Kapotte Amd X2 5200 geleverd gekregen en opgelost

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:24
Je moet aardig gek doen om zo'n pinnetje uit de processor te trekken. En aangezien het voetje + de pin op de cpu is afgebroken, lijkt mij verkeerd plaatsen onzin. Bij het verkeerd plaatsen moeten er meer pinnen krom zijn. Dat de shop zijn naam laat vergallen voor 100euro 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mad_max234 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:49:
Ja een rij verbogen pinnen dan is het duidelijk, maar dat is hier niet het geval het gaat om 1 pin en de rest is gewoon intact en onbeschadigd. (toch?)
Daarover is op zijn minst onduidelijkheid over gezien eerdere post van lism en de officiele reactie in de shopsurvey (waar naar toe overigens niet gelinkt mag worden).. maar die laatste is natuurlijk altijd zonder twijfel boven alle verdenking verheven 8)7 (mompelt iets over belangen).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Het lijkt me inderdaad vrij knap om 1 pin te verbuigen door verkeerd plaatsen, als die verkeerd geplaatst zou zijn zouden er toch wel meer pinnen gebogen moeten zijn. Tevens niet slim om voor 100 euro je goede naam naar de haaien te laten gaan.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Ik zelf werk ook in een PC zaak met zo een akkefietje. Als winkel (dat ben je online ook) ben je ten alle tijde verantwoordelijk voor je product dat je verkoopt. Ik heb dit eens zitten lezen. En het is idd de webshop die de garantie moet geven. Je hebt helemaal niks te maken met hun distributeur BASdistributie BV. Zou lekker zijn in mijn geval, Ja probleem van de distributeur kan even duren.. zou mooi zijn maar zo werkt het niet.

Simpel kan de webshop aangeven dat het jou fout is 100% zekerheid! zo nee, dan is het garantie en klaar. Dit is simpel en klaar. wij als winkel (geen onlineshop) doen wat dat betreft nooit moeilijk, heeft namelijk geen enkele zin. kost je teveel, Webshop zou slim zijn om dit direct af te handelen. Echter maken ze hetzichzelf onnodig moeilijk door in eerdere posts een reactie te geven die in jou voordeel spreekt.

Gewoon mailen dat het garantie is met het wetsartikel van eerdere posts erin geplakt, en dan een vriendelijk doch dringend verzoek, dit zo spoedig mogelijk zonder kosten te retourneren ( is ten slotte garantie) Die kosten hadden ze namelijk niet hoeven maken als ze zich aan het wetsartikel hielden.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Sorry maar ik vind dit dus echt je eigen schuld en ik vind dat de Webshop helemaal gelijk heeft als ze je geen garantie geven.

Je zit hier een beetje een vaag verhaal te verkondigen over hoe jij de processor in de socket hebt gepropt en dan zeg je "daarna viel hij er wel goed in"

Je topicstart heet ook "KAPOTTE AMD X2 5200 GELEVERD GEKREGEN".

Ik heb nog nooit een processor uit de verpakking gehaald (of gehaald zien worden) met één pootje gewoon los.

Ik vind dat je schandalig bezig bent op deze manier.

Als ik een socket 775 mobo terugstuur zonder het beschermplaatje op de socket hoef ik er ook niet op te rekenen dat ik garantie krijg, zelfs al zijn er geen pootjes krom!

Ik ben wel benieuwd of je uberhaupt wel een socket AMD2 mobo hebt gebruikt of dat je de cpu in een socket 939 mobo hebt geprobeerd te proppen.

[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-10-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

HugoBoss1985 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:27:
Ik heb nog nooit een processor uit de verpakking gehaald (of gehaald zien worden) met één pootje gewoon los.
Mmmmm omdat jij het nooit gezien hebt, kan het dus niet.. Sterk argument. Wellicht moet je rechter worden...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Cyberpope schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:28:
[...]

Mmmmm omdat jij het nooit gezien hebt, kan het dus niet.. Sterk argument. Wellicht moet je rechter worden...
Bedankt voor je mening, maar ik heb het over een feit...

Als je een goed verpakte cpu hebt mogen ontvangen (zonder dat de doos beschadigd is.) dan is het gewoon bullshit als je zegt dat je hem hebt ontvangen met een "los pootje."

Buiten dat heeft de TS het zelf over "dat het niet helemaal soepel ging" :S

Misschien moet jij medium worden?

Een AM2 CPU heeft één pootje meer, dus grote kans dat de TS de cpu in een 939 bordje heeft willen doen.

Dan is het dus maar één pootje wat krom raakt of afbreekt.

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-10-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57
Misschien moeten 'wij' stoppen met onszelf op te delen in twee kampen: één kamp achter de TS en één kamp achter de webwinkel.
Zoals ik uit het topic begrijp is het volstrekt onbelangrijk wie de CPU al dan niet kapot heeft gemaakt, of hoe dat is gegaan. De TS heeft wettelijk gezien recht op een RMA. Dit is dus de vraag op zijn antwoord en daarmee is dit topic afgehandeld.

Dan blijft alleen nog de ethische kwestie over: wat 'als' de TS de CPU zelf (per ongeluk) gesloopt heeft, en nu over de rug van de webwinkel een RMA wil forceren. Hierover kunnen we allemaal niets zinnigs zeggen omdat: de webwinkel de CPU niet heeft gecontroleerd voor verzending en de TS aangeeft dat hij de CPU ook niet kapot heeft gemaakt.

Ping - Pong - Ping - Pong - Ping - Etc... je snapt het.

Het is het woord van de webwinkel tegen het woord van de TS en ik vind dat ze allebei gelijk hebben, hoe stom dat ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
_Teq_ schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:41:
Misschien moeten 'wij' stoppen met onszelf op te delen in twee kampen: één kamp achter de TS en één kamp achter de webwinkel.
Zoals ik uit het topic begrijp is het volstrekt onbelangrijk wie de CPU al dan niet kapot heeft gemaakt, of hoe dat is gegaan. De TS heeft wettelijk gezien recht op een RMA. Dit is dus de vraag op zijn antwoord en daarmee is dit topic afgehandeld.

Dan blijft alleen nog de ethische kwestie over: wat 'als' de TS de CPU zelf (per ongeluk) gesloopt heeft, en nu over de rug van de webwinkel een RMA wil forceren. Hierover kunnen we allemaal niets zinnigs zeggen omdat: de webwinkel de CPU niet heeft gecontroleerd voor verzending en de TS aangeeft dat hij de CPU ook niet kapot heeft gemaakt.

Ping - Pong - Ping - Pong - Ping - Etc... je snapt het.

Het is het woord van de webwinkel tegen het woord van de TS en ik vind dat ze allebei gelijk hebben, hoe stom dat ook klinkt.
Het zal ff lekker worden als een webwinkel iedere cpu of ieder mobo moet gaan controleren voordat ze iets gaan verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

HugoBoss1985 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:31:
[...]

Als je een goed verpakte cpu hebt mogen ontvangen (zonder dat de doos beschadigd is.) dan is het gewoon bullshit als je zegt dat je hem hebt ontvangen met een "los pootje."

En dat is een feit, laat me niet lachen. Nee dat is geen feit dat jij noemt. :D (maak je me nog aan het lachen)

Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. :)

Omdat het goed is verpakt en de verpakking nog intact is, kan het wel zijn dat de cpu niet 100% lekker is. fabrieks foutje kan altijd, en kan zelfs zijn dat hij het bij AMD ook nog gewoon deed en bij aankomst het net vast zittende pinnen bij het plaatsen gelijk los gaat hangen.
Een AM2 CPU heeft één pootje meer, dus grote kans dat de TS de cpu in een 939 bordje heeft willen doen.
En toen ik voor het laats onder mijn AM2 cpu keek zaten er gelukkig nog 940 pinnetjes onder. :+

[ Voor 53% gewijzigd door mad_max234 op 04-10-2007 19:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
mad_max234 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:46:
En dat is een feit, laat me niet lachen. Nee dat is geen feit dat jij noemt. :D (maak je me nog aan het lachen)

Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. :)

Omdat het goed is verpakt en de verpakking nog intact is, kan het wel zijn dat de cpu niet 100% lekker is. fabrieks foutje kan altijd, en kan zelfs zijn dat hij het bij AMD ook nog gewoon deed en bij aankomst het net vast zittende pinnen bij het plaatsen gelijk los gaat hangen.
6 kromme pinnen en één losse is dus een productiefoutje volgens jou?

Buiten die hele discussie geeft deze TS zelf aan dat de cpu er niet helemaal lekker in ging en dat heeft hij ook naar de webshop toe gecommuniceerd.

Of hij het dan wel of niet goed heeft gedaan is de vraag, maar hij doet zichzelf een strop om door dit te zeggen.

Wel heel eerlijk van hem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

HugoBoss1985 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:48:
[...]

6 kromme pinnen en één losse is dus een productiefoutje volgens jou?
Zover ik weet zijn het er maar 1 die los zit en geen kromme. ;)

En je mag toch vragen of je het goed heb gedaan? wilt toch niet zeggen dat je dan ook iets verkeerd heb gedaan, twijfel naar je eigen toe doet toch niet de garantie opheffen.

Het is een ander verhaal als je het ook echt verkeerd heb gedaan, vragen maakt niemand schuldig. :)

[ Voor 36% gewijzigd door mad_max234 op 04-10-2007 19:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30
Àch je kunt er altijd nog een mooie sleutelhanger van maken als je zelf geen oplossingen weet om dat afgebroken pinnetje te vervangen. :>

Maar waarom heb je je
Cpu: Q6600 @ 2,55GHZ (binnekort 3,0GHZ of hoger)
gedowngrade voor een AMD 5200+ ?

[ Voor 32% gewijzigd door EyeWitness op 04-10-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Cyberpope schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:28:
[...]

Als ook de leverancier het nog nooit heeft meegemaakt zegt dat toch wel een hoop (Bas is niet zomaar de een of andere kleine importeur...)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Haan schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:54:
[...]

Als ook de leverancier het nog nooit heeft meegemaakt zegt dat toch wel een hoop (Bas is niet zomaar de een of andere kleine importeur...)
Dat is geen garantie en kan je nooit met zekerheid zeggen, eens moet de eerste keer zijn.

Die gasten in belmermeer hadden ook nog nooit een vliegtuig in hun flat gehad. En hopelijk gaat dat ook nooit meer gebeuren. ;) (misschien een beetje grof maar je snapt mijn punt)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 04-10-2007 20:00 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
mad_max234 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:50:
[...]

Zover ik weet zijn het er maar 1 die los zit en geen kromme. ;)

En je mag toch vragen of je het goed heb gedaan? wilt toch niet zeggen dat je dan ook iets verkeerd heb gedaan, twijfel naar je eigen toe doet toch niet de garantie opheffen.

Het is een ander verhaal als je het ook echt verkeerd heb gedaan, vragen maakt niemand schuldig. :)
Heb je dit stuk al gelezen? ;)
Microkid schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:38:
Ondanks dat het lullig is dat de CPU niet goed is denk ik toch ook dat de klant een stuk eigen verantwoordelijkheid heeft. Ik controleer altijd elke cpu handmatig voordat ik hem in een pc stop. Elk pinnetje moet recht staan, en dat kan je ook best zelf controleren. Als je de CPU vanaf alle zijkanten bekijkt zie je snel genoeg of alles recht staat. En mocht de cpu er toch niet soepel invallen dan ga je natuurlijk niet doorduwen.

En ik heb ook het gevoel dat er "more than meets the eye" is, gezien het antwoord van de shop in de Shop Review:

[...]

Een losse pin is toch wat anders dan 6 verbogen pinnen....
Conclusie is dus:

De TS houdt ons voor de gek... en verteld niet het hele verhaal.

Beste webshop,

Ik ben op mijn processor gaan staan en ik weet niet of hij het nog doet...
Heb ik nu iets goed of iets fout gedaan?

Beste webshop,

Ik heb mijn cpu ontvangen en alle pootjes waren plat, kennelijk is hij bij het verzenden klem komen te zitten.
Heb ik nu iets goed of iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
EyeWitness schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:54:
Maar waarom heb je je
[...]
gedowngrade voor een AMD 5200+ ?
TS heeft twee systemen, één AMD systeem (deze X2 is een vervanging voor zijn vorige 3800+ (ook AM2), en het quadcore systeem ;) . TS is een vriend van me en ik zie hem niet aan voor iemand die zijn processor slecht behandeld (ofwel gewoon doordrukt bij het erin plaatsen). Zelf heb ik de CPU nooit gezien aangezien die toen al onderweg was naar de genoemde webshop.

Uiteraard kun je dus niet met zekerheid zeggen wat er is gebeurd, maar er is ook nog een getuige. Dit staat ook in de topic start. Mijns inziens heeft TS recht op een vervangend exemplaar gezien de voorgaande reacties.

TS had de CPU na kunnen kijken, maar dit is achteraf. Feit blijft dat er een pinnetje van de plaat af is gevallen en dat is redelijk moeilijk te verklaren anders dan een fabrieksfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jij hebt het over een feit dat jij iets niet mee gemaakt heb of gezien hebt. Dat is niet hetzelfde als dat niet voor komt. Dat is namelijk wat jij doet..
Ik heb het nooit meegemaakt = dus onmogelijk.

Ik heb 10 jaar langs mijn studie in een supermarkt gewerkt. De eerste 9 jaar heb ik NOOIT een spin tussen de bananen aangetroffen. Dus is het onmogelijk? Zou kunnen waren het niet dat ik in het tiende jaar wel een dikke, levende spin aantrof tussen de bananen. (terwijl ze gewassen en vergast worden, dus het eigenlijk onmogelijk zou zijn). Weet zeker dat ik in die tijd toch minimaal 1000 kilo bananen heb uitgepakt (als het niet veel meer is).

En wellicht heeft TS te veel kracht gebruik. Wellicht heeft hij hem in een 939 socket gestopt. Wellicht heeft hij hem zelfs als ping-ping bal gebruikt. Echter dat weet ik niet, dus kan ik ook niet stellen dat het zo is. Dus waar je de referentie als medium vandaan haalt is mij een raadsel want ik stel niets.

Het enige wat ik stel is dat ALS er twijfel is, de wet in het voordeel van de consument is.
heb jij dit gelezen?? (in plaats van selectief quoten??)

mad_max234 in "Kapotte Amd X2 5200 geleverd gekregen"
Waarin een link staat naar een post van de RMA-medewerker die de cpu behandeld. Met foto's (waarop geen kromme pinnetjes te zien zijn???) LET OP gepost voordat dit draadje maar geopened was.

En even later deze:
Verwijderd in "Kapotte Amd X2 5200 geleverd gekregen"
Waarbij de RMA-medewerker zelf reageert en ook geen woord rept over 6 andere pinnetjes die krom zijn?
Conclusie is dus:

De TS houdt ons voor de gek... en verteld niet het hele verhaal.
Conclusie:
De webshop probeert zich in de shopsurvey mooier te verkopen dan is?? (daar heeft hij ook belang bij? En gezien niemand het kan controleren, waarom dan niet overdrijven. Helaas heeft de RMA medewerker hier ook al gepost, dus kunnen we op zijn minst stellen dat het raar is dat die deze 6 niet genoemd heeft)

Of de echte conclusie:
Op zijn minst is zowel het verhaal van de TS als het verhaal van de webshop twijfelachtig. De webshop heeft zelf aangegeven dat zij het eigenlijk ook niet weten en alles in twijfel trekken, zoals de medewerker van de webshop zelf schrijft:
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:12:
Ik stond eerlijk gezegd verbaasd toen ik deze CPU in handen had. Wij als webshop weten ook niet of dit werkelijk door toedoen was door een productiefout, of gewoonweg verkeerde installatie, en je eigenlijk stiekum baalt dat de CPU nu stuk is en het je aardig wat geld gekost heeft. Je geeft ook het volgende aan in ons RMA-draadje:
En als je het niet weet, gaat het voordeel van de twijfel naar de consument. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan dien je bij de tweede kamer te zijn, niet bij die consument.

En ik zeg niet dat de TS hem niet gemold heeft, noch dat de webwinkel staat te liegen, slechts dat beide verhalen enigszins aan twijfel onderhevig zijn en de ware toedracht niet meer onomstotelijk vast te stellen.

Iets wat je met inzet voor leeswerk ook had kunnen vaststellen ipv

ik heb het nooit gezien + ben winkel medewerker = klant heeft ongelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 04-10-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Cyberpope schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

Jij hebt het over een feit dat jij iets niet mee gemaakt heb of gezien hebt. Dat is niet hetzelfde als dat niet voor komt. Dat is namelijk wat jij doet..
Ik heb het nooit meegemaakt = dus onmogelijk.

Ik heb 10 jaar langs mijn studie in een supermarkt gewerkt. De eerste 9 jaar heb ik NOOIT een spin tussen de bananen aangetroffen. Dus is het onmogelijk? Zou kunnen waren het niet dat ik in het tiende jaar wel een dikke, levende spin aantrof tussen de bananen. (terwijl ze gewassen en vergast worden, dus het eigenlijk onmogelijk zou zijn). Weet zeker dat ik in die tijd toch minimaal 1000 kilo bananen heb uitgepakt (als het niet veel meer is).

En wellicht heeft TS te veel kracht gebruik. Wellicht heeft hij hem in een 939 socket gestopt. Wellicht heeft hij hem zelfs als ping-ping bal gebruikt. Echter dat weet ik niet, dus kan ik ook niet stellen dat het zo is. Dus waar je de referentie als medium vandaan haalt is mij een raadsel want ik stel niets.

Het enige wat ik stel is dat ALS er twijfel is, de wet in het voordeel van de consument is.

[...]

heb jij dit gelezen?? (in plaats van selectief quoten??)

mad_max234 in "Kapotte Amd X2 5200 geleverd gekregen"
Waarin een link staat naar een post van de RMA-medewerker die de cpu behandeld. Met foto's (waarop geen kromme pinnetjes te zien zijn???) LET OP gepost voordat dit draadje maar geopened was.

En even later deze:
Verwijderd in "Kapotte Amd X2 5200 geleverd gekregen"
Waarbij de RMA-medewerker zelf reageert en ook geen woord rept over 6 andere pinnetjes die krom zijn?

[...]

Conclusie:
De webshop probeert zich in de shopsurvey mooier te verkopen dan is?? (daar heeft hij ook belang bij? En gezien niemand het kan controleren, waarom dan niet overdrijven. Helaas heeft de RMA medewerker hier ook al gepost, dus kunnen we op zijn minst stellen dat het raar is dat die deze 6 niet genoemd heeft)

Of de echte conclusie:
Op zijn minst is zowel het verhaal van de TS als het verhaal van de webshop twijfelachtig. De webshop heeft zelf aangegeven dat zij het eigenlijk ook niet weten en alles in twijfel trekken, zoals de medewerker van de webshop zelf schrijft:

[...]

En als je het niet weet, gaat het voordeel van de twijfel naar de consument. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan dien je bij de tweede kamer te zijn, niet bij die consument.

En ik zeg niet dat de TS hem niet gemold heeft, noch dat de webwinkel staat te liegen, slechts dat beide verhalen enigszins aan twijfel onderhevig zijn en de ware toedracht niet meer onomstotelijk vast te stellen.

Iets wat je met inzet voor leeswerk ook had kunnen vaststellen ipv

ik heb het nooit gezien + ben winkel medewerker = klant heeft ongelijk.
1+1=2 maar ik ben geen winkelmedewerker ;)

Ik heb het nooit gezien inderdaad, maar als Bascomputers zegt dat hier geen garantie op gegeven word mag ik wel stellen dat zoiets niet vaak voorkomt...

Bascomputers geeft hier dus geen garantie aan de webshop en daardoor krijgt de klant dus ook geen garantie.
Bascomputers vind dus ook dat het hier niet om een garantiekwestie gaat, maar om een fout van de klant zelf.

Ik heb toch zeker wel goed gelezen dat de RMA medewerker heeft laten weten dat er niet alleen 1 pin los zat maar dat er ook 6 krom waren en dat heb ik niet uit de shopsurvey.

Ik vind het trouwens erg knap dat jij op ZULKE foto's kan zien of er pinnetjes krom zijn of niet! :P

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-10-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

HugoBoss1985 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:00:

1+1=2 maar ik ben geen winkelmedewerker ;)

Ik heb het nooit gezien inderdaad, maar als Bascomputers zegt dat hier geen garantie opgegeven word mag ik wel stellen dat zoiets niet vaak voorkomt...
Als ik 8 dobbelstenen pak en ik gooi daarmee, is de kans dat ik die betreffende uitkomt gooi erg klein (ongeveer 1:1 miljoen), toch heb ik het net gegooid. Het feit dat iets niet vaak voorkomt, betekent niet zo veel.
Ik heb toch zeker wel goed gelezen dat de RMA medewerker heeft laten weten dat er niet alleen 1 pin los zat maar dat er ook 6 krom waren en dat heb ik niet uit de shopsurvey.
Dan vraag ik je om dat aan te wijzen..... Let op Mircokid is niet de RMA-medewerker en heeft de shopsurvey gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Cyberpope schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:05:
[...]

Als ik 8 dobbelstenen pak en ik gooi daarmee, is de kans dat ik die betreffende uitkomt gooi erg klein (ongeveer 1:1 miljoen), toch heb ik het net gegooid. Het feit dat iets niet vaak voorkomt, betekent niet zo veel.

[...]

Dan vraag ik je om dat aan te wijzen..... Let op Mircokid is niet de RMA-medewerker en heeft de shopsurvey gequote.
Ik had het in eerste instantie van dit topic en ik las het later zelf op de shopsurvey.

Jij zegt hier eerder "het verhaal is hier al eerder door LISM gepost (lees: voor deze TS) en daar had hij het niet over 6 KROMME pinnetjes".

Kromme pinnetjes is dan ook heel iets anders dan een afgebroken pinnetje, vind ik persoonlijk...
Iets als kromme pinnetjes komt veel vaker voor, maar dit is meestal geen ramp omdat een cpu het dan nog gewoon doet na het rechtbuigen.

Als je kromme pinnetjes hebt, tja oké... lijkt me sterk dat dit in de fabriek is gebeurd (danwel met het inpakken) en/of tijdens het verzenden, als de doos niet beschadigd is.

Als je het zelf hebt gedaan dan is het geen ramp, gewoon even rechtbuigen.

Mijn mening over het afgebroken pootje blijft hetzelfde.

Op dit moment is mijn mening wel anders en ik trek nu geen partij meer.

De TS zegt niets over kromme pootjes, maar de shop zegt dat wel in een reactie op een survey.
Kan zijn dat de shop zich wilt indekken, maar het kan ook zijn dat de klant niet het volledige verhaal heeft verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

HugoBoss1985 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:14:
Ik had het in eerste instantie van dit topic en ik las het later zelf op de shopsurvey.

Jij zegt hier eerder "het verhaal is hier al eerder door LISM gepost (lees: voor deze TS) en daar had hij het niet over 6 KROMME pinnetjes".

Kromme pinnetjes is dan ook heel iets anders dan een afgebroken pinnetje, vind ik persoonlijk...
Iets als kromme pinnetjes komt veel vaker voor, maar dit is meestal geen ramp omdat een cpu het dan nog gewoon doet na het rechtbuigen.

Als je kromme pinnetjes hebt, tja oké... lijkt me sterk dat dit in de fabriek is gebeurd (danwel met het inpakken) en/of tijdens het verzenden, als de doos niet beschadigd is.

Als je het zelf hebt gedaan dan is het geen ramp, gewoon even rechtbuigen.

Mijn mening over het afgebroken pootje blijft hetzelfde.

Op dit moment is mijn mening wel anders en ik trek nu geen partij meer.

De TS zegt niets over kromme pootjes, maar de shop zegt dat wel in een reactie op een survey.
Kan zijn dat de shop zich wilt indekken, maar het kan ook zijn dat de klant niet het volledige verhaal heeft verteld.
Als je naar de foto's kijkt die shop-medewerker geplaatst heeft zie dat het pootje niet is afgebroken, maar LOS is. Het hele soldeereilandje is van de processor af. En dat vind ik ook behoorlijk uniek. Meestal breken ze af na te veel doorbuigen. Ik vind het dus ook een behoorlijk raar verhaal. En durf niet te zeggen wie er gelijk heeft.

Wel vind ik het op zijn zacht gezegd opmerkelijk dat de RMA medewerker in zijn post nergens rept over de 6 kromme pootjes en dat dan plots wel in de shopsurvey staat.

