Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Groet op de weg - wie wel en wie niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:54:
Ik zwaai als ik ergens op de fiets lomp voorbij kom knallen, maar dat is meer een 'neem me niet kwalijk' zwaai. Of een verkapte uiting dat iemand nogal in mijnde weg staat O-)

Oja, en naar ligfietsers natuurlijk: WFvN :w Gizz :w Benoni :w
En ik dan? ;( :+

Ik zwaai dus ook naar MEDE ligfietsers ;)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:06

GVR

ik wil nog wel eens groeten naar andere 323fjes ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zwaai (als ik in m'n Chevy rij) ook altijd wle naar andere Amerikanenrijders, maar dan weer niet naar (de saaie) modernere modellen, of busjes :+

Over het algemeen steek ik btw middelvingers op naar buschauffeurs die me voor de zoveelste keer geen voorrang geven op zebrapaden :r

[ Voor 31% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-10-2007 22:34 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tomino schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:02:
[...]

En ik dan? ;( :+

Ik zwaai dus ook naar MEDE ligfietsers ;)
:w Tomino
:w Gizz
:w Benoni
:w elguapo
:w [insert ontbrekende naam ligger]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Freaky Gabbur schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:08:
ik wil nog wel eens groeten naar andere 323fjes ;)
Dan groet ik wel terug :)

Wel alleen bij BA's...

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

B-lennium schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:54:
in onze citroen 2cv zwaaien we er wat oplos, andere eend rijders zwaaien ook terug,

in de Volvo 164e (1972) is het wat moeizamer , wel groet ik naar iedereen met een Volvo uit de zelfde jaren. vaak groeten ze terug, maar toch minder.
:w Ik steek ook vaak mn hand op naar oude volvo's. Merk wel dat bestuurders van echt oude volvo's zoals amazons en katteruggen de 140 of 160 niet als klassieker zien ofzo, ze groeten iig niet vaak.

Ben ooit ingehaald op de A12 door een BMW 2002 Touring, ook een jonge gast in een oldtimer. Dan zie je wel wat enthousiasme. *O*

Verwijderd

Bestla schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 08:51:
[...]

Zekers, en zoveel onbekende ami rijders zijn er hier niet. Of ze zijn lid van mijn autocluppie of van een bevriende club uit de buurt.
Ja maar de buurman of zo :P

Verwijderd

Zwaait niemand naar mooie vrouwen dan ?

Ik wel hoor, zwaaien ze uiteraard altijd terug :*) :D

Verwijderd

Nee, dat is "Talk to the hand!" wat ze doen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:47:
Nee, dat is "Talk to the hand!" wat ze doen :P
Ja, ze kunnen wel heel goed met hun handen communiceren als je dat bedoelt ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 11:43

BrZ

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:33:
maar dan weer niet naar (de saaie) modernere modellen
Pff, ben ik weer niet goed genoeg voor je? :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

:D moeilijk, moeilijk :P
Corvette's, Trans Am's, Camaro's steek ik ook nog wel 'n handje naar op, pickups vaak ook wel, maar ik vind het een beetje de plicht dat zij eerst groeten ;)
Ja, ik hanteer complexe regels.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
Speed24 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

Dan groet ik wel terug :)

Wel alleen bij BA's...
:w

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lupo 3L rijders hadden zelfs een eigen manier van groeten, pink en duim in de handpalm, de andere 3 vingers opsteken. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden. Zoveel 3L-en kom ik ook niet tegen in het dagelijks verkeer.

This footer is intentionally left blank

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 18:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met de Alfa 90 had je twee opties, optie 1: :w .. en optie 2: wheu .. (as in watisdatnou?) :?

Met de Alfa 156 naar andere 156 rijders zwaaien wordt ook veel beantwoord met :w .. maar naar andere modellen valt het nog tegen. Teveel lease-rijder-syndroom denk ik ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Op het water groet vrijwel iedereen elkaar, behalve beroepsvaart (uitzonderingen daargelaten). Die hebben liever dat je er niet vaart eigenlijk ;) Op de weg groet ik eigenlijk nooit iemand.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Lolhozer schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:12:
Mini-rijders, classic naar classic en BMW-mini naar BMW-mini 8)
Yep klopt helemaal. Mensen in BMW-mini's zwaaien wel eens naar classics, maar ik houd standaard mijn poot dan stijf naar beneden. Ik ben geen verrader!
ing._Buttje schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:22:
Met de Alfa 90 had je twee opties, optie 1: :w .. en optie 2: wheu .. (as in watisdatnou?) :?

