Hoe hoog is mijn boete ongeveer?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:12:
Als het té hard was, dan kon de KLPD het ook niet veilig met al hun training en materiaal. Als die het schijnbaar wel verantwoordt kunnen, dan is het niet té hard. Maar harder dan toegestaan. Soit.
Beetje kromme redenering, zelfde als zeggen dat omdat Schumacher na al z'n training met betrekkelijke veiligheid in een formule 1 wagen vol gas z'n rondes kan maken ik het ook betrekkelijk veilig moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mist het punt :) Je kunt niet een snelheid per definitie te hard noemen. Wat men bedoeld is harder dan toegestaan, wat men impliceert is harder dan veilig is of verantwoordt. Terwijl je daar alle burgers, auto's, wegen, weer- en wegsituaties mee over 1 kam scheert. En dat klopt niet. Er zijn namelijk ook mensen die het prima kunnen. En mogen notabene. De getrainde KLPD'ers bijvoorbeeld. En zelfs als alleen die groep gekwalificeerd genoemd zou worden en geen enkele gewone burger, dan klopt het al niet om te zeggen 'te hard'. Spreek dan ook consistent van 'harder dan toegestaan'. Of sneller, zo je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

deepbass909 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:09:

Nu hoor ik hierboven iemand claimen dat traject controle het verkeer veiliger maakt, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Tot het stuk van controle, rij ik ontspannen, kijk op de weg, let nauwelijks op m'n km-teller. Zodra ik de traject controle in rij (en ook op de Utrechtse baan bij Den Haag overigens), kijk ik continu op m'n teller om er zeker van te zijn dat ik vooral niet te hard rij. Daardoor neemt direct m'n aandacht voor de rest van het verkeer af, omdat ik m'n aandacht moet verdelen tussen 2 dingen. Aan het rijgedrag om mij heen, merk ik bij andere auto's hetzelfde. Er vinden rare snelheidsvariaties plaats, mensen die ineens links naast je blijven hangen, omdat ze hang zijn te hard te rijden (terwijl jij hard aan het inlopen bent op een vrachtwagen), etc. Daarnaast zie je dat mensen direct weer harder gaan rijden na het laatste portaal, dus is het echt veiliger dan? Ik vind persoonlijk van niet. Het rijdt eerder zenuwachtig...

Ik wil niet zeggen dat ik vind dat snelheidscontroles overbodig zijn, maar in mijn ogen zijn er betere oplossingen. Iets waar ik persoonlijk meer voor voel, is gesubsidieerde cruisecontrole die programeerbaar is via portalen over de weg, of lussen in het wegdek. En die cruisecontrole werkt dan als automatische snelheidsbegrenzer. Dan kan simpelweg niemand meer te hard, en rij je dan wel te hard, dan mogen van mij de boetes nog veel hoger zijn, want je hebt bewust een beschikbaarsysteem of onklaar gemaakt, of genegeerd. Dus eigenlijk een gelijke lijn met niet-handsfree bellen.
Vanwege de bovenstaande situatie bij een trajectcontrole, wil ik al een jaar een cc inbouwen in m'n auto, maar de geschikte systemen zijn me tot op heden nog steeds te duur.
helemaal mee eens, als ik op trajectcontrole met CC aan opiets van 107 op de teller rijde dan valt me elke keer weer op hoeveel de rest van het verkeer fluctueerd in snelheid.. en die lui die gaan lopen drukken bij traject controle snap ik al helemaal niet...

Gerichte checks door onopvallende politie (camera) wagens zijn IMHO een veel beter systeem dan flitspalen/traject controle etc..
precies om de reden die HlpDsk aansnijd.. de max snelheid is maar een raar iets, soms kan je er makkelijk veilig overheen, maar soms is het onverantwoord om hem te rijden door de omstandigheden.
En door het NL flitsbeleid krijg ik het idee dat mensen die inschatting wat veilig is aan het verliezen zijn ;(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Exorcist schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:14:
Eens mbt de trajectcontrole. Ik zit ook continu op mn snelheidsmeter te letten (en rij dan wel gewoon 88 op de teller), en minder op de weg. Cruise Control heeft géén nut in de randstad met de spits. Anderzijds denken mensen dat de trajectcontroles een vrijbrief zijn om onnodig links te rijden.
En diezelfde mensen blijven dat ook doen als je weer 100/120 mag. Grom.
Vandaar m'n voorstel van een cc-systeem dat met een dynamische snelheidsbegrenzer werkt. Een systeem dat dus via portalen en lussen info krijgt over de gelden maximumsnelheid en daarmee de topsnelheid van de auto aanpast. Dus op een weg waar je maximaal 120 mag, de auto ook niet harder dan 120 kan (misschien +10% voor korte tijd) kan, ongeacht hoe hard je op het pedaal stampt. CC is in de spits inderdaad onbruikbaar, maar het kan wel als een soort waakhond dienen om te voorkomen dat je te hard rijd. Snelheidscontroles zijn dan nog wel nodig (elke systeem kan immers uitgeschakeld of misleid worden), maar mogen bij meer dan 10% overschreiding wel veel strenger worden (hoge boetes, inbeslagname voor technisch onderzoek, etc).

Technisch is een systeem als dit nog geeneens heel moeilijk. Doormiddel van GPS kan de snelheid heel nauwkeurig bepaald worden, en die zelfde GPS kan ingezet worden om door te geven hoe hard je ergens daadwerkelijk mag. De divers sat-nav systemen hebben immers allang aangetoont dat je doormiddel van GPS goed kan bepalen op welke weg je rijdt. Daarnaast kan het GSM of FM net gebruikt worden om de wegendatabase van een dergelijk apparaat up-to-date te houden, en eventuele lokale snelheidsverlagingen (of misschien zelfs verhogingen als de situatie het toelaat, bijv. de matrixborden boven de weg) kunnen met locale zenders doorgegeven worden. Inbouwen in bestaande auto's is ook geen probleem, in elke auto kan immers ook een cc ingebouwd worden, of hij nu uit 1950 is, of uit 2000.

Helaas is een dergelijk systeem al eens geopperd, maar afgeschoten. Waarschijnlijk zijn de heren in Den Haag bang om inkomsten kwijt te raken die ze nu vangen voor die 90% van alle overtredingen, die snelheidsovertredingen van 10km/u te hard betreffen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Mensen hebben vaak de neiging om bij een bon te roepen dat het een moment opname was.
Ze rijden de hele weg netjes 120 en net op het punt waar geflitst word gaan ze inhalen en rijden ze 130.
Bij een traject controle gaat dat niet op. Mag je best eventjes te hard rijden als je daarna maar weer wat inhoud.

Zodra ik bij traject controle kom ga ik niet op 1 km nauwkeurig van de maximum snelheid rijden om dan vervolgens elke 5 seconden op me teller te letten.
Dat komt de veiligheid niet echt ten goede.
Gewoon ruim 5-10 km eronder. Het tijd verschil wat je dan hebt met iemand die wel zo snel mogelijk gaat is minimaal.
Ik haal het daarna wel in waar het wel kan.

ps ik hou wel van lekker doorijden. Maar het verkeer moet het wel toelaten.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
moet je bij flitsen ook voorkomen ja? ik dacht juist alleen als je daadwerkelijk aangehouden werd...

ze weten anders namelijk toch nooit wie er in de auto heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je als eigenaar van de auto verantwoordelijk. Als dat ding op jouw naam staat mag jij tekst en uitleg komen geven over wie er dan wel achter het stuur heeft gezeten. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fried schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:10:
moet je bij flitsen ook voorkomen ja? ik dacht juist alleen als je daadwerkelijk aangehouden werd...

ze weten anders namelijk toch nooit wie er in de auto heeft gezeten?
Als het een 'muldertje' is krijg je gewoon een transactievoorstel op het adres van de kentekenhouder. Bij grotere overtredingen (vanaf 30km geloof ik) komt er een brief bij (die je overigens niet hoeft terug te sturen omdat je niet mee hoeft te werken aan je eigen veroordeling) wie de bestuurder was ten tijde van die overtreding. Dit omdat het dan bij de aantekeningen op je rijbewijs komt.

Zie ook flitsservice.nl --> Juridisch --> 30km te hard
Voor je ligt een Transactievoorstel voor een snelheidsovertreding van meer dan 30 km/u te hard, en bent je hier gekomen voor wat uitleg. Soms zit er tevens een bestuurdersverklaring bij, waarop je kunt aangeven wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding. Anders dan een kleine snelheidsovertreding die word afgedaan met administratief recht vallen snelheidsovertredingen van meer dan 30 km/u te hard binnen de bebouwde kom en op autowegen buiten de bebouwde kom, niet meer onder het administratief recht (de Wet Mulder) maar onder het strafrecht.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 18-01-2008 11:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:27

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik begrijp niet dat je continue op je snelheids meter moet letten bij de trajectcontrole. Je voet wordt toch niet spontaan zwaarder ofzo :? Je hoort toch ook aan het geluid van de motor en de snelheid van je medeweggebruikers dat je darvan afwijkt Sowieso zit even op mijn dahsbord kijken standaard in het rondje van spiegels kijken dus het is voor mij echt geen opgave hoor om een contante snelheid vast te houden. Echt ik vind dat zo'n non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:17:
ik begrijp niet dat je continue op je snelheids meter moet letten bij de trajectcontrole. Je voet wordt toch niet spontaan zwaarder ofzo :? Je hoort toch ook aan het geluid van de motor en de snelheid van je medeweggebruikers dat je darvan afwijkt Sowieso zit even op mijn dahsbord kijken standaard in het rondje van spiegels kijken dus het is voor mij echt geen opgave hoor om een contante snelheid vast te houden. Echt ik vind dat zo'n non-argument.
hangt van je auto af, de ene auto merk je het veel sneller dan in de andere..
In een suzuki alto zal je het waarschijnlijk snel merken, maar in een S klasse merk je het verschil tussen 100 en 120 amper...
En als de weg niet helemaal vlak is (zoals bij A12 bij Arnhem bijvoorbeeld) dan fluctueerd je snelheid al snel..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 18-01-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ook op de A12 bij Woerden richting Den Haag kruipt m'n auto snel en ongemerkt richting de 130/135. Het is in mijn auto (geloof het of niet) lastiger om continu 120 te rijden, dan 135 (vanwege het eeder genoemde ideaal toerental). Daarnaast is het motorgeluid tussen 3500rpm (120km/u) en 3800rpm (135) niet schrikbarend anders. Alleen bij 3800 loopt hij rustiger en daardoor iets stiller... Als ik er boven kom, ga ik het wel weer merken. Hetzelfde heb ik trouwens bij 80 en 90 km/u, dat laatste loopt ook weer net iets lekkerder, en harder weer niet, en ook bij 50/60. Je kan gewoon overduidelijk merken dat er een mismatch zit tussen de snelheden in Nederland, en de snelheden waarop de auto gebouwd is. 50, 80, 100 en 120 kom je buiten Nederland bijna niet tegen. Duitsland en Frankrijk hebben 60, 90, 110 en 130. Aangezien dat de grootste markten zijn, wordt daar een auto ook op gebouwd en afgesteld. Dit zijn geen smoesjes maar serieuze ervaringen. In andere auto's waarmee ik heb gereden heb ik hetzelfde bij andere snelheden ervaren. Met de Transit van m'n ouders vind ik het juist weer lastig om de maximumsnelheid te halen. Daar liggen de verhoudingen weer net niet lekker de andere kant op (veroorzaakt door een extra reductie op het diff).

@HlpDsk
Jouw 2 auto's (je vette en diesel bestelhok) zijn daar beide mooie voorbeelden van. Je Vette mag dan wel een sportwagen zijn, hij komt wel uit de USA, met snelheden van 30mph (48km/u) en 60mph (96.6 km/u). Je auto zal bij die snelheden gewoon lekker aanvoelen. Je dieselhok is daarnaast een auto die sowieso niet direct gebouwd is om lekker hard me te kunnen rijden (heb maak genoeg in z'n bakje gezeten...).

Onlangs hadden ze het bij 5th Gear daarvoor een mooie test. Tiff ging testen welke auto beter geschikt was voor de openbare weg, een Ferrari Enzo of een McLaren F1 (race prep). 2 wagens met een verschillend doel gebouwd. De Enzo was lekker rustig, liet zich relatief makkelijk sturen en de vmax aanhouden was geen uitdaging. De F1 echter wou continu harder. Het was gewoon werken om niet te hard te gaan. Motorvermogen was niet het punt, beide hebben zo belachelijk veel dat ze altijd harder kunnen dan jij wilt. De grootste veroorzakers waren puur de motorafstelling en wisselbak verhoudingen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ze kunnen nog niet eens fatsoenlijk een OV-chipkaart invoeren, en jij denkt dat dit systeem wel even heel makkelijk in te voeren is :X

Persoonlijk denk ik dat het GSM systeem nooit 6 miljoen auto's van updates kan voorzien. Dat is dat een enorme hoeveelheid dataverkeer, daar moet voor betaald worden.. Belastingverhoging erbij?

En GPS wordt nog altijd beheerd door Amerika. Lijkt me niet handig om daar een dergelijk systeem op te gaan bouwen.

Hoe vaak TomTom wel niet denkt dat je op een parallelweg rijd i.p.v. op de snelweg. Hup lekker vol de rem erop, van 120 naar 50/80 op de snelweg :+

Ik hoop dat een dergelijk systeem nooit ingevoerd zal worden. En anders sloop ik het er direct uit..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Deepbass:

In mijn auto rijd 140 ook stukken beter dan 120. Ik kruip ongemerkt ook altijd naar 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Glashelder schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:14:
[...]

Ze kunnen nog niet eens fatsoenlijk een OV-chipkaart invoeren, en jij denkt dat dit systeem wel even heel makkelijk in te voeren is :X

Persoonlijk denk ik dat het GSM systeem nooit 6 miljoen auto's van updates kan voorzien. Dat is dat een enorme hoeveelheid dataverkeer, daar moet voor betaald worden.. Belastingverhoging erbij?

En GPS wordt nog altijd beheerd door Amerika. Lijkt me niet handig om daar een dergelijk systeem op te gaan bouwen.

Hoe vaak TomTom wel niet denkt dat je op een parallelweg rijd i.p.v. op de snelweg. Hup lekker vol de rem erop, van 120 naar 50/80 op de snelweg :+

Ik hoop dat een dergelijk systeem nooit ingevoerd zal worden. En anders sloop ik het er direct uit..
Helemaal mee eens, ik bepaal hoeveel gas er word gegeven en niets of niemand anders. Of ik daarmee een boete wil riskeren blijft ook mijn eigen keus. Mocht een dergelijk systeem er ooit verplicht komen dan is dat de dag dat ik één van mijn grootste passies -het me al dan niet sneller dan toegestaan voort bewegen op 2 of vier wielen- op, en ga ik simpelweg de deur niet meer uit. Nou ja, misschien om af en toe naar een circuit te gaan om te spelen........met het OV, of heel misschien een old timer....911 van dan 30 jaar oud ofzo :D

Alsof een radar detector-detector al niet erg genoeg is zeg.... ;)

Traject controle lijkt eigenlijk nergens in de wereld echt goed te werken of aan te slaan, ik denk eigenlijk niet dat we daar nog zo heel lang last van zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Storm316 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:13:
[...]Helemaal mee eens, ik bepaal hoeveel gas er word gegeven en niets of niemand anders. Of ik daarmee een boete wil riskeren blijft ook mijn eigen keus.
Vraag je je wel eens af wat je kinderen of kleinkinderen over 20 of 30 jaar van dat standpunt gaan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
Traject controle lijkt eigenlijk nergens in de wereld echt goed te werken of aan te slaan, ik denk eigenlijk niet dat we daar nog zo heel lang last van zullen hebben.
In engeland gebruiken ze traject controle eigenlijk alleen maar bij wegwerkzaamheden..
Dus misschien heb je wel een punt, maar aan de andere kant heeft niemand zo'n flitsbeleid als in NL dus ze zijn al anders dan de rest dus waarom zullen ze dat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:21

Twhomp

Stayin' Alive

joopv schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:01:
[...]

Vraag je je wel eens af wat je kinderen of kleinkinderen over 20 of 30 jaar van dat standpunt gaan vinden?
Wat? Nu is het al erg genoeg dat het verwacht wordt dat je jezelf maar de hele tijd moet afvragen wat anderen van je vinden, ga jij beginnen over wat je kleinkinderen ooit van je gaan vinden? 8)7
Who cares?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19

GaMeOvEr

Is een hork.

joopv schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:01:
[...]

Die krijg ik niet, dus dat scheelt alweer! Hoef ik me alleen maar af te vragen wat de milieuhippies ervan vinden, en hun mening kan aan mijn aars oxideren! :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Oké, na een pagina geen vragen over het onderwerp van het topic; toch mijn vraag:

In België dus!

Ik reed 140 km/h net voor de ring bij Antwerpen (volgens mij 120 km/h, maar volgens andere 100 km/h).
Volgens wegcode.be zijn dit dan de resultaten:

Bij VMAX 120 km/h
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 131.6

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
55€

Minnelijke schikking
65€

Rechtbank
55-2750€

Bij 100 km/h VMAX
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 100
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 131.6

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
155€

Minnelijke schikking
165€

Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : facultatief

Kan een belg (of nederlander) bevestigen of deze resultaten een beetje kloppen?
Ik dacht dat ze in België altijd strenger waren, maar deze resultaten (55,- of 155,- euro) vind ik nog wel meevallen voor zo'n snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Helemaal mee eens, ik bepaal hoeveel gas er word gegeven en niets of niemand anders. Of ik daarmee een boete wil riskeren blijft ook mijn eigen keus. Mocht een dergelijk systeem er ooit verplicht komen dan is dat de dag dat ik één van mijn grootste passies -het me al dan niet sneller dan toegestaan voort bewegen op 2 of vier wielen- op, en ga ik simpelweg de deur niet meer uit. Nou ja, misschien om af en toe naar een circuit te gaan om te spelen........met het OV, of heel misschien een old timer....911 van dan 30 jaar oud ofzo :D

Alsof een radar detector-detector al niet erg genoeg is zeg.... ;)

En een Amerikaan bepaald zelf ook of hij een wapen heeft of niet, maar hier in Nederland vind men het ook normaal geen wapen te mogen dragen. Tuurlijk, het is leuk om hard te rijden (ik maak mij er ook regelmatig schuldig aan). En je zegt het precies goed, als je hard wilt rijden, moet je dat op het circuit doen, en niet op de openbare weg.
Glashelder schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:14:
[...]

Een dergelijk systeem invoeren hoeft echt niet moeilijk te zijn, als de Nederlandse overheid maar
ophoudt met eigenwijs te zijn (vergelijkbare systemen als de OV-chipcard werken probleemloos in Singapore en Hongkong, waar men ook regelmatig is wezen kijken, maar overnemen, vergeet het, we moeten natuurlijk wel een eigen systeem bedenken...).

Wat betreft GPS, het Galileo-project is inmiddels gestart. Het moet een hogere nauwkeurigheid krijgen dan de GPS die beschikbaar is voor de gewone consument. Daarnaast was dit maar een mogelijke manier van plaatsbepaling. Locale zenders op plekken waar een snelheidswijzing plaats moet vinden, kunnen in principe ook toegepast worden. Natuurlijk moeten er safe-guards ingebouwd worden, maar dat mag geen probleem zijn.

Het GSM-systeem kan best 6 miljoen auto's van update's voorzien. Je gebruikt daar namelijk geen gerichte berichten voor, maar info over het service kanaal. Dat is info die gewoon de lucht in wordt gestuurd, en door elke GSM-ontvanger wordt opgepikt, net als een FM-zender signalen zend die door elke FM-ontvanger worden opgepikt. Alleen is het GSM-net betrouwbaarder als medium. Maar ook hiervoor geldt dat het een mogelijkheid is. Ook de AM of FM band zou gebruikt kunnen worden, of zoals ik al eerder zei, een locale zender.

Dat je het er direct uit wilt slopen, best, maar als een dergelijk systeem ingevoerd zal worden zullen er forse sancties komen op een dergelijk actie.

En ik vind het persoonlijk behoorlijk hypocriet... Bij bijna alle overtredingen schreeuwt iedereen moord en brand, zelfs bij snelheidsovertredingen (zie het begin van dit topic), maar ow wee als er iets voorgesteld wordt waarmee voorkomen kan worden dat je te hard kan rijden, dan is ook de wereld te klein.

Pagina: 1 2 Laatste