Volgens gsmtrack.nl duurt het 2 dagen.ZieMaar! schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:35:
Ik heb em besteld, via gsmtrack.nl. Ben benieuwd hoe snel ik hem heb...
Yup, al spreken ze over het algemeen over enkele werkdagen. Ze hebben iig de order verwerkt en alle documenten lijken in orde te zijn, dus met een beetje geluk heb ik hem voor het weekend.Anoniem: 233861 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:56:
[...]
Volgens gsmtrack.nl duurt het 2 dagen.
Kan ik gelijk op zoek naar een goede BT GPS module.
Anoniem: 193080
Ik ben ook super benieuwd, als de reacties oke zijn bestel ik hem ook direct.Anoniem: 51964 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:20:
ben benieuwd naar jullie reacties!
Spannend hoor al die reacties over dat iedereen hem besteld 
Als je nou gewoon post dat je dat ding binnen hebt en dan een review hier neergooit.

Als je nou gewoon post dat je dat ding binnen hebt en dan een review hier neergooit.
Anoniem: 52382
Kun je met dit toestal sychroniseren met Activesync? Met name het synchroniseren van de agenda is belangrijk voor me. Op het werk kan ik alléén maar met activesync synchroniseren. Andere software kan ik niet (laten) installeren.
Nee dit werkt niet via Activesync, dat is alleen voor Windows Mobile telefoons.
Deze Nokia werkt met Nokia PC suite.
Deze Nokia werkt met Nokia PC suite.
Anoniem: 199492
Ben geen expert van ActiveSync, maar volgens kan de E51 het wel: http://www.channelweb.nl/...ubriek=1193961&id=2169767

Zou mijns inziens vreemd zijn als een business gsm het niet kan....
Zou mijns inziens vreemd zijn als een business gsm het niet kan....
De E51 kan syncen met Exchange (met bv Roadsync) over internet, maar niet dmv activesync rechtstreeks op de client ... dit kan wel met een eigen Nokia software
PC Suite werkt wel heel goed. Hij synchroniseert vlekkeloos.Anoniem: 52382 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:29:
Kun je met dit toestal sychroniseren met Activesync? Met name het synchroniseren van de agenda is belangrijk voor me. Op het werk kan ik alléén maar met activesync synchroniseren. Andere software kan ik niet (laten) installeren.
Zoals wel meer ben ik ook enorm benieuwd naar gebruikerservaringen. Wat mij vooral interesseert is hoelang de gsm zonder het lichtnet kan. Die specs zal allemaal wel, nu wil ik wel eens horen hoelang hij bij gemiddeld gebruik meegaat.
Zo ik heb hem ook besteld. Als hij binnen is dan zal ik wat foto's en ervaringen posten.
Ben benieuwd of de accu net zolang meegaat als van mijn K800i.
En hopelijk is het browsen middels WiFi een beetje te doen.
@RJ hieronder. Daar heb ik de zwarte nu besteld. Ben benieuwd...
Ben benieuwd of de accu net zolang meegaat als van mijn K800i.
En hopelijk is het browsen middels WiFi een beetje te doen.
@RJ hieronder. Daar heb ik de zwarte nu besteld. Ben benieuwd...
[ Voor 13% gewijzigd door rvrbtcpt op 08-11-2007 15:49 ]
De black steel is nu ook verkrijgbaar via de GSMtrack (ook op voorraad als ik de site mag geloven)FMS schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:54:
Jammer dat GSMtrack enkel de zilver White Steel op voorraad heeft. Ik wacht op de zwarte.
Geniet maar tweak met mate
En laat ik nou juist geïnteresserd zijn in de ene kleur die nog niet leverbaar is...RJ schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:41:
[...]
De black steel is nu ook verkrijgbaar via de GSMtrack (ook op voorraad als ik de site mag geloven)
quote guenstiger.de:mca2 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:44:
Zoals wel meer ben ik ook enorm benieuwd naar gebruikerservaringen. Wat mij vooral interesseert is hoelang de gsm zonder het lichtnet kan. Die specs zal allemaal wel, nu wil ik wel eens horen hoelang hij bij gemiddeld gebruik meegaat.
Über die Akkulaufzeit läßt sich auch nicht meckern (mit Pushmail an, ca. 30 Min./Tag telefonieren, ab und zu etwas Surfen und natürlich viel herumspielen hat es immerhin 2,5 Tage gehalten)!
Op http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=612185 staan inmiddels 3 ervaringen van gebruikers. Alle 3 zeer positief.
Ik heb hem binnen.
Eerste indruk:
Erg strakke zakelijke telefoon, prachtig afgewerkt door de volledig metalen behuizing. De achterkant is bewerkt zodat het een minder glad oppervlak is, voelt fijn en staat erg mooi. Hij is zelfs nog iets platter dan ik had gedacht, maar hij ligt wel lekker in de hand omdat hij ook wat breder is dan mijn vorige telefoon (Nokia 6233).
Het scherm is erg helder en is zover ik nu kan zien groot genoeg om mee te internetten.
Dit is mijn eerste smartphone, maar het valt me op hoe snel de telefoon alles verwerkt. Zelfs meerdere applicaties tegelijk worden moeiteloos uitgevoerd.
Ik heb de Duitse versie gekregen, dus het gaat inderdaad om import. Er zit geen Engelse handleiding bij, dus die zou ik moeten downloaden en printen.
Ik zal na het weekend een kleine review plaatsen.
Eerste indruk:
Erg strakke zakelijke telefoon, prachtig afgewerkt door de volledig metalen behuizing. De achterkant is bewerkt zodat het een minder glad oppervlak is, voelt fijn en staat erg mooi. Hij is zelfs nog iets platter dan ik had gedacht, maar hij ligt wel lekker in de hand omdat hij ook wat breder is dan mijn vorige telefoon (Nokia 6233).
