Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:44:
[...]

Waar heb je dat zwarte toetsenbord vandaan? Ik wil namelijk het zwarte ijzeren frontje hebben maar met grijze toetsenbord is dat natuurlijk geen gezicht, zie onderstaand.
[afbeelding]
www.gsm-cover.nl (dan krijg je een zwart glimmend toetsenbord (geen denderende kwaliteit) en een plastic frontje). En nu nog een metalen frontje bestellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:11:

Wel een beetje jammer dat het niet via de optie in mijn telefoon lukt :? . Want dan krijg ik steeds die melding: Ik krijg dan de melding: Bijwerken niet toegestaan, neem contct op met uw provider.
Heeft niemand daar last van?

Thanks
oh jij bedoelt update over the air denk ik! Nee dat werkt hier in nederland niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:07:
Ik heb geupdate via Nokia maar die geeft aan dat de meest recente versie 5.0 is.
Hoe kom ik aan versie 5.50 en is dit ok in het nederlands en hoe installeer ik deze?

Thanks
Zoals je hier kunt zien is 5.00 de meest recente volgens Nokia.
De (volgens mij Engelse) 5.50 kan je o.a. *Warez, daar doen wij hier niet aan!downloaden (ik heb hem nog niet getest!).

@corbert
De metalen cover die ik op het oog had wilde ik hier bestellen. Tnx for info

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 17-10-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

@corbert
De metalen cover die ik op het oog had wilde ik hier bestellen. Tnx for info
Daar heb ik hem zojuist ook besteld. Vanaaf betalen en dan hopelijk begin volgende week binnen!

Je hebt trouwens wel een torx 6 schroevendraaier nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Nou zojuist ook een aardige bestelling gedaan.

Een torx-6 om de frontjes te verwisselen.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmpunt.nl/uploads/product233.jpg

Het plastic frontje waarvan ik alleen het keypad ga gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsm-cover.nl/images/Geschikt%20voor%20Nokia%206300.JPG

Het metalen frontje voor bovenstaand keypad.
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmpunt.nl/uploads/product3718.jpg

Een cradle (met usb, stroom en audio aansluiting) omdat ik het wachten op de 6301 cradle zat ben.
Afbeeldingslocatie: http://xs320.xs.to/xs320/07423/Untitled-5.jpg

En een ad-50 verlengstukje zodat als ik ooit die media-functie wil gebruiken ik ook m'n fatsoenlijke Sennheiser CX300 er op aan kan sluiten.
Afbeeldingslocatie: http://xs320.xs.to/xs320/07423/Untitled-4.jpg

Zal wel pix posten alst allemaal binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.S op 17-10-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mr.S:
Goed bezig zeg! Wordt je batterij alleen niet heel erg lui van zo'n cradle? Ik bedoel als ie steeds maar opgeladen wordt zodra ie daar in gezet wordt.... als ie dan n keer n weekendje mee moet dan trek je de batterij zo leeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:35:
@ Mr.S:
Goed bezig zeg! Wordt je batterij alleen niet heel erg lui van zo'n cradle? Ik bedoel als ie steeds maar opgeladen wordt zodra ie daar in gezet wordt.... als ie dan n keer n weekendje mee moet dan trek je de batterij zo leeg toch?
Daar heb ik nu nog geen ervaring mee, maar ik laad mijn 6300 nu (al 3 maanden) ook elke nacht op en vorige week ging hij nog 4 dagen mee toen ik bij mijn vriendin was. Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat dit niet zo is, mocht ik het constateren zal ik het uiteraard laten weten.

[ Voor 34% gewijzigd door Mr.S op 17-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Die firmware versie (5.50) is nog niet uit voor alle 6300's waaronder de mijne..

[ Voor 4% gewijzigd door christiaann1985 op 17-10-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:33:
[...]

Tdw, waar koop je dit ding ?? Ben er al te lang naar op zoek .....
ik heb deze vanmiddag een gekocht bij de Handyman, was wel 6,50 :(
Maar deze is we een stuk mooier dan die niet flexibele pruts dingen.

(ik keek net op marktplaats en daar staat ie op voor 4,50 excl. verzendkstn)

[ Voor 18% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-10-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:21:
Een cradle (met usb, stroom en audio aansluiting) omdat ik het wachten op de 6301 cradle zat ben.
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je die cradle besteld hebt? Ben zeer geinteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:08:
[...]

Mag ik vragen waar je die cradle besteld hebt? Ben zeer geinteresseerd!
Tuurlijk, hier heb ik hem vanmiddag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaann1985 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:28:
Die firmware versie (5.50) is nog niet uit voor alle 6300's waaronder de mijne..
Hoe kan je dat zien, of die voor je 6300 geschikt is?
Ik heb de nieuwste firmware op mijn pc staan maar hoe zet ik deze op mijn gsm? Het is een .exe bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En een ad-50 verlengstukje zodat als ik ooit die media-functie wil gebruiken ik ook m'n fatsoenlijke Sennheiser CX300 er op aan kan sluiten.
[afbeelding]

Dan lijkt me het verloopstekkertje wat hierbij zit handiger, anders heb je twee bochten in de stekkers die inelkaar zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.bulldog.fi/netstore/tuotekuvat/12892.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Wellicht wel ja, toevallig een webshop of meer info? Ik zag namelijk ook een onofficieel ander verleng/verloopdingetje maar dit met een rechtstreekse plug leek me handiger (al gebruik ik hem misschien 5x per jaar).

