Bij verschillende webshops in de Pricewatch (pricewatch: Intel Core 2 Quad Q9450) staat dat ze hem 24 oktober verwachten. Hoe zijn ze bij deze datum gekomen? Laatste nieuws was dat hij toch pas in januari uitkomt?
Ik heb even gekeken, maar ik zie geen webshops staan die hem 24 oktober al verwachten binnen te hebben. Salland vermeldt zelfs dat hij er niet eerder is dan 2008.
Complus:Terw_Dan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:07:
Ik heb even gekeken, maar ik zie geen webshops staan die hem 24 oktober al verwachten binnen te hebben. Salland vermeldt zelfs dat hij er niet eerder is dan 2008.
Datum voorraad*: 2007-10-24
*'Datum voorraad' betreft een verwachte leverdatum aan ons magazijn.
OBCS:
Productnummer:
1438397
Realtime voorraad:
0
Datum voorraad jjjj/mm/dd:
2007-10-24 (verwachte datum)
Salland Automatisering:
Verwachte levertijd: 1 tot 10 werkdagen
Central Point:
Verwachte voorraad datum: woensdag 24 oktober 2007
Ik zie het net bij ze allemaal...
Ik zie juist bij Salland staan dat hij pas in januari wordt verwacht, dat klopt dan weer niet met de voorraad indicator. Salland is ook de enige die het expliciet meldt, daar zou ik dus eerder van uit gaan dan de standaard voorraaddingetjes (waarschijnlijk worden die namelijk doorgegeven vanuit een groothandel waarbij de datum niet klopt
)
Ik ben ook erg benieuwd wanneer hij definitief gelanceerd word en dus te koop is...
Wie er meer over weet, laat het horen!
in mijn geval gaat het eigenlijk over de E8400 maarja die zullen we tegelijk gelanceerd worden
Wie er meer over weet, laat het horen!
in mijn geval gaat het eigenlijk over de E8400 maarja die zullen we tegelijk gelanceerd worden
Klopt precies staat bij Tech-Data in de voorraad lijst daarom verschijnt hij ook makkelijk bij "iedere" direct gelinkte webshop die de voorraad/prijs van de distributeur hanterenTerw_Dan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:24:
Ik zie juist bij Salland staan dat hij pas in januari wordt verwacht, dat klopt dan weer niet met de voorraad indicator. Salland is ook de enige die het expliciet meldt, daar zou ik dus eerder van uit gaan dan de standaard voorraaddingetjes (waarschijnlijk worden die namelijk doorgegeven vanuit een groothandel waarbij de datum niet klopt)
Turn it off and on again.
Werken al die nieuwe cpu's nog op een gewone asus p5b? Zit nu wel een E6600 @ 3.2 ghz op, maar een quad in de toekomst lijkt me leuk.
Maar verwacht Tech-Data dan echt dan ze hem binnen hebben, of is dit een leuke grap van iemand die graag zou willen dat het echt zo was? Een paar weken wachten met een nieuwe PC die ik voor iemand samenstel zou namelijk wel kunnen, maar als het januari wordt zet ik daar gewoon een Q6600 in.SmokeyTheBandit schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:12:
[...]
Klopt precies staat bij Tech-Data in de voorraad lijst daarom verschijnt hij ook makkelijk bij "iedere" direct gelinkte webshop die de voorraad/prijs van de distributeur hanteren
Als over drie weken een processor met een 10% hogere kloksnelheid, 50% meer cache en een lager energieverbruik te koop is voor hetzelfde geld kun je jezelf natuurlijk wel voor de kop slaan.
[ Voor 3% gewijzigd door OruBLMsFrl op 03-10-2007 17:05 ]
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
De proc wordt pas gereleased in januari, dus 3 maanden eerder verwachten is gewoon een fout, of gewoon een lokkertje zoals dat met veel producten gebeurd (al staan ze dan vaak op de prijslijst, met onbekende levertijd). Wie weet is het een standaard today + 21 waarde die als levertijd wordt ingevuld voor onbekende leverdata.Bas van der Doorn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:05:
[...]
Maar verwacht Tech-Data dan echt dan ze hem binnen hebben, of is dit een leuke grap van iemand die graag zou willen dat het echt zo was? Een paar weken wachten met een nieuwe PC die ik voor iemand samenstel zou namelijk wel kunnen, maar als het januari wordt zet ik daar gewoon een Q6600 in.
Als over drie weken een processor met een 10% hogere kloksnelheid, 50% meer cache en een lager energieverbruik te koop is voor hetzelfde geld kun je jezelf natuurlijk wel voor de kop slaan.
ik heb Complus gemailed en de beste man emailed mij terug dat de E8400 op 23 oktober verwacht word en nog een andere(weet niet meer welke) mailde me terug 24e. Ik ben nu ook een beetje de kluts kwijt, of wachten tot 23e en dan e8400 halen of 6750 nu.
Komt ie nou echt pas in januarie of al over een paar dagen
Overal kom ik dit lijstje tegen

Of je nu al moet kopen of niet ligt natuurlijk aan jezelf, heb je het nu nodig, koop dan nu. Heb je het nu nog niet nodig, koop dan nog niet.

Of je nu al moet kopen of niet ligt natuurlijk aan jezelf, heb je het nu nodig, koop dan nu. Heb je het nu nog niet nodig, koop dan nog niet.
Ja precies, het lijkt me gewoon dat je die lijst moet aanhouden toch? Wat raar dat sommige bedrijven dan gewoon zeggen dat ze hem 23/24e binnenkrijgen. Toch hardstikke fout.
Die bedrijven krijgen dit waarschijnlijk gewoon door van de groothandel. En die gaan echt niet bijhouden wat er allemaal precies al gereleased is of niet. Niet dat dat het goed praat, maar op die manier kan zo'n fout erin komen.jporter schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:33:
Ja precies, het lijkt me gewoon dat je die lijst moet aanhouden toch? Wat raar dat sommige bedrijven dan gewoon zeggen dat ze hem 23/24e binnenkrijgen. Toch hardstikke fout.
Allright, naja dan word het denk ik voor mij tijdelijk een E2160 (http://www.tomshardware.com/2007/09/12/pentium_dual_core/) en dan in januarie een E8400 er op.