Het scherm is erg helder en is zover ik nu kan zien groot genoeg om mee te internetten.
Dit is mijn eerste smartphone, maar het valt me op hoe snel de telefoon alles verwerkt. Zelfs meerdere applicaties tegelijk worden moeiteloos uitgevoerd.
Ik heb de Duitse versie gekregen, dus het gaat inderdaad om import. Er zit geen Engelse handleiding bij, dus die zou ik moeten downloaden en printen.
Ik ben niet zo into de versies maar wat is het verschil dan tussen de Duitse en de Nederlandse?Ojjorz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:39:
Ik heb hem binnen.
Eerste indruk:
Dit is mijn eerste smartphone, maar het valt me op hoe snel de telefoon alles verwerkt. Zelfs meerdere applicaties tegelijk worden moeiteloos uitg
evoerd.
Je kunt de taal gewoon veranderen en dan is er geen verschil meer?
JaRJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:56:
[...]
Ik ben niet zo into de versies maar wat is het verschil dan tussen de Duitse en de Nederlandse?
Je kunt de taal gewoon veranderen en dan is er geen verschil meer?
Als iemand nog vragen heeft laat het dan even weten
ja, pics!!!Ojjorz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:17:
[...]
JaAan de telefoon is niks anders, hij stond zelfs gewoon op Engels menu. Maar je krijgt hem dus wel in een Duits doosje met Duitse handleiding. Merkte ik alleen op om aan te geven dat GSMTrack (waar ik hem besteld heb) hem dus gewoon uit Duitsland haalt en nog niet de NL-versie binnen heeft. Dit verklaart ook waarom andere shops hem nog niet op voorraad hebben.
Als iemand nog vragen heeft laat het dan even weten
Anoniem: 233861
Heb je de zilver of zwarte uitvoering?
Ik zit nog erg te twijfelen welke ik zal nemen. Ziet het zilver er een beetje degelijk uit?
Bedankt.
Ik zit nog erg te twijfelen welke ik zal nemen. Ziet het zilver er een beetje degelijk uit?
Bedankt.
Ojjorz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:39:
Ik heb hem binnen.
Eerste indruk:
Anoniem: 239613
Gefeliciteerd met je aankoop, ik ben jaloersOjjorz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:39:
Ik heb hem binnen.
Eerste indruk:
Zit er nu wel of geen FM radio op? In de specs die tot nu toe overal te zien zijn geweest staat die wel, maar nu op de Nokia site niet...
Groet,
Jeroen
Ik heb em ook binnen en kan me eigenlijk tot nu toe aansluiten bij bovenstaande. Lekker dun, lekker snel, fijne toetsen en duitse handleiding.
Er zit FM Radio op, met een of andere zenderlijst functie, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Internetten gaat prima via WLAN, mits je niet te veel hoeft te typen.
Er zit FM Radio op, met een of andere zenderlijst functie, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Internetten gaat prima via WLAN, mits je niet te veel hoeft te typen.
Is het wel mogelijk om Nederlands op de telefoon als taal te selecteren?ZieMaar! schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:25:
Ik heb em ook binnen en kan me eigenlijk tot nu toe aansluiten bij bovenstaande. Lekker dun, lekker snel, fijne toetsen en duitse handleiding.
Ja dat is mogelijk. Ik kan wel wat foto's maken maar alleen uploaden via tinypic of imageshack, als iemand betere host-ruimte heeft dan wil ik ze wel naar die gene toe sturen.
Zeg ... fijn dat jullie de gsm hebben ... maar waar blijven die foto's ?
Zeker gelegen naast een andere gsm om een indruk van de grootte te krijgen zou wel fijn zijn.
Zeker gelegen naast een andere gsm om een indruk van de grootte te krijgen zou wel fijn zijn.
Mooi, maar ik denk dat ik toch voor zwart ga. Ik heb nu zelf een E50 en ik vind de grootte erg prettig, dusdanig zelfs dat ik mijn N80 ervoor in de kast heb gelegd. Ik ga dan ook zeker een E51 halen, hij biedt me alleen maar voordelen. Solide 4-richtings toets ipv joystick, snelle 369 Mhz CPU, héél véél vrij RAM - (50 MB), MicroSDHC, MiniUSB ipv. POP, enigsinds betere camera en fatsoenlijke ondersteuning voor h.264 video.
Een redelijke review heb ik gevonden op http://www.smape.com/reviews/nokia/Nokia_E51-rev.html
Helaas is het russisch maar volgens de auteurs komt de Engelse versie er snel aan. Plaatjes kijken kun je iig al
Een redelijke review heb ik gevonden op http://www.smape.com/reviews/nokia/Nokia_E51-rev.html
Helaas is het russisch maar volgens de auteurs komt de Engelse versie er snel aan. Plaatjes kijken kun je iig al
[ Voor 8% gewijzigd door AvWijk op 09-11-2007 17:06 ]
Yep. Deed hij automatisch al bij mij.Anoniem: 239613 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:17:
[...]
Is het wel mogelijk om Nederlands op de telefoon als taal te selecteren?
wat betreft de grootte; hij is iets groter dan de gemiddelde gsm, met name de lengte. Hij is echter wel dunner.
Komt denk ik vooral door het heerlijk grote scherm, dat hij wat groter is.
Hoe zit dat met garantie i.g.v. duitse import?
Geldt hiervoor in NL ook de standaard 2 jaar Nokia garantie?
Dat is echt al zo vaak ter sprake gekomen, ik zal maar weer quoten vanaf de Nokia pagina:Randy.W schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:16:
Hoe zit dat met garantie i.g.v. duitse import?
