Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Groet op de weg - wie wel en wie niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
Kon ze snel geen betere titel verzinnen, maar ik was wel eens benieuwd welke rijdersgroepen elkaar allemaal groeten onderweg. Zo zie ik veelal motorrijders elkaar vriendelijk begroeten als ze elkaar tegenkomen op de weg, en ook vrachtenwagenchauffeurs doen dit.

Zijn er nu ook mensen met andere soorten voertuigen welke elkaar begroeten omdat ze op de één of andere manier verbonden met elkaar voelen? En waar komt dat gevoel dan vandaan? Voelen Alfa rijders zich meer verbonden tot elkaar dan Opel rijders bijvoorbeeld? Was wel eens benieuwd hoe jullie visie daarover is.

Aanleiding voor dit topic was een collega GTI rijder welke vriendelijk zijn duim opstak toen hij me inhaalde, wat ik dan dus ook beantwoorde met een duim omhoog.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Wij hebben sinds 2000 een camper, en vooral in de eerste jaren staken vrijwel alle mede-camperrijders even een hand op bij het passeren.

Dit wordt alleen steeds minder, in Nederland lijkt het vrijwel uitgestorven. Kom je echter in het buitenland dan wordt er weer volop naar je gezwaaid... :P Zelfs tegenliggers op een 4-baans snelweg ofzo (moet je nog goed opletten...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Cabrio (of meer specifiek MX5) rijders hebben dat ook wel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn ouders hebben zo'n Suzuki Samurai (klein jeepje) gehad en daarin werd je altijd vriendelijk begroet door andere Samurai rijders.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ligfietsers onder elkaar doen het ook vrijwel altijd. Er zijn uitzondeirngen maar het gros groet elkaar.

• benoni
  • Niet online
Ligfietsers :P

edit:
Hoi WFvN :w

edit:
Hoi Gizz :w

Toen er nog niet zoveel rondreden in Nederland werd ik ook regelmatig betoeterd door automobilisten in de meest vreemde uithoeken... die hadden vast een kennis in de buurt die een ligfiets had en zagen mij daarvoor aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door benoni op 06-10-2007 16:06 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ligfietsers :)

En afhankelijk van het land ook andere automobilisten als je zelf in de auto zit. In bijvoorbeeld Ierland zit buiten de bebouwde kom iedereen naar elkaar te zwaaien op smalle weggetjes, als bedankje dat je niet tegen elkaar aanrijdt of iets dergelijks :P Hier in Nederland zou niemand terug zwaaien.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Buschauffeurs zie je dat ook altijd doen. Al heb ik begrepen dat chauffeurs van stadsbussen de chauffeurs van regionale bussen weer niet groeten om bepaalde redenen :?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Ik wou dat Alfa rijders het deden, maar voor één of andere reden willen we elkaar alleen maar koste wat het kost inhalen :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Mini-rijders, classic naar classic en BMW-mini naar BMW-mini 8)

Waarom? Omdat het kan!!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 22:51
Klassieke auto rijders groeten elkaar ook, zeker als het hetzelfde merk of type is.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Palomar schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:04:
Buschauffeurs zie je dat ook altijd doen. Al heb ik begrepen dat chauffeurs van stadsbussen de chauffeurs van regionale bussen weer niet groeten om bepaalde redenen :?
Chopper rijders zal je ook niet snel zien zwaaien naar mensen op supersports en omgekeerd :)
Voor zover ik dat heb mogen aanschouwen toch :p

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 06-10-2007 16:17 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• zwik
  • Laatst online: 20-11 13:33

zwik

randomized

Mountainbikers meestal ook wel, of even een hoi ofzo. En Honda Del-sol rijders (cabrio) meestal ook wel. Soms rijd ik wel ens mensen achterna om even een babbeltje te maken ook :P .

• DinX

DinX

Motormuis

zwik schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:19:
Mountainbikers meestal ook wel, of even een hoi ofzo. En Honda Del-sol rijders (cabrio) meestal ook wel. Soms rijd ik wel ens mensen achterna om even een babbeltje te maken ook :P .
Stalking als hobby ? :+

• zwik
  • Laatst online: 20-11 13:33

zwik

randomized

Word meestal wel gewardeerd hoor :P . Zo ontmoet je nog interesante personen :) .