Verwijderd
Betekend met de komst van de E8xx en Q9xx serie dat de E4xx en E6xx series dan meteen in prijs dalen of zal dat vrij geleidelijk verlopen?
Ik ben me momenteel beetje aan het inlezen voor een nieuw systeem en vraag me dan af wat een beetje juiste moment is om te gaan aanschaffen
Ik ben me momenteel beetje aan het inlezen voor een nieuw systeem en vraag me dan af wat een beetje juiste moment is om te gaan aanschaffen
Verwijderd
lijkt me wel ja, maar ik denk niet dat de prijzen meteen enorm zullen dalen. Aangezien deze serie nog goed genoeg verkocht wordt zullen ze wel wachten met het verlagen van de prijzen
Verwijderd
ik vraag mij af of de nieuwe cpu's q9xxx & E8xxx nog goed werken met de P35 mobo's
sommige mobo met deze chip vereisen al een biosupdate voor de q6600.
De P35 chipset is speciaal in het leven geroepen om ondersteuning te bieden voor 1333mhz FSB en 45nm Penryn processoren.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:47:
ik vraag mij af of de nieuwe cpu's q9xxx & E8xxx nog goed werken met de P35 mobo's
Ja dus, eventueel mits bios update.
[ Voor 3% gewijzigd door phobosdeimos op 07-10-2007 15:58 ]
Q9300 waarom is die dan niet opgenomen in de pricewatch?
lijkt me ook interessant, scheelt maar 166 Mhz en wat cachegeheugen...zal toch ook lekker overclocken tot 3000+ met gemak.
lijkt me ook interessant, scheelt maar 166 Mhz en wat cachegeheugen...zal toch ook lekker overclocken tot 3000+ met gemak.
Met de komst van de E8xx gaan de huidige E6xx EOL.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:45:
Betekend met de komst van de E8xx en Q9xx serie dat de E4xx en E6xx series dan meteen in prijs dalen of zal dat vrij geleidelijk verlopen?
Verwijderd
Heb net even Complus.nl gebeld. Zij gaven aan dat 30 oktober als leverdatum van de E8400 door de leverancier bevestigd is... dus..... hij is er op 30 oktober
Leveranciers kunnen zelden bevestigen, meestal zijn het verwachtingssatums. Lijkt me dat ze het gewoon fout hebben, die cpu komt pas in januari.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:47:
Heb net even Complus.nl gebeld. Zij gaven aan dat 30 oktober als leverdatum van de E8400 door de leverancier bevestigd is... dus..... hij is er op 30 oktober
Verwijderd
Friesland Computers (op het moment van schrijven no# 1 in de pricewatch voor Q9450) bevestigd ook dat het een fout betreft, en dat de CPU pas in januari leverbaar is.
Deze CPU lijkt me een ideale upgrade voor crysis, dus deze ga ik ook zeker weten halen, gelukkig heb ik hem nu nog niet nodig, dus ik wacht tot januari...
Deze CPU lijkt me een ideale upgrade voor crysis, dus deze ga ik ook zeker weten halen, gelukkig heb ik hem nu nog niet nodig, dus ik wacht tot januari...
Net een mailtje teruggekregen van Friesland-Computers. Een week geleden had ik gevraagd naar de levertijd. Het standaard antwoord teruggekregen van 24 oktober verwachting. Vandaag mailtje gestuurd of dat nog steeds geldig was en vandaag reactie dat leverancier hem van website heeft gehaald en dat verwachtte levertijd niet bekend is. Voor mij vrij duidelijk dat het gewoon nog niet bekend is wannneer de processor geleverd kan worden.
Edit:mffryslan was me net 2 minuten voor met bijna dezelfde reactie
Edit:mffryslan was me net 2 minuten voor met bijna dezelfde reactie
[ Voor 7% gewijzigd door Tankcsapda op 11-10-2007 16:33 ]
FC staat zelfs helemaal niet meer in de pricewatch met deze processor.
Toch jammer, zou een perfect processortje zijn voor de aankomende multi-core games.
Wil de benchmarks afwachten en dan of 3 maanden wachten of toch maar die q6600
Toch jammer, zou een perfect processortje zijn voor de aankomende multi-core games.
Wil de benchmarks afwachten en dan of 3 maanden wachten of toch maar die q6600
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
tja deze q9450 ziet er erg goed uit voor een leuke prijs. Maarja tot die tijd maar doen met de q6600. Raar vind ik wel dat de leveranciers datums als oktober geven etc.
Dit is weer typische cowboy aktie van webshops. Officiele pricing is er nog niet en de CPU's komen pas in 2008. In 2007 is er een Penryn en dat is de QX versie. Webshops zien op internet prijzen en hopen al orders binnen te krijgen en gaan dan hun klanten vasthouden of een alternatief aanbieden.
De shop heeft helemaal niks aan de leveranvier gevraagd, ze schuiven de fout gewoon doortuinïnen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:57:
tja deze q9450 ziet er erg goed uit voor een leuke prijs. Maarja tot die tijd maar doen met de q6600. Raar vind ik wel dat de leveranciers datums als oktober geven etc.
De meeste (eenmans)webshops geven die data gewoon geautomatiseerd door. Prijs is inkoopsprijs * 1.2 en de verwachte leverdatum is ook simpel copy/paste gebeuren. Maakt de leverancier een fout, dan maken al die webshop hem ook...
Voor mijn gevoel is het één leverancier geweest die de fout gemaakt heeft. Je kunt nu wel gelijk zien wat voor marge webshops (niet) maken. Daarnaast geeft het ook aan of webshops zitten te slapen of dat ze de fout snel door hebben
al dat gekoppel van websohps met leveranciers maakt de markt behoorlijk kapot. Als winkel X nu probeerd gewoon als een normale winkel te opereren alleen dan online, dan wordt het door zolderkamercowboys als bovengenoemde wel moeilijk gemaakt.
Er zijn zelfs webshops die de inkoopprijs x 1.01 doen if iets dergelijks.. of ze schuiven zelfs 1:1 door (obcs). Deze winkels pakken het dan weer op de verzendkosten.
Ik ben mega geinteresseerd in de Q9450, maar wil natuurlijk eerst nog wat benchmarks/reviews zien.