Voor de rest van de garantie informatie:De Europese beperkte garantie omvat 24 maanden dekking voor nieuwe Nokia telefoons aangekocht op of na 1 april 2005 binnen de Europese Unie, IJsland, Noorwegen, Zwitserland en Turkije.
http://www.nokia.nl/A4393276
Hallo,
Veel applicaties kan ik niet installeren op mijn E51, de apps zijn ook met een rood blokje zichtbaar .. moet ik iets aanzetten ergens dat ik alles kan installleren ?
Veel applicaties kan ik niet installeren op mijn E51, de apps zijn ook met een rood blokje zichtbaar .. moet ik iets aanzetten ergens dat ik alles kan installleren ?
Instrumenten-> Instellingen-> Toepassingen-> Toep. beheer -> Software-installatie op alles zetten.Xivius schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:54:
Hallo,
Dan kun je alles installeren.
Anoniem: 42149
En mijn vraag: Hoe lang is de standbytijd / spreektijd?
Zou geweldig moeten zijn met deze accu!?
Vind ik lastig om nu al te zeggen. Ik kom daar van de week nog wel even op terug, na een paar dagen 'echt' gebruiken (bellen/sms-en/mailen/agenda/tomtom). Heb em iig vannacht opgeladen en de streepjes geven na een paar uur kloten met dat ding, stukkie rijden met tomtom, beetje wlan internet aan at hij nog helemaal vol is...Anoniem: 42149 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:09:
En mijn vraag: Hoe lang is de standbytijd / spreektijd?
Maar ja, of dat nou echt veel zegt.
Geduld, ik heb 'm ook gisteren binnengekregen en moet toch wel even wennen. (dit is mijn eerste Symbian toestel.) Ik was behoorlijk verknocht aan m'n 6230i.
GSMtrack levert inderdaad een duitse versie. Maar het toestel werkt na het plaatsen van de SIM direct in het nederlands. Even een nederlandse handleiding van de Nokia website downloaden en weg is het 'verschil.' Op zich kan ik me goed redden in het duits maar ook in het nederlands is het een behoorlijk onoverzichtelijk document.
Vergeleken met een 6230i is hij iets groter maar een stuk platter. Qua gewicht merk je geen verschil. De E51 past wel veel beter in mijn broekzakken.
De camera is nauwelijks beter dan die van de 6230i maar daarvoor heb ik het toestel dan ook niet gekocht.
Omdat dit mijn eerste Symbian toestel is heb ik geen vergelijk qua snelheid. Tot nu toe geen klagen.
Als tweaker heb ik het niet zo op wizards dus til ik er niet zo zwaar aan dat de instelwizard soms de neiging om vast te lopen.
Internetten via WLAN gaat prima. Pagina's kunnen met een gekanteld scherm en zoom op 50% prima bekeken worden.
Bellen gaat goed, al is de geluidskwaliteit niet merkbaar beter dan van mijn 6230i. De toetsen zijn prettig groot, behalve dan de twee selectietoetsen bovenaan. Dat zijn twee van de meest gebruikte toetsen en die zijn net een stuk kleiner dan de overige. Gelukkig valt het in de gebruik mee, je drukt zelden de verkeerde toets in.Ronduit onhandig vind ik de aan/uit toets boven het toestel. Die van mijn 6230i wilde soms niet maar deze is nog erger. Zonder nagels krijg je het toestel niet aan of uit.
Tot zover mijn eerste indruk van de E51. Een mooi toestel maar het is voor mij nog even wennen.
GSMtrack levert inderdaad een duitse versie. Maar het toestel werkt na het plaatsen van de SIM direct in het nederlands. Even een nederlandse handleiding van de Nokia website downloaden en weg is het 'verschil.' Op zich kan ik me goed redden in het duits maar ook in het nederlands is het een behoorlijk onoverzichtelijk document.
Vergeleken met een 6230i is hij iets groter maar een stuk platter. Qua gewicht merk je geen verschil. De E51 past wel veel beter in mijn broekzakken.
De camera is nauwelijks beter dan die van de 6230i maar daarvoor heb ik het toestel dan ook niet gekocht.
Omdat dit mijn eerste Symbian toestel is heb ik geen vergelijk qua snelheid. Tot nu toe geen klagen.
Als tweaker heb ik het niet zo op wizards dus til ik er niet zo zwaar aan dat de instelwizard soms de neiging om vast te lopen.
Internetten via WLAN gaat prima. Pagina's kunnen met een gekanteld scherm en zoom op 50% prima bekeken worden.
Bellen gaat goed, al is de geluidskwaliteit niet merkbaar beter dan van mijn 6230i. De toetsen zijn prettig groot, behalve dan de twee selectietoetsen bovenaan. Dat zijn twee van de meest gebruikte toetsen en die zijn net een stuk kleiner dan de overige. Gelukkig valt het in de gebruik mee, je drukt zelden de verkeerde toets in.Ronduit onhandig vind ik de aan/uit toets boven het toestel. Die van mijn 6230i wilde soms niet maar deze is nog erger. Zonder nagels krijg je het toestel niet aan of uit.
Tot zover mijn eerste indruk van de E51. Een mooi toestel maar het is voor mij nog even wennen.
Nou zal ik wel niet kunnen zoeken, maar waar op de Nokia site heb je de handleiding gevonden?IQM schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:46:[..]Even een nederlandse handleiding van de Nokia website downloaden en weg is het 'verschil.' [..]
edit:
Tnx fabio-c!
Tnx fabio-c!
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 11-11-2007 17:21 ]
http://nds1.nokia.com/pho...des/Nokia_E51-1_UG_nl.pdfZieMaar! schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:34:
[...]
Nou zal ik wel niet kunnen zoeken, maar waar op de Nokia site heb je de handleiding gevonden?
Kun je ook wat foto's maken met de 6230 en de e51 naast elkaar? Ik heb nu ook een 6230 en zit te denken aan een e51. Daarnaast zijn verdere ervaringen natuurlijk welkom!IQM schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:46:
[...]