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Twhomp schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:06:
Ik wou dat Alfa rijders het deden, maar voor één of andere reden willen we elkaar alleen maar koste wat het kost inhalen :+
Hier in Zweden geen probleem. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

in onze citroen 2cv zwaaien we er wat oplos, andere eend rijders zwaaien ook terug,

in de Volvo 164e (1972) is het wat moeizamer , wel groet ik naar iedereen met een Volvo uit de zelfde jaren. vaak groeten ze terug, maar toch minder.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• DinX

DinX

Motormuis

En wat doen jullie met kever rijders ? :+

• B-lennium
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik niets, blijft vaak een beetje nederland-belgie verhouding :+

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• DinX

DinX

Motormuis

_o-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien niet helemaal op de weg, maar zeilers groeten elkaar ook standaard bij passeren.

En een van de jongere managers bij ons in het bedrijf "groet" alles wat jong, vrouwelijk en mooi uitziend is en langs de weg loopt met de claxon :X :P

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 06-10-2007 17:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Op de motor groet ik in ieder geval andere motorrijders.

Mijn vader rijdt Alfa Romeo Spider, bezitters daarvan willen ook nog wel eens even zwaaien, vooral de oudere types.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Honda rijders tegenwoordig ook meer en meer, vooral als het ook een Prelude is :P

De Nederbelg !

Verwijderd

DinX schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:17:
[...]

Chopper rijders zal je ook niet snel zien zwaaien naar mensen op supersports en omgekeerd :)
Als chopperrijder ervaar ik dat van die supersports ook en op een gegeven moment wordt je dar wel een beetje flauw van. Motoragenten groeten ook lang niet terug maar die zijn er waarschijnlijk niet zo aan gewend om gegroet te worden :P

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Haha, nog een semi-Honda rijder hier. Ik groet meestal Civic's van dezelfde (4de) generatie. Je ziet bij dit type auto's vaak wel of het een leifhebber is of niet, vaak zaaien ze ook terug. Voor zomers heb ik ook nog een oude Porsche 944, eigenlijk hetzelfde verhaal qua zwaaien. Op de motor word het allemaal wat minder tegenwoordig heb ik het idee. Toen ik 16 jaar geleden begon met motorrijden leek men onderling een stuk vriendelijker naar elkaar dan tegenwoordig. Ik blijf gewoon stug door zwaaien, zelfs naar norse motormuizen :D

• RobbertC
  • Laatst online: 20:07
Als ik bij vrienden in de auto zit wordt er een hoop afgezwaaid naar andere (oude/cabrio) Saab-rijders ;)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

Lolhozer schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:12:
ook classic naar New Mini en vice versa komt vaak voor ;)

Ook in mijn 205 CTI had ik er bijna een dagtaak om terug te groeten :P Veel cabriorijders die elkaar onderling groeten inderdaad, maar ook motorrijders die vaak een duimpje opstaken of zwaaiden als ik in de CTI reed :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:17:
Misschien niet helemaal op de weg, maar zeilers groeten elkaar ook standaard bij passeren.

En een van de jongere managers bij ons in het bedrijf "groet" alles wat jong, vrouwelijk en mooi uitziend is en langs de weg loopt met de claxon :X :P
Alles op het water groet elkaar. Tenminste, waar ik vaar :P Vinkeveense plassen/Vecht. Soms zijn er wel sloepvaarders die niet terug zwaaien, maar die zitten dan altijd stevig aan de wijn.

• benoni
  • Niet online
Storm316 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:55:
Ik blijf gewoon stug door zwaaien, zelfs naar norse motormuizen :D
Wat ook wel bevrijdend werkt: als je wordt uitgetoeterd door een automobilist die in een rotbui is en eigenlijk 't liefst door je heen zou willen rijden, even vrolijk lachend toezwaaien :w

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
barchetta-rijders groeten elkaar ook :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Toen ik nog een Clio Williams had werd er ook vaak gezwaaid door andere Williams rijders.
Nu met mn 206GTI val ik niet meer op :P

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 10:39

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

SeatRider schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:57:
Cabrio (of meer specifiek MX5) rijders hebben dat ook wel.
Inderdaad, als MX5-rijders groeten we elkaar onder de noemer 'Save the Wave'. De oudere modellen kunnen de klaplampen omhoog klappen, de nieuwe modellen gebruiken lichtsignalen.

