Mag humor niet meer ofzo?

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo beste mensen van Tweakers,

Sinds het nieuwe mod systeem lijkt het wel alsof we geen gevoel voor humor meer mogen hebben. Alle kleine grapjes (die bij mij in ieder geval nog wel eens een prettige uitbundige lach veroorzaken) worden zonder pardon weggemod (uitzonderingen daargelaten).

Jammer, want dit soort reacties maakte de frontpage wel zo gezellig. Nu moet het allemaal maar serieus zijn. :| Ik vond het altijd wel 1 van de charmes van tweakers. Ik begrijp prima dat extreem kwetsende humor e.d. niet wenselijke zijn, maar een grapje op z'n tijd moet toch kunnen? Zeker als hij goed geplaatst en slim bedacht is!

Wellicht komt dit door gebrek aan een +1 grappig modpuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zit niet verwerkt in de mod faq dus moet het strikt volgens de regels/leidraad/hoe je het noemen moet op -1 anders ga je als mod teveel van het gemiddelde afwijken en ben je modrechten kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:08:
Dat zit niet verwerkt in de mod faq dus moet het strikt volgens de regels/leidraad/hoe je het noemen moet op -1 anders ga je als mod teveel van het gemiddelde afwijken en ben je modrechten kwijt :P
Het staat wel in de FAQ: "Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Dus het ligt eerder aan het gevoel voor humor van de moderators op de frontpage?

... wat een saai volk hebben we hier dan ineens zeg ... :O

edit: typo's

[ Voor 14% gewijzigd door Laurens-R op 13-10-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil: Ik denk dat mensen meer kijken naar de inhoud. En bedenk wel dat humor heel erg persoonlijk is; wat jij een grap ziet, ziet een ander misschien als flame.

Daarbij is een grap vaak ook indirect een flame naar iemand of iets toe, waardoor het dus een -1 waard is aangezien het zowel inhoudelijk niks bijdraagd alsmede de opmerking niet wordt onderbouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik ben het wel met je eens hoor. Ik lees ook weleens reacties van mensen die ik grappig vind en +1 mod. M'n gemiddelde afwijking permitteert het toch om er af en toe eens een punt naast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Neem een voorbeeld aan fok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Humor mag wel degelijk. Echter, feit is dat de meeste 'humor' die gepost wordt op de FP zo flauw is dat hij nog niet eens in de categorie 'dronkemans onderbroekenlol' valt, maar zelfs nog een paar niveaus daaronder. Afgezaagde, al 10.000.000x herhaalde niet-grappige 'grappen' etc. En imho horen die dus op -1.

Ik heb maar zelden grappen gezien die mijns insziens een 0 verdienen. Maar als ik er een tegenkom zal ik hem gewoon met een 0 waarderen, tenzij er natuurlijk naast de grap nog andere criteria zijn om hem lager danwel hoger te waardern.
Alsjeblieft niet zeg, laat dat hier niet gebeuren. Stelletje extremistische shortsighted no-brainers daar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
wildhagen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:25:

Alsjeblieft niet zeg, laat dat hier niet gebeuren. Stelletje extremistische shortsighted no-brainers daar...
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Ik ben het er mee eens dat humor persoonlijk is.

Ik ben het er ook mee eens dat grappen niet kwetsend zouden moeten zijn richting een andere persoon op deze site. Maar er een grap gemaakt wordt over UPC, MS, Linux en Apple, dat veel mensen (omdat ze waarschijnlijk op hun teentjes getrapt zijn, of omdat het fanboys zijn) direct de boel wegmodden.

In mijn ogen onstaat hierdoor een cultuur waarin mensen overdreven voorzichtig gaan reageren. Het doel van reacties lijkt me, om weer andere reacties uit te lokken (niet agressief natuurlijk). Zo kan je interessante dialogen krijgen. (afgezien van het feit dat een te lang 'dialog' naar het forum verplaatst moet worden).

Ik zie nu zoveel posts dat mensen zeggen "Niet dat ik een fanboy ben" of "Ik bezit trouwens zelf een Apple, maar ik moet wel zeggen...". Nu is dat vanuit mijn kant ook een beetje hypocriet om te zeggen. Ik zelf heb dat ook diverse keren gedaan uit pure voorzichtigheid.