[..]
Is de versie zonder camera ookal leverbaar? Ivm met werk is een camera vaak niet toegestaan op mijn gsm.
Nog meer mensen last van het inmiddels veelvoorkomende hik-probleem in TomTom?
Ik heb het op mijn 6120Classic, maar volgens mij heeft de E51 er ook last van
Ik betwijfel of de E51 er last van heeft, aangezien er 3x zoveel vrij RAM geheugen in zit.Johnvh schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:08:
Nog meer mensen last van het inmiddels veelvoorkomende hik-probleem in TomTom?
Totaal geen last van op de E51Anoniem: 76468 schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:04:
[...]
Ik betwijfel of de E51 er last van heeft, aangezien er 3x zoveel vrij RAM geheugen in zit.
Positive review op All About Symbian:
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_E51.php
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_E51.php
Voor de mensen die al een E51 hebben. Zitten die Nokia Maps er ook op? En heeft iemand dit al geprobeerd?
Dat zit erop, ik heb het even geprobeerd, zonder GPS via WLAN. Vrij traag vond ik het, en ik heb het alleen even geprobeerd om een restaurant in mijn stad te vinden.
Vind TomTom met zijn POI tot nu toe handiger, maar zal binnenkort eens een route ermee rijden.
Vind TomTom met zijn POI tot nu toe handiger, maar zal binnenkort eens een route ermee rijden.
Wordt er door GSMtrack de geheel zwarte E51 geleverd?
Bestaat er dan een niet-geheel zwarte E51 dan?Spinvis schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:58:
Wordt er door GSMtrack de geheel zwarte E51 geleverd?
GSMtrack levert gewoon het "black-steel" model, en dat model is helemaal zwart.
Je hebt ze toch ook met een zilvere en koperen omranding!? En ik bedoelde de E51 met een zwarte omranding.
[ Voor 4% gewijzigd door Spinvis op 12-11-2007 19:24 ]
GSM Track heeft idd nu de black steel, vorige week hadden ze nog de white steel versie, de versie die ik heb.
Hier nog een video review van de E51:
http://3lib.ukonline.co.uk/sshow/ss47.html
Mijne komt als het goed is morgen binnen. De zwarte op precies te zijn.
http://3lib.ukonline.co.uk/sshow/ss47.html
Mijne komt als het goed is morgen binnen. De zwarte op precies te zijn.
Ik denk dat ik het antwoord al weet (geen verschil) maar zou er nog verschil zitten in software versies / mogelijkheden / etc tussen de duitse versie en de versie die in NL pas in 2008 komt? Mocht dit zo zijn dan wacht ik nog maar anders bestel ik ook degene via GSMtrack.
Net m'n opdracht de deur uitgedaan aan GSMTrack. Ben benieuwd hoe snel het gaat.
Er bestaat niet zoiets als een "Nederlandse" of een "Duitse" versie.RJ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:19:
Ik denk dat ik het antwoord al weet (geen verschil) maar zou er nog verschil zitten in software versies / mogelijkheden / etc tussen de duitse versie en de versie die in NL pas in 2008 komt? Mocht dit zo zijn dan wacht ik nog maar anders bestel ik ook degene via GSMtrack.
Nokia produceert gewoon toestellen voor een bepaald deel van Europa, die bevatten allemaal dezelfde firmware.
Ik denk trouwens ook niet dat je tot 2008 hoeft te wachten voordat de Nederlandse importeurs de E51's krijgen, en ik betwijfel ook of er tegen die tijd al een software update beschikbaar is.
En ook al is die er tegen die tijd wel, daar is de Nokia Software Updater voor.
Overigens gister om 15:45 een E51 besteld bij GSMtrack, vanochtend is ie op de post gegaan.
Dus ik verwacht hem morgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 13-11-2007 18:22 ]
De enige NL versies worden de branded toestellen, voor de rest maakt het inderdaad niet veel uit waar je de GSM haalt.
Vandaag was de postbode aan de deur met mijn zwarte E51, jammer genoeg was ik er niet...
Vandaag was de postbode aan de deur met mijn zwarte E51, jammer genoeg was ik er niet...
Ik heb de mijne met de snailmail besteld, enig idee hoe snel dat gaat? Hebben jullie gescanned en gemaild?
Ik heb hem binnen 
Alleen heb ik enorm zitten kloten met alle instellingen ... hoe krijg ik hem weer compleet blank?? (de fabriek reset haalt bijna niks uit)
Alleen heb ik enorm zitten kloten met alle instellingen ... hoe krijg ik hem weer compleet blank?? (de fabriek reset haalt bijna niks uit)
Gescanned en gemailed?remmelt schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:46:
Ik heb de mijne met de snailmail besteld, enig idee hoe snel dat gaat? Hebben jullie gescanned en gemaild?
Heb je het soms over een contract ofzo?
Dat duurt altijd lang.
Ik denk dat de meeste mensen hem hier gewoon los bestellen.
Ik wel in ieder geval.
zet hem ff aan NSU, misschien dat dat werkt?maurits82 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:09:
Ik heb hem binnen
Sinds vanavond ben ik ook de eigenaar van een E51. Tot op heden (lees: een paar uur) vind ik het een prettig toestel. Ik kan er nog niet zo heel veel over vertellen buiten, maar ben tegen de volgende dingen al aangelopen:
Pluspunten:
+ Fijne toetsen beter als van me E50
+ Dedicated toesten voor me agenda / contact / email vind ik super
+ duidelijkere screensaver als voorheen
+ Ze hebben de indicator erop gelaten. Weliswaar wat kleiner maar hij zit er nog op.
+ USB en Jack natuurlijk ook. Geen poppoort rommel meer, gewoon lekker universeel.