Wel weet ik dat in geval van twijfel de consument in zijn recht staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 04-10-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:37
@ Eyewitness: het gaat hier inderdaad niet om een downgrade maar om me 2de syteem.

@hugo

Ten eerste, het is een AM2 socket. Ga nou niet komen met dat ik er geen verstand van heb. ten 2de
Ik zei dat hij op de eerste plaats niet in de socket viel, ik heb niet gezegt dat ik er een aambeeld op gooide om toch maar zeker te zijn dat hij in de socket viel.
En je komt met het "goede" argument dat het jou nog nooit is overkomen --> dus ?
ik weet door talloze topics dat er meer dan genoeg mensen zijn die kapotte producten opgestuurd krijgen, dit in alle mogelijke manier zowat. Dat er 6 kromme pinnen waren heb ik zelf nooit gezien.
vreemd, ik zeg niet dat de webshop liegt maar het is mij niet opgevallen. Zoals cyberpope zegt is het inderdaad geen afgebrokken pin maar een pin die los is.
Ook zie ik je vaak naar Bas verwijzen, leuk maar hij heeft vast niet alles meegemaakt.
Ik zeg niet dat hij gek is ofzo maar ik sta hier toch echt in me recht. Ik heb niks verkeerds gedaan daar blijf ik bij.
En zoals ik nu al meerdere mensen hoor zeggen is het inderdaad volgens de wet zo dat ik gewoon een nieuwe processor hoor te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper 99 op 04-10-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als de shop aangeeft dat er pinnen zijn verbogen en er 1 loszit en de TS het alleen heeft over een losse pin, dan kan er maar een conclusie zijn: of de TS of zijn leverancier spreekt niet de waarheid waarbij de TS aangeeft dat het hem niet is opgevallen.

Nu kunnen we nog veel langer discussiëren wat de enige waarheid is maar daar komen wij uiteraard niet uit.

Met dit in het achterhoofd kan de webshop zich van een positieve kant te laten zien en de TS het voordeel van de twijfel te geven en een oplossing aanbieden. Ik denk dan natuurlijk aan het aanbieden van een andere CPU, gratis of tegen een lagere prijs (zodat beide partijen een verlies nemen).

Het alternatief voor de TS is om de mening van NLCW te vragen en bij een voor hem negatief oordeel evt. nog proberen er rechtstreeks met AMD uit te komen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Goed, nu is het voor mij een heel ander verhaal.

Ik heb kennelijk niet goed gelezen en een en ander verkeerd gezien.

Een pootje wat loszit of afbreekt is iets wat kan gebeuren, maar ik heb de foto's nog even bekeken naar aanleiding van het bericht van Cyberpope.

Als het hele soldeer van de processor af is, dan is er meer aan de hand.

@ TS : wat ik me dan afvraag is: heb je niets vreemds gezien aan de processor toen je hem ging inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb jij even pecht
Zelf meegemaakt met celeron cpu waar 1xpootje krom was (box versie)
De box cpu's groeien niet in een doos hoor.
Ze worden via mensen of anders door een machine verpakt.
Dus het lan altijd gebeuren dat er 1 is die kapot aankomt.
Misschien stukken minder bij box dan tray maar het gebeurt wel.

Of wat dacht je toen bij intel dat er 2x cpu's in een doos zaten?
Was zeker een tweeling die in die box doos is gegroeit,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
@ Hugo, zoals ik al zei heb ik dat niet gecontroleerd, omdat ik er vanuit ging dat het wel goed zou zijn. Achteraf had ik toch beter kunnen checken. Dan was het mischien wat sneller + makkelijker opgelost.

@ suijkerbuijk:

Zo zie je maar weer er worden gewoon fouten gemaakt. Logisch mensen maken fouten ook machines soms wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Die vraag is helemaal niet relevant. De CPU had gewoon goed moeten zijn.

Dat in de verkeerde socket plaatsen, raakt voor mij ook kant nog wal. Kijk nou eens goed naar die plaatjes! Geen haar op mijn hoofd die denkt dat precies het vijfde (of zesde) pinnetje "eraf valt", dat bestaat gewoon niet!

Conclusie; die CPU moet al brak geweest zijn, of de TS heeft moedwillig het pinnetje er met een tang of zo uitgetrokken !

Dat laatste lijkt me grote onzin. De webshop had er beter aan gedaan de klant het voordeel van de twijfel te geven. Nu weet ik iig zeker dat ik daar nooit iets zal kopen, als ze pech hebben volgen meer mensen dit voorbeeld.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke nog een opmerking.

Als een pin los komt van de tin. (foto gezien nu)

A) de pin afgebroken
b) door hitte is de pin los gesmolten (minimaal 150graden smelt punt van tin met hars)
c)slecht soldeersol door vuil op het opperflakte of slechte tin (fabrieksfout)
d) kostsluiting door hoge ampere (ja dat kan)

Mijn conclusie is dat de pin van het soldeer eiland is los gekomen (tin vervormt)
Dit komt door fabrieksfout of hoge temparatuur (warmte of kortsluiting)
Aangzien ik er niet bij was en ook wel wil gelofen dat de cpu geen kortsluiting heeft veroorzaakt (moederbord zal dan ook door gefikt zijn).
IS mijn vermoeden dat de pin een product fout is van amd door vuil bij de tin of opperflakte.

Ik werk met auto's en zie wel vaker slecht soldeer werk in regelunits van de wagens.
Waardoor we garantie bij fabriek moeten aanvragen en de oorzaak moeten opsporen zo ver mogelijk.

Je wilt niet weten hoe vaak er iest niet in orde is met nieuwe wagens voor dat de wagen bij de klant aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Precies, het argument dat het nog nooit is voorgekomen of nog niet vaker is gezien vind ik daardoor ook niet echt sterk. Want juist omdat gewoon die hele pin los zit leek het mij voor hun wel duidelijk dat het niet mijn fout kan zijn. En toch om het nog een duidelijk te maken, ik heb er niet met een tang aan lopen trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Je zou ook kunnen vragen of Bas computers de betreffende cpu kan doorsturen naar amd en amd laten beslissen hoe dit zit.

Als ik zo het plaatje bekijk lijkt het op niets anders dan een slechte soldering, dat er gewoon een beetje lucht tussen heeft gezeten oid.

Of dat de soldering nooit gepakt heeft en de pin zeg maar een micrometer uit zijn hard lag en door het plaatsen los is gesprongen.

Ik heb zelf ook al hondertallen cpu's in handen gehad met crushed cores kromme poten en gekkere dingen maar dit lijkt mij toch echt een fabricage fout.

Maar voorals nog is het verstandigste de cpu terug te claimen en direct terug te sturen naar AMD zelf, met een begeleidend schrijven eventueel ook over de behandeling die je gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ja als het mischien goed is kan ik er samen met PC Platform uitkomen.
Ik wacht nog op een reactie maar ze hebben al wel aangegeven de processor alsnog omgeruild te krijgen of de kosten te splitsen, dit laatste heb ik echter niet aanvaard.
Ik heb terug gemailed en hopelijk komt het allemaal goed en kan mijn 2de systeem over een tijdje weer vrolijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Productiefouten komen nou eenmaal voor, misschien zijn het er 1 op 1000 of 1 op 1.000.000, de cpu's worden echt niet allemaal 100% getest bij AMD.

Het is de taak van de winkel om te bemiddelen met de klant en leverancier/fabrikant. Ook al ben je een webwinkel, en ook al heb je lage marges. Ook dan moet je er rekening mee houden dat je af en toe een defect product verkoopt, en daar gezeik mee kan krijgen.

Sommige winkels kiezen in zo'n geval om het product meteen weg te gooien en een nieuwe op te sturen. De tijd en moeite die het kost om het spul te testen en te RMA-en is vaak duurder dan het bedrag van het product.

Ik kan me voorstellen dat 100 euro veel lijkt voor een kleine webwinkel, maar het hoort gewoon bij de risico's van ondernemen. Het risico van een defect product en het risico dat er iemand fraude pleegt is er, en daar dien je rekening mee te houden.

Het is goed dat je als webwinkel een beetje sceptisch bent als een klant een defecte CPU terug stuurt. Maar als de klant volhoudt dat het niet zijn schuld is, moet je hem op zijn woord geloven.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
@ Jasper 99: Als ik jou was zou ik z.s.m. contact opnemen met AMD om te horen wat hun hier van vinden.

Je hebt een bonnetje en in principe garantie, als je naar hun duidelijke maakt dat je er van overtuigd bent dat het een fabrieksfout is zullen ze je hopelijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Van alle reacties, inclusief de reactie van de webshop zelf, is er nog niemand geweest die een aannemelijke situatie heeft kunnen schetsen waarbij de schade zoals die te zien is op de foto's zou kunnen zijn veroorzaakt door de klant.

Ook ik, wanneer ik de twee foto's zo bekijk, kan geen enkele manier verzinnen waarmee je van alle pinnetjes alléén die ene pin met soldeer en al uit z'n basis kan trekken (en deels verbranden, maar ook weer niet laat afbreken) wanneer je de CPU in z'n socket plaatst.

Feit blijft dat het ergens is fout gegaan en op basis van de informatie uit dit topic is het zeer waarschijnlijk dus niet bij het plaatsen van de CPU door de klant fout gegaan en zeer waarschijnlijk wél ergens eerder in de route. Met andere woorden: het is dus waarschijnlijker dat het niet de schuld van de klant is dan dat het het wel is. En vanuit die redenatie zou ik in dit geval de klant gewoon een nieuwe CPU toesturen.

Dat een webshop die het vreemde van het type schade en de daardoor ontstane twijfel over de schuld van de klant notabene zélf aanstipt, maar vervolgens niet overgaat tot het leveren van een nieuwe CPU maar de klant bij voorbaat zonder product laat zitten terwijl een externe partij als onderzoeker wordt ingeschakeld, is naar mijn mening (onnodig) stroef en inflexibel. Bovendien, zoals een poster in dit topic al meldde, nodigt een dergelijke werkwijze niet uit tot het doen van nieuwe aankopen bij deze shop. Maargoed, da's weer een ander verhaal :)

Tot slot vraag ik mij af met wat voor verhelderende openbaring AMD komt op basis van de informatie die zij zien als ze de CPU onder een vergrootglas houden. Want ook in het lab van AMD veranderd het kapotte CPU pootje niet in een kijk-in-het-verleden glazen bol die het al dan niet onjuist handelen van de topicstarter nogmaals uiteenzet. Zij zien net als wij een CPU waarvan één pootje los zit en zwart is en kunnen misschien zien dat er een rare interne kortsluiting heeft plaatsgevonden (als ze al de moeite nemen een CPU van 120 euro door een technici van 45 euro per uur aan de meetapparatuur te leggen)

Dus tja, net even teveel stroef gedoe bij een situatie waarbij de klant al lang het voordeel van de twijfel had moeten krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Undertaker2 op 05-10-2007 02:03 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01
Ik zal misschien een beetje overdrijven, maar ik neem het openen van ontvangen hardware altijd op met onze video-camera. Ik heb zelf een keer een scheur in een videokaart kapje gehad. Het openen stond allemaal op film en toen heb ik dit filmpje opgestuurd. Ik moest de kaart toen opsturen en een paar dagen later kreeg ik een nieuwe met een 'excuses' brief erop geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42
Deze webwinkel had die CPU al lang moeten vervangen.

