, Gateway. Ook certificaten en WDS komen een beetje voorbij.

Die E-learning ging helemaal niet de diepte in, was niet technisch genoeg. Het boek misschien misschien ook niet helemaal, maar daar heb je wel meer aan ...
Thanx for the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Nou om 13:00 ga ik dan voor mn 70-299 :) als ik die gehaald heb is mn MCSE certificering in the pocket!
Helaas heb ik maar 3 uurtjes kunnen leren :X maar heb net een proef examen gedaan waar ik 91% op scoorde dus ik heb goede hoop dat ik het ga redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
D3NN1S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:26:
Nou om 13:00 ga ik dan voor mn 70-299 :) als ik die gehaald heb is mn MCSE certificering in the pocket!
Helaas heb ik maar 3 uurtjes kunnen leren :X maar heb net een proef examen gedaan waar ik 91% op scoorde dus ik heb goede hoop dat ik het ga redden :)
succes !

net 70-620 gehad.. 651 punten.. had wat vragen over rss feeds waar ik niets van wist en ook een vraag over livemeeting wat ik ook nog nooit gedaan had of gelezen..

gelukkig wel een voucher gebruikt dus met een beetje mazzel volgende week donderdag hopen dat ik weer kan en dan vrijdag 70-772 doen.. dubbel leren dus :X

[ Voor 37% gewijzigd door AjDuLion op 26-10-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
angel00008 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

succes !

net 70-620 gehad.. 651 punten.. had wat vragen over rss feeds waar ik niets van wist en ook een vraag over livemeeting wat ik ook nog nooit gedaan had of gelezen..

gelukkig wel een voucher gebruikt dus met een beetje mazzel volgende week donderdag hopen dat ik weer kan en dan vrijdag 70-772 doen.. dubbel leren dus :X
Waarom doe je 70-272 en 70-620?
Ik neem aan dat je met die 70-272 MCDST gaat worden? want als dat zo is hoef je daarna eigenlijk nog maar 1 examen te doen (70-621) om die te upgraden naar vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezakt voor me 291 met 640 punten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
D3NN1S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

Ik neem aan dat je met die 70-272 MCDST gaat worden? want als dat zo is hoef je daarna eigenlijk nog maar 1 examen te doen (70-621) om die te upgraden naar vista :)
Misschien wil hij ook MCTS Windows Vista, Configuration worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

dat sucks,

ik ga toch binnenkort me 70-296 maar eens doen, sta nu alweer jaartje of 4 stil met examens maken :+ niet dat dat mij hinderd maar goed werkgever wil ook wel us papierske zien..

Iemand recently deze nog gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:29:
Gezakt voor me 291 met 640 punten :(
Eerste keer?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

Misschien wil hij ook MCTS Windows Vista, Configuration worden? :+
Die wordt je ook met het 70-621 examen :) heb hem namelijk ook gedaan en kreeg 2 titels.
MCITP Enterprise support technician en MCTS windows vista, configuration. :)

Ik heb net mn 70-299 gehaald en daarmee mn MCSE woeeeeeeeeeeeeeeei *O*
* D3NN1S happy is!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja eerste keer, waren behoorlijk wat problemen met de sessie die ik had......

verder ERG maar dan ook OVERDREVEN veel vragen over WSUS gehad.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

ja eerste keer, waren behoorlijk wat problemen met de sessie die ik had......

verder ERG maar dan ook OVERDREVEN veel vragen over WSUS gehad.......
Eerste keer valt nog wel mee. Wel balen.

Welke WSUS versie vragen ze?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
D3NN1S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:51:
[...]

Die wordt je ook met het 70-621 examen :) heb hem namelijk ook gedaan en kreeg 2 titels.
MCITP Enterprise support technician en MCTS windows vista, configuration. :)

