[VISTA] kan cdrom.sys driver niet laden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
najah, ik wilde me een spel gaan doen (command and conquer3), en zegt ie me opeens no drive found, ik denk huh?

open ik "computer" staat er niets meer...

en het volgende zie ik in apparaat beheer...

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/7131/cdromsyserrorvistain8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9493/cderror2is3.th.jpg
Windows Cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing (code 39).

Click 'check for solutions" to send data about this device to Microsoft and see if ther eis a solution available
heb de apparaten al "verijderd", opnieuw opgestart, ziet ie ze, maar dan krijg ik weer deze melding :S, zowel bij me echte devices als me daemon-tools apparaten....

probleem is dus op elke DVD/CD-ROM device..

suggeties?

ook cdrom.sys van me broertje's pc pakt ie dus niet..

dus i have a disk, i want to select a driver, vervolgens "network" gekozen, network share "inf" gekozen, vind ie em, zegt ie wel is not signed, die gekozen, en failed ie alsnog...

momenteel een "sfc /scannow" aan het doen, hopelijk helpt dat

[ Voor 23% gewijzigd door Dutch2007 op 30-09-2007 18:27 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 18:06

Sebazzz

3dp

Hier is het de bedoeling dat we eerst zelf zoeken en proberen voordat we een topic maken. Van de topicstart en reacties verwacht men ABN(en ook interpunctie, etc) en dus een beetje fatsoenlijk Nederlands, dit is namelijk Gathering of Tweakers en geen beginnersweb.nl of msnforum.nl.

Windows Clients - Policy
Windows Clients - FAQ
Windows Clients - Vista FAQ

Ik zou eens proberen om het apparaat te verwijderen van het systeem zowel hardwarematig als softwarematig en daarbij opnieuw op te starten.

[ Voor 18% gewijzigd door Sebazzz op 30-09-2007 18:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Importeer dit reg file'tje eens (tuurlijk even een backupje maken!):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr]

en reboot

• Dutch2007
net dus dat sfc /scannow gedaan... hij geeft aan dat er corrupte bestanden zijn (was ik al bang voor), nu geeft ie aan dat er details te vinden zijn in c:\windows\logs\CBS\CBS.log

te downloaden vanaf http://www.omg-gaming.com/CBS/CBS.LOG (~2-3MB groot), ik zie er niet echt iets zinnigs in...
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-
die vind ie..

maar de gedeeltes die weg moeten (het - etje)

staan er niet? zie alleen... cdfs, cdrom, udfs

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch2007 op 30-09-2007 18:46 ]

• Dutch2007
het betere werk dus, reg filetje heeft z'n werkt gedaan..., link/uitleg wat er nu eigenlijk mis is gegaan? (en hoe voortaan te voorkomen?, voorkomen is immers beter dan genezen)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Dutch2007 schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:54:
het betere werk dus, reg filetje heeft z'n werkt gedaan..., link/uitleg wat er nu eigenlijk mis is gegaan? (en hoe voortaan te voorkomen?, voorkomen is immers beter dan genezen)
Ik heb werkelijk geen idee, had van de week hetzelfde probleem en ben een beetje rond gaan googlen. Kwam op een forum iemand tegen die dit gedaan had. Hoewel ik huiverig ben voor reg file'tjes heb ik het maar geprobeerd en werkte het. Je doet volgens mij gewoon een reinstall van alle services en drivers die je nodig hebt voor CD Rom ondersteuning.
Voorkomen? Geen idee... Sorry

• Dutch2007
volgens de microsoft site, komt het door een update? of nadat je een brandprogramma verwijder hebt.. dan flagt ie de drive als "hide" in vista of iets dergelijks

You can no longer access the CD drive or the DVD drive, or you receive an error message after you remove a CD recording program or a DVD recording program in Windows XP: "error code 31"

en dit las ik op msdn
A code 39 is typically not caused by the operating system but instead happens when a third party application has attempted to install a filter driver for optical devices and it is failing to load. This causes the entire device to fail, often with a code 39, 37, 31, or 19.
nogmaals bedankt, is een handig .reg bestand :)

denk dat het bij mij kwam door |YASU|, daar had ik immers me devices gehide, geen zin in die dvd te gebruiken, cd-dvd-rom's raken nogal snel bekrast hier(A), beetej slordig met die dingen,dus iso's FTW :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch2007 op 30-09-2007 19:22 ]

Pagina: 1