Study everything, You'll find something you can use
Voor mij heeft de release van Spore er eigenlijk niets mee te maken, ik raak vooral enthousiast door dit topic denk ikCastor385 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:46:
Ik ben ook weer begonnen met dit spel (al weer 2 maandjes bezig met stadjes bouwen). Ik merk dat er de laatste tijd veel meer interesse in dit spel is ontstaan. Heeft dit voor jullie ook te maken met de aankomende release van Spore (September) of zijn jullie daar niet in geinteresseerd?
Spore is toch iets heel anders dan steden/havens/regio's volbouwen.Castor385 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:46:
Ik ben ook weer begonnen met dit spel (al weer 2 maandjes bezig met stadjes bouwen). Ik merk dat er de laatste tijd veel meer interesse in dit spel is ontstaan. Heeft dit voor jullie ook te maken met de aankomende release van Spore (September) of zijn jullie daar niet in geinteresseerd?
Ik weet niet zo heel veel van Spore maar volgens mij is de enige link met SC Will Wright toch?
Nee, SC is een spel dat je een periode speelt, een tijdje weglegt en dan ineens begint het weer te kriebelen.
Dit is de 3e keer voor mij dat ik het spel weer speel maar nog nooit zolange tijd achter elkaar.
Het spel staat geinstalleerd sind eind juni 2007.
Zoals Anandus eerder al zei, het spel is tijdloos.
Helemaal met al die nieuwe uitvindingen die gedaan worden door de comunity. [die nog steeds gestaag groeit]
Er zitten zoveel aspecten in dit spel en uiteindelijk betrap je je erzelf op dat je al minuten lang zit te turen naar mooie gebouwen of lichtjes als het donker is.
Only fools are enslaved by time and space.

Die kranen die had ik al Loneranger
Ik heb reeds een buurtstad geimplementeerd
[ Voor 16% gewijzigd door Lof102 op 03-04-2008 09:51 ]
Ik zoek eigenlijk nog van die mega-loodsen.Lof102 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:30:
Update:
[afbeelding]
Die kranen die had ik al Lonerangermaar iig bedankt voor de tips! Ik zal es kijken wat ik zoal heb, en mssn zoek jij nog iets wat je kan gebruiken?
Ik heb reeds een buurtstad geimplementeerden zal dan ook cam maar es in deze plugin map zetten! Bedankt voor de tips!!
En dan niet die uit dat "harbour realisme" pack maar echt mega.
Wat ik me trouwens afvraag, doe je handmatig terraformen?
Is namelijk super leuk om daarmee te expirimenteren.
Edit\ Bij deze:
1) Overzicht van me nieuwe stad(je), met de lelijk aangelegde tram maar die puzzle pieces werken zo lekker

Iemand enig idee hoe je die blauwe voertuigen icoontjes weghaalt, al dan niet alleen bij foto's?
2) Het meest remote dorpje van me nieuwe stad, deze ligt (zie 1) een heel eind aan de bovenkant. Wat was het een crime om die watervallen allemaal netjes aan te leggen...

3) Een ander wijkje, vlakbij de energiecentrale en high-tech industrie. Toch leuk High-Tech zonder fatsoenlijke educatie (op wat prive scholen na). Kwestie van lekker met de belastingen spelen

[ Voor 66% gewijzigd door Banjy op 03-04-2008 21:16 ]
Wat ik doe is ctrl+alt+shift en dan lekker met die terrein tools aan de slag
Loods: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=10966&v=1
Verwijderd
Als je op het 'Sim'-knopje klik (derde knopje dus), en dan links de onderste kiest (voor labels en namen), kan je daar ook de voertuig-icoontjes aan en uit zetten.Banjy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:09:
Iemand enig idee hoe je die blauwe voertuigen icoontjes weghaalt, al dan niet alleen bij foto's?
(Nb. Dit is uit mijn blote hoofd, dus ik weet niet zeker of ik goed zit, maar daar in de buurt moet je kijken in ieder geval).
Leuke dorpjes verder
Dat is handmatig terraformenLof102 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:56:
ik snap niet helemaal wat je bedoeld met handmatig terraformen?
Wat ik doe is ctrl+alt+shift en dan lekker met die terrein tools aan de slag
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja gevonden! Stond inderdaad in dat menu, ik wist ook wel dat die optie nog ergens moest staananandus schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:52:
[...]
Als je op het 'Sim'-knopje klik (derde knopje dus), en dan links de onderste kiest (voor labels en namen), kan je daar ook de voertuig-icoontjes aan en uit zetten.
(Nb. Dit is uit mijn blote hoofd, dus ik weet niet zeker of ik goed zit, maar daar in de buurt moet je kijken in ieder geval).
Leuke dorpjes verder
[...]
Dat is handmatig terraformen