Het punt van reageren is dat je een eigen mening hebt. Om het even weer te betrekken tot de humor kwestie; ook hierin zie je dat terug komen. Alles moet zo veilig en braaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 13-10-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er ook mee eens dat grappen niet kwetsend zouden moeten zijn richting een andere persoon op deze site. Maar er een grap gemaakt wordt over UPC, MS, Linux en Apple, dat veel mensen (omdat ze waarschijnlijk op hun teentjes getrapt zijn, of omdat het fanboys zijn) direct de boel wegmodden
Tja de grens tussen grap en bash is erg klein.. Kan je niet een paar voorbeelden noemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Het blijft natuurlijk lastig om deze comments grappig te laten lijken, als de context waarin ze geplaatst zijn niet duidelijk is.

Sony bundelt PS3 en Metal Gear Solid 4 voor Pasen 2008:
EfBe zei: Nee, inderdaad fatsoendelijke games hebben ze ALWEER niet met deze kerst... :+

Vond deze op zich wel humoristisch, en de kritische kanttekening er in was duidelijk, maar niet een overdreven bash in mijn ogen. Humor en kritiek op een bedrijf mogen best samengaan. Dat doet cabaret ook met onze overheid, dus waarom ook niet?

volgende:

Google ontsluit Youtube via Google Earth

Placid_K:
Hoe wil je dit op een map zetten:
http://nl.youtube.com/watch?v=bNF_P281Uu4 8)7

vussiewussie: simpel, met 1 hele grote tag :+

Tuurlijk niet echt heel denderend, maar ook niet onaardig. Humor is natuurlijk altijd een beetje offtopic, maar vond dit nog wel gaan.

Kan nog wel verder zoeken maar dit waren de eerste de beste die ik tegenkwam.

edit: Echte goede kritiek is geen bash, maar gewoon kritiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 13-10-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond deze op zich wel humoristisch, en de kritische kanttekening er in was duidelijk, maar niet een overdreven bash in mijn ogen. Humor en kritiek op een bedrijf mogen best samengaan. Dat doet cabaret ook met onze overheid, dus waarom ook niet?
Niks mis mee, maar als EfBe hem ook nog eens onderbouwd had dan zal die waarschijnlijk wel op 0 of 1 hebben gestaan. Nu heeft die gewoon die opmerking geplaatst maar helemaal geen een woord genoemt hoe het dan vorig jaar was, of het jaar ervoor, etc.. Daardoor is zijn opmerking zoals die nu alleen staat zinloos omdat het niks bijdraagt

Zelfde vind ik met het plaatsen van 'gewoon een link' op de FP.. Hoe nuttig het misschien ook is of hoe grappig het ook is; zet er altijd even een opmerking bij, een korte beschrijving! Niet iedereen heeft toegang tot youtube en niet iedereen heeft zin om naar youtube te gaan...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

EvilB2k schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:46:
Het blijft natuurlijk lastig om deze comments grappig te laten lijken, als de context waarin ze geplaatst zijn niet duidelijk is.

Sony bundelt PS3 en Metal Gear Solid 4 voor Pasen 2008:
EfBe zei: Nee, inderdaad fatsoendelijke games hebben ze ALWEER niet met deze kerst... :+
Die reactie heb ik gezien. Dat is niet grappig, maar een troll, want het is iemand die graag voor schoolmeester speelt (de overduidelijke typo is niet voor niks bold gemaakt). Verdiende -1 imho.
volgende:

Google ontsluit Youtube via Google Earth

Placid_K:
Hoe wil je dit op een map zetten:
http://nl.youtube.com/watch?v=bNF_P281Uu4

vussiewussie: simpel, met 1 hele grote tag

Tuurlijk niet echt heel denderend, maar ook niet onaardig. Humor is natuurlijk altijd een beetje offtopic, maar vond dit nog wel gaan.
Dit is weliswaar geen troll, maar zelfs met de beste wil van de wereld kan ik hier ook geen humor in zien. Ergo: het voegt niks toe, en daarom lijkt de -1 voor deze post mij een prima plaats.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Voor jou is het een troll, ik vind hem goed geplaatst omdat het waar is. Sony heeft toch ook nog niet echt optijd geleverd voor deze kerst? Noem het schoolmeester gedrag, ik noem het de spijker precies op de kop slaan. Dan komen we ook weer op het feit dat humor subjectief is, dat ben ik met je eens.

