t.o.v. van de laatste 2: die tweede (nr. 4) is te licht.
Foto's gemaakt met een Sony Cybershot DSC-W70 (7,2 MP)
Verwijderd
*empty*
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door tonysettanta op 07-11-2007 15:15 ]
1 is leuk maar het blad had eigenlijk volle zon moeten krijgen. 2 heeft wel erg weinig scherptediepte. 3 en 4 zijn stemmige herfstplaatjes. Is 4 Landgoed Groeneveld?Charly schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:07:
Spelen met mn sigma 17-50 2.8 Ik merk al dat ik de neiging heb om af en toe een beetje door te slaan met scherptediepte truukjes, maar da's gewoon een kwestie van nog even wennen aan deze lens denk ik.
Pentax K3
*empty*
Net iets te breed voor dit forum, maar die 2e is wel erg cool!tonysettanta schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:18:
@ BoKHo: mooie foto, en compositie goed gekozen,
misschien iets meer kontrast geven?
@ viper52b: nr 1; mooie opbouw van de compositie, de bomen aan de overkant
komen mooi terug in het water.
nr. 2 en 3 mis ik een beetje scherpte
nr. 4 is weer mooi met dat slingerende paadje tussen de mooie herfsttinten
mis hier ook een beetje meer kontrast, ik denk dat de foto er dan iets meer uitkomt.
vanmiddag met dat mooie weer nog een paar kunnen schieten
[
[afbeelding]
[afbeelding]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
2 Was een beetje tricky met de compositie, ik wou namelijk mijn eigen schaduw niet in het gras hebben. Vandaar dat het idd geen heel spannende foto geworden is. Ik vindt de scherptediepte ook iets te veel van het goede, de paddestoelen hadden van mij wel helemaal scherp gemogen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:12:
Ook maar even meedoen dan, maar eerst commentaar:
@Charly: Foto 2 (paddo's) vind ik de meest geslaagde qua scherpe en dof. Ik had ze qua compositie iets minder centraal gezet hebben. Foto 3 en 4 kunnen wat mij betreft wat nabewerking gebreuken in contrast/saturatie. De compositie is dan wel weer in orde vind ik
1 yup, maar ik had het helaas niet echt voor het uitzoeken. Als het iets minder winderig geweest was had het namelijk ook geholpenhuisfotograaf schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:58:
[...]
1 is leuk maar het blad had eigenlijk volle zon moeten krijgen. 2 heeft wel erg weinig scherptediepte. 3 en 4 zijn stemmige herfstplaatjes. Is 4 Landgoed Groeneveld?
[ Voor 38% gewijzigd door Charly op 31-10-2007 21:34 ]
Pentax K3
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 04-11-2007 22:00 ]
Ze zijn ook niet zo bijzonder behalve dan de laatste die een mooi triest sfeertje heeft. Zon erop geeft toch vaak dat kleine beetje extra.Wekkel schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:52:
Er zitten prachtige foto's bij hierboven. Commentaar haal ik nog wel in komende week. Bijgaand wat ik vandaag tegenkwam. Vrij gewoon (en het werd al donker), maar ik ben dan ook vrij gewoon
Pentax K3
[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 08-11-2007 20:36 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
[ Voor 23% gewijzigd door Fl4pp13 op 18-11-2007 16:33 ]
Drie prachtige tegenlichtjes. Kun je trots op zijn. Drie vind ik de beste door de donker onderhelft.Frank|A schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:38:
Henrike, strakke plaat! Iets meer verzadiging en contrast had ik er zelf in gestopt denk ik.
Nog drie van mij:
Pentax K3
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door MR_VIPER op 25-11-2007 11:30 ]
*empty*
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Er was in het begin erg weinig licht en heb toen de iso op 800 gezet, later was er meer licht alleen heb ik de iso waarden niet aangepast en daarom zijn sommige sluitertijden wat aan de korte kant en had iso400 ook gekunt, dus niet iets speciaals..maar bedankt voor je compliment.Mobyrick schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:24:
Hmm eigenlijk alleen nog een vraagje aan The Alchemist over zijn laatste, overigens zeer mooie foto's. Vanwaar de korte sluitertijd, en dit vraag ik puur uit interesse, maar ik zie dat je iso waarden nog lager kunnen. Als dit gewoon toeval is moet je me niet kwalijk nemen maar als het een functie heeft wil ik het wel weten want je foto's zijn echt heel mooi. Hopelijk wordt het wintertopic net zo mooi als deze.
[ Voor 9% gewijzigd door Frank|A op 16-12-2007 22:19 ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850
Hoezo ernstig, omdat je duidelijk een diafragma herkent in de bokeh? Dat heb je met de 50mm 1.8 op f/4. Voor een lens van 79 euro vind ik er niks ernstigs aan... Maar mooie foto Parle85, jammer dat er geen mist hing zodat je de zonnestralen duidelijker zag, dat had hem afgemaakt imo.Parle85 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:46:
Melkbus
De arriverende herfst: die bokeh van de eerste is echt ernstig...
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik vind het een beetje dubbel. Paddo's horen wel bij de herfst maar de kleuren vind ik begin lente (dat lekkere frisse groen). Lichtinval is wel mooi.qadn schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:05:
Ik vind hem heel strak rogier, mooi!
Jammer van die diagonale lichte streep links van de zwam.
Heb je gelijk in. Ik vond inderdaad de paddo's wel bij de herfst passen, bovendien kunnen herfstdagen natuurlijk ook vrolijk en zonnig zijn.sOid schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:43:
[...]
Ik vind het een beetje dubbel. Paddo's horen wel bij de herfst maar de kleuren vind ik begin lente (dat lekkere frisse groen). Lichtinval is wel mooi.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Verwijderd
Rogier.V schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:49:
[...]