Ik heb net mn 70-299 gehaald en daarmee mn MCSE woeeeeeeeeeeeeeeei *O*
* D3NN1S happy is!! *O*
Dat klinkt ook wel logisch ja ;) hehe
Hmm..ik wacht nog steeds op de uitslag van de 70-649 en het dan behalen van 3 MCTS titels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen versie, gewoon WSUS ipv SUS......
Maar volgende week maandag doe ik hem nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
D3NN1S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

vista geld als een van de optionele exames voor mcsa(e) geloof ik vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:12:
geen versie, gewoon WSUS ipv SUS......
Maar volgende week maandag doe ik hem nog een keer :)
Bij mij ging die de 2e keer ook beter (840 ptn) :9 maar vergeet idd de WSUS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
angel00008 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

ahaa op die fiets :) ipv. 70-270 dus? dan snap ik het....
Neemt niet weg dat het leuk is om 70-621 ook te doen na je mcdst.. toch weer 2 titels erbij voor op je cv ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
angel00008 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Klopt... ;) Vista kun je als client OS examen doen voor je MCSA/MCSE 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
D3NN1S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

ahaa op die fiets :) ipv. 70-270 dus? dan snap ik het....
Neemt niet weg dat het leuk is om 70-621 ook te doen na je mcdst.. toch weer 2 titels erbij voor op je cv ;) :+
nog beter zelfs

70-270 als os client en de 70-620 als een vd elective's

ik zal ongetwijfeld 70-721 doen titels zijn leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Hoi, heb vorige week m'n 70-270 gedaan en geslaagd ! Omdat ik al wat XP ervaring had, had ik voldoende aan het exam cram boek om me hierop voor te bereiden. Nu wil ik beginnen aan 70-290 waar ik eigenlijk enkel 'hobby' ervaring mee heb en vrees een beetje dat zo'n exam cram boek hiervoor niet zal volstaan. Dit zijn 2 boeken van de uitgever die ik vorige keer gebruikt heb :

http://oas2000.proxis.be/...S&mi=6148431&si=103393356

http://oas2000.proxis.be/...S&mi=5928294&si=103393356

Wat zijn jullie ervaringen met deze boeken ? Is de exam prep een goede manier om alles te leren en de exam cram om het er nog eens goed in te stampen ? Of zouden jullie toch eerdere andere boeken nemen om te studeren als je geen echt professienele ervaring hebt met server 2003 ?

Bedankt voor jullie info !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 15-09 16:21
Als je geen ervaring hebt: ervaring opdoen -> vmware. Door te doen leer je het meest (eigenlijk leer je meest van je fouten :))

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
denivan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:46:
Hoi, heb vorige week m'n 70-270 gedaan en geslaagd ! Omdat ik al wat XP ervaring had, had ik voldoende aan het exam cram boek om me hierop voor te bereiden. Nu wil ik beginnen aan 70-290 waar ik eigenlijk enkel 'hobby' ervaring mee heb en vrees een beetje dat zo'n exam cram boek hiervoor niet zal volstaan. Dit zijn 2 boeken van de uitgever die ik vorige keer gebruikt heb :

http://oas2000.proxis.be/...S&mi=6148431&si=103393356

http://oas2000.proxis.be/...S&mi=5928294&si=103393356

Wat zijn jullie ervaringen met deze boeken ? Is de exam prep een goede manier om alles te leren en de exam cram om het er nog eens goed in te stampen ? Of zouden jullie toch eerdere andere boeken nemen om te studeren als je geen echt professienele ervaring hebt met server 2003 ?

Bedankt voor jullie info !
Mijn advies blijft de Self Paced Trainingkit van Microsoft. Gaat er naar mijn mening goed op in en bevat altijd ook oefeningen die je in vmware enzo kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Bedankt voor de info ! Heb voor 70-270 thuis een Server 2003 opgezet, de thuis desktop en laptop in domain gejoined en dan wat gespeeld met GPO's en zo (mandatory folder redirection, offline files, ...).
In dat opzicht heb ik dus een beetje hobby ervaring. 'k Ga vanavond de self paced trainingkit bestellen en misschien ook nog de exam cram (om een goede samenvatting te hebben).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het is de 29ste...vandaag zou de uitslag voor de 70.649 en de 70.648 bekend gemaakt worden :( Tot nu toe in ieder geval nog geen info....
'k ben benieuwd wie het allemaal gehaald hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks van, ik heb mijn profiel op public gezet op de MCP site maar bij de search kom ik nog steeds niet omhoog....only Wilbrand. Wat doe ik fout?!

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 21-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Ik snap iets niet...

Wie kan mij vertellen wat ik ben met deze examens?