Edit: Heb hem hier al gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.S op 18-10-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:15:
Tuurlijk, hier heb ik hem vanmiddag besteld.
Dank je! Ben toch wel benieuwd... Als ik goed het plaatje van de cradle bekijk dan zie ik wat aansluitingen zitten die volgens mij helemaal niet overeenkomen met de onderkant van de 6300. De cradle lijkt geschikt voor toestellen met een PopPort aansluiting. Maar goed, er staat inderdaad heel duidelijk dat het voor een 6300 is, en misschien komt dit plaatje niet helemaal overeen met de daadwerkelijke cradle. Ben dus nog steeds erg benieuwd, hou ons op de hoogte zodra die binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Hoe kan je dat zien, of die voor je 6300 geschikt is?
Ik heb de nieuwste firmware op mijn pc staan maar hoe zet ik deze op mijn gsm? Het is een .exe bestand.
Op deze site Phone Update de code van je gsm van onder de batterij invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Dank je! Ben toch wel benieuwd... Als ik goed het plaatje van de cradle bekijk dan zie ik wat aansluitingen zitten die volgens mij helemaal niet overeenkomen met de onderkant van de 6300. De cradle lijkt geschikt voor toestellen met een PopPort aansluiting. Maar goed, er staat inderdaad heel duidelijk dat het voor een 6300 is, en misschien komt dit plaatje niet helemaal overeen met de daadwerkelijke cradle. Ben dus nog steeds erg benieuwd, hou ons op de hoogte zodra die binnen is!
Dat dacht ik nou ook precies over die aansluitingen, maar als het er zo duidelijk bij staat kan het haast niet missen zou je denken. Ik heb al eerder iets bij TelecomTelecom besteld wat niet naar wens was (die zogenaamde 'design oplader met led-indicatie [toen stond er nog geen plaatje bij] waarbij ik het plasticce votje kreeg toegestuurd) en dan kan je het heel gemakkelijk retourneren.
Maar ik zal het uiteraard laten weten als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week dit tasje besteld via Ebay. Vandaag ontvangen en past perfect! Een mooi, degelijk en stevig hoesje voor je 6300! Wellicht een tip voor anderen en...niet duur!
http://cgi.ebay.de/EXKLUS...goryZ111191QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladies and gentlemen, I got him. De nieuwe firmware versie 5.50. Nu via Nokia software updater te downloaden. Via de officiele weg dus.

Merk nog niet veel bijzonderheden, miss iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb vandaag ook mijn Nokia 6300 binnen gekregen, mooi toestel!

Ik zag alleen op mn geheugenkaart een drietal mappen staan waar ik niks mee doe, maar ik krijg ze ook niet weg.. namelijk 'Dictionary', 'Predefvideos' en 'Predefmusic'.
Weet iemand toevallig hoe deze mappen te verwijderen zijn?

Ook valt me op dat het lettertype van de menu's e.d. groter is dan bij mijn vorige Nokia 6233. Ik moet zeggen dat ik het lettertype / lettergrootte van mijn 6233 fijner vond. Is dit misschien aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:26:
Heb vandaag ook mijn Nokia 6300 binnen gekregen, mooi toestel!

Ik zag alleen op mn geheugenkaart een drietal mappen staan waar ik niks mee doe, maar ik krijg ze ook niet weg.. namelijk 'Dictionary', 'Predefvideos' en 'Predefmusic'.
Weet iemand toevallig hoe deze mappen te verwijderen zijn?

Ook valt me op dat het lettertype van de menu's e.d. groter is dan bij mijn vorige Nokia 6233. Ik moet zeggen dat ik het lettertype / lettergrootte van mijn 6233 fijner vond. Is dit misschien aan te passen?
Allereerst veel plezier met je aankoop!
Die mappen zijn naar mijn weten beveiligd om te wissen.

De grote kan je inderdaad instellen.
Ga in het menu naar instellingen, weergave en scroll naar beneden. Daar zie je staan lettergrote.
Pas dit naar jou wens aan en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

De grote kan je inderdaad instellen.
Ga in het menu naar instellingen, weergave en scroll naar beneden. Daar zie je staan lettergrote.
Pas dit naar jou wens aan en klaar...
Ik zie daar bij lettergrootte alleen de mogelijkheid om de lettergrootte in 'berichten', 'contacten' en 'web' aanpassen.. Maar nergens van het Menu zelf helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt! Wel kan je het menu op verschillende manieren indelen.
Als je in het menu bent klik dan op de linker blauwe knop en kies voor hoofdmenuweergave.

Andere mogelijkheden heb je helaas niet, ik had hiervoor ook een 6233, moet zeggen dat ik de 6300 fijner vind. Alleen het geluid (mono speaker) is iets minder maar verder is de 6300 vergeleken met de 6233 een top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een tip
als je een Xiron mp3 speler hebt kan je dat kabeltje aansluiten op je mobiel hoef je niet meer een USB kabeltje te kopen het werkt goed met Nokia pc suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:03:
Hey ik heb een tip
als je een Xiron mp3 speler hebt kan je dat kabeltje aansluiten op je mobiel hoef je niet meer een USB kabeltje te kopen het werkt goed met Nokia pc suite
Sorry ik bedoelde dat je alleen plaatjes mekan verzenden en muziek weet iemand waar op je moet drukken (op je mobiel) er komt te staan USB gegevens kabel aansgesloten selecteer modus doe je dat krijg je 3 keuzes weten jullie de keuze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:02:
Dat klopt! Wel kan je het menu op verschillende manieren indelen.
Als je in het menu bent klik dan op de linker blauwe knop en kies voor hoofdmenuweergave.