Maar waarom moet alles dan maar weer onderbouwd worden. Dat haalt wat mij betreft de kracht van sommige humor af. Mag humor soms gewoon gewoon niet vanwege de humor? Dit moet uiteraard niet doorslaan. Maar om nou elke humorvolle post, die verder geen onderbouwing heeft, maar wel min of meer grappig is (of de spijker op de kop slaat) direct naar beneden te modden... tja...

Kijk, ik snap de de kwaliteit van tweakers hoog moet blijven. Ik bedoel deze posts ook met de beste intenties... begrijp me niet verkeerd. Alles is in het leven is al zo serieus. Er zijn mensen die naar tweakers gaan om even te ontspannen en dan moeten dit soort dingetjes wel kunnen (in mate) denk ik.

edit: typos

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens-R op 13-10-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
EvilB2k schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:54:
Voor jou is het een troll, ik vind hem goed geplaatst omdat het waar is. Sony heeft toch ook nog niet echt optijd geleverd voor deze kerst? Noem het schoolmeester gedrag, ik noem het de spijker precies op de kop slaan. Dan komen we ook weer op het feit dat humor subjectief is, dat ben ik met je eens.
Het is waar dat de post waar dit een reactie op is een schrijffout bevat. Het heeft helemaal niets met het artikel te maken, maar het is puur om iemand (op een onaardige manier) op een schrijffout te wijzen. Dat is dus niet humor, maar een trol. Nu de context duidelijk is mag je er wel een -1tje aan geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Als die eerste al grappig moet zijn.... Die placemark was nog wel leuk. (vind ik)

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het fanboy modereren is toch wel iets ernstigs of ben ik de enige die dat vind? Als grote groepen fans van iets gaan controleren wat er wel niet zichbaar wordt aan reacties dan krijgen bezoekers een verkeerd beeld. Ze zien dan bv alleen positieve berichten omdat elke negatieve klank weg-gemod is door fanboys. Dat is toch niet de bedoeling?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 20:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 01:34
Het is inderdaad ook mij opgevallen dat met het nieuwe systeem humor en lichte off-topic opmerkingen snel -1 gemod worden.

Hierdoor is Tweakers.net wel 'n stuk serieuzer geworden, wat ik op zich zelf wel fijner vind.. maar... om de wijze woorden van H.J. Cruijff te gebruiken.. "elk voordeel heb z'n nadeel". Of was 't nou andersom? :P Voor entertainment op het nerd en IT gebied ga ik nu toch iets sneller naar Slashdot bijv. terwijl ik dat "vroegah" ook vond bij Tweakers.

Sommige mensen vinden 'n grap als snel flauw of kazig of not-done, maar ik vind dat tenzij het echt 'n keiharde flame of bash is.. zoiets gewoon 'n 0 verdient. Zo mod ik zelf iig.. ik kan 't hebben wat dat betreft. Humor blijft toch persoonlijk en 't geeft toch wel wat kleur aan de discussies.

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben het er mee eens dat er niet de krampachtig met grappen om gegaan moeten worden. Als iemand kritiek uit door middel van een grap hoeft niet meteen als een flame opgevat te worden. Een middelmatige grap kan net zo goed een 0 waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Oude }:O wellicht, maar vandaag merkte ik voor 't eerst dat niet zozeer de humor, maar de ironie op de FP eigenlijk niet meer gemod kan worden. Waar vroeger een ironische opmerking wel eens een reeks van inzichtvol, overgewaardeerd en grappig kon krijgen wordt 't nu domweg een -1 of een 0.
Al met al heeft 't nieuwe modsysteem een waas van serieusheid over zich. (wat niet perse past bij mijn poststijl.. vandaar dit gezeur.. :))

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Femme schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:58:
Ik ben het er mee eens dat er niet de krampachtig met grappen om gegaan moeten worden. Als iemand kritiek uit door middel van een grap hoeft niet meteen als een flame opgevat te worden. Een middelmatige grap kan net zo goed een 0 waard zijn.
Precies.

Een goede grap mag een +1 worden, dan is het toch logisch dat een middelmatig grapje op 0 wordt gemod? Alleen wat doe je met 8 herhalingen van diezelfde grap (min of meer dezelfde grap) in hetzelfde draadje.
Een te harde grap kan voor sommige mensen over het randje gaan. Die mogen het op -1 modden. Veel mods kiezen van voor de zekerheid ook maar voor -1. Angst voor het afnemen van modrechten speelt dan heel erg mee.

Ik schat in dat te weinig mensen weten dat grappen op 0 gemod mogen worden en zelfs op +1 gemod mogen worden. Wellicht kan tweakers daar eens aandacht aan geven?

Overigens is veel humor in de wereld op of over het randje. Neem Paul de Leeuw. Sommige mensen lachen zich kapot om zijn grappen (ik hoor daar bij), maar veel anderen haten hem zo'n beetje. Datzelfde kan je zeggen over veel andere humor.
Op dit forum wordt dan al te snel gedacht: Iemand kan zich geraakt voelen door die grap -> -1 flame.
Soms is geraakt worden door een grap wel eens goed. Dat moet je mee om kunnen gaan, vind ik. (en ja: ook ik voel me wel eens aangesproken door een foute grap en soms vind ik dat ook niet leuk...)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het probleem niet. Er wordt hier gedaan alsof het een probleem is dat de meeste grappen op 0 staan. Waarom? 0 is een prima niveau voor normale grappen. Voegt niets toe, maar is wel gewoon zichtbaar.

Als je bewust het zichtbaarheids niveau naar +1 haalt, dan zul je ook echt niet meer geinteresseert zijn in grappen, tenzij ze heel erg goed zijn. Prima dus dat de gemiddelde grap niet op +1 staat.

En misplaatse of hopeloos afgezaagde grappen gewoon op -1 is ook precies waar je ze wilt hebben. (Bijvoorbeeld al die BSOD Windows 'grappen'.)

Ik denk eerder dat er vroeger te hoog werd gemodereerd op grappen. Alles wat maar enigzins als grappig kon worden beschreven, kon automatische een eindscore van +2 grappig verwachten, simpelweg omdat die +1 grappig moderatie bestond. Dat was idioot. Op dit moment worden grappen op hun totaal beeld beoordeeld, en niet alleen op het wel of niet als grap bedoeld zijn. Dat past veel beter in de filter werking die je uiteindelijk met de moderaties probeert te produceren.

De moderaties is geen populariteits score!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
veel grappen staan volgens mij gewoon op -1.
Alleen echt orginele grappen staan op 0. En dat is dus niet volgens de regels.

Die orginele grappen behoren op +1 en veel anderen op 0 ipv -1.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik ben de grappen liever kwijt dan rijk. Ik lees reacties in de hoop om snel wat verdiepende en aanvullende informatie over het artikel te vinden zonder zelf een x aantal pagina's door te hoeven lezen. Een aantal jaar geleden kon dit makkelijk, maar het niveau van de FP is imo al genoeg gedaald de afgelopen jaren door de grote toestroom van veel nieuwe (jongere) tweakers. Het lijkt erop dat men liever wil laten zien dat men er is, ipv echt iets wil toevoegen. Gelukkig is tweakers het 1e, 2e, 10e, 11e niveau dan nog net voorbij, maar veel sites hebben hier mee te kampen. Blijkbaar toch een trend.

Kijk es hoeveel replies nog +2 halen, dat zijn er niet veel en ook +1 wordt al steeds minder vaak gegeven. In het oude mod systeem waren +4's geen uitzondering en +3 kwam ook best vaak voor. Ik weet niet of er strenger gemod wordt, of dat het aan het modsysteem zelf ligt, maar de informatieve waarde van de reacties is gewoon erg laag. De clowntjes kan ik dus zeker missen. De koetjes zijn inderdaad soms nog leuk, maar als de maximale informatiewaarde het doel is dan hebben ook die geen plaats in de reacties.

