Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Tja, dat was al zo bij DVD's. Daar had je ook al zwarte balken boven en onder, bij Apocalypse Now redux zelfs een hele boelVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:47:
Ik ben anders niet genegen om de letterbox als beeldlijnen mee te rekenen. Ik wil toch echt eerst minstens 720 beeldlijnen zijn die daadwerkelijk beeld bevatten wil ik het HD noemen.
Ze hebben nu eenmaal voor 16:9 gekozen als beeldformaat voor TV's; Wat overeenkomt met met een aspect ratio van 1,78:1. Het gros van alle films wordt in 2,35:1 of 2,40:1 uitgebracht, erg vaak veel zwarte balken dus bij de content. Maar het is wel degelijk High Definition, en het wordt op die manier ongecropped op BR en/of HD DVD uitgebracht
Alleen bij heel sommige films is het minder, zo is "Pan's Labyrinth" in 1,85:1 en zijn animaties regelmatig in volledig 16:9.
Maar reken er maar op dat je gewoon zwarte balken blijft zien dus ... tenzij ze allemaal opeens overschakelen op "Open Matte" re-releases ofzo (zie pic; OAR=geel kader vs. Open Matte=rood kader).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 14:01 ]
Pagina: 1