Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

knetsooj schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:55:
Bij mij was hij eerst ook erg instabiel heel vaak resetten dus, maar nadat ik de ROM van Adewidt erop heb.
bijna geen last meer van. dus antwoord op je vraag, ja WM6 is stabieler
Mijne is eerlijk gezegd enorm instabiel nadat ik de ROM van Adewidt erop heb gezet (no offence) Waar zou dit dan aan kunnen liggen? Ik heb er nog geen andere programma's op draaien. Hij blijft regelmatig hangen of half hangen (lang wachten voordat ik weer iets kan doen)

Ook nog een andere vraag. Ik kan niets ontvangen en versturen via bluetooth? Bij mijn Magician hoefde ik alleen bluetooth aan te zetten (en eventueel zichtbaar) en als ik dan er iets naar stuurde kwam er vanzelf een pop-up of ik het bestand wilde hebben. Maar als ik nu iets naar de Trinity stuur krijg ik altijd een melding verzending mislukt. Ik heb de laptop ook al toegevoegd (als seriele verbinding) en nog steeds hetzelfde probleem. Ook een andere telefoon toegevoegd bij bluetooth verbindingen, en ook seriele verbinding van gemaakt. Maar ook als die iets stuurt komt het niet aan..

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Awkwarding schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:58:
[...]

Mijne is eerlijk gezegd enorm instabiel nadat ik de ROM van Adewidt erop heb gezet (no offence) Waar zou dit dan aan kunnen liggen? Ik heb er nog geen andere programma's op draaien. Hij blijft regelmatig hangen of half hangen (lang wachten voordat ik weer iets kan doen)

Ook nog een andere vraag. Ik kan niets ontvangen en versturen via bluetooth? Bij mijn Magician hoefde ik alleen bluetooth aan te zetten (en eventueel zichtbaar) en als ik dan er iets naar stuurde kwam er vanzelf een pop-up of ik het bestand wilde hebben. Maar als ik nu iets naar de Trinity stuur krijg ik altijd een melding verzending mislukt. Ik heb de laptop ook al toegevoegd (als seriele verbinding) en nog steeds hetzelfde probleem. Ook een andere telefoon toegevoegd bij bluetooth verbindingen, en ook seriele verbinding van gemaakt. Maar ook als die iets stuurt komt het niet aan..
Heb je "receive all incoming beams" wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

maar als ik dat aanzet gaat bij comm-beheer uitstralen aanstaan. Klopt dat? Ik dacht dat dat voor de IR bedoeld was?

edit: dan doet hij het inderdaad wel. Thnx!

[ Voor 17% gewijzigd door Awkwarding op 11-11-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Awkwarding schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:08:
maar als ik dat aanzet gaat bij comm-beheer uitstralen aanstaan. Klopt dat? Ik dacht dat dat voor de IR bedoeld was?

edit: dan doet hij het inderdaad wel. Thnx!
Uitstralen is niet alleen voor infrarood.
Het is zowel voor het ontvangen en verzenden van bluetooth als infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Wie draait welke rom hier?

Ik draai op dit moment Adewidt (NL) maar denk dat ik toch eens een andere ga uitproberen. Bij mij is hij toch erg onstabiel..
Ik weet het, het is een kwestie van wat je wilt. Maar welke verschillende worden hier allemaal gebruikt?
(ik zie op xda-dev trouwens bij veel roms een Lite en Full versie staan. Wat is het verschil? Bij Lite geen enkel programma erbij ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 23:23
Ligt het aan mij of lijkt dit toestel minder populair dan andere HTC toestellen? Ik zit zwaar te twijfelen welk toestel ik ga nemen en ik neig naar deze. Maar ik heb nog niets iets gevonden waardoor ik echt denk, deze gaat het zeker worden!

Ik wilde eerst de TYTN2, maar die vind ik toch nog even te duur. Dus deze leek me een goede tweede, merken mensen heel erg dat het RAM geheugen minder groot is? Wie heeft een paar punten om me te overtuigen? Ik heb al heel wat gelezen, ik weet dat er ook genoeg over gesproken is in alle voorgaande delen. Maar ik wil toch graag nog even een bevestiging.

Vrouwen weten ook vaak genoeg dat ze er goed uitzien, maar willen toch graag een bevestiging. Ondanks dat ze het al 10 keer gehoord hebben, ik heb dat met de aanschaf van dit soort zaken. :)

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Wat kun je met gps foto's doen? Wat is hier bijzonder aan?
Wordt ergens bijvoorbeeld de locatie opgeslagen waar hij gemaakt is? Of doet TomTom er iets mee? Of...?

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Je kunt de lokatie van de foto terug vinden! Heb er echter nog nooit gebruikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144053

Awkwarding schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:16:
Wordt ergens bijvoorbeeld de locatie opgeslagen waar hij gemaakt is? Of doet TomTom er iets mee? Of...?
Dan worden de gps coördinaten opgeslagen in de foto. je hebt wel een EXIF viewer nodig op je pc/ppc om de coördinaten terug te vinden. En dan kan je met bv. Google Earth terug vinden waar je de foto hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47
knetsooj schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:53:
Ik heb sinds gisteren een kleine rammel in m'n m700
het geluid komt ergens bij de speaker(achterkant) vandaan.
maar ik weet niet hoe dit gekomen is, het toestel is niet gevallen ofzo.

Heeft hier iemand ook nog last van gehad?
en wat zou het kunnen zijn?

Alle functionaliteiten doen het nog gewoon.
dus eigenlijk niets aan de hand (op die rammel na dan)
Vaag, ik heb hier ook sinds een week of twee last van :( Heb hem nu richting dynafix gestuurd om de lakschade te laten repareren (althans als het onder garantie valt). Mocht ik hem zonder reparatie terug krijgen koop ik zelf de behuizing en ga deze schwitchen (met mn oude htc magician ook gedaan). Ik zal dan wel ff op onderzoek gaan en de oorzaak van het gerammel proberen te vinden. Eerst maar eens kijken of ik een nieuwe case krijg welke onder garantie valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Awkwarding schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:16:
Mocht je de trotse bezitter zijn van een apple met Leopard erop kun je zelfs binnen "Voorvertoning"(een "simpele" meegeleverde viewer voor pdfjes,jpgs etc.) een wereldbol zien welke de locatie aangeeft waar je de foto heb gemaakt :) Super relaxed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Welke GPS-baudsnelheid moet je nemen voor navigatie (TomTom) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetsooj
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 16:57
de kleine rammel die ik laatst beschreef zit bij het trilmotortje laatst trilde de telefoon niet bij een inkomende oproep en zodra ik hem uit mijn broekzak haalde en iets schudde trilde hij opeens weer.
dit is me nu 1 x overkomen dus zal opletten of het vaker voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Awkwarding schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:37:
Welke GPS-baudsnelheid moet je nemen voor navigatie (TomTom) ?
maakt volgens mij niet veel uit? lijkt me hoe hoger hoe beter. ik heb iets van 115200 en het werkt :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Yeah vandaag mijn spv m700 terug gekregen welke opgestuurd was vanwege de bekende krasjes en het rammelende geluid, blijkt het een gloednieuwe te zijn :*) (zelfs geen refurbished!)
Super service hoor van Orange, is al mijn tweede toestel welke ik terug kreeg. Eerder had ik namelijk een c500 waarvoor ik een refurbished model voor terug kreeg!

Ik heb nu btw wel een probleem met mn geheugenkaart aangezien dit toestel hem niet herkend, zou het kunnen dat dit wordt veroorzaakt omdat op deze wm5 zit? Ik heb namelijk eerder altijd wm6 gedraait
*update*
Hmm schijnt niet aan het OS te liggen, zal volgende week als ik thuis ben ff een ander geheugenkaartje testen :( Misschien is de kaart wel kapot gegaan doordat ik hem in mijn auto heb laten liggen terwijl het buiten zat te vriezen :?

[ Voor 39% gewijzigd door DutchieSmokah op 24-11-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 15:24
Beste Tweakers,
Ik zit sinds kort op kamers en wilde graag internet hebben daar. Omdat dit maar om een half jaartje gaat wilde ik via mn pda, de p3600 op mn pc internetten i.c.m. een vodafone onbeperkt internet blox van 9,50 in de maand. Ik kan alleen niets vinden over hoe ik dat moet instellen |:( Nokia heeft bijvoorbeeld pc suite of is dat ook voor andere merken? Via activesyns wordt ik er ook niet wijzer van wat ik allemaal moet instellen...
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
SharpEdgeOne schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
Beste Tweakers,
Ik zit sinds kort op kamers en wilde graag internet hebben daar. Omdat dit maar om een half jaartje gaat wilde ik via mn pda, de p3600 op mn pc internetten i.c.m. een vodafone onbeperkt internet blox van 9,50 in de maand. Ik kan alleen niets vinden over hoe ik dat moet instellen |:( Nokia heeft bijvoorbeeld pc suite of is dat ook voor andere merken? Via activesyns wordt ik er ook niet wijzer van wat ik allemaal moet instellen...
Alvast bedankt
Wat zei vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SharpEdgeOne schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
Beste Tweakers,
Alvast bedankt
Je kan op je P3600 'Gedeeld internet' aanzetten, dan verbinding maken met de pc (gewoon via ActiveSync), en dan geeft de pc aan dat er een internet verbinding is gevonden. Zo ging het bij mij iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Thanx voor de snelle reacties :) Zal het vanavond gelijk proberen, ik vond ook op pdashop.nl bij vraag en antwoord al een handleiding om het in te stellen via BT...misschien een tip voor anderen.
Vodafone heeft nog niets aan die kameraad van mij gezegd over zijn verbruik. Hij verbruikt wel rond de 500 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Hoe bedoel je wat zei vodafone? Sorry voor de dubbel post, ben ook nog redelijk nieuw hier ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SharpEdgeOne op 26-11-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239600

Op de site van HTC kan je een tooltje downloaden waarmee je de instellingen van vodafone erin kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Ja dat weet ik. UMTS op mn pda werkt wel. Dit heb ik zelf een keer allemaal ingesteld dus dat is niet het probleem. Ik wou graag de instellingen weten zodat dit via mn pc kon en niet het internet op mn pda zelf, dit werkt wel ;)
Bovenstaande zaken zal ik vanavond proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Het Adewith, alleerst moet ik je bedanken voor die super stabiele nederlandstalige rom die je gecreeerd hebt _/-\o_ !!
Nu ben ik best wel benieuwd in de nieuwe features die je in je volgende rom gaat bouwen. Ga je de nieuwe TouchFlo Cube intregeren? Zou echt super zijn, voor de rest is je rom echt optimaal en zou ik echt niets verder weten hoe je die verder wilt verbeteren (behalve natuurlijk bepaalde updates van de in de rom gebakken programma's)
Keep the good work going! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
DutchieSmokah schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:17:
Het Adewith, alleerst moet ik je bedanken voor die super stabiele nederlandstalige rom die je gecreeerd hebt _/-\o_ !!
Nu ben ik best wel benieuwd in de nieuwe features die je in je volgende rom gaat bouwen. Ga je de nieuwe TouchFlo Cube intregeren? Zou echt super zijn, voor de rest is je rom echt optimaal en zou ik echt niets verder weten hoe je die verder wilt verbeteren (behalve natuurlijk bepaalde updates van de in de rom gebakken programma's)
Keep the good work going! d:)b
TouchFlo Cube ga ik niet inbouwen.
Naar mijn mening is het niks anders dan een andere presentatie van het HTC Home scherm.

Het biedt weinig extra functionaliteit. Het neemt daar in tegen wel veel ruimte in (3-4mb).

Nieuwe ROM heeft wat vertraging in verband met me studie.
Heb voor mezelf als doelstelling genomen de nieuwe ROM zo te maken dat alles zo veel mogelijk via de knoppen aan te sturen is.

Paar wijzigingen die ik in de planning heb:
- TotalCommander als verkenner in plaats van GSFinder
- QuickMenu, mooie taskmanager en vervangend startmenu
- Software versies update naar nieuwste versies
- Paar kleine schoonheidsfoutjes oplossen

Verder test ik op dit moment een aangepaste 1.1 ROM, welke geen last meer zou moeten hebben van verlies van instellingen bij een softreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
adewidt.. DE MASTER HIMSELFFFFFFFFFFF _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 13:53
Klein vraagje. Ik probeer via Opera wat te surfen via wifi. Alleen heb ik hier in de buurt teveel WiFI signalen, WM5 laat mij alleen de eerste 3 zien en daar zit nu net mijn eigen niet bij :( Hoe kan ik alle zenders te zien krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Start > Instellingen > Verbindingen - (WIFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Heb t aan de praat gekregen...inderdaad simpel as hell. Gedeeld internet aan en kabel er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SharpEdgeOne schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:36:
Heb t aan de praat gekregen...inderdaad simpel as hell. Gedeeld internet aan en kabel er in
mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 12:15
Bij mij regelmatig probleem dat tijdens in gesprek, hij het gesprek in wachtrij zet. Als ik op scherm aantik"uit wachtrij", dan kan gesprek verder.
Iemand idee hoe het kan dat gesprek in wachtrij wordt gezet?

ps met zoekfunktie niet gevonden!!

• knetsooj
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 16:57
misschien heb je een grote oorlel die ertegenaan duwt ;) .. ik zou het anders niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Is het eigenlijk mogelijk om de gps functie via bluetooth te pairen met een laptop en hierop dan de actuele locatie te gebruiken met bijv. google map of een navigatie programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens kan zoiets met GPS2BLUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
weet iemand wat een nieuwe 3600 zonder abbo nieuw kost?

wil die van mij te koop zetten maar weet niet wat ik er voor kan vragen..?

zat zelf rond de 325 te denken

paar maandjes oud maar hij is als nieuw (nog geen krasje!), screenprotector, 1GB kaartje, siliconen hoesje en cradle erbij.

WM6 erop (ADW-rom, echt veel stabieler)

graag jullie mening! (en mischien intresse?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
-DUS- schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:19:

paar maandjes oud maar hij is als nieuw (nog geen krasje!), screenprotector, 1GB kaartje, siliconen hoesje en cradle erbij.

eeh nieuw is ie dus niet, want paar maand oud. Garantie is er ook af, want andere rom. (tenzij je iemand vindt die weet hoe je de oude weer terug kan zetten) en die extraatjes kosten niet zoveel.

Ik denk dat 325 wel een mooie vraagprijs is, en dat je er dan 300 voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
adewidt schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:10:
[...]
Verder test ik op dit moment een aangepaste 1.1 ROM, welke geen last meer zou moeten hebben van verlies van instellingen bij een softreset.
Enig idee wanneer (en of) deze versie online komt en of de instellingen inderdaad bewaard blijven? Heb nu een andere WM6 rom, maar wordt gek van elke keer weer moeten instellen van mijn WEP sleutel, T-mobile settings etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fly-guy schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:54:
[...]
Enig idee wanneer (en of) deze versie online komt en of de instellingen inderdaad bewaard blijven? Heb nu een andere WM6 rom, maar wordt gek van elke keer weer moeten instellen van mijn WEP sleutel, T-mobile settings etc etc...
Stuur me een mail dan krijg je een versie 1.1 waarbij dit probleem zover ik weet is opgelost.

Heb deze fix in de planning staan voor versie 1.2, alleen heb ik op moment een groot tijdgebrek.
Om zelf te testen heb ik een iets afwijkende versie 1.1 gemaakt. Per mail kan ik je (andere ook) toegang geven tot deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
adewidt schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:46:
[...]

Stuur me een mail dan krijg je een versie 1.1 waarbij dit probleem zover ik weet is opgelost.

Heb deze fix in de planning staan voor versie 1.2, alleen heb ik op moment een groot tijdgebrek.
Om zelf te testen heb ik een iets afwijkende versie 1.1 gemaakt. Per mail kan ik je (andere ook) toegang geven tot deze versie.
Thanks, mail is onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59363

-DUS- schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:19:

Ik heb interesse! Waar kom je vandaag? Zou graag het toestel willen zien voordat ik het koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
heb je 'n mail adres?

kunnen we wat afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59363

-DUS- schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:18:
heb je 'n mail adres?

kunnen we wat afspreken.
Jazaker: <tegen de spam maar weer weggehaald>

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 59363 op 05-12-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
mailtje gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Is dit toestel nieuw nog te krijgen bij Orange?? En iemand enig idee wat het kost met een abbo? Kan hem op de website wel vinden maar in de shop staat ie niet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 18:21
Anoniem: 165438 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:23:
Is dit toestel nieuw nog te krijgen bij Orange?? En iemand enig idee wat het kost met een abbo? Kan hem op de website wel vinden maar in de shop staat ie niet... |:(
Ik heb een nieuwe gekregen van Orange (zwart) en wil het graag verkopen.
Als je interesse hebt, neem dan contact met me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik ben meer geinteresseerd in een toestel bij verlengen. Of je moet hem voor een aantrekkelijke prijs weg doen dat ik sim-only kan verlengen. Stuur maar een mail naar downloader35 apenstaartje hotmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:11

Smarron

The bend

En anders even Orange opbellen om te verlengen. Ze hebben trouwens ook al 2 opvolgers, misschien vind je die zelfs wel beter mocht deze phone er niet meer zijn. (P4350 of de P4550 bijv.).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm de Herald is trager met 200Mhz en de TyTN II vind ik helemaal niks. Maar die is ook weer groter dan de M700 toch of niet??

Vind dit wel een mooie combi: 400Mhz, 3G, GPS, WIFI. Alternatief zou eerder de Touch Cruise zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou als ik deze telefoon heb de ROM van Adewidt erop zetten. Nu zit daar geen TouchFlo Cube op (en of er wel TouchFlo voor de menu's inzit weet ik even niet). Maar kan ik dat wel gewoon toevoegen met een .cab? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148697

Frunnik schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:09:
Hebben hier mensen vaker last van dat gesprekken na 30sec, 3min worden afgebroken?? Soms ook niet heel erg willekeurig???

Erg irritant!!
Heb je hier al een oplossing voor?
Bij mij gebeurd het ook regelmatig dat eerst het geluid wegvalt en dat dan de verbinding wordt verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb sinds kort ook deze mooie PDA !!

Alleen wil ik de GPS ontvangen activeren.

Waar kan ik een rom update vinden / downloaden?

Op de HTC site kom ik steeds dode links tegen... !?

edit:

gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Johantjuuh op 08-12-2007 15:37 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je deze telefoon gehaald? En wat heb je ervoor betaald icm abonnement als je dat gedaan hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik heb zojuist de nieuwe ROM versie erop gezet. (de 1.23.405.2) dacht ik.

Deze stond hier in de startpagina van dit topic. Alleen kan ik nog nergenst de GPS optie vinden!

Hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Johantjuuh schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:02:
Ik heb zojuist de nieuwe ROM versie erop gezet. (de 1.23.405.2) dacht ik.

Deze stond hier in de startpagina van dit topic. Alleen kan ik nog nergenst de GPS optie vinden!

Hoe kan dit??
De GPS heeft geen opties.

Gewoon een navigatieprogramma installeren en het programma zo instellen dat het op com-9 zoekt naar GPS signaal. Meer hoef je niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ja.. maar dit is echt vaag.

Ik heb dus die nieuwe ROMupdate geinstalleerd, alleen ik vind nergenst iets van GPS.

Toen dus tomtom erop gezet en een kaart gedownload. Toen kon ik zoeken naar ingebouwde GPS, maar ook toen kon hij niks vinden ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Johantjuuh schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:34:
Ja.. maar dit is echt vaag.

Ik heb dus die nieuwe ROMupdate geinstalleerd, alleen ik vind nergenst iets van GPS.

Toen dus tomtom erop gezet en een kaart gedownload. Toen kon ik zoeken naar ingebouwde GPS, maar ook toen kon hij niks vinden ? :(
Welke melding geeft TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Via tomtom kan ik dan een gps ontvangen kiezen.

Dan kies ik: interne gps ontvangen.

Dan gaat hij ff zoeken, en uiteindelijk zegt hij:
Geen GPS apparaat.

?:(

[ Voor 77% gewijzigd door Johantjuuh op 09-12-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Johantjuuh schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:52:
Via tomtom kan ik dan een gps ontvangen kiezen.

Dan kies ik: interne gps ontvangen.

Dan gaat hij ff zoeken, en uiteindelijk zegt hij:
Geen GPS apparaat.

?:(
En als je TomTom handmatig instelt.

Iets van "Andere GPS ontvanger" op "comport 9".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
HIJ WERKT.

Ik had eerst zo'n officiel rom versie.

Nu heb ik jouw versie (adewidt).

Werkt goed!! GPS ook.

Is er trouwens nog een methode om de zwarte achtergrond te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Johantjuuh schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:59:
HIJ WERKT.

Ik had eerst zo'n officiel rom versie.

Nu heb ik jouw versie (adewidt).

Werkt goed!! GPS ook.

Is er trouwens nog een methode om de zwarte achtergrond te veranderen?
Start -> Instellingen -> Vandaag.
Daar staat
"Deze afbeelding als achtergrond gebruiken"

Als je dat vinkje aan zet kan je een eigen achtergrond kiezen.
Probeer de afbeelding wel 320x240px te maken.

Een andere methode is een ander thema installeren.
Deze kun je op dezelfde plaats activeren/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
adewidt, een vraag. op mijn oude WM5 stond er altijd een afspraak van de agenda in beeld. hoe kan ik dit weer tevoorschijn toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
YoshiBignose schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:22:
adewidt, een vraag. op mijn oude WM5 stond er altijd een afspraak van de agenda in beeld. hoe kan ik dit weer tevoorschijn toveren?
Start -> Instellingen -> Vandaag -> tabblad Items
Dan in de lijst "Agenda" aanvinken.
Je kunt eventueel door Agenda te selecteren en te kiezen voor "Opties" nog wat meer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
jij bent geniaal, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Adewidt:
Ik gebruik je rom en ben er erg blij mee.

Echter, dit probleem had ik ook bij WM5 maar nu nog steeds: na een flinke tijd (soms enkele weken, soms maanden) word ik een keer gebeld, of krijg ik een sms, maar niet echt: hij zegt in het scherm wel wat er gebeurt maar hij blijft maar trillen, eeuwig, daarna reset ik en ben ik plots mijn ringtones kwijt.

Niet de files kwijt ofzo, maar als ik in het vervolg gebeld wordt heb ik alleen tril alarm en geen geluid. Bij sms en wekker nog wel. Hoe vreemd. :?

Ik weet niet of er echt een causaal verband is tussen beide dingen, maar wellicht wel. In ieder geval, is er nog een andere reden dit te fixen behalve met een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
cornelixnootje1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:15:
Adewidt:
Ik gebruik je rom en ben er erg blij mee.

Echter, dit probleem had ik ook bij WM5 maar nu nog steeds: na een flinke tijd (soms enkele weken, soms maanden) word ik een keer gebeld, of krijg ik een sms, maar niet echt: hij zegt in het scherm wel wat er gebeurt maar hij blijft maar trillen, eeuwig, daarna reset ik en ben ik plots mijn ringtones kwijt.

Niet de files kwijt ofzo, maar als ik in het vervolg gebeld wordt heb ik alleen tril alarm en geen geluid. Bij sms en wekker nog wel. Hoe vreemd. :?

Ik weet niet of er echt een causaal verband is tussen beide dingen, maar wellicht wel. In ieder geval, is er nog een andere reden dit te fixen behalve met een hard reset?
Aangezien je het ook in WM5 had, zou ik eerder verwachten dat het een probleem met het toestel is dan de software. Heb je al contact met HTC over dit probleem opgenomen?

Het komt mij in ieder geval niet bekend voor, en heb er geen andere over gehoord :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
hebben jullie trouwens ook wel eens, dat als je je pda gewoon op standby hebt staan zeg maar (dat hij aan staat, maar geen beeld) en dat hij soms opeens aangaat? dat gebeurt pas als je gebeld wordt of sms krijgt, maar dan gaat het beeld opeens aan en gebeurt er niks...

• DutchieSmokah
Bestaat er nog een ander programma dan phoneAlarm welke je telefoonkosten bijhoudt?
Ik zoek nl een programma waarmee ik kan zien hoeveel kosten ik heb gemaakt met al mijn telefoontjes,smsjes,internetgebruik en hoeveel euro ik nog over heb van mijn Orange abbo. phoneAlarm heeft weleenswaar een "Billing" mogelijkheid, deze is alleen niet echt gebruiksvriendelijk en men kan deze ook niet zo uitgebreid instellen. Dus tips iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door DutchieSmokah op 13-12-2007 14:22 ]

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik gebruik DKToday (1.80)
Deze houdt echter alleen het aantal minuten en het aantal smsjes bij. Minuten per dag en per maand. Je kunt zelf instellen vanaf welke dag van de maand hij moet resetten. En of je per minuut of per seconde moet betalen.

Je zult dan dus zelf moeten omrekenen naar geld. Gewoon onthouden hoeveel minuten je maximaal kunt met je beltegoed, dan heb je een goede indicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmark1985
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12-2023
ik heb ook adewidt 1.1 geinstalleerd. echter na een vastloper soft reset gedaan en wachtwoord is spontaat kwijt van de telefoon (niet van de sim dus)

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
NLmark1985 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:25:
ik heb ook adewidt 1.1 geinstalleerd. echter na een vastloper soft reset gedaan en wachtwoord is spontaat kwijt van de telefoon (niet van de sim dus)

iemand een oplossing?
Dit is een probleem in de meeste WM6 P3600 Roms.
Het is hopen dat HTC een driver update wilt uitbrengen.

De enigste oplossing voor je probleem is een hardreset.
Ik adviseer ten sterkste geen wachtwoord bescherming te gebruiken.

Voor versie 1.2 komen twee versies.
1. Geen last van verlies van wachtwoord en andere instellingen, maar geen a2dp
2. Wel a2dp, maar de kans op verlies van wachtwoord en andere instellingen.

Het verlies van instellingen treed alleen op na een softreset. Het gebeurd lang niet altijd.
De kans dat het gebeurd is groter indien je de CommManager open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Vraagje aan Adewidt:

Weet dat je druk bezig bent met de nieuwe ROM. Heb je enig idee wanneer deze beschikbaar is?
Wil graag namelijk mijn M700 flashen aangezien niemand intereses heeft.

Algemeen:

Hoe kan ik de RadioRom alleen flashen? Heb 1.46 gedownload, moet ik gewoon het exe bestand draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
ChiMan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:24:
Vraagje aan Adewidt:

Weet dat je druk bezig bent met de nieuwe ROM. Heb je enig idee wanneer deze beschikbaar is?
Wil graag namelijk mijn M700 flashen aangezien niemand intereses heeft.

Algemeen:

Hoe kan ik de RadioRom alleen flashen? Heb 1.46 gedownload, moet ik gewoon het exe bestand draaien?
Flashen gaat via RomUpdateUtility.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
adewidt schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:31:
[...]

Flashen gaat via RomUpdateUtility.exe.
Adewidt, thanks voor je reply.

Nog een vraagje: wat moet ik eerst flashen, radiorom of OS?
Ben van plan om jouw versie 1.2 erop te zetten en radiorom 1.46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
ChiMan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:11:
[...]

Adewidt, thanks voor je reply.

Nog een vraagje: wat moet ik eerst flashen, radiorom of OS?
Ben van plan om jouw versie 1.2 erop te zetten en radiorom 1.46
Maakt niet zo veel uit.

Mijn versie 1.1 bevat zowel een Radio ROM als OS.
Voor versie 1.2 moet ik nog bekijken of ik hier ook een Radio ROM in ga integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
adewidt schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:56:
[...]

Maakt niet zo veel uit.

Mijn versie 1.1 bevat zowel een Radio ROM als OS.
Voor versie 1.2 moet ik nog bekijken of ik hier ook een Radio ROM in ga integreren.
Met RadioRom is wel makkelijk :D
Bedankt voor al je moeite met de roms voor de Trinity!

104831

Was een beetje zenuwachtig, Adewidt's ROM 1,1 met radio erop geflashed, Geheel overbodig want alles zo gepiept en loopt als een trein.
Goed bezig Adewidt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122943

Ha Iedereen,

Ik heb net een maand een 3600 in bezit. bevalt erg goed to afgelopen week sinds mijn touch screen raar ging werken. het apparaat dacht telkens dat ik op de "start" knop drukte waardoor het start menu continu naar beneden en boven vloog. dit gebeurde telkens af en aan. het ene moment heel erg en het andere moment had ik nergens last van. toen ik mijn scherm kantelde dacht het apparaat dat ik telkens op de knop nieuw drukte, dus het lijkt op een hardware fout. nu toch maar de rom van adewit geupdate maar nu het probleem dat ik niet door het uitlijn menu heen kom omdat hij telkens denk dat ik links boven in de hoek tik. Garantie is dus vervlogen door dat ik de Adewit rom er op heb zitten. Telefoon is net nieuw. Wat zou ik het beste kunnen doen? Turks telefoon zaakje bezoeken? apparaat openschroeven en kijken of er een beeldscherm stekker los zit? als nog naar htc terug sturen?

Alvast bedankt!

Lucas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je hem niet terug flashen, zodat je gewoon aanspraak kan doen op de garantie?
als je hem open schroeft kan je het sowieso vergeten, omdat dan het garantie stickertje kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 05-06 11:39
Anoniem: 122943 schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:24:
Ha Iedereen,

Ik heb net een maand een 3600 in bezit. bevalt erg goed to afgelopen week sinds mijn touch screen raar ging werken. het apparaat dacht telkens dat ik op de "start" knop drukte waardoor het start menu continu naar beneden en boven vloog. dit gebeurde telkens af en aan. het ene moment heel erg en het andere moment had ik nergens last van. toen ik mijn scherm kantelde dacht het apparaat dat ik telkens op de knop nieuw drukte, dus het lijkt op een hardware fout. nu toch maar de rom van adewit geupdate maar nu het probleem dat ik niet door het uitlijn menu heen kom omdat hij telkens denk dat ik links boven in de hoek tik. Garantie is dus vervlogen door dat ik de Adewit rom er op heb zitten. Telefoon is net nieuw. Wat zou ik het beste kunnen doen? Turks telefoon zaakje bezoeken? apparaat openschroeven en kijken of er een beeldscherm stekker los zit? als nog naar htc terug sturen?

Alvast bedankt!

Lucas
Ga eens met een tandenstoker langs de randen van het scherm.. Misschien zit er stof onder waardoor hij denkt dat er gedrukt wordt.. Best vaak voorkomend probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248131

Hallo mensen,

Ik heb net een week de htcp3600 ik wil hier ook graag wm6 op flashen.
nu had ik een paar vragen.

1. als het verkeerd gaat kan je dan nog de wm5 versie erop zetten
2. welke rom is de beste keuze als ik zo het forum beetje lees lijkt het die van adewidt het beste
3. heb ik hier veel kenis voor nodig

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Het is mischien handiger om te weten dat er hier op tweakers verlangd wordt dat je zelf een beetje research doet of iig het zinnetje "p3600 flashen handleiding" hebt ingetikt in google?
1.) Ja dat zou kunnen als je het goed aanpakt.
2.) Ligt aan jezelf en wat je er mee wilt.
3.) Ligt er aan hoeveel je nu al weet.

Hopende je hiermee van voldoende info te hebben voorzien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 05-06 11:39
Anoniem: 248131 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:26:
Hallo mensen,

Ik heb net een week de htcp3600 ik wil hier ook graag wm6 op flashen.
nu had ik een paar vragen.

1. als het verkeerd gaat kan je dan nog de wm5 versie erop zetten
2. welke rom is de beste keuze als ik zo het forum beetje lees lijkt het die van adewidt het beste
3. heb ik hier veel kenis voor nodig

Alvast bedankt
1) Ligt eraan hoe erg het verkeerd gaat, als je je bootloader verkeerd flasht kun je hem terug sturen..
2) Persoonlijke keuze
3) Nou als je het verschil tussen de verschillende delen van een ROM niet weet zou ik eerst veel lezen voor je gaat beginnen.

Installeer sowieso Hard-SPL voordat je ook maar iets anders gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248131

Dank jullie voor wat info, heb hem al geflashd naar een versie van adewidt werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Heeft iemand ervaring met de nieuwe Mary Rom? Mary 3.5.3 (Lite of SuperLite)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=353171

en/of
Schap's rom
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355506

Ik heb eerst de Rom van adewidt gebruikt, maar deze was bij mij toch erg traag dus toen ben ik overgestapt op de rom van Bepe. Maar die vond ik ook niet alles :P (en hij maakt geen nieuwe meer denk ik..) Daarna ben ik overgestapt op de rom van Karmba (Karmba_a 6.2 EN om precies te zijn)

Maar deze vind ik nu ook niet meer zo heel prettig. Hij wil soms wel eens half vastlopen en de batterij gaat soms er snel leeg (zonder wifi, 3G, etc. aan) Maar de andere keer ook weer niet (met dezelfde instellingen en ook zonder wifi, 3G, etc.)
Ik weet dat Karmba een nieuwere versie heeft maar toch twijfel ik tussen Schaps rom en die van Mary

Dus.. iemand ervaring met een van die twee of beide? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249181

Ik heb sinds maart 2007 een HTC3600. Sinds oktober heb ik TomTom 6.0. Pas toen kwam ik erachter dat de GPS ontvanger (die mij door de verkoper beloofd was) niet op mijn apparaatje zat. Een bezoek in dit forum (meer dan geniaal, zou ik willen zeggen) leerde mij dat hij er wel op zit, maar dat de fabrikant niet de juiste software (op dit forum ROM genoemd?) mee heeft geleverd. Ik heb toen zo'n ROM gedownload. Niet die van adewidt (of een ander), want het leek mij wel zo veilig om de officiele van HTC te nemen.

Wat maakt die van adewidt nou beter (want daar is iedereen het wel over eens)? Is het voor mij handig om die te nemen?

Een andere vraag. Het duurt altijd een eeuwigheid voordat TomTom een signaal heeft. Als hij er 1maal 1 heeft, dan blijft hij ook.
adewidt schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:21:
[...]

De GPS heeft geen opties.

Gewoon een navigatieprogramma installeren en het programma zo instellen dat het op com-9 zoekt naar GPS signaal. Meer hoef je niet te doen.
Ik kan verschillende instellingen voor de GPS kiezen, in het TomTom menu Eerst is het simpel:
-Wijzig voorkeuren
-Toon GPS-status
-Stel in

Daar wordt het lastig. Ik kan kiezen uit:
-TomTom Bluetooth GPS-ontvanger
-TomTom bekabelde GPS-ontvanger
-Andere Bluetooth GPS-ontvanger
-Andere NMEA GPS-ontvanger

Ik heb helegaar geen bluetooth of kabel, wij HTC-ers hebben een ingebouwde GPS!

Afijn,
-Als ik TT Bluetooth kies, blijft hij hangen op "verbinding met GPS wordt gemaakt". Dat is hem dus niet.
-Als ik TT kabel kies, meldt hij: "geen GPS-apparaat / verbinding met GPS wordt gemaakt". Dat is hem dus ook niet.
-Als ik andere NMEA kies, danmoet ik een BAUDsnlheid instellen (default 9600) en vervolgens (ja die : dingen staan er zo bij):
COM3:
GPS in COM9
COM7:
RIL on COM6:
S2410 IRDA
Ik kies hier COM9. Nu wordt de GPS-ontvanger gevonden en krijg ik de mededeling "Wacht op bruikbaar GPS-signaal"
-Als ik andere bluetooth kies, krijg ik een mededeling en de vraag of ik door wil gaan: Ik kies doorgaan. Vervolgens weer dezelfde 5 opties waarvan ik GPS in COM9 kies. Nu ook weer de mededeling "Wacht op bruikbaar GPS-signaal"

Die laatste heb ik de afgelopen drie maanden gebruikt.
Het duurt dan meestal wel allejezus lang voordat ik signaal heb.

Vragen:
-Wat kan ik hier aan doen?
-Moet ik andrere NMEA kiezen of andere bluetooth (beiden kloppen eigenlijk niet)? Ik lees hier dat anderen wel de optie "zoek naar ingebouwde GPS" hebben???
-Heeft een fabrieks-ROM hierop invloed? Helpt de ROM van adewidt?
-TomTom loopt af en toe vast; ff op het rode hoorntje klikken en vervolgens op het geminimaliseerde TomTom-logo klikken: dan werkt hij weer. Blijft wel irritant. Kan dit veroorzaakt worden door het gebrek aan een oplader? Dat ding ligt meestal los op de bijrijders stoel (inbouw set komt morgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Anoniem: 249181 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:33:
Ik heb sinds maart 2007 een HTC3600. Sinds oktober heb ik TomTom 6.0. Pas toen kwam ik erachter dat de GPS ontvanger (die mij door de verkoper beloofd was) niet op mijn apparaatje zat. Een bezoek in dit forum (meer dan geniaal, zou ik willen zeggen) leerde mij dat hij er wel op zit, maar dat de fabrikant niet de juiste software (op dit forum ROM genoemd?) mee heeft geleverd. Ik heb toen zo'n ROM gedownload. Niet die van adewidt (of een ander), want het leek mij wel zo veilig om de officiele van HTC te nemen.

Wat maakt die van adewidt nou beter (want daar is iedereen het wel over eens)? Is het voor mij handig om die te nemen?
software is iets wat je erbij kunt installeren. Maar een ROM is iets wat je flasht. Om het simpel te vergelijken met windows:
software: je installeert gewoon een programma
ROM: je installeert windows opnieuw

Het verschil tussen de originele rom en een custom rom is dat bij een custom rom alles geoptimaliseerd wordt en eventueel in een andere taal. Die van adewidt heb je bijvoorbeeld in het nederlands en wwe (world wide english, toch?:P)
Zo kunnen weinig tot niet gebruikte programma's eruit gehaald zijn. Allerlei tweaks worden toegepast, etc. etc.
Sommige maken de rom ook heel kaal, vrijwel geen programma's. Voordeel ervan is dat ze dan snel zijn met meer storage.
(dit is niet het hele verhaal, maar ff alles snel in het kort gezegd)
Een andere vraag. Het duurt altijd een eeuwigheid voordat TomTom een signaal heeft. Als hij er 1maal 1 heeft, dan blijft hij ook.

[...]

Ik kan verschillende instellingen voor de GPS kiezen, in het TomTom menu Eerst is het simpel:
-Wijzig voorkeuren
-Toon GPS-status
-Stel in

Daar wordt het lastig. Ik kan kiezen uit:
-TomTom Bluetooth GPS-ontvanger
-TomTom bekabelde GPS-ontvanger
-Andere Bluetooth GPS-ontvanger
-Andere NMEA GPS-ontvanger

Ik heb helegaar geen bluetooth of kabel, wij HTC-ers hebben een ingebouwde GPS!

Afijn,
-Als ik TT Bluetooth kies, blijft hij hangen op "verbinding met GPS wordt gemaakt". Dat is hem dus niet.
-Als ik TT kabel kies, meldt hij: "geen GPS-apparaat / verbinding met GPS wordt gemaakt". Dat is hem dus ook niet.
-Als ik andere NMEA kies, danmoet ik een BAUDsnlheid instellen (default 9600) en vervolgens (ja die : dingen staan er zo bij):
COM3:
GPS in COM9
COM7:
RIL on COM6:
S2410 IRDA
Ik kies hier COM9. Nu wordt de GPS-ontvanger gevonden en krijg ik de mededeling "Wacht op bruikbaar GPS-signaal"
-Als ik andere bluetooth kies, krijg ik een mededeling en de vraag of ik door wil gaan: Ik kies doorgaan. Vervolgens weer dezelfde 5 opties waarvan ik GPS in COM9 kies. Nu ook weer de mededeling "Wacht op bruikbaar GPS-signaal"

Die laatste heb ik de afgelopen drie maanden gebruikt.
Het duurt dan meestal wel allejezus lang voordat ik signaal heb.

Vragen:
-Moet ik andrere NMEA kiezen of andere bluetooth (beiden kloppen eigenlijk niet)? Ik lees hier dat anderen wel de optie "zoek naar ingebouwde GPS" hebben???
-Heeft een fabrieks-ROM hierop invloed? Helpt de ROM van adewidt?
-TomTom loopt af en toe vast; ff op het rode hoorntje klikken en vervolgens op het geminimaliseerde TomTom-logo klikken: dan werkt hij weer. Blijft wel irritant. Kan dit veroorzaakt worden door het gebrek aan een oplader? Dat ding ligt meestal los op de bijrijders stoel (inbouw set komt morgen).
Je moet kiezen voor andere NMEA GPS-ontvanger. Dat het soms wat lang duurt voordat je signaal hebt komt omdat hij in het begin eerst verbinding moet maken met satalieten. Want waarschijnlijk geeft hij al wel snel het bericht dat de gps gevonden is en dat hij opzoek is naar signaal. Een reden dat hij hier lang over doet kan zijn dat hij ergens achter ligt ofzo. In mijn huis heb ik bijvoorbeeld geen gps bereik. Als ik bij een raam sta een klein beetje. Ben ik op zolder heb ik goed gps bereik

Er is ook een bepaalde baudsnelheid die je moet kiezen voor deze gps ontvanger. Welke dat ook alweer is weet ik niet meer precies. Maar als het goed is pakt hij uiteindelijk toch de juiste wanneer je de verkeerde kiest (heb ik ooit ergens gelezen :P) Maar this natuurlijk beter wanneer je direct de juiste baud pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Anoniem: 249181 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:33:
Vragen:
Je moet minimaal versie 6.0.3.0 hebben om de optie ingebouwde GPS te krijgen.
Ga 'ns opzoek naar atifix.cab. Dat lostte bij mij alle problemen met 't hangen in TT6 op.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Vastlopen van TT kan ook door te veel POI' aangevinkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249181

Awkwarding schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:21:Het verschil tussen de originele rom en een custom rom is dat bij een custom rom alles geoptimaliseerd wordt en eventueel in een andere taal. Die van adewidt heb je bijvoorbeeld in het nederlands en wwe (world wide english, toch?:P)
Zo kunnen weinig tot niet gebruikte programma's eruit gehaald zijn. Allerlei tweaks worden toegepast, etc. etc.
Sommige maken de rom ook heel kaal, vrijwel geen programma's. Voordeel ervan is dat ze dan snel zijn met meer storage.
(dit is niet het hele verhaal, maar ff alles snel in het kort gezegd)
Hmm, ik zie (nog) niet in waarom ik dat zou doen. Don't fix it when it ain't broken.........
Je moet kiezen voor andere NMEA GPS-ontvanger. Dat het soms wat lang duurt voordat je signaal hebt komt omdat hij in het begin eerst verbinding moet maken met satalieten. Want waarschijnlijk geeft hij al wel snel het bericht dat de gps gevonden is en dat hij opzoek is naar signaal. Een reden dat hij hier lang over doet kan zijn dat hij ergens achter ligt ofzo. In mijn huis heb ik bijvoorbeeld geen gps bereik. Als ik bij een raam sta een klein beetje. Ben ik op zolder heb ik goed gps bereik

