Iedereen hier is nogal enthousiast over de Quadcore. Helaas heb ik niet het geld voor een Q9450, maar ik ben een selectief gamer en heb zelf 3 titels, maar die moeten wel goed lopen en dat is nu wel in het geding en UT3 kan beter.
Ik heb een paar serieuze vragen over mijn aankoop in mei.
Note: Mijn CPU schiet vaak tekort, dat heb ik al uitgevonden, dus deze vraag is al beantwoord. De CPU is in mijn gebruikersprofiel de bottleneck.
1. Ik heb bij Alternate een Q6600 gezien met 2 GB geheugen en een moederbord in een kit. Dus dat betekend dat ik geen moeite hoef te doen om uit te zoeken welk geheugen ik moet nemen.
Een Q6600 tegen een AMD64 3800+ (Op Tom's CPU chart checkte ik dit)
In UT2004 zal ik 25% winnen
De CPU test in 3Dmark06 zal dus 4x zo snel zijn
In WinRAR win ik 27%
In Windows Vista WEI 4,3 tegen 5,9 volgens Tom
Dan heb ik dus al meteen een minimale 5,0 als resultaat voor mijn mem, maar het nieuwe geheugen zal beslist sneller zijn. (geloof maar dat een 5,0 met DDR1 geheugen goed is)
Hie kan ik zelf heel veel aan opmaken. Ik zou de overhead van 3Drenbdering in Vista volledig quitte spelen, het is een multicore, dus geen framedrops meer en het kost maar 369 euro en dat kan ik wel missen
Doel: Selectief gamen, multitasken, betrouwbaarheid, stilte en responsiviteit maken productiviteit.
Ik heb besloten Vista te gaan gebruiken met het nieuwe systeem.
Leuk en aardig, maar hoeveel winst haal ik als ik mijn X1950XT blijf gebruiken? Deze kaart stelt mij tevreden want hij is fluisterstil en die koeler draait wel zo langzaam in Aero dat ik deze maar eens per jaar hoef te ontstoffen. Alles op de kaart is gekoeld en ik heb veel ellende gehad met videokaarten en mede daarom zou ik deze willen houden, een kaart die doet wat hij moet doen. In UT3 haal ik genoeg FPS met deze kaart en pas bij 1680x1050@4xAA+AdaptAA wordt het moeilijk.
Ik ben een ATi Fanboy, maar vroeger draaide ik altijd Intel en beide zullen hun werk gewoon doen, dus een flame trekt niet mijn intresse
Is dit iets? of kan ik beter de lat nog hoger leggen?
Ik hoef geen 120 FPS. Als ik met Vsync 60 FPS haal ben ik dik tevreden.
http://www.alternate.nl/h...WARE&Level1=Upgrade+kits& Nogal lofzang in de reviews
Nu:

Een foto zegt duizend woorden en dat verklaart waarom de prestaties met medium<->highest textures niet uitmaakt in prestaties, maar schaduwen cripplen mijn systeem.
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 03-03-2008 11:36
. Reden: Note plaatje, link en tikfouten ]