Toon posts:

Probleem met veranderen van OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik heb vorige week een Asus F3SV-AS147C gekocht.. Hier zat van fabrieksaf vista op. Ik probeerde net Xp erop te zetten en kreeg het volgende fout.

Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.

Make sure any harddisk drives are powered on and properly connected t your computer, and that any disk-releated hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagsnostic or setup program

Set up cannot continue. to quit bla bla

Iemand enig idee ??

thnx

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-01 20:25

wowi

sata harddisk zeker.
Zie faq

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Probeer je vraag hier eens te posten [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3 daar weten ze vast en zeker meer van. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:49:
ik heb vorige week een Asus F3SV-AS147C gekocht.. Hier zat van fabrieksaf vista op. Ik probeerde net Xp erop te zetten en kreeg het volgende fout.
[...]
Iemand enig idee ??
Yep, eerst de zoekfunctie gaan gebruiken. Je bent nummer zoveel die dit vraagt de laatste tijd...

Eerst je drivers downloaden, uitzoeken wat voor hardware je hebt, informatie zoeken en dan pas verder gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de zoveelste post.. ik zie dat er mensen zijn geweest met een oplossing en dit is namelijk
een tool wat Nlite heet... alleen mijn vraag is wat zet ik hierop ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
De drivers voor je SATA controller. Het probleem is dat XP antiek is. Er zitten standaard ATA drivers op waardoor oude HDD's wel worden gevonden. Echter msit de SATA ondersteuning en kan Windows dus zonder driver nisk met je hardeschijf.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:15:
De drivers voor je SATA controller. Het probleem is dat XP antiek is. Er zitten standaard ATA drivers op waardoor oude HDD's wel worden gevonden. Echter msit de SATA ondersteuning en kan Windows dus zonder driver nisk met je hardeschijf.
ja das me nu wel duidelijk... dat nlite gaat dus als een soort ghost drive functioneren tijdens de installatie waar ik de drivers op moet zetten die de setup kan lezen. maaaarrr waar vind ik die drivers ? 8)7

@ Gambaeter... er valt toch vrij weinig te vinden over dit model op et forum.. veel vragen zoals zijn er wel drivers beschikbaar voor xp, niet beantwoord..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:24:
[...]
@ Gambaeter... er valt toch vrij weinig te vinden over dit model op et forum.. veel vragen zoals zijn er wel drivers beschikbaar voor xp, niet beantwoord..
Zoeken op "asus f3 xp vista" en je vind heel snel Asus F3f. Je moet ook niet op het hele specifieke model zoeken, maar op het type. Je geeft niet eens aan waar je gezocht hebt (heb je wel echt gezocht?). Binnen een minuut had ik http://www.asustreiber.de/ in een topic gevonden, ga daar dus mee aan de slag.

Nofi, maar om eerlijk te zijn kun je beter bij Vista blijven, of hard aan het werk gaan om je computerkennis op peil te brengen. Het probleem van XP met sATA drivers is al heel lang bekend. Je post ook nog eens op het verkeerde forum, CSL is hier niet voor bedoeld.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:24:
[...]
ja das me nu wel duidelijk... dat nlite gaat dus als een soort ghost drive functioneren tijdens de installatie waar ik de drivers op moet zetten die de setup kan lezen. maaaarrr waar vind ik die drivers ? 8)7
Nee, de drivers worden geincorporeerd (geslipstreamed) in de installatie CD. Lees de manual van NLite en tutorials eens door.

Dit kan misschien wat onvriendelijk overkomen, maar je doet niet erg veel moeite. Verdiep je in de materie, dat is hier namelijk een eis en vereiste. Het is niet bedoeld voor beginnersvragen die met eigen zoekwerk te beantwoorden zijn :)

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 02-10-2007 18:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:41:
[...]

Zoeken op "asus f3 xp vista" en je vind heel snel Asus F3f. Je moet ook niet op het hele specifieke model zoeken, maar op het type. Je geeft niet eens aan waar je gezocht hebt (heb je wel echt gezocht?). Binnen een minuut had ik http://www.asustreiber.de/ in een topic gevonden, ga daar dus mee aan de slag.

Nofi, maar om eerlijk te zijn kun je beter bij Vista blijven, of hard aan het werk gaan om je computerkennis op peil te brengen. Het probleem van XP met sATA drivers is al heel lang bekend. Je post ook nog eens op het verkeerde forum, CSL is hier niet voor bedoeld.

[...]

Nee, de drivers worden geincorporeerd (geslipstreamed) in de installatie CD. Lees de manual van NLite en tutorials eens door.

Dit kan misschien wat onvriendelijk overkomen, maar je doet niet erg veel moeite. Verdiep je in de materie, dat is hier namelijk een eis en vereiste. Het is niet bedoeld voor beginnersvragen die met eigen zoekwerk te beantwoorden zijn :)
je hebt een punt met dat uitzoeken van dingen... maar dude chill the %&*& out :D... ten eerste is het een eis dat iederen die hier een vraag stelt evenveel van computer af moet weten als jij ? slaat nergens op dan hadk mijn vraag hier niet hoeven te posten en jij hem niet hoeven te beantwoorden.. ikben hier niet om met je te discusseren om of ik uberhaubt iets heb gezocht omdat je me naar een moffensite stuurt (no offense) maar mijn zoektocht was hier op het forum en google eerste pagina ( rest zuigt toch... 5 click policy)

betreft dat sata gebeuren dank je wel..heb nlite nog niet bestudeerd omdat ik eerst ff een verdere onderzoek wilde plegen..mijn fout is te vroeg posten geef ik toe

thnx

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:54:
[...]
je hebt een punt met dat uitzoeken van dingen... maar dude chill the %&*& out :D... ten eerste is het een eis dat iederen die hier een vraag stelt evenveel van computer af moet weten als jij ?
Ja, dat is een eis hier. Lees de GoT FAQ door, dit is geen helpdesk maar een discussieforum voor gevorderde computeraars. Vandaar dat er ook eigen inzet en zoekwerk vereist is, het is niet een plaats om newbie-vragen te dumpen.
slaat nergens op dan hadk mijn vraag hier niet hoeven te posten en jij hem niet hoeven te beantwoorden.. ikben hier niet om met je te discusseren om of ik uberhaubt iets heb gezocht omdat je me naar een moffensite stuurt (no offense) maar mijn zoektocht was hier op het forum en google eerste pagina ( rest zuigt toch... 5 click policy)
Heb je die "moffensite" al eens bekeken voordat je een domme opmerking als deze hierboven maakt?
betreft dat sata gebeuren dank je wel..heb nlite nog niet bestudeerd omdat ik eerst ff een verdere onderzoek wilde plegen..mijn fout is te vroeg posten geef ik toe
Goed. Ga het eens proberen met die moffensite, of doe de moeite om meer dan alleen Google pagina 1 te bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:01:
[...]

Ja, dat is een eis hier. Lees de GoT FAQ door, dit is geen helpdesk maar een discussieforum voor gevorderde computeraars. Vandaar dat er ook eigen inzet en zoekwerk vereist is, het is niet een plaats om newbie-vragen te dumpen.

[...]

Heb je die "moffensite" al eens bekeken voordat je een domme opmerking als deze hierboven maakt?

[...]

Goed. Ga het eens proberen met die moffensite, of doe de moeite om meer dan alleen Google pagina 1 te bekijken.
jezus wat een zeurpiet

Verwijderd

Topicstarter
@ zeurpiet

Probleem : Asus laptop aangeschaft, waar van fabrieksaf vista 32bit op zat. Toen ik hier Win Xp op wilde installeren kwam ik een probleem tegen die als volgt luidt:

Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.

Make sure any harddisk drives are powered on and properly connected t your computer, and that any disk-releated hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagsnostic or setup program

Set up cannot continue. to quit bla bla

Oplossing :

- Probeer je Bios te updaten

- Maak een WIN XP SP2 DISK en voeg hier je RAID drivers bij

link : http://www.maximumpc.com/...ream-your-XP-installation

cheers, gamba-eter

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bravo, zie je wel dat je het kunt? Slipstreamen was wat al aangegeven was, dus goed dat die tip geholpen heeft.

Nu nog wat elementaire omgangsregels leren en je bent klaar voor de maatschappij.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je BIOS updaten zal je niet helpen om je harddisk herkend te krijgen tijdens de XP setup.
Daarnaast is het updaten van je BIOS zeker niet zonder risico's, dus ik weet niet waar je die tip vandaan hebt, maar pas er mee op. Als je je BIOS verziekt, kun je niets meer met je laptop.

Zoals Gambieter al zei, het komt misschien erg bot over, maar er zit wel iets in.
Je geeft zelf al toe, je post af en toe iets te vroeg, maar zoals al aangegeven, er is redelijk wat zelfkennis nodig alhier.
Ik krijg nu het idee dat je de laatste post alleen maar toevoegt om aan Gambieter te laten zien dat je het beter weet. Dan heb ik slecht nieuws voor je, Gambieter wist het al, hij gaf je immers alle tips al die je nodig hebt (NLite, drivers van Asustreiber.de, handleiding volgen en klaar is fiko).

Houdt er wel rekening mee, zeker wanneer je dual boot wilt gaan draaien, dat Vista na de installatie van XP niet meer zal opstarten. Je zult dan een reparatie van Vista moeten uitvoeren, en nog wat andere trucs uithalen.
Daarnaast heb je een laptop die waarschijnlijk is samengesteld met Vista als uitgangspunt qua software. Controleer dus goed of alle hardware wel qua drivers wordt ondersteunt door XP.
Anders ben je nog verder van huis.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Na drie maanden op GoT zou je trouwens moeten weten waar de EDIT-knop voor is... ;)

(ff een duit in het zakje doen :> )

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1