Met de Alfa 156 naar andere 156 rijders zwaaien wordt ook veel beantwoord met :w .. maar naar andere modellen valt het nog tegen. Teveel lease-rijder-syndroom denk ik ..
Ik zwaai zo af en toe naar mede 156-coureurs, maar vaak zitten er ook sjonnies in of van die echt oude mensen. Als de auto goed verzorgd krijgt de baas van mij een pluim!

[ Voor 45% gewijzigd door k0ewl op 08-10-2007 08:46 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

In mijn BMW 3-serie zwaait er niemand :'( Waarschijnlijk een effect van teveel sjonnies en toch net niet bijzonder genoeg)
Ik groet wel naar mensen die me even voor laten gaan enzo, vind ik wel zo sociaal, een bedankje (al wordt dat ook niet altijd begrepen...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Mensen in TNT Post voertuigen :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MMach schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:46:
Onder de oude VW busjes (vooral T3's nog, T2 zie ik nagenoeg nooit, T4's en volgende zijn al gewoon) wordt ook heel wat gegroet :Y In de buurt zijn er een stuk of 7-8 en die kom ik vaak tegen en dan wordt er al eens geknipperd met de fars enzo. Claxonneren kan ik niet want de claxon werkt niet. :P

Zekers. De meeste T2- en T3-rijders groeten mekaar, blijven zwaaien en knipperen!

I reject your reality, and substitute my own.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ajhaverkamp schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:14:
Lupo 3L rijders hadden zelfs een eigen manier van groeten, pink en duim in de handpalm, de andere 3 vingers opsteken. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden. Zoveel 3L-en kom ik ook niet tegen in het dagelijks verkeer.
Dat valt ook nog niet mee om snel ff te doen! :7

Verwijderd

Heeeeey, en de trekkercauffeurs dan. Ze gaan dan wel zo langzaam dat ze er tijd voor over hebben, maar toch. En dat gaat merk-onafhankelijk. Alleen de loonwerker-knulletjes zijn af en toe zó druk met het in bedwang houden van dat bakbeest.....

Ik woon mijn hele leven al in the middle of nowhere zodat ik eigenlijk naar iedereen zwaai die langs komt. Vooral wandelaars die niet uit de buurt komen kijken me dan aan ( :| ) met een gezicht van "wat moet je?". Jammer eigenlijk. Komt de gemoedelijkheid niet ten goede.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik word vaak toegelachen (of is het nou uitgelachen ;( ) in mijn Trabant.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Dat valt ook nog niet mee om snel ff te doen! :7
Gewoon een soort van westside teken :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Gewoon een soort van westside teken :P
Yo flipped version man, Yo Gangsta :9

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds ik een Alfa 147 rij hebben er wel een aantal mede Alfa 147 rijders naar me gezwaaid. dat waren (aan de auto te zien) ook alfa liefhebbers.

Hiervoor reed ik een Ford Probe, kom je zelden tegen maar als ik er 1 tegenkwam was het ook altijd even een duimpje naar elkaar. leuk :)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

ing._Buttje schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:22:

Vind het nogal tegenvallen met Alfa-rijders eigenlijk. :P
Zie (behalve dan op de weg naar het SS in Assen) mensen in de wat nieuwere Alfa's (vanaf 156, meestal ook 155/145/146) nooit zwaaien, en meestal kijken ze niet eens ook.
Vraag me dan altijd af of die lui mijn 75 wel als Alfa zouden herkennen...
Idd vast veel lease-rijders.

Klik mee voor GoT!........

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Ik zwaai wel naar Renault rijders

Als ze weer eens met pech aan de kant staan

Ik zwaai zelf nooit in de auto eigenlijk. Soms naar andere E34's, maar eigenlijk nooit.

als ik mijn a rbw heb ga ik wel zwaaien naar andere motorrijders. Niet naar Harley's en goldwings trouwens.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Als iedereen elkaar nu eens groet, dan zou de wereld er beter uit zien...................Slaap zacht

:O :ZAfbeeldingslocatie: http://anne.messageboard.nl/27957/images/smiles/slapen2.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 08-10-2007 15:23 ]

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:29

Smurf

Detri

Ik groet altijd tegenliggers die voor mij aan de kant gaan op van die smalle weggetjes, en andersom ook natuurlijk.

Naar alle andere corsarijders zwaaien ga ik niet aan beginnen :+

)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
DinX schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:17:
[...]