Andere mogelijkheden heb je helaas niet, ik had hiervoor ook een 6233, moet zeggen dat ik de 6300 fijner vind. Alleen het geluid (mono speaker) is iets minder maar verder is de 6300 vergeleken met de 6233 een top toestel!
Die manier van indelen had ik gezien idd.. standaard bij alle Nokia's hè :)

Ben zelf nog niet gek veel verschillen tussen de 6233 en 6300 tegengekomen, maar welke zaken vind je zoal fijner bij de 6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het kabeltje van mijn Tomtom past ook! Zo zijn er meerdere kabeltjes die passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De compactheid van het toestel vind ik fijner. Vell dunner, kleiner en lichter in gewicht.
Ze kunnen allebei zo'n hetzelfde daar zul je niet veel verschil in ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
OMG 8)7 , dudes :'(
Dat is gewoon een standaard mini USB aansluiting, heeft verder niets te maken met een Xiron mp3-speler of navigatiesysteem. Die kabel wordt bij bijna elke camera/mp3-sperler/etc meegeleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.S op 19-10-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:04:
Ladies and gentlemen, I got him. De nieuwe firmware versie 5.50. Nu via Nokia software updater te downloaden. Via de officiele weg dus.

Ik heb een verbinding via bluetooth met nokia pc suite, maar dan kan hij de firmware niet updaten :?
Is dit echt alleen maar te doen met het usb kabeltje? Zou wel minder zijn, want die heb ik dus niet :>

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:04:

Hmm, volgens deze link is de laatste voor type 0547472 nog steeds 5.00

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 19-10-2007 18:28 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

voor mijne ook (0521830) naja even afwachten dus... had 'm btw van typhone... maar doe het wel echt via die site want wil geen gezeur d'r mee :)
overigens stofje niet weg laten halen nogsteeds, Nokia service center in Alkmaar is van eigenaar veranderd en vragen 12.50 ex d'r voor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je 6300 aansluiten op je pc en Nokia PC suite en hij geeft het automatisch aan.
Bij mij gaf hij op jou link ook aan versie 5.0 terwijlk met PC Suite hij de update geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ga het even doen, ben benieuwd of die ruis bij het muziek afspelen wat minder is, hoop het wel eigelijk want vind ik toch wel jammer (heb een 2.5 naar 3.5 verloopje bij bol.com vandaan van hama ofzo)

-edit- ook dat programma wil alleen een reinstal van 5.00 doen, even wachten dus alsnog

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 19-10-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zullen ze bepaalde toestellen per keer selecteren denk ik. Ander loopt iedereen te downloaden ;-)

Houd het wel in de gaten, gister had ik ook nog geen update en vandaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:38
Ik heb gister mijn display beschadigd! Hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar de onderse 5mm van het scherm werkt niet meer. Ik heb de telefoon destijds 2e hands gekocht via marktplaats, maar zonder aankopbon. Weet iemand of ik bij een nokia servicepoint iets kan regelen? Officieel zit er 2 jaar garantie op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:35:
Ik heb gister mijn display beschadigd! Hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar de onderse 5mm van het scherm werkt niet meer. Ik heb de telefoon destijds 2e hands gekocht via marktplaats, maar zonder aankopbon. Weet iemand of ik bij een nokia servicepoint iets kan regelen? Officieel zit er 2 jaar garantie op toch?
Zou je toch een aankoopbewijs moeten hebben denk ik.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Voor 59,95 kan je hier een nieuw schermpje kopen, kan je hem er nog zelf inzetten ook wat weer kosten zal besparen. Bij een servicepunt ben je minimaal het dubbele kwijt als ze hem voor je opsturen (+ dat je hem minimaal 4 weken kwijt bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

heb gisteren ook dit toestelletje gekocht. Ik vind hem echt geweldig , maar hij heeft toch wel 1 minpunt.

Vergeleken met mijn vorige (sony ericsson k750i) klinkt het geluid van de nokia 6300 tijdens het bellen erg dof.
De stem valt nog wel mee, maar het achtergrondgeluid klinkt heel erg troebel (alsof degene die me belt onder water belt)

Is dat normaal voor deze telefoon, of is mijn exemplaar niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op website van t-mobile:

Nokia 6300 gratis

1 jarig 150 RELAX 9,75
eerste 3 maanden 4,90(dubbeldeal)

Met dubbeldeal:
1 jaarstopper! - Dit toestel is extra voordelig te verkrijgen i.c.m. een 1-jarig abonnement.
Actie: De 50% 'Dubbeldeal' korting is geldig voor de eerste 3 maanden van je abonnement (bij een 1-jarig abonnement). Hierna geldt het reguliere tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels alles binnen en ben vooral te spreken over de cradle.
Er zit namelijk ook een microfoon ingebouwd waardoor je makkelijk handsfree kan bellen en de ingebouwde USB-poort (inclusief extra usb-kabel) is zeker handig. Een fotootje staat hier.

De frontjes zijn ook wel goed, die plasticce past amper maar het ging om het keypad en dat is gewoon goed. Het metalen frontje is van redelijke kwaliteit alleen het staal is zeer dun en lijkt wel op plastic. Een fotootje staat hier.
Ik moet het alleen nog even goed op (laten) zetten omdat de torx 6 schroevendraaier te groot van omvang was om de frontjes te kunnen verwisselen. Ik ga er wel even mee na de de gsm-repairshop hier in de buurt, die heeft vast wel de goeie torx6.
Oja, de plug past ook goed al verdient deze niet de schoonheidsprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
PcFer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:35:
Bij een Nokia Servicepoint checken ze je garantie d.m.v. je IMEI, een aankoopbon is daar dus niet nodig (iig bij de point hier in Schiedam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Ginz: bedankt voor het lijstje met firmware changes :)
Ben benieuwd wat deze betekenen:
• - Power management chip
• - HW accelerator
Mr.S: interessante aankopen ;) zal ze binnenkort opnemen in de startpost.
Het zwarte frontje ziet er niet heel verkeerd uit samen met het zwarte keyboardje. Werkt de backlight van je toetsen nu nog wel, of is die gewoon wit geverft?