+ De lader is nog kleiner, hoe kan het bijna vraag je jezelf af.
Minpunten:
- Camera blijft crappy, alleen bij vol licht doet die het goed. Heb even snel een foto geschoten in de woonkamer met gewoon duidelijke verlichting aan. Veel ruis. (zie vergroting foto onderaan)
- Mis mijn selecteer toets, weet niet of die ergens verstopt zit.
- Verlichting van de toesten vind ik niet mooi. Vieze kleur wit, tegen licht geel aan. komt niet echt goed over op de foto helaas.
Van het weekend hoop ik meer gebruikers informatie te kunnen geven, maar wilde jullie tot die tijd niet de foto's onthouden.

Pluspunten:
+ Fijne toetsen beter als van me E50
+ Dedicated toesten voor me agenda / contact / email vind ik super
+ duidelijkere screensaver als voorheen
+ Ze hebben de indicator erop gelaten. Weliswaar wat kleiner maar hij zit er nog op.
+ USB en Jack natuurlijk ook. Geen poppoort rommel meer, gewoon lekker universeel.
+ De lader is nog kleiner, hoe kan het bijna vraag je jezelf af.
Minpunten:
- Camera blijft crappy, alleen bij vol licht doet die het goed. Heb even snel een foto geschoten in de woonkamer met gewoon duidelijke verlichting aan. Veel ruis. (zie vergroting foto onderaan)
- Verlichting van de toesten vind ik niet mooi. Vieze kleur wit, tegen licht geel aan. komt niet echt goed over op de foto helaas.
Van het weekend hoop ik meer gebruikers informatie te kunnen geven, maar wilde jullie tot die tijd niet de foto's onthouden.

[ Voor 11% gewijzigd door tricky-design op 13-11-2007 22:19 ]
Cool ding hoor! Heb nu ook een E50, maar wil duidelijk over naar de slanke E51. Moet alleen ff wachten totdat deze bij Tmobile uitkomt!
Wat ik me afvraag, heb je em expres niet op de Nederlandse taal gezet of heb je bewust de Engelse taal geselecteerd (wat ik ook heb op mn E50)?
Wat ik me afvraag, heb je em expres niet op de Nederlandse taal gezet of heb je bewust de Engelse taal geselecteerd (wat ik ook heb op mn E50)?
Hekje lang ingedrukt houden en dat is het hetzelfde (althans wel op mijn 6120c)tricky-design schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:16:
Sinds vanavond ben ik ook de eigenaar van een E51. Tot op heden (lees: een paar uur) vind ik het een prettig toestel. Ik kan er nog niet zo heel veel over vertellen buiten, maar ben tegen de volgende dingen al aangelopen:
Ik heb hem idd express niet op NL staan, maar op EN omdat ik dat fijner vind. Ook is het zo dat ik sync met een engelse outlook anders gaat mijn tel vechten met outlook of het nu birthday of verjaardag is.Spinvis schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:46:
Cool ding hoor! Heb nu ook een E50, maar wil duidelijk over naar de slanke E51. Moet alleen ff wachten totdat deze bij Tmobile uitkomt!
Super werkt, was al bang dat ze deze toets hadden geschrapt.RJ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:36:
[...]
Hekje lang ingedrukt houden en dat is het hetzelfde (althans wel op mijn 6120c)
Wat zijn de voor/nadelen van een branded toestel. Ik kan binnenkort mijn abo verlengen bij vodafone.
Voordeel dat ie goedkoper is maar daar krijg je wel veel rommel voor terug zoals roze logo's en stickertjes bij T-mobile.
Ook is het soms niet meer mogelijk om je telefoon te updaten via de Nokia Phone updater.
Ook is het soms niet meer mogelijk om je telefoon te updaten via de Nokia Phone updater.
En bij verlengen hoeft het niet altijd goedkoper te zijn.
Kijk een wat je aan cashback krijgt bij eenzelfde verlening en wat het toestel lost kost en wat je nog moet bijbetalen eventueel.
Kijk een wat je aan cashback krijgt bij eenzelfde verlening en wat het toestel lost kost en wat je nog moet bijbetalen eventueel.
Ik ga mijn abonnement ook maar zsm verlengen en deze nemen. Lijkt me een fijn toestel.
Balen! Ze hebben alleen nog Black steel bij GSMTrack. Verkopen ze dit toestel nog ergens anders? Ik wil de zilveren versie.
Balen! Ze hebben alleen nog Black steel bij GSMTrack. Verkopen ze dit toestel nog ergens anders? Ik wil de zilveren versie.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 193080 op 14-11-2007 11:36 ]
www.kieskeurig.nl en dan zoeken op nokia E51 of pricwatch.tweakers.net; zoekt en gij zult zien; helaas.Anoniem: 193080 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:08:
Ik ga mijn abonnement ook maar zsm verlengen en deze nemen. Lijkt me een fijn toestel.
De NL versie komt pas later op de markt.
Ja, maar wanneer? Vind het echt raar dat daar nog steeds niks over bekend is
De versie die je in Duitsland krijgt is exact hetzelfde als de versie die straks hier verkocht wordt.
Het is net als met de iphone, ze leveren eerst in Duitsland en later pas hier.
Het is net als met de iphone, ze leveren eerst in Duitsland en later pas hier.
Als je iets beter gelezen had in het topic dan had je gelezen dat bv smartphoneshop.nl (en nog één geloof ik) aangeven dat hij begin 2008 (lees: eind december/begin januari) op de markt komt in NL.Ndrangeta schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:24:
[...]
Ja, maar wanneer? Vind het echt raar dat daar nog steeds niks over bekend is
Ik heb het hele topic gelezen. Ik bedoelde dat het nog steeds niet duidelijk is wanneer de e51 nou in NL uitkomt. Dan kan smartphoneshop.nl wel zeggen dat het begin 2008 is, op veel andere sites lees je weer november en weer op andere sites december. Een beetje duidelijkheid zou fijn zijnRJ schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:03:
[...]
