planet/hetnet weigert mail aan gmx accounts ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Topicstarter
Een vraagje waar ik niet direct uit kom waar de fout zit: Ik merk dat alle mail die vanaf een planet/hetnet account wordt gestuurd naar m'n vaste @gmx.net emailadres wordt geweigerd. De verzender met een @planet/hetnet adres krijgt dan een bericht dat de mail niet verstuurd kan worden of de mail wordt gewoon verzonden - zonder tegenbericht - maar komt nooit aan en verdwijnt ergens. Ik heb m'n gmx.net- adres al 10 jaar, zonder problemen en mail vanaf bijv. chello,gmail etc. ontvang ik wel gewoon. Ook andere mensen met een gmx emailadres hebben ditzelfde probleem.

Ik neem aan dat planet/hetnet de veroorzaker van dit probleem is. (Of zou het toch gmx zijn ?)
Maar hoe maak je dat nu het beste duidelijk aan iemand binnen KPN, m.a.w. welke weg kun je het beste bewandelen ? De helpdesk van planet kon ik het probleem in ieder geval al niet duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Dus jij krijgt op jouw gmx.net adres geen mail van planet/hetnet klanten?
Dan zouden die mensen het beste even kunnen mailen met hun abuse afdeling.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 16:51
Gmx.net/de heeft servers van KPN op de blacklist staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

p.m. schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:27:
Gmx.net/de heeft servers van KPN op de blacklist staan.
En is daar een reden voor? Of zet gmx zomaar random servers op z'n blacklist?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
GMX zal wel te eigenwijs zijn om KPN er vanaf te halen. Er zijn ook nog enkele amerikaanse providers die weigeren KPN er vanaf te halen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235468

Ik heb het zelfde probleem en het schijnt zo te zijn dat NIET GMX de boel blocked maar juist hetnet (KPN) ik ontvang van hetnet, planet, adsl-surfen etc geen mail en de verzender ontvangt een failure.

Als je echter een mail aan KPN abuse stuurt krijg je een automatisch antwoord terug daaruit blijkt al dat GMX niet blocked maar dat KPN haar gebruikers niet toestaat om naar het GMX domein te mailen. Ik heb het ook aan onze syteem berheerder voorgelegt en deze bevestigde dat het probleem bij KPN ligt.

Ook heeft KPN inmiddels aan een hetnet gebruiker toegegeven dat GMX op hun blaclist voor uitgaande mail staat omdat er volgens KPN teveel spam via gmx gerelayed zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb zelf ook wel het idee dat er tussen Planet (KPN) en GMX iets aan de hand is. Ik kan wel sturen naar bedrijven die een mail adres ws bij KPN hebben, maar een antwoord krijg ik niet terug.

Als ik hetzelfde mailtje stuur via planet adres, dan krijg ik wel reactie, met erbij, ja daar hebben we al op gereageerd :)

Ga denk ik toch maar planet primair gebruiken

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat niet de omgekeerde wereld, zou het zo moeten zijn dat je dan in iedergeval geen kpn meer gebruikt zij zijnhet die de boel blokeren, ik snap best dat je in de tussen tijd je gmx niet wilt gebruiken omdat je weet dat je geen antwoord krijgt maar dien dan in iedergeval een klacht bij kpn in en gebruik en maak een tijdelijk ander adres aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Yep dat heb ik ook. En het is niet GMX die blokt. Je kan nl de totale spam filtering uitzetten en dan nog komt het vanuit Planet niet aant.

Dat is voor mij eerder een reden om planet niet meer te gebruiken. Blijkbaar bepalen zijn waar ik wel en geen mail heen mag sturen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14
Via xs4all (ook kpn) krijg ik mijn gmx mail gelukkig wel binnen!

[ Voor 8% gewijzigd door joep meloen op 05-10-2007 19:56 ]

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Als onze klanten met "problemen met het versturen van email" of "emails die niet aankomen" zitten toevalligerwijs bij Planet. Het gaat om meer dan 10 in de afgelopen paar jaar. Ons advies is altijd simpel: een andere ISP kiezen. XS4ALL is ook KPN dochter, maar daarmee heb je nooit gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb het net weer eens getest vanuit Planet naar GMX. Ik kreeg het volgende terug:

From: postmaster@kpnxchange.com [mailto:postmaster@kpnxchange.com]
Sent: Friday, 05 October, 2007 19:56
To: ......@planet.nl
Subject: Delivery Status Notification (Delay)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
....@gmx.net

Het probleem is dus niet dat GMX ze weggooit. Anders zou de postmaster van KPN dit bericht niet genereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:42
[b][message=28849438,noline]XS4ALL is ook KPN dochter, maar daarmee heb je nooit gezeik.
Kpn heeft inderdaad aandelen in XS4ALL. Voordat zij deze 'kregen' werd echter eerst afgesproken dat kpn zich niet zou bemoeien met xs4all, en dat deze enkel de schulden/winsten van xs4all zou delen.

Dit in tegenstelling tot providers van hetnet, waarbij de infrastructuur in feite gewoon volledig is gefuseerd met die van kpn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Ortep schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:12:
Ik heb het net weer eens getest vanuit Planet naar GMX. Ik kreeg het volgende terug:

....@gmx.net

Het probleem is dus niet dat GMX ze weggooit. Anders zou de postmaster van KPN dit bericht niet genereren
Het is gewoon een blacklist-probleem. Zolang GMX niet KPN van de lijst afhaalt zal er weinig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Ortep schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:41:
Yep dat heb ik ook. En het is niet GMX die blokt. Je kan nl de totale spam filtering uitzetten en dan nog komt het vanuit Planet niet aant.

Dat is voor mij eerder een reden om planet niet meer te gebruiken. Blijkbaar bepalen zijn waar ik wel en geen mail heen mag sturen
Het is wel GMX die blokt. Je mail komt nooit bij hun spamfilter aan omdat het aan de voorkant al tegengehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Yucko

One clown to rule them all !

Ortep schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:12:

....@gmx.net

Nou, die zut kreeg ik ook van onze interne mailserver toen Planet ineens besloot dat alleen nog maar via hun SMTP servers gemailed mocht worden :r Als je maar lang genoeg wacht krijg je een bericht dat het uiteindelijk niet gelukt is om de mail te versturen.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JaJoah schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:40:
Nou, die zut kreeg ik ook van onze interne mailserver toen Planet ineens besloot dat alleen nog maar via hun SMTP servers gemailed mocht worden :r Als je maar lang genoeg wacht krijg je een bericht dat het uiteindelijk niet gelukt is om de mail te versturen.
Jep, die foutmelding kreeg ik net ook. Maar ik stuur wel via hun smtpserver. Dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus dan zou het probleeem toch bij gmx liggen doordat ze planet/hetnet blacklisten? Ik heb op de site van gmx wel zitten zoeken naar een contact-formulier waarmee je dit soort problemen aan hun kunt doorgeven, maar het enige wat ik kan vinden zijn onwijs dure helpdesknummers. Misschien dat iemand een link kan vinden op de gmx-site waar je ook schriftelijk klachten kunt doorgeven. In het verleden reageerden ze in ieder geval snel en deskundig op problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bij gmx een melding gemaakt, login op webmail dan Hilfe (rechts boven in) dan kom je op de FAQ site en dan rechts bijna onder, Sie wollen eine Straftat melden? daar kun je een melding maken of bel

GMX GmbH
Frankfurter Ring 129
80807 München

Tel. 089-143 39 0
Fax. 089-143 39 100

gmx@gmx-gmbh.de

PS. KPN heeft onze systeem beheerder medegedeelt dat KPN :( de boel tegenhoudt totdat GMX bij hun een verzoek indiend om van de blacklist af te komen. MAW GMX mailen bellen dat ze actie ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt !! :) Ik ga GMX even mailen en evt. bellen als het niet helpt. Als meer mensen even mailen dan gaan ze hopelijk nog eerder in actie komen

Hieronder even mijn mailje aan gmx@gmx-gmbh.de

Sehr verehrter Leser,

Bitte entschuldigen Sie mein Deutsch ( bin Hollaender ;). Es geht um folgendes: Der groesste Internetprovider in Holland , KPN , hat das Gmx-maildomain auf der schwarzen Liste gesetzt. Das bedeutet das Menschen mit einem Emailadres das endet auf @planet.nl , @hetnet.nl , @kpn.nl - und vielleicht noch mehrere - NICHT mehr mailen koennen nach einer gmx.de oder gmx.net adresse, weil KPN ( der mehr als 50% des Internetmarktes in den Niederlanden versorgt) GMX nicht (mehr?)
vertraut ( spamrelayer ??)

In der Vergangenheit habe ich niemals Problemen empfunden um Mail auf meine gmx-adresse zu empfangen, auch nicht von KPN adressen.

Weil mir mein GMX emailadresse sehr lieb ist und ich auch seit vielen Jahre sehr dankbar davon gebrauch mache, moechte ich Ihnen folgendes fragen:

KPN hat geantwortet das GMX bei KPN eine Bitte tun muss um GMX von der Blackliste wieder weg zu holen. Koennen Sie bitte so eine Bitte an KPN machen , damit GMX wieder vollstaendig via email erreichbar ist, auch fuer KPN-kunden aus Holland ??

Ich danke Ihnen sehr herzlich fuer Ihre Zeit und ihre Muehe !!

mit freundlichen Gruessen

Rob *******
Niederlande

kundennummer: ******

www.kpn.nl

[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 117252 op 06-10-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 23:13
Vaak is het zo dat als de verzendende partij zelf aangeeft dat ze geen mail kan sturen en het nog enige tijd probeert om alsnog te verzenden naar de ontvangende partij, dat de ontvangende partij of niet bestaat of dat deze berichten weigert. Topicstarter liet geen foutmeldingen of logs zien, maar de foutmelding die eerder getoond werd geeft aan dat gmx mail vanaf kpnexchange niet ge-accepteerd wordt.

Het lijkt er dus eerder op dat GMX berichten blokkeert vanaf KPN, ik heb ook een gmx-adres en in het verleden werd ook mail vanaf mijn studentenmail geweigerd en ook mail van sommige kennissen en vrienden, vaak duurt dat een week en dan werkt het weer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt een beetje een welles nietes spelletje. KPN zegt ze blokeert een forum lid zegt van niet het is GMX.

Laten we de handen in een slaan en zowel KPN als GMX verzoeken ervoor te zorgen dat het in orde komt.

Wat betreft het werkt vanzelf weer, helaas soms wel maar vaker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even met http://www.mxtoolbox.com/ gekeken of nu GMX bij KPN of KPN bij GMX op de blacklist staat probeer maar eens zelf

kpnxchange.com
gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 235468 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:42:
Ik heb nog even met http://www.mxtoolbox.com/ gekeken of nu GMX bij KPN of KPN bij GMX op de blacklist staat probeer maar eens zelf
En wat was jouw resultaat? Volgens mij kun je daarmee alleen maar algemene blacklists controleren en niet de specifieke blacklists van GMX en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een heel aardig resultaal van de toolbox als je een SMTP diagnostics doet van Planet

RESULT: mail.kpnxchange.com
Banner: cpsmtp-he01.kpnxchange.com mailhost.kpnxchange.com Sun, 7 Oct 2007 14:54:04 +0200 [109 ms]
Connect Time: 0.141 seconds - Good
Transaction Time: 2.859 seconds - Good
Relay Check: OK - This server is not an open relay.
Rev DNS Check: Reverse DNS FAILED! This is a problem.
GeoCode Info: Geocoding server is unavailable

Bij GMX gaat dat wel goed

RESULT: mail.gmx.net
Banner: mail.gmx.net GMX Mailservices ESMTP {mp019} [391 ms]
Connect Time: 0.125 seconds - Good
Transaction Time: 2.188 seconds - Good
Rev DNS Check: OK - 213.165.64.21 resolves to mail.gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep, kun je in leken taal uitleggen wat dit betekend kan ik hier iets mee richting KPN of GMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 235468 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:10:
Ortep, kun je in leken taal uitleggen wat dit betekend kan ik hier iets mee richting KPN of GMX
Richting KPN.

Heel veel blacklisten worden veroorzaakt door geen goeie reverseDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik ken dit probleem ook, maar het vreemde is dat het niet bij alle gmx adressen het geval is. Vaak werkt een gmx.net wel, maar een gmx.de niet. Ik neem dan ook aan dat dit bij KPN ligt, en niet bij GMX.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ow wat fijn om wat mede slachtoffers te vinden
ik ben altijd erg tevreden met gmx maar dit is echt heel vervelend
gebruik al jaren met tevredenheid gmx

maar sindsdien krijg ik melding van familieleden, opdrachtgevers en professoren op de universiteit dat ze mijn e-mails steeds terug krijgen

echt heel vervelend, want het betreft toevallig familie die ik al heel lang niet meer gesproken of gezien had, een goed betaalde php-opdracht en een belangrijke uitslag aangaande m'n scriptie

melden bij gmx helpt niks
heb al tijden aan dat 089 nummer gehangen, maar ze leveren alleen service op hun service nummer en die kan je niet bereiken vanaf nederland

ook op mails reageren ze niet

ik overweeg nu na jaren tevredenheid een nieuw primair mailadres te nemen

wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het probleem zit niet bij GMX maar bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Ortep schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:58:
Het probleem zit niet bij GMX maar bij Planet.
Het probleem zit niet bij Planet maar bij GMX.
Nietes!
Welles!
Nietes!
Welles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ortep schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:04:
Een heel aardig resultaal van de toolbox als je een SMTP diagnostics doet van Planet

RESULT: mail.kpnxchange.com
Banner: cpsmtp-he01.kpnxchange.com mailhost.kpnxchange.com Sun, 7 Oct 2007 14:54:04 +0200 [109 ms]
Connect Time: 0.141 seconds - Good
Transaction Time: 2.859 seconds - Good
Rev DNS Check: Reverse DNS FAILED! This is a problem.
Op basis hiervan kun je niet concluderen dat KPN het fout doet.
Je weet namelijk helemaal niet of de server [195.121.6.20] überhaupt
een rol speelt in het verzenden van e-mail van hetnet of planet.

En als je op diezelfde toolbox gewoon planet.nl intikt
of hetnet.nl, dan wordt er geen enkel probleem gemeld.

RESULT:mail.wxs.nl
Banner:hpsmtp-eml04.kpnxchange.com kpnxchange.com Tue, 9 Oct 2007 21:29:44 +0200 [453 ms]
Connect Time:0.125 seconds - Good
Transaction Time:17.938 seconds - Not good!
Relay Check:OK - This server is not an open relay.
Rev DNS Check:OK - 195.121.6.51 resolves to mail.wxs.nl
GeoCode Info:Geocoding server is unavailable

Maar dat komt voornamelijk doordat die toolbox uitgaat van het te simpele model dat dezelfde server die de binnenkomende mail ontvangt, ook de uitgaande mail afhandelt; bij grote(re) providers is dat eerder uitzondering dan regel.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Wat kunnen er (met z'n allen) aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hieronder het antwoord dat Het Net stuurde aan een kennis van me die bij de helpdesk had geklaagd over het niet aankomen van @hetnet-email op mijn gmx.net account: ;)

----------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

De blokkade waar u naar refereerd wordt niet veroorzaakt door Het Net/KPN of Planet maar door de ontvangende Server GMX. Blokkeren van providers wordt alleen gedaan op inkomende e-mail verkeer.

Wanneer e-mailberichten niet aankomen bij de geadresseerde, krijgt de verzender normaal gesproken een bericht terug van de mailserver met daarin de reden waarom het bericht niet kon worden afgeleverd. In dit e-mailbericht vindt u een overzicht van de mogelijke oorzaken.

(...)

Tot slot
Als al het bovengenoemde niet van toepassing is, is het mogelijk dat het bericht onderweg problemen is tegengekomen. Zo kan het in bijzondere gevallen meerdere dagen duren voordat een bericht aankomt. Aangezien e-mailberichten onderweg doorgegeven worden door servers van andere netwerken, kan Het Net hierop geen invloed uitoefenen.

Met vriendelijke groet,

Het Net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kan iemand die Het Net of Planet heeft niet even een mail sturen naar iemand die een GMX account heeft en kijken wat je dan terugkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik ken iemand met extensie @irepair.nl en een docent van m'n universiteit (@fsw.eur.nl) die problemen hebben mijn mailbox van gmx te bereiken,..

zeg ik problemen? ik bedoel dat het gewoon echt niet kan/lukt

maar dat kan toch niks te maken hebben met iets dat bij hetnet/planet/kpn ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lees http://portal.gmx.net/serverrules eens en bekijk wat je er als gmx-klant zelf aan kunt doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb dezelfde problemen ondervonden... Welliswaar enkele maanden geleden, maar het lijkt dezeflde oorzaak te hebben als de zaken die hier besproken worden.... Mailttjes vanaf planet.nl werden niet bij gmx-adres 1 ontvangen, maar wel op gmx-adres 2... Zelfs als het één mail met twee gmx-adressen betrof ging het four.. Ik heb de foutmeldingen opgevraagd en hieronder bijgevoegd... Ze zijn echter wel anders dan bij jullie. Verder zijn de problemen soms weken weer weg om dan opeens weer terug te keren....

Your message

To: <<knip>>
Subject: FW: Delivery Status Notification (Delay)
Sent: Tue, 10 Jul 2007 15:37:35 +0200

did not reach the following recipient(s):

<<knip>>@gmx.net on Tue, 10 Jul 2007 21:40:12 +0200
Could not deliver the message in the time limit specified.
Please retry or contact your administrator.
<hpsmtp-eml19.kpnxchange.com #4.4.7>
----------------------------------------------------------------
----------

Your message

Subject: FW: Undeliverable: RE: <<knip>>
Sent: Tue, 10 Jul 2007 15:37:18 +0200

<<knip>>@gmx.net on Tue, 10 Jul 2007 21:40:12 +0200
<hpsmtp-eml19.kpnxchange.com #4.4.7>
----------------------------------------------------------------
---------
our message

Subject: RE: <<knip>>
Sent: Tue, 10 Jul 2007 15:39:18 +0200

<<knip>>@gmx.net on Tue, 10 Jul 2007 21:44:45 +0200
<hpsmtp-eml18.kpnxchange.com #4.4.7>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
scorpion303 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:17:
Dat is lekker algemeen. Als de SMTP servers (van Het Net / Planet) geen echte reden geven, wordt het wel heel lastig de oorzaak te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou, in zoverre helpt het dat hier de verzendende e-mail server wordt weergegeven.
Als je hpsmtp-eml18.kpnxchange.com en hpsmtp-eml19.kpnxchange.com checkt,
dan komt daar keurig een PTR record uit. Dus het bovengenoemde reverse DNS probleem
is niet het issue

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Het probleem is gmx vindt dat er te veel mail vanuit het kpn-domein komt naar niet bestaande gmx-adressen. Daardoor accepteert gmx steeds voor een x tijd geen mail van kpn-servers. Kpn heeft een behoorlijk aantal outbound mailservers, dus je kan geluk hebben en er net 1 treffen die wel geaccepteerd wordt. Beter nog kunnen gmx en kpn het gesprek aangaan om wat voor soort spam/mail het gaat, zodat dat opgelost kan worden. Het gaat om 2 grote partijen, dan ben je niet gebaat bij blokkades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

de problemen houden nog steeds stand? nog iemand met ervaringen recentelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende geprobeerd, geen enkel kennis met een kpn, planet, adsl-surfen of hetnet email adres komt er door. Als ik echter een mail stuur naar abuse@kpn.nl of een krijg ik keurig een automatisch antwoord van dit adres die komt er dus wel door. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de handdoek maar in de ring gegooid en ben overgestapt naar een ander primair emailadres. Wel zonde, want ik heb jaren heel veel plezier gehad van het gmx.net adres; geen gedoe als je weer eens van internet provider veranderde, het emailadres bleef altijd hetzelfde.

Misschien nog een tip voor iemand die goedkoop een domeinnaam en mailhosting zoekt: Bij o.a. name.com kun je nu ook je (nieuwe) domeinaam gratis koppelen aan Google Apps, waardoor je o.a. gmail -faciliteiten op je eigen domein krijgt. Stel dat je bijv. het domein example.org bij hun registreert, dan kun je daar nu ook 100 gmailadressen met de extensie example.org bij krijgen. Toch wel reuze handig als je je toch een beetje een "gepersonaliseerd' emailadres wilt, in plaats van het standaard gmail.com of hotmail.com etc.Verder kun je ook oa. gratis een homepage eraan koppelen mbv google page creator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 12:42
Even een kick, dit heeft blijkbaar weinig met GMX te maken.

Zit zelf ook via planet internet en krijg dus nu ook mailtjes terug.
Die bijvoorbeeld naar een email adres van XX@cox.net of
comcast gestuurd zijn.

Ook allemaal van : postmaster@kpnxchange.com <postmaster@kpnxchange.com>

1 van de problemen is tegenwoordig, dat XXX@wxs.nl en XXX@planet.nl vaak gebruikt worden als fake afzender :/

[ Voor 16% gewijzigd door bangkirai op 23-10-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik ontving laatst opeens wel van iemand n mailtje die eerder mij aangaf alles gerebounced te krijgen

toeval?

of zou er iets veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, het is inderdaad toeval ik heb het zelfde gehad, Ik heb nu alle filters bij gmx uitstaan maar niets lijkt te helpen. Het begint steeds vervelender te worden aangezien het gross van onze relaties bij de kpn zitten. En na het lezen van alle berichten kan ik niet anders dan concluderen dat kpn het probleem is en niet gmx. Hoe het ook zei ik heb er weinig vertrouwen in dat het goed komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

planet schrijft:

Hartelijk dank voor uw bericht.

In antwoord op uw vraag kunnen wij u meedelen dat wij op dit moment geen storing hebben openstaan aangaande het mailen naar specifieke domeinen danwel gmx.com. In oktober hebben wij kort na elkaar tweemaal dezelfde storing gehad waarbij niet gemaild kon worden naar sommige grote Freemail domeinnamen. Deze storing is inmiddels echetr opgelost.
Wanneer u onverhoopt toch nog problemen ondervindt dan adviseren wij u in antwoord op dit bericht als voorbeeld een header van een bericht dat terugkomt mee te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en heb je ze nog een berichtje gestuurd dat het gaat om gmx.net en niet gmx.com zoals in het antwoord van planet, met een bij behorende header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik heb geen header,.. zelf krijg ik nooit mails terug omdat ik geen planet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zombietje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 17:00
Ik loop tegen een ander mailprobleem aan bij KPN /Planet
Mail gestuurd aan mijn planet account komt zeek vaak niet aan.
Echter de versturende kant krijgt ook geen mail dat er niet af te leveren zou zijn
Dit lijdt nu al regelmatig tot problemen met veel weles/nietes verhalen
Dezelfde mail gestuurd aan mijn sub account (TMFWEB)komt wel aan
dit heb ik uitgeprobeerd door zelf van buitenaf een mail aan beide adressen tegelijk te sturen
de ene binnen een minuut binnen de andere nooit meer gezien
Weet iemand hier de oplossing van?
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 12:42
Kijk trouwens dan is bij je webmail.

Veel gefilterde troep staat wel in je webmail en soms komen daar dus ook normale emails bij.
Die moet je dan switchen naar veilige afzender. (vraag me niet welke optie precies, kan me pagina ff niet voor de ogen halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
edit.. niet relevant.. mijn excuses

[ Voor 101% gewijzigd door scorpion303 op 31-10-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We dwalen af graag alleen reacties over KPN die het vertikt mail aan gmx door te sturen, voor andere problemen graag een nieuwe topic starten
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb zelf Planet en heb twee gmx.net accounts. Ik kwam er toevallig achter 2 maanden geleden. Ik gebruik namelijk berichtregels om bepaalde berichten door te sturen naar m'n andere gmx.net account. En deze werd gebounced. Ik kreeg de volgende headers terug:

Oorspronkelijk bericht.
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: postmaster@kpnxchange.com [mailto:postmaster@kpnxchange.com]
Verzonden: woensdag 25 juli 2007 22:22
Aan: xxxxxxxx@planet.nl
Onderwerp: Delivery Status Notification (Delay)

xxxxxxxx@gmx.net
Met als bijlage Details van het bericht:
Reporting-MTA: dns;hpsmtp-eml15.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;hpsmtp-eml07.kpnxchange.com
Arrival-Date: Wed, 25 Jul 2007 19:18:54 +0200

Final-Recipient: rfc822;xxxxxxx@gmx.net
Action: delayed
Status: 4.4.7
Will-Retry-Until: Thu, 26 Jul 2007 01:18:54 +0200
En een dag later het volgende bericht (nadat hij het opnieuw geprobeerd heeft).
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: System Administrator [mailto:postmaster@kpnxchange.com]
Verzonden: donderdag 26 juli 2007 4:38
Aan: xxxxxx@planet.nl
Onderwerp: Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure)

Your message

To: xxxxxxx@gmx.net
Subject: FW: Delivery Status Notification (Delay)

xxxxxxx@gmx.net on Thu, 26 Jul 2007 04:37:31 +0200
Could not deliver the message in the time limit specified. Please retry or contact your administrator.
<hpsmtp-eml11.kpnxchange.com #4.4.7>
Met als bijlage Details van het bericht:
Reporting-MTA: dns; CPEXBE-EML14.kpnsp.local

Final-Recipient: RFC822; xxxxxxxxxx@gmx.net
Action: failed
Status: 4.4.7
X-Supplementary-Info: <hpsmtp-eml11.kpnxchange.com #4.4.7>
X-Display-Name: xxxxxxxxx@gmx.net
Zoals je kunt zien heb ik het eerste gedocumenteerde probleem sinds 26-juli, moet er bij vermelden dat die berichtregels van mij 1á2 keer in de maand iets doorsturen. Dus niet dagelijks.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heb je dit doorgespeeld naar KPN en GMX.

Niet dat ik denk dat het helpt, op mijn melding heb ik bij zowel KPN als GMX nul reactie gehad. Maar wie weet als meerdere mensen het probleem raporteren dat er dan toch iets gedaan wordt.

Al heb ik wel heeeeeeeel erg mijn twijfels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb het gemeld bij m'n interne bron. Het schijnt zo te zijn dat KPN op de blacklist staat bij GMX.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 235468 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:15:
We dwalen af graag alleen reacties over KPN die het vertikt mail aan gmx door te sturen, voor andere problemen graag een nieuwe topic starten
:)
Nee, we hebben het over gmx die het vertikt om mail van kpn te accepteren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 09:22
Op werk hebben we precies hetzelfde probleem net opgelost, mail dat via de kpnxchange.com binnenkomt (oa hetnet, wxs, planet) komen vertraagd of soms helemaal niet aan. Bleek in ons geval te liggen aan de Trend Micro IMSS 5 (Interscan Messaging Security Suite). Als je daar de optie network Reputation uitzet is het probleem verholpen (deze checked ip adres bij "grote" providers). Helaas kan je daar weining aan instellen (uit/ of aan)

Het ligt dus aan de spam/virusscanner van de smtp gateway bij de ontvangende partij, wellicht gebruikt GMX ook de TrendMicro IMSS, maar of ze de network reputation daarvoor uitzetten......
:? succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand die mij kan vertellen wáár ik over dit probleem een klacht kan indienen?
Kan helemaal geen mailadres van GMX vinden op hun site. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

kan niet

gmx is onbereikbaar, tenzij je in duitsland woont en met dat service nummer (0900 ofzo) kan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Hmmz, lekker dan. :(
Anyway, thanks voor je reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
GMX communiceert al niet met KPN waarom de mailservers geblocked worden, dus de kans dat ze dan wel reageren op een individuele email acht ik nog kleiner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Dat wordt dat maar een overstap naar Gmail. Helaas... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239165

ik heb sinds vandaag juist dat ik met gmx.net niet meer naar hotmail- en live-accounts kan mailen. met xs4all lukt dit wel gewoon, dus het kan niet een IP blokkering zijn lijkt mij. Dit is de foutmelding die ik terug krijg:

Hi. This is the qmail-send program at mail.gmx.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@live.nl>:
Connected_to_65.54.245.104_but_sender_was_rejected./Remote_host_said:_550_SC-004_Mail_rejected_by_Windows_Live_Hotmail_for_policy_reasons._A_block_has_been_placed_against_your_IP_address_because_we_have_received_complaints_concerning_mail_coming_from_that_IP_address._If_you_are_not_an_email/network_admin_please_contact_your_E-mail/Internet_Service_Provider_for_help._Email/network_admins,_we_recommend_enrolling_in_our_Junk_E-Mail_Reporting_Program_(JMRP),_a_free_program_intended_to_help_senders_remove_unwanted_recipients_from_their_e-mail_list:_http://postmaster.live.com/

Ik heb dit probleem dus alleen bij gmx. Nog meer van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Net mail gestuurd naar hotmail via xs4all server met als afzender een gmx-adres --> Geen probleem.
Via webmail Gmx geeft het echter dezelfde foutmelding.
Kortom, GMX wordt steeds meer een ramp. ;(

Zie ook: Windows live mail account blokkeert planet mail?

[ Voor 15% gewijzigd door Plucky op 17-11-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95635

Zelfde probleem hier met GMX.....ik kan ook niet meer naar hotmail en live mail mailen......wil MS ons zo dwingen over te stappen?

004_Mail_rejected_by_Windows_Live_Hotmail_for_policy_reasons._A_block_has_been_placed_against_your_IP_address_because_we_have_received_complaints_concerning_mail_coming_from_that_IP_address._If_you_are_not_an_email/network_admin_please_contact_your_E-mail/Internet_Service_Provider_for_help._Email/network_admins,_we_recommend_enrolling_in_our_Junk_E-Mail_Reporting_Program_(JMRP),_a_free_program_intended_to_help_senders_remove_unwanted_recipients_from_their_e-mail_list:_http://postmaster.live.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 95635 op 17-11-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plucky schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:21:
Net mail gestuurd naar hotmail via xs4all server met als afzender een gmx-adres --> Geen probleem.
Dat lukt mij dus ook niet. Je bedoelt gewoon vanuit Outlook, via xs4all en dan als afzender je gmx account? Nope, hier niet.

Ik heb inmiddels van hotmail een antwoord: 2 trouwens, ik had hem 2x ingestuurd.

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Hotmail.

Mijn naam is Stefan en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het niet kunnen ontvangen van berichten van gmx.net, omdat deze berichten als spam worden gezien. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Dit probleem is ons bekend, maar de actie om het op te lossen, ligt bij de systeembeheerder van gmx.net.

De systeembeheerder van gmx.net dient zich te wenden tot

http://postmaster.live.com/Troubleshooting.aspx

en daar de verdere instructies te volgen om berichten vanuit zijn domein als 'veilig' aan te laten merken.

Bedankt dat je Windows Live Hotmail gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Beste Windows Live Hotmail gebruiker,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Support.

Mijn naam is Laura en ik begrijp dat je problemen ondervindt met de samenwerking tussen een niet-Hotmail domein en Windows Live Hotmail. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Om een vlot verkeer tussen jou domein en de Hotmail Service te bekomen behoef je een geldig Sender ID en Sender Score Certified E-mail te hebben.

Meer informatie hierover kan je bekomen op:

http://postmaster.live.com

Bedankt dat je Windows Live gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Laura
Windows Live Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt het weer, van gmx naar live en hotmail, na ontvangen van onderstaande mail.

Liebes GMX-Mitglied,

das von Ihnen beschriebene Problem ist uns bereits bekannt.
Wir arbeiten bereits mit Hochdruck an einer Lösung.
Bitte entschuldigen Sie die Schwierigkeiten und haben Sie noch ein wenig Geduld.

Mit freundlichen Grüßen

Kaspar Brandner
GMX-Support-Team

GMX GmbH
Sitz: Frankfurter Ring 129, 80807 München
Amtsgericht München HRB 144261

Geschäftsführer: Eva Heil, Achim Weiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je je orginele brief aan gmx ook posten dan kunnen wij het kpn probleem aan het juiste adres sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik heb ook maar weer een poging gewaagd om dit probleem op te pakken.. Heb inmiddels mailtjes gestuurd naar alle abuse, spam, postmaster enz.. adressen die ik van gmx kon vinden en heb ook enkele webformulieren op de site gebruikt (die daar waarschijnlijk niet voor bedoeld waren). Ik ben alleen bang dat mijn gebrekkige kennis van de duitse taal weinig bijdraagt aan een spoedige oplossing..

Twee voorstellen...

Is iemand in staat om dit probleem (gmx blokkeert ten onrechte alle mail van het *.kpnxchange.com domein en mist daardoor de mailtjes van 1 a 2 miljoen KPN gebruikers) goed in het Duits te vertalen en die tekst hier neer te zetten? Dan kunnen we dat weer gebruiken in onze communicatiepogingen richting gmx..

Komt er iemand toevallig ooit nog een keertje in duitsland die in staat is om dat peperdure helpdesknummer te bellen en in het duits uit te leggen wat de problemen zijn? Ik ben best bereid om een bijdrage van een eurootje of 20 te doneren aan evt. telefoonkosten...

Mocht dit niet gaan werken, dan moet ik op zoek naar een goed alternatief.. Iemand nog tips voor een goede emailprovider met pop3-toegang tot je mailbox?

[ Voor 0% gewijzigd door scorpion303 op 21-11-2007 11:10 . Reden: typolio ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wel wel een poging wagen ,maar let wel: het is een POGING ;)

Sehr verehrter Leser,

Hierbei moechte ich Ihnen aufmerksam machen auf folgendes Problem: Viele GMX-Kunden in den Niederlanden mit einer @gmx.net Adresse empfinden Probleme mit der Empfang von Emails mit als herkunft "kpnplanet.com" , dass heisst in der Praxis dass Sie kein Mail mehr empfangen koennen von Emaildressen die z.B. enden auf @planet.nl , @hetnet.nl oder @kpnplanet.nl.
Weil KPN der groesste Internetprovider und damit auch Emailprovider in den Niederlanden ist, sind viele GMX -kunden hier in Holland von dieses Problem betroffen.

Ich, und mit mir viele (uebrigens zufriedene) GMX Kunden hier in Holland moechten Ihnen freundlich aber sehr dringend bitten um KPN/PLANET ( KPN-exchange) von der schwarzen Liste bij GMX Deutschland zu entfernen, damit wieder ein ungestoerter Emailverkehr mit KPN, Planet und Hetnet Kunden stattfinden kann. Denn jetzt is unser GMX-net account nur sehr beschraenkt nutzbar wegen dieser blacklistung von KPN und das ist sehr schade weil GMX sich seit vielen Jahren als ein sehr verlaessiger Emailprovider erwiesen hat.

In der Hoffung und Erwartung dass Sie dieses Problem so schnell wie moeglich wieder beheben koennen, verbleibe ich, mit freundlichen Gruessen,

Prins Bernhard

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop echt dat je aktie positief resultaat mag hebben !! Ik gebruik(te) gmx al bijna 10 jaar. Maar door al de problemen heb ik via name.com nu voor een klein bedrag een eigen domeinnaam geregistreerd en daaraan gratis .Google Apps gekoppeld en dan heb je 200 emailboxen met elk 5 GB en ook een homepage onder je eigen persoonlijke domeinnaam. Kosten eerste jaar: 5,99 dollar ( 4 euro) en voor elk volgende jaar 7,99 dollar. Ben nu wel blij dat ik die overstap heb gemaakt, omdat m'n primaire emailadres nu ook veel persoonlijker is: rob@xxxxxxxxx.com

Anoniem: 52637

zullen we hier maar een praatgroep voor ex-gmx gebruikers oprichten? snik snik...... :'(
gmail here we come....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet dat ik er veel vertrouwen in heb maar niet geschoten altijd mis, dus heb ik de brief van robbiesan naar gmx gestuurd. Wie weet, als iedereen dat nu doet bestaat misschien de kans dat er wat gebeurd

<+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Ik had geen zin meer om me langer te ergeren en heb maar een extra domeintje geregistreerd...
Jammer dat het zo moet aflopen met GMX, heb er altijd met veel plezier en gemak gebruik van gemaakt. GMX --> RIP? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 235468 schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:50:
niet dat ik er veel vertrouwen in heb maar niet geschoten altijd mis, dus heb ik de brief van robbiesan naar gmx gestuurd. Wie weet, als iedereen dat nu doet bestaat misschien de kans dat er wat gebeurd

<+:)
Ik ga de brief ook sturen. Dan maar per snail-mail en de kosten van 2 postzegels:

GMX Kundenservice
Postfach 18 02 28
D-66479 Zweibrücken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 117252 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:50:
Ik wel wel een poging wagen ,maar let wel: het is een POGING ;)
Thanks voor het opstellen van de brief! Jouw Duits is duidelijk van een hoger niveai dan het mijne! Ik heb deze tekst inmiddels al op verschillende elektronische manieren richting gmx verstuurd en zal het ook nog wat keren proberen via de normale post.. Geen idee of het helpt, maar het is in ieder geval beter dan niks doen...

• halfgaar
  • Laatst online: 20-03 21:19
Whois info van het gmx.net domein:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tech-c-firstname:                Achim
tech-c-lastname:                 Weiss
tech-c-organization:             GMX GmbH
tech-c-street1:                  Frankfurter Ring 129
tech-c-pcode:                    80807
tech-c-city:                     Muenchen
tech-c-ccode:                    DE
tech-c-phone:                    +49.89143390
tech-c-fax:                      +49.8914339100
tech-c-email:                    hostmaster@gmx-gmbh.de

Een vanuit Nederland bereikbaar telefoonnummer dus. Ik heb zelf al gemaild naar het hostmaster adres (zouden ze het expres geen postmaster noemen om veel lastige mails te voorkomen...?), maar ik heb niets terug gekregen. Ik zal nog eens een mail sturen; ik heb namelijk door dit topic een beter idee gekregen van wat het probleem is. En ik vind dat dat gewoon kan in het Engels.

De KPN server in kwestie is bij mij trouwens hpsmtp-eml12.kpnxchange.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

dat telnummer heeft geen effect

kan iemand anders wat faxjes die kant op doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb KPN mailtjes ontvangen joepie, zou het dan toch helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Krijgen andere mensen ook weer mail van KPN? Ik moet zelf nog even resultaat afwachten van een test die iemand gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik heb zojuist vanaf webmail.planet.nl 4 afzonderlijke mailtjes naar mijn eigen gmx-account verstuurd... Ik zie ze na zo'n vijf minuten wachten nog steeds niet opduiken bij gmx.. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zet voor de zekerheid je spam filters bij GMX uit een paar van mijn ontvangen kpn mailtjes zaten in de spambox bij GMX op basis van global anti spam list van gmx. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb er gisteren 4 geprobeerd. Die kwamen gewoon retour als undeliverable. Die hebben de spambox van GMX niet eens gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Die vier van mij zijn ook allevier niet bezorgd... Eerst een delay melding en vervolgens undeliverable..

hpsmtp-eml12.kpnxchange.com
hpsmtp-eml13.kpnxchange.com
hpsmtp-eml15.kpnxchange.com
hpsmtp-eml18.kpnxchange.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik kreeg ook te horen dat de pogingen niet gelukt waren.

Ik geef het op. GMX gaat het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Daar denk ik ook aan. Maar nu welke?

1) Ik wil wel POP of nog liever IMAPS
2) Ik wil onafhankelijk zijn van van een ISP

Gmail vind ik minder omdat ze gewoon toegeven dat ze je mail doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Ortep schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:13:
Daar denk ik ook aan. Maar nu welke?

1) Ik wil wel POP of nog liever IMAPS
2) Ik wil onafhankelijk zijn van van een ISP

Gmail vind ik minder omdat ze gewoon toegeven dat ze je mail doorspitten.
Euhm, eigen domeintje bij een willekeurige provider dan maar lijkt me.
Kost je twee tientjes per jaar en dan ben je van alle gez*ik af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ikzelf heb een domein met e-mail forwarding (bij Nearly Free Speech, kost bij niets), zodat ik het onderliggende e-mail adres kan wijzigen. En ik run mijn eigen IMAP server, zodat ik elk willekeurig e-mail programma kan gebruiken, waaronder een webmail client die ik van overal kan benaderen.

Maar dat Gmail je mail doorspit vind ik nou niet zo'n probleem. Ze laten gewoon een advertentie over koeien zien als je over koeien praat. Het is niet zo dat iemand het leest. En sowieso, als een (andere) provider zegt dat ze het niet doornemen, vertrouw jij er dan op dat een verveelde systeembeheerder nooit je e-mail leest? Zonder encryptie geen privacy.

Het GMX probleem betreft trouwens niet mijzelf, maar familie van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

dus we geven t op? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee natuurlijk niet, bij mij gaat het nu redelijk en ik heb bericht van GMX gekregen als we allemaal een mail naar dit email adres sturen misschien ondernemen ze dan meer actie.

Hallo Frau Simon,

Ich verstehe nicht ganz was das Heist aber was konnen wir/ich daran tun das ich mail von diesen Anbieter Empfang.

Bitte hilfe weil KPN ist der grosste Anbieter in Holland und ich Empfang jetzt ab und zu mail von KPN mitglieder und kann deshalb nicht auf mein email verlassen.

Ich nehme an sie benutzen diese listen von diese organizationen, konnen sie dann auch nicht darfur sorg tragen das die KPN nicht mehr Sperren.

Vielen dank

xxxxxx

-------- Original-Nachricht --------
> Datum: Mon, 10 Dec 2007 09:59:17 +0100 (CET)
> Von: straftaten@gmx-gmbh.de
> An: xxxxxx@gmx.net
> Betreff: RE: Support Anfrage - Straftaten ID[|#1xxxxxxxxx#xxxxxx#xxxxxxxx#|]

>
>
>
> Liebes GMX-Mitglied,
>
>
> diese Provider sind nicht bei uns gesperrt, sondern bei Organisationen die
> Spamlisten führen.
> D.h., wenn einer der genannten Anbieter dort zeitweilig (normal 7 Tage),
> wegen Spamversand über ihre Adressen gesperrt ist,
> ist solange kein Versand an GMX und andere Anbieter, die die gleiche Liste
> nutzen, möglich.
>
> Mit freundlichen Grüßen
>
> Astrid Simon
> GMX-Support-Team
>
> GMX GmbH
> Sitz: Frankfurter Ring 129, 80807 München
> Amtsgericht München HRB 144261
>
> Geschäftsführer: Eva Heil, Achim Weiss
>
>
>
> >
> > Kundennummer : xxxxxx
> > GMX-Tarif : FreeMail Classic
> >
> >
> > Rueckrufnummer: xxxxx
> >
> > Mitteilungstext:
> >
> > Sehr verehrter Leser,
> >
> > Note: ich gebrauche diesen weg um eine meldung zu machen da ich kein
> andere weg finden konte
> >
> > Hierbei moechte ich Ihnen aufmerksam machen auf folgendes Problem: Viele
> GMX-Kunden in den Niederlanden mit einer @gmx.net Adresse empfinden
> Probleme mit der Empfang von Emails mit als herkunft "kpnplanet.com" , dass
> heisst in der Praxis dass Sie kein Mail mehr empfangen koennen von Emaildressen
> die z.B. enden auf @planet.nl , @hetnet.nl oder @kpnplanet.nl.
> > Weil KPN der groesste Internetprovider und damit auch Emailprovider in
> den Niederlanden ist, sind viele GMX -kunden hier in Holland von dieses
> Problem betroffen.
> >
> > Ich, und mit mir viele (uebrigens zufriedene) GMX Kunden hier in Holland
> moechten Ihnen freundlich aber sehr dringend bitten um KPN/PLANET (
> KPN-exchange) von der schwarzen Liste bij GMX Deutschland zu entfernen, damit
> wieder ein ungestoerter Emailverkehr mit KPN, Planet und Hetnet Kunden
> stattfinden kann. Denn jetzt is unser GMX-net account nur sehr beschraenkt nutzbar
> wegen dieser blacklistung von KPN und das ist sehr schade weil GMX sich
> seit vielen Jahren als ein sehr verlaessiger Emailprovider erwiesen hat.
> >
> > In der Hoffung und Erwartung dass Sie dieses Problem so schnell wie
> moeglich wieder beheben koennen, verbleibe ich, mit freundlichen Gruessen,
> >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 235468 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:52:
Nee natuurlijk niet, bij mij gaat het nu redelijk en ik heb bericht van GMX gekregen als we allemaal een mail naar dit email adres sturen misschien ondernemen ze dan meer actie.
niet te geloven.. een echte reactie.. van een echte gmx-Ffaulein... Wellicht handig om de verzendende mailservers: hpsmtp-eml01.kpnxchange.com t/m hpsmtp-eml32.kpnxchange.com te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

idd,.. een echte reactie. wow, maar mijn duits is echt bagger: wat wordt er precies verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik zou een vertaling ook wel waarderen... De vertaalmachines bakken er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Liebes GMX-Mitglied,
>
>
> Spamlisten führen.
> nutzen, möglich.
>
>
> Astrid Simon
> GMX-Support-Team

Geachte GMX- abonnee ( mag ook "lieve" zijn ;)

Deze providers zijn niet bij ONS geblokkeerd , maar bij organisaties die spamlijsten bijhouden. Dat betekent dat als 1 van de genoemde providers daar tijdelijk ( normaal 7 dagen) wegens het verzenden van spam via 1 van haar adressen geblokkeerd is, dan ook gedurende die tijd geen verzending mogelijk is naar GMX en andere providers die dezelfde lijst gebruiken.

Met vriendelijke groeten.. enz...

Kortom, de zaak zit muurvast volgens mij. Een klassiek potje "zwartepieten". Overigens heb ik deze reactie van GMX ook in de mail ontvangen, als antwoord op mijn "gewone" brief naar GMX, alleen ondertekend door een andere helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mja, als KPN op blacklists staat (en dat staan ze inderdaad wel bij enkele) en GMX net toevallig die lijsten gebruikt, is het toch echt KPN die een probleem heeft (en jullie ;)) en niet GMX. Dus moeten jullie bij KPN gaan klagen. Misschien dat het wel handig is dat je te weten komt welke blacklists GMX gebruikt :)

Als je hier een IP van een KPN mailserver ingeeft komt ie met twee bevestigingen. Al denk ik dat er nog wel meer lijsten bestaan...

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
OK, dus Ospam en Spamcannibal hebben KPN geblokkeerd. Ik was van plan KPN een mail te sturen, maar ik heb geen zin om mij door het prikkeldraad, wat zij een contact formulier noemen, heen te worstelen. De whois van kpn.com geeft ook geen nuttig adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Anoniem: 117252 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:36:
Liebes GMX-Mitglied,
>
>
> Spamlisten führen.
> nutzen, möglich.
>
>
> Astrid Simon
> GMX-Support-Team

Geachte GMX- abonnee ( mag ook "lieve" zijn ;)

Deze providers zijn niet bij ONS geblokkeerd , maar bij organisaties die spamlijsten bijhouden. Dat betekent dat als 1 van de genoemde providers daar tijdelijk ( normaal 7 dagen) wegens het verzenden van spam via 1 van haar adressen geblokkeerd is, dan ook gedurende die tijd geen verzending mogelijk is naar GMX en andere providers die dezelfde lijst gebruiken.
is dit dan ook de rede dat de ene keer iemand wel een bericht naar mij kan verzenden en de andere keer een bouncemail krijgt?
ik vind t vooral jammer dat de bounce mail van mail delivery service zo slecht voorzien is van informatie - mensen hebben echt geen idee wat ze er mee moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN is lekker bezig nu zijn ook @home email adressen slachtoffer aan het worden en je raad het al @home gebruikt dezelfde blacklist als gmx. Lache :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250605

Het ligt niet aan GMX, maar aan KPN/ Planet.
Planet is mijn provider, al 2 jaar en het afgelopen jaar heb ik hetzelfde probleem.
Alleen met GMX.net-adres.
Meestal eerst een reply dat de mail vertraagd is, daarna dat het niet aangekomen is.
Met mijn Gmail-mailadres kan ik dit GMX-adres wel mailen, dus het ligt echt bij KPN.

Ik heb al veel, te veel, met zowel Planet als KPN hierover gemaild. Het enige antwoord is dat de technische afdeling hiervan op de hoogte. Sowieso al een jaar, maar uit eerdere posts lees ik dat het al veel langer aan de gang is.

Ik ben er klaar mee en vertrek naar een andere provider, een KPN-vrije. De service en informatie is om te :'( . Echt veel te veel tijd hieraan besteed. Meer dan de technische afdeling van de KPN zelf ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 250605 op 29-01-2008 13:36 ]

Pagina: 1 2 Laatste