[ Voor 15% gewijzigd door Booster op 20-10-2007 22:45 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Het backlight van de toetsen doet het nog, gelukkig. Het was ook één van de dingen die ik als eerste wilde testen, maar gelukkig schijnt het goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of het scherm nou groter of even groot als een scherm van een SE W880i is? Het aantal pixels is wel gelijk alleen lijkt het Nokia scherm groter. Bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik heb hier geen SE W880i rondslingeren, maar het schermpje van de 6300 is 3x4cm. Dat is dus echt het gedeelte waarop iets afgebeeld kan worden, dus niet het omliggende randje meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Het typen van meerdere puntjes achter elkaar in een sms is overigens vervelend, hij maakt er dan uit zichzelf een smiley van..

Weet iemand of je dat ook uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
DaFreakR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:55:
Het typen van meerdere puntjes achter elkaar in een sms is overigens vervelend, hij maakt er dan uit zichzelf een smiley van..

Weet iemand of je dat ook uit kunt zetten?
of het uit kan weet ik niet maar als je na een punt op de navigatie toets naar rechts drukt kan je weer een ount neer zetten zonder dat ie daar een smiley van maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:34:
Ik heb hier geen SE W880i rondslingeren, maar het schermpje van de 6300 is 3x4cm. Dat is dus echt het gedeelte waarop iets afgebeeld kan worden, dus niet het omliggende randje meegerekend.
Ik dacht dat je naar het aantal pixels moest kijken maar nu lijkt het scherm van een 6300 veel groter dan het scherm van een SE W880i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:57:
[...]
Ik dacht dat je naar het aantal pixels moest kijken maar nu lijkt het scherm van een 6300 veel groter dan het scherm van een SE W880i.
Ze hebben dezelfde resolutie (240*320) alleen de 6300 heeft een 2" scherm en de 880i een 2,6" staat op smartphoneshop.nl alleen lijkt het me niet te kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.S op 21-10-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 10:39
v5.50 heeft andere icoontjes voor de oproep log - niet bijster belangrijk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:00:
[...]

Ze hebben dezelfde resolutie (240*320) alleen de 6300 heeft een 2" scherm en de 880i een 2,6" staat op smartphoneshop.nl alleen lijkt het me niet te kloppen.
Inderdaad ik kan me niet voorstellen dat het scherm van de SE groter is. Ik ga de 6300 trouwens zsm halen wanneer mijn vorige Hi20 abo is stopgezet (2x foute D900i gekregen). Heb de 6300 boven de W880 verkozen omdat die een enorme plug aan de zijkant heeft hangen als je MP3 wilt luisteren. Terwijl de 6300 een mooi klein stekkertje heeft. Ook is de W880 weer een stuk duurder.

- Hoelang gaat de batterij mee als je ong. 2u MP3 luistert en weinig/niet belt/smst? Of kan ik dan toch beter voor een W880 gaan?
- Heeft iemand dit toestel icm een Orange abo? Zit er een Orange logo op de achterkant? En mag je nadadt je contract is afgelopen je resterende saldo nog opmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die de witte en/of rode versie van de 6300 heeft?

Ik hoorde van iemand dat deze een eigen kleur thema hebben, dus geen noir maar wit of rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik heb die thema's op een ander forum wel voorbij zien komen. Niets heel spannends volgensmij: het is het noir ontwerp waarbij alle zwarte vlakken rood of wit zijn, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik volg het nokia 6300 topic al een geruime tijd (topic deel 1 en 2).
Ben hieruit ook veel te weten gekomen ook effe een dankwoordje aan alle nuttige posters ;)

Nu had ik toch wel even een vraag :
Als ik update 5.50 doe wat moet ik dan backuppen ?
geheugen kaartje eruit.. contacten uit telefoon halen ofzo..
met andere woorden wat wist ie na zo'n update ?

Vriendelijke groet XatoX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 10:39
Alleen enkele telefooninstellingen (menustructuur, favorieten en actief standby) worden teruggezet naar default - de backup is eerder voor het geval de update niet correct verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila hij is met suc6 naar de v5.50 geupdate.
Ik had eerst een on-the-air update gedaan,
maar deze gaf me versie 5.00.
Ik had nog een vraagje ik ben een verloop stekkertje gaan halen,
2,5 naar 3.5 voor de mini jack om te zetten naar gewone.
Maar als ik deze nu inplug op mijn aux in van mijn auto stereo dan gebeurt er niets..
Iemand mss een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Ik vraag het nog maar een keertje... Is het updaten van de firmware alleen maar mogelijk met een usb kabeltje of kan het ook gewoon lekker via bluetooth? ik heb namelijk geen usb kabel en anders kom ik dus nooit aan firmware 5.50....

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gerwin89 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:10:
Ik vraag het nog maar een keertje... Is het updaten van de firmware alleen maar mogelijk met een usb kabeltje of kan het ook gewoon lekker via bluetooth? ik heb namelijk geen usb kabel en anders kom ik dus nooit aan firmware 5.50....
Alleen met een kabeltje. Door de firmware kunnen er namelijk ook wijzigingen worden doorgevoerd aan de bluetooth instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
megatronics schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

Alleen met een kabeltje. Door de firmware kunnen er namelijk ook wijzigingen worden doorgevoerd aan de bluetooth instellingen.
Oké dankjewel! d:)b Ga ik toch maar is achter zo'n kabeltje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het is toch een standaard mini USB kabeltje. Bij de meeste digitale camera's zit die er standaard al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:20:
Ik heb die thema's op een ander forum wel voorbij zien komen. Niets heel spannends volgensmij: het is het noir ontwerp waarbij alle zwarte vlakken rood of wit zijn, dat is alles.
Weet je welke fora dit zijn dan? Heb er toch wel intresse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De eerste test met betrekking tot de echo's lijkt geslaagd met firmware 5.50. Morgen maar even onderweg mijn vrouw bellen en de ultieme test te doen.