Heb je gelijk in. Ik vond inderdaad de paddo's wel bij de herfst passen, bovendien kunnen herfstdagen natuurlijk ook vrolijk en zonnig zijn.
Maar ik had em misschien beter in een ander verzameltopic kunnen plaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 13-10-2008 17:46 ]
Verwijderd
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Het onderwerp is herfst, je ziet hier eigenlijk het hele proces van groene bladeren naar oranje en kale bomen rechts. Vindt het zelf wel grappig gezicht.Fastex schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:43:
@joost: Opzich een mooie foto..die oranje gloed eroverheen heeft wel wat...maar ik mis een beetje een onderwerp...de weg of de bomen links of die boom rechts ?
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Oh, sorry, ik zie dit nu pas.sOid schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:42:
[...]
offtopic:
Heb je hem toevallig als wallpaper voor me? Je DM staat uit dus dan maar even op deze manier. 1680*1050 zou geweldig zijn
Mijn plaat voor vandaag:
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Rogier.V op 17-10-2008 21:53 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2008 19:33 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Wicked, thanksRogier.V schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:49:
[...]
Oh, sorry, ik zie dit nu pas.![]()
Ik zal em even op 3456x2568 uppen.
Edit: Done. Hier te vinden, in het héél groot.
[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 19-10-2008 16:55 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Paddestoel foto'sBasieP schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:54:
* BasieP is gister ook even het bos in geweest. Helaas was de zon al wegHier het resultaat..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier staat tekst
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Ja, maar ik moet wel bekennen dat het nepspinnewebben zijn, horende bij de halloweenversieringen in BobbejaanlandFishlip schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:41:
Mooi, zijn dat spinnenwebben op foto 2?
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
This space intentionally left blank.
Hier staat tekst
Ja dit was al zo moeilijk kiezen, moet ik ook aan werkendjkooij schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:00:
@sparkone: Je sig doet meer vermoeden dan ik in je foto's terugzie, om eerlijk te zijn. Inhoudelijk:
1: Een behoorlijk platgefliste, beschimmelde tak zo te zien. Oordeel zelf nog eens eerlijk over deze foto.
Die tak viel gewoon op in een donker gedeelte vond het zelf een leuke compositie.
2: Een overbelicht blaadje, eenzaam op een tak. Ook een nogal drukke achtergrond....
wilde het blaadje extra laten opvallen dus een beetje ingeflits
3: dubbel
en toch is ie anders
4: De (imho) mooiere versie van 3. Is aardig om naar te kijken hoewel ik volgens mij een beetje scherpte mis.
Er was er weinig licht om het goed scherp te krijgen achteraf gezien had ik een kleiner diafragma moeten kiezen, maar das achteraf
5: In de basis zou dit best een mooie plaat kunnen zijn, maar helaas mis ik wat meer scherptediepte. Als je meer DOF had gepakt had het beter uitgepakt.
Helemaal mee eens
6: Mooie "woeste" compositie, maar helaas wel erg centraal... Wederom mis ik hier scherpte op de paddo's. Had je de paddo's scherp gehad en meer op de gulden snede, of in ieder geval buiten het centrum van de plaat gehad, dan had ik het waarschijnlijk erg mooi gevonden.
Ik zal de andere versie hiervan erbij pakken en kijken of er een beter is
7: ? wat zie ik niet, wat jij wel zag en dacht "die post ik"?
de 2 varen takjes geven een soort van tent/stadion afbouw weer en daaronder een soort veldje dat afgebakerd erdoor wordt
8: zie 7
hier kun je van alles in zien
9: doet het ook al niet voor mij. Fout standpunt en te drukke achtergrond.
vond het 3-manschap wel leuk
10: "KAPOEF" van je 430EX? Alle detail is van je paddo's gebazen in ieder geval.
deze kleine witte waren van zichzelf erg wazig, (nee heb er niet van gesnoept!) deze versie is het minst tripy
Sorry voor dit nogal harde commentaar, maar ik vind persoonlijk dat er nogal wat schort aan de foto's. Hopelijk kun je er iets mee.
Hoe harder hoe meer ik leer, het licht was niet altijd voldoende aanwezig om zonder statief mooie platen te maken, flits erbij leek me leuk om mee te experimenteren.
Daarnaast.... 10 foto's in een verzamel draadje plempen is m.i. niet zoals het hoort.....
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 21-10-2008 19:26 ]
Lekkere bokehNoxa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:26:
@ Imagine,
1e, is wat onscherp, is mij ook wat onduidelijk waar de focus ligt.
2. Super nice! Goed gespeeld met scherptediepte. Misschien iets minder op de voorgrond van de (ik denk) fontein. Verder niks meer aan doen.
@ Kiwitje, grappig gedaan. Moest even kijken of het takje er nou achter of voorlangs ging. Grappig gespeeld met licht.
De mijne lijkt erop, van vanmiddag!
[afbeelding]
klik
Verwijderd
Op de een of andere manier vind ik die stengel koren of wat het dan ook is een beetje storend zo midden in het beeld....leidt af van het onderwerp.....NeOTheMaTriXM schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:52
....foto.....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Ja ik weet dat ze giftig zijn, maar als je ze zo ziet zien ze er zooooooooooooooooo lekker uit al die paddestoelen met die mooie kleureniworx schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op een rode paddestoel, vol met .. enfin. De evolutie van zo'n ding.
Nja, jullie hebben gelijk, ik zal de volgende keer wat lichtere foto's plaatsenParle85 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:22:
@ Cafun: I agree with Redhero.
Deze meer herfst?Parle85 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:22:
@ ThomasW: Leuke compositie, vind hem (afgezien van de wat oranje achtergrond) weinig met herfst te maken hebben.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq