Is al jaren zo bij TT is mijn ervaring en kan absoluut geen kwaad, met twee satellieten is je positiebepaling ook nog prima te doen. 7 is echt overkill.....gemiddeld 4 a 5 is normaal....ik spreek ff voor mijzelf....Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:15:
Heb vanaf de zijlijn vele forums bijgehouden over de TyTn II (P4550, Kaiser) en heb hem dan ook eindelijk in bezit. Erg tevreden mee!
Heb alleen 2 vragen waarvan ik me afvraag of iemand dit ook heeft:
1. Het valt me op dat TomTom 6.032 (bijgeleverd) ondanks de snelle fix tijdens het rijden enorme schommelingen heeft met de satellieten... 4...5....6...dan weer 5 en niet verder is gekomen dan het een na laatste streepje bereik. Zelfs buiten in de tuin (30 min. geleden) niet meer dan 7 satellieten, maar dit was meer uitzondering dan regel. Kan niet zo snel terug vinden of hier iets voor is? Iemand anders ook deze schommelingen?
Iemand?
Verwijderd
Ik heb het al eens eerder gezegd, ik gebruik bijna alles van SPB en merk echt eerlijk waar, scouts honour geen vertraging door deze proggies.....dus try before you cry zou ik zeggen.....BoomSmurf schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:36:
[...]
Hulde!![]()
* BoomSmurf verwijst Batti vriendelijk doch dringend naar de prullebak
Om eerlijk te zijn had ik al zo'n vermoeden, maar denk vraag het eerst voor ik het er af gooi, dan 10 dagen denk dat het goed gaat en dat 'ie dan alsnog crasht. Nog een aanrader voor vervanging? (geen SPB... Ik wil mn PDA graag ook nog gebruiken)
Heerlijk nieuws.....edit2: GSMWEB krijgt morgen weer een lading TyTNII binnen als het goed is!!
Gisteren maar ook direct 6GB Micro SD aangeschaft, jammer dat 8GB nog niet uit is.
Sterker nog, de conditie van een Lithium Ion accu krijgt hierdoor een beter uithoudingsvermogen. Die rapid/superfast chargers zijn de killers.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:52:
[...]
Ik laad mijn HTC Wizard al 2,5 jaar alleen maar op via USB (en af en toe in de auto), en de accu doet het nog steeds prima. Via USB laadt een stuk langzamer, maar niet "kwalitatief" minder of zo.
Dus de Tytn II kan je ook via USB opladen, zeker een stuke overheen gelezen bij de post intro.
@ BoomSmurf:BoomSmurf schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:24:
Voor de geinterresseerden:
Nieuwe versie van KaiserTweak uit. Aantal meer opties en een aantal fixes (auto disconnect bijvoorbeeld). Complete rewrite.
Werkt de autodisconnecten na het automatisch laten ophalen van hotmail door windows live nu ook? Want dat werkte namelijk niet met je vorige versie.
Ligt het aan mij of is Internet Explorer op de TyTN 2 stukken tragen dan op de Wizard (met WM6
)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
hmz.. ik heb geen geluid meer als er gebeld wordt !! help !!
heb alle instellingen nog eens nagekeken en alles klopt.
zelfs na een soft reset geen geluid tijdens het bellen.
als ik bij de instellingen voor geluid (5de 'tablad' in today's home) een geluid seecteer hoor ik hem wel.
heb hem ingesteld als bellen en trillen. hij trilt wel maar geen geluid meer als ik gebeld wordt..
erg irri!!
(en die triller gaat aan 1 stuk achter elkaar door, dat schijnt normaal te zijn maar ook ni handig, trillen met onderbrekingen voel je beter)
EDIT: gevonden, in de bovenste balk staat een luidsprekertje, en het volume van de telefoon stond helemaal omlaag. hoe dit is gekomen? waarschijnlijk omdat ik tijdens dat de telefoon overging aan het jog-wheel heb gedraait... probleem opgelost dus
als ik bij de instellingen voor geluid (5de 'tablad' in today's home) een geluid seecteer hoor ik hem wel.
heb hem ingesteld als bellen en trillen. hij trilt wel maar geen geluid meer als ik gebeld wordt..
erg irri!!
(en die triller gaat aan 1 stuk achter elkaar door, dat schijnt normaal te zijn maar ook ni handig, trillen met onderbrekingen voel je beter)
EDIT: gevonden, in de bovenste balk staat een luidsprekertje, en het volume van de telefoon stond helemaal omlaag. hoe dit is gekomen? waarschijnlijk omdat ik tijdens dat de telefoon overging aan het jog-wheel heb gedraait... probleem opgelost dus
[ Voor 19% gewijzigd door henkstr op 09-10-2007 10:45 ]
Verwijderd
Heb je het profiel aangepast?? Ik gebruik Htc Home niet meer maar je kan volgens mij profiel Normaal zo aanpassen dat hij wel trilt en geluid op niveau 0 (nul) staat....stomme vraag maar als je op luidsprekertje klikt boven in scherm staat linkse schuifje niet helemaal beneden he en keuze is dan Aan...(of Engelse variant) ?henkstr schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:25:
hmz.. ik heb geen geluid meer als er gebeld wordt !! help !!
erg irri!!
was geen stomme vraag dus.. hihi.. had het net gevonden voor jij poste hierVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:44:
[...]
Heb je het profiel aangepast?? Ik gebruik Htc Home niet meer maar je kan volgens mij profiel Normaal zo aanpassen dat hij wel trilt en geluid op niveau 0 (nul) staat....stomme vraag maar als je op luidsprekertje klinkt boveninscherm staat linkse schuifje niet helemaal beneden he en keuze is dan Aan...(of Engelse variant) ?

Weet iemand hoe ik een 2e klok op het scherm kan toveren ?
M'n dochter zit een jaar in Curacao en t leek me grappig die tijd naast de onze te zien .
@ boomsmurf
Dank je voor je tweakprogramma
Het disconnecten however van de gprs na het binnenhalen van de weersverwachting werkt hier niet
Verder lijkt alles te werken en ziet het er gelikt uit
M'n dochter zit een jaar in Curacao en t leek me grappig die tijd naast de onze te zien .
@ boomsmurf
Dank je voor je tweakprogramma
Het disconnecten however van de gprs na het binnenhalen van de weersverwachting werkt hier niet
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Werkt bij iemand die nieuwe versie van Opera op zn Vario 3 ?
Als ik em installeer krijg ik alleen even het welbekende klokje te zien en dan gebeurd er niks, hij staat ook niet bij mn actieve programma's. Een reset haalt niks uit
Als ik em installeer krijg ik alleen even het welbekende klokje te zien en dan gebeurd er niks, hij staat ook niet bij mn actieve programma's. Een reset haalt niks uit
Verwijderd
Had je hier al gekeken HTC TyTN II (Kaiser) deel 3 ...ricost schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:10:
Werkt bij iemand die nieuwe versie van Opera op zn Vario 3 ?
sorryVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:21:
[...]
Had je hier al gekeken HTC TyTN II (Kaiser) deel 3 ...

hier een directe link voor Opera op een NL TyTN2, misschien iets voor in de OP?Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:21:
[...]
Had je hier al gekeken HTC TyTN II (Kaiser) deel 3 ...
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
DaSaN schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:06:
Werkt de autodisconnecten na het automatisch laten ophalen van hotmail door windows live nu ook? Want dat werkte namelijk niet met je vorige versie.
Ik kan niks zeggen over specifieke programma's die het gebruiken. Het werkt op zich nu wel. Als ik naar mn mail account (POP3 en IMAP) ga en 'verzenden en ontvangen' doe wordt er connectie gemaakt en die wordt ook weer automatisch verbroken. Het werkt weer niet als ik via Opera ga browsen, en ik heb van mensen gehoord dat het niet met Live! mail werkt, en van anderen weer dat het juist wel werkt (wellicht verschillende versies?). Dat zul je moeten proberen dus.scorpio schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:56:
Dank je voor je tweakprogramma![]()
Het disconnecten however van de gprs na het binnenhalen van de weersverwachting werkt hier niet![]()
Ik heb zo een donkerbruin koffiedik vermoeden dat deze auto disconnect OS functie alleen in actie komt als de verbinding op een bepaalde manier programmatisch tot stand gebracht wordt, en het dus per programma verschilt of het wel of niet er mee werkt. Dat het met Opera bijvoorbeeld niet werkt, kan ik me dan nog iets bij voorstellen, maar dat een Microsoft eigen product er geen rekening mee houdt is wel erg slordig
Mja ik verwacht echter wel, aangezien dit volgens mij iets van WM6 is, dat dit na een paar software updates wel beter werkt.
Nja ik moet zeggen dat ik soms inderdaad het idee heb dat ik nog gewoon met mn Vario I aan het kloten ben. Zelfs met alle tweaks die samen toch wel wat effect hebben vind ik de TyTN2 eigenlijk teleurstellend langzaam.ricost schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:09:
Ligt het aan mij of is Internet Explorer op de TyTN 2 stukken tragen dan op de Wizard (met WM6)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:57:
Ik heb het al eens eerder gezegd, ik gebruik bijna alles van SPB en merk echt eerlijk waar, scouts honour geen vertraging door deze proggies.....dus try before you cry zou ik zeggen.....
[ Voor 23% gewijzigd door BoomSmurf op 09-10-2007 12:26 ]
Verwijderd
Ok...ja die gebruik ik nou net niet.....mis hem ook niet.....dus daar ligt wellicht ons verschil van mening.....BoomSmurf schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:22:
[...]
Het was specifiek de SPB Today plugins die mn Vario I tot stilstand gebracht hebben, volgens mij zat dat in SPB Pocket Plus... Voor de rest prima software hoor, hele leuke dingen zaten daar in, maar ja... blijf nu toch huiverig voor ze
Het is wel de M.Gieliovd520 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:46:
Ja, of het nou de M of de X is, het wordt mij niet duidelijk.
Mobilecowboys zegt zelfs dat die dit jaar nog te koop is! :)
Werkt bij mij wel, standaard msn, op een NL TyTN II(trouwens met alle soorten van mail ophalen werkt het oke bij mij)DaSaN schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:06:
[...]
@ BoomSmurf:
Nee, zo stond ie bij mij niet ingesteld. Dus ik denk niet dat dat het probleem was.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
Had je misschien batti ingesteld op always on top?
Dat kan scherm conflicten geven.
Zonder batti doet ie het echt al dagen zonder problemen.
Ik heb de passieve houder vorige week al besteld. Echter was hij toen nog niet op voorraad en ik heb hem nog steeds niet binnen. Hopelijk heb jij meer geluk.henkstr schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:55:
de bridit houder is er voor de TyTN II !! [GSMplaza]
voor de Active Holder with Cigarette Lighter Plug:
http://www.brodit.com/static/productlisting.jsp?parent=s405
[afbeelding]
Anders moet je hier ook even kijken voor meerdere houders
zie: http://www.gpsplaza.nl/page.htm?brodit.asp
heb hem betsteld samen met de HR-Richter houder Global 8 en een HR-Richter plakplaatje voor de bevestiging van een HR-Richter houder. Als het goed is komt ie vandaag nog binnen !!
De toestel zou ook HSUPA moeten ondersteunen, doet hij dat ook? Of alleen de modellen in USA krijgen deze ondersteuning?
http://www.intomobile.com...has-finally-launched.html
http://www.intomobile.com...has-finally-launched.html
Dus jij hebt gewoon bij de instellingen van Windows Live aangegeven dat hij automatisch bijv ieder uur moet controleren opnieuwe mail in je hotmail-account? En dan controleert hij dat, downloadt eventuele nieuwe berichten, en verbreek de verbinding weer?kenniani schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:30:
[...]
Werkt bij mij wel, standaard msn, op een NL TyTN II(trouwens met alle soorten van mail ophalen werkt het oke bij mij)
Dat zou namelijk geweldig zijn, aangezien ik dan tenminste de dag doorkom met 1 acculading!
Hmmm, past de battery van de Tytn 1 dan niet ?Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:40:
Iemand al een zwaarde accu voor de HTC kaiser gespot?
Of is deze weer anders

[ Voor 6% gewijzigd door Windkracht13 op 09-10-2007 14:00 ]
Ik heb weliswaar een Parrot 3200, maar een deel van de problemen heb ik ook.Remz-Jay schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:46:
[...]
Verder wordt nog steeds alleen het geluid van telefoongesprekken via de carkit afgespeeld, overige geluiden (zoals tomtom instructies) blijven gewoon op het apparaat. Zijn er meer mensen, met bijv. andere Parrot carkits, die hier last van hebben, of is het meer een 3400LS probleem?
De TyTN II ziet de carkit ook als "handsfree" apparaat, met een headset icoontje. Is dit normaal voor alle carkits, of detecteert mijn telefoon de carkit gewoon onjuist?
Dan heb ik nog wat kleine zaken die op zich niet hinderlijk zijn voor het functioneren van het geheel, maar wel enigszins vreemd zijn. Zo gaf mijn carkit eerst de naam van mijn telefoon in het scherm weer zodra deze verbonden was.. nu is dat ineens veranderd in mijn voor- en achternaam, hoewel ik volgens mij niets veranderd heb. Ook wil de carkit de netwerknaam niet weergeven. Er verschijnt altijd "Network OK" in het venster. Één keer gaf hij na het pairen "NL VODAFONE" weer (zoals het met dezelfde sim in mijn oude nokia 6680 ook altijd het geval was), maar het moest bij die ene keer blijven. Valt dit ergens in te stellen?
Ik draai ook de laatste firmware versie op mijn carkit, maar zelfs daarin kan ik bij het toevoegen van een nieuw toestel niet voor een WM5 of WM6 toestel kiezen.. enkel Windows CE, een aantal toestelnamen die helemaal geen Windows of Symbian draaien, en "Other phone". Alle 3 categorieën opties geprobreerd, maar geen van deze opties levert verbetering.
TomTom wordt inderdaad niet afgespeeld via de speakers. Ik heb met m'n laptop ook een verbinding gemaakt met de parrot. Die zag twee diensten (serieel tbv upgrade firmware en headset). Als je in dit geval headset kiest, wordt een een gesprek opgebouwd (wordt ook gepresenteerd als binnenkomend gesprek op de parrot) en en kan je je laptopgeluiden via de Parrot laten afspelen. Oke, je hebt er niks aan, maar het geeft een beeld van hoe deze functie kan werken.
Die netwerkmelding heb ik ook. Ik zit dan wel op Telfort, maar krijg ook 9 van de 10 keer de melding: Netwerk OK. Wanneer ik de telefoon van mijn vrouw aanmeld (samsung), komt er wel keurig NL KPN te staan...
De telefoongids problemen heb ik niet. Ik heb wel met Outlook alle contacten hetzelfde format gegeven (achternaam, voornaam) en ook de juiste velden gebruikt bij naam. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft...
Ik heb echter hele andere problemen waarvan ik graag zou weten of anderen deze ook hebben. Dit is in combinatie met een Volvo S40 High Audio. Geen idee waardoor dit allemaal wordt veroorzaakt...
Bij zelf bellen:
- Parrot schakelt radio uit, breng gesprek tot stand, maar gesprek komt binnen op de Tytn (niet handsfree)
- Gesprek wordt opgezet en meteen weer verbroken
- Parrot hangt tijdens kiezen. Reset nodig (auto uitzetten).
Bij gebeld worden:
- Gesprek wordt aangeboden op de Parrot, maar kan niet aangenomen worden.
- gesprek komt binnen op Parrot en verbinding valt weg tussen Tytn en Parrot
- Gesprek wordt aangenomen, maar komt niet binnen op de Parrot, maar op de Tytn (niet handsfree)
Tijdens gesprekken:
- Parrot schakelt uit tijdens gesprek
Bij beeindiging van gesprekken:
- Na gesprekken wordt verbinding volgens Parrot niet verbroken, houdt ook de radio in de mute. Is dan ook niet meer te bedienen. Moet auto uit zetten om Parrot te resetten.
- Na gesprek wordt parrot wel vrijgegeven, maar mute van de radio blijft hangen.
- Soms spontane reset van parrot, na afloop gesprek
Algemeen:
- Geluid soms erg slecht. Ik hoor de andere partij goed, maar zij mij niet...
Bedankt voor de hulp!
V1615 idd..DJ-R schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:09:
[...]
wanneer heb je m besteld dan? of heb je m gewoon in de vodafone shop gehaald?
--edit: bedoel je trouwens niet de v1615? de v1605 is het oude model --
Woensdag meen ik..
Maar is nog weinig ondersteuning van vodafone uit..
instellingen via sms kan nog niet via website.
Live werkt bij mij niet (dus de vodafone messenger downloaden lukt niet en de microsoft WM messenger 10 krijg ik geen instellingen scherm om de vodafone instellingen erin te zetten etc)
bereik is echt niet geweldig waar het op ander toestel (nokia 6600) wel geweldig is..
weet allemaal nog niet wat ik er van moet denken
moet ook eerlijk bekennen dat ik niet thuis ben in de telecom wereld en er neit echt veel intresse in heb. Wil enkel dat het werkt en pluis me dat uit en wat leuke tools etc.
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 09-10-2007 14:01 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Volgens mij is dat ding rijp voor de prullebakAnamorph schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:59:
[...]
Ik heb weliswaar een Parrot 3200, maar een deel van de problemen heb ik ook.
TomTom wordt inderdaad niet afgespeeld via de speakers. Ik heb met m'n laptop ook een verbinding gemaakt met de parrot. Die zag twee diensten (serieel tbv upgrade firmware en headset). Als je in dit geval headset kiest, wordt een een gesprek opgebouwd (wordt ook gepresenteerd als binnenkomend gesprek op de parrot) en en kan je je laptopgeluiden via de Parrot laten afspelen. Oke, je hebt er niks aan, maar het geeft een beeld van hoe deze functie kan werken.
Die netwerkmelding heb ik ook. Ik zit dan wel op Telfort, maar krijg ook 9 van de 10 keer de melding: Netwerk OK. Wanneer ik de telefoon van mijn vrouw aanmeld (samsung), komt er wel keurig NL KPN te staan...
De telefoongids problemen heb ik niet. Ik heb wel met Outlook alle contacten hetzelfde format gegeven (achternaam, voornaam) en ook de juiste velden gebruikt bij naam. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft...
Ik heb echter hele andere problemen waarvan ik graag zou weten of anderen deze ook hebben. Dit is in combinatie met een Volvo S40 High Audio. Geen idee waardoor dit allemaal wordt veroorzaakt...
Bij zelf bellen:
- Parrot schakelt radio uit, breng gesprek tot stand, maar gesprek komt binnen op de Tytn (niet handsfree)
- Gesprek wordt opgezet en meteen weer verbroken
- Parrot hangt tijdens kiezen. Reset nodig (auto uitzetten).
Bij gebeld worden:
- Gesprek wordt aangeboden op de Parrot, maar kan niet aangenomen worden.
- gesprek komt binnen op Parrot en verbinding valt weg tussen Tytn en Parrot
- Gesprek wordt aangenomen, maar komt niet binnen op de Parrot, maar op de Tytn (niet handsfree)
Tijdens gesprekken:
- Parrot schakelt uit tijdens gesprek
- Na gesprekken wordt verbinding volgens Parrot niet verbroken, houdt ook de radio in de mute. Is dan ook niet meer te bedienen. Moet auto uit zetten om Parrot te resetten.
- Na gesprek wordt parrot wel vrijgegeven, maar mute van de radio blijft hangen.
- Soms spontane reset van parrot, na afloop gesprek
Algemeen:
Bedankt voor de hulp!
Zou je denken?Elwin23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:31:
[...]
Volgens mij is dat ding rijp voor de prullebak

Rare is alleen wel, dat ik deze problemen alleen heb in combinatie met de Tytn. Met de Samsung, geen problemen en met standalone doet de tytn het ook prima...
Dat dubbele namen ligt aan je contact list. De mensen boven de A zijn de personen die hun volledige naam in het achternaam veld hebben. Alfabetisch gaat niets boven een letter. voorbeeld:Remz-Jay schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:46:
[...]
Mijn Parrot 3400LS-GPS doet precies hetzelfde! Boven de A staat een tiental namen, voornamelijk beginnend met een M.. maar ik kan niet ontdekken waarom ze daar staan.. ze zijn net zo ingevoerd als de overige namen die wel netjes alfabetisch weergegeven worden.
Verder wordt nog steeds alleen het geluid van telefoongesprekken via de carkit afgespeeld, overige geluiden (zoals tomtom instructies) blijven gewoon op het apparaat. Zijn er meer mensen, met bijv. andere Parrot carkits, die hier last van hebben, of is het meer een 3400LS probleem?
De TyTN II ziet de carkit ook als "handsfree" apparaat, met een headset icoontje. Is dit normaal voor alle carkits, of detecteert mijn telefoon de carkit gewoon onjuist?
Dan heb ik nog wat kleine zaken die op zich niet hinderlijk zijn voor het functioneren van het geheel, maar wel enigszins vreemd zijn. Zo gaf mijn carkit eerst de naam van mijn telefoon in het scherm weer zodra deze verbonden was.. nu is dat ineens veranderd in mijn voor- en achternaam, hoewel ik volgens mij niets veranderd heb. Ook wil de carkit de netwerknaam niet weergeven. Er verschijnt altijd "Network OK" in het venster. Één keer gaf hij na het pairen "NL VODAFONE" weer (zoals het met dezelfde sim in mijn oude nokia 6680 ook altijd het geval was), maar het moest bij die ene keer blijven. Valt dit ergens in te stellen?
Ik draai ook de laatste firmware versie op mijn carkit, maar zelfs daarin kan ik bij het toevoegen van een nieuw toestel niet voor een WM5 of WM6 toestel kiezen.. enkel Windows CE, een aantal toestelnamen die helemaal geen Windows of Symbian draaien, en "Other phone". Alle 3 categorieën opties geprobreerd, maar geen van deze opties levert verbetering.
Overigens nog een tip voor mensen die een GPS in hun carkit hebben, en deze graag ook op het toestel willen gebruiken:
Mijn oude Nokia zag de GPS in de carkit ook daadwerkelijk als een GPS device, de TyTN II vindt het een "seriële poort". Om deze te kunnen gebruiken dien je bij de Bluetooth instellingen binnen de telefoon een nieuwe COM-poort te openen met de gepairde carkit, en vervolgens bijv. je TomTom laten connecten met deze aangemaakte COM poort. Vervolgens werkt het als een zonnetje
Voornaam | Achternaam |
Henk Petersen | |
Jan | Jansen |
En natuurlijk krijg je alleen het geluid van de gesprekken. De 3400 heeft geen a2dp ondersteuning.
Other phone is trouwens de juiste keuze voor wm6.
Deze twee heb ik soms ook. Alleen niet bij het beëidigen van gesprekken maar bij het pairen. Dit met een 3400 waarvan de GPS uit staat.Anamorph schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:59:
[...]
Algemeen:
Bedankt voor de hulp!
Hopelijk lost v2.11 (al beschikbaar voor de 3200) deze problemen op, ik zit nu nog op v2.03e.
[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 09-10-2007 15:56 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Helaas, ik zit op 2.11...|sWORDs| schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:46:
[...]
Hopelijk lost v2.11 (al beschikbaar voor de 3200) deze problemen op, ik zit nu nog op v2.03e.
Misschien moeten we met z'n allen het forum van Parrot vol spammen? (Parrot is meestal erg traag met fixen, misschien als er veel mensen klagen dat het sneller gaat?)
Deze problemen hebben trouwens waarschijnlijk niets met het toestel te maken, maar met de gebruikte bluetoothstack van de rom/ samenwerking met Parrot. Het zou zelfs ook een bugje in de stack kunnen zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 09-10-2007 16:13 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
ik heb nu het volgende probleem.
voorheen had ik er nooit last van, maar vandaag geeft hij opeens aan als ik een sms/mms verstuur het volgende aan:
"kan een of mee geadresseerden niet herkennen of het adres is ongeldig"
dit gebeurt bij elke contact persoon..
hij verstuurt het bericht verder wel maar geeft elke keer dus foutmelding aan wanneer ik het bericht wil versturen.
iemand een idee?
voorheen had ik er nooit last van, maar vandaag geeft hij opeens aan als ik een sms/mms verstuur het volgende aan:
hij verstuurt het bericht verder wel maar geeft elke keer dus foutmelding aan wanneer ik het bericht wil versturen.
iemand een idee?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 16:15 ]
@ boomsmurf
Ik heb een soft reset gedaan omdat mijn explorer vastliep op een site , hierna deed ook bij het updaten van het weer de tweak zijn werk en stopte de gprs verbinding exact na de ingestelde tijd .
Hulde !
Ik heb een soft reset gedaan omdat mijn explorer vastliep op een site , hierna deed ook bij het updaten van het weer de tweak zijn werk en stopte de gprs verbinding exact na de ingestelde tijd .
Hulde !
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Telfort toevallig?Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:14:
ik heb nu het volgende probleem.
iemand een idee?
[ Voor 36% gewijzigd door Anamorph op 09-10-2007 16:35 ]
FCC sloopt ze open...
Je krijgt zo wel een heel mooi kijkje in de binnen kant van de toestel..
https://fjallfoss.fcc.gov...=791337&native_or_pdf=pdf

edit, main link: https://fjallfoss.fcc.gov..._id=409381&fcc_id='NM8KS'
[ Voor 50% gewijzigd door Fermion op 09-10-2007 16:36 ]
Ik heb hetzelfde wel eens met bellen (zonet nog).
Ik heb al mijn nummers met +31 in mijn adreslijst staan. Dan kan ik even geen gesprek opzetten.
Als ik echter hetzelfde nummer bel zonder +31 (dus gewoon 06xx), werkt het wel...
waarom?Fermion schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:34:
FCC sloopt ze open...
[ Voor 97% gewijzigd door Imperium op 09-10-2007 16:45 ]
Kan ik in het buitenland gewoon vanuit m'n lijst bellen...zonder een land te hoeven kiezen...
Tja, ik denk dat ze dat in Europa ook doen, kijken hoe dat toestel is gebouwd en dan certificeren...
Jammer dat de foto's niet super scherp zijn...anders kon je heel duidelijk zien welke chipset ze gebruiken.
Verwijderd
bij mij ligt het niet aan +31.. want zonder doet hij het ook.Anamorph schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
Ik heb hetzelfde wel eens met bellen (zonet nog).
Ik heb al mijn nummers met +31 in mijn adreslijst staan. Dan kan ik even geen gesprek opzetten.
Als ik echter hetzelfde nummer bel zonder +31 (dus gewoon 06xx), werkt het wel...
voorheen had ik gewoon nergens last van. maar vandaag begon hij met die error.
Verwijderd
Oei, die twee veertjes die het slide-mechanisme bedienen zien er wel heeeeel fragiel uit....Fermion schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:34:
FCC sloopt ze open...

Het weer werkt prima met deze simpele registerwijziging. Maar diegene die dit ook werkend weet te krijgen voor het automatisch ieder uur binnen laten komen van Windows Live mail, die verdient nog eens een dubbele portie hulde!scorpio schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:17:
@ boomsmurf
Hulde !
voorzichtig zijn dan maarVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:55:
[...]
Oei, die twee veertjes die het slide-mechanisme bedienen zien er wel heeeeel fragiel uit....
Het is mij nog geen enkele keer gelukt om bij TomTom een bruikbaar GPS-signaal te vinden.
QuickGPS heb ik al gedraaid en binnengehaald, maar in TomTom wil maar niets binnen komen.
Net nog met de externe TomTom GPS-muis geprobeerd en die doet het wel gelijk ?
Iemand suggesties ?
Instelling staat op 'andere NMEA ontvanger' / COM4
QuickGPS heb ik al gedraaid en binnengehaald, maar in TomTom wil maar niets binnen komen.
Iemand suggesties ?
Bluetooth / COM4
[ Voor 12% gewijzigd door Imperium op 09-10-2007 19:06 ]
Bedankt.. Die had ik al geprobeerd, maar er kwam maar niks.
Misschien moet ik 'm even bij het raam leggen ofzo ?
lijkt me wel handig ja
of ff 5 minuten buiten staan.
[ Voor 37% gewijzigd door Imperium op 09-10-2007 19:10 ]
Ik wil een USIM kaart gaan halen voor in mijn TyTN II (ik had voorheen een GSM zonder internet, dus met nog een “gewone” simkaart.)
Echter, werkt een USIM ook op een “gewone” GSM? (bijv. oude Nokia's zonder internet)
Waarom deze vraag?
Ik ga over een paar maanden namelijk tijdelijk naar het buitenland en wil dan een lokale simkaart kopen om in mijn TyTN II te gebruiken (voor zowel internetten als bellen).
Maar tegelijkertijd wil ik ook nog op mijn Nederlandse nummer bereikbaar zijn. Dus ik zal hiervoor dan mijn oude GSM moeten meenemen als tweede toestel. Echter, als ik dus nu een USIM haal, kan ik die wel gebruiken icm met dit oude toestel? Zo nee, wat raden jullie me aan?
Misschien dat de vraag hier niet 100% thuis hoort, maar ik heb hem nu al getypt
Echter, werkt een USIM ook op een “gewone” GSM? (bijv. oude Nokia's zonder internet)
Waarom deze vraag?
Ik ga over een paar maanden namelijk tijdelijk naar het buitenland en wil dan een lokale simkaart kopen om in mijn TyTN II te gebruiken (voor zowel internetten als bellen).
Maar tegelijkertijd wil ik ook nog op mijn Nederlandse nummer bereikbaar zijn. Dus ik zal hiervoor dan mijn oude GSM moeten meenemen als tweede toestel. Echter, als ik dus nu een USIM haal, kan ik die wel gebruiken icm met dit oude toestel? Zo nee, wat raden jullie me aan?
Ik heb net weer contact gehad met Hi waar ik al 2 weken de TYTN2 probeer te bestellen. Nu ze eindelijk leverbaar zouden zijn is de bestelling alsnog geannuleerd omdat er een zogeheten 'grote fout in het toestel zit'. De verkoper wist niet of het een hard- of software matig probleem betreft, maar geeft aan dat dit probleem zich 'vast en zeker in alle toestellen voordoet'. Ik ben erg benieuwd naar welk zogenaamd gigantisch probleem ze suggereren, als iemand daar meer van weet hoor ik 't graag.
offtopic:
Overigens heb ik de hoop met Hi nu wel opgegeven, het niet-terugbellen en valse beloftes doen in de voorgaande weken komt me dusdanig de strot uit dat ik naar een andere provider ga.
Overigens heb ik de hoop met Hi nu wel opgegeven, het niet-terugbellen en valse beloftes doen in de voorgaande weken komt me dusdanig de strot uit dat ik naar een andere provider ga.
Verwijderd
Ik ga hier dan maar van uit, of heeft iemand anders nog een mening hierover?Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:56:
[...]
Is al jaren zo bij TT is mijn ervaring en kan absoluut geen kwaad, met twee satellieten is je positiebepaling ook nog prima te doen. 7 is echt overkill.....gemiddeld 4 a 5 is normaal....ik spreek ff voor mijzelf....
Wat mij ook opvalt, is het bereik dat de tytn aangeeft voor het 3G netwerk van Vodafone, dit is niet meer dan 2 streepjes en soms zelf alleen een puntje onder het netwerk symbool (binnen in huis). Als ik dit vergelijk met de nokia 6110 van m'n vrouw, die de zelfde abo heeft, geeft ie volle bak aan.
Ik moet echt buiten staan wil hij 3 streepjes geven laat staan volle bak
Zodra ik ergens naar binnen loop of in m'n auto stap, zakt is snel weg naar 2 streepjes.....
Heeft een hard-reset zin, of moet ik er van uit gaan dat de tytn een mindere antenne en GPS heeft in vergelijking met de 6110?
en?.KeN. schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:08:
Bedankt.. Die had ik al geprobeerd, maar er kwam maar niks.
Sheesh om te huilen die berichten.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:28:
[...]
Ik ga hier dan maar van uit, of heeft iemand anders nog een mening hierover?
Wat mij ook opvalt, is het bereik dat de tytn aangeeft voor het 3G netwerk van Vodafone, dit is niet meer dan 2 streepjes en soms zelf alleen een puntje onder het netwerk symbool (binnen in huis). Als ik dit vergelijk met de nokia 6110 van m'n vrouw, die de zelfde abo heeft, geeft ie volle bak aan.
Ik moet echt buiten staan wil hij 3 streepjes geven laat staan volle bak![]()
Zodra ik ergens naar binnen loop of in m'n auto stap, zakt is snel weg naar 2 streepjes.....![]()
Heeft een hard-reset zin, of moet ik er van uit gaan dat de tytn een mindere antenne en GPS heeft in vergelijking met de 6110?
Ik heb hier een mening over ja, dat GPS. GPS is een systeem dat werkt met triangulation, dus driehoeken. Er moet een driehoek of multihoek worden gevormd wil je toestel weten waar je bent.
Met 2 satellieten is de betrouwbaaheid vele malen minder.
Allicht handig om je telefoon buiten te gebruiken voor een GPS lock, normaliter werkt GPS niet eens binnenshuis.
PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
Wat voor gigantische problemen zouden dat dan zijn? Heb zelf een tytn II en heb een hi abbo en gprs eindeloos online bundel. Geen problemen mee.Paradise schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:19:
Ik heb net weer contact gehad met Hi waar ik al 2 weken de TYTN2 probeer te bestellen. Nu ze eindelijk leverbaar zouden zijn is de bestelling alsnog geannuleerd omdat er een zogeheten 'grote fout in het toestel zit'. De verkoper wist niet of het een hard- of software matig probleem betreft, maar geeft aan dat dit probleem zich 'vast en zeker in alle toestellen voordoet'. Ik ben erg benieuwd naar welk zogenaamd gigantisch probleem ze suggereren, als iemand daar meer van weet hoor ik 't graag.
Dat wist hij dus zelf ook niet te melden. Het zou alleen gaan om de modellen die KPN/Hi zelf uitlevert via internet of telefonische bestelling, dus niet de losse toestellen met Hi of KPN abo die je bij de Belcompany/Phone House/etc koopt.doctormetal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:45:
[...]
Wat voor gigantische problemen zouden dat dan zijn? Heb zelf een tytn II en heb een hi abbo en gprs eindeloos online bundel. Geen problemen mee.
Verwijderd
Sheesh om te huilen die berichten....? Welke berichten?Gieliovd520 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:40:
[...]
Sheesh om te huilen die berichten.
Ik heb hier een mening over ja, dat GPS. GPS is een systeem dat werkt met triangulation, dus driehoeken. Er moet een driehoek of multihoek worden gevormd wil je toestel weten waar je bent.
Met 2 satellieten is de betrouwbaaheid vele malen minder.
Allicht handig om je telefoon buiten te gebruiken voor een GPS lock, normaliter werkt GPS niet eens binnenshuis.
Uiteraard begrijp ik de werking van GPS en dat deze buiten werkt, maar als die 6110 van m'n vrouw (weliswaar met Route66) gewoon 6 sats binnen pakt en de tytn 1 a 2.... zet dit me aan het denken.
Het ging meer over het gebruik in de auto en de schommeling die ik zie in het signaal, dan weer 2 streepjes en dan weer 4, gewoon op en neer het lijkt wel of hij geen vol bereik kan houden. Dit is puur mijn ervarig in vergelijking met mijn oude set de HP ipaq r1710 met tomtom muis (grijze). Hiermee had ik in de auto vol bereik... alleen de fix duurde een half uur.

Het zelfde geldt ook voor GSM bereik die de tytn aan geeft. Niet meer dan 2 streepjes binnen terwijl ik met mijn nokia 6680 hiervoor gewoon vol bereik had.
Vandaar dus mijn vraag aan een ieder hier wat hun ervarig is qua bereik van bovengenoemde en of ik misschien het beste een hard-reset moet doen (ergens gelezen) of terug moet voor garantie?
Ik draai versie 2.11 op een 3200 en die heeft toch nog steeds kuren, dus er zal nog een update moeten komen.|sWORDs| schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:46:
Heb al een mailtje gestuurd naar Parrot.
Hello sir ,
INdeed We notice some connection issue with htc tytn II and ck32000, that’s why we haven’t listed this phone in our compatibility list .
http://www.parrot.com/fr/...200ls-color/compatibilite
moreover our technical engineers are on this issue , inorder to find some solutions .
when it will be solved , it will be listed at this adress below :
http://www.parrot.biz/doc...port/parrot3200_notes.txt
Kwa antwoord kan ik kort zijn: Ja het werkt.AnthonyD schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:18:
Ik wil een USIM kaart gaan halen voor in mijn TyTN II (ik had voorheen een GSM zonder internet, dus met nog een “gewone” simkaart.)
Waarom deze vraag?
Zelf heb ik een KPN mobile simonly abo, met een hi usimskaart (de KPN simkaarten waren op

Deze simkaart wisselt enkele keren per maand van een nokia 6021 naar een TyTN II. Hiervoor zat deze in de orange M500.
Geen problemen kunnen ondervinden.
Bingo ! Na veel pijn en moeite verschenen er een aantal satellieten in beeld.
Zo te zien zit ik hier gewoon in een gebied met slechte ontvangst (mijn TomTom ontvanger heeft ook erg veel moeite om een fix te vinden hier) aangezien er maar één satelliet in de binnenste ring was waar connectie mee was. De rest zat allemaal in de buitenste ring.
Hij doet het dus gelukkig gewoon..
Thanks iig
offtopic:
Ach, ik had het ook maar gelezen in het vorige forum hoor
maar geen probleem.
Ach, ik had het ook maar gelezen in het vorige forum hoor
[ Voor 96% gewijzigd door Imperium op 09-10-2007 20:14 ]
Kan hieruit de conclusie getrokken worden dat Hi dus een eigen ipv de unbranded versie levert?Paradise schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:51:
[...]
Dat wist hij dus zelf ook niet te melden. Het zou alleen gaan om de modellen die KPN/Hi zelf uitlevert via internet of telefonische bestelling, dus niet de losse toestellen met Hi of KPN abo die je bij de Belcompany/Phone House/etc koopt.
Was niet op je gericht hoor!!Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:03:
[...]
Sheesh om te huilen die berichten....? Welke berichten?![]()
Uiteraard begrijp ik de werking van GPS en dat deze buiten werkt, maar als die 6110 van m'n vrouw (weliswaar met Route66) gewoon 6 sats binnen pakt en de tytn 1 a 2.... zet dit me aan het denken.
Het ging meer over het gebruik in de auto en de schommeling die ik zie in het signaal, dan weer 2 streepjes en dan weer 4, gewoon op en neer het lijkt wel of hij geen vol bereik kan houden. Dit is puur mijn ervarig in vergelijking met mijn oude set de HP ipaq r1710 met tomtom muis (grijze). Hiermee had ik in de auto vol bereik... alleen de fix duurde een half uur.Dit zou geen goed vergelijk kunnen zijn, maar wederom zet dit me aan het denken.
Het zelfde geldt ook voor GSM bereik die de tytn aan geeft. Niet meer dan 2 streepjes binnen terwijl ik met mijn nokia 6680 hiervoor gewoon vol bereik had.
Vandaar dus mijn vraag aan een ieder hier wat hun ervarig is qua bereik van bovengenoemde en of ik misschien het beste een hard-reset moet doen (ergens gelezen) of terug moet voor garantie?
Ik bedoel dat berichten om te huilen zijn dat er ontvangst problemen zijn in de auto en in huis enzo, ik had juist begrepen dat er een kanon van een antenne in zat.
Ik heb het niet op hard resets maar goed, wellicht kan het helpen.
Ik las ergens dat het verstandig is voor een ieder om bij levering zijn toestel hard te resetten?
Tja, als je het vergelijkt met anderen (wat je dus vraagt) en deze hebben niet dezelfde klachten, garantie gevalletje.
Probeer je het ook even ergens anders dan thuis, wellicht heb je gewoon een slechte ontvangst daar.
edit: half uur GPS fix?

Tijd terug alweer een tweetal Medion PPC200 met gedraadde GPS muis gehad, wat op zijn tijd ook een drama was met ontvangst.
Maar goed, heb je een TomTom GO700 mee in Groningen in de auto van opa en oma, raakt hij ontvangst kwijt!! Omkeren, omkeren, maak u bocht, 200 meter doorrijden, links afslaan...
Ik heb dat ding maar eens uit het raam gehangen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gieliovd520 op 09-10-2007 20:38 ]
PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
heb net de vario3 besteld maar zit nu voor geheugen te kijken maar is het nu micro of mini
want t-mobile site zegt mini en jullie micro
https://www.t-mobile.nl/p...aidDetails&ProductId=3228
Ik zit binnen lekker TomTom te testen en ik heb nog steeds een fix, dus wat dat betreft is het uitermate goed. Ook een fix is erg snel gemaakt, minder dan een minuut. Overigens ligt dat mede aan Tomtom, iGo had een paar minuten langer nodig.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Geeft niet hoorGieliovd520 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:36:
[...]
Was niet op je gericht hoor!!![]()
edit: half uur GPS fix?mijn god.... maar ik kan er over meepraten!
Tijd terug alweer een tweetal Medion PPC200 met gedraadde GPS muis gehad, wat op zijn tijd ook een drama was met ontvangst.
Maar goed, heb je een TomTom GO700 mee in Groningen in de auto van opa en oma, raakt hij ontvangst kwijt!! Omkeren, omkeren, maak u bocht, 200 meter doorrijden, links afslaan...
Ik heb dat ding maar eens uit het raam gehangen.
Heeft ie toen wel gewerkt uit het raam

lees is goedInfoTracer schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:44:
heb net de vario3 besteld maar zit nu voor geheugen te kijken maar is het nu micro of mini
Micro
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Gebruik je de meegeleverde TomTom ? Of een andere ? Voor de meegeleverde kan je namelijk 'gewoon' kiezen voor "Geïntegreerde GPS" (ofzo)..KeN. schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:02:
Het is mij nog geen enkele keer gelukt om bij TomTom een bruikbaar GPS-signaal te vinden.
Iemand suggesties ?
[ Voor 0% gewijzigd door Lion31 op 09-10-2007 21:38 . Reden: Laat maar, ik zie dat het al werkt. ]
3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'
beetje raar dat ze dit er dan neer zetten bij "Functies"
"Uitbreidbaar geheugen: miniSD"
"Uitbreidbaar geheugen: miniSD"
{Enthousiast+}henkstr schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:55:
de bridit houder is er voor de TyTN II !! [GSMplaza]
[KNIP]
Als het goed is komt ie vandaag nog binnen !!
En ? En ? En ?
{Enthousiast-}
3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'
Wil ik inderdaad ook wel weten, want mijn eigen ervaring is dus dat deze slide in houders je hele apparaat kaalhalen door wrijving.Lion31 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:37:
[...]
{Enthousiast+}
En ? En ? En ?![]()
{Enthousiast-}
Uitbreidbaar geheugen: miniSD
Inclusief 1 GB micro-SD-geheugenkaart

Net even T-Mobile getipt.
Toen deed hij het plotseling weer ja!Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:59:
[...]
Geeft niet hoor![]()
Heeft ie toen wel gewerkt uit het raam
Zit je dan met je splinternieuwe apparaat van 400 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door Gieliovd520 op 09-10-2007 22:05 ]
zoals vele al vermeld hebben op dit forum klopt t-mobile zn specs voor geen meter...
flits... minisd... en er waren nog meer fouten... ignore that
ik werk heerlijk op een microSD 6GB kaartje hier voor 50pleurotjes 
GPS: ik heb een hw6515 (ipaq) en die deed het redelijk... NERGENS binnen, maar in de auto en buiten goed genoeg...
nu heb ik dus de tytn2, en in de meeste gebouwen krijg ik wel een fix
heerlijk! idd niet al te veel satelieten, maar zoals al iemand vermeldde, je heb er maar 3 nodig voor een redelijke positie bepaling, hoe meer hoe precieser, maar alleen nodig als je gaat wandelen oid 
Fix: gebruik ALTIJD je quickGPS programma voordat je tomtom start... dit scheelt heel veel op je fix-time...
ik ben nog steeds erug positief over de GPS chip... vergeleken met mn ipaq, en zat veel dichter bij mijn huidige snelheid in auto dan de ipaq, eerder een fix, betere ontvangst, enz enz
flits... minisd... en er waren nog meer fouten... ignore that
GPS: ik heb een hw6515 (ipaq) en die deed het redelijk... NERGENS binnen, maar in de auto en buiten goed genoeg...
nu heb ik dus de tytn2, en in de meeste gebouwen krijg ik wel een fix
Fix: gebruik ALTIJD je quickGPS programma voordat je tomtom start... dit scheelt heel veel op je fix-time...
ik ben nog steeds erug positief over de GPS chip... vergeleken met mn ipaq, en zat veel dichter bij mijn huidige snelheid in auto dan de ipaq, eerder een fix, betere ontvangst, enz enz
offtopic:
Waar heb je je SD kaartje gekocht voor 50 euro?
Verwijderd
Elwin23, dank voor je antwoord, ben het zeker met je eens dat dit beter draaid dan mijn oude ipaq, al is het alleen al om af te zijn van die bedraadde zooi om tomtom te draaien.Elwin23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:26:
nu heb ik dus de tytn2, en in de meeste gebouwen krijg ik wel een fixheerlijk! idd niet al te veel satelieten, maar zoals al iemand vermeldde, je heb er maar 3 nodig voor een redelijke positie bepaling, hoe meer hoe precieser, maar alleen nodig als je gaat wandelen oid
Vraag me nu alleen nog af of iemand ook signaal sterkte van 2 streepjes heeft in huis of auto met een Vodafone 3G verbinding?
Verwijderd
Vanaf het begin had ik een rode pixel vast zitten in het scherm.
Eerst maar eens deel 1 tot 4 door gelezen om een oplossing te vinden.
Ik heb geprobeerd het rood, geel, blauw, groen filmpje te draaien.
Paar minuten, paar uur en hele nacht, maar de rode pixel ging niet weg.
Toen toch maar gebeld met Qtek/ euro twice over de garantie. nou dat was geen enkel probleem.
De vriendelijke Belgische dames luisteren goed naar het probleem
en geven je een reparatie nummer. Ook gaven ze nog even de tip om er een briefje op te plaken met DOA er op zodat de TyTN direct word omgeruild voor een nieuwe en terug gestuurd word. En morgen komt een koerier het pakje ophalen op mijn werk.
Nu hopen dat het terug sturen net zo snel gaat als het ophalen. Als ik hem weer heb zal wel even melden hoe lang het totaal geduurd heeft.
Hog iets vreemds dat ik tegen kwam, ze moesten het imei nummer van het toestel hebben.
Ze zei dat ik *#06# moest in typen en dat ik dan het imei nummer in beeld kreeg. Dat had ik gedaan en geef het nummer door. Blijkt dat dat nummer niet bij hun in het systeem staat en het toestel niet aangemeld kan worden. kijk ik echter onder de batterij, staat daar een ander imei nummer. Dit nummer heeft 2 cijfers minder en die stond wel in het systeem, en kon hij toch aangemeld worden voor reparatie.
Toen toch maar gebeld met Qtek/ euro twice over de garantie. nou dat was geen enkel probleem.
en geven je een reparatie nummer. Ook gaven ze nog even de tip om er een briefje op te plaken met DOA er op zodat de TyTN direct word omgeruild voor een nieuwe en terug gestuurd word. En morgen komt een koerier het pakje ophalen op mijn werk.
Nu hopen dat het terug sturen net zo snel gaat als het ophalen. Als ik hem weer heb zal wel even melden hoe lang het totaal geduurd heeft.
Hog iets vreemds dat ik tegen kwam, ze moesten het imei nummer van het toestel hebben.
Ze zei dat ik *#06# moest in typen en dat ik dan het imei nummer in beeld kreeg. Dat had ik gedaan en geef het nummer door. Blijkt dat dat nummer niet bij hun in het systeem staat en het toestel niet aangemeld kan worden. kijk ik echter onder de batterij, staat daar een ander imei nummer. Dit nummer heeft 2 cijfers minder en die stond wel in het systeem, en kon hij toch aangemeld worden voor reparatie.
PrrrrrricewatchGieliovd520 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:28:
offtopic:
Klopt idd, bij de meegeleverde had ik die optie ook gekozen (maar niet lang genoeg gewacht I guess)Lion31 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:33:
[...]
Gebruik je de meegeleverde TomTom ? Of een andere ? Voor de meegeleverde kan je namelijk 'gewoon' kiezen voor "Geïntegreerde GPS" (ofzo).
Bij deze andere versie zit die optie er dus niet bij helaas. Oh well, het werkt iig
Het nummer dat je krijgt bij *#06# is je imeinummer gevolgd door 2 andere cijfers. De eerste 15 nummers is dus je IMEI-nummer. De betekenis van die andere 2 cijfers weet ik niet, maar ik weet wel dat ze veranderen als je je rom flasht.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:08:
Vanaf het begin had ik een rode pixel vast zitten in het scherm.
Dom van die belgische dame trouwens, dat ze klakkeloos alle 17 nummers invoerde. Een IMEInummer bestaat namelijk altijd uit 15 cijfers.
Ik was helemaal van plan om ook de TyTN 2 te kopen en wel bij Smartphoneshop.nl. Nu was daar de levertijd onbekent en ben ik toch verder gaan kijken.
Toen ben ik ook GSMWeb.nl tegengekomen (werd hier een paar keer genoemt).
Om to the point te komen, de TyTN 2 is inmiddels weer op voorraad bij Smartphoneshop.nl, maar ik weet niet meer of ik hem daar wel wil bestellen.
Daar moet ik voor de TyTN 2 i.c.m. een Vodafoon 22,50 en zorgeloos mobiel internet, eenmalig 305,75 en maandelijks 28,45 euro betalen. Bij GSMWeb.nl is dat eenmalig 154 en maandelijks 27,50 euro.
Bij GSMWeb.nl word, bij nummer behoud, "De telefoon verstuurd wanneer de porteringsdatum door Vodafone verstrekt is... Dit kan enkele weken duren." en bij Smartphoneshop.nl zou ik hem gewoon ophalen en gelijk kunnen gebruiken met een tijdelijk nummer lijkt me.
Ben ik nou een dief van m'n eigen portemonee als ik heb toch bij Smartphoneshop.nl ga halen of is GSMWeb alleen een dozenschuiver waarbij de service net zo goed is als hun webdesiger
.
Ik weet dat het topic hier niet hoofdzakelijk voor bedoelt is
, maar aangezien hier mensen zitten die hun TyTN daar ook vandaan hebben weet ik geen beter topic dan deze om dit te vragen
Toen ben ik ook GSMWeb.nl tegengekomen (werd hier een paar keer genoemt).
Om to the point te komen, de TyTN 2 is inmiddels weer op voorraad bij Smartphoneshop.nl, maar ik weet niet meer of ik hem daar wel wil bestellen.
Daar moet ik voor de TyTN 2 i.c.m. een Vodafoon 22,50 en zorgeloos mobiel internet, eenmalig 305,75 en maandelijks 28,45 euro betalen. Bij GSMWeb.nl is dat eenmalig 154 en maandelijks 27,50 euro.
Bij GSMWeb.nl word, bij nummer behoud, "De telefoon verstuurd wanneer de porteringsdatum door Vodafone verstrekt is... Dit kan enkele weken duren." en bij Smartphoneshop.nl zou ik hem gewoon ophalen en gelijk kunnen gebruiken met een tijdelijk nummer lijkt me.
Ben ik nou een dief van m'n eigen portemonee als ik heb toch bij Smartphoneshop.nl ga halen of is GSMWeb alleen een dozenschuiver waarbij de service net zo goed is als hun webdesiger

Ik weet dat het topic hier niet hoofdzakelijk voor bedoelt is
wel komisch, ik had hem bij algebeld.nl en hij werd opgestuurd, paar dagen later mailtje dat het niet is goedgekeurd door me oude provider.. dus al opgestuurd voordat ze die portering door hadden, denk een foutje, of heel klantvriendelijk (top bedrijf btw!). gelukkig uiteindelijk wel goedgekeurd door oude provider, anders zat ik nu 4 maanden met dubbele abbo 
(ik stem dus voor algebeld.nl! zeker een van de goedkoopste, missch. niet DE, maar de service zal dat meer dan goedmaken!)
(ik stem dus voor algebeld.nl! zeker een van de goedkoopste, missch. niet DE, maar de service zal dat meer dan goedmaken!)
Als ik bestanden synchroniseer tussen de TyTN en de desktop krijg ik steeds een "error". In het ActiveSync scherm staat Windows PC: Let op.
En het "let op" gedeelte is een link, klik ik daar op dan krijg ik een popup met Bestande: let op erin.
Deze leuke foutmeldingen maken natuurlijk geheel niet duidelijk wat er aan de hand is... weet iemand wat hier fout gaat?
PS. Hij sync altijd met een map die AS zelf aanmaakt in je Mijn Documenten map, die staat in mijn geval op een netwerkshare. Misschien dat dat problemen oplevert... maar ik kan de plaats van die map niet veranderen...
En het "let op" gedeelte is een link, klik ik daar op dan krijg ik een popup met Bestande: let op erin.
Deze leuke foutmeldingen maken natuurlijk geheel niet duidelijk wat er aan de hand is... weet iemand wat hier fout gaat?
PS. Hij sync altijd met een map die AS zelf aanmaakt in je Mijn Documenten map, die staat in mijn geval op een netwerkshare. Misschien dat dat problemen oplevert... maar ik kan de plaats van die map niet veranderen...
Je moet niet vergeten dat je ook wat geheugen moet bijkopen, of je hebt al een MICRO-SD.[b]
Ben ik nou een dief van m'n eigen portemonee als ik heb toch bij Smartphoneshop.nl ga halen of is GSMWeb alleen een dozenschuiver waarbij de service net zo goed is als hun webdesiger.
Ik weet dat het topic hier niet hoofdzakelijk voor bedoelt is, maar aangezien hier mensen zitten die hun TyTN daar ook vandaan hebben weet ik geen beter topic dan deze om dit te vragen
Wel, Ik heb hem bij GSMWEB gekocht omdat het gewoon spotgoedkoop is.
Ik had nog per email na gevraagd of de prijs klopt, het klopte. Dus nu maar afwachten. Zondag de brief op de bus gedaan, ik hoop hem deze week binne te hebben.
Of je een dief bent, wel, het is wel 2x de prijs...! Ik zou gewoon rustig afwachten en de goedkoopste nemen. Wat is nou twee weken wachten....
Ik zit al een dag te wachten!!!
Maar weer eens een KaiserTweak update de deur uit gedaan met maar liefst 16 nieuwe tweaks (incl. sleep mode volledig uitzetten tijdens het bellen).
* BoomSmurf schopt aerofreak subtiel onder zijn kont... waar blijft mijn TS vermelding?
* BoomSmurf schopt aerofreak subtiel onder zijn kont... waar blijft mijn TS vermelding?
Top dat er per tweak een korte uitleg in het tootlje bij staat, zo weet je precies wat je tweakt of niet. Thx voor de updates!BoomSmurf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:04:
Maar weer eens een KaiserTweak update de deur uit gedaan met maar liefst 16 nieuwe tweaks (incl. sleep mode volledig uitzetten tijdens het bellen).
[ Voor 17% gewijzigd door Chutney op 10-10-2007 08:31 ]
Verwijderd
Top die KaiserTweak!BoomSmurf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:04:
Wat mij toevallig opviel (totaal buiten de Tweak om) en wat ook mijn vraag eerder was, is dat in de screenshot dit je had toegevoegd, ik zag dat er ook maar 2 streepjes bereik staan bij 3G connectie...
Nogmaals raar dat de nokia 6680 hiervoor met zelfde abo vol bereik aan gaf op 3G.
Moet zeggen dat ik met bellen nog geen hinder heb ondervonden van slechte verbinding of verstaanbaarheid.
Geeft de Tytn dit misschien anders aan qua signaal sterkte tenopzichte van de nokia?
Ik ga zo na 1u mijn TyTN ophalen @ postkantoor. Ik heb momenteel hier een Nokia 6220, welke nu hier @ vodafone (bijna altijd wel) vol ontvangst heeft.
Zodra de TyTN binnen is kan ik kijken wat voor ontvangst ik heb hier binnens huis, en of dat meer schommelt dan de Nokia. (De Nokia schommelt totaal niet, heel het huis volledig ontvangst). Wordt wel pas na 6u, ben dan terug van college.
Zodra de TyTN binnen is kan ik kijken wat voor ontvangst ik heb hier binnens huis, en of dat meer schommelt dan de Nokia. (De Nokia schommelt totaal niet, heel het huis volledig ontvangst). Wordt wel pas na 6u, ben dan terug van college.
Mij valt het ook op dat er bijna altijd maar 2 streepjes staan, zowel op mijn werk (waar het bereik echt kl*te is) als thuis (waar ik nog nooit iets te klagen heb gehad)Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:40:
ik zag dat er ook maar 2 streepjes bereik staan bij 3G connectie...
[...]
Geeft de Tytn dit misschien anders aan qua signaal sterkte tenopzichte van de nokia?
Postcode 3066 heeft 4 streepjes 3G staan binnenshuis.trigger808 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:55:
[...]
Mij valt het ook op dat er bijna altijd maar 2 streepjes staan, zowel op mijn werk (waar het bereik echt kl*te is) als thuis (waar ik nog nooit iets te klagen heb gehad)
Heeft de TyTN trouwens een built in tooltje om screenshots mee te maken? Zo nee, welke tool is aan te raden (natuurlijk weer ultra lightweight qua memory gebruik)
Ben ik ook wel benieuwd naar. Weet dat het al eens langsgekomen, maar ben vergeten in welk deel en hoe het ook alweer heette.
Mijn bereik is hier overigens vier streepjes (GSM) en eigenlijk is dat overal wel zo (KPN / Telfort)
Vanochtend in de collegezaal zag ik voor het eerst dat 'ie op 1 / 2 streepjes stond. Maar dat leek me al niet zo gek.
Mijn bereik is hier overigens vier streepjes (GSM) en eigenlijk is dat overal wel zo (KPN / Telfort)
Vanochtend in de collegezaal zag ik voor het eerst dat 'ie op 1 / 2 streepjes stond. Maar dat leek me al niet zo gek.
Keep up the good work !BoomSmurf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:04:
MagicSS. via google wel te vinden.Chutney schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:29:
Heeft de TyTN trouwens een built in tooltje om screenshots mee te maken? Zo nee, welke tool is aan te raden (natuurlijk weer ultra lightweight qua memory gebruik)
Gisteren mijn Vario III opgehaald bij de T-Mobile shop (wat een zooitje daar, maar goed). Thuis het ding gaan verkennen en nieuwsgierig de GPS antenne connector (achter het rubbertje naast de camera) bekeken. gevolg: het rubber klepje sluit niet goed meer en blijft half open staan. De sluiting is namelijk zo slap dat het rubbertje er niet in geklemd blijft. Verder zit de connector van de GSM antenne achter hetzelfde klepje, maar daar zit een stukje hard plastic voor. Ook is het rubbertje erg lastig eraf te krijgen, heb het uiteindelijk maar laten zitten.
De moraal: laat het rubbertje erop zitten als je de GPS connector niet nodig hebt, want hij blijft anders gebogen en sluit dan dus niet goed af. Verder vraag ik me af wat je te doen staat als je het apparaat aan een externe GSM antenne wilt hangen, want er zit een stukje hard plastic voor en het hele rubbertje is er heel moeilijk af te krijgen, was bang het dekseltje te slopen.
Verder vind ik de stylus redelijk los zitten. Hij klikt nu nog vast, maar vraag me af hoe het na 3 maanden is. Hoop dat ze niet dezelfde fout gemaakt hebben als bij de Wizard, waar de stylus spontaan uitviel na een paar maanden. De TyTN was wbt beter, daar hadden ze duidelijk de geleerde lessen toegepast, maar nu vind ik de constructie weer zo-zo. Ik hoop dat ik me vergis.
[ Voor 67% gewijzigd door koksie op 10-10-2007 11:10 ]
waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie??BoomSmurf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:04:
nog niks met de post gekregen... zodra ik hem heb laat ik het weten!Lion31 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:37:
[...brodit houder...]
{Enthousiast+}
En ? En ? En ?![]()
{Enthousiast-}
[ Voor 3% gewijzigd door henkstr op 10-10-2007 11:04 ]
http://www.jongma.org/KaiserTweak/henkstr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:03:
[...]
waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie?? waar staat ie??
[ Voor 79% gewijzigd door Ken. op 10-10-2007 11:04 ]
Hier (postcode 7604) volle bak bereik, in een gebouw met metalen frame en metalen buitenkanten (ja, het ROC zorgt goed voor ons als ondersteunende dienst
)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb vorige week donderdag het contract retour gedaan. Deze hebben ze vrijdag ontvangen, ook een mail gehad van ontvangst. Vandaag nog niks ontvangen dus ben toch maar even gaan bellen met GSMWEB. Blijkt dat ze de Tytn II niet op voorraad hebben maar ze verwachten 'm deze week wel binnenFermion schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:14:
[...]
Je moet niet vergeten dat je ook wat geheugen moet bijkopen, of je hebt al een MICRO-SD.
Ik had nog per email na gevraagd of de prijs klopt, het klopte. Dus nu maar afwachten. Zondag de brief op de bus gedaan, ik hoop hem deze week binne te hebben.
Of je een dief bent, wel, het is wel 2x de prijs...! Ik zou gewoon rustig afwachten en de goedkoopste nemen. Wat is nou twee weken wachten....
Ik zit al een dag te wachten!!!, het kan niet snel genoeg gaan... LOL

Dat zeg ik!
Verwijderd
Ik heb tzelfde maar dan bij smartphonestunts..cdl575 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:28:
[...]
Ik heb vorige week donderdag het contract retour gedaan. Deze hebben ze vrijdag ontvangen, ook een mail gehad van ontvangst. Vandaag nog niks ontvangen dus ben toch maar even gaan bellen met GSMWEB. Blijkt dat ze de Tytn II niet op voorraad hebben maar ze verwachten 'm deze week wel binnenKan niet wachten!!!
Verwijderd
Zit hier bijna midden in de randstad (Haarlem) en alleen echt buiten wil ie naar 4 streepjes, maar zodra je ergens naar binnen gaat of alleen al in je auto stapt dan zakt ie weg naar 2.Rob-Pol schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:28:
[...]
Postcode 3066 heeft 4 streepjes 3G staan binnenshuis.
Uiteraard als ik overschakel naar gewoon GSM netwerk dan pakt ie gelijk volle bak aan bereik, maar bij 3G dus niet..KeN. schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:33:
Verwijderd
Voor de duidelijkheid, gaat het hier over volle bak bereik GSM (G) of 3G (UMTS)?Arfman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:24:
Hier (postcode 7604) volle bak bereik, in een gebouw met metalen frame en metalen buitenkanten (ja, het ROC zorgt goed voor ons als ondersteunende dienst)
Dat MicroSD kaartje haal ik wel ergens anders vandaan.Fermion schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:14:
[...]
Je moet niet vergeten dat je ook wat geheugen moet bijkopen, of je hebt al een MICRO-SD.
Ik zit al een dag te wachten!!!, het kan niet snel genoeg gaan... LOL
Ik denk dat ik het ook maar ga wagen.Het scheelt inderdaad 150 euro en dat is toch snel verdient door een simpelweg te wachten. Ik zal ze eens bellen of het toestel inmiddels op voorraad is.
GSMWeb krijgt op 12-10 (a.s. vrijdag) weer een lading toestellen, aldus iemand van GSMWeb vandaag per e-mail.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Reminder:
Dit is een topic over de TyTN II en niet over waar je `m het beste tegen welke prijs met welk abonnement kan kopen... Daarvoor moet je gewoon eventjes naar de winkel gaan, of op TelecomVergelijk kijken.
En, overige off-topic-blaat is natuurlijk ook not_done!
Reminder:
Dit is een topic over de TyTN II en niet over waar je `m het beste tegen welke prijs met welk abonnement kan kopen... Daarvoor moet je gewoon eventjes naar de winkel gaan, of op TelecomVergelijk kijken.
En, overige off-topic-blaat is natuurlijk ook not_done!