Edit:

De echo's zijn er nog wel, maar het lijkt wat minder erg dan met de vorige firmware.

[ Voor 24% gewijzigd door MegaTronics op 23-10-2007 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
vraagje, het lief heeft ook een 6300 met FW v4.20, wel Aziatische versie

als er geen problemen zijn, laten we deze dan best zo, of is het de moeite te upgraden naar v5.50
"never change a running system"?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem gewoon update naar V5.50 NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
tja, maar de bedoeling is juist aziatische/chinese tekens te kunnen schrijven en lezen, een NL versie kan beiden NIET
daarom hebben we hem ook ginds gekocht.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Bugfix 5.50 = silence key doet het weer :D :P

Na ik denk dat er nog wat langere change log moet zijn ff google...
Of hebben andere al wat gevonden... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

Tarin

Just plain weird.

Ik ben een poging aan het doen de Gmail application (http://gmail.com/app) aan de praat te krijgen op m'n 6300, maar ik krijg steeds de melding "Subscribe to Packet Data First". Ik bel via tele2, en ik heb de wap settings naar mezelf gestuurd. Ik kan in principe wel internetten (geloof ik, tenminste, ik heb de app gedownload, en daarvoor 1 of 2 pagina's bezocht).

De verbinding de actieve, en die is de standaard voor alle apps.
Als ik bij de details voor mijn preferred access point (Tele2 WAP) kijk, staat daar Data bearer: Packet data. Beetje apart is het dat het Packet data access point 'internet.tele2.se' is.
De configuration 'Tele2' heeft als supported items web, multimedia messaging, access point.

Op m'n vorige telefoon (Motorola V3) werkte het prima (hoefde ik overigens destijds ook geen settings naartoe te (laten) sturen voor zover ik weet..).
Doe ik iets fout, of kan dit gewoon niet via tele2? Ik heb wat zitten googlen, en ik vind eigenlijk vooral O2 (Telfort in NL toch?)-gebruikers in Engeland die geen packet data mogen verplaatsen bij hun prepaid-abonnement.
offtopic:
Daar is Google sowieso perfect voor. Binnen 2 klikken heb je 100 mensen die ook (tevergeefs) op zoek zijn naar antwoord op jouw probleem :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 23-10-2007 15:43 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje een applicatie te vinden voor de Nokia 6300 waarmee ik Word (*.doc) en/of Acrobat (*.pdf) kan openen en lezen.

Op de website van Adobe staat namelijk vermeld dat Acrobat LE reeds preinstaled is op de 6300 echter niet bij mij, en een geschikte download vinden is ook niet mogelijk.

Heeft er iemand een idee hoe ik toch PDF files kan lezen op de Nokia 6300 ?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De Reader is er alleen voor Symbian (en Palm/PocketPC).. de site waar jij naartoe linkt is voor de mobile flash player.

Geen idee of er een gratis/freeware .doc/.pdf-viewer is voor series40 apparaten..

[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 23-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Ik heb zojuist de Gmail app geinstalleerd op m'n 6300 en had weinig verwachtingen omdat het vorig jaar op m'n Samsung SGH-D600 niet werkte en 2 maanden terug op m'n 6300 ook niet werkte. Maar tot mijn verbazing werkt hij nu prima. Ik heb wel een andere provider en vorm (Hi abbo met I-net bundel) dus ik denk dat je toch nog verder moet zoeken omdat het probleem echt bij je provider en/of de vorm of instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:33:
[...]

Tdw, waar koop je dit ding ?? Ben er al te lang naar op zoek .....
Tsja, ik heb 'm bij een lokale HiFi winkel gekocht. Ik denk dat bijna elke audio-winkel wel zoiets kan leveren.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Yeah, daar was ik al bang voor. Ik ga iig kijken of ik v5.5 op m'n telefoon kan zetten (je weet nooit of dat helpt), en de WAP-settings bij Nokia vandaan plukken. Ik pruts nog wel even door. Voorlopig zit ik toch meestal wel in de buurt van een pc, en echt een reden om vaak/overal m'n mail te kunnen lezen is er momenteel ook niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

anglico schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:26:
tja, maar de bedoeling is juist aziatische/chinese tekens te kunnen schrijven en lezen, een NL versie kan beiden NIET
daarom hebben we hem ook ginds gekocht.
Zit dat dan niet verwerkt in het type nummer. Ik kan mij voorstellen dat ieder type een eigen code krijgt (zo verwacht ik dat de code van mijn vrouw haar 6300 specifiek is voor T-Mobile locked 6300's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een link geven waar je een degelijke burolader kan aanschaffen?

Zo'n simpel kunststof dingentje schijnt die niet stevig in te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:12:
[...]

Zit dat dan niet verwerkt in het type nummer. Ik kan mij voorstellen dat ieder type een eigen code krijgt (zo verwacht ik dat de code van mijn vrouw haar 6300 specifiek is voor T-Mobile locked 6300's).
Op internet is ook de nieuwste versie 5.50 te downloaden in verschillende talen. Even Googlen omdat de link volgens mij hier niet gepost mag worden. Deze moet dan met speciale software geinstalleerd worden. Je hebt wel een datakabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:00:
Kan iemand een link geven waar je een degelijke burolader kan aanschaffen?