Microsoft Certification Exams Completed Successfully

Exam ID Description Date Completed
294 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure Oct 12, 2007
293 Planning and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure Jul 30, 2007
292 Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment for an MCSA Certified on Windows 2000 May 08, 2007
218 Managing a Windows 2000 Network Environment Jul 12, 2002
216 Implementing and Administering a Microsoft® Windows® 2000 Network Infrastructure Jun 21, 2002
215 Installing, Configuring, and Administering Microsoft® Windows® 2000 Server Mar 25, 2002
210 Installing, Configuring, and Administering Microsoft® Windows® 2000 Professional Feb 04, 2002
067 Implementing and Supporting NT™ Server 4.0 Dec 19, 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de uitslag ja !
TheVMaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:22:
Het is de 29ste...vandaag zou de uitslag voor de 70.649 en de 70.648 bekend gemaakt worden :( Tot nu toe in ieder geval nog geen info....
'k ben benieuwd wie het allemaal gehaald hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:52:
Ik snap er niks van, ik heb mijn profiel op public gezet op de MCP site maar bij de search kom ik nog steeds niet omhoog....only Wilbrand. Wat doe ik fout?!
Ik zou zeggen :. vooral de PDF is erg handig, al zeg ik het zelf :+

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 21-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
blablable schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:44:
Ik snap iets niet...

Wie kan mij vertellen wat ik ben met deze examens?

Microsoft Certification Exams Completed Successfully

Exam ID Description Date Completed
294 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure Oct 12, 2007
293 Planning and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure Jul 30, 2007
292 Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment for an MCSA Certified on Windows 2000 May 08, 2007
218 Managing a Windows 2000 Network Environment Jul 12, 2002
216 Implementing and Administering a Microsoft® Windows® 2000 Network Infrastructure Jun 21, 2002
215 Installing, Configuring, and Administering Microsoft® Windows® 2000 Server Mar 25, 2002
210 Installing, Configuring, and Administering Microsoft® Windows® 2000 Professional Feb 04, 2002
067 Implementing and Supporting NT™ Server 4.0 Dec 19, 2000
LOL je hebt overal wat van :)
067 --> onderdeel voor MCSE NT 4.0
210, 214, 216, 218 -> Onderdeel voor of misschien wel helemaal MCSA 2000/MCSE 2000
292 --> Upgrade MCSA 2000 naar MCSA 2003 (heb je weinig aan zolang je geen MCSA 2000 bent)
293, 294 --> onderdeel voor MCSA/MCSE 2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
TheVMaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

LOL je hebt overal wat van :)
067 --> onderdeel voor MCSE NT 4.0
210, 214, 216, 218 -> Onderdeel voor of misschien wel helemaal MCSA 2000/MCSE 2000
292 --> Upgrade MCSA 2000 naar MCSA 2003 (heb je weinig aan zolang je geen MCSA 2000 bent)
293, 294 --> onderdeel voor MCSA/MCSE 2003 :)
Ja mooi he..

Was mcsa 2000, heb toen upgrade gedaan naar mcsa 2003.
Vervolgens heb ik 70-293 en 70-294 gedaan en volgens microsoft ben ik nu MCSE 2003.
Volgens mij mis ik een desiging examen in dit verhaal 70-297 of 70-298.
Klopt er iets niet of ben ik gewoon mcse???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Zo op het eerste gezicht ben je nu MCSA 2000 / 2003

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
DPhoenix schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:03:
Zo op het eerste gezicht ben je nu MCSA 2000 / 2003
Ja idd, niet volgens Microsoft :D
heb net mijn MCSE welcome kit besteld!
Moet iets fout zijn gegaan daar naar mijn mening. Kan nu in ieder geval rustig mijn designing 70-297 gaan leren. (die wil ik uiteraard wel gaan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
blablable schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Ja mooi he..

Vervolgens heb ik 70-293 en 70-294 gedaan en volgens microsoft ben ik nu MCSE 2003.
Eh..als Microsoft zegt dat je MCSE 2003 bent, wat snap je dan niet van het verhaal :p heb je je diploma in huis?
Misschien dat je NT 4 examen nog ergens goed voor is? :?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
blablable schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Ja mooi he..