[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 11-11-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
En speciaal daarvoor is het moderatiesysteem dus en kan je reacties filteren op een score. Het is inderdaad wel een reden waarom de meeste grappen simelweg geen +1 verdienen. Ik vindt deze score persoonlijk meer voor de gebruikers welke snel alleen datgene wat nuttig is willen lezen, waar zeer originele grappen soms best tussen passen, maar de meerderheid simpelweg niet.

Overigens stonden er naar mijn mening in het oude systeem te veel reacties op +4. Niet omdat zoveel reacties dit nou waard waren, maar omdat er te vaak alleen aan de hand van de tags werd gemod en niet aan de hand van de eindscore. Meteen de reden waarom ik het alleen maar goed vind dat de tags weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11

Sebazzz

3dp

Het lage modden dat tegenwoordig gebeurd, is denk ik ook iets psychologisch. Immers, als je iemand een nul uitdeelt voor zijn post dan is die nul wel groen, en groen vat je positief op. Ik wed dat als Tweakers.net de standaard 0 balkjes Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/comments/score_0_disabled.gif veranderd naar Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/6232/score0disabledgifpr7.png dat zie je denk ik al veel en veel meer +1 modden gebeuren.

Er wordt niet strenger gemod, er wordt anders gemod!
Kijk bijvoorbeeld nieuws: Dell presenteert 30"-scherm met DisplayPort-aansluiting versus nieuws: DisplayPort-standaard wordt van update voorzien
In dat laatste wordt niet enorm veel gemismod, maar veel 'positiever' gemod. Het was immers de tijd van de modtekstjes en '0 (overbodig)' komt imo een stuk negatiever over dan een groen balkje met '0 Neutraal' erachter.

Het probleem is dat 0 veel te positief eruit ziet, plus 1 al helemaal, laat staan plus 2!

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 13-11-2007 19:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nu is het alleen zo dat een 0 ook positief bedoelt is. Dit is namelijk het standaard leesniveau. Dus het klopt inderdaad dat dit door de mods als positief word gezien. De vroegere 0 reacties hangen nu ergens tussen een 0 en een 1 in. De vroegere 0 heeft volgens mij wel een 0 gekregen bij oude artikelen, dus deze lijken allemaal wat hoger gemodereerd. (aangezien 0 vroeger wel negatief was).

Dus het is helemaal geen probleem dat 0 er positief uitziet. Laat staan dat een +2 er wel heel goed uitziet. Dit is namelijk ook de bedoeling. Mensen die +2 lezen willen alleen de artikelen lezen plus de informatie die hier echt in ontbreekt of andere informatie die bijna net zo nuttig is als het artikel zelf.

offtopic:
(of juist ontopic): Wat heeft dit met humor te maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:09

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat humor vaak ontbreekt in de artikelen [/flauw]

Op zich heb je gelijk, maar wat mij betreft is er wel heel veel 0. Grappen worden vaak als 0 gemod (naar mijn ervaring), omdat ze weinig toevoegen, maar toch iets met het onderwerp te maken hebben. Het probleem zit em in de 1-regelige opmerkingen als : "Nou die is lekker bezig", wat inderdaad zowel als grap als flame bedoeld kan zijn. In dat geval wordt het gewoon een -1, en is het probleem afgehandeld. Als er daarna nog iets zinnigs bijverteld wordt, heb je die 0 of +1 wel te pakken.

Oh, en we moeten af van het standaard naar beneden modden... "ik weet het niet zeker, dus doe maar een -1, want da's veilig..." of "ja maar je kúnt hem ook negatief opvatten" en em hard naar -1 sturen (of 0 for that matter)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

interessant dilema.
Ik vind dat humor mag sommige zijn niet mijn ding maar omdat -1 te moduraten. Dit beperk ik tot de 1st posts trols en flames

Misschien is een filter systeem waar je je voor kan aanmelden.
als mensen geen humor willen iets als humor kunnen markeren zodat ze de dit kunnen delen met de rest van de humor loze tweakers.net lezers.

