Beide verhalen kloppen niet geheel, een RMA medewerker geeft aan dat hij het zélf niet eens weet.
Een koper die geeft aan dat de cpu out-of-the-box wát lastiger in het socket ging. Maar wél in het socket ging. Daaruit zou je uit kunnen lezen dat de pinnetjes al verbogen waren voordat hij de cpu kreeg. Wat is raar? dat er een pinnetje los zit of dat ze verbogen zijn? De kans dat je een beschadigde cpu binnenkrijgt is klein, zoals Lism zegt én Bascomputers is het 0,000001%
Nou weet ik niet hoeveel cpu's er gemaakt worden, maar de káns is er!
Dus dat is geen fundering om de cpu te weigeren voor RMA, of de koper zijn geld niet terug te geven.
De 6 pinnen is inderdaad wat aan de vage kant, de oorzaak weten wij niet.
Wél weet ik dat de verbogen pinnen niet zorgen dat de CPU niet meer werkt, en dat is ook NIET de reden waarvoor de RMA werd aangevraagd. De reden is dat er een pinnetje los zit van de PCB, als dit gefixt kan worden of vervangen, dan weet ik zeker dat het weer 100% goed werkt.
Een kromme pin, zorg namelijk niet voor een defecte cpu, een losse pin daarintegen wel.
Los van het feit dat we nog bezig zijn met de afhandeling worden er conclusies door o.a. de laatste poster getrokken alsof wij de 6 pinnen van de processor zouden hebben verbogen, of het probleem erger zouden hebben gemaakt.Een processor waarvan de pinnen zijn verbogen of waarvan een pin loszit wordt niet getest maar alleen bekeken, dus dat wij het zouden kunnen verergeren is klinklare onzin.
Als er al een pin los zou zitten dan zou alleen deze verder buigen of afbreken, met de overige pinnen zal niks gebeuren, hoe kunnen er dan 6 pinnen zijn verbogen?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat door de ''sockettest'' die meneer lism heeft uitgevoerd de sitatie erger kon zijn geworden. Zoals hij al aangaf hing één pinnetje aan een soort van zijden draadje aan de pcb. Is het dan verstandig om die cpu nog een keer in de socket te doen?
Het antwoord is overduidelijk NEE, op die manier zou je dat hele pinnetje van de cpu kunnen slopen mocht hij in het socket blijven hangen. Hiermee kan je de schade dus beduidend erger maken.
Zo erg dat bijv AMD het niet zou willen vervangen.
Ik vind dat de webshop gewoon een ''redelijke'' oplossing moet bieden, stuur desnoods een nieuw máár lager exemplaar op. Dit zijn gewoon dingen, die doe je als ondernemer... als bedrijf.
Je doet gewoon wat je kán, jah en soms betekend dat dat je iets moet geven kwaliteit bieden.
Zo kan je je onderscheiden van andere winkels.
Tevens valt het mij op dat er simpelweg NIET wordt gereageerd op posts waarmee mensen gooien met wetten. Ondernemersrisico and_so_on, dit maakt het voorkomen van user PCplatform sowieso twijfelachtig.
Er is al zo'n 200x gezegd dat dit valt onder het ondernemersrisco, maar er wordt niet op in gegaan door userPCplatform.
Er wordt gezegt dat de Koper om een slinkse manier zijn geld probeert terug te krijgen.
hier ga je als winkel toch niet vanuit?!?
Een ieder die een menig heeft over onze service enz.. zou ik willen aanraden de surveys te lezen, deze staan er niet voor niets, daaruit valt toch een ander beeld van ons af te leiden.
Dat zegt helaas niet zoveel, want meestal komen de problemen pás als er een RMA wordt aangevraagd.
90% van de mensen die jullie feedback heeft ingevuld zal nog géén RMA aangevraagd hebben, en daar dus ook geen mening over te hebben.