Er is ook een bepaalde baudsnelheid die je moet kiezen voor deze gps ontvanger. Welke dat ook alweer is weet ik niet meer precies. Maar als het goed is pakt hij uiteindelijk toch de juiste wanneer je de verkeerde kiest (heb ik ooit ergens gelezen :P) Maar this natuurlijk beter wanneer je direct de juiste baud pakt
Ah, ik heb het idee dat 'andere NMEA' al beter gaat dan 'andere bluetooth'. Het is idd zo dat hij wel bijna direct een apparaat vindt, maar dan moet zoeken naar een signaal. Dit heeft echter niets met de plek te maken. Ik ben eens van Den Haag naar Utrecht gereden, zonder dat hij een signaal oppakt. Ook als je buiten staat en dat ding in je hand houdt, duurt het lang. Maar goed, het leek vanochten al sneller te gaan.
Bij de weg: de default Baud is 9600. Die houd ik maar aan.
magic_nl schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:56:
Je moet minimaal versie 6.0.3.0 hebben om de optie ingebouwde GPS te krijgen.
Ik kan nergens vinden welke versie ik heb, maar het zal wel een oudere zijn. Wel vreemd dat ik niet snel&eenvoudig kan zien welke versie ik heb. Ligt dan aan mij? Kan ik eventueel makkelijk upgraden?
Ga 'ns opzoek naar atifix.cab. Dat lostte bij mij alle problemen met 't hangen in TT6 op.
Klopt het dat ik dit bestand alleen met een username en password kan krijgen? Of kan ik het egrens op deze site vinden? Is me niet gelukt.....
ChiMan schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:26:
Vastlopen van TT kan ook door te veel POI' aangevinkt te hebben.
Ik heb inmiddels ook ergens gevonden dat dit de oorzaak kan zijn. Echter, ik heb niet het flauwste benul wat een POI is, laat staan hoe ik er een aantal dicht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Anoniem: 249181 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:26:
Ik kan nergens vinden welke versie ik heb, maar het zal wel een oudere zijn. Wel vreemd dat ik niet snel&eenvoudig kan zien welke versie ik heb. Ligt dan aan mij? Kan ik eventueel makkelijk upgraden?
Simpel: Start TomTom. Zie je bij 't opstarten 2 handen is 't 6.0.3.0 of hoger. Je kunt ook kijken door te drukken op de signaalsterkte indicator van de GPS. Dan komt net boven de OK knop de versie te staan.
Klopt het dat ik dit bestand alleen met een username en password kan krijgen? Of kan ik het egrens op deze site vinden? Is me niet gelukt.....
Je bedoelt via deze site: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=297717?
Dat klopt even 'n accountje aanmaken en downloaden maar.
Ik heb inmiddels ook ergens gevonden dat dit de oorzaak kan zijn. Echter, ik heb niet het flauwste benul wat een POI is, laat staan hoe ik er een aantal dicht zet.
Even inwijden in het jargon: POI = Place Of Interest ofwel in 't nederlands nuttige plaats. Als je bijv. veel flitspalen en andere zaken weer laat geven op de kaart vertraagt dat enigzins, maar bij mij was toch echt de atifix de oplossing.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mocht iemand het nog exact willen weten. Gisteren bij een vriend gedaan emt de P4350 (Kaiser geloof ik):

Andere NMEA GPS ontvanger
Baud 4800
Com4

Die instelling werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Voor de P3600 is het bij mij toch echt COM9. de baud snelheid maakt niet uit, heb van alles gebruikt tussen de 2400 en 57000, werkt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

104831 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:25:
[...]

Voor de P3600 is het bij mij toch echt COM9. de baud snelheid maakt niet uit, heb van alles gebruikt tussen de 2400 en 57000, werkt allemaal
Ok, dan zit er dus wel verschil in tussen beide phones. Ik kon het niet controleren, ik had wel interne GPS-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 14:59
Ik heb een vraag,

Ik wil mijn HTC P3600 opnieuw installeren aangezien hij vaak erg traag is en bij het openen van filmpjes blijft hij hangen in de verkenner van mijn HTC.

Nu wil ik de software (Windows mobile 5) opnieuw installeren maar ik kan nergens vinden hoe dit te doen. Of als het kan wil ik mobile 6 gaan installeren.

Iemand een idee, alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44

13art

Moderator Mobile
nachtwaker schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:29:
Ik heb een vraag,

Ik wil mijn HTC P3600 opnieuw installeren aangezien hij vaak erg traag is en bij het openen van filmpjes blijft hij hangen in de verkenner van mijn HTC.

Nu wil ik de software (Windows mobile 5) opnieuw installeren maar ik kan nergens vinden hoe dit te doen. Of als het kan wil ik mobile 6 gaan installeren.

Iemand een idee, alvast bedankt voor jullie hulp
In je handleiding staat hoe je een harde reset moet doen. Als je dit doet wordt je toestel weer helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dan verlies je alle data die op je toestel staat (niet dat wat op je geheugenkaart staat). Dan is je toestel weer helemaal zoals die was toen je hem kocht.

Als je WM6 er op wil zetten, dan moet je die downloaden via de website van HTC (als er een WM6 versie voor de P3600 is, maar dat weet ik niet) en je kan ook versies vinden op XDA-Developers.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 14:59
Wat bedoel je met alle data, is dat de data die staat op het interne geheugen. Neem aan dat ik mijn contacten (tel nummers, mail adressen) behouden blijven. Of moet ik die ook effe backup-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is worden deze al gesyncroniseerd met je pc, en worden deze er automatisch weer opgezet. Bij mij iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44

13art

Moderator Mobile
nachtwaker schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:02:
Wat bedoel je met alle data, is dat de data die staat op het interne geheugen. Neem aan dat ik mijn contacten (tel nummers, mail adressen) behouden blijven. Of moet ik die ook effe backup-en
Met alle Data bedoel ik alle data in je internet geheugen. Kortom ook je adressen, telefoonnummers, etc. Maar idd dit staat al in outlook, en anders even een backup maken en deze backup op je geugenkaartje zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Gebruik anders ff PIM, een freeware programma om contacts,sms,taken,agenda mail te backupen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_inc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 07:48
Nu lees ik net op de frontpage van tweakers dat iedereen zich druk aan het maken is over de msm7200 chip van Qualcomm, omdat deze open gl en video acceleratie mogelijkheden zou hebben.

http://life.tweakers.net/nieuws/51467/htc-reageert-op-driver-klachten.html

Nu dacht ik gelezen te hebben dat de Trinity ook een Qualcomm chip aan boord heeft, dus ik gaan zoeken kom ik de datasheet van deze chip tegen.

http://www.datasheetarchive.com/preview/2484220.html

Wat blijkt deze chip bied ook onderstuning voor deze funties. Als de drivers voor de msm7200 verbeterd kunnen worden lijkt mij dat de Trinity hier ook duidelijk voor in aanmerking komt.

Edit: Hier nog een plaatje van het PCB van de Trinity waar de msm6275 duidelijk zichtbaar is.

http://img198.imageshack.us/img198/224/trinityfrontpd1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Frag_inc op 23-01-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik wil een CAR charger voor de P3600..

Iemand tips?

Dit is toch gewoon MINI USB??

Pagina: 1 2 3 4 Laatste