Chopper rijders zal je ook niet snel zien zwaaien naar mensen op supersports en omgekeerd :)
Voor zover ik dat heb mogen aanschouwen toch :p
Man, ik zwaai naar alle motorrijders. Ook naar chopperrijders en motoragenten. Soms (als ik echt een goede dag heb) zelfs naar motorscooters.

En meestal wordt er teruggezwaaid, zelfs door motoragenten. (tja we hebben toch allemaal dezelfde hobby, wat voor motor je ook rijdt)

Have a wheelie good weekend!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zwaai ook altijd naar mede-motards.. Dat solidariteitsgevoel omdat we allemaal toch in de gure omstandigheden zitten en allemaal wel situaties meegemaakt waarvan het bij een doorsnee automobilist dun door de broek zou lopen.

En als chauffeurs van die rijdende kerstbomen (iedereen weet wel wat voor soort vrachtwagens ik bedoel ;)) elkaar gaan begroeten, groet ik ook altijd beleefd terug door met het grootlicht te knipperen, gericht op hun voorruit :D.

En vrouwen groet ik ook, met name als ze plotseling een zijstraatje uit komen rijden en mij niet gezien hebben omdat ze modebiel aan het bellen zijn. Alleen zwaai ik dan altijd wel met maar één vinger, op de een of andere manier vergeet ik altijd die vier andere vingers ook omhoog te steken :?.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik geef altijd een d:)b aan mensen die in mooie oldtimers rondrijden. Met mooi bedoel ik dus zaken als Engelse, italiaanse en duitse auto's of echt unieke auto's. Geen dingen die je voor een prikje uit een schuur haalt en een likje verf geeft (cfr. eend, mini, beatle...).

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Jeep liefhebbers zwaaien ook naar elkaar (dus niet de mensen die een SUV rijden welke toevallig een Jeep is) met de Jeep groet. Zeg maar de omgekeerde loser hand :+

Had zelf in Belgie een Jeep Cherokee en kwam op weg naar het werk altijd een andere Jeep Cherokee tegen welke keer op keer zwaaide. Toen maar op internet opgezocht of dat het hoorde en warempel. Toen maar terug gaan zwaaien :+ Later zag ik de Jeep geparkeerd staan bij een terras dus de mijne er maar achter gezet en zo in gesprek geraakt en toen nog uitgelegd gekregen dat het dus "normaal" is om een mede Jeep rijder te groeten (ook de SUV rijders, maar die groeten nooit terug).

.

• FragDaddy
Dat solidariteitsgevoel omdat we allemaal toch in de gure omstandigheden zitten..
Gure omstandigheden? Het is een motor, geen freaking sneeuwscooter.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hardlopers onderling en Panda-rijders (oud model). Met beide ervaring :)

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

FragDaddy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:23:
Gure omstandigheden? Het is een motor, geen freaking sneeuwscooter.
Jij bent zeker een mooiweerrijder die het ding laat staan en in het sardienblik stapt zodra het ietsje te koud of mistig is, laat staan je een drupje voelt? ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LoneGunman schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:26:
Hardlopers onderling en Panda-rijders (oud model). Met beide ervaring :)
en als hardloper groet je een panda als je hem inhaald ;)

Behalve het groeten heb je ook het bedankzwaaitje, het is hier erg onbeleeft als je niet bedankt/verexcuseerd als een ander voor je wacht (onafhankelijk wie er nou voorrang heeft)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wanneer ik in de Pickup (Dodge RAM 1500) van de zaak rij merk ik wel dat er door de "Amerikanen" onderling veel wordt geseind en gezwaaid.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik zwaai altijd als ik iemand tegen kom die in eenzelfde lullige auto rijd die in mijn ogen echt heel lelijk of knudde is, en dan met zo'n gezicht dat ik het leed wil delen terwijl die ander helemaal trots is op zo'n lelijk ding:

Ford Ka
Suus Alto
Fiat Multipla
Peugeot 1007
Alle citroens
Alle mercedes

En ik zwaai altijd naar blonde vrouwelijke schone bestuurders....gewoon lekker sjansen op de weg, en met file proberen er naast te blijven :D

T60P Widescreen

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

* soepkip zwaait altijd erg enthousiast, maar niemand die naar hem terugzwaait in z'n 20 jaar oude charade CS 1.0

Beste film ooit

• FragDaddy
unclero schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:01:
[...]