Je mist inderdaad een designing examen. Dus momenteel ben je MCSA 2000/2003. Als je 297 of 298 haalt ben je MCSE 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Maar als je al MCSA 2000 was en vervolgens een 70-292 upgrade examen doet naar MCSA 2003 dan hoef je 70-293 toch niet meer te doen? Je hebt immers al een 70-216 Network Infrastruce examen gedaan voor MCSA 2000. Hmmmm 70-216 zie ik echter niet erbij staan.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Ik zou zeggen : vooral de PDF is erg handig, al zeg ik het zelf :+
Thanx!! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 21-04-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 15-09 11:38
appie1981 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:13:
[...]

Je mist inderdaad een designing examen. Dus momenteel ben je MCSA 2000/2003. Als je 297 of 298 haalt ben je MCSE 2003
En kijk A.U.B niet op je Transcript-site van MS want die is vreselijk brak, zo ben ik sindskort nog maar MCSA ipv veel meer, schijnen meer mensen last van te hebben.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
TheVMaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Eh..als Microsoft zegt dat je MCSE 2003 bent, wat snap je dan niet van het verhaal :p heb je je diploma in huis?
Misschien dat je NT 4 examen nog ergens goed voor is? :?
Ik kan geen mcse 2003 zijn aangezien ik nog 1 designing moet doen.

Dit staat op de microsoft site:

For the Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA) on Windows 2000 credential, the candidate should keep the following in mind:

• Networking: An MCSA on Windows 2000 has the option to take Exam 70-292 instead of Exams 70-290 and 70-291. However, Exams 70-293 and 70-294 are still required.

• Client: An MCSA on Windows 2000 has already passed Exam 70-210 or 70-270, which also satisfies the client requirement for MCSE on Windows Server 2003; therefore, no action is required.

• Design: The MCSA certification does not require candidates to prove design skills. To attain the MCSE on Windows Server 2003 certification, you must pass a design exam listed in the certification requirements that are described earlier.

• Elective: Elective exams are required so that candidates prove technical breadth, interoperability skills, or additional technical depth. For an MCSA on Windows 2000, the MCSA credential itself satisfies the elective requirement for MCSE on Windows Server 2003 because it proves the ability to administer another version of the platform; therefore, no additional action is required.

Zie stukje • Design: hier moet ik dus nog 70-297 of 70-298 voor doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
blablable schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:20:
[...]

Ik kan geen mcse 2003 zijn aangezien ik nog 1 designing moet doen.

Dit staat op de microsoft site:

For the Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA) on Windows 2000 credential, the candidate should keep the following in mind:

• Networking: An MCSA on Windows 2000 has the option to take Exam 70-292 instead of Exams 70-290 and 70-291. However, Exams 70-293 and 70-294 are still required.

• Client: An MCSA on Windows 2000 has already passed Exam 70-210 or 70-270, which also satisfies the client requirement for MCSE on Windows Server 2003; therefore, no action is required.

• Design: The MCSA certification does not require candidates to prove design skills. To attain the MCSE on Windows Server 2003 certification, you must pass a design exam listed in the certification requirements that are described earlier.

• Elective: Elective exams are required so that candidates prove technical breadth, interoperability skills, or additional technical depth. For an MCSA on Windows 2000, the MCSA credential itself satisfies the elective requirement for MCSE on Windows Server 2003 because it proves the ability to administer another version of the platform; therefore, no additional action is required.

Zie stukje • Design: hier moet ik dus nog 70-297 of 70-298 voor doen..
LOL dat wilde ik dus net ook posten.

Wat betreft de transcript tool....bij mij werkt hij nog steeds goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
TheVMaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:34:
[...]

LOL dat wilde ik dus net ook posten.

Wat betreft de transcript tool....bij mij werkt hij nog steeds goed O-)
Heb al wel snel ff welcome kit besteld, is die vast binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Zojuist 284 (Exchange 2003) gedaan. Ik ging erheen met het idee om minimaal 500 punten te halen, omdat ik toch veel dingen niet wist was ik er al vrij zeker van dat ik het niet ging halen.

De eerste keer kwam ik flink in tijdsnood en had ik 280 punten terwijl het laatste half uur de PC was vastgelopen dus eigelijk zou ik rond de 350 toen hebben gezeten. Dit keer was een gratis herkansing van de 1e keer :)

Maargoed met 525 ben ik er dus nog niet, echter wel 175 puntjes verwijderd van de 700 die behaald moeten worden. Dus dit is te doen voor een volgende keer.