En de moduratie echt wordt gericht op de slechte teksten

>.< >.< >.< >.<

• Arne
Ehm.... anders laat je alle moderators even nog meer werk doen dan dat ze al doen met extra labeltjes en dergelijk. In het "nieuwe" systeem is er voor gekozen om alles wat niet intererant is -1 op -1 te willen, hieronder vallen dus flames, trolls en nutteloze FP's. Maar ook "slechte" grappen, zware dubbelposts en onvriendelijke posts. In de loop der tijd zijn ook zeer open deuren en 13 in een dozijn reacties hier beland. Wanneer je elke flauwe grap die bijna niemand (op de benker na meestal) leuk vind of voor de meerderheid onbegrijpbaar zijn ook een positieve score geeft krijg je volgens mij de grootste wildgroei aan ongewenste posts.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij horen slechte grappen niet op -1 hoor. Volgens mij valt dat gewoon in de categorie onschuldig. Het probleem is imo een beetje dat sommige mensen een oneliner die een semi-flame bevat grappig vinden. Een flame verpakken in een grap gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
misplaatste grappen
discutabel inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mislukte grappen of zo'n 1000-dingengrap (komt een man bij de dokter....) gaan er bij mij niet in. Aangezien zulke grappen echt niets toevoegen mag het gewoon op -1 staan. Wanneer de betreffende moderator uniek is en inderdaad die grap niet kent (en daarom een positieve waardering geeft) heeft íe wmb gewoon pech -> penalty -> mismodder.

Grappen mogen van mij best, maar 99% is gewoon herkauwd spul en daarom al overbodig. We zitten hier op Tnet niet om een cabaret-podium te creeren zodat straks alleen nog maar grappen langskomen en de werkelijke informatie pas rond reply 30 of zo opkomen.

Ingenieuze serieuze ontopicgrappen mogen van mij dan wel weer op een +1 niveau komen. Maar indien de reactant/reageerder niet zeker weet of íe dararin slaagt is een HK-regel van toepassing: bij twijfel NIET doen.

[edit]
Dat het een oeroud probleem is, blijkt wel uit dit topic van het pre-moderatiesysteem: Karma: Steve Jobs of Youp van het hek?

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 16-11-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
We leven in een democratie en zoals het mod-systeem ook een democratie is mag iedereen er zijn mening over geven en dus ook over de reactie (door middel van +1/-1 enz.)
Vind jij de grap leuk? Dan geef je toch gewoon een +1 ervoor :) Vind je het niet leukg eef je er een -1 voor.
Schijnbaar vinden mensen de grap minder leuk als die reactie gewoon weggemod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 20:03

Surkow

$µr|{0w

Spike1506 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:40:
We leven in een democratie en zoals het mod-systeem ook een democratie is mag iedereen er zijn mening over geven en dus ook over de reactie (door middel van +1/-1 enz.)
Vind jij de grap leuk? Dan geef je toch gewoon een +1 ervoor :) Vind je het niet leukg eef je er een -1 voor.
Schijnbaar vinden mensen de grap minder leuk als die reactie gewoon weggemod is.
Schijnbaar kan dit niet omdat je dan je modrechten kwijtraakt als je mening teveel afwijkt van het gemiddelde. Ik zie tegenwoordig zo extreem veel -1 moderaties dat ik denk dat mensen eens goed de moderatie faq moeten gaan lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Surkow op 16-11-2007 10:46 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Democratie heeft er dan weinig mee te maken. Als je door rood licht rijdt kan je 'democratie' roepen wat je wilt, je krijgt een bon. Zelfs als politieke partij kan je zeggen dat je een anti-Islammotie indient, zelfs dan kan íe ontdaan worden van de status motie. Als jij een democratisch recht denkt te hebben op mismoderatie, dan ben je niets meer dan een anarchist. En dan nog, wie zegt dat de moderatie-FAQ, analoog aan de verkeersregels, niet door een goede meerderheid is bediscusseerd, opgesteld en daarna ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Surkow schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:45:
[...]