Edit\ Poging succesvol, en nogal een verbetering al zeg ik het zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Banjy op 04-04-2008 20:56 ]
Verwijderd
ben al een aardig endje opgeschoten met het maken van een map, tot nu toe ziet het er zo uit:

Veel grove ronde lijnen, maar als ik steden ga bouwen langs de waterlijn zal dit wel wat 'rommeliger' worden denk ik. verder heb ik zoals jullie zien alvast voor zover dat kon rekening gehouden met eventueel bruggen en tunnels, want helaas kunnen er niet diagonaal bruggen of tunnels worden aangelegd. verder moet ik uiteraard nog bergen en heuvels neerplanten, maar dat komt nog! als ik een stuk verder ben zal ik weer een update geven!
Mocht je een dual core processor hebben moet je de affiniteit op 1 core zetten.Banjy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:38:
[...]
Dus ik net aan de slag en had grotendeels die lelijke schuine stukken al vervangen, door mooie schuine rural tracks en jawel dan crashed ie natuurlijkNog maar een poging doen nu ik de eerste frustraties van me af heb geschreven
Ik heb sinds ik dat gedaan heb echt nooit meer crashes gehad.
LoneRanger in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe"
Ziet er idd een stuk netter uit.
Ziet er mooi uit, met welk programma heb je da gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:31:
ziet er een stuk netter uit zo!!
ben al een aardig endje opgeschoten met het maken van een map, tot nu toe ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Veel grove ronde lijnen, maar als ik steden ga bouwen langs de waterlijn zal dit wel wat 'rommeliger' worden denk ik. verder heb ik zoals jullie zien alvast voor zover dat kon rekening gehouden met eventueel bruggen en tunnels, want helaas kunnen er niet diagonaal bruggen of tunnels worden aangelegd. verder moet ik uiteraard nog bergen en heuvels neerplanten, maar dat komt nog! als ik een stuk verder ben zal ik weer een update geven!
Ik heb dit destijds ook al geprobeert maar kreeg dit toen helaas niet gedaan. Als ik namelijk SC4 opstart en dan de taskmanager opstart mag van het SC4 proces de affiniteit niet meer instellen (omdat hij waarschijnlijk al draait) of kan je deze ook instellen zonder dat het proces aanwezig is in de taskmanager?LoneRanger schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 04:11:
[...]
Mocht je een dual core processor hebben moet je de affiniteit op 1 core zetten.
[...]
Verwijderd
in SC zelf, on the hard way dus! al die programma's werken niet / of ik snap er niks van hoe die werken.mtenbos schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 08:28:
[...]
Ziet er mooi uit, met welk programma heb je da gedaan?
Als ik de tunnel gemaakt heb, verlaag ik het land weer tot zee. maakt dit nog uit hoelaag ik het maak? want de tunnel blijft toch gewoon bestaan?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Klik maar op die link die ik poste.Banjy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:09:
[...]
Ik heb dit destijds ook al geprobeert maar kreeg dit toen helaas niet gedaan. Als ik namelijk SC4 opstart en dan de taskmanager opstart mag van het SC4 proces de affiniteit niet meer instellen (omdat hij waarschijnlijk al draait) of kan je deze ook instellen zonder dat het proces aanwezig is in de taskmanager?
Het is een programmaatje die je eenmalig hoeft te gebruiken en daarna zal SC4 altijd op 1 core lopen.
Je kan overigens zelf instellen welke.
@Flybywire:
Als je de tunnel verlaagt verlies je je verbinding, het is puur eye-candy helaas.
Er zijn wel tunnels alla BigDig [zie Anandus post een paar berichten terug] die je dmv metro-buizen kunt verbinden.
Nu heb ik het plan opgevat om een regio te maken van max. 50x50 km met alle belangrijke landschapskenmerken uit Nederland. Wat ik tot nu toe heb:
- Afsluitdijk (en een kleinere dijk eronder)
- Binnenzee/meer daarachter
- Kustlijn, onderbroken door een zeewering)
- Heuvelachtig natuurgebied (veluwe-achtig)
- Grote stad, middelgrote steden, een paar kleinere, en een boel dorpjes
- Grote haven (rotterdam)
- Lange snelwegen en spoorlijnen
- Veerboot naar een groot eiland, met een stad eronder met militaire basis (Den Helder)
Ben het eerst maar aan het schetsen voor ik het uitwerk. Kan iemand nog dingen opnoemen die de moeite waard zijn om in het landschap te verwerken?
Edit: Kunnen meer mensen vandaag niet bij simtropolis.com?
[ Voor 3% gewijzigd door Ahrnuld op 05-04-2008 17:45 ]
Niets...
dat heb ik dus ook snap ook niet veel van die programma'sVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:38:
[...]
in SC zelf, on the hard way dus! al die programma's werken niet / of ik snap er niks van hoe die werken.