Ik had veel geleerd over installatie van Ex2003 en een Vmware machine opgezet en de boel geinstalleerd thuis. Over de installatie kwam hooguit 1 van de 30 vragen terug op het examen. Er waren veel van die DNS vragen, die me nogal deden herinneren van de 291. En veel van die mega ingewikkelde scenarios waarin je 2 locaties hebt met op locatie 1, 3 servers waarvan 2 exchange 2003 draaide met 2 storages en 1 public store en de 3e een exchange 5.5 server was.. om nog maar niks over de 2e locatie en firewalls etc te vertellen. Af en toe zijn het echt koppijn vragen..

Maargoed ik ga denk ik het zo plannen dat ik over 6 weken weer examen doe, en in die 6 weken nog eens een complete keer het boek doorneem, 140 oefen vragen "leer" (daarmee bedoel ik de situatie begrijpen en de antwoorden begrijpen) en de VMWare situatie upgraden naar front + back-end server met clustering.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

pagina gemist

[ Voor 90% gewijzigd door xylonite op 29-10-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ontving vanavond onderstaande e-mail :
First, I want to congratulate you on receiving your MCTS : Windows Vista, Configuration Charter Member certification. As you know, a Microsoft certification provides evidence of your technical skills and demonstrates that you are eager to stay current in the rapidly changing world of technology. We are delighted that you are a part of our growing community of Microsoft Certified Professionals.

The second reason for contacting you is to profoundly apologize for any delay in delivery of your official Microsoft Certified Professional Welcome Kit. Unfortunately, the normal process for delivering the welcome kits has been disrupted, causing the untimely delay of many welcome kits. The process has been corrected and you should expect to see your personal welcome kit within the next 4 – 6 weeks.

I hope you will accept my apology by taking advantage of a free voucher that is good for any Microsoft certification exam taken on or before June 30, 2008. Your unique voucher number is XXXXXXXX. The instructions to redeem this voucher are listed below.
Ik ontving er ook een waarin het MCTP Windows Vista, Configuration vervangen was door MCITP: Enterprise Support Technician...WAUW..ik ben dus 2 keer Charter Member :+

En nu nog even de uitslag voor de Windows Server 2008 examens en ik ben helemaal blij....(als ik het gehaald heb natuurlijk ;))....

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 30-10-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
TheVMaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:37:

[...]

Ik ontving er ook een waarin het [i]MCTP Windows Vista, Configuration[/o] vervangen was door MCITP: Enterprise Support Technician...WAUW..ik ben dus 2 keer Charter Member :+

En nu nog even de uitslag voor de Windows Server 2008 examens en ik ben helemaal blij....(als ik het gehaald heb natuurlijk ;))....
gefeliciteerd ! laat je me nu ook slapen :O :z :+

edit:

overgens heb ik vandaag 2 cisco smb exames gehaald :)

[ Voor 5% gewijzigd door AjDuLion op 30-10-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Windows Server 2008 Beta Exam Update

Vanavond n.a.v. de bovenstaande emailtjes van Microsoft ff een mailtje teruggestuurd over de resultaten van het Beta 2008 examen. 'k kreeg na ong. 10 min het volgende antwoord op mijn vraag wanneer we de beta resultaten zouden krijgen :
Hi,

You should definitely have received the results by now. Trika and I will look into this for you.

Regards,
George

Georgeo X. Pulikkathara, MCSE | mcp community marketing manager
Duss......morgen om deze tijd zouden we dus moeten weten of we de examens binnen hebben of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:44

BFS

Rude awakening

[...]

Ik ontving er ook een waarin het MCTP Windows Vista, Configuration vervangen was door MCITP: Enterprise Support Technician...WAUW..ik ben dus 2 keer Charter Member :+

Same here... Ik kreeg het mailtje binnen op mijn MDA en dacht dat het over het 2008 examen ging :'(

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
TheVMaster schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:18:
Windows Server 2008 Beta Exam Update

Vanavond n.a.v. de bovenstaande emailtjes van Microsoft ff een mailtje teruggestuurd over de resultaten van het Beta 2008 examen. 'k kreeg na ong. 10 min het volgende antwoord op mijn vraag wanneer we de beta resultaten zouden krijgen :

[...]