Zo'n simpel kunststof dingentje schijnt die niet stevig in te staan.
Ik ben zeer tevreden over deze burealader/cradle met ingebouwde microfoon voor handsfree, usb- en laadfunctionaliteit.
Degelijk is ie zeker, want de buitenkant is van staal en door het aan de onderkant bevestigde antislipmatje staat ie als een huis ;)
Afbeeldingslocatie: http://xs320.xs.to/xs320/07423/Untitled-5.jpg

edit: op de foto zie je een andere aansluiting, irl zit er van links naar rechts de laad-pin, de headset aansluiting en usb-aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.S op 23-10-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss dat ik me ook zo'n ding ga aanschaffen dan,
maar geen gevaar voor afbrekende onderdelen als je met een niet oplettende hand je 6300 te fel naar achter of voor duwt ?

En software versie is idd in verschillende talen te downloaden, deze vind je terug op de nokia site.

Er bestaat een programma om .doc bestanden te lezen alsook voor excel.
(heb ze alle twee op mijn 6300 staan)
.pdf ben ik nog niet tegen gekomen !

Nog eens even op mijn vraag terug komen om mijn gsm als muziek systeem te gebruiken in de auto,
na het inpluggen van de jack met verloop van 2,5 naar 3,5 krijg ik niets op mijn gsm en speelt ie mijn muziek nog steeds door de gsm af ??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Je hebt daar ook niet een standaardplug voor nodig. Eerder iets als artikelen van hier. Na het inpluggen van de plug of set komt ook automatisch op je scherm te staan dat een headset is aangesloten. Ik heb zelf deze en die doet het perfect (maar is wel lelijk, zeker met een 6300 met zwarte covers :X)

[ Voor 52% gewijzigd door Mr.S op 23-10-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 18:52

duderuud

Sliden is koel

Met de nieuwe firmware lijkt de 6300 wel wat sneller geworden! Net geupdate...moet nog op zoek naar andere nieuwtjes.

O ja, de # werkt idd weer ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het dit dan wss gaat zijn : "Musicadapter Nokia 6300 3.5 MM"
Wil je eens een keer proberen die audio adapter aan een stereo aux-in te koppelen ?
want heb ook zo'n verloop ding en hij geeft gewoon niets aan :| .

Had wel stiekem gehoopt dat die V5.50 Versie voor een iets beter standby ging zorgen.
maar dit is niet het geval :/
Audio klinkt daarintegen precies wel zuiverder,
wat me ook inorm stoort aan de 6300 is dat hij juist te weinig fps heeft bij het afspelen van:
flash en geanimeerde jpg.
Alsook dat er soms blokjes komen bij klein scherm met het doorspoelen van een video.

Heb lang zitten twijfelen met een Sony Ericson om dat deze in het algemeen alles wat vloeiender op het scherm toveren.
Maar het strakke design van de 6300 heeft bij mij doorslag gegeven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

Ik ben zeer tevreden over deze burealader/cradle met ingebouwde microfoon voor handsfree, usb- en laadfunctionaliteit.
Degelijk is ie zeker, want de buitenkant is van staal en door het aan de onderkant bevestigde antislipmatje staat ie als een huis ;)
[afbeelding]

edit: op de foto zie je een andere aansluiting, irl zit er van links naar rechts de laad-pin, de headset aansluiting en usb-aansluiting.
Vraagje... Moet je het klepje dat voor de USB aansluiting op het toestel zit opendoen voordat je de telefoon in de cradle zet? Dat lijkt me niet zo handig, maar denk ik ook de enige manier om gebruik te kunnen maken van de USB voorziening van de cradle... Trouwens, kun je misschien een foto maken van de daadwerkelijke cradle en die hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:00:
[...]

Vraagje... Moet je het klepje dat voor de USB aansluiting op het toestel zit opendoen voordat je de telefoon in de cradle zet? Dat lijkt me niet zo handig, maar denk ik ook de enige manier om gebruik te kunnen maken van de USB voorziening van de cradle... Trouwens, kun je misschien een foto maken van de daadwerkelijke cradle en die hier posten?
Het klepje moet je eraf halen om de telefoon in de cradle te doen. In eerste instantie schrok ik hiervan omdat ik mijn telefoon niet wilde slopen. Maar omdat ik anders toch nooit de USB connector gebruik (op firmware updaten na, de rest doe ik reststreeks via de MicroSD in laptop of via BT) heb ik toch maar voorzichtig met een pincet hem eruit getrokken én.... je kunt hem later gewoon nog terug zetten als je wil (de twee uiteinden samen drukken en de telefoon weer in duwen tot je een klik hoort), ik zet hem niet terug en neem beetje stof dat er misschien na verloop van tijd in zal komen voor lief. De 'construnctie' van het flipje is te zien op onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07433/Afb000.jpg

Ik heb m'n digicam bij een vriend liggen dus de foto's zijn met (slecht) TL licht genomen met de 6300 en zijn dus niet echt mooi, maar de volgende foto's geven wel een beetje een beeld van de cradle.