Zowel Simtrop als SC4D liggen er vandaag uitstarwave schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:43:

Verwijderd
- rivierenstarwave schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:43:
Gisteren een uurtje bezig geweest met uitzoeken hoe die tools werken om regio's mee te maken (terraformer en mapper) maar kreeg ze niet goed werkend. Uiteindelijk dus maar op de moeilijke manier gedaan met een heightmap in simcity te laden.
Nu heb ik het plan opgevat om een regio te maken van max. 50x50 km met alle belangrijke landschapskenmerken uit Nederland. Wat ik tot nu toe heb:
- Veerboot naar een groot eiland, met een stad eronder met militaire basis (Den Helder)
Ben het eerst maar aan het schetsen voor ik het uitwerk. Kan iemand nog dingen opnoemen die de moeite waard zijn om in het landschap te verwerken?
- (vlakke) plattelandsgebieden
- heuvelachtig zuid limburg
- deltawerken
Dat zijn nog eens plannen.starwave schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:43:
Gisteren een uurtje bezig geweest met uitzoeken hoe die tools werken om regio's mee te maken (terraformer en mapper) maar kreeg ze niet goed werkend. Uiteindelijk dus maar op de moeilijke manier gedaan met een heightmap in simcity te laden.
Geen idee of je er zin in hebt laat staan tijd, maar zou je de voortgang kunnen posten?
Zegmaar vanaf het schets idee tot het uiteindelijke resultaat.
Ik vind dat mega interessant om zoiets te volgen.
Als klein mannetje had ik een tekenblok met daarin allemaal fantasie-kaarten die ik zelf tekende.
Dan bepaalde ik welke stad hoe groot was d.m.v een legenda, wat de hoofdstad was, hoeveel inwoners.. etc.
Niet dat het vergelijkbaar is met wat jij doet maar van papier naar het daadwerkelijk uitvoeren en kijken hoe strikt jij je aan je plannen kunt houden en ze uit te voeren is super interessant.
DankuVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:47:
[...]
- rivieren
- (vlakke) plattelandsgebieden
- heuvelachtig zuid limburg
- deltawerken(hoe je dat dan ook uit zou moeten voeren in SC4)
- Rivieren
- Platteland voor boerderijen (heel veel
- Heuvels in het zuiden
Deltawerken? Ben eerlijk gezegd nooit bij de deltawerken geweest
Nog eentje van mezelf:
- Windmolenpark in zee (een rechthoekig eilandje dus)
Edit: Nog even een reactie op LoneRanger
Ik ben niet van plan zelf alles helemaal vol te gaan bouwen
Op dit moment heb ik een kleine regio om alle terreinfeatures uit te werken in een heightmap en die in simcity te importeren. Dat laadt wat sneller. Als ik een regio moet genereren van 50x50km duurt dat zo een uur.
De methode is op zich simpel, gewoon een config.bmp aanmaken in je regions/myregion map, een heightmap gemaakt in photoshop, in sc4 region view even ctrl+shift+R en dan de heightmap laden. Even later heb je je nieuwe terrein. Oja, en google maps/microsoft live maps is een grote hulp bij het bepalen van de schaal van dingen
Groot nadeel is simcity er automatisch een vervaging overheen gooit waardoor je scherpe kliffen etc. kwijtraakt, in sc4terraformer zou dat niet zo moeten zijn maar dat heb ik niet lekker draaiend gekregen met grotere regio's.
[ Voor 41% gewijzigd door Ahrnuld op 05-04-2008 20:20 ]
Niets...
Gezien de foto's van Lof102 kan hij ook prima hulp bieden. [als hij wil natuurlijk]
Ik heb me nooit verdiept in terraformer en het maken van maps dus daar kan ik je niet mee helpen.
Overigens kun je de greyscale eventueel bewerken in photoshop oid. om de grijstinten wat aan te passen.
Verwijderd
Volgens mij zitten wij wel op 1 lijn:LoneRanger schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:06:
[...]
Als klein mannetje had ik een tekenblok met daarin allemaal fantasie-kaarten die ik zelf tekende.
Dan bepaalde ik welke stad hoe groot was d.m.v een legenda, wat de hoofdstad was, hoeveel inwoners.. etc.

