Toon posts:

planet/hetnet weigert mail aan gmx accounts ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat je tegenwoordig ook gmx.com adressen kunt afsluiten, maar alleen nog webmail: www.gmx.com. Maar ja, zolang de problemen met Planet/KPN niet zijn opgelost is GMX helaas geen optie meer, jammer genoeg want het was/is verder een prima emailprovider.

Verwijderd

Een eigen domein via Google Apps is de oplossing. Gaat de mail lekker via Google, inkomend en uitgaand. Kost je i.c.m. GoDaddy .com domein slecht 10 dollar per jaar en heb je je eigen domein en 4GB space via Google Apps. Niet gek toch? Dan mogen ze van mij wel een bannertje laten zien. En als je 40 dollar per jaar betaald (ofzoiets) dan is het advertentievrij.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
kleine update..

ik kreeg vandaag een mailtje op mijn gmx account dat vanaf het planet netwerk was verstuurd. Ik heb dus maar weer een testrun van 20 mails (eerst vier, na vijf minuten nog vier en de rest 30 minuten later) vanuit mijn planet webmail naar mijn gmx account verstuurd en wat bleek... Alles was succesvol ontvangen!

Is dit iets tijdelijks of zouden de problemen voorbij zijn? Ik heb zowieso het idee dat gmx andere spam maatregelen aan het nemen is, want mijn hoeveelheid dagelijkse spam lijkt de afgelopen dagen sterk gereduceerd...

Ik heb voor de zekerheid nog even wat willekeurige planet mailservers (zoals hpsmtp-eml15.kpnxchange.com [213.75.38.115]) ingevoerd op..
http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
.. maar hieruit blijkt dat deze servers nog steeds bij dezelfde partijen op de blacklist staan..

Kunnen jullie je bevindingen ook even neerzetten?

-edit-
Ik zit momenteel op m'n werk, dus kan ik via mijn webmail niet controleren over welke mailservers deze testmails zijn gevlogen... Ben zeer benieuwd of hier mailservers tussen zitten die geblacklist zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door scorpion303 op 15-02-2008 12:00 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

scorpion303 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:50:
\Is dit iets tijdelijks of zouden de problemen voorbij zijn? Ik heb zowieso het idee dat gmx andere spam maatregelen aan het nemen is, want mijn hoeveelheid dagelijkse spam lijkt de afgelopen dagen sterk gereduceerd...
Ik kreeg er ook net eentje door.

Ik ben het met je eens dat GMX wat aan de spam sleutelt. Ik kreeg er vroeger 2 per maand. Nu is het iedere dag wel raak. Het is dus sterk toegenomen Maar het blijft binnen de perken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik heb ook het gevoel dat mails weer binnen komen op gmx
kunnen anderen dit bevestigen?

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
assass schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:37:
ik heb ook het gevoel dat mails weer binnen komen op gmx
kunnen anderen dit bevestigen?
Ik vrees dat de rest inmiddels de overstap naar gmail heeft gemaakt en wij nog de enige overgebleven gmx-ers zijn! Ik kan vooralsnog alleen nog maar bevestigen dat het weer werkt!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik krijg weer email binnen van Hotmail en HetNet

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Yep het werkt weer al sinds 3 februari en het gaat nog steeds goed :)

Verwijderd

Ik lijk nu opnieuw een probleem te hebben, maar dan met mensen die met lycos mailen. Meer mensen hier dat probleem?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vergeet het maar weer. Gisteren kreeg ik netjes mail Planet->GMX terug

[ Voor 57% gewijzigd door Ortep op 09-04-2008 14:41 ]

Verwijderd

Ik kan en kon op mijn @gmx.net altijd prima mails van Planet ontvangen. Het kan zijn dat er periodes zijn waarin dit niet mogelijk was, want ik mail niet veel met Planet-gebruikers.

Wat ik wel weet is dat GMX inderdaad geen mail accepteert van mailservers zonder juiste RDNS-entry. Vandaar dat het niet mogelijk is met een particuliere internetverbinden mails van je eigen mailserver naar een GMX-account te versturen (tenzij je een externe SMTP-server gebruikt, maar dan kun je net zogoed geen mailserver draaien).

Het verbaast mij trouwens dat GMX-support überhaupt mails van Nederlandse gebruikers beantwoordt. Een GMX-Account is namelijk alleen te krijgen met een geldig Duits of Oostenrijks postadres (tenzij dat onlangs veranderd is).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:20:
Het verbaast mij trouwens dat GMX-support überhaupt mails van Nederlandse gebruikers beantwoordt. Een GMX-Account is namelijk alleen te krijgen met een geldig Duits of Oostenrijks postadres (tenzij dat onlangs veranderd is).
Ik heb dat email adres al zo lang dat dat nog geen punt was. Maar als het moet, ik heb een Duits adres. Ik heb ook een Planet adres, dus ik zie het met grote regelmaat mis gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:08:
Een eigen domein via Google Apps is de oplossing. Gaat de mail lekker via Google, inkomend en uitgaand. Kost je i.c.m. GoDaddy .com domein slecht 10 dollar per jaar en heb je je eigen domein en 4GB space via Google Apps. Niet gek toch? Dan mogen ze van mij wel een bannertje laten zien. En als je 40 dollar per jaar betaald (ofzoiets) dan is het advertentievrij.
Waarom hebben jullie niet gewoon mijn raad opgevolgd? Zijn jullie voorgoed van dit gezeik af... :+

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:34:
[...]

Waarom hebben jullie niet gewoon mijn raad opgevolgd? Zijn jullie voorgoed van dit gezeik af... :+
Omdat veranderen van email adres niet zo leuk is als je het al een jaar of tig in gebruik hebt. Zeker niet als het een 'handige' of 'mooie' naam heeft.

En trouwens, Gmail wordt tegenwoordig ook al op veel plaatsen geblokt. Omdat de captcha's gekraakt zijn sturen ze ook veel spam. Nog een jaar of 2-3 en je kan alleen binnen je eigen provider domain mail versturen

[ Voor 23% gewijzigd door Ortep op 09-04-2008 16:11 ]

Verwijderd

Hoe kan een mailadres wat op gmx eindigt nou mooi zijn? :)

Nog nooit iets van gemerkt. En spam naar de mailbox toe komt keurig in de spamfilter. Je kan daar tenminste ook nog zelf rondneuzen. Bij sommige providers kan je zelf niet in de spambox kijken met als gevolg dat soms goeie mails automatisch zijn verwijderd zonder dat je ze ooit hebt gezien.

Verwijderd

GMX blijft toch het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb. Gewoon lekker .exe's van 20MiB kunnen versturen. Geen gezeik. Zeer stabiel, hoge uptime.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:45:
GMX blijft toch het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb. Gewoon lekker .exe's van 20MiB kunnen versturen. Geen gezeik. Zeer stabiel, hoge uptime.
Geen gezeik, alleen komt het soms niet aan...

Maar ik hou er nu over op, succes ermee!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 11:37
Wat ik wel weet is dat GMX inderdaad geen mail accepteert van mailservers zonder juiste RDNS-entry.
Is dat zo? Volgens mij is GMX hier juist soepel mee. Ik heb een mail relay op mijn eigen domein, die inderdaad geen mail accepteert van servers zonder of met foute reverse DNS, en het wil nog wel eens gebeuren dat mensen mij daardoor geen mail kunnen sturen. Zo heb ik tiscali al eens hun mailconfiguratie laten verbeteren, omdat ze het verprutst hadden. Maar in ieder geval, als ik dan zeg dat ze dan maar naar mijn gmx moeten sturen, dan werkt het altijd.

Als elke server trouwens zo streng zou zijn dat foute RDNS niet werkt, dan zou er heel wat spam gestopt worden. En het moet toch volgens de standaard, dus waarom niet...?

Verwijderd

halfgaar schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:58:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is GMX hier juist soepel mee. Ik heb een mail relay op mijn eigen domein, die inderdaad geen mail accepteert van servers zonder of met foute reverse DNS, en het wil nog wel eens gebeuren dat mensen mij daardoor geen mail kunnen sturen. Zo heb ik tiscali al eens hun mailconfiguratie laten verbeteren, omdat ze het verprutst hadden. Maar in ieder geval, als ik dan zeg dat ze dan maar naar mijn gmx moeten sturen, dan werkt het altijd.

Als elke server trouwens zo streng zou zijn dat foute RDNS niet werkt, dan zou er heel wat spam gestopt worden. En het moet toch volgens de standaard, dus waarom niet...?
"Ein Reverse DNS-Eintrag (FQDN) des einliefernden Servers muss vorhanden sein."

Zie: http://portal.gmx.net/serverrules
Pagina: 1 2 Laatste