Reden hiervoor zijn:

A: Op de foto's is duidelijk te zien dat dit geen installatiefout KAN zijn. Pak de socket blueprints :p er maar bij en ga bekijken wat er gebeurd als je deze processor in verschillende socket's drukt. Geen van allen kunnen deze schade veroorzaken.
B: Er word nergens gesproken over 6 kromme pinnen. Ook niet in de orginele posts van lism. Nu het een " probleem " is, en met naam en toenaam het grote publiek raakt, zijn er 6 kromme pinnen.
C: Het gaat om een bedrag van 120 euro. Voor 120 euro, en een zaak als deze, waar het aannemelijk is dat het om een fabrieksfout gaat, omdat het afbreken van de pin in deze situatie, duidelijk is dat we nagenoeg kunnen uitsluiten dat het om een installatiefout gaat, is zwaar off the line. Webshop is verplicht om het product om te ruilen. De webshop stipt zelfs aan dat ze niet weten of het door een installatie of fabrieksfout gaat. Bij twijfel krijgt de consument het voordeel. Zoiets heet ondernemersrisico wat elke ondernemer al op de balans zou moeten hebben staan.
D: De webshop lijdt nu ernstige " naam-schade ". Als ik een processor koop die met kromme pinnen, of een hele losgelaten pin (met soldeertin en alles) uit het doosje kom verwacht ik gewoon een nieuwe. Het is echt niet leuk als je geld neerlegt waar je hard voor gespaard hebt / gewerkt hebt, weg te moeten gooien of de helft aan verzendkosten moet betalen van de orginele prijs. Ik zou persoonlijk iig niet snel meer bij deze webshop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Paprika schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 02:30:
Ik zal misschien een beetje overdrijven, maar ik neem het openen van ontvangen hardware altijd op met onze video-camera. Ik heb zelf een keer een scheur in een videokaart kapje gehad. Het openen stond allemaal op film en toen heb ik dit filmpje opgestuurd. Ik moest de kaart toen opsturen en een paar dagen later kreeg ik een nieuwe met een 'excuses' brief erop geplakt.
En je kan dat niet fake? Even opnieuw inpakken en opnemen, de kwaliteit van de camera's zijn toch niet voldoende omdat te kunnen bepalen via een filmpje.

De winkel moet gewoon de klant vertrouwen tot ze het tegendeel kan aantonen zou geen filmpje voor nodig moeten zijn. Garantie heb je hoef je niet te bewijzen, anders om wel de winkel moet wel bewijzen dat de garantie door toedoen van de klant komt te vervallen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01
Zelfs het ontvangen was opgenomen... En ik denk niet dat ik een busje + kleren ga huren? En we hebben het niet over een ordinair telefoon cameratje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Als de CPU juist geplaatst was en er toen toch moeilijk in ging moet je denk ik stellen dat de CPU al defect was. Het doorduwen maakt in zo'n geval de CPU dus niet defect, dat was hij al anders had de CPU immers eenvoudig in de socket gegleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:12:
Ik heb verder niets persoonlijks tegen je, maar je haalt nu uit naar een webshop die hier niets mee kan. We hebben je zover mogelijk proberen te helpen en ook de CPU naar de leverancier gestuurd, maar die kunnen er niets mee, sturen het terug, en wij hadden je al gezegd dat wij er ook niets mee kunnen, omdat het dubieus blijft.
TS heeft zaken gedaan met PCplatform. Dat deze webshop nog allerlei leveranciers heeft is totaal niet relevant, de CPU is bij PCplatform gekocht dus PCplatform moet zorg dragen voor een correcte afhandeling van de garantie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SVDT op 05-10-2007 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
RedHat schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 02:46:
Deze webwinkel had die CPU al lang moeten vervangen.

Reden hiervoor zijn:

A: Op de foto's is duidelijk te zien dat dit geen installatiefout KAN zijn. Pak de socket blueprints :p er maar bij en ga bekijken wat er gebeurd als je deze processor in verschillende socket's drukt. Geen van allen kunnen deze schade veroorzaken.
B: Er word nergens gesproken over 6 kromme pinnen. Ook niet in de orginele posts van lism. Nu het een " probleem " is, en met naam en toenaam het grote publiek raakt, zijn er 6 kromme pinnen.
C: Het gaat om een bedrag van 120 euro. Voor 120 euro, en een zaak als deze, waar het aannemelijk is dat het om een fabrieksfout gaat, omdat het afbreken van de pin in deze situatie, duidelijk is dat we nagenoeg kunnen uitsluiten dat het om een installatiefout gaat, is zwaar off the line. Webshop is verplicht om het product om te ruilen. De webshop stipt zelfs aan dat ze niet weten of het door een installatie of fabrieksfout gaat. Bij twijfel krijgt de consument het voordeel. Zoiets heet ondernemersrisico wat elke ondernemer al op de balans zou moeten hebben staan.
D: De webshop lijdt nu ernstige " naam-schade ". Als ik een processor koop die met kromme pinnen, of een hele losgelaten pin (met soldeertin en alles) uit het doosje kom verwacht ik gewoon een nieuwe. Het is echt niet leuk als je geld neerlegt waar je hard voor gespaard hebt / gewerkt hebt, weg te moeten gooien of de helft aan verzendkosten moet betalen van de orginele prijs. Ik zou persoonlijk iig niet snel meer bij deze webshop kopen.
Mee eens. De webshop kán niet aantonen of het een productiefout of een fout van de klant is.
Maar dit gaf Lism ookal aan(overigens niet handig om dingen van je werk hier te posten).

De klant dient hiermee in het gelijk gesteld te worden, bij twijfel heeft de klant ''gewoon'' gelijk!
De webshop probeert eronder uit te komen(imho), dat wordt helaas lastig met een medewerker die hier vrolijk post dat de webwinkel zélf het niet eens weet.

Wat mij betreft heb je alle recht om de processor te retouneren. Als hij daar nog ligt, neem contact op. Zeg dat de cpu daar net zo goed kan blijven, je stuurt een linkje van dit topic mee en legt nog eens haarfijn uit dat dit valt onder ''ondernemersrisico''
Hopelijk krijg je je geld gewoon terug.

Ze kunnen niet aantonen dat het jouw fout is geweest, ze weten zelf niet eens wat het is. Er wordt aangegeven dat ze ook twijfelen aan of het een productiefout was. Ze MOETEN hem dus gewoon terugnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 08:54
PCPlatform is bij deze afgestreept van het lijstje webwinkel waar men zaken mee kan doen. Iig wat mij betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door Munchkin op 05-10-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57
Wat had er nou gebeurd als de TS de webwinkel had gebeld en had gezegd:
"Ik haal net mijn pakketje op bij het Postkantoor en het zag er keurig uit! Bedankt voor de snelle levering! Nu maak ik echter het doosje van de CPU open en dan valt er meteen een los pinnetje uit het doosje? De CPU werkt nu niet meer. Ik wil deze dus graag RMA'en...."

Dus zonder het aandruk-verhaal van de TS. Blijft de webshop dan ook bij zijn policy van 'het is de schuld van de klant'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

AMD heeft ook een kwaliteitscontrole en zeker bij boxed cpu's zal deze strenger zijn. Als er onderdelen los zitten aan een cpu dan komt deze echt niet door de kwaliteitscontrole. Ik neem aan dat er wel een sockettest tussen zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Dispenzer op 05-10-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20

Investig8or

What goes up, could come down

Zoals de meesten hier denk ik ook dat de schade nogal lastig door de klant veroorzaakt kan worden. De webshop had misschien inderdaad gewoon een nieuwe moeten sturen, echter willen ze de CPU natuurlijk eerst laten nakijken.

Het probleem zit hem in dat de CPU terug gestuurd is naar BAS. De webshop had misschien twijfels, BAS duidelijk niet want die zeggen dat het geen productie fout is, anders hadden ze de CPU wel vervangen. De webshop heeft nu dus "zekerheid" achter de hand omdat de distributeur, na onderzoek, heeft geconcludeerd dat het GEEN garantie is. Voor de webshop is de conclusie dus: niet vervangen.

Het had van de webshop wel netjes geweest om het product te vervangen, maar dat is een afweging die de webshop zelf moet maken. Als klant zou ik het er niet bij laten zitten en proberen bij AMD aan te kloppen. Voor AMD is het "verlies" minder groot dan voor de webshop, door al die marges die erop komen.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik move deze naar SG want dit is geen technisch verhaal maar een garantie verhaal. Dus geen PMG.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Move van SG naar PW aangezien dit een topic focussed op een specifieke ervaring met PC platform ipv het algemene probleem en er sprake is van een discussie tussen klant en shop.

Daarnaast zou ik TS willen vragen opeenvolgende reacties te combineren mbv de edit functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen probleem de zaak hier te bediscussieren binnen de normen in de topic waarschuwing. Toch zou ik TS en winkel aanraden eerst onderling te bespreken wat de standpunten zijn - iedereen hier kan enkel gissen naar de exacte situatie, en dergelijke ruis kan de weg naar een oplossing bemoeilijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik hoop er samen met de webshop uit te komen.
Maar ik denk dat het volgens de wet nogal simpel geredeneerd kan worden en de webshop dus niet echt meer moeilijk hoeft te doen. Dit hoop ik dan ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Zie de topicwarning: je reactie voegt niets toe wat partijen dichter bij een oplossing brengt

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:40 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd of er nou al contact opgenomen is met AMD zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:22:
Ik hoop er samen met de webshop uit te komen.
Sorry dan had je even verder moeten gaan met ons alvorens je een negatieve Shopsurvey invult over PCplatform. Je hebt het draadje met ons nog niet eens afgemaakt of je roept moord & brand al op tweakers.net.
Maar ik denk dat het volgens de wet nogal simpel geredeneerd kan worden en de webshop dus niet echt meer moeilijk hoeft te doen. Dit hoop ik dan ook mee te maken.
Ongetwijfeld. Het blijft een heel raar geval waar beide partijen niet voor op willen draaien, maar omdat de consument hier in zijn recht staat, en de webshop moeilijk kan aantonen dat de schade ter productiefout of toedoen van klant, en jij wellicht je geld op slinkse wijze probeert terug te krijgen.

Ik stel voor dat TS even verder gaat in het draadje dat loopt bij de webshop, ongetwijfeld dat ze er vastwel uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze wil ik graag iedereen die hier een reaktie geeft het verhaal verduidelijken want het lijkt erop of jullie ook allemaal bij PC Platform werken.
Bij de RMA aanvraag door de klant is NIET doorgegeven dat er 6 kromme pinnetjes aanwezig waren maar dat er 1 los pinnetje aanwezig was. Ik hoop dat iedereen kan begrijpen dat bij het constateren van de beschadiging er een verschil is in benadering door PC Platform die ook nog 6 verbogen pinnen ziet en de klant die 1 losse pin als klacht doorgeeft.
De processor is gewoon aangeboden bij onze leverancier (wat Bascomputers hier mee te maken heeft is ons een raadsel) en die geeft geen garantie.
We hebben uiteindelijk de processor retour gekregen maar hebben helaas zelf niet goed opgelet. Omdat we ervan uitgingen dat we een nieuwe processor hadden gekregen was voor ons het probleem opgelost, uit de begeleidende brief bleek iets anders nl geen garantie.
We hoeven hopelijk niemand uit te leggen dat box cpu's niet zijn te controleren tenzij je ze openmaakt, we controleren natuurlijk wel altijd of een cpu doos schade heeft.
Het niet doorgeven van de 6 verbogen pinnen is voor ons wel een reden om te twijfelen aan het RMA verhaal dat mag toch wel duidelijk zijn.Dat dit niet gelijk is doorgegeven en gezien door de RMA afdeling is inderdaad een misser maar doe niets af aan de RMA aanvraag die niet volledig was, of het voor de klant iets had uitgemaakt in zijn reaktie betwijfelen we.
Dit garantiegeval loopt nog en over de afloop kunnen we nog niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:46:
Sorry dan had je even verder moeten gaan met ons alvorens je een negatieve Shopsurvey invult over PCplatform. Je hebt het draadje met ons nog niet eens afgemaakt of je roept moord & brand al op tweakers.net.
Ik wil dan wel opmerken dat de TS volgens mij de shop naam nergens genoemd heeft. Jij bent daar zelf als eerste mee gekomen. Dus was het een heel ander draadje geworden als jij niet de naam van de shop genoemd had. Dan had niemand geweten over welke winkel het ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Cyberpope schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:52:
[...]

Ik wil dan wel opmerken dat de TS volgens mij de shop naam nergens genoemd heeft. Jij bent daar zelf als eerste mee gekomen. Dus was het een heel ander draadje geworden als jij niet de naam van de shop genoemd had. Dan had niemand geweten over welke winkel het ging..
De TS begon dit topic met het noemen van de shop naam! Is door een modje weggehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door DeeJee op 05-10-2007 11:54 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:52:
[...]

Wat dacht je van de startpost? ;)
DeeJee schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

De TS begon dit topic met het noemen van de shop naam! Is door een modje weggehaald.
^^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Sorry... ik heb pc platform niet als naam herkent totdat het als PCPlatform geschreven stond.

Maar het staat in de TS nu ik het nalees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het al dan niet vermelden van de Shopnaam is niet meer relevant, aangezien dit topic inmiddels in PW is ondergebracht. svp back ontopic dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Viper® schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:43:
Ik ben wel benieuwd of er nou al contact opgenomen is met AMD zelf ?
Waarom zou TS contact op moeten nemen met AMD? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:52:
Bij deze wil ik graag iedereen die hier een reaktie geeft het verhaal verduidelijken want het lijkt erop of jullie ook allemaal bij PC Platform werken.
Bij de RMA aanvraag door de klant is NIET doorgegeven dat er 6 kromme pinnetjes aanwezig waren maar dat er 1 los pinnetje aanwezig was. Ik hoop dat iedereen kan begrijpen dat bij het constateren van de beschadiging er een verschil is in benadering door PC Platform die ook nog 6 verbogen pinnen ziet en de klant die 1 losse pin als klacht doorgeeft.
De processor is gewoon aangeboden bij onze leverancier (wat Bascomputers hier mee te maken heeft is ons een raadsel) en die geeft geen garantie.
We hebben uiteindelijk de processor retour gekregen maar hebben helaas zelf niet goed opgelet. Omdat we ervan uitgingen dat we een nieuwe processor hadden gekregen was voor ons het probleem opgelost, uit de begeleidende brief bleek iets anders nl geen garantie.
We hoeven hopelijk niemand uit te leggen dat box cpu's niet zijn te controleren tenzij je ze openmaakt, we controleren natuurlijk wel altijd of een cpu doos schade heeft.
Het niet doorgeven van de 6 verbogen pinnen is voor ons wel een reden om te twijfelen aan het RMA verhaal dat mag toch wel duidelijk zijn.Dat dit niet gelijk is doorgegeven en gezien door de RMA afdeling is inderdaad een misser maar doe niets af aan de RMA aanvraag die niet volledig was, of het voor de klant iets had uitgemaakt in zijn reaktie betwijfelen we.
Dit garantiegeval loopt nog en over de afloop kunnen we nog niets zeggen.
Hier heb ik toch een opmerking op.
De klant doet rma wegens 1xkapotte pin (zo goed als weg gesmolten)
Of er nu kromme pinnen er bij zijn maak niks uit. (ze zijn niet kapot en misschien is het wel door vervoer gekomen (box doos is geopent geweest)
De pinnen maak ook totaal niks uit met de garantie (tenslotte komt dat wel vaker voor) tot dat ze afbreken.
Nu word er alleen maar gehamert op die kromme pinnen en word er in mijn ogen hier door naar de klant gericht.
Probleem van de cpu is dat er een losse pin is waarvan de soldeer eiland weg gesmolten is.
Dit is dus wel fabrieks fout en dat valt wel onder garantie.
De rma van de cpu is ook totaal fout afgehandelt door de web winkel.
De web winkel had moeten melden dat de cpu niet naar hun leverancier toe gaat maar naar amd fabriek voor de oorzaak van de het product.
Waarom naar de amd toe? omdat dit een uitzonderings op de regel van een kapotte cpu.

NU het volgende probleem voor de winkel.
Tweakers heeft een heleboel gebruiks die veel online pc onderdelen kopen.
Nu sta jullie totaal in de spot maar dan op een negatiefe manier.
De tweakers hier die deze topic lezen gaan wel twijfelen of ze een product zullen aanschaffen.

Persoonlijk zal ik de cpu gaan vergoeden en rma aan vragen bij amd wegens fabrieks fout.
Persoonlijk vinde ik die 120euro niet waard om dit voor gezijk aan te horen.

Ik zelf werk bij een auto schade.
En ik kan je vertellen dat als wij na de schade een stofje in het lak zit die wij er niet uit kunnen poetsen we de totalen reparatie opnieuwe kunnen doen kwa spuit werk.
Dit zijn dus geen kosten van 120euro van de een cpu maar praten we over dikke geld .
En ook wij proberen de klant duidelijk te maken dat er soms een stofje in kan komen.
Nu zul je wel danken wat heeft dat met ons te maken ?
Wel wij streven naar een zeer goeie naam en als er iets is dan hebben we liever positiefe reclame voor ons bedrijf (ook al kost dat extra geld) dan een slechte naam.

Ten slotte slecht reclame gaat sneller dan positief reclame.
En 1x slechte reclame is dik 30x positiefe reclame extra om de fout recht te zetten.
Dit is iets waar je toch aan moet denken als eigenaar van een winkel.

De klant zelf had ook even moeten controleren of de cpu in orde was voordat hij de cpu plaatse.
Helaas als je iets nieuws koopt zijn we net kinderen en willen we het gelijk uitproberen.
Ik hoop dat hij van deze fout iets geleert heeft zodat hij later in de toekomst niet de zelfde fout maakt met anderen producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Er wordt inderdaad gehamerd op 6 kromme pinnen.
Dan vind ik het op zijn minst raar, dat diegene die de cpu getest heeft. Ook nog eens geprobeerd heeft het ''scenario'' na te bootsen. Waardoor wellicht de pinnen er nog slechter aan toe zijn.
Ik neem niet aan dat als je een cpu RMA binnenkrijgt, waar de pinnen al niet goed van zijn. Nog eens in het socket gaat drukken. Dit is natuurlijk gewoon heel erg dom, grote kans dat de webshop ook nog eens extra beschadigd heeft door het scenario proberen na te bootsen.

Dit vraag ik me dus af... ik vind dit best vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen jullie aub voordat je een reaktie plaatst eerst het verhaal van de degene die gepost heeft goed lezen, als jullie dat zouden doen dan kun je toch concluderen dat het verhaal gewoon niet helemaal klopt.
Los van het feit dat we nog bezig zijn met de afhandeling worden er conclusies door o.a. de laatste poster getrokken alsof wij de 6 pinnen van de processor zouden hebben verbogen, of het probleem erger zouden hebben gemaakt.
Een processor waarvan de pinnen zijn verbogen of waarvan een pin loszit wordt niet getest maar alleen bekeken, dus dat wij het zouden kunnen verergeren is klinklare onzin.
Als er al een pin los zou zitten dan zou alleen deze verder buigen of afbreken, met de overige pinnen zal niks gebeuren, hoe kunnen er dan 6 pinnen zijn verbogen?
Een ieder die een menig heeft over onze service enz.. zou ik willen aanraden de surveys te lezen, deze staan er niet voor niets, daaruit valt toch een ander beeld van ons af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:49:
Willen jullie aub voordat je een reaktie plaatst eerst het verhaal van de degene die gepost heeft goed lezen, als jullie dat zouden doen dan kun je toch concluderen dat het verhaal gewoon niet helemaal klopt.
Het enige wat ik daaruit kan lezen is dat beide verhalen enigszins twijfelachtig zijn. Een TS die niet zo duidelijk is, maar aan de andere kant een RMA medewerker die eerlijk aangeeft dat het een duidelijk twijfel geval is.

En in dat geval is de wet voor mij duidelijk (risico webshop helaas)
Een ieder die een menig heeft over onze service enz.. zou ik willen aanraden de surveys te lezen, deze staan er niet voor niets, daaruit valt toch een ander beeld van ons af te leiden.
Helaas vind ik zelf de waarde van de shopsurvey zeer beperkt. Tegenwoordig geeft elke puber die een doosje goed ontvangt een paar keer zeer goed. Je krijgt al een goed omdat de winkel achteraf de postcode veranderd??

De kwaliteit van een winkel is vooral af te leiden uit hoe zij omgaat met dit soort twijfel gevallen. Daar waar het direct de belangen raakt van een winkel en een consument. Daar waar de leverancier van de winkel de consument en de winkel in de kou laat staan. Wentelt de winkel dit dan af op de consument of kijk zij eerst bij zichzelf?

Rechttoe-rechtaan service geeft zowat elke shop. Dat is een HD'tje omruilen die het niet doet. Daar kan weinig fout in gaan lijkt me (toch wel, maar zelfs dat levert een zeer goed op)

(overigens zie ik weinig in de shopsurvey om daar nu groot de vlag over uit te steken. Gewoon een normale gemiddelde beoordeling, niets boven bijzonders op service gebied, niet in negatieve zin en niet in positieve zin)

Desalniet te min geloof ik echt dat jullie eerlijk zaken proberen te doen (en geen pootjes verbuigen), echter de wetgever heeft ook bepaald dat er dan een bepaald risico voor de winkelier is (niet leuk, maar dat moet je verrekenen in je marges)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er al een pin los zou zitten dan zou alleen deze verder buigen of afbreken, met de overige pinnen zal niks gebeuren, hoe kunnen er dan 6 pinnen zijn verbogen?
De anderen 6pinnen zullen misschien door de gebruik of door vervoer zijn gebeurt.

Hoe zal jij reageren als je cpu in je bord deed en het werkte niet?
Je haal de proc er uit ziet wat de oorzaak is.
Je baalt als een stekker de proc is verrot doordat een pin er af is.
Je prop de proc in de doosje terug waardoor per ongeluk een paar pinnen verbogen zijn.
Wat je zelf niet door heb en je vraag rma aan.

Het kan ook zijn.
Dat de proc niet lekker terug in het doosje is gestopt en door vervoer een paar pinnen zijn verbogen.

Kan ook zijn dat een van je eigen medewerkens de proc uit de doos haalde en per ongeluk met zijn handen of omdat er koelpaste op de proc zat waardoor de proc niet goed uit de verpakking gaat.
Een paar pinnen verbogen zijn .

Ik heb de foto's gezien die hier op tweakers staan.
Zo ver zijn de pinnen niet verbogen.
Als de ts met geweld de proc in had gestopt dan waren de pinnen echt krom tot zo ver dat ze bijna in 90graden staan. (zo ver ik kan zien op de foto met vergroot glas)
Dat is niet het geval en zal de werking van de proc niet verstoren (alleen moeite met inplaatsen ) (terug buigen doe je met een bank pasje staan ze allemaal weer terug in lijn.

Maar tot nu toe blijft het bij verbogen pinnen en niet die ene pin die volgens de foto er uit ziet of dat die er op is gesoldeert.

Paar tips voor de winkels voor problemen later.
a) laat je mede werkers niet zomaar op een forum met bedrijft onderwerpen (garantie)
b) ga als bedrijf geen open discusie aan op een forum (je kan wel melden dat er na gekeken word)
c) ga je zelf niet verlagen om in discusie te gaan over garantie als je zelf de uitkomst al weet
De mensen zijn tegen woordige zeer vindingsrijk op de internet.
d) ga een cursus aan hoe je met moeilijk klanten om moet gaan.
e) belangrijkste les de klant moet te vreden zijn maar de winkel ook (zoek een midde weg)
f) klant is koning maar geen god maar het bedrijf is regels gebonden.

Nu moet je eens de topic goed door lezen (Niet als bedrijf zijnde).
En dan nog een keer lezen maar dan als een bedrijf.
Stel daarna de vraag of het waard is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:33:
[...]

De anderen 6pinnen zullen misschien door de gebruik of door vervoer zijn gebeurt.
Nee hoor. Die kwam netjes boxed terug. CPU netjes in z'n kussentje en terug met de cooler in de doos.
Hoe zal jij reageren als je cpu in je bord deed en het werkte niet?
Je haal de proc er uit ziet wat de oorzaak is.
Je baalt als een stekker de proc is verrot doordat een pin er af is.
Je prop de proc in de doosje terug waardoor per ongeluk een paar pinnen verbogen zijn.
Wat je zelf niet door heb en je vraag rma aan.
Leuke theorie, en dat zal ongetwijfeld wel een keer gebeurd zijn, maar er is heel skeptisch over gedaan, en er wordt met de TS een oplossing gezocht.
Kan ook zijn dat een van je eigen medewerkens de proc uit de doos haalde en per ongeluk met zijn handen of omdat er koelpaste op de proc zat waardoor de proc niet goed uit de verpakking gaat.
Een paar pinnen verbogen zijn .
:/ Ga je mij nu proberen te vertellen hoe ik een CPU uit z'n boxed doosje haal? :/
Ik heb de foto's gezien die hier op tweakers staan.
Zo ver zijn de pinnen niet verbogen.
Als de ts met geweld de proc in had gestopt dan waren de pinnen echt krom tot zo ver dat ze bijna in 90graden staan. (zo ver ik kan zien op de foto met vergroot glas)
:| Ik heb nog wel meerdere foto's hoor :| Er staan toch echt meerdere pinnen scheef, alleen ging het mij om Die pin die los in z'n voeg zat. Ik heb gevraagd of men dit al eens eerder gehad heeft, omdat het mij nog onbekend in de oren klinkt, een CPU die er zo uitziet.

Wat betreft dit draadje, er is met de TS een oplossing in werking. De webshop in name omzeep proberen te helpen slaat nergens op, en niemand hoeft te vertellen hoe deze webshop z'n werk moet doen. Er wordt gehouden aan een bepaalde procedure en dat is bij elke klant heel normaal. Dat TS nu moord & brand roept over z'n garantie-verlies zonder een definitief antwoord/afsluiter te hebben gehad bij de webshop eerst, is dit topic bijna omgedraaid naar kijk-ts-eens-gelijk-hebben en brand-de-webshop-maar-af.

Hou er maar over op aub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he lism
je voel je toch niet aangesproken?
Hoe moet ik weten wie of wat de doos in ontvangs heeft genomen?
Ik geef alleen opties wat er gebeurt kan zijn.
Niet dat het zo is.
Dus dit is niet persoonlijk tegen jouw of de webstore.
Ik geef geen enkele partij de schuld maar wel de ieder zijn twijfels.
Omdat alleen de ts en de web winkel personeel weet hoe en wat.
En ik heb geleert dat de waarheid ergens in het midde is.
Maar ik heb ook geleert dat mensen maar mensen zijn en ook fouten maken. (gelukkige maar je zal maar een robot zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Beide verhalen kloppen niet geheel, een RMA medewerker geeft aan dat hij het zélf niet eens weet.
Een koper die geeft aan dat de cpu out-of-the-box wát lastiger in het socket ging. Maar wél in het socket ging. Daaruit zou je uit kunnen lezen dat de pinnetjes al verbogen waren voordat hij de cpu kreeg. Wat is raar? dat er een pinnetje los zit of dat ze verbogen zijn? De kans dat je een beschadigde cpu binnenkrijgt is klein, zoals Lism zegt én Bascomputers is het 0,000001%
Nou weet ik niet hoeveel cpu's er gemaakt worden, maar de káns is er!
Dus dat is geen fundering om de cpu te weigeren voor RMA, of de koper zijn geld niet terug te geven.

De 6 pinnen is inderdaad wat aan de vage kant, de oorzaak weten wij niet.
Wél weet ik dat de verbogen pinnen niet zorgen dat de CPU niet meer werkt, en dat is ook NIET de reden waarvoor de RMA werd aangevraagd. De reden is dat er een pinnetje los zit van de PCB, als dit gefixt kan worden of vervangen, dan weet ik zeker dat het weer 100% goed werkt.

Een kromme pin, zorg namelijk niet voor een defecte cpu, een losse pin daarintegen wel.
Los van het feit dat we nog bezig zijn met de afhandeling worden er conclusies door o.a. de laatste poster getrokken alsof wij de 6 pinnen van de processor zouden hebben verbogen, of het probleem erger zouden hebben gemaakt.Een processor waarvan de pinnen zijn verbogen of waarvan een pin loszit wordt niet getest maar alleen bekeken, dus dat wij het zouden kunnen verergeren is klinklare onzin.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat door de ''sockettest'' die meneer lism heeft uitgevoerd de sitatie erger kon zijn geworden. Zoals hij al aangaf hing één pinnetje aan een soort van zijden draadje aan de pcb. Is het dan verstandig om die cpu nog een keer in de socket te doen?
Het antwoord is overduidelijk NEE, op die manier zou je dat hele pinnetje van de cpu kunnen slopen mocht hij in het socket blijven hangen. Hiermee kan je de schade dus beduidend erger maken.
Zo erg dat bijv AMD het niet zou willen vervangen.

Ik vind dat de webshop gewoon een ''redelijke'' oplossing moet bieden, stuur desnoods een nieuw máár lager exemplaar op. Dit zijn gewoon dingen, die doe je als ondernemer... als bedrijf.
Je doet gewoon wat je kán, jah en soms betekend dat dat je iets moet geven kwaliteit bieden.
Zo kan je je onderscheiden van andere winkels.

Tevens valt het mij op dat er simpelweg NIET wordt gereageerd op posts waarmee mensen gooien met wetten. Ondernemersrisico and_so_on, dit maakt het voorkomen van user PCplatform sowieso twijfelachtig.
Er is al zo'n 200x gezegd dat dit valt onder het ondernemersrisco, maar er wordt niet op in gegaan door userPCplatform.

Er wordt gezegt dat de Koper om een slinkse manier zijn geld probeert terug te krijgen. hier ga je als winkel toch niet vanuit?!?
Dat zegt helaas niet zoveel, want meestal komen de problemen pás als er een RMA wordt aangevraagd.
90% van de mensen die jullie feedback heeft ingevuld zal nog géén RMA aangevraagd hebben, en daar dus ook geen mening over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen alle berichten die hier worden neergezet lezen maar er niet meer op reageren.Er werden dingen over PC Platform geschreven die we niet over onze kant konden laten gaan.Als iemand onze goede naam probeert aan te tasten door allerlei veronderstellingen dan komen we in aktie. Dit is een RMA geval dat niet zo 123 is op te lossen en heeft niets met ondernemersrisico te maken maar gewoon met aftersales. Als bedrijf kun je niet klakkeloos iedere RMA aanvraag maar accepteren en oplossen, er zijn gevallen die meer tijd vragen.
Als er desondanks een conclusie over onze aftersales door dit geval wordt getrokken dan betreuren we dat, maar wij weten gelukkig ook dat de 650 RMA aanvragen die we hiervoor hebben opgelost door onze klanten als prima zijn ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dan wil ik nog even reageren, er wordt gezegd door lism dat ik moord en brand riep voordat er uberhaupt een verdict was genoemt. Dan moet ik echter de laatste post citeren voordat ik op tweakers ging posten
"Eerlijk gezegd denken wij dat er geen aanspraak op garantie geldt: dat is dus pech hebben. Feit is dat er tot nu toe niet eerder zulke gevallen bekend zijn behalve dan door toedoen van de gebruiker...Feit is ook dat er meerdere pinnen verbogen zijn en dat duidt op verkeerde plaatsing van de processor en daarvoor is nu eenmaal geen garantieregeling. Ons rest niets anders dan de kapotte processor terug te sturen naar U."

Vooral het stukje dat is dus pech hebben maakte mij vrolijk.

Dat ik hiermee naar een grotere bron toe ga is volgens mij niet zo gek.

Nu is de vraag aan jullie:
PC Platform wil kosten gaan delen, ik heb zoiets van waarom zou ik kosten delen terwijl ik niks fout heb gedaan. Maar aan de andere kant wil ik toch wel een oplossing. Wat is redelijk kwa verhouding?
Ik heb er al 135 € in zitten, ik ben niet vanplan hetzelfde voor een amd x2 te betalen als een intel dual-core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:24:
We zullen alle berichten die hier worden neergezet lezen maar er niet meer op reageren.Er werden dingen over PC Platform geschreven die we niet over onze kant konden laten gaan.Als iemand onze goede naam probeert aan te tasten door allerlei veronderstellingen dan komen we in aktie. Dit is een RMA geval dat niet zo 123 is op te lossen en heeft niets met ondernemersrisico te maken maar gewoon met aftersales. Als bedrijf kun je niet klakkeloos iedere RMA aanvraag maar accepteren en oplossen, er zijn gevallen die meer tijd vragen.
Als er desondanks een conclusie over onze aftersales door dit geval wordt getrokken dan betreuren we dat, maar wij weten gelukkig ook dat de 650 RMA aanvragen die we hiervoor hebben opgelost door onze klanten als prima zijn ervaren.
NOFI, maar zodra (een medewerker van) uw bedrijf mee gaat discussieren dan kunt u natuurlijk meningen krijgen die niet overeenkomen met uw eigen gedachte. Verder, zodra een medewerker aangeeft dat hij zelf (en ik begrijp ook dat het een RMA kwestie is die niet zo 1,2,3 is op te lossen) geen duidelijke toedracht kan geven, dan is dit niet een kwestie van "het is de schuld van de klant" en dus betekend dit niet automatisch: de klant fluiten naar een vervanging of zijn geld. Er is sprake van twijfel (vertolkt door uw medewerker en gezien de tekst ook door u) waardoor de klant heeft besloten om een topic te openen op dit forum.

Op basis van de foto's (en met de hulp van inzoom functie) kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat de verbogen pinnetjes geen toegevoegde waarde hebben: ze zijn er maar zouden naar mijn mening zou dit niet het resultaat van het losse pinntje (zoals deze op de foto's is waargenomen) mogen veroorzaken. Dit duidt naar mijn mening op een productiefout, ondanks dat de leverancier aangeeft het nooit te hebben gezien kan dit zeker wel voorkomen. Verder, je kan in dit geval niet spreken van een duidelijke gebruikersfout waardoor je naar mijn mening de klant de voordeel van de twijfel moet geven en hem een vervangend exemplaar dient te geven.

En je kan de klant niet veroordelen omdat hij (laten wij daar even van uitgaan) eerlijk aangeeft dat de 1e plaatsing niet direct ging maar dat de 2e plaatsing wel verliep zonder problemen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Een paar vragen dan.

Nou is mijn vraag, zijn de verbogen pinnetjes hét defect van de cpu? (ja of nee)
En als alleen het pinnetje los van de PCB was, was dan de RMA wel geaccepteerd? (ja of nee)
Als de pinnetjes een klein beetje verbogen zijn, heeft dat effect op de werking van de cpu? (ja of nee)

Simpele ja of nee vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door NomadTitan op 06-10-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Erg jammer van deze reactie en het niet willen ingaan op argumenten. En ik heb weinig mensen gezien die hier jullie goede naam willen aantasten, wel feiten die er genoemd zijn. Waarvan sommige door jullie eigen RMA medewerker. Als deze feiten dan jullie reputatie aantasten... Moet je dat niet de mensen verwijten die de feiten aandragen, maar deze feiten weerleggen (dan zijn het dus geen feiten meer).

En aftersales is een onderdeel van ondernemen en valt dus ook onder ondernemersrisico. Zou niet weten hoe je het anders zou willen noemen.

En natuurlijk mag je meer tijd vragen, maar dat was de vraag oorsponkelijk niet.

Claims als 650 wel tevreden zijn totaal nutteloos, want absoluut niet controleerbaar. Als ik zeg dat ik er hier 1000 heb die ontvreden zijn, gaan we dan een welles nietes spelletje houden. Nogmaals een tevreden RMA omdat er een videokaart omgeruild wordt (maar wel 10 euro onderzoekskosten gerekend worden) hecht ik weinig waarde aan. Daarbij moet ik de hele RMA weten om te weten of het echt tevreden is of dat mensen snel tevreden zijn. Soms zijn mensen erg tevreden omdat ze 14 maanden na aanschaf slechts 1/2 van een reparatie hoeven te betalen. Dit is dan een schijn tevredenheid want ze hadden recht op 24 maanden 100% garantie en niet 50% na 14 maanden. Als je ze dat uitlegt is de tevedenhied als sneeuw voor de zon verdwenen.

Helaas zullen we het nu nooit meer weten hoe er gehandeld zou zijn als TS het hier niet neergezet had???

Voor mij vallen jullie juist door je eigen reacties door de mand, niet de beweringen van de TS. Meeste mensen hier op Tweakers zijn intelligent genoeg om te weten dat dat slecht 1 zijde van de medaille is.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 06-10-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:42:

Dat zeg ik niet, ik zeg dat door de ''sockettest'' die meneer lism heeft uitgevoerd de sitatie erger kon zijn geworden. Zoals hij al aangaf hing één pinnetje aan een soort van zijden draadje aan de pcb. Is het dan verstandig om die cpu nog een keer in de socket te doen?
Het antwoord is overduidelijk NEE, op die manier zou je dat hele pinnetje van de cpu kunnen slopen mocht hij in het socket blijven hangen. Hiermee kan je de schade dus beduidend erger maken.
Zo erg dat bijv AMD het niet zou willen vervangen.
Ik heb de cpu ook niet in een socket gepropt. Daar kwam ik zelf ook al achter dat dat niet verstandig was. Ik heb er een soortgelijke AM2 CPU bijgepakt en ik heb geprobeerd het probleem na te bootsen, uitzoeken hoe & wat zulke pootjes kon veroorzaken. Als het komt op testen dan sta ik mijn mannetje wel hoor. Ik snap dat velen van jullie wellicht twijfelen aan de manier waarop, maar daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken. Ik heb de CPU zelf onder de loep gehad. Het pootje hangt beduidelijk los, tevens zijn er meerdere pinnen die ook loszitten, het is dat ik een gare camera heb anders mocht je van mij part de volledige CPU in kwestie zien.
Er wordt gezegt dat de Koper om een slinkse manier zijn geld probeert terug te krijgen. hier ga je als winkel toch niet vanuit?!?
Dat wordt niet gezegd, er werd geroepen dat we er skeptisch over zijn of blijven. Dat betekend niet per definitie dat de klant ook daadwerkelijk zijn CPU vernield heeft of had, en nu een manier probeert te zoeken dat hij z'n CPU vergoed wilt zien.
Dat zegt helaas niet zoveel, want meestal komen de problemen pás als er een RMA wordt aangevraagd.
90% van de mensen die jullie feedback heeft ingevuld zal nog géén RMA aangevraagd hebben, en daar dus ook geen mening over te hebben.
De aantal Shopreviews op T.net staat los van wat voor een bedankjes, servicehandeling, en vast terugkerende klanten wat via ons koopt of RMA ingediend heeft. T.net is een goede bron, maar het is absoluut niet alles. En je kan simpelweg niet elke klant aan zijn wensen voldoen. Er zal altijd iemand tussenzitten die wensen heeft waaraan wij niet kunnen voldoen en de webshop in name als afgeschreven beschouwen. Die zul je altijd hebben.

Wat mij betreft mag hier een eindje aan gedraaid worden. Het wordt me iets te slinks om nog als vaste forumbezoeker en medewerker nog een logisch gescheiden antwoord te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Wat mij betreft mag hier een eindje aan gedraaid worden. Het wordt me iets te slinks om nog als vaste forumbezoeker en medewerker nog een logisch gescheiden antwoord te plaatsen.
Waarom moet dit topic dicht?
Ik vind absoluut niet dat dit topic dicht moet, je kiest er zelf toch voor om te posten?
Het is gewoon niet verstandig geweest om met dingen van JOUW werk hier op GoT te gooien.
Toevallig opent de klant hier ook een topic, en stoot jij nu flink je kop hiermee.

Blijf anders gewoon uit dit topic, als je er moeite mee hebt om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:24:
Dat wordt niet gezegd, er werd geroepen dat we er skeptisch over zijn of blijven. Dat betekend niet per definitie dat de klant ook daadwerkelijk zijn CPU vernield heeft of had, en nu een manier probeert te zoeken dat hij z'n CPU vergoed wilt zien.
En hier komen we elke keer terug en is de kern van het verhaal. Je mag twijfelen, skeptisch zijn, het vreemd vinden, het je afvragen, het uniek vinden en zo zijn er nog 1000 andere dingen te verzinnen.

Het is heel simpel. Als je niet kunt AANTONEN dat de klant het gedaan heeft, is het garantie. PUNT. Hoe vreemd je het ook vind en hoe spektisch je ook bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik zie wel dat er door lism niet op mijn citaat wordt gereageerd, beetje jammer.

Toch staat mijn vraag nog steeds wat denken jullie dat ik moet doen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik goed heb gehandeld, maar dat ik een cpu met productiefout heb mogen ontvangen. Moet ik dan met hun de kosten delen voor een nieuwe cpu ? Of moet ik volharden en het proces langer en onplezieriger maken. Het liefst wil ik dingen gewoon snel opgelost zien. Het is ook niet mijn bedoeling om de Webshop te flamen, ik wil gewoon mijn processor zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jasper 99 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:43:
Ik zie wel dat er door lism niet op mijn citaat wordt gereageerd, beetje jammer.

Toch staat mijn vraag nog steeds wat denken jullie dat ik moet doen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik goed heb gehandeld, maar dat ik een cpu met productiefout heb mogen ontvangen. Moet ik dan met hun de kosten delen voor een nieuwe cpu ? Of moet ik volharden en het proces langer en onplezieriger maken. Het liefst wil ik dingen gewoon snel opgelost zien. Het is ook niet mijn bedoeling om de Webshop te flamen, ik wil gewoon mijn processor zonder extra kosten.
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen. De wetgever (maar daar zijn ze aan het werken) heeft het erg moeilijk gemaakt om je recht te halen, ook al heb je het.

Je kunt dus heel moelijk gaan doen, met het risico dat je een proces in gaat wat je meer kost als de processor waard is. Een rechtsbijstandverzekering doet niets voor 120 euro.

Of je kunt je gevoel van rechtvaardigheid inslikken en het verlies nemen en akkoord gaan met de 50/50 constructie.

Je hebt kans dat je in het tweede geval goedkoper uit bent. Of een van de loslopende got-juristen hier moet je voor nop willen helpen, maar daar zou ik niet op rekenen. (Er zijn er die dit soort dingen wel een leuke hobby vinden, krijg ik soms de indruk).

Ik hoorde gisteren op de radio dat Mei-ling Vos een wetvoorstel wil gaan indien om in dit soort gevallen te gaan handelen zoals in belgie. Als je dan achteraf gelijk krijgt heb je recht op een nieuwe processor en je geld terug. Een beetje als strafmaatregel voor bedrijven die zich niet aan de wet houden. Schijnt in belgie al te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jasper99
"Eerlijk gezegd denken wij dat er geen aanspraak op garantie geldt: dat is dus pech hebben. Feit is dat er tot nu toe niet eerder zulke gevallen bekend zijn behalve dan door toedoen van de gebruiker...Feit is ook dat er meerdere pinnen verbogen zijn en dat duidt op verkeerde plaatsing van de processor en daarvoor is nu eenmaal geen garantieregeling. Ons rest niets anders dan de kapotte processor terug te sturen naar U."
Ik heb deze uitspraak ook niet gedaan, en daar ga ik ook niet over. Er valt dus weinig te citeren van mij voor jou. Het liefst help ik jou ook op weg door een nieuwe CPU, maar dat is niet aan mij.
Het liefst wil ik dingen gewoon snel opgelost zien.
En persoonlijk ik ook, mede als mijn collega's. Voor een oplossing moet je bij mijn collega zijn, en niet bij mij. Ik ga daar immers niet over, en daar ga ik ook niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om eerlijk te zijn kan ik me wel een beetje verplaatsen in de situatie van de webshop. Het is vergelijkbaar met dingen die Consumentenbond wel eens doet: er is twijfel over de situatie, en de klant via de bond oneigenlijke druk gaat uitoefenen door het allemaal openbaar te maken, hopende dat de schade voor de webshop/winkel groter is dan de processor, en dus maar eieren voor het geld kiest. Dan moet de shop het rechtvaardigheidsgevoel maar inslikken?

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat de webshop de klant probeert te naaien, en het 50/50 voorstel is niet onredelijk. Door de naam van de webshop hier neer te zetten lijkt het toch erg op drammen van de TS om de webshop voor het probleem op te laten draaien. Nofi natuurlijk, maar dat is mijn mening :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

gambieter schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:06:
Om eerlijk te zijn kan ik me wel een beetje verplaatsen in de situatie van de webshop. Het is vergelijkbaar met dingen die Consumentenbond wel eens doet: er is twijfel over de situatie, en de klant via de bond oneigenlijke druk gaat uitoefenen door het allemaal openbaar te maken, hopende dat de schade voor de webshop/winkel groter is dan de processor, en dus maar eieren voor het geld kiest. Dan moet de shop het rechtvaardigheidsgevoel maar inslikken?
Ja, maar dat zit op een ander niveau. Je kunt je afvragen of de regel "bij twijfel klant gelijk" niet tegen het rechtsgevoel ingaat. Maar dat is niet tussen de klant en de shop, maar tussen de winkelier(sverenigingen) en de overheid die deze regel ingevoerd heeft.

En in dit geval kun je je afvragen of het oneigenlijke druk is. Immers de RMA medewerker heeft zelf (meerdere keren) aangegeven dat het duidelijk een twijfelgeval is. En dan geldt dus dat de klant gelijk heeft.
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat de webshop de klant probeert te naaien, en het 50/50 voorstel is niet onredelijk. Door de naam van de webshop hier neer te zetten lijkt het toch erg op drammen van de TS om de webshop voor het probleem op te laten draaien. Nofi natuurlijk, maar dat is mijn mening :)
Ik geloof ook niet dat de webshop probeert te naaien. Maar de wetgeving is duidelijk, ook als je het als webshop daarmee niet eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Modbreak:Check je mail. De onderstaande waarschuwing staat er niets voor niets.

Reageer enkel als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt wat betrokken partijen kan helpen de zaak in goed overleg op te lossen. Ongefundeerde conclusies, of flamen naar welk van de betrokken partijen dan ook wordt niet getolereerd.

[ Voor 79% gewijzigd door Longbeard op 06-10-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54

nwagenaar

God, root. What's the differen

Cyberpope schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:51:
[...]
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen. De wetgever (maar daar zijn ze aan het werken) heeft het erg moeilijk gemaakt om je recht te halen, ook al heb je het.
Je kunt dus heel moelijk gaan doen, met het risico dat je een proces in gaat wat je meer kost als de processor waard is. Een rechtsbijstandverzekering doet niets voor 120 euro.[/quote[

Hm... Dat is inderdaad een probleem. Ik weet dat diverse webshops verwijzen naar de garantie voorwaarden van het product terwijl het consumentenrecht iets anders zegt. Maar laten wij aub kijken naar het geval binnen deze topic :)
Of je kunt je gevoel van rechtvaardigheid inslikken en het verlies nemen en akkoord gaan met de 50/50 constructie.

Je hebt kans dat je in het tweede geval goedkoper uit bent. Of een van de loslopende got-juristen hier moet je voor nop willen helpen, maar daar zou ik niet op rekenen. (Er zijn er die dit soort dingen wel een leuke hobby vinden, krijg ik soms de indruk).
En daar ben ik het dus niet mee eens. De enige oorgaan die aangeeft dat het geen kwestie van garantie is dus de leverancier. Echter, de voorwaarden en rechten tussen een webshop-distribiteur zijn anders dan die tussen de consument en de webshop. Bovendien, dit is een RMA/DOA afhandeling van een nieuw product en geen reguliere garantie afhandeling (al dan niet in combinatie met de mogelijkheid tot reperatie) van een gebruikt product, hierdoor krijg je andere voorwaarden in de afhandeling tussen de webshop en de particulier.

Naar mijn mening heeft de distribiteur van de webshop zich gefocused op de problematiek van de verbogen pinnetjes en daardoor de RMA tussen de webshop en de distribiteur afgekeurd. Dit terwijl er een heel ander probleem aanwezig is, namelijk één pinnetje die een probleem vertoont die bij het normaal plaatsen niet zou mogen gebeuren. Op basis van het verhaal van de TS (daar moeten wij dus van uitgaan) heeft hij geen rare zaken uitgevoerd die dit zou kunnen verklaren en een medewerker heeft geen oorzaak kunnen geven hoe het gestelde probleem met de CPU is gebeurd. Het enige wat dit kan verklaren zijn ver gaande handelingen door de TS of een productie-fout. Aangezien de webshop in kwestie twijfel heeft over de hoe en waarom, niet kan aantonen dat dit een duidelijke gebruikersfout is en ook heeft aangegeven dat het onbekend is hier dit heeft kunnen gebeuren, lijkt mij het duidelijk dat een geldige DOA/RMA afhandeling zou moeten zijn waardoor de Webshop een vervangend exemplaar zonder extra kosten zou moeten leveren.

Kijk, als vervolgens blijkt dat tijdens het onderzoek van AMD dat de TS bijvoorbeeld onbehoorlijk is omgesprongen met het product of tijdens de installatie van het product dan is de Webshop gerechtigd om de gemaakte kosten te verhalen bij de klant.

Omdat er dus sprake is van een DOA/RMA afhandeling vindt ik dus een 50/50 deal niet van toepassing. Het betreft een nieuw product met een mankement die de webshop niet met zekerheid kan toewijzen aan de handeling van de klant. Een vervangend exemplaar is in dit geval op z'n plaats gezien de grote twijfel van de oorzaak.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

nwagenaar schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:14:
En daar ben ik het dus niet mee eens.
----------8<---------------------------8<-----------------------------8<----------------------------
Een vervangend exemplaar is in dit geval op z'n plaats gezien de grote twijfel van de oorzaak.
Ja, en dat ben ik ook volledig met je eens (dat had je meerdere keren kunnen lezen). Maar gezien de realiteit en het afdwingbaarheid van je recht, moet je toch overwegen om de 50/50 deal aan te nemen gezien van het oogpunt van de klant. Immers er is een reeel gevaar dat hij met totaal lege handen blijft staan, als de webshop volledig onwillig wil zijn en de TS geen rechtsmiddelen heeft om het af te dwingen.

Blijft als een paal boven water staat wat jij betoogd. Een webshop zou zijn echte kwaliteit kunnen laten zien door de processor gewoon te vervangen en dat zou ook nodig zin volgens de wet. Maar de vraag van TS was wat hij het beste kon doen.

je hebt er niets van om moreel je gelijk te hebben, maar geen processor en geen euro's te hebben. Tenzij je een jurist weet die het gratis even voor je naar de rechter wil brengen, dan zou het voor mij geen keuze zijn en hadden ze (als het mijn processor betrof) per ommegaande een dagvaarding in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Oke, ja ik denk dat ik anders iets voorstel omtrend 30/70 ofzo, ik hoop dat dit aanvaard wordt.
Want echt veel meer geld neertellen kan ik ook weer niet direct.

Ik hoor het wel van hun.

Bedankt voor jullie hulp!
Ik hou jullie wel op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Jasper 99 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:36:
Oke, ja ik denk dat ik anders iets voorstel omtrend 30/70 ofzo, ik hoop dat dit aanvaard wordt.
Want echt veel meer geld neertellen kan ik ook weer niet direct.

Ik hoor het wel van hun.

Bedankt voor jullie hulp!
Ik hou jullie wel op de hoogte!
Ik zou op een 0/100 voorstel gaan zitten, mijnsinziens heb je niks fout gedaan en gewoon een defecte CPU geleverd gekregen. Soms duurt het even maar meestal kom je er uiteindelijk wel uit in dit soort gevallen als je gewoon bij je eis van volledige garantie blijft, maar je moet inderdaad wel even geduld hebben en er flink over willen corresponderen. Ga overigens in eerste instantie niet in zee met anderen dan de webshop zelf, je hebt bij hun de aankoop gedaan en niet bij AMD of een leverancier van de webshop.

Mocht je er niet uit komen dan kun je altijd nog een brief aan AMD zelf sturen, AMD is waarschijnlijk op tevreden klanten uit, en hen er op wijzen dat een webshop zich zo gedraagt wil er nog wel eens op uit draaien dat er tussen AMD en de webshop even getelefoneerd wordt om de webshop te wijzen op de goede naam die AMD wil behouden. ;) Om het subtiel uit te drukken zeg maar.

[ Voor 33% gewijzigd door SVDT op 06-10-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat nou voor een advies?

Elk menig ander webshop had hem simpelweg de deur gewezen met z'n boxed processor ongeacht de feedback op T.net onder Shopsurvey, omdat er schade aan de CPU is betrokken, en ik nog wel zo eerlijk ben de zaak in twijfel te nemen, zonder meteen de klant de deur te wijzen. Boxed CPU's komen niet zo uit de doos vandaan (teminste 99.98% niet) en het kan ongetwijfeld wel eens gebeuren dat dat voorkomt, maar alsnog was de installatie van deze jongen gewoonweg heel dubieus. Als hij gezegd had Ik heb de processor ontvangen, en bij het uitpakken hing er een pootje scheef, dan had ik meteen gezegd stuur maar op Wij sturen u een nieuwe terug. Dat is nu niet het geval, en wij maken immers nog meer verlies dan de klant zelf. Wij proberen dit ook zo soepel mogelijk te laten verlopen, en niet over de rug van de klant heen. Immers zijn wij een webshop waarvan bij veel klanten immers een goede reputatie staat, en echt niet de beroerdste om iemand tegemoet te komen met een defect product.

Los van het feit, (en nogmaals dan zeg ik niet dat het over de TS in principe gaat) dat er al eens eerder getracht is om de webshop proberen op te lichten. Op dat punt ben ik dan gewoon heel skeptisch, en vindt dat TS dit gewoon met ons had kunnen communiceren. Nu krijg je dus bemoeienis los van ook het feit dat er enigzins gelijk is in beide partijen, en een vervelende blik naar de webshop zelf toe, terwijl dit niet eens had hoeven te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
@ lism: daar wil ik wel even op reageren.

Mijn installatie was niet dubieus, ik heb gewoon gehandeld zoals dat moest. Mijn verklaring voor het niet invallen van de cpu is gewoon omdat die pin waarschijnlijk niet op de goede plek heeft gezeten (dit gok ik dan he) dat het de 2de keer wel lukte toen ik hem soepel omhoog haalde (er gewoon uit)
weet ik niet precies hoe het kan. Nouja ik gok dat de losse pin toen wel gewoon in de socket viel.

Dat er zoveel werk over is vind ik hoogst onplezierig, ik snap dat jullie niet zomaar elke klant bij elk defect een nieuwe processor kunnen aanbieden, echter vind ik mijn geval behoorlijk duidelijk door het feit dat een pin totaal los zit, en néé ik heb niet met een tang die pin los getrokken.
En daarbij is dit niet de eerste processor die ik in mijn pc zet. Ik heb al vele processors in mijn pc gezet en ik heb er nooit problemen mee gehad. Dit is de eerste keer.

Ik vind het jammer dat er zoveel omheen moet gebeuren voordat ik wat plezierige service krijg.

Toch wil ik het opgelost hebben en ik heb me voorstel gedaan op jullie forum.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 06-10-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:22:
Wat is dat nou voor een advies?

Elk menig ander webshop had hem simpelweg de deur gewezen met z'n boxed processor ongeacht de feedback op T.net onder Shopsurvey, omdat er schade aan de CPU is betrokken, en ik nog wel zo eerlijk ben de zaak in twijfel te nemen, zonder meteen de klant de deur te wijzen. Boxed CPU's komen niet zo uit de doos vandaan (teminste 99.98% niet) en het kan ongetwijfeld wel eens gebeuren dat dat voorkomt, maar alsnog was de installatie van deze jongen gewoonweg heel dubieus. Als hij gezegd had Ik heb de processor ontvangen, en bij het uitpakken hing er een pootje scheef, dan had ik meteen gezegd stuur maar op Wij sturen u een nieuwe terug. Dat is nu niet het geval, en wij maken immers nog meer verlies dan de klant zelf. Wij proberen dit ook zo soepel mogelijk te laten verlopen, en niet over de rug van de klant heen. Immers zijn wij een webshop waarvan bij veel klanten immers een goede reputatie staat, en echt niet de beroerdste om iemand tegemoet te komen met een defect product.

Los van het feit, (en nogmaals dan zeg ik niet dat het over de TS in principe gaat) dat er al eens eerder getracht is om de webshop proberen op te lichten. Op dat punt ben ik dan gewoon heel skeptisch, en vindt dat TS dit gewoon met ons had kunnen communiceren. Nu krijg je dus bemoeienis los van ook het feit dat er enigzins gelijk is in beide partijen, en een vervelende blik naar de webshop zelf toe, terwijl dit niet eens had hoeven te gebeuren.
1) dat was elke webshop fout geweest.
2) dat je als ondernemer wel eens onheus (lees opgelicht) bejegend wordt, is het risico van het vak en geen reden om de wet aan je laars te lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:22
Helaas is AMD doc# 31117 nog vertrouwelijk. Titel is AM2 Processor Functional Data Sheet. Wat me echter op valt aan de socket 939 en 940 is dat de buitenste 3 ringen hoofdzakelijk data pinnen zijn. Kortsluiting lijkt me dus onwaarschijnlijk. Helaas kan ik dus niet de functie bepalen van de half geamputeerde pin.

Bron

Als iemand even een betere bron heeft van het aantal verkochte boxed cpu`s amd, gaarne.

Ik zie een aantal keer vallen dat bovenstaande in 99,98 % van de gevallen niet voorkomt. Zonder bronvermeldingen helaas. Maar zonder een eigen bron gebruik ik hem toch. 0,02% van de CPÙ`s zouden wel een produktiefout kunnen hebben. 1 op 5000.

Gezien het postorder bedrijf een omzet had van 15000 cpu`s per maand, zou volgens Lism dit bedrijf 3 van dergelijke klachten per maand moeten krijgen.

Daarnaast is het een probleem opzich dat de klant nooit een werkende cpu heeft gehad, en nog steeds geen oplossing heeft. Zou de winkel per dag een inzicht kunnen geven wat er tijdens dit RMA proces allemaal heeft plaats gevonden? We zijn inmiddels een maand verder. Het kost AMD minder dan een maand om een CPU te maken uit basale grondstoffen en naar de End User te brengen via een ingewikkeld kapitalistisch distributie systeem.

Een webwinkel zit altijd op tussen consumentenrecht en handelsrecht in. Er zijn legio voorbeelden waar de klant wel garantie heeft, maar dat de winkel geen garantie door kan claimen bij hun groothandel. Dat de groothandel geen garantie geeft zegt niks over de rechtspositie van de consument. Je kan als groothandel zelfs korting afdwingen bij een producent als je afspreekt de garantie voor eigen rekening en risico vanuit eigen voorraad af te handelen. As is kopen zeg maar.

Ik heb geprobeerd de schade moedwillig te veroorzaken bij een oude defecte socket 370 pentium 3. Ten eerste kan ik een willekeurige pin niet beetpakken met een tang zonder eerst de pinnen ernaast te verbuigen. Tweede probleem is dat iedere keer de pin breekt boven de pcb, waarschijnlijk omdat het materiaal daar het dunst en dus zwakst is. Op de foto`s is duidelijk te zien dat de 5 pinnen om de pin die aan een zijden draadje hangt nog recht zijn. Ook de cpu verwijderen uit de socket zonder eerst de socket open te doen, kost keer op keer kracht, maar kost tot op heden geen pinnetjes. Ik verwacht dan weer dat de pin breekt en niet dat de pin de pcb loslaat.

Zelf stel ik het volgende voor. De webwinkel leverd een andere cpu waar alle pinnetjes wel vastzitten en verbuigt dezelfde zes pinnetjes zodat de koper geen illegaal voordeel heeft van het omwisselen. 8)7

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik heb met PC Platform een oplossing gevonden. We hebben de kosten 20/80 gesplit --> 25 euro voor mijn rekening. Dit vind ik opzich geen probleem. Dus hiermee is de zaak afgehandeld!

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal!

Mvg,
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jasper 99 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:28:
Ik heb met PC Platform een oplossing gevonden. We hebben de kosten 20/80 gesplit --> 25 euro voor mijn rekening. Dit vind ik opzich geen probleem. Dus hiermee is de zaak afgehandeld!

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal!

Mvg,
Jasper
Nou dat is een redelijk bedrag aan leergeld om te betalen zodat je nooit meer vergeet om hardware te controleren voordat je het probeert in te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Jep, ik ga het nu ook gewoon filmen als ik hem uit de doos haal, vooral aangezien als hij een 2de keer stuk gestuurd wordt dat het dan niet helemaal ongeloofwaardig wordt dat ik hem niet heb gesloopt.

Maar ik krijg hem binnekort binnen. Dus kan ik eindelijk weer aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer gelijk ook even de CPU zelf voordat je 'm in een socket propt ;)

En ja verder veel plezier er nog mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
uiteraard :P Plus filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Modbreak:Zie de topicwaarschuwing. Aanzetten tot fraude is daarbij sowieso ongewenst.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 07:38 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met de vorige verwijderd, is deze ook niet meer van toepassing :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er toch nog reacties komen, die in geen velden of wegen te maken hebben met het werken naar een oplossing, aangezien die er al is, gaat deze alsnog op slot.
Eventueel kan topic op verzoek (DM, mail) van betrokken partijen open indien daar behoefte aan is.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Reageer enkel als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt wat betrokken partijen kan helpen de zaak in goed overleg op te lossen. Ongefundeerde conclusies, of flamen naar welk van de betrokken partijen dan ook wordt niet getolereerd.