check de overeenkomsten met mijn eerder geposte ingame screen voor een landschap!
ik heb ok een versie liggen met alle (toekomstige) steden erin getekend en de infrastructuurm, die zal ik t.z.t. weleens posten als ik daadwerkelijk ga beginnen met mijn map. (mocht er interesse voor zijn)
EDIT: ik zie trouwens nu pas dat er bij het grote meer in het midden een laag voor de waterdiepteovergang is verdwenen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 21:47 ]
Leuke regio.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:31:
ziet er een stuk netter uit zo!!
[afbeelding]
@ Kaart van Celestino hier twee posts boven:
[ Voor 9% gewijzigd door Ottooo op 06-04-2008 16:53 ]
Als je op die dozen klikt krijg je de naam van het gebouw, is wat makkelijker zoeken dan wat de dependencies zijn.Ottooo schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:53:
Weet er iemand toevallig of er dependencies op enkele gebouwen (volgens mij de al wat oudere die ertussen zitten) van Haarlemmergold zitten? Ik krijg een paar pakketjes in mijn stad, maar ik kan niet vinden of ik nog enkele bestanden moet downloaden om dit te fixen.
Een andere optie is SC4Tool waarmee je per gebouw kunt zien wat je mist.
Zal haast wel niet want dan moet je het al ergens in 2006 gedowload hebben.+++ update: revision of three lots that were malfunctoning and added two missing models+++
Wbt Vista en SC4tool, ik heb echt geen idee.
Het makkelijkste is gewoon even sc4 op te starten en op zo'n doos klikken om te kijken om welke lot het gaat en dan op de stex zoeken en kijken omm welke dependencies het gaat.
edit: Uit het commentaar van die download:
Hierna heeft hij het dus nog geüpdate, dus als ik dat doe zal het wel kloppen.I re-downloaded your update (deleting yesterdays pack) and went back into the game. I've found some new growth buildings came up as boxes : Broekerweg and Kastanjestraat. I double checked the download files and noticed you only have 7 MODEL files. Maybe this is the problem ... seems possible to me we just need two more MODEL files.
Nog een edit:
Gelukt!
[ Voor 65% gewijzigd door Ottooo op 06-04-2008 18:32 ]
Dat klopt, e.e.a. zou je misschien nog kunnen verbeteren door Microsfot .NET Framework 1.1 en/of 2.0 te installeren, maar ik heb het hier onder Vista 32-bit ook nog niet aan het werk gekregen.Ottooo schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:46:
^^ Dat programmaatje blijft maar vastlopen helaas. Zou dat door Vista komen misschien?
Nouja, een VirtualPC met XP onder Vista draaien telt denk ik niet:P
This post was created with 100% recycled electrons

Nu alleen nog even een ander kleurtje regelen voor het water, zodat het beter overeenkomt met de grachten. Staat wat beter denk ik onder in beeld bij de dijk (een beetje gejat van het voorbeeld van de vorige pagina
Even los van de sites die down kunnen zijn? Ik heb mij door jullie enthousiast laten maken voor railyards en havens, maar heb na een paar dagen af en toe proberen nog niets aan de praat.
@Ottooo: prachtig! Doet een ex-Briellenaar heel goed.
Verwijderd
dan ook maar ff een voortgang van mijn regio, het hele ontwerp is klaar, nu zal ik de regio gaan voorzien van bergen, rotsformaties, stranden, etc etc:

