Exorcist schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:39:
[...]
Ik zou bijna roepen dat je geen rijbewijs hebt..dat soort mensen roepen ook vaak moord en brand zonder zelf enige ervaring te hebben.
Natuurlijk kán het gevaarlijk zijn, maar in (heel) veel gevallen gaat die vlieger simpelweg niet op.
Als ik jou nou eens vertel dat ik wèl dat rijbewijs, de aanvullende rij-opleidingen èn de bevoegdheid om de TS het prentje te schrijven? En laat ik nou net tè vaak die "vlieger"wel zien hebben opgaan...
Ik kan een boek schrijven over de smoezen die mensen hebben voor hun rijgedrag.
Kijk, ik ben ook geen voorstander van het "$p€€"- beleid en een bekeuring voor 5 km/u te snel vind ik ook onzin, maar ik maak geen wetten, dat doet de overheid, die we met z'n allen gekozen hebben.
Maar 40km/u overschrijding, waar je 80km/u mag, is een overschrijding van 50%. Dat wil dus zeggen dat de TS op de snelweg dus 180km/u mag rijden zonder dat iemand hem niet helemaal "lekker" vindt?
Overige weggebruikers verwachten zulk soort snelheden niet en dan gaat het mis, met hele vervelende gevolgen. Dat je 90, komop, 100 rijdt...kan ik inkomen. Krijg je een mooie prent, misschien leer je nog bij. Tot 20km/u overschrijding kan ik begrijpen, door de vingers zien, verzin maar wat..maar erboven, dan wordt ik ambtelijk correct. Héél correct. En dan helpt geen enkele smoes je. Zelfs je zwangere vrouw heeft er niets aan als je straks wel in het hospitaal bent, maar niet op de kraam- maar op de Intensive Care afdeling.
Als je hard wil rijden, doe het dan op een circuit of op je console/pc, want ik kan je vertellen dat het geen pretje is om;
- De troep in de auto te zien ( detail: als je met je kop tegen de voorruit aanknalt, blijft er een mooie bos haar achter in het glas...)
- Naasten te moeten vertellen dat een hardrijder hun geliefde heeft kapotgereden, of nog erger, levenslang invalide heeft gemaakt...
En voor de mensen die zich beledigd voelen door mijn eerdere reactie:
"Jezelf eens na laten kijken" betekend hier zoveel als" Denk eens na over datgene wat je gedaan hebt." en wil niet zeggen dat ik denk dat de TS lijdt aan enige vorm van verminderde hersenactiviteit, handicap or what so ever.