Schijnbaar kan dit niet omdat je dan je modrechten kwijtraakt als je mening teveel afwijkt van het gemiddelde. Ik zie tegenwoordig zo extreem veel -1 moderaties dat ik denk dat mensen eens goed de moderatie faq moeten gaan lezen.
veel -1 moderaties: ja,
veel onterechte moderaties: nee
Wanneer je vindt van wel: meld ze hier, worden ze vast wel, indien men het met je eens is, omhoog gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kijk eigenlijk niet zo naar leuk/niet leuk. Ik kijk vooral naar waar precies de grap over gaat en of hij origineel en relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames,

Maak je niet zo druk om dat moderatiegezeik... het helpt je toch niet, er wordt hier NIET naar je geluisterd!

Ik heb nu 2x in 2 maanden meegemaakt, dat wanneer je hier modereert (binnen de regels) naar eigen inzicht, gewoon wéér voor een maand je "moderatierechten" verwijderd worden. En ik modereerde écht niet lullig (alles op -1 ofzo), maar gewoon volledig naar mijn eigen beste inzicht!

Moderatierécht overigens.... alsof ik lééf om hier te kunnen modereren...whahaha
Laat me toch niet lachen, als je hier een béétje afwijkt van de norm wordt je eruit geflikkerd, schei toch uit.
Dat Tweakers.net zich schijnbaar zo geweldig vindt dat ZIJ bepalen wat ik van een reactie wel of niet kan vinden en binnen welke normen dat dan precies moet liggen krijg ik een beetje het schijt van. Vroeger was het hier gezellig en kon er nog eens wat, tegenwoordig zitten er schijnbaar alleen nog azijnzeikers ;( !!

Mijn contributie voor komende periode kunnen ze op hun buik schrijven, ik geef geen geld meer uit aan dit absurde zootje, bekijk 't maar.
Stelletje eigenheimers.
BAH, m'n broek zakt er van af -O-

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je had de rest van je post in andere bewoordingen best hierzo mogen plaatsen: ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o ) Nu zit je namelijk in een verkeerde discussie te galbakken.

Ik heb ff kort je moderaties doorgekeken en er is an sich niet gek veel mee mis. De volgende keer de juiste koers maar aflopen.

* Delerium vraagt zich alleen af waarom deze een +1 kreeg. Er zijn enkele mensen die een +1je uitdeelden maar verder iets van 100 keer -1 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humr is persoonlijk maar een grapje kan best op zijn tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Quacka schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:33:
veel grappen staan volgens mij gewoon op -1.
Alleen echt orginele grappen staan op 0. En dat is dus niet volgens de regels.

Die orginele grappen behoren op +1 en veel anderen op 0 ipv -1.
Gelieve met voorbeelden te komen zodat we kunnen kijken waar het "mis" gaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al het feit dat er regels zijn om te bepalen hoe je wel of niet mag modereren vind ik bijzonder vreemd.
Je mag je mening geven, maar die moet wel enigszins overeenkomen met de mening van de meeste anderen, anders nemen we je "moderatierechten" weg...

Nou, overtuig mij er maar eens van dat dat vrijheid van meningsuiting of in vrijheid modereren is.
Niet dus, want dat is het niet.

Misschien dat dit mijn standpunt wat duidelijker maakt:

We hebben in NL inmiddels tientallen politieke partijen.
Het zou toch wat zijn, als je alleen mocht stemmen als je stemde waar de meerderheid van de stemmers op stemt, omdat als je stemgedrag teveel afwijkt, je stemrechten afgenomen worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:31:
Je mag je mening geven, maar die moet wel enigszins overeenkomen met de mening van de meeste anderen, anders nemen we je "moderatierechten" weg...
Je mag je mening geven middels een reply, niet via moderate. Dat modereren is geen populariteitscontest waarbij een Joker kan winnen. Idem voor wat je op school produceert, je kan nog zulke Shakespear-stukken schrijven, je beoordeling is ook afhankelijk van interpunctie en grammatica. Indien je meent geniale stukken te schrijven die niet verder dan je bureau komen, is de waardering toch terecht onvoldoende.
Dat is het verschil tussen mening geven en modereren. Maar met deze inkijk in je gedachtengang laat je wel zien idd niet te kunnen modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:18:
[...]