Overigens groeten hardlopers in het Haagse Bos elkaar ook...

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:20:
[...]

Alles op het water groet elkaar. Tenminste, waar ik vaar :P Vinkeveense plassen/Vecht. Soms zijn er wel sloepvaarders die niet terug zwaaien, maar die zitten dan altijd stevig aan de wijn.
Dus alle binnenvaartschippers zwaaien er wat op los?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Bertus
  • Niet online
Ik probeer altijd wel te zwaaien naar mede-delta-rijders. Soms krijg je geen reactie, soms sprinten we tegelijk naar de 180 en bekijken we goedkeurend elkaars auto :P

Met een vriend (Golf-sjonnie) zwaai ik altijd naar alle golfjes.

:+

Heeft ook een computer!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ik hardloop door de stad, zeggen hardlopen gozers me opeens gedag :'(

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:42:
Als ik hardloop door de stad, zeggen hardlopen gozers me opeens gedag :'(
Als ik mensen zie hardlopen roep ik altijd heel hard: "Houd de dief!"

Verwijderd

Beugelfles schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:36:
[...]

Dus alle binnenvaartschippers zwaaien er wat op los?
Ik heb wel eens een handje gezien op het A'dam-Rijnkanaal, maar weet niet of het gebruikelijk is.

• Twhomp
  • Laatst online: 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:45:
[...]

Als ik mensen zie hardlopen roep ik altijd heel hard: "Houd de dief!"
Zo flauw! :P

Of op het station als iemand de trein probeert te halen: "Run Forest, Run!""

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Als chopperrijder ervaar ik dat van die supersports ook en op een gegeven moment wordt je dar wel een beetje flauw van. Motoragenten groeten ook lang niet terug maar die zijn er waarschijnlijk niet zo aan gewend om gegroet te worden :P
* DinX groet motoragenten gewoon.

Zijn motards net als mij, zou niet weten waarom ik ze niet zou groeten.

Verwijderd

Ik zwaai ook de hele dag, naar mijn collega buschauffeurs... dat zit er gewoon in en maakt niet uit voor wat voor maatschappij zij werken.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:50
Rij-instructerus :'), mijn rij-instructeur is meer bezig met zwaaien naar collega's dan aan mij les geven.

Edit\ Als je al die loyaliteit zo hoort vraag ik me af waar die agressie in het verkeer dan toch vandaan komt :+

[ Voor 35% gewijzigd door Maks op 06-10-2007 20:04 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 17:52
B-lennium schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:54:
in onze citroen 2cv zwaaien we er wat oplos, andere eend rijders zwaaien ook terug,
[...]
Zeker, denk dat eens rijders wel tot de top zwaaiers behoren!
Afbeeldingslocatie: http://djluc.nl/fileadmin/ebay/eend/vooraanzicht.jpg

• Bertus
  • Niet online
Maksvr schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:02:
Rij-instructerus :'), mijn rij-instructeur is meer bezig met zwaaien naar collega's dan aan mij les geven.

Edit\ Als je al die loyaliteit zo hoort vraag ik me af waar die agressie in het verkeer dan toch vandaan komt :+
Inderdaad. Dat vraag ik mij ook weleens af :P

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Ami-rijders. Met name Chevies. En dan wel echte en geen Daewoo's ffs.

En bekenden :P

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 17:12
Marzman schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:58:
Mijn ouders hebben zo'n Suzuki Samurai (klein jeepje) gehad en daarin werd je altijd vriendelijk begroet door andere Samurai rijders.
Dat is zoiets als 'oh godzijdank, zijn er nog anderen die voor joker rijden, laat ik maar zwaaien :+

Als motorrijder zwaai ik ook enthousiast, maar het terugzwaaigehalte neemt de laatste jaren steeds meer af. Chopperrijders zwaaien wel, maar Harley rijders (waaronder mijn pa) halen hun neus daarvoor op. Maar ja, die moeten met zo'n schudmachien ook beide handen aan het stuur houden, denk ik dan maar.

Homo sapiens non urinat in ventum

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

In deze wil ik ook nog wel eens wat zwaaiende mede-oldtimerrijders ontvangen. Blijft toch een bepaalde sfeer bij zo'n oude wagentjes.

