Toon posts:

Advies gevraagd NAS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van NAS.
Nu denk ik dat het voor mij de juiste oplossing is, en ben dus aan het rond kijken geweest.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat er best veel van dat spul te koop is.
wat ik jullie wil vragen is wat ik het beste kan kiezen.
Ik heb nog een Sata schijf en wil deze voorlopig gebruiken.
verder wil ik graag een usb aansluiting erop hebben voor een externe disk of printer.
en mijn budget komt niet verder als 200 euro.

Ik hoop jullie genoeg gegevens gegeven te hebben voor een passend advies.

Grtz manfred

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
1e Hallo en Grtz schrijven we niet bij Tweakers

2e Waarom wil je NAS? Wat zijn je vereisten? Enkel ethernet? Of ook Wifi?

3e Wat voor schijf wil je hergebruiken? Een van de meeste redenen om NAS te gebruiken, is voor redondantie van gegevens. RAID en zo.... Hiervoor heb je uiteraard wel meer dan 1 schijf voor nodig. Als je zou vertellen welke schijf je wil hergebruiken, dan weten we natuurlijk beter hoe het budget te beheren.

Voor zo een betrekkelijk laag budget ga je trouwens best op zoek naar geïntegreerde oplossingen waarbij je een behuizing koopt met geïntegreerde harde schij(f)(ven). Toshiba en Western Digital verkopen zo een zaken bijvoorbeeld. Nu, je zoekt best zelf eerst eens welke modellen je interesseren, dan kunnen we hier meer over zeggen. Reviews en dergelijke vind je wel op het internet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zoals in de post hierboven vermeld zijn er speciale topics voor NAS-ervaringen. Neem eens een kijkje in die verschillende topics, dan verwacht ik dat je zelf je keuze wel kunt maken :)

Succes.

Dit topic is gesloten.