Duss......morgen om deze tijd zouden we dus moeten weten of we de examens binnen hebben of niet :)
Vol verwachting klopt ons hart... Ik heb geen idee of ik ze gehaald heb maar het scheelt dan toch ff als je ze nu binnen krijgt.

MCITP: had de welcome kit ondanks de waarschuwingen binnen een maand binnen, viel me zoals gewoon weer tegen wat je kreeg...

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Nog een update over de 2008 beta examens (zie Trika's Blog voor de complete tekst):

If you would like your beta results, "a source close to the team" tells me that they are in the hands of our exam partners for finalization and reporting (i.e. this afternoon or later this week). The same source reported that Paris Hilton is fine, despite her recent near-accident.

For reals, VUE and Prometric should be posting your results very soon. Why they are not available today (we're just a few hours from close of business here) or earlier, as promised, I don't know, I'll ask, I'm sorry. I know many of you are really looking forward to your results! To keep from banging your head against the wall checking your results every few minutes, finding that it still says tested, then posting here to say so, you can keep an eye on this poast and I'll report when I hear the scores are available from VUE and Prometric. Or you are welcome to Keep Bangin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
NightMare schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:23:
Nog een update over de 2008 beta examens (zie Trika's Blog voor de complete tekst):

If you would like your beta results, "a source close to the team" tells me that they are in the hands of our exam partners for finalization and reporting (i.e. this afternoon or later this week). The same source reported that Paris Hilton is fine, despite her recent near-accident.

For reals, VUE and Prometric should be posting your results very soon. Why they are not available today (we're just a few hours from close of business here) or earlier, as promised, I don't know, I'll ask, I'm sorry. I know many of you are really looking forward to your results! To keep from banging your head against the wall checking your results every few minutes, finding that it still says tested, then posting here to say so, you can keep an eye on this poast and I'll report when I hear the scores are available from VUE and Prometric. Or you are welcome to Keep Bangin'
Thnx :) 't is dus nog even wachten tot uiterlijk 2 november (althans dat is wat mij via e-mail werd meegedeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Lol, ik kreeg ook twee van die mails over examens die ik al lang heb gehaald. Ach wat maakt het uit, twee gratis vouchers kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik heb ooit vernomen dat een MCP'er tegen gereduceerde prijs een MSDN abbonnement kan krijgen... Is dit waarheid? of slechts fictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
MaZo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:04:
[...]
Lol, ik kreeg ook twee van die mails over examens die ik al lang heb gehaald. Ach wat maakt het uit, twee gratis vouchers kan nooit kwaad.
En ik kreeg die twee gratis vouchers +excuses en heb de welcomekits allang thuis aan de muur boven me bed hangen...

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
technopeuter schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:38:
[...]

En ik kreeg die twee gratis vouchers +excuses en heb de welcomekits allang thuis aan de muur boven me bed hangen...
Tja..ik heb het 'algemene' MCTS Certificaat ook al binnen ja, maar die voor MCTS Windows Vista dus niet :+
Stond er overigens bij jou ook iets van Charter Member achter de certificering dan?

Eh...voor zover ik het weet is dat (in ieder geval op dit moment) niet het geval. Ik heb wel begrepen dat ze aan het kijken zijn bij Microsoft hoe ze MCPers meer kunnen belonen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff bij de MCP Live Meeting geweest, was wel interesting maar ook wel bekend. Dit voor iedereen die intresse heeft in Server 2008 Virtualization:

Question: are there going to be virtualization certs for server 2008?
Answer: There will be a Virtualization Technology Specialist exam. Look for it in the late Spring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:53:
[...]
Tja..ik heb het 'algemene' MCTS Certificaat ook al binnen ja, maar die voor MCTS Windows Vista dus niet :+
Stond er overigens bij jou ook iets van Charter Member achter de certificering dan?

Eh...voor zover ik het weet is dat (in ieder geval op dit moment) niet het geval. Ik heb wel begrepen dat ze aan het kijken zijn bij Microsoft hoe ze MCPers meer kunnen belonen ;)
Ik heb in totaal 3 mails gehad waarin stond dat ik een charter member ben. Een voor het halen van mijn MCDST -> MCITP upgrade examen, een voor een MCTS: Windows SharePoint Service 3 (beta examen), en de laatste voor MCTS: Office SharePoint Server 2007 (ook beta).
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.