Aardig gelukt dacht ik zo als je mijn tekening checkt van een paar posts terug. enkel rechtsonderin heb ik wat aanpassingen moeten doen om de rivier over 1 tile te laten gaan, i.v.m. eventueel aanleg van bruggen.
Als ik dit download, kan ik dan alle mods downloaden en installeren zonder problemen van deze site?
NAM
http://www.simtropolis.co...ndex.cfm?p=details&id=380
Was ffkes een weekendje Center Parcs, Europoort bekeken voor ideeenLoneRanger schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:28:
Ik kan best wel een aardig potje handmatig terraformen dus wat dat betreft wil ik best de kustlijnen e.d. wat voor je bijschaven.
Gezien de foto's van Lof102 kan hij ook prima hulp bieden. [als hij wil natuurlijk]
Ik heb me nooit verdiept in terraformer en het maken van maps dus daar kan ik je niet mee helpen.
Overigens kun je de greyscale eventueel bewerken in photoshop oid. om de grijstinten wat aan te passen.
Maar ik wil wel helpen hoor! Moet nog wel ffkes lezen hoe en wat
@ Ottooo, damn mooi werk kerel
De NAM is essentieel maar andere mods zonder problemen?Dennis_k schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:21:
Even een snelle vraag tussen door:
Als ik dit download, kan ik dan alle mods downloaden en installeren zonder problemen van deze site?
NAM
http://www.simtropolis.co...ndex.cfm?p=details&id=380
Hoe bedoel je?
@Ottooo: ziet er erg mooi uit, ben benieuwd hoe je verder gaat.
Ik heb nog wel wat ruimte over in mijn haven.
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Ziet er trouwens erg goed uit (moet me toch maar eens meer met die plugin's gaan bezig houden (heb paar haven dingen + nam en dat is het ook wel...))
"Mekker, blaat"
Ziet er goed uit! Heeft die brug trouwens nog een extra nut behalve als snelwegbrug? Er loopt namelijk een of ander blauw iets tussen de rijstroken in.Lof102 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:58:
een snapshotje van mij haventje
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige is dat mij het nut van die havens nog een beetje ontgaat, het ziet er geweldig uit maar volgens mij voegt het verder (speltechnisch) niet zoveel toe? Bij Brielle zie ik dat al meer doordat daar ook veel gezoned wordt.
Die havens van PEG werken als de harbour zoals die zit in SC4.Banjy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:01:
[...]
Ziet er goed uit! Heeft die brug trouwens nog een extra nut behalve als snelwegbrug? Er loopt namelijk een of ander blauw iets tussen de rijstroken in.
Het enige is dat mij het nut van die havens nog een beetje ontgaat, het ziet er geweldig uit maar volgens mij voegt het verder (speltechnisch) niet zoveel toe? Bij Brielle zie ik dat al meer doordat daar ook veel gezoned wordt.
De kleinere havens/kade's van PEG hebben ook jobs.
Maar je hebt wel een beetje gelijk, het is meer eye-candy.
@Huig:
Port realisme pack van Soulstealer.
Je moet wel heel veel dependencies downloaden bij die packs.
@Lof102: je eilandje is idd niet berijkbaar tenzij je verkeer links rijdt maar dan komen ze er nooit meer weg.
Verder ziet het er super netjes uit.
@Banjy: lijkt me een lane divider [?], kan even niet op het woord komen.
[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 08-04-2008 18:17 ]
Verwijderd
heb weer even wat gekloot met mijn terrain, maar het aanleggen van realistisch en/of fatsoenlijke bergen is werkelijk een onmogelijke opgave zonder een terreinprogramma. heb daarom toch nog maar es een poging gewaagd om Sc4 terrain former onder de knie te krijgen, en zowaar is het me nu gelukt om een grayscale om te zetten in een city!!
me oude map heb ik dan ook meteen weggeflikkerd, en ga nu een nieuwe map ontwerpen in grayscale, zodat ik hem via de terrain former rechtstreeks in simcity kan inladen. als inspiratiebron gebruik ik de hongkong11 map, die ziet er wel erg 'geil' uit!!
als ik een stuk heb, dan geef ik wel een update met een screen eventueel.
@ Celestino, dat zei ik een maand terug ook
@ Banjy, De brug heeft verder geen nut, vond het zelf gewoon een mooie ' eye-catcher'. Dat is btw ook het enige wat ik wil bereiken, alles naar mijn smaak plaatsen
@Loneranger hieronder, ik heb idd 'European Style' toegepast, enige nadeel is dat de snelweg dan een knik heeft aan beide beginnen van de bruggen.. Maar ziet er wel beter uit!
[ Voor 40% gewijzigd door Lof102 op 09-04-2008 11:12 ]
Volgens mij moet de "European style" afrit wel lukken.Lof102 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:44:
Dat van die op en afritten moet ik idd nog aan sleutelen, ik wist ervan, maar krijg het nog niet voor elkaar om aan beide kanten een op en afrit te realiseren...
Da's geloof ik de 2e optie als je afritten voor highway selecteerd en dan met shift+tab cycled.
[met tab ga je vooruit door de opties en met shift+tab achteruit]
Ik ben hier mee gaan stoeien maar ik heb echt geen verstand van de command prompt. Hij geeft telkens de melding dat hij unable is to map and load (een van de stukjes directory)LoneRanger schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 04:11:
[...]
Mocht je een dual core processor hebben moet je de affiniteit op 1 core zetten.
[...]
Simcity 4 staat bij mij geinstalleerd op: D:\Program Files\Maxis\Simcity 4 Deluxe\Simcity 4.exe
Is er iemand die mij de exacte command string zou kunnen geven met betrekking tot dat programma? Dat ik hem dus enkel hoef over te typen in de CMD van Vista.
Het is mij trouwens niet gelukt om de directory DLLcache te vinden in de System32 directory.
Nog een keer de link van het geen wat ik probeer te bereiken: Klik
SimCity opstarten, ctrl-alt-del taskmanager, rechtsklikken op het proces simcity4.exe en 'set affinity...' aanklikken.
Vervolgens één core uitvinken.
This post was created with 100% recycled electrons
Zo heb ik het inderdaad eerst geprobeert en zo doe ik het normaal ook, alleen dit werkt voor mij niet in Vista aangezien het proces dan al loopt mag ik de affinity niet wijzigen.boredgeestje schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:14:
Wat ook werkt:
SimCity opstarten, ctrl-alt-del taskmanager, rechtsklikken op het proces simcity4.exe en 'set affinity...' aanklikken.
Vervolgens één core uitvinken.
Tja het is een commandline comando dus hij kent je directories niet omdat je die af moet korten en ~1 moet toevoegen.Banjy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:09:
[...]
Ik ben hier mee gaan stoeien maar ik heb echt geen verstand van de command prompt. Hij geeft telkens de melding dat hij unable is to map and load (een van de stukjes directory)
Makkelijker is gewoon simcity4.exe naar C:\ te kopieeren, naar de root, niet in een mapje.
uitvoeren:
imagecfg -a 0x1 c:\simcity4.exe
Daarna simcity4.exe weer terug kopieren en klaar, nooit geen omkijken meer naar.
cachedll is verder niet belangrijk.
Zo zie je maar hoe weinig verstand ik van dit stuk hebLoneRanger schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:04:
[...]
Tja het is een commandline comando dus hij kent je directories niet omdat je die af moet korten en ~1 moet toevoegen.
Makkelijker is gewoon simcity4.exe naar C:\ te kopieeren, naar de root, niet in een mapje.
uitvoeren:
imagecfg -a 0x1 c:\simcity4.exe
Daarna simcity4.exe weer terug kopieren en klaar, nooit geen omkijken meer naar.
cachedll is verder niet belangrijk.
Echter ging ik hierna nog eens op mijn laptop kijken en daar bleek het spel ook nooit meer dan 50% aan cpu power te verbruiken... Ik denk dat dit komt doordat ik ze in Windows XP compatibility mode draai.. Maar ik zal hier zo nog even verder naar kijken.
Verwijderd
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=18212&v=1
En een updatje, ik probeer iets van een cement fabriek/opslag/distributie te maken