Afbeeldingslocatie: http://xs320.xs.to/xs320/07406/auto.jpg.xs.jpg

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:10

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:20:
[...]

Idd, bij ons op de plas (Maasbommel) groet iedereen ook elkaar, zelfs in rubberbootjes. Dat doe ik tenminste wel altijd.

M'n pa groet iedere Honda HR-V rijder, dat doen de meeste HR-V rijders naar elkaar, heb ik zelf ook al ervaren als ik in zijn auto rijd :P

Ohjah, als oldtimer bromfietsliefhebber groet ik iedere andere oldtimer (Yamaha, Honda, Kreidler, Zundapp, Batavus etc maakt me niet uit). De meesten groeten terug, mensen die niet terug groeten zijn meestal Kreidlerrijders (die zijn verwaand, soort van Harley rijders maar dan op brommers :+). Als ik op m'n fiets zit of in de auto steek ik meestal mijn duim omhoog als ik ze zie.

[ Voor 25% gewijzigd door -tom-562 op 06-10-2007 20:29 ]

Vaak bu'j te bang!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

cryforhelp schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:15:
Klassieke auto rijders groeten elkaar ook, zeker als het hetzelfde merk of type is.
Daar heb je ook een pikorde in. Ik groet alleen mede klassieke cabriorijders.
Ik zie ook nooit reguliere klassiekerrijders die mij groeten, terwijl 90% van de klassieke cabriorijders wel groet.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit als ik een mede-Peugeotrijder tegenkom. Die zie je toch niet zo veel.

Signatures zijn voor boomers.

• benoni
  • Niet online
Jan Smit schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:21:
Maar ja, die moeten met zo'n schudmachien ook beide handen aan het stuur houden, denk ik dan maar.
Mijn broer ooit, op een Yamaha DTR, had z'n gedachten er niet bij, zwaaide met de verkeerde hand :X

Gelukkig waren de snelwegen toen niet zo druk :')

Verwijderd

Ik zwaai altijd naar de Politie :z

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:22
Mja, de politie zwaait altijd naar mij.. (met lichten)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zwaai altijd naar voetgangers om te gebaren dat ze op moeten schieten als ze voor mijn auto oversteken. Geldt dat ook? :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:14:

En bekenden :P
Zekers, en zoveel onbekende ami rijders zijn er hier niet. Of ze zijn lid van mijn autocluppie of van een bevriende club uit de buurt.

Verwijderd

De laatste keer dat ik uitgebreid gezwaait heb, incl. licht signalen was toen er een identieke Porsche 924 tegemoet kwam. Zelfde kleur, zelfde spoiler e.d. Hij was trouwens ook aan het zwaaien en gebruikte lichtsignalen ;)

Verder steek ik de hand op naar mensen met wie ik in voorrangsituaties een ongebruikelijke actie heb uitgevoerd. Bijvoorbeeld voorrang geven, terwijl hij toch achter de haaientanden staat omdat je zelf die straat in wil e.d. Of bijvoorbeeld wanneer ik een vrachtwagen, of de vrachtwagen mij ruimte heeft gegeven.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Smartrijders zwaaien soms, maar wat dat betreft bestaan die heel erg uit 2 soorten mensen:
- auto van de baas, reclameautootjes vaak
- mensen die hem voor het imago hebben

Laatste groep zwaait regelmatig naar me en ik naar hen. Naar reclameauto's ook maar die kijken heel stom dan :D

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:14:
Afbeeldingslocatie: http://www.caradisiac.com/media/images/collection/citroen_ami6.jpg
Ami? :+

Enige wat ik groet zijn old timer rijders als ik zelf ook in een oldtimer rijd...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 16:07

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Ik zwaai alleen naar collega's in een rode ford met een wit Gerco logo erop :')

Verwijderd

chimo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 07:53:
[...]

Mja, de politie zwaait altijd naar mij.. (met lichten)
Daarom is mij ook geleerd netjes terug te zwaaien, ik dacht dat je dan wel door mocht rijden :9

• ephymerous
  • Laatst online: 21:31
Vanaf de wat oudere modellen is het vrij normaal om te groeten ;)

XXXVI

• DinX

DinX

Motormuis

Andere mensen die in een auto/bestelwagen/vrachtwagen van Stad Leuven rondrijden :p

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Onder de oude VW busjes (vooral T3's nog, T2 zie ik nagenoeg nooit, T4's en volgende zijn al gewoon) wordt ook heel wat gegroet :Y In de buurt zijn er een stuk of 7-8 en die kom ik vaak tegen en dan wordt er al eens geknipperd met de fars enzo. Claxonneren kan ik niet want de claxon werkt niet. :P

Verwijderd

MMach schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:46:
Onder de oude VW busjes (vooral T3's nog, T2 zie ik nagenoeg nooit, T4's en volgende zijn al gewoon) wordt ook heel wat gegroet :Y In de buurt zijn er een stuk of 7-8 en die kom ik vaak tegen en dan wordt er al eens geknipperd met de fars enzo. Claxonneren kan ik niet want de claxon werkt niet. :P
Komt volgens mij omdat ze denken dat ze allemaal in de bouw zitten ofzo ;)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Daffers groeten elkaar ook, uiteraard :)

ik groet wel eens naar andere oldtimers maar ik krijg niet echt vaak een groet terug

Verwijderd

Ik zwaai als ik ergens op de fiets lomp voorbij kom knallen, maar dat is meer een 'neem me niet kwalijk' zwaai. Of een verkapte uiting dat iemand nogal in mijnde weg staat O-)

Oja, en naar ligfietsers natuurlijk: WFvN :w Gizz :w Benoni :w

• GH45T
  • Laatst online: 21-11 15:57
Als ik een opgefokte Opel Corsa tegenkom groet ik wel eens. Er zit wel een groot verschil in overigens, de Corsa's welke alleen maar tot pauperbak zijn verbouwd en motorisch nog standaard zijn kijk ik niet eens naar om.

Oh ja, de mijne is ook opgefokt :P

Oh ja, ik zwaai ook nog wel eens naar meiden :9

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 07-10-2007 22:04 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:54:
Ik zwaai als ik ergens op de fiets lomp voorbij kom knallen, maar dat is meer een 'neem me niet kwalijk' zwaai. Of een verkapte uiting dat iemand nogal in mijnde weg staat O-)

Oja, en naar ligfietsers natuurlijk: WFvN :w Gizz :w Benoni :w
En ik dan? ;( :+

Ik zwaai dus ook naar MEDE ligfietsers ;)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:06

GVR

ik wil nog wel eens groeten naar andere 323fjes ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zwaai (als ik in m'n Chevy rij) ook altijd wle naar andere Amerikanenrijders, maar dan weer niet naar (de saaie) modernere modellen, of busjes :+

Over het algemeen steek ik btw middelvingers op naar buschauffeurs die me voor de zoveelste keer geen voorrang geven op zebrapaden :r

[ Voor 31% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-10-2007 22:34 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tomino schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:02:
[...]

En ik dan? ;( :+

Ik zwaai dus ook naar MEDE ligfietsers ;)
:w Tomino
:w Gizz
:w Benoni
:w elguapo
:w [insert ontbrekende naam ligger]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Freaky Gabbur schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:08:
ik wil nog wel eens groeten naar andere 323fjes ;)
Dan groet ik wel terug :)

Wel alleen bij BA's...

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

B-lennium schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:54:

in de Volvo 164e (1972) is het wat moeizamer , wel groet ik naar iedereen met een Volvo uit de zelfde jaren. vaak groeten ze terug, maar toch minder.
:w Ik steek ook vaak mn hand op naar oude volvo's. Merk wel dat bestuurders van echt oude volvo's zoals amazons en katteruggen de 140 of 160 niet als klassieker zien ofzo, ze groeten iig niet vaak.

Ben ooit ingehaald op de A12 door een BMW 2002 Touring, ook een jonge gast in een oldtimer. Dan zie je wel wat enthousiasme. *O*

Verwijderd

Bestla schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 08:51:
[...]

Zekers, en zoveel onbekende ami rijders zijn er hier niet. Of ze zijn lid van mijn autocluppie of van een bevriende club uit de buurt.
Ja maar de buurman of zo :P

Verwijderd

Zwaait niemand naar mooie vrouwen dan ?

Ik wel hoor, zwaaien ze uiteraard altijd terug :*) :D

Verwijderd

Nee, dat is "Talk to the hand!" wat ze doen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:47:
Nee, dat is "Talk to the hand!" wat ze doen :P
Ja, ze kunnen wel heel goed met hun handen communiceren als je dat bedoelt ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 11:43

BrZ

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:33:
maar dan weer niet naar (de saaie) modernere modellen
Pff, ben ik weer niet goed genoeg voor je? :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

:D moeilijk, moeilijk :P
Corvette's, Trans Am's, Camaro's steek ik ook nog wel 'n handje naar op, pickups vaak ook wel, maar ik vind het een beetje de plicht dat zij eerst groeten ;)
Ja, ik hanteer complexe regels.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
Speed24 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

Dan groet ik wel terug :)

Wel alleen bij BA's...
:w

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lupo 3L rijders hadden zelfs een eigen manier van groeten, pink en duim in de handpalm, de andere 3 vingers opsteken. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden. Zoveel 3L-en kom ik ook niet tegen in het dagelijks verkeer.

This footer is intentionally left blank

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 21-11 18:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met de Alfa 90 had je twee opties, optie 1: :w .. en optie 2: wheu .. (as in watisdatnou?) :?

Met de Alfa 156 naar andere 156 rijders zwaaien wordt ook veel beantwoord met :w .. maar naar andere modellen valt het nog tegen. Teveel lease-rijder-syndroom denk ik ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Op het water groet vrijwel iedereen elkaar, behalve beroepsvaart (uitzonderingen daargelaten). Die hebben liever dat je er niet vaart eigenlijk ;) Op de weg groet ik eigenlijk nooit iemand.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Lolhozer schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:12:
Yep klopt helemaal. Mensen in BMW-mini's zwaaien wel eens naar classics, maar ik houd standaard mijn poot dan stijf naar beneden. Ik ben geen verrader!
ing._Buttje schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:22:
Met de Alfa 90 had je twee opties, optie 1: :w .. en optie 2: wheu .. (as in watisdatnou?) :?

Met de Alfa 156 naar andere 156 rijders zwaaien wordt ook veel beantwoord met :w .. maar naar andere modellen valt het nog tegen. Teveel lease-rijder-syndroom denk ik ..
Ik zwaai zo af en toe naar mede 156-coureurs, maar vaak zitten er ook sjonnies in of van die echt oude mensen. Als de auto goed verzorgd krijgt de baas van mij een pluim!

[ Voor 45% gewijzigd door k0ewl op 08-10-2007 08:46 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

In mijn BMW 3-serie zwaait er niemand :'( Waarschijnlijk een effect van teveel sjonnies en toch net niet bijzonder genoeg)
Ik groet wel naar mensen die me even voor laten gaan enzo, vind ik wel zo sociaal, een bedankje (al wordt dat ook niet altijd begrepen...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Mensen in TNT Post voertuigen :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• snars
  • Niet online
MMach schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:46:

Zekers. De meeste T2- en T3-rijders groeten mekaar, blijven zwaaien en knipperen!

I reject your reality, and substitute my own.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ajhaverkamp schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:14:
Lupo 3L rijders hadden zelfs een eigen manier van groeten, pink en duim in de handpalm, de andere 3 vingers opsteken. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden. Zoveel 3L-en kom ik ook niet tegen in het dagelijks verkeer.
Dat valt ook nog niet mee om snel ff te doen! :7

Verwijderd

Heeeeey, en de trekkercauffeurs dan. Ze gaan dan wel zo langzaam dat ze er tijd voor over hebben, maar toch. En dat gaat merk-onafhankelijk. Alleen de loonwerker-knulletjes zijn af en toe zó druk met het in bedwang houden van dat bakbeest.....

Ik woon mijn hele leven al in the middle of nowhere zodat ik eigenlijk naar iedereen zwaai die langs komt. Vooral wandelaars die niet uit de buurt komen kijken me dan aan ( :| ) met een gezicht van "wat moet je?". Jammer eigenlijk. Komt de gemoedelijkheid niet ten goede.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik word vaak toegelachen (of is het nou uitgelachen ;( ) in mijn Trabant.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Dat valt ook nog niet mee om snel ff te doen! :7
Gewoon een soort van westside teken :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Gewoon een soort van westside teken :P
Yo flipped version man, Yo Gangsta :9

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds ik een Alfa 147 rij hebben er wel een aantal mede Alfa 147 rijders naar me gezwaaid. dat waren (aan de auto te zien) ook alfa liefhebbers.

Hiervoor reed ik een Ford Probe, kom je zelden tegen maar als ik er 1 tegenkwam was het ook altijd even een duimpje naar elkaar. leuk :)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

ing._Buttje schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:22:

Vind het nogal tegenvallen met Alfa-rijders eigenlijk. :P
Zie (behalve dan op de weg naar het SS in Assen) mensen in de wat nieuwere Alfa's (vanaf 156, meestal ook 155/145/146) nooit zwaaien, en meestal kijken ze niet eens ook.
Vraag me dan altijd af of die lui mijn 75 wel als Alfa zouden herkennen...
Idd vast veel lease-rijders.

Klik mee voor GoT!........

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Ik zwaai wel naar Renault rijders

Als ze weer eens met pech aan de kant staan

Ik zwaai zelf nooit in de auto eigenlijk. Soms naar andere E34's, maar eigenlijk nooit.

als ik mijn a rbw heb ga ik wel zwaaien naar andere motorrijders. Niet naar Harley's en goldwings trouwens.

• Bestla
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Als iedereen elkaar nu eens groet, dan zou de wereld er beter uit zien...................Slaap zacht

:O :ZAfbeeldingslocatie: http://anne.messageboard.nl/27957/images/smiles/slapen2.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 08-10-2007 15:23 ]

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:29

Smurf

Detri

Ik groet altijd tegenliggers die voor mij aan de kant gaan op van die smalle weggetjes, en andersom ook natuurlijk.

Naar alle andere corsarijders zwaaien ga ik niet aan beginnen :+

)

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
DinX schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:17:
[...]

Man, ik zwaai naar alle motorrijders. Ook naar chopperrijders en motoragenten. Soms (als ik echt een goede dag heb) zelfs naar motorscooters.

En meestal wordt er teruggezwaaid, zelfs door motoragenten. (tja we hebben toch allemaal dezelfde hobby, wat voor motor je ook rijdt)

Have a wheelie good weekend!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zwaai ook altijd naar mede-motards.. Dat solidariteitsgevoel omdat we allemaal toch in de gure omstandigheden zitten en allemaal wel situaties meegemaakt waarvan het bij een doorsnee automobilist dun door de broek zou lopen.

En als chauffeurs van die rijdende kerstbomen (iedereen weet wel wat voor soort vrachtwagens ik bedoel ;)) elkaar gaan begroeten, groet ik ook altijd beleefd terug door met het grootlicht te knipperen, gericht op hun voorruit :D.

En vrouwen groet ik ook, met name als ze plotseling een zijstraatje uit komen rijden en mij niet gezien hebben omdat ze modebiel aan het bellen zijn. Alleen zwaai ik dan altijd wel met maar één vinger, op de een of andere manier vergeet ik altijd die vier andere vingers ook omhoog te steken :?.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik geef altijd een d:)b aan mensen die in mooie oldtimers rondrijden. Met mooi bedoel ik dus zaken als Engelse, italiaanse en duitse auto's of echt unieke auto's. Geen dingen die je voor een prikje uit een schuur haalt en een likje verf geeft (cfr. eend, mini, beatle...).

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Jeep liefhebbers zwaaien ook naar elkaar (dus niet de mensen die een SUV rijden welke toevallig een Jeep is) met de Jeep groet. Zeg maar de omgekeerde loser hand :+

Had zelf in Belgie een Jeep Cherokee en kwam op weg naar het werk altijd een andere Jeep Cherokee tegen welke keer op keer zwaaide. Toen maar op internet opgezocht of dat het hoorde en warempel. Toen maar terug gaan zwaaien :+ Later zag ik de Jeep geparkeerd staan bij een terras dus de mijne er maar achter gezet en zo in gesprek geraakt en toen nog uitgelegd gekregen dat het dus "normaal" is om een mede Jeep rijder te groeten (ook de SUV rijders, maar die groeten nooit terug).

.

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
Dat solidariteitsgevoel omdat we allemaal toch in de gure omstandigheden zitten..
Gure omstandigheden? Het is een motor, geen freaking sneeuwscooter.

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1 2 Laatste