Er zijn zelfs webshops die de inkoopprijs x 1.01 doen if iets dergelijks.. of ze schuiven zelfs 1:1 door (obcs). Deze winkels pakken het dan weer op de verzendkosten.
Ik ben mega geinteresseerd in de Q9450, maar wil natuurlijk eerst nog wat benchmarks/reviews zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Libbz op 22-10-2007 02:01 ]
Met de komst van de nieuwe PWM accounts zal dit denk ik snel minder worden...
Ik wil helemaal geen benchmarks zien van deze processor.Libbz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:01:
Enigste wat ik wil zien is een groen vinkje bij 'Op voorraad'
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Deze processor wordt de ABSOLUTE TOP over een paar maanden.
Als ik voor die tijd een pc bouw, stop ik er tijdelijk een E2160 in.
Die overclock ik dan en zodra de Q uit is, gaat die erin.
Een supersnelle Quadcore, met een multiplyer van 9 die je makkelijk kan overklokken! Zuinig en koel nog ook.
Mark my words: Deze Q9450 haalt zeker de 4 Ghz op luchtkoeling. Door mij.
En de prijs dan... 280 euro? Dat is zelfs nog minder dan een E6600 een jaartje geleden!
Q9450
Als ik voor die tijd een pc bouw, stop ik er tijdelijk een E2160 in.
Die overclock ik dan en zodra de Q uit is, gaat die erin.
Een supersnelle Quadcore, met een multiplyer van 9 die je makkelijk kan overklokken! Zuinig en koel nog ook.
Mark my words: Deze Q9450 haalt zeker de 4 Ghz op luchtkoeling. Door mij.
En de prijs dan... 280 euro? Dat is zelfs nog minder dan een E6600 een jaartje geleden!
Q9450
Gulfstream G650
ik heb het tijdelijk nog lager. een celeron 420. ik zal een van de eerste zijn die hem heeft. eerst die 420 maar eens testen gezien daar nog niet zoveel mee overgeklokt is.
hopelijk komt hij echt in februarie en geen korte uitstel, dat zou ik niet aankunnen.
hopelijk komt hij echt in februarie en geen korte uitstel, dat zou ik niet aankunnen.
De meeste blijven hangen rond 375-400FSB. Mijne kan maximaal 393*8 en dat op 1.22volt. Een MHz hoger en hij boot niet meerpocketgamer schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:46:
ik heb het tijdelijk nog lager. een celeron 420. ik zal een van de eerste zijn die hem heeft. eerst die 420 maar eens testen gezien daar nog niet zoveel mee overgeklokt is.
[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 25-10-2007 20:23 ]
Een multiplier van 8 (= 2666 / 333).salimrmaf schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:26:
Februari?pocketgamer schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:46:
Ik hoop toch gewoon januari, zoals in de lijstjes staat.
Verder, er staan benches (Q9450 vs Q6600) op http://forum.bouweenpc.nl/singlepost/76711.
Ik kan niet goed vinden of deze procs het prima op bijv de asus p5b-deluxe gaan doen? Als in, worden ze ondersteund?
Ik wacht wel op de Nehalem
of misschien AMD weer eens de kans geven maar denk niet dat ze het redden.
Zo'n CPU levert voor gamen toch geen bal op, kijk wat Dualcore heeft veranderd, net niks. Meeste games weten nog steeds geen gebruik te maken van 2 cores (ook spellen als Crysis, Cod4 etc.)
Je merkt nauwelijks verschil dus waarom dan een Quad aanschaffen
of misschien AMD weer eens de kans geven maar denk niet dat ze het redden.
Zo'n CPU levert voor gamen toch geen bal op, kijk wat Dualcore heeft veranderd, net niks. Meeste games weten nog steeds geen gebruik te maken van 2 cores (ook spellen als Crysis, Cod4 etc.)
Je merkt nauwelijks verschil dus waarom dan een Quad aanschaffen
De QX9650 staat in de supported cpu's list, dus de Q9450 zal ook gaan werkenmaratropa schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:26:
Ik kan niet goed vinden of deze procs het prima op bijv de asus p5b-deluxe gaan doen? Als in, worden ze ondersteund?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik ben wel benieuwd of de Q9xxx daadwerkelijk leverbaar wordt op de datum van friesland-computers Click.
Mijn planning was om met kerst een nieuwe pc te kopen maar als 2 weken later een compleet nieuwe generatie uitgebracht gaat worden door Intel snij je jezelf flink in de vingers om een oude generatie te kopen.
Ik ga in ieder geval nog wachten en laten we hopen de ze de datum **09-01-2008** waar kunnen maken.
Mijn planning was om met kerst een nieuwe pc te kopen maar als 2 weken later een compleet nieuwe generatie uitgebracht gaat worden door Intel snij je jezelf flink in de vingers om een oude generatie te kopen.
Ik ga in ieder geval nog wachten en laten we hopen de ze de datum **09-01-2008** waar kunnen maken.
Ik wacht ook op deze proc. Ze schijnen goed overclockbaar te zijn.jordi.c schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:25:
Ik ben wel benieuwd of de Q9xxx daadwerkelijk leverbaar wordt op de datum van friesland-computers Click.
Ik wou zelf ook nog upgraden in 2007 maar ik ben helaas ook genoodzaakt te wachten tot 2008 omdat ik de Q9450 graag wil proberen.
We zullen helaas met zijn alleen moeten wachten op de nieuwere chipsets zoals de 780i. Je kan dus helaas niet upgraden met je huidige 680i bordje.
[ Voor 12% gewijzigd door Retaliator op 18-12-2007 08:39 ]
De Q9450 is uitgesteld tot begin maart :<
door een probleem met de FSB
http://tweakers.net/nieuw...ld-door-fsb-probleem.html
door een probleem met de FSB
http://tweakers.net/nieuw...ld-door-fsb-probleem.html
De Q9450 heeft inderdaad een vertraging opgelopen (introductie volgt nu in maart), maar Intel's officiële reden is omdat de cuncurrentie (AMD) ook pas dan met hun quadcore processors voor de dag komt...
Het uitstel is er dus omdat Intel dan meer 'oude' quadcore's kan verkopen (Q6600, Q6700, ...).
Wie geeft hen ongelijk, ze zouden in hun eigen vingers snijden...
In ieder geval jammer, dit is een prima hart om in m'n nieuw systeem te plaatsen!
Dan nog maar eens 2 maanden wachten
Off Topic: Misschien een domme vraag, maar kan je de multiplier van dit model ook verhogen of moet je daarvoor een QX9650 kopen?
Het uitstel is er dus omdat Intel dan meer 'oude' quadcore's kan verkopen (Q6600, Q6700, ...).
Wie geeft hen ongelijk, ze zouden in hun eigen vingers snijden...
In ieder geval jammer, dit is een prima hart om in m'n nieuw systeem te plaatsen!
Dan nog maar eens 2 maanden wachten
Off Topic: Misschien een domme vraag, maar kan je de multiplier van dit model ook verhogen of moet je daarvoor een QX9650 kopen?
De Multiplier is gelocked, dus zul je niet kunnen verhogen.
De uistel is wel zuur, ik heb hem in pre-order staan en had hem stiekem eind januari wel thuisverwacht.
De uistel is wel zuur, ik heb hem in pre-order staan en had hem stiekem eind januari wel thuisverwacht.
* PSN=Chef_NL** *
Ook ik heb hem sinds afgelopen week in pre-order staan.
Echter staan op de verschillende pricewatch shops datums die rond 29jan tot 2 februari liggen.
Ze geven nu allemaal aan ongeveer 10-15 dagen.
Zou wel heel gaar zijn als ik gewoon tot Maart moet wachten. Ik heb het DDR3 geheugen en het mobo al, ongetwijfeld dat dat spul in Maart gewoon 50 tot 75 euro goedkoper is.
Waarom doen ze dat dan ook nu al in de pre-order, oke 1 tot 2 week ok. Maar het meeste was in oktober al in de pre-order. oktober - maart is gewoon een flippin half jaar!
Echter staan op de verschillende pricewatch shops datums die rond 29jan tot 2 februari liggen.
Ze geven nu allemaal aan ongeveer 10-15 dagen.
Zou wel heel gaar zijn als ik gewoon tot Maart moet wachten. Ik heb het DDR3 geheugen en het mobo al, ongetwijfeld dat dat spul in Maart gewoon 50 tot 75 euro goedkoper is.
Waarom doen ze dat dan ook nu al in de pre-order, oke 1 tot 2 week ok. Maar het meeste was in oktober al in de pre-order. oktober - maart is gewoon een flippin half jaar!
Can`t live without the mods
Tja, ook ik zit op de Q9450 te wachten. Heb al een compleet nieuw systeem gebouwd op stilte met een Antec Solo behuizing, Noctua en Nexus fans en twee stille harddisks en een volkoperen Scythe Ninja heatsink. Het was (en is) mjn bedoeling daar een Q9450 in te zetten en heb er nu tijdelijk een 3GHz Prescott in gedaan (die verbazend goed koel gehouden wordt door de Ninja).
Ben echt heel benieuwd naar die Q9450, hopelijk wordt het toch nog het einde van deze maand, want maart lijkt anders zo ver weg... Tegen de tijd dat de Q9450 dan uit komt woon ik misschien al in m'n nieuwe appartement, die zou ook zo rond maart opgeleverd worden..
Ben echt heel benieuwd naar die Q9450, hopelijk wordt het toch nog het einde van deze maand, want maart lijkt anders zo ver weg... Tegen de tijd dat de Q9450 dan uit komt woon ik misschien al in m'n nieuwe appartement, die zou ook zo rond maart opgeleverd worden..
die pentium kan wat TDP betreft best op tegen een quadcore hoor
Die koeler zou dat dus ook makkelijk aan moeten kunnen
Verwijderd
Wat voor geheugen en moederbord heb jij dan?JazzySOB schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:59:
Tja, ook ik zit op de Q9450 te wachten. Heb al een compleet nieuw systeem gebouwd op stilte met een Antec Solo behuizing, Noctua en Nexus fans en twee stille harddisks en een volkoperen Scythe Ninja heatsink. Het was (en is) mjn bedoeling daar een Q9450 in te zetten en heb er nu tijdelijk een 3GHz Prescott in gedaan (die verbazend goed koel gehouden wordt door de Ninja).
Ik las ergens dat de meeste moederborden nu de chipset helemaal nog niet ondersteunen?
Verwijderd
Ik ga voor de E8400 zodat ik lekker goed kan overclocken
. 8x500 of 9x450 moet wel te doen zijn denk ik
De P3x/G3x van Intel zijn er op gebouwd.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:57:
[...]
Wat voor geheugen en moederbord heb jij dan?
Ik las ergens dat de meeste moederborden nu de chipset helemaal nog niet ondersteunen?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Doet mijn E6850 nu ook al zonder al teveel volts. 9x430 sowieso al op 1.45v in de bios, stressed 1.392vVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:23:
Ik ga voor de E8400 zodat ik lekker goed kan overclocken. 8x500 of 9x450 moet wel te doen zijn denk ik
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Klopt.n00bdani86 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:59:
[...]
De P3x/G3x van Intel zijn er op gebouwd.
Ik heb een Gigabyte GA P35-DS3R met een P35 chipset en die is juist ontwikkeld voor de nieuwe, op 45 nanometer gebaseerde, Penryn generatie waar de nieuwe Quadcores (Yorkfield) uit bestaan. Dit in tegenstelling tot de oude P965 chipset waarvan het nog maar zeer de vraag is of ze de nieuwe Yorkfields ondersteunt.
Het gebruikte geheugen is 2x2GB (4GB totaal) 800 MHz modules van GEIL die perfect werken op de Gigabyte.
Qua warmte maak ik me juist helemaal niet ongerust, want de Q9450 zou enorm veel koeler moeten zijn dan de oude P4 Prescott die bekend staat als een heethoofd met bijbehorend hoog stroomverbruik en warmteproduktie.
[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 21-01-2008 13:18 ]
Het is sneu maar de roadmaps zeggen toch echt Q1 2008 itt de Xtreme modellen die voor januari 2008 staan (en al verkrijgbaar zijn)
Reken dus maar op halverwege maart op zijn vroegst.
Reken dus maar op halverwege maart op zijn vroegst.
Het kan wat mij betreft nog wel ff wachten, want andere hardware is tegen die tijd weer goedkoper 
Ik wil ook eerst benchmarks zien tov. van de Q6600. Want misschien is een Q6600 overklokken wel interessant. Ik denk dat het End Of Life is voor de Q6600 tegen die tijd, en dat betekent lage prijzen. ( Ik heb echt geen idee hoeveel sneller de 45nm's zijn ).
Ik wil ook eerst benchmarks zien tov. van de Q6600. Want misschien is een Q6600 overklokken wel interessant. Ik denk dat het End Of Life is voor de Q6600 tegen die tijd, en dat betekent lage prijzen. ( Ik heb echt geen idee hoeveel sneller de 45nm's zijn ).
Zoiets iets? Er zijn al tijden benchmarks bekent van de penryn. 
http://www23.tomshardware...868&model2=1073&chart=419
Intel Core 2 Extreme QX9770 Test
Intel Core 2 Extreme QX9650 (Yorkfield) test
Zijn nog meer sites die er een hebben google is je vriend.
http://www23.tomshardware...868&model2=1073&chart=419
Intel Core 2 Extreme QX9770 Test
Intel Core 2 Extreme QX9650 (Yorkfield) test
Zijn nog meer sites die er een hebben google is je vriend.
Het voordeel wat de q6600 tov de q9450 heeft is zoiezo de multiplier.n00bdani86 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:19:
Het kan wat mij betreft nog wel ff wachten, want andere hardware is tegen die tijd weer goedkoper
MP van Q6600 = 9
MP van Q9450 = 8
Moet ie dus wel flinke hoge FSB kunnen draaien (4ghz = fsb 500)
Ach ja...
Je zal met een Q6600 misschien een hogere FSB overclock kunnen halen vanwege de lagere multiplier, maar dit weegt n.m.i. niet op tegen de performanceverbeteringen (met zelfde clocksnelheid), de nieuwe SSE4.1, het lager stroomverbruik, de koelere chips en noem maar op
.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook gaan gelden voor de nieuwe 45nm quads, dus dan wordt dat voordeeltje van de hogere multiplier toch weer een beetje teniet gedaan.Well, everything seems pretty clear. Summing up everything we have just said, we can state that new dual-core Core 2 Duo E8500, E8400 and E8200 processors on 45nm cores are great from all stand points. They are faster than their predecessors working at the same clock speeds.
Je zal met een Q6600 misschien een hogere FSB overclock kunnen halen vanwege de lagere multiplier, maar dit weegt n.m.i. niet op tegen de performanceverbeteringen (met zelfde clocksnelheid), de nieuwe SSE4.1, het lager stroomverbruik, de koelere chips en noem maar op
Toch zal een q6600 op 4 ghz sneller zijn dan een q9450 op 3,6 ghz (afgezien van de sse4.1 applicaties dan)BasNation schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:35:
Ach ja...
[...]
Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook gaan gelden voor de nieuwe 45nm quads, dus dan wordt dat voordeeltje van de hogere multiplier toch weer een beetje teniet gedaan.
Je zal met een Q6600 misschien een hogere FSB overclock kunnen halen vanwege de lagere multiplier, maar dit weegt n.m.i. niet op tegen de performanceverbeteringen (met zelfde clocksnelheid), de nieuwe SSE4.1, het lager stroomverbruik, de koelere chips en noem maar op.
Help het je trouwens wel hopen hoor, wacht zelf ook op de q9450
Al laten de meeste ervaringen met een qx9650 zien dat een fsb van 450 zelden word gehaald
Time will tell.
Laat dat verschil op dezelfde snelheid maar weg. Er zijn wel optimalisaties, maar dat scheelt echt frigging weinig. 3 of 4 procent, nou daar worden we niet echt wakker van. De tweakers worden voorál blij van 45nm. Goede reviews, al vraag ik me bij een goed dozijn af of die cores niet cherrypicked zijn door Intel. 1.0V @ 3GHz en dergelijke, dat soort resultaten gaat serieus no way niet op voor de retailversiesBasNation schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:35:
Ach ja...
[...]
Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook gaan gelden voor de nieuwe 45nm quads, dus dan wordt dat voordeeltje van de hogere multiplier toch weer een beetje teniet gedaan.
Je zal met een Q6600 misschien een hogere FSB overclock kunnen halen vanwege de lagere multiplier, maar dit weegt n.m.i. niet op tegen de performanceverbeteringen (met zelfde clocksnelheid), de nieuwe SSE4.1, het lager stroomverbruik, de koelere chips en noem maar op.
Hmm verdorie.
Het lijkt er toch steeds sterker op dat de verhalen allemaal kloppen.
Salland zet de Q9450 op na 12 februari.
Central point op na 5 Februari.
Zelf denk ik ook gezien de enorme populariteit. Dat het pas leverbaar is eind maart. De afgelopen 2 misschien wel 3 weken staat in de pricewatch de Q9450 constant op 1 of op 2 als populairste product. Met dik 1300 views in 24 uur.
Als dat ding in andere landen al geleverd is moet hij hier nog uitkomen.
Hier baal ik ontzettend van. Kiezen voor een andere cpu betekend:
E8500 is ook niet leverbaar, enige alternatief is dan de Q6600. Oftewel Minder cache, lagere fsb, hoger verbruik, minder prestaties, vorige generatie.
bah bah bah bah bah
Zelf denk ik ook gezien de enorme populariteit. Dat het pas leverbaar is eind maart. De afgelopen 2 misschien wel 3 weken staat in de pricewatch de Q9450 constant op 1 of op 2 als populairste product. Met dik 1300 views in 24 uur.
E8500 is ook niet leverbaar, enige alternatief is dan de Q6600. Oftewel Minder cache, lagere fsb, hoger verbruik, minder prestaties, vorige generatie.
bah bah bah bah bah
Ik heb er ook al sinds half dec. in pre order staan, maar het wachten duurt zoo lang, heb gelukkig nu een E6600, dus kan me wel redden maar het word nu toch wel eens tijd
* PSN=Chef_NL** *
E8500 is voor begin februari, de Q9450 staat zelf op 20/03/2008.siepeltjuh schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:05:
Hmm verdorie.
bah bah bah bah bah
Die Q9450 hoef je echt niet voor maart te verwachten, misschien word het wel april voordat ze hier in het kikkerlandje komen. Het goede nieuws is wel dat de E8400 gisteren naar diverse grote shops is verscheept....
Hoe kom je aan die info? Ik zie nog geen enkele shop al met zekerheid die cpu's aanbieden.dominator schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:28:
Die Q9450 hoef je echt niet voor maart te verwachten, misschien word het wel april voordat ze hier in het kikkerlandje komen. Het goede nieuws is wel dat de E8400 gisteren naar diverse grote shops is verscheept....
zolang je geheugen of mobo maar tot de 450fsb komt is een q6600 altijd nog een betere keus vanwege de hogere multiplier denk ik.
Kneiter grrr #@$
denk dat ik dan maar een q6600 bestel en mn Q9450 afzeg. Hoewel het me voor geen meter aanstaat dat het een 'oudere' generatie is.
en laat verd.. dan niet die cpu volgende week opeens wel uitkomen.
denk dat ik dan maar een q6600 bestel en mn Q9450 afzeg. Hoewel het me voor geen meter aanstaat dat het een 'oudere' generatie is.
en laat verd.. dan niet die cpu volgende week opeens wel uitkomen.
Ik hoop dat de Q9450 toch wel iets eerder uitkomt dan maart/april zit er al vanaf half november op te wachten
,
Ik had het idee nou die komen in januarie uit mooi dan neem ik die had niet al te veel haast, maar dit gaat nu toch wel erg lang duren
Ik had het idee nou die komen in januarie uit mooi dan neem ik die had niet al te veel haast, maar dit gaat nu toch wel erg lang duren
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Verwijderd
Zelfde probleem hier.
Ik wacht ook al bijna een half jaar. Maar ik wacht nog wel even, kan ik er meteen een uitstekende videokaart bij stoppen.
Ik wacht ook al bijna een half jaar. Maar ik wacht nog wel even, kan ik er meteen een uitstekende videokaart bij stoppen.
Damn...
ik weiger gewoon om een oude generatie processor te kopen voor mijn nieuwe lange termijn investering
Scythe Mugen “Infinity”
Acer AL2251WA,22inch, Zilver / Zwart
Corsair QUAD2X4096-8500C5DF,4096MB, 1066MHz, DDR2. PC8500
Intel Core 2 Quad,Q9450, Socket 775, Boxed
Asus P5E,Retail
Sitecom XC-043 eSATA PCI Express Card
Asus EN8800GT TOP
Uitgerekend nu ik een buffertje geld heb kan er niet geleverd worden.... boeoeoeoe
Waar komt de weisheid vandaan, zegge ± half maart pas leverbaar?? Bron zou welkom zijn.
Scythe Mugen “Infinity”
Asus P5E,Retail
Asus EN8800GT TOP
Uitgerekend nu ik een buffertje geld heb kan er niet geleverd worden.... boeoeoeoe
Waar komt de weisheid vandaan, zegge ± half maart pas leverbaar?? Bron zou welkom zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door DaCootMeister op 23-01-2008 22:10 ]
Dan had je eigenlijk ook een P5E3 moeten kopen met DDR3DaCootMeister schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:09:
Damn...ik weiger gewoon om een oude generatie processor te kopen voor mijn nieuwe lange termijn investering
Scythe Mugen “Infinity”
Asus P5E,Retail
Asus EN8800GT TOP
Yorcom heeft de E8400 op voorraad, ik wacht liever op de E8500 denk ik... Iemand die een shop met voorraad weet?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Hm, DDR3 icm P5E3 zie ik de meerwaarde niet van inSp33dFr34k schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:37:
[...]
Dan had je eigenlijk ook een P5E3 moeten kopen met DDR3
Yorcom heeft de E8400 op voorraad, ik wacht liever op de E8500 denk ik... Iemand die een shop met voorraad weet?
Misschien toch maar uitwijken naar een E8400 voor een relatief klein prijsje? Nog eens 2 maanden wachten is echt idioot.
Die E8400 heeft wel een heel mooi prijspunt. Winkels zat die hem voor rond de 180 euro aanbieden, terwijl de E8500 een straatprijs van rond de 240-250 euro krijgt. Heb ze inmiddels in handen gehad (E8400), geweldig zo'n ultra low-profile celeron koelertje... Volgens mij worden ze echt niet warm
Bedankt voor de tip. Heb er gelijk eentje gehaald. ^_^Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:37:
heb er 2 bij yorcom besteld, geen zin meer te wachten op de q9450 en speel toch het meest games
Ik heb ook hard nodig een nieuwe setup nodig.
Ik wil er toch wel een quadcore in, zodat ik zeker weten de komende jaren niks hoef te veranderen.
En om het gelijk goed te doen, doe ik er maar een Q9450 in. Ik heb nu toch geen geld omdat ik net mijn moederbord van 220 euro en geheugen van 80 euro al heb gekocht, en er komen nog 2 videokaarten in van 200 euro per stuk, dus ik zou hem voorlopig toch niet kunnen kopen. Mocht ie veeel later dan half maart komen dan ga ik denk ik ook maar aan iets anders denken.
Ik wil er toch wel een quadcore in, zodat ik zeker weten de komende jaren niks hoef te veranderen.
En om het gelijk goed te doen, doe ik er maar een Q9450 in. Ik heb nu toch geen geld omdat ik net mijn moederbord van 220 euro en geheugen van 80 euro al heb gekocht, en er komen nog 2 videokaarten in van 200 euro per stuk, dus ik zou hem voorlopig toch niet kunnen kopen. Mocht ie veeel later dan half maart komen dan ga ik denk ik ook maar aan iets anders denken.
Alleen is de multiplier van de E8500 (een half) hoger, waardoor je met ietwat lagere FSB's hogere clocks kan halen.Hacku schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:05:
De E8400 is an sich een betere keuze. Die 8500 werkt maar 160Mhz sneller, maar kost een stuk meer.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dat ontkent ook niemand, alleen is ie slechts 5% sneller terwijl de prijs 40% hoger ligt dan de E8400. Voor de meeste mensen is de laatste dan verreweg de voordeligste keuze. Die-hard overclockers met veel geld gaan natuurlijk voor de E8500, maar die zullen ook niet voor een Q9450 kiezen maar liever een Q9550 of QX9650 kopen.RappieRappie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:51:
[...]
Alleen is de multiplier van de E8500 (een half) hoger, waardoor je met ietwat lagere FSB's hogere clocks kan halen.
Ii zou zelf iig het lieftst voor een goedkope versie gaan. 
Ik zou ook vantevoren heel goed uitzoeken wat de max FSB van mijn mobo zou zijn om die waardes mee te nemen in mijn keuze. Die E8400 heeft nog een multi van 9, echter heeft de Q9450 maar een multi van 8! Dus datzou betekenen dat je een FSB moet halen van 500 voor 4GHz. Een 9550 heeft een multi van 8,5 wat betekent dat je voor 4GHz 470FSB moet halen.
Op zich is het imho dus heel belangrijk wat het mobo kan kijkend naar de aanschaf van een bepaalde processor. Ik zou zo 50 euro meer betalen en 4GHz halen dan 50 minder en "maar" 3760MHz halen als ik naar die nieuwe Quads kijk.
Op zich balen dat de multi's van die nieuwe Quads zo laag zijn.
500FSb is niet niks natuurlijk.
Met een E8x00 is dit trouwens iets minder belangrijk omdat die nog een redelijk hoge multi heeft..
Ik zou ook vantevoren heel goed uitzoeken wat de max FSB van mijn mobo zou zijn om die waardes mee te nemen in mijn keuze. Die E8400 heeft nog een multi van 9, echter heeft de Q9450 maar een multi van 8! Dus datzou betekenen dat je een FSB moet halen van 500 voor 4GHz. Een 9550 heeft een multi van 8,5 wat betekent dat je voor 4GHz 470FSB moet halen.
Op zich is het imho dus heel belangrijk wat het mobo kan kijkend naar de aanschaf van een bepaalde processor. Ik zou zo 50 euro meer betalen en 4GHz halen dan 50 minder en "maar" 3760MHz halen als ik naar die nieuwe Quads kijk.
Op zich balen dat de multi's van die nieuwe Quads zo laag zijn.
Met een E8x00 is dit trouwens iets minder belangrijk omdat die nog een redelijk hoge multi heeft..
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
de 2x e8400 hebben de status verzonden
van yorcom
Coolprices heeft er aardig wat op voorraad. Voorraad-indicatie lijkt te kloppen, heb vannacht 1tje besteld en voorrad is idd 1tje minder geworden! Prijs €179,- ex. verzenden.
Verwijderd
Ik hoor voor de Q9450 steeds meer de datum 15-feb vallen.
Ook steeds meer webshops geven aan 2-3 weken.
Dus hopelijk kunnen we hem nog in februari verwachten.
Maar het zal wel later worden.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Quad of de E8400, maar het is de E8400 geworden.
Vanochtend bij Yorcom opgehaald. Ik kom van een E6300 dus de schok was groot. De winst is nog groter dan ik had verwacht.
Ik kan helaas niet met procenten en fps op tafel komen (gebruik vsync in wow 60fps cap) maar het is positief.
Het coolertje houdt het systeem op 40graden idle, stress heb ik nog niet naar gekeken.
(Asus P5E, E8400, 2Gb mem, Asus 8800Gts 512, 2405Fpw scherm 1920x1200)
Vanochtend bij Yorcom opgehaald. Ik kom van een E6300 dus de schok was groot. De winst is nog groter dan ik had verwacht.
Ik kan helaas niet met procenten en fps op tafel komen (gebruik vsync in wow 60fps cap) maar het is positief.
Het coolertje houdt het systeem op 40graden idle, stress heb ik nog niet naar gekeken.
(Asus P5E, E8400, 2Gb mem, Asus 8800Gts 512, 2405Fpw scherm 1920x1200)
[ Voor 11% gewijzigd door iwantje op 26-01-2008 14:53 ]
Verwijderd
Ik zie bij diverse webshops (o.a. Perfect systems en Central Point) Dat de Q9450 vanaf 15 februari 2008 bij de distributeurs zou liggen, enkele dagen later zouden ze dus leverbaar moeten zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:10:
Ik hoor voor de Q9450 steeds meer de datum 15-feb vallen.
Nu maar hopen dat er behoorlijke aantallen beschikbaar zijn.
/me kan bijna niet wachten
Blijft lastig. E8400 of Q9450. Voorlopig zit ik eerst te wachten op het Asus ROG Rampage X48 DDR2 mobo, hopelijk gaan ze daar niet mee wachten tot maart.....
De reden dat ik waarschijnlijk voor de E8400 ga is dat quadcore relatief weinig prestatiewinst geeft, lagere multiplier heeft EUR 100 duurder is en dat over een jaar de Nehalem al in de winkel ligt.
De reden dat ik waarschijnlijk voor de E8400 ga is dat quadcore relatief weinig prestatiewinst geeft, lagere multiplier heeft EUR 100 duurder is en dat over een jaar de Nehalem al in de winkel ligt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ook ik wacht op de Q9450, maar ik koop 'em niet direct: eerst wachten op ervaringen van anderen mbt welk mobo te nemen.
Eigenlijk had ik die al in huis willen hebben met alle andere onderdelen zodat als de Q9450 dan eindelijk binnen is ik die erin kan zetten, koeler erop en....GAAN!
Maar omdat hij er nog niet is, zijn er logischerwijs ook nog weinig mobo-ervaringen met deze CPU dus ik weet echt niet welke te nemen.
Tijd zal het leren...
Eigenlijk had ik die al in huis willen hebben met alle andere onderdelen zodat als de Q9450 dan eindelijk binnen is ik die erin kan zetten, koeler erop en....GAAN!
Maar omdat hij er nog niet is, zijn er logischerwijs ook nog weinig mobo-ervaringen met deze CPU dus ik weet echt niet welke te nemen.
Tijd zal het leren...
Bekabelde WIFI
Ik neem aan dat ieder P3x/G3x moederbord prima overweg kan met de Q9xxx, Intel is heus niet achterlijk, en er komen sowieso wel bios updates.
Ja, 't wordt 'n bord met een van die chipsets, maar welke?
Ik wil een klein beetje OC'en (dwz niet pushen tot de max. gewoon net even meer dan stock) dus ik hoef geen extreem bord, dus dan kom je vanzelf bij beste prijs/kwaliteit uit, en daar kan je alleen achterkomen door te zoeken, lezen en afwegen.
"Life's a bitch, and then you have to wait some more for that new CPU"
Ik wil een klein beetje OC'en (dwz niet pushen tot de max. gewoon net even meer dan stock) dus ik hoef geen extreem bord, dus dan kom je vanzelf bij beste prijs/kwaliteit uit, en daar kan je alleen achterkomen door te zoeken, lezen en afwegen.
"Life's a bitch, and then you have to wait some more for that new CPU"
Bekabelde WIFI
De Nehalem werkt bijna zeker niet met je huidige nieuwe hardware, dus dan kan je over een jaar alles (mobo, proc, ram, video) weggooien wat je binnenkort koopt... Als je daar voldoende geld voor hebt zou €100 extra voor een Q9450 nu ook geen bezwaar moeten zijnHelp!!!! schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:01:
Blijft lastig. E8400 of Q9450. Voorlopig zit ik eerst te wachten op het Asus ROG Rampage X48 DDR2 mobo, hopelijk gaan ze daar niet mee wachten tot maart.....
En daarnaast, over een jaar is er ALTIJD veel snellere hardware beschikbaar voor hetzelfde/minder geld. Met dat argument kan je de aanschaf van een nieuwe PC eeuwig uitstellen
I totally agree, daarom heb je de huis-tuin-en-keuken gebruiker die een PC gebruikt tot ie "stuk" is.Rrob schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:55:
[...]
over een jaar is er ALTIJD veel snellere hardware beschikbaar voor hetzelfde/minder geld. Met dat argument kan je de aanschaf van een nieuwe PC eeuwig uitstellen
Ik heb in maart mn huidige hardware gekocht, en nu wil de overstap maken naar quadcore. Maar daarna is het voor een tijdje wel weer leuk geweest.
Dat klopt ten dele.Rrob schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:55:
[...]
De Nehalem werkt bijna zeker niet met je huidige nieuwe hardware, dus dan kan je over een jaar alles (mobo, proc, ram, video) weggooien wat je binnenkort koopt... Als je daar voldoende geld voor hebt zou €100 extra voor een Q9450 nu ook geen bezwaar moeten zijn
Ja, ws gooi ik volgend jaar alles weg voor een Nehalem echter tot die tijd wil ik zo goedkoop mogelijk upgraden op het mobo na.
100 euro is 100 euro en als ik toch maar een jaar met die cpu doe terwijl deze Q9450 amper prestatiewinst bied tov een E8400 dualcore dan houdt ik het liever in de zak.
Daarnaast duurt het wellicht nog wel tot maart eer die quadcore leverbaar is
Echter niks is zo veranderlijk als de mens. Jullie lezen het hier als eerst
Idd maar ik stel het dan ook niet uit ik maak alleen een andere investeringsbeslissing obv de verwachte prestatiewinst.En daarnaast, over een jaar is er ALTIJD veel snellere hardware beschikbaar voor hetzelfde/minder geld. Met dat argument kan je de aanschaf van een nieuwe PC eeuwig uitstellen
Ik verwacht overigens niet dat de Nehalem heel goedkoop wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 28-01-2008 13:19 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Nogal een heethoofd de QX 9650. Met 130 watt trp op een relatief kleine CPU zul je snel toe zijn aan een Mugen cooler of waterkoeling voor de echte tweakersTerw_Dan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:26:
Overal kom ik dit lijstje tegen
[afbeelding]
Alle Core 2 Duo's doen dus 65 watt? Weet het niet zeker, maar ik weet dat mijn CPU een trp heeft van 94 watt (AMD64 3800+ Venice) en die kan ik goed koel houden, maar even 36 watt erbij en ik denk zeker aan een andere koeler.
Met het vakantiegeld van 2008 ga ik een ander systeem halen en geen QX9650 want die is mij persoonlijk te duur. Liever 4 gig RAM met een iets lager geklokte CPU dan moeten bezuinigen op andere onderdelen zoals geheugen en deze CPU erin zetten.
Misschien ben ik een zeikerd
Echt geweldige CPU en wie het nodig heeft: doen en mijn bericht negeren, maar wat fabrikanten niet doorhebben is dat je dat extra vermogen maal zoveel miljoen moet doen en dat is een slok op de borrel voor tennet.
Nooit respect gehad voor 1000 watt voedingen.
*Desnietaltemin (ik wou dat ik hem kon betalen
Krijg net bericht van yorcom dat de leverdatum uitgesteld is naar eind feb.
nog ff w8en dus
nog ff w8en dus
Verwijderd
Sure ... Keep on dreaming gozer ...Extreme smell schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:47:
Ik heb ook hard nodig een nieuwe setup nodig.
Ik heb precies hetzelfde gedacht met de Duo Core en ik zit nu al te tenen krommen omdat de marketing machine die Intel heet nerveus maakt !
Check my specs..
Volgend jaar kan/moet ik al weer updaten wil ik weer zogenaamd enkele jaren vooruit gaan.
Wat is er mis met een Pentium 4 3.4Ghz? Die bestaat al enkele jaren en voldoet voor een hoop mensen en tweakers nog ruim voldoende. (de genoemde CPU is slechts een voorbeeld)Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 03:26:
[...]
Sure ... Keep on dreaming gozer ...
Ik heb precies hetzelfde gedacht met de Duo Core en ik zit nu al te tenen krommen omdat de marketing machine die Intel heet nerveus maakt !
Check my specs..
Volgend jaar kan/moet ik al weer updaten wil ik weer zogenaamd enkele jaren vooruit gaan.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Een beetje offtopic.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 03:26:
[...]
Sure ... Keep on dreaming gozer ...
Check my specs..
Ik zie in jou specs dat je een P5WDH hebt (ik ook) Ook ik ben op zoek naar een andere processor voor dit bord en ik lees op de Asus site dat de 8400 (1333mhz bus) ook ondersteund wordt. Terwijl ik niet beter weet dan dat bord tot 1066mhz gaat. Weet jij hoe dat zit?
Dit topic is gesloten.
![]()