[ Voor 47% gewijzigd door Lof102 op 10-04-2008 00:08 ]
Ik ken de werking van het alles niet, maar wat ik er van begrijp moet je een grijze kaart in photoshop maken? Wellicht dat je het dan kunt proberen in te kleuren met behulp van een gradient? Dus dat je een lichte grijs aan de ene kant doet en dan een wat donkere aan de andere kant?Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:22:
ik blijf maar bezig met mijn terrein, terwijl ik nou weleens aan het bouwen wil!! maar goed, ik moet en zal een goede ondergrond hebben, dus ik ben weer wat aan het sleutelen geweest. heb mijn ontworpen landschap omgezet in een grijsschaal, waardoor ik hem nu zo kan inladen in terrainformer en binnen enkele tellen mijn terrein in de game heb. echter heb ik een vraag, want ik zit een klein beetje met een probleem. De overgangen tussen hoogteverschillen zijn nogal abrupt. Ik krijg allemaal 'terrasvorming' zeg maar. net als die rijstvelden in thailand en in suks soort landen. weet iemand hier een oplossing voor?? heb al wat geprobeerd met vervagen in photoshop, dan worden de terrassen welliswaar rond, maar dan krijg ik een golfbeweging naar de top toe, wat ook niet echt 'realistisch' is. hopelijk zijn er mensen die een mogelijke oplossing hebben!!
Voor je daar aan begint zou ik toch echt even " Ploppables with Jobs and Residents. Why not? " lezen.Lof102 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:28:
Volgens de poster kan de dan 90% van al je gebouwen ploppen, inc growables...
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=18212&v=1
Ik wist ervan, echter speel ik meer voor het inrichten van een stadVoor je daar aan begint zou ik toch echt even " Ploppables with Jobs and Residents. Why not? " lezen.
Overall view, ik ga denk nu maar es daarboven bouwen, dacht aan een oude stadskern, met veel water erbij en een moderne stad aan de overkant van de haven, veel kantoren ed...

