Verwijderd
Ja, elke Intel Quad bestaat momenteel uit 2 dualcore die's in 1 package.MrJames schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:47:
Is de Q9450 2 dualcores aan elkaar geplakt?
Verwijderd
Verwijderd
De Nehalems eind dit jaar zullen echte Quadcores zijn in de zin van 4 losse kernen....Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:04:
Is dat niet alleen bij de q6000 series. Dacht dat de q9000 series echte quad cores waren.
Verwijderd
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook zat te wachten op de Q9450. Hoef niet echt een nieuwe PC maar deze proc is natuurlijk wel erg aantrekkelijk qua specs, en redelijk geprijsd. Zou mijn eerste Intel worden.
Nu las ik net dat de Phenom X4 2,2 GHz nog maar 125 euro kost. Nu de B3 stepping uit is denk ik toch dat ik hier maar voor ga.
====
Edit: ben er inmiddels achter dat de B3 stepping nog niet verkrijgbaar is en de vraag is ook of de prijs ervan net zo laag is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 15:30 ]
Had vrijdag Q9450 ge-preorderd maar die laat ik dan veranderen in een E8500. Dualcore is op dit moment nog steeds sneller en die extra cores heb ik niet nodig. De E8500 klok ik hem wel tot 4 Ghz en dat is genoeg. Heb nu een Q6600 stepping B3 en die verkoop ik dan voor rond de 125.
Verwijderd
Verwijderd
vanmorgen een q9450 bij salland besteld..in de hoop ergens eind maart te hebben. Heb begin april een LAN party en hoopte deze pc'tje te kunnen inzetten..
vraag me af of Intel dit expres doet ,zodat iedereen de q6600 besteld....
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Die e8500 is anders ook niet super goed leverbaar, dus zelfs die kan nog wel eens te laat komen. Naar mijn informatie heeft intel productie problemen, maar je weet het nooit of dit bedoeld is om van de vooraden met Q6600's af te komen. Als dat zo is geeft het wel aan hoe weinig ze te duchten hebben van AMD.shaowoo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:04:
nee he!!!!![]()
vanmorgen een q9450 bij salland besteld..in de hoop ergens eind maart te hebben. Heb begin april een LAN party en hoopte deze pc'tje te kunnen inzetten..anders misschien toch maar de e8500 bestellen...
vraag me af of Intel dit expres doet ,zodat iedereen de q6600 besteld....
Verwijderd
Ik heb een paar serieuze vragen over mijn aankoop in mei.
Note: Mijn CPU schiet vaak tekort, dat heb ik al uitgevonden, dus deze vraag is al beantwoord. De CPU is in mijn gebruikersprofiel de bottleneck.
1. Ik heb bij Alternate een Q6600 gezien met 2 GB geheugen en een moederbord in een kit. Dus dat betekend dat ik geen moeite hoef te doen om uit te zoeken welk geheugen ik moet nemen.
Een Q6600 tegen een AMD64 3800+ (Op Tom's CPU chart checkte ik dit)
In UT2004 zal ik 25% winnen
De CPU test in 3Dmark06 zal dus 4x zo snel zijn
In WinRAR win ik 27%
In Windows Vista WEI 4,3 tegen 5,9 volgens Tom
Dan heb ik dus al meteen een minimale 5,0 als resultaat voor mijn mem, maar het nieuwe geheugen zal beslist sneller zijn. (geloof maar dat een 5,0 met DDR1 geheugen goed is)
Hie kan ik zelf heel veel aan opmaken. Ik zou de overhead van 3Drenbdering in Vista volledig quitte spelen, het is een multicore, dus geen framedrops meer en het kost maar 369 euro en dat kan ik wel missen
Doel: Selectief gamen, multitasken, betrouwbaarheid, stilte en responsiviteit maken productiviteit.
Ik heb besloten Vista te gaan gebruiken met het nieuwe systeem.
Leuk en aardig, maar hoeveel winst haal ik als ik mijn X1950XT blijf gebruiken? Deze kaart stelt mij tevreden want hij is fluisterstil en die koeler draait wel zo langzaam in Aero dat ik deze maar eens per jaar hoef te ontstoffen. Alles op de kaart is gekoeld en ik heb veel ellende gehad met videokaarten en mede daarom zou ik deze willen houden, een kaart die doet wat hij moet doen. In UT3 haal ik genoeg FPS met deze kaart en pas bij 1680x1050@4xAA+AdaptAA wordt het moeilijk.
Ik ben een ATi Fanboy, maar vroeger draaide ik altijd Intel en beide zullen hun werk gewoon doen, dus een flame trekt niet mijn intresse
Is dit iets? of kan ik beter de lat nog hoger leggen?
Ik hoef geen 120 FPS. Als ik met Vsync 60 FPS haal ben ik dik tevreden.
http://www.alternate.nl/h...WARE&Level1=Upgrade+kits& Nogal lofzang in de reviews
Nu:

Een foto zegt duizend woorden en dat verklaart waarom de prestaties met medium<->highest textures niet uitmaakt in prestaties, maar schaduwen cripplen mijn systeem.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 11:36 . Reden: Note plaatje, link en tikfouten ]
P5W64 WS Professional BIOS Version 1005, 2008/02/28 update
1.Support new CPUs.
YorkField C-1 stepping
YorkField L-0 stepping
WolfDale C-0 stepping
Conroe G0 stepping
2.Update EZ-Flash to v3.06
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 03-03-2008 20:49 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Maar net waar je de jouwe hebt besteld zal hij nog (steeds) niet leverbaar zijn...
Verwijderd
Deze heb ik ook al ruim een maand op pre-order staan, maar nog geen mail gehad.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:28:
Heb zojuist van iemand van Azerty een mail gekregen waarin verteld wordt dat mijn pre-ordered Q9450 pas in april leverbaar zal zijn..
Misschien doen ze dat pas na 2 of 3 maanden...? Het gaat zo wel erg lang duren.
Geduld is een schone zaak.
April dusIntel heeft de launch datum in europa ipv begin maart op begin april gezet. wij zullen in ieder geval 1 van de eerste webshops zijn die deze producten kunnen leveren.
Eind 2008 komen toch pas de echt interessante processoren van Intel.
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Verwijderd
Denk jij echt dat Nehalem (ik neem aan dat je daar op doelt) al in 2008 verkocht zal gaan worden terwijl Penryn praktisch gezien een half jaar vertraging heeft opgelopen? Misschien het topmodel voor 999 euro op 31 december maar ga er maar niet vanuit dat jij in 2008 een normaal geprijsde Nehalem gaat krijgen.Zyphrax schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:31:
Eind 2008 komen toch pas de echt interessante processoren van Intel.
Natuurlijk doet Intel dat met opzet. Waarom je haasten om je eigen product te beconcurreren als je enige echte tegenhanger een beetje achterop hinkt? Moest AMD bijbenen zou Intel maar al te vlug van hun problemen af zijn. Ok er zijn misschien wel productieproblemen. Maar er is absoluut geen haast bij om die op te lossen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:48:
Ik heb steeds meer het vermoeden dat Intel dit express doet.
Meer tijd > beter/geoptimaliseerd productieproces > massa productie > lagere prijs > veel mensen kiezen Intel > concurrentie weer een stapje voor > nieuwe investeringsmogelijkheden > ...
Om het met een geleerd woord te zeggen: dit is het nadeel van een Duopolie
Verwijderd
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Hmm misschien omdat ik hem wat langer dan jullie in pre-order heb dat verwacht wordt dat ik hem krijg in een eerdere shipment.
Of ik heb hem later in pre-order gezet en krijg over een paar weken pas de mail dat hij in Mei leverbaar wordt
Knaken zut.
Can`t live without the mods
Ik had vorige week gevraagd hoeveel mensen er al wachten op de Q9450. Was toen nog 110siepeltjuh schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:18:
Mijn Q9450 staat sinds 9 januari in de pre-order, maar ik heb nog geen email gehad van Azerty.
Hmm misschien omdat ik hem wat langer dan jullie in pre-order heb dat verwacht wordt dat ik hem krijg in een eerdere shipment.
Of ik heb hem later in pre-order gezet en krijg over een paar weken pas de mail dat hij in Mei leverbaar wordt
Knaken zut.
Verwijderd
Wanneer heb jij deze besteld dan?MrJames schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:44:
[...]
Ik had vorige week gevraagd hoeveel mensen er al wachten op de Q9450. Was toen nog 110voor mij.
Hoop iig dat ze er dan gelijk 1000 bestellen bij Intel.
* PSN=Chef_NL** *
1000 tegelijk komen nooit binnen. Stuk of 25 / 35. Je moet dus echt geduld hebben!
Je krijgt ook geen mail van hun als je er zelf niet achteraan gaat of heb je wel gemaild?Chef_v_leeuwen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:59:
Ik heb de mijne vorig jaar besteld, maar nog geen mail gehad van Azerty, zucht..
Je kunt toch je bestelling annuleren? Lijkt mij geen probleem. Of je stuurt hem binnen 7 dagen ongeopend retour afzender en vraagt je geld dan terug.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:40:
hoezo? meeste van ons heeft al geld over gemaakt.
[ Voor 36% gewijzigd door dago21 op 06-03-2008 21:47 ]
Las dat die E2160 een goed alternatief is. Overgeklokt is die net zo krachtig als een E6750.Electrowolf schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:12:
Zoals hierboven wordt gemeld over de Q9450 en Azerty is ook het geval bij Empc, heb ik zojuist telefonische vernomen. Dus ga er maar van uit dat we in april pas Q9450's kunnen krijgen. Daar werd mij aangeraden voor een Q6600 te gaan, maar dat is er van uit gaande dat de klant echt een quadcore wil. Ook werd verteld dat de E8500 en E8400 slecht leverbaar waren, dus ik mag nu even gaan kijken wat ik wil als tijdelijke oplossing.. misschien ook wel een E2160 ofzo..
Heeft iemand dit met een Gigabyte GA-EP35-DS4 geprobeerd? Hoe ga je te werken en wat moet je configureren? Dit wordt mijn eerste overklok poging. Als heatsink ga ik de Thermalright Ultra-120 gebruiken. Zodra de Q9450 meer verkrijgbaar is verkoop ik die E2160.
Dank voor de info/tips.
Wanneer heb je hem besteld dan? ik november 2007 bij hun.MrJames schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:44:
[...]
Ik had vorige week gevraagd hoeveel mensen er al wachten op de Q9450. Was toen nog 110voor mij.
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
29 FebruariErwienO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:26:
[...]
Wanneer heb je hem besteld dan? ik november 2007 bij hun.
ik heb vorige week de bestelling geplaatst...
moet inderdaad ok nageven dat de verleiding om dan ' maar' een e8400 te nemen steeds groter wordt..
overal lees ik ..reken maar op eind april
Dat was ook bij mij hetzelfde. Ik had de Q9450 voor de fun pre-orderd. Zat te denken/twijfelen en toch voor een E8500 gegaan. Ik ben nummer 5 bij Azertyshaowoo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:18:
hmm net ook even dezelfde vraag Salland gesteld (hoeveelste ben ik op de lijst).. antwoord was 33
ik heb vorige week de bestelling geplaatst...
moet inderdaad ok nageven dat de verleiding om dan ' maar' een e8400 te nemen steeds groter wordt..
overal lees ik ..reken maar op eind april
wie heb je daarvoor omgekocht / bedreigd
wat wel raar is, is dat q9650 wel leverbaar is (weliswaar stukken duurder),..terwijl deze toch uit dezelfde fabriek rolt waar die q9450 gemaakt wordt?
w0000000t heb net een mail gekregen van Azerty ik zit bij de eerste 30berendhaan schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:29:
Wooot net mailtje gehad van Azerty. Ik zit bij de eerste levering
[ Voor 17% gewijzigd door ErwienO op 07-03-2008 12:19 ]
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Wanneer zou je die dan binnen krijgen? Ik heb mijn bestelling 13-2 bij 4launch gedaan, zal daar wel niet de eerste zijn en dus nog ff moeten wachtenErwienO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:00:
[...]
w0000000t heb net een mail gekregen van Azerty ik zit bij de eerste 30
Verwijderd
Hebben ze er ook een datum van eerste levering bij genoemd?berendhaan schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:29:
Wooot net mailtje gehad van Azerty. Ik zit bij de eerste levering
Hopelijk gaat het allemaal iets sneller, er rollen bij Intel op dit moment 100.000 45nm procs per dag van de band..
Mij is gezegt begin aprilVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:49:
[...]
Hebben ze er ook een datum van eerste levering bij genoemd?
Hopelijk gaat het allemaal iets sneller, er rollen bij Intel op dit moment 100.000 45nm procs per dag van de band..
Verwijderd
Ze hebben mij gezegd dat ie over 3 weken binnen was (www.hiq24.de), wat nu inmiddels 2 weken is geworden omdat we al week verder zijn, ik ben benieuwd!
Het is hier een techforum, maar als ik de laatste pagina's van dit topic doorlees lees ik 90% geblaat over levertijden en sowieso niets wat niet met een beetje zoekwerk (zowel de levertijden als de paar inhoudelijke vragen) te vinden is. Dit topic gaat dus nergens meer over. Levertijdeninfo is sowieso totaal tijdsgebonden, irc.tweakers.net is daarvoor dus een veel betere plek.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()