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07433/Afb007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07433/Afb008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07433/Afb009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07433/Afb010.jpg

Het rode lichtje is gelukkig niet erg sterk, ik ga hem er morgen wel uithalen want stroom staat altijd aan en dat hoeft van mij niet per sé aanggeven te worden. Het linker gaatje is de opening waarachter de microfoon zit voor handsfree bellen aan je bureau en aan de achterkant zit nog een extra 3,5mm plug zodat je je boxen er op kunt aansluiten.
Verder wordt er ook een stroom adapter en extra usb-kabel meegeleverd, prima deal wat mij betreft.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.S op 24-10-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK! Zeer bedankt voor de update en foto's!
Ik doe zelf verder ook niks met USB, ik had daarom liever gezien dat de cradle gewoon geen USB aansluiting zou hebben... Ik haal liever niet het USB klepje van de telefoon af, ook al is die later weer terug te plaatsen. Wie weet komt er nog een cradle op de markt die geen USB aansluiting biedt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:57:

Er bestaat een programma om .doc bestanden te lezen alsook voor excel.
(heb ze alle twee op mijn 6300 staan)
.pdf ben ik nog niet tegen gekomen !
Kan je aangeven welk programma het is om .doc en .xls bestanden te lezen ?
En waar deze te downloaden is, linkje ?

Ik kan op nokia niets gevonden krijgen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duderuud schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:59:
Met de nieuwe firmware lijkt de 6300 wel wat sneller geworden! Net geupdate...moet nog op zoek naar andere nieuwtjes.

O ja, de # werkt idd weer ;)
accu gaat volgens een collega i.p.v. 1 dag, 4 dagen mee.

dit lijkt me niet geheel onbelangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Lijkt mij eerlijk gezegd onzin, hij gaat misschien iets langer mee, maar 1 dag... kom zeg. Ik weet niet wat je er dan heel de dag op moet doen om je batterij in 1 dag leeg te trekken en sowieso een progressie van 300% slaat ook nergens op. Als het echt waar is kan ie beter ze telefoon en/of batterij een retourtje RMA geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avdl72 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Kan je aangeven welk programma het is om .doc en .xls bestanden te lezen ?
En waar deze te downloaden is, linkje ?

Ik kan op nokia niets gevonden krijgen.
Ik ben hier ook al een tijd naar op zoek. Heb overal alles afgestruind, maar nergens een die dat kan voor Series 40... :/ Dat moet toch bestaan? Er zijn genoeg mooiste applicaties, maar een simpele viewer voor office-bestanden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mr.S schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:41:
Lijkt mij eerlijk gezegd onzin, hij gaat misschien iets langer mee, maar 1 dag... kom zeg. Ik weet niet wat je er dan heel de dag op moet doen om je batterij in 1 dag leeg te trekken en sowieso een progressie van 300% slaat ook nergens op. Als het echt waar is kan ie beter ze telefoon en/of batterij een retourtje RMA geven >:)
idd een meer dan 10 procent zou ik al veel vinden, dat zou aangeven dat ze alle eerdere versies gewoon gigantisch hebben zitten slapen ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Nou, daarnet m'n 6300 weer opgehaald van het NSP, blijkt bluetooth niet meer te werken.

Als ik op m'n bluetooth-icoontje klik, en dan kies voor 'Wizard setup voor bluetooth', en ik vervolgens mijn telefoon selecteer (dat kan die nog wel), vervolgens weer op volgende druk, zie ik een lege lijst met 'services'.. Geen services dus. Een backup terugzetten is dan dus ook onmogelijk, en al mn gegevens en instellingen zijn kwijt. Heeft iemand een idee?

Als ik een backup probeer terug te zetten staat er 'Verbinding met tdw-laptop milukt' op de telefoon en Nokia Content Copier geeft ook aan dat de telefoon opnieuw verbonden moet worden. Enkele reboots van zowel telefoon als laptop hebben geen effect gehad.

Als ik een nieuwe verbinding maak in Nokia PC Suite, vind die m'n telefoon en alles, maar als ik dan op 'volgende' klik, staat er 'U beschikt nu over de volgende verbindingen:' met daaronder een groot, wit, leeg vak.

[ Voor 35% gewijzigd door tdw op 25-10-2007 23:16 . Reden: info toegevoegd ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen zaterdag in het gelukkige bezit van deze prachtige telefoon. Gekocht bij The Phone House en ik moet zeggen: perfecte service. Mag ook wel, want ze zijn hier ook servicepunt voor Nokia. Laatste firmware (5.50) zit erop en ik heb nog geen vreemde bugs ontdekt. De accu was de eerste keer na 2 dagen leeg (na heel veel spelen/uitzoeken/bellen enz.), en dat viel me niet tegen. Na een nachtje opladen geeft hij nu (na 3 dagen gewoon gebruikt te hebben) nog steeds een volle accu aan.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij weer leeg is....
Wat mij betreft een prachtig toestelletje waar ik weer een tijdje plezier van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
christiaann1985 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:19:
Een bug:

Als ik een smsje schrijf en ik gebruik een ë of een ê kan een smsje maar 70 tekens lang worden. Als je meer tekens gebruikt wordt het een nieuw smsje.

Dan nog een tip. Ik heb mijn 6300 altijd op trillen staan, zonder geluid. Als je wordt gebeld en je kunt niet opnemen is het soms vervelend dat-ie trilt. Als je even op de harder/zachter knop drukt, aan de zijkant van de telefoon, houd de telefoon op met trillen.
Bovenstaande bug is opgelost met de nieuwe firmware.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor .doc en .xls bestanden =>
Ik kan geen persoonlijk bericht sturen en links zijn niet toegelaten,
dus bij deze zoek effe naar het forum "*weg* deze site staan we niet meer toe" en je komt er wel uit ;)
Sorry als ik dit niet mocht zeggen maar we zijn hier om elkaar te helpen, toch ?

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
tdw schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:14:
Nou, daarnet m'n 6300 weer opgehaald van het NSP, blijkt bluetooth niet meer te werken.

Als ik op m'n bluetooth-icoontje klik, en dan kies voor 'Wizard setup voor bluetooth', en ik vervolgens mijn telefoon selecteer (dat kan die nog wel), vervolgens weer op volgende druk, zie ik een lege lijst met 'services'.. Geen services dus. Een backup terugzetten is dan dus ook onmogelijk, en al mn gegevens en instellingen zijn kwijt. Heeft iemand een idee?

Als ik een backup probeer terug te zetten staat er 'Verbinding met tdw-laptop milukt' op de telefoon en Nokia Content Copier geeft ook aan dat de telefoon opnieuw verbonden moet worden. Enkele reboots van zowel telefoon als laptop hebben geen effect gehad.

Als ik een nieuwe verbinding maak in Nokia PC Suite, vind die m'n telefoon en alles, maar als ik dan op 'volgende' klik, staat er 'U beschikt nu over de volgende verbindingen:' met daaronder een groot, wit, leeg vak.
Kan je geen backup terug zetten via een usb-kabel? Of is dat juist wat je hebt geprobeerd want ik kan het uit bovenstaande post niet echt duidelijk opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Mr.S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:36:
[...]

Kan je geen backup terug zetten via een usb-kabel? Of is dat juist wat je hebt geprobeerd want ik kan het uit bovenstaande post niet echt duidelijk opmaken?
Nee, sorry. Ik heb het geprobeerd via bluetooth. Ik kan het wel terug zetten via een USB-kabel, maar daarmee heb ik m'n bluetooth nog niet terug, en dat is toch wel een groot gemis. Dan had ik net zogoed m'n Samsung X640 kunnen houden, als ik kwa connectiviteit alleen een kabeltje zou willen hebben.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:41:
dan geloof je het niet....

ik heb zijn toestel een update gegeven en nu heeft hij er 4 dagen mee kunnen doen, met normaal gebruik, en hiervoor moest hij hem er elka dag aan hangen.

maar als jij het beter weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:12:
Voor .doc en .xls bestanden =>
Ik kan geen persoonlijk bericht sturen en links zijn niet toegelaten,
dus bij deze zoek effe naar het forum "*weg* deze site staan we niet meer toe" en je komt er wel uit ;)
Sorry als ik dit niet mocht zeggen maar we zijn hier om elkaar te helpen, toch ?
Dankjewel. Ik heb de bestanden gevonden, uitgepakt en weer opgeslagen als .jar. Echter als ik ze op mijn 6300 wil openen onder toepassingen krijg uik de melding dat het een ongeldig bestand is?? :?

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:13:
[...]

dan geloof je het niet....

ik heb zijn toestel een update gegeven en nu heeft hij er 4 dagen mee kunnen doen, met normaal gebruik, en hiervoor moest hij hem er elka dag aan hangen.

maar als jij het beter weet...
Het is niet dat ik je niet geloofde, meer dat ALS het waar was er iets vreemds aan de hand was en hij hem beter kon laten repareren. Zeker nu je zegt met normaal gebruik is het ABSOLUUT NIET NORMAAL dat je hem elke dag op moet laden! Dat kan je aan alle gebruikers (hier) navragen.

Blijkbaar heeft je collega een nogal vreemd toestel en/of vreemde batterij want deze firmware update zou dit niet eens fixen, dat kun je terug zien in de changelog van Nokia.

En het is zeker geen kwestie van dat ik het beter weet omdat ik jou, je collega en zijn telefoon niet eens ken maar ik wel dit topic al vanaf het begin volg en vele andere (internationale) 6300 topics volg en post en dus bijna alles al langs heb zien komen. Op het moment dat jij met een volkomen nieuwe situatie aan komt, ook nog eens geschreven in 'beginners-taal', vraag ik me af of het wel zo is. Dat ik er meteen onzin van maakte was misschien minder correct, waarvoor excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zien dat je per programma 1 enkele .jar over hebt,
bij mij werken ze allemaal perfect hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:56:
[...]

Het is niet dat ik je niet geloofde, meer dat ALS het waar was er iets vreemds aan de hand was en hij hem beter kon laten repareren. Zeker nu je zegt met normaal gebruik is het ABSOLUUT NIET NORMAAL dat je hem elke dag op moet laden! Dat kan je aan alle gebruikers (hier) navragen.

Blijkbaar heeft je collega een nogal vreemd toestel en/of vreemde batterij want deze firmware update zou dit niet eens fixen, dat kun je terug zien in de changelog van Nokia.

En het is zeker geen kwestie van dat ik het beter weet omdat ik jou, je collega en zijn telefoon niet eens ken maar ik wel dit topic al vanaf het begin volg en vele andere (internationale) 6300 topics volg en post en dus bijna alles al langs heb zien komen. Op het moment dat jij met een volkomen nieuwe situatie aan komt, ook nog eens geschreven in 'beginners-taal', vraag ik me af of het wel zo is. Dat ik er meteen onzin van maakte was misschien minder correct, waarvoor excuses.
ik weet natuurlijk niet wat hij onder normaal gebruik ziet, hij deed maar 1 dag met de batterij.
wij hebben hier vele 6300's verkocht en vele hadden dit zelfde probleem, dit werd zelfs bij de koop verteld zodat de klant hier rekening mee kon houden. op het moment dat hij mij verteld dat zijn telefoon 4 dagen meegaat ipv 1 dag, wie ben ik dan om hem niet te geloven.
feit blijft dat de accu een stuk langer meegaat en daar gaat het uiteindelijk om, toch?

wat bedoel je met beginners-taal?
ik ben maar een simpele boeren-lul die toevallig mobieltjes repareert en hoe het geschreven word boeit mij niet zo, zolang het maar begrepen word ;)

excuses terug
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste