Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij het lezen van tweakers.net reacties begint mij de laatste tijd wel op te vallen dat de meeste reacties als grappig bedoelt zijn. Het lijkt er voor mij onderhand wel op dat mensen met (pseudo)grappen proberen punten te pakken.

Erger vind ik eigenlijk dat er veel meer punten worden toegekend aan grappen dan aan echt serieuze inbreng. Gisteren heb ik een heleboel +4 grappen gezien, terwijl de serieuze inbreng niet zo vaak +4 haalt.

'tuurlijk vind ik dat een grapje moet kunnen. Als de KPN riolen gaat gebruiken voor internetverbindingen, dan vraag je er zelf een beetje om (vind wel een hoop overwaardering in deze topic terug). Dit moet niet ten kostte gaan van tweakers.net dat voornamelijk voor tweakers is bedoeld.

Om terug te komen op de subject-titel. Als deze 2 heren een race gaan houden om Femme in te halen op tweakers, dan zal Youp zeker winnen.

Anoniem: 10441

Viel me ook al op, ik loop al de hele dag te moder-eten en het was wel weer heel errug.. Alle zeer interessante reacties die al +2 of +3 zijn geef ik nog wel een puntje extra. Maar de humor laat ik never boven de +2 / +3 komen. Het is flauw om er weer een puntje af te trekken, maar soms krijg ik er gewoon zin in.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had zelf ook een ideetje inderdaad om te voorkomen dat humor teveel invloed zou gaan krijgen.
Zoals Cola-junkie aanhaalde, is +3 wel redelijk, maar meer zou het niet mogen worden. Misschien dat de adjes een soort maximum voor grappig stellen rond +3 ipv +5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8405

Achter een goeie grap zit soms meer inventiviteit dan achter de zoveelste opmerking over een isa- of cnr-slotje. Ik kan me voorstellen dat technische info belangrijker wordt geacht dan humor, zeker op T.net. Maar volgens mij kun je dan beter ophouden met punten uitdelen op de reacties, want echt veel technische info komt daar niet uit. Vaak worden reacties met compleet foute info met punten beloond. Dat komt omdat iedereen maar mag modereren. Dit systeem werkt dus niet goed. Het zou logischer zijn om de replies in de diverse forums met punten te waarderen, want daar worden problemen opgelost, mensen geholpen en vragen beantwoord. Dat is pas echt zinvol en zou dus door een paar moderatoren met enige kennis van zaken moeten worden gemodereerd. Zoals T.net's moderatie systeem nu is opgezet vraag je om de problemen die je ziet. Maar een goeie grap vind ik geen probleem en probeer zelf ook regelmatig leuk uit de hoek te komen. Dat vind ik erg leuk om te doen en daar liggen voor mij kennelijk meer mogelijkheden, dan met het rondstrooien van mijn nog beperkte technische kennis op het gebied van computertechnologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

Er is zelden een posting 'grappig' die ook een score +4 heeft. wekelijks kom ik er 1 of 2 tegen. Vandaag stonden regelrechte TROLLS en FLAMEBAITS op +2 en +3 'grappig'. Tja, als een 13 jarige luser denkt: 'hhahahah wat grappig! hij zeikt op product X of Y!! haha' en daarvoor even een paar van zn modpoints tegenaangooit om dat maar omhoog te modden als 'grappig'... tja... Humor is subjectief, en men mag best iets als grappig bestempelen waarvan ik denk:"zelfs RTL4 kijkers vinden dit niet grappig", maar trolls en flamebaits als grappig gaan zien... neu. IMHO moet dat niet kunnen.

Als een posting foutief is gemodereerd in JOUW ogen, mod dan opnieuw. het is IMHO helemaal niet 'flauw' om een als 'grappig' gestelde troll omlaag te gooien.

O, die toch wel erg veel -1's heeft gegeven vandaag. maar ja. het lijkt er op alsof elke posting zowat +2/+3 interessant/inzichtvol is. Dat zijn ze niet. Trust me Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10441

Leuk, hele topic met "grappen" zetten ze elkaar op +4 zet ik ze op +3, komt er zo'n klootviool die ze weer allemaal op +4 zet

Dat ging toevallig over Force feedback mouse die op geluid reageerd.. 50 grappen over: hoe een leuke vibo op MP3, nou wow, allemaal +4???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8405

Ik ben het met je eens en leef met je mee, maar misschien helpt het ook als je eens op Cola-light zou overstappen. Wordt je misschien wat relaxter van. Of ben je een Pepsi-addict? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

[moderate]+2 grappig?[/moderate]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

Jaymz

Keep on moving !

D'r zullen er bij zijn die dit als flambite zullen afstraffen. (de mogenlijkheid is toch aanwezig dat hier een hele flame over ontstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9298

Ik zou graag ook een -1 Ongrappig willen voor totaaaal mislukte en/of slechte grappen. Niet om het af te kraken maar wel om ze op 0 te krijgen in de lijn van First Post en Dubbelpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

-1 Overgewaardeerd

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1