Jij bent zeker een mooiweerrijder die het ding laat staan en in het sardienblik stapt zodra het ietsje te koud of mistig is, laat staan je een drupje voelt? ;)
Ja, ik gebruik mijn motor alleen voor de hobby en NIET voor woon/werk. Daarnaast heb ik onder de 15 graden met mijn huidige banden niet voldoende grip en dat is niet leuk rijden. Ben ik beperkt tot het maken van wat wheelies, want hard door de bochten of stoppies zijn dan domweg gevaarlijk (ivm glijden). Hij blijft dus gewoon lekker warm binnen staan.

Motor is dus echt alleen om sportief mee te rijden. Soms doe ik nog eens een toertochtje met bekenden, maar dat is niet van harte.
Alle mercedes
WAAAT :( Ik heb een mercedes.. Superfijne auto!

Heel fijn om mijn mooie mercedes in hetzelfde rijtje te zien staan als een Fiat Multipla :X

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 12-10-2007 22:37 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

unclero schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:01:
[...]

:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• gwystyl
  • Laatst online: 23:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:41:
[...]

en als hardloper groet je een panda als je hem inhaald ;)
_O-
Ik groet op de motor ook practisch elke andere motorrijder, zelfs op de snelweg. Ik heb zelfs de neiging als ik in een busje zit om te zwaaien, maar om de een of andere reden voelt dat een beetje raar O-)

Verder zwaaien koeriers ook naar elkaar. Voornamelijk DHL, UPS en andere 'echte' koeriers. Tussen die duizenden TNT-busjes is het niet meer te zien welke voor 'TNT express' rijden en welke gewoon luie postbodes zijn (nofi). TNT-ers zwaaien iig bijna nooit terug, de rest bijna altijd wel.

• FragDaddy
De ene maakt mij belachelijk en de ander maakt mijn auto belachelijk :(

En Dinx gooit nog wat olie op het vuur :X

:P

• DinX
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Ik zeg toch niks :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik steek sowieso ff een handje of duim op naar iemand die goed handelt in een bepaalde situatie :p. Is wel zo netjes.
(Je hoeft nu niet te denken dat ik continu zwaaiend mij vervoer :p)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Vanmiddag voor het eerst een andere amerikaan (leuke matzwarte suburban) tegengekomen met m'n impala :P En die zwaaide ook uitbundig, vond ik wel mooi :)

Last.fm

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Vroeger heeel vaak in de multipla, maar nu is dat zo goed als voorbij.. Wel jammer, was altijd leuk hoe mensen aan het zwaaien waren :). Ik ben benieuwd of ik ooit iemand in een punto ga zien zwaaien..

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Mini4takt rijders (dus originele Honda en replcia's van Dax, Monkey, Gorilla, ZB, SS, CD, C etc.)

Deze dingen dus (de mijne):
Afbeeldingslocatie: http://storage.xornet.nl/Photos/Dax/Resized/Dax-09-S3-00.JPG

Verder groet ik ook naar alle schakelende motoren, dus gene motorscooters tenzij ze zelf ook zwaaien. Maar op me motor-Dax zwaai ik alleen als hun eerst zwaaien want vaak denken ze dat ik een brommer ben ofzo :X

[ Voor 35% gewijzigd door XoReP op 26-10-2007 00:46 ]

Verwijderd

XoReP schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:44:
Mini4takt rijders (dus originele Honda en replcia's van Dax, Monkey, Gorilla, ZB, SS, CD, C etc.)

Deze dingen dus (de mijne):
[afbeelding]

Verder groet ik ook naar alle schakelende motoren, dus gene motorscooters tenzij ze zelf ook zwaaien. Maar op me motor-Dax zwaai ik alleen als hun eerst zwaaien want vaak denken ze dat ik een brommer ben ofzo :X
Ik zwaaide ze altijd na.... :D :9 na ze ingehaald te hebben met mijn Dax

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

Wimo.

Shake and Bake!

Als ik langs het station rij zwaai ik als BMW rijder naar de dealers. Ze zwaaien altijd terug!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

XoReP schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:44:
Sinds jincheng die mini4taktjes in containerladingen vol op de Nederlandse markt dumpt zie ik er daar steeds meer van rondrijden.. En wat ik me altijd afvraag: rijd dat nou echt lekker? :D

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wimo. schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:05:
Als ik langs het station rij zwaai ik als BMW rijder naar de dealers. Ze zwaaien altijd terug!
lol _/-\o_ die moet ik onthouden

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• dnhelle
  • Laatst online: 22:57
Zwaaien?
In de auto niet zo speciaal naar een bepaalde rijdersgroep.
Op de mtb wel naar alle voetgangers "hallo" of "goedendag". Andere mtb'ers sowieso altijd groeten (wederzijds).
Ik merk wel dat (no offence) wielrenners soms opkijken als een mtb'er hoi zegt.