Als je iets beter gelezen had in het topic dan had je gelezen dat bv smartphoneshop.nl (en nog één geloof ik) aangeven dat hij begin 2008 (lees: eind december/begin januari) op de markt komt in NL.
Voor de mensen die hem al wel hebben:
Ik heb een probleem om mijn mail op te halen van gmail.com. Ik bedoel dus niet het surfen naar de site gmail om dan in te loggen, maar het synchroniseren via wlan met gmail. Ik krijg een inlogscherm waar mijn gebruikersnaam en password moeten worden ingevoerd, maar als ik dan aanmelden klik dan gaat hij weer terug naar het zelfde inlogscherm. Ik kom dus nooit voorbij dat inlogscherm, maar hij zegt niks over foutieve instellingen ofzo.
Via Windows Live lukt het wel om een hotmail account te checken, maar gmail dus niet. Iemand een idee?
Edit: Gewoon gmail via de browser lijkt het ook niet te doen. Ik krijg na het inlogscherm een witscherm met een slotje bovenin...
Ik heb een probleem om mijn mail op te halen van gmail.com. Ik bedoel dus niet het surfen naar de site gmail om dan in te loggen, maar het synchroniseren via wlan met gmail. Ik krijg een inlogscherm waar mijn gebruikersnaam en password moeten worden ingevoerd, maar als ik dan aanmelden klik dan gaat hij weer terug naar het zelfde inlogscherm. Ik kom dus nooit voorbij dat inlogscherm, maar hij zegt niks over foutieve instellingen ofzo.
Via Windows Live lukt het wel om een hotmail account te checken, maar gmail dus niet. Iemand een idee?
Edit: Gewoon gmail via de browser lijkt het ook niet te doen. Ik krijg na het inlogscherm een witscherm met een slotje bovenin...
[ Voor 10% gewijzigd door Ojjorz op 14-11-2007 22:51 ]
hmm, je bedoeld dat programmaatje van gmail. (www.gmail.com/aps oid). ... bij mij werkt het eigenlijk prima.
Niemand weet het zeker.Ndrangeta schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:37:
[...]
Ik heb het hele topic gelezen. Ik bedoelde dat het nog steeds niet duidelijk is wanneer de e51 nou in NL uitkomt. Dan kan smartphoneshop.nl wel zeggen dat het begin 2008 is, op veel andere sites lees je weer november en weer op andere sites december. Een beetje duidelijkheid zou fijn zijn
Zodra de operators hun branded versies klaar hebben waarschijnlijk.
En niemand weet wanneer dat gaat gebeuren.
Dus voor eens en altijd, als je een E51 wil en ongeduldig bent, bestel er gewoon een uit Duitsland, Frankrijk of Engeland.
Die zijn 100% identiek aan de Nederlandse modellen, minus de Nederlandse SMS voorleesstem, die je binnen 4 seconden kan downloaden op de Nokia site.
Anoniem: 110383
Ik heb er ook een, mooi toestel:
snel, slank en sexy!
Weet iemand hoe ik via gsm bv Versatel gratis kan gebruiken om in te bellen met m'n GSM. Volgens mij is die optie er niet meer en kan het alleen via gprs en of wifi. Vroeger kon je een dial-up verbinding maken.
verder:
ik heb een stereo BT headset en wil daarmee de radio luisteren, weet iemand hoe dat kan want als ik een plugje gebruik voor de koptelefoon ingang (die dan als antenne dient) kan ik alleen speaker of bedrade koptelefoon kiezen
snel, slank en sexy!
Weet iemand hoe ik via gsm bv Versatel gratis kan gebruiken om in te bellen met m'n GSM. Volgens mij is die optie er niet meer en kan het alleen via gprs en of wifi. Vroeger kon je een dial-up verbinding maken.
verder:
ik heb een stereo BT headset en wil daarmee de radio luisteren, weet iemand hoe dat kan want als ik een plugje gebruik voor de koptelefoon ingang (die dan als antenne dient) kan ik alleen speaker of bedrade koptelefoon kiezen
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 110383 op 15-11-2007 17:49 ]
Even voor mensen die benieuwd zijn naar de accu, ik zit nu al de hele dag via VoiP over WLAN te bellen, en de batterij heeft al zijn streepjes nog. Very impressive, dat doet de N95 hem niet na.
Ik heb GSM track gemaild, binnen enkele dagen hebben ze de white steel versie weer. Die is in bestelling omdat de voorraad er nogal snel doorheen was en ze dat niet hadden verwacht.
Blijkbaar aardig populair.
Blijkbaar aardig populair.
Anoniem: 51964
ik heb hem ondertussen ook binnen, en moet zeggen ben er erg blij mee, ziet er goed uit en oogt erg stevig/degelijk
nou heb ik alleen wel 1 probleem:
als iemand bij belt verschijnt het nummer in beeld, maar niet de naam, ook al staat die wel in de lijst met contactpersonen...
iemand een idee?
als iemand bij belt verschijnt het nummer in beeld, maar niet de naam, ook al staat die wel in de lijst met contactpersonen...
iemand een idee?
Vandaag en gisteren even voor je uitgeprobeerd van me werk terug naar huis. Ik moet zeggen dat het me echt reuze meevalt. Ik weet niet of je bekend bent met igo, persoonlijk vind ik het beter als igo. Had dit een jaar geleden geprobeerd maar dat was ooit en nooit meer, wat een bagger navigatie software.Frijns.Net schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:23:
Voor de mensen die al een E51 hebben. Zitten die Nokia Maps er ook op? En heeft iemand dit al geprobeerd?
De kleuren op het scherm hebben niet erg veel contrast daar mist het wel aan bij nokia maps. Het is allemaal blauw achtig met wit. Niet echt duidelijk dus tijdens het rijden als je met een oog opslag even iets wilt checken.
Je hebt 2 verschillende weergaven qua dimensie en ook 2 verschillende qua kleuren.Hieronder heb ik de 2D en 3D in de standaard kleuren afgebeeld en als laatste de 3D in "night" view.
2D view

3D view

"night" view

De stemmen heb je 3 dagen gratis trail. Deze vind ik wel goed. Zijn iets houterig maar wel goed. Hier zeggen ze tenmisten: "wissel van snelweg" ipv bij tom tom ga de snelweg op ofzo als je er al op rijdt.
Wat ook fijn is, is dat het echt dingen download van internet en daarom echt recent is. Mijn huis is recentelijk gebouwd en is nog niet bekend bij veel navigatiesystemen. De straat kent die wel maar niet mijn huisnummer. Nokia maps, zonder problemen, zet me netjes voor de deur af.
Het is niet goed voor je dataverkeer denk ik als je die veel gebruikt. Ik heb een ongelimiteerde databundel, maar kan me voorstellen dat het hard gaat als je dit regelmatig gebruikt. Hij slaat wel alles netjes op wat die ooit gedownload heeft. Dus als je bv een route veel rijdt en steeds navigatiesoftware wilt gebruiken, hoef je hem niet steeds opnieuw te downloaden.
Eerste keer met stem downloaden:
sent: 116kB received: 2749kB
Tweede keer, zelfde route:
sent: 22kB, received; 252kb
Over het algemeen werkt het vrij goed. Ik heb daarnaast ook tomtom op mijn toestel en denk dat ik toch hiervoor kies als ik ergens naar toe wil. Het is dat ik dit pakket al bezit, anders zou ik er aan twijfelen dit aan te schaffen.
Plussen:
+ altijd up2date
+ gratis zonder stemmen
+ duidelijk stem met geen domme opmerkingen (zie tekst)
+ handig te bedienen onderweg doormiddel van cijfer toetsen. (hotkeys)
Minnen:
- contrast is niet super
- als je de vierpuntstoets aanraakt moet je eerst weer op je rechtse selectie toets drukken anders volgt die de auto niet meer.
- gebruikt behoorlijk wat data
Voor zover ik kan vinden niet. Voor radio moet je ook je headset aangesloten hebben dus lijkt me niet dat die optie erop zit.FMS schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:19:
Is het mogelijk om met de E51 de radio als wekker te gebruiken?
Misschien moet je perse +31 in je contacten hebben staan. Dus ipv 06xxxxxxxx dit +316xxxxxxxx.Anoniem: 51964 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:26:
ik heb hem ondertussen ook binnen, en moet zeggen ben er erg blij mee, ziet er goed uit en oogt erg stevig/degelijk
iemand een idee?
Heb zelf altijd alles met landnummer voor als ik in het buitenland zit en heb geen problemen hiermee.
[ Voor 19% gewijzigd door tricky-design op 15-11-2007 23:42 ]
Bijna, zonder de stemmen heb je ook geen routeaanwijzing. Je kan wel een route plannen, dan zie je op de kaart de lijn die je zou moeten volgen maar hij geeft in beeld geen pijlen of je links of rechts moet. Mis je een afslag dan doet ie dus verder niks, je ziet je pijltje door rijden maar hij rekent niet automatisch een nieuwe route. Hij geeft dus ook geen aanwijzing op het scherm wanneer je de bocht om moet, iets wat me wel essentieel lijkt voor een navigatiesysteem.
Oke thnx voor de aanvulling Nick. Dat deel heb ik niet echt onderzocht wat het kost en wat je krijg moet ik eerlijk toegeven.Sick Nick schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:50:
[...]
Bijna, zonder de stemmen heb je ook geen routeaanwijzing. Je kan wel een route plannen, dan zie je op de kaart de lijn die je zou moeten volgen maar hij geeft in beeld geen pijlen of je links of rechts moet. Mis je een afslag dan doet ie dus verder niks, je ziet je pijltje door rijden maar hij rekent niet automatisch een nieuwe route. Hij geeft dus ook geen aanwijzing op het scherm wanneer je de bocht om moet, iets wat me wel essentieel lijkt voor een navigatiesysteem.
Een andere aanvulling, wat me net nog te binnen schoot, is dat ik alleen bekende weg heb gereden en heb geen verkeerde weg in geslagen. Ik weet dus niet hoe hij hier mee omgaat als je verkeerd rijdt.
Nokia Maps is dus altijd gratis (ok, data afgezonderd, maar daar heb ik mijn PIT voor) in plaats van een maandelijks tarief?tricky-design schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:36:
[...]
Plussen:
+ altijd up2date
+ gratis zonder stemmen
+ duidelijk stem met geen domme opmerkingen (zie tekst)
+ handig te bedienen onderweg doormiddel van cijfer toetsen. (hotkeys)
Minnen:
- contrast is niet super
- als je de vierpuntstoets aanraakt moet je eerst weer op je rechtse selectie toets drukken anders volgt die de auto niet meer.
- gebruikt behoorlijk wat data
Als je twee posts boven je kijkt zie je dat je dan dus geen echte navigatie-modus hebt. Er wordt wel een route uitgestippeld, maar niet uitgelegd hoe je die moet volgen. En in het geval dat het mis gaat wordt er geen nieuwe route voor je uitgerekend.AvWijk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:29:
[...]
Nokia Maps is dus altijd gratis (ok, data afgezonderd, maar daar heb ik mijn PIT voor) in plaats van een maandelijks tarief?
@emonty
Radio luisteren via een bleutooth headset is volgens mij niet mogelijk aangezien je ook een FM-ontvanger nodig hebt. Deze zit in de draad van de headset die door Nokia is meegeleverd en niet in een bleutooth-headset. Als je bedoelt dat je helemaal geen muziek kan luisteren, dan weet ik het ook niet
Ik heb het toestel vandaag ook binnen gekregen. Fijn toestel en SNEL! Heb vaker met Symbian Nokia's gespeeld maar ik stoorde me altijd enorm aan de traagheid. Daar heeft dit toestel geen last van, lijkt wel een S40-toestel 
Ben nog druk aan het klooien en loop tegen iig één 'probleem' aan: Alle themes die ik download (stuk of 25 ofzo) werken wel maar de iconen in het hoofdmenu worden niet aangepast. De standaard iconen zijn nou net zo lelijk...
Zijn die iconen in de menu's sowieso niet aan te passen of zijn die theme's niet 100% compatible met de E51?
O ja, TomTom werkt ook als een tierelier op de E51.
Ben nog druk aan het klooien en loop tegen iig één 'probleem' aan: Alle themes die ik download (stuk of 25 ofzo) werken wel maar de iconen in het hoofdmenu worden niet aangepast. De standaard iconen zijn nou net zo lelijk...
Zijn die iconen in de menu's sowieso niet aan te passen of zijn die theme's niet 100% compatible met de E51?
O ja, TomTom werkt ook als een tierelier op de E51.
Had ik ook, bleek degene twee keer in mijn contacten te staan (1x gewoon, 1x ICE). Beide verwijderd en toen adhv een sms nr opnieuw toegevoegd.Anoniem: 51964 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:26:
iemand een idee?
@tricky-design bedankt voor de uitgebreide test. Jammer genoeg heb ik geen databundel. Dan ga ik eerst maar eens Tomtom proberen of Route 66.
Weet iemand wat het max. aantal GB is dat de GSM aan kan middels een microSD kaartje?
En wie heeft er al mooie themes gevonden om te installeren?
Weet iemand wat het max. aantal GB is dat de GSM aan kan middels een microSD kaartje?
De 6120c (zie topic in dit forum) kan officieel 'maar' 2 gig aan maar er zijn mensen die er al 6 gig werkend in hebben zitten. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de E-51.Frijns.Net schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:54:
@tricky-design bedankt voor de uitgebreide test. Jammer genoeg heb ik geen databundel. Dan ga ik eerst maar eens Tomtom proberen of Route 66.
Hoi,
de fm ontvanger zit niet in de draad want als ik een "loos" draadje connecteer met een plugje doet de radio het ook, het is alleen maar een antenne.
@emonty
Radio luisteren via een bleutooth headset is volgens mij niet mogelijk aangezien je ook een FM-ontvanger nodig hebt. Deze zit in de draad van de headset die door Nokia is meegeleverd en niet in een bleutooth-headset. Als je bedoelt dat je helemaal geen muziek kan luisteren, dan weet ik het ook niet
[/quote]
de fm ontvanger zit niet in de draad want als ik een "loos" draadje connecteer met een plugje doet de radio het ook, het is alleen maar een antenne.
@emonty
[/quote]
Ik ga de 6 GB SDHC bestellen, moet werken volgens Nokia :-)Frijns.Net schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:54:
Kan je er eigenlijk gewoon normale oordopjes inpluggen? Of gaat dat niet?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 193080 op 16-11-2007 11:42 ]
Ik dacht dat er gewoon een 2.5mm jackplug inzat, dus gewone oordopjes gaat niet passen. Of je zult een verloopje 2.5mm -> 3.5mm jack moeten kopen.Anoniem: 193080 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:42:
Kan je er eigenlijk gewoon normale oordopjes inpluggen? Of gaat dat niet?
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

[ Voor 100% gewijzigd door Spinvis op 19-12-2007 19:47 ]
Anoniem: 236938
Hallo,
Hierbij nog even een vraagje voor een gebruiker van dit toestel:
Is het mogelijk om een profiel tijdelijk te activeren. Een functie die in de 6230 zit zodat als je savonds naar je bed gaat je toestel op stil zet en dat hij bij een in te stellen eindtijd weer op profiel normaal gaat?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!!!!
Groetjes
Albert
Is het mogelijk om een profiel tijdelijk te activeren. Een functie die in de 6230 zit zodat als je savonds naar je bed gaat je toestel op stil zet en dat hij bij een in te stellen eindtijd weer op profiel normaal gaat?
Groetjes
Albert
De 2e link had ik al gevonden maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem, de iconen in het hoofdmenu blijven onveranderd. In de submenu's werken de 3rd party iconen wel, maar dat hoofdmenu

Niet handig om dit op GoT te zetten. Ik zou zeggen, bekijk FTP/Usenet eens...Spinvis schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:28:
wie wil er mij de nokia applicatie van TT6 even sturen?
ferryjoosten at hotmail dot com
Ik heb die functie ook nog niet gevonden. Op mijn 6300 had ik die optie ook, helaas (nog) niet op de E51...Anoniem: 236938 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:04:
Hallo,
Groetjes
Albert
O, en je hoeft niet te groeten op GoT...we zijn allemaal al allervriendelijkst
Anoniem: 240490
Net als een ieder hier ben ik zeer geïnteresseerd in dit toestel. Ik heb (nog) geen ervaring met het symbian os, maar wat ik mij af vraag is het volgende: Op dit toestel kan tomtom worden gedraaid. Ik heb daarvoor een bluetooth gps ontvanger die ik kan gebruiken. Maar daarentegen heb ik ook een bluetooth carkit. Nu is het natuurlijk handig om de telefoon in de auto te gebruiken samen met de navigatie, maar weten jullie of dit mogelijk is? Ofwel, kan deze telefoon 2 bluetooth verbindingen tegelijkertijd aan zoals bijvoorbeeld mn laptop wel kan.