(ja, erg flauw, ik weet het
Maar weet iemand waar Pantsdowne Peroxide gebleven is? Een japanse pagina verwijst me naar de stex, maar daar is hij weg...
Anyway, alle CAM-gebouwen staan hier
En dan zie je vanzelf in welke Gascooker Mega Prop Pack hij zit
Maar aan de readme had ik nog niet gedacht. Interessant concept, zo'n readme file.
Dankjewel!
(Nummer 2, overigens)
Hij heet peroxide plant, ipv pantsdowne, maar hij staat er wel tussen.Smurfatje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:00:
Nee, hij staat niet op de pagina waar alle CAMs staan, zover was ik ook.
Maar aan de readme had ik nog niet gedacht. Interessant concept, zo'n readme file.
Dankjewel!
(Nummer 2, overigens)
En nummer 2 inderdaad
Ideeen, tips en ander commentaar is welkom.
De inhoud is verre van compleet, het gaat om het idee.
LoneRanger schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:40:
Ik heb even een opzetje gedaan voor de 1e post onder de TS.
Ideeen, tips en ander commentaar is welkom.![]()
De inhoud is verre van compleet, het gaat om het idee.
Ik zie dat je ook e.e.a. aan plugins erbij zet, zal ik anders eens kijken wat ik zoal het meest gebruik, zodat je dat evt kan toevoegen?
Ik weet wel ongeveer wat je hebt maar het is en was een concept.Lof102 schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:46:
[...]
Wat cool van je LR!
Ik zie dat je ook e.e.a. aan plugins erbij zet, zal ik anders eens kijken wat ik zoal het meest gebruik, zodat je dat evt kan toevoegen?
Waar ik benieuwd naar ben is of er überhaupt behoefte is naar zoiets of verder gewoon die 2e post te laten varen, of gewoon het nieuws bij te houden wat betreft nieuws in de grote comunity.
Ik vind iig dat je project wel wat extra waardering kan gebruiken net zoals het "Brielle" project van Otooo.
Wat ziet dat er geweldig uit kerel!!
@ LR, Nieuws bijhouden dat vind ik persoonlijk wat leuker, want dan krijgt iedereen een soort van wardering van/voor zijn werk en kan hij/zij ideeen opdoen van iedereen en niet van 3 personen bv..
Ik was overigens ook begonnen met een woonwijk, een beetje opgesteld conform een wijk die hier de 'Oranjewijk' heet (Monnickendam). Dus veel huizen met oranje daken en een wirwar van straatjes en uiteraad de bekende flats

Ben wat verder gegaan met een binnenstad, maar ben er nog niet overuit of ik hem zo wil houden... vind de bruggen niet egt geweldig..