Verwijderd

Merk ik ook, ik geef vaak een knikje als ik mede wielrenners tegenkom maar de helft kijkt niet eens. MTB-ers groeten meer en vragen ook sneller de weg of naar een leuke route.

• dnhelle
  • Laatst online: 22:57
Zal ook moeten, mtb'ers komen ook stukken meer mensen (voetgangers) tegen in de bossen...
Als je dan als een botte boer langs komt geknald, dan merk je het vanzelf wel.

• XoReP
unclero schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:00:
[...]

Sinds jincheng die mini4taktjes in containerladingen vol op de Nederlandse markt dumpt zie ik er daar steeds meer van rondrijden.. En wat ik me altijd afvraag: rijd dat nou echt lekker? :D
Jincheng verkoopt bijna niks meer in Nederland. Tegenwoordig zijn het Skyteam's maar die rijden eigenlijk gewoon beter als Honda's als wat ik nu begrepen heb. Liggen gewoon echt strak op de weg en is perfect mee op de snelweg te rijden, hoewel iets meer vermogen wel wat relaxter rijd.

Verwijderd

XoReP schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:49:
[...]

Jincheng verkoopt bijna niks meer in Nederland. Tegenwoordig zijn het Skyteam's maar die rijden eigenlijk gewoon beter als Honda's als wat ik nu begrepen heb. Liggen gewoon echt strak op de weg en is perfect mee op de snelweg te rijden, hoewel iets meer vermogen wel wat relaxter rijd.
De 110cc en 150cc blokken worden ook op Quads gebruikt en lopen echt super netjes.

Of het nu beter als een echte honda rijdt weet ik niet. Mijn Dax was 100% goed qua lager, bussen, remmen enzovoorts.

Dit reed echt super en ik durfde er harder mee dan met een SS.

Er wordt gewoon veel geprutst zonder kennis en al zeker zonder geld.

• XoReP
Als je ook op het 4takt forum kijkt zie je wat voor (op zijn zachts gezegd) 'aparte' figuren het meestal zijn en meestal is het wel beunwerk.

Verwijderd

/me groet uit principe iedereen die net geflitst is, en verder motorrijders en Trikers als 'ie aan het driewielen is.
Het groeten naar auto's is volstrekt kansloos, op een binnenweg passeer je elkaar met 200 km/h (in NL met 160) en op de autobahn heb ik geen tijd om naar de zijkant te kijken wat ik nu weer inhaal.
Uitzonderingen zijn:
- vrachtauto's van transport bedrijven uit het Land van Altena, Tussen Gorinchem en Oosterhout zeg maar. Daar werken drie vrienden van me en die rijden op Duitsland, dus het gebeurt nog wel eens dat ik ineens naar de rechter baan migreer, handje uit het schuifdak, en dan bij de eerst volgende raststätte stoppen en een bakkie doen.
- bekenden, bijvoorkeur nét op het laatste moment voor ze uit beeld izjn, zodat je nog nét dat geschrokken gezicht ziet "oh kut, ik moet zwaaien".
- bejaarden die de straat over willen steken. Althans, ik stop en wapper wat met m'n hand dat ze lopen kunnen, dat geldt vast ook wel want ze zwaaien altijd terug.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

chimo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 07:53:
[...]

Mja, de politie zwaait altijd naar mij.. (met lichten)
Dus ik zwaai altijd naar jou, eindelijk weet ik eens je nick hier op GoT...! ;)

Alle hulpverleningsdiensten groeten elkaar als men elkaar ziet en de situatie het toelaat.

http://yor.minitroopers.com

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik het het gehad in mijn Seat Ibiza :)

Begon er 1 te zwaaien met dezelfde in dezelfde kleur. Wist niet meer hoe ik het had _O-

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Toen ik nog op de taxi zat: chauffeurs van hetzelfde bedrijf, natuurlijk niet naar die van de andere bedrijven in de stad, want dat zijn eikels...
kinderachtig zootje die taxibranche... :P

En verder op de motor naar alles wat ook een motor is, maar in het bijzonder naar andere old-timer-BMW-rijders :)

Permanent wintericon!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 14:07

Theimon

Snapte!?

Tja ik werk bij een middelgroot transport bedrijf, dus sowieso alle collega's, dan nog alle bedrijven waar we mee samen werken, plus nog chauffeurs die je in de loop van de tijd her en der hebt leren kennen.
En uiteraard het bedankt-zwaaitje, wat veel voorkomt als trucker in een te krap wegennet, maar ja......dat telt eigenlijk niet....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 21-11 19:40

Vuvuzela

My spire is forming

Als ik in een Land Rover Defender rij dan zwaai ik vrolijk terug naar mede defender rijders. Vind het wel iets hebben.
Ook steek ik soms mn duim omhoog op de snelweg naar motorrijders als ik oogcontact heb. Soms lukt het om een actie uit te lokken ;)

I served in a company of heroes.

• SideSwipe
  • Laatst online: 20-11 23:30

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik doe het nooit... komt meer omdat ik een golf rij en de meeste golfjes type 3 wel kan afschieten vanwege hufterig rijgedrag... :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Dupje schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:48:
Vroeger heeel vaak in de multipla, maar nu is dat zo goed als voorbij.. Wel jammer, was altijd leuk hoe mensen aan het zwaaien waren :). Ik ben benieuwd of ik ooit iemand in een punto ga zien zwaaien..
Multipla..? :X

Verwijderd

Rare opmerking... auto was helemaal niet zo gek in gebruik namelijk.

Ik lach je toch ook niet uit om je grote neus ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 04:04 ]

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 16:12

BCM

Maciek schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:54:
Als ik in een Land Rover Defender rij dan zwaai ik vrolijk terug naar mede defender rijders. Vind het wel iets hebben.
Ik zwaai (in mn defender) naar alle Land Rovers waar er enige kans van terugzwaaien is. LR series 1, 2 en 3 defenders, disco's met enig hobby karakter en RRC's. Anderen rijden met iets minder LR-liefde en zwaaien niet.

Cedo Nulli

Verwijderd

Ik steek ook een handje op naar andere ligfietsers. Het is mooi om te zien dat je aan de manier van groeten kan zien hoe ervaren iemand is. De beginnende ligger wil wel, maar durft zijn hand nog niet los te laten. Iemand die dat wel durft maar nog niet door de wol geverfd is zwaait meestal heel enthousiast. We echt geoefende ligger steekt meestal kort een handje op.

Sinds enige tijd rij ik in een overdekte elektrische brommer en laatst groette iemand in een brommobiel mij. Ik heb maar terug gegroet, maar ga hier geen gewoonte van maken. Anders kan ik dalijk alle brommer rijders gaan groeten.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 04:04:
[...]

Rare opmerking... auto was helemaal niet zo gek in gebruik namelijk.

Ik lach je toch ook niet uit om je grote neus ?
OMG....Multipla had echt verboden moeten worden...ding is ZO ENORM GIGANTISCH LELIJK. Praktisch is 1 ding, maar de keer dat ik in dat ding zat werd ik echt door iedereen uitgelachen...en terecht...ding is echt gruwelijk lelijk.....echt geen woorden voor. Ik vind weinig echt lelijk en kan van veel auto's nog wel begrijpen dat anderen hem mooi vinden........maar de MULTIVLAAI?

Neus = aangeboren
Multipla = bewuste keuze........hij heeft helemaal gelijk: multipla = :r

[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 29-10-2007 16:09 ]

T60P Widescreen

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als mooi het tegenovergestelde van lelijk is, dan bewijst de Multipla dat er een extra dimensie moet zijn waarbinnen het tegenovergestelde van de tussenweg is te definiëren.

'Leleuk' vind ik de beste omschrijving voor een vormgeving van deze klasse :)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52
Multipla rijders begroet ik vaak ook, met een middelvinger :+ .. Grapje, spuuglelijke wagen dat wel :D. Maar uiteraard niks tegen de chauffeurs ervan :)

[ Voor 19% gewijzigd door the-edge op 29-10-2007 16:31 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Als ik in m'n klassieker (BMW 3.0 CS) rijdt, groet ik de andere klassiekers.

Alleen de bestuurders van de engelse sportwagens groeten meestal niet terug :(

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

2bmws schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:29:
Als ik in m'n klassieker (BMW 3.0 CS) rijdt, groet ik de andere klassiekers.
Alleen de bestuurders van de engelse sportwagens groeten meestal niet terug :(
Ik kan me zo voorstellend at als je van antieke Engelse auto's houdt dat een e9 niet als Klassiek maar als Oud wordt gezien. Als ik zo'n ding zie rijden heb ik ook meer zoiets van "geen geld voor een nieuwe?" dan "wow, een klassieker".
En ja, dat is 100% persoonlijk en als je van klassieke BMWs houdt is het ook een flut argument dat ben ik alvast preventief met je eens. Maar ik kijk zelf ook wél naar klassieke Yanks en Sunday Riders (want klassieke Engelse auto's moet je 6 dagen per week repareren...) en niet naar BMWs, dus ik snap wel waarom ze niet naar je zwaaien. Of het snobbig is of gewoon "eh, huh, hoezo zwaait die gast in die ouwe BMW naar me?" weet ik verder niet, is per auto verschillend gok ik.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
ik rijd in een volkswagen,
Ik deed het ook in het begin (na 1 minuut had ik een lamme arm :9 )

...less is more

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
Ik steek vaak m'n hand op als iemand me voor laat gaan bij een kruising of een wegversmalling ofzo... Knipper wel eens met de lichten als ik een bekende zie (of als er ergens een controle staat ;))

ik "groet" ook wel naar vrachtwagenchauffeurs als ze me er tussen hebben gelaten bijv. (links/rechts/links met de knipperlichten)

I'm not weird, I'm a limited edition

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:26:
[...]

Ik kan me zo voorstellend at als je van antieke Engelse auto's houdt dat een e9 niet als Klassiek maar als Oud wordt gezien. Als ik zo'n ding zie rijden heb ik ook meer zoiets van "geen geld voor een nieuwe?" dan "wow, een klassieker".
En ja, dat is 100% persoonlijk en als je van klassieke BMWs houdt is het ook een flut argument dat ben ik alvast preventief met je eens.
...
Met Engels bedoel ik dus de rijders van een MGB / Triumph enz. die zijn vaak nog jonger dan mijne..
MGB (1962-1980) - mijn BMW CS (1969 - 1975) , zo'n MG is ook niet bepaald antiek...
De E9 zie ik zelden "in het wild" en een Engelse sport auto ongeveer op elke hoek

Wat ik ook altijd jammer vind, een klassieker met een gele kentekenplaat... - een klassieker moet een blauwe hebben.... :(

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

ik krijg in mijn honda civic ook wel eens een groet maar vooral nakijkende gezichtjes.

Verwijderd

Wokkels schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:21:
Toen ik nog op de taxi zat: chauffeurs van hetzelfde bedrijf, natuurlijk niet naar die van de andere bedrijven in de stad, want dat zijn eikels...
kinderachtig zootje die taxibranche... :P

En verder op de motor naar alles wat ook een motor is, maar in het bijzonder naar andere old-timer-BMW-rijders :)
Taxi's van hetzelfde bedrijf, ook die van andere bedrijven ;) Hier in de achterhoek kan het wel :P

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik zwaai ook graag naar andere Honda/replica rijders, en er wordt altijd vrolijk terug gezwaaid. Als het kan maak ik ook nog even een gesprekje. Laatst ook, twee lui (C50 en SS50) stonden vrolijk naar me te zwaaien, dus ik even praatje gemaakt, met zijn drieen een bult lawaai staan maken en weer verder gereden.

Apart, maar toch doe je het en anders doen de anderen het wel. Als ik op de fiets zit zwaai ik ook gewoon naar hun, maar dat snappen ze meestal dan niet :P

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:38:
ik krijg in mijn honda civic ook wel eens een groet maar vooral nakijkende gezichtjes.
Komt door die rammelpot die je uitlaat noemt zeker? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Eerste wat mij opviel toen ik in mijn nieuwe Civic reed, was dat ik gegroet werd door andere Civic (8e gen.) rijders (tot zover je die tegenkomt).
Ik ben de beroerdste niet, ik groet dan wel terug.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik werd gisteren gestalkt door een gast met een Lupo 3L 1.2TDI uit Deventer, laat ik daar nou ook wonen en ook zo'n hok hebben.
Die gast achtervolgde me gewoon op de A1 en zwaaide meerdere keren.

Zelf zwaaide ik alleen toen ik nog een Clio Williams had naar anderen met dezelfde auto :/

Verwijderd

Soms naar collega Nissan rijders die hem enigszins hebben ge-customized.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb met 4 vrienden twee jaar lang een T3 busje van Volkswagen gehad, daar wordt ook driftig naar gezwaaid door andere T3-eigenaren. :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op de MTB: groet ik hooguit een keer een bekende, ben veel te druk met fietsen

Met de Clio (werk): Helemaal niemand. Eventuele bekenden herkennen me niet in dat ding en naar mensen met dezelfde auto zwaai ik ook niet. Ik wil geen lamme arm krijgen, daarnaast is het toch een bepaalde doelgroep die er veel in rijdt (40+ en géén autoliefhebber)

Met de Chrysler (prive): naar bekenden en soms naar mensen die kennelijk last van hun nek hebben ofzo, ik word onderweg nog wel eens nagekeken. In langzaamrijdend/stilstaand verkeer begint me dat ook daadwerkelijk op te vallen :P Mensen die dezelfde auto rijden zal ik wss wel ff groeten, ben er alleen nog nooit een tegengekomen.

🖥️ | 🚗

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:46:
[...]
Ik heb wel eens een handje gezien op het A'dam-Rijnkanaal, maar weet niet of het gebruikelijk is.
Op het A'dam-Rijnkanaal? In Utrecht vind je eerder handen ín het A'dam-Rijnkanaal

• Dentheman
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

vandaag dit type tvr gegroet bij een stoplicht (alleen dan met zwarte velgen)
Afbeeldingslocatie: http://www.speed-design.nl/pages/images/TVR-Sagaris.jpg

Wat werd beloond met een prachtig geluidje toen 'ie aardig rap wegtrok :9

Verders groet ik nooit andere automobilisten, met een twingo heb je daar een aardige dagtaak aan. De enige groet die ik zo nu en dan uitoefen is de 'steek maar over hoor' wuif

[ Voor 28% gewijzigd door Dentheman op 24-02-2008 23:40 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Mensen die vriendelijk voor mij zijn in het verkeer, dus 't is nogal lastig om daar een peil op te trekken. :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Buschauffeurs doen het ook. Rijinstructeurs doen het. Poltie niet, want die moeten 2 handen aan het stuur houden :+

Maargoed. Best leuk als je er op let wie naar wie allemaal groet :)

edit: Hmm, zie nu dat er al 7 pagina's zijn. Was me nog niet opgevallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zerora op 29-02-2008 17:48 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Mensen met bijna hetzelfde nummerbord. Mijn ouders hadden een auto met FA-KE-04 en 'we' zijn zowel de FA-KE-03 als de FA-KE-05 tegengekomen...een in de buurt en een aan de andere kant van het land :)

Oja en ik groet altijd mensen die netjes en verstandig rijden O+

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakaq op 29-02-2008 18:40 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nu kan ik het heel erg mis hebben, maar dat zijn volgens mij onmogelijke nummerborden. Er staan namelijk geen klinkers op nummerborden.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 29-02-2008 18:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 23:04
CodeCaster schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:43:
Nu kan ik het heel erg mis hebben, maar dat zijn volgens mij onmogelijke nummerborden. Er staan namelijk geen klinkers op nummerborden.
joh, lees het eens als gewone woorden :P

Ik groet eigenlijk niemand, en denk ook niet dat ik dat ga doen.(heb rijbewijs nog niet :+ ) Mijn huidige rij-instructeur groet wel mede-instructeurs van dezelfde rijschool.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

leokennis schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:39:
Mensen met bijna hetzelfde nummerbord. Mijn ouders hadden een auto met FA-KE-04 en 'we' zijn zowel de FA-KE-03 als de FA-KE-05 tegengekomen...een in de buurt en een aan de andere kant van het land :)

Dat is wel grappig. Het zijn ook vaak precies dezelfde auto's omdat die met meerdere tegelijk op kenteken worden gezet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

ik zwaai alleen naar mooie vrouwen, maakt niet uit waar ze in rijden

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Mensen die in een smalle straat even voor mij aan de kant gaan als er een gaatje is groet ik altijd. Ik krijg ook altijd een licht pissig gevoel als ik aan de kant ga en de tegenligger groet niet :( Ook als ik fiets en een automobilist geeft mij voorrang terwijl het niet hoeft groet ik altijd netjes.

Ik ben ook heel vaak gegroet toen ik rondreed in een Twike en in een CityEl (elektrische voertuigen). Mensen zwaaien, draaien hun nek bijna uit de kom om te zien wat daar nu rijdt, kinderen in de voorligger klimmen op de hoedenplank en zwaaien zich suf, etc. Erg grappig. Ik raakte toen ook niet uitgezwaaid :D

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik kom af en wel eens mede Volvo 2-serie rijders tegen, en groeten elkaar dan ook :)

• XoReP
leokennis schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:39:

Haha ik heb 3 maart de mijne gekocht met MX-XX-4X en de nieuwe motor die we erbij kregen aan het eind van het jaar (was al eerder op kenteken gezet dus) had MX-XX-2X hoe toevallig is dat!

* X is dus andere letter maar ff weggehaald voor de ckerheid
Pagina: 1 2 Laatste