Je mag je mening geven middels een reply, niet via moderate. Dat modereren is geen populariteitscontest waarbij een Joker kan winnen. Idem voor wat je op school produceert, je kan nog zulke Shakespear-stukken schrijven, je beoordeling is ook afhankelijk van interpunctie en grammatica. Indien je meent geniale stukken te schrijven die niet verder dan je bureau komen, is de waardering toch terecht onvoldoende.
Dat is het verschil tussen mening geven en modereren. Maar met deze inkijk in je gedachtengang laat je wel zien idd niet te kunnen modden.
Tweakers.net en jij in het bijzonder laat hiermee zien dat zij geen benul heeft van wat een eerlijk moderatiesysteem is.
Je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet kan, en daarmee is voor mij de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:58:
[...]

Tweakers.net en jij in het bijzonder laat hiermee zien dat zij geen benul heeft van wat een eerlijk moderatiesysteem is.
Je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet kan, en daarmee is voor mij de kous af.
Een eerlijk moderatie systeem is objectief en geen kwestie van meningmodden. Bovendien is modden een privilege en geen recht. Modereren != het toekennen van punten naar gelang of je het eens bent of niet met een post.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 19-11-2007 10:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11

Sebazzz

3dp

Modereren is naar mijn inzien het beoordelen van een post naar wat er bedoeld wordt in die post en of het meerwaarde heeft.

Op het moment modereer ik niet, maar als ik zou modereren zou ik zo te werk gaan:
-Flames, trolls, MSN-taal, en sommige oneliners op -1.
-Dingen die niet iets toevoegen of 'gewoon' een mening zijn, maar ook niet kwaad bedoeld zijn op 0. Geen interpunctie, hoofdletters en alinea's (dus gewoon een niet fijn te lezen post) gaat bij mij ook op nul. Onzin, maar wel goed bedoeld gaat ook op nul.
-Dingen die niet in het artikel staan, of bepaalde inzichten en toevoegingen op +1. Een post, waarvan op basis van inhoud een +1 verdedigbaar is, die een aantal interessante reacties uitlokt mag imo ook op +1.
-Extra achtergrondinformatie en verdieping op het artikel of reactie waarop gereageerd wordt op +2, zo'n post moet dan bestaan uit een aantal hele interessante feiten, een mening en een hele goede beargumentatie.

Overigens moet ik zeggen dat het 'geklaag' op de moderatie wel heeft geholpen. Er wordt geloof ik de laatste tijd steeds meer terecht gemod. Minder -1 die op 0 nul 'horen' en meer +1 die altijd op 0 stonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 19-11-2007 13:22 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vraag me af of het beter modereren komt door het geklaag of door de modbot icm een groep zeer actieve modders. Voor de rest een goede samenvatting van de FAQ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Als de mensen die nu zoveel klagen over het mod systeem nu eens zelf gaan modden? Waardoor het gemiddelde bijvoorbeeld veranderd en mensen dus eens moeten gaan nadenken waarom iemand anders nu een +2 geeft ipv een +1 of 0..
Oftewel:
Niet zeuren maar zelf doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waarschijnlijk is het probleem (, naja, hun probleem,) dat de meeste klachten gaan over dat ze, wanneer "hun mening" afwijkt, hun modrechten verliezen. Waarop weer de eeuwige discussie over democratie, meningmodden, alleen maar de ming over de waarde van een post bedoelen en de andere discussies die al meerdere malen zijn gevoerd volgen.

Ofterweil: niet zeuren, maar eerst de FAQ en het klachtentopic doorlezen.
Wanneer dat je te veel werk is, willen ik en de anderen hier het je graag nog een keer uitleggen MITS je post netjes geformuleerd is. Ik betrap mijzelf er op dat het graag netjes willen beantwoorden bij mij steeds minder het geval is bij de zoveelste "tweakers.net is een dictatuur en het is te achtelijk voor woorden" posts.

Pagina: 1