[ Voor 29% gewijzigd door Lof102 op 15-04-2008 23:49 ]
Wbt nieuws doelde ik eigenlijk op de projecten die zich in de comunity afspelen zoals de eerder genoemde TLA, RAM, de nieuwe CAM, X-tool etc.Lof102 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:34:
@ LR, Nieuws bijhouden dat vind ik persoonlijk wat leuker, want dan krijgt iedereen een soort van wardering van/voor zijn werk en kan hij/zij ideeen opdoen van iedereen en niet van 3 personen bv..
Zeg maar de toekomstige must-haves.
De opzet zoals die er nu staat is juist makkelijk om snel inspiratie op te doen plus de links erbij zorgen ervoor dat je snel aan de slag kunt.
Dat is ook waarom ik graag feedback wil, ik kan die post ook gewoon leeg maken of een gallery van screenshots, een mini tutorial hoe je een plugin download en installeerd noem maar op.
Verwijderd
kwam er achter dat mijn ontwerp niet vierkant was, waardoor terraformer hem uitrekt tot een vierkant. vervolgens kwam het er dus neit meer uit te zien. zodoende moest ik er nog een stuk bij ontwerpen, dat heb ik nu gedaan, en hem in een grayscale gezet. nu moet ik nog gaan fotoshoppen om de kleuren goed over te laten lopen, en de vloeiende lijnen wat hoekiger te maken. daar ga ik eerdaags mee aan de gang, heb er al wat mee geexperimenteerd, en dat ging zowaar heel aardig. hier een screentje van de grayscale:
http://img165.imageshack.us/img165/9783/saotomegrayaz1.png
en eentje in de gewone kleuren voor de duidelijkheid:
http://img245.imageshack.us/img245/1047/saotomepl9.png
ken geen andere upload dan imageshack (voor die ene moet je nu opeens registeren, en die flauwekul boycot ik). Als iemand anders nog een andere weet waar ik me niet hoef te registreren dan hoor ik het graag (want volgens mij laat Tweakers geen imageshack toe?)
EDIT: hmm, imageshak doet het nu dus wel! mooi zo
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 16:08 ]
IewLof102 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:34:
Ben wat verder gegaan met een binnenstad, maar ben er nog niet overuit of ik hem zo wil houden... vind de bruggen niet egt geweldig..
[afbeelding]
Je moet die bruggen ook niet gebruiken, maar gewoon pseudobruggen maken, ziet er echt veel beter uit.
En heel af en toe zo'n hoge brug neerzetten.
Maar een paar gebouwen blijven als doosjes opduiken. Een ervan is DuskTrooper's Frank & Archai building. Ik heb alle dependencies van de readme, ook de textures, en het rare is dat de plopable het wel doet. DIe staat naast de growable.
Een andere is de SeaView tower. De derde schiet me even niet te binnen.
Iemand enig idee?
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=4539 is de goede.
Seaview:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=11209
Beide hebben ook nog hun eigen dependency, vergeet die niet.
Hier vind je de hele lijst met gebouwen en welk model daar bij hoort plus link.
Gewoon even met control+f zoeken in dat topic.
vraagje: draait SC4 op een recent Dual core systeem (C2D of X2) nog soepel wanneer er een grote stad wordt geladen en uitgezoomd wordt?
ondanks dat de systeemeisen behoorlijk laag liggen had mijn 2600+ ,1GB ram en 6800 het maar druk met een vol gebouwde grote stad
SC4 maakt geen gebruik van die 2e core. Sterker nog, het is aan te bevelen om geen affiniteit toe te kennen aan de tweede core. Het spel wordt van die 2e core alleen maar instabiel.mschol schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:20:
wat een geweldige plaatjes ...
vraagje: draait SC4 op een recent Dual core systeem (C2D of X2) nog soepel wanneer er een grote stad wordt geladen en uitgezoomd wordt?
ondanks dat de systeemeisen behoorlijk laag liggen had mijn 2600+ ,1GB ram en 6800 het maar druk met een vol gebouwde grote stad
Zelf heb ik wel behoefte aan die 2e post. Je kan sneller bepaalde dingen vinden, wat het weer wat overzichtelijker maakt. Al kan je misschien ook wat random plaatjes van users er in zetten.LoneRanger schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:39:
[...]
Ik weet wel ongeveer wat je hebt maar het is en was een concept.![]()
Waar ik benieuwd naar ben is of er überhaupt behoefte is naar zoiets of verder gewoon die 2e post te laten varen, of gewoon het nieuws bij te houden wat betreft nieuws in de grote comunity.
Ik vind iig dat je project wel wat extra waardering kan gebruiken net zoals het "Brielle" project van Otooo.
De bedoeling is idd dat je door het lezen van die post gelijk aan de slag kunt met het verzamelen van de pluggins en natuurlijk het bouwen.ElmarO schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:33:
[...]
Zelf heb ik wel behoefte aan die 2e post. Je kan sneller bepaalde dingen vinden, wat het weer wat overzichtelijker maakt.
Ik zal het binnenkort wel updaten en verder uitwerken.
Aangezien plaatjes altijd meer zeggen dan woorden.Al kan je misschien ook wat random plaatjes van users er in zetten.
Verwijderd
ik mis mooie fleurige boompjesLof102 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:34:
@ Ottoo![]()
![]()
Wat ziet dat er geweldig uit kerel!!ik ben jaloers op je!!
Ik was overigens ook begonnen met een woonwijk, een beetje opgesteld conform een wijk die hier de 'Oranjewijk' heet (Monnickendam). Dus veel huizen met oranje daken en een wirwar van straatjes en uiteraad de bekende flats
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een klein ander vraagje, ik ben nu al een aantal dagen op zoek naar een mod die ervoor zorgt dat je de logo's van no job, no water, no electricity boven residential zones kan verwijderen... bestaat die?
Ik ben inmiddels weer terug in Matinenda en dat ziet er tegenwoordig zo uit:

Vooral die brug in het zuiden is echt super lang.
@Lof: er bestaat een mod voor het verwijderen van dat "geen connectie" icoontje.
Helaas kan ik hem niet vinden.
Die andere dingen lijkt me onmogelijk behalve dan beter plannen en water en electra in de gaten houden.
[ Voor 33% gewijzigd door LoneRanger op 20-04-2008 15:25 ]
Ziet er leuk uit. Ben wel benieuwd waar je die vernieuwde legenda vandaan hebt. Hij komt me bekend voor, maar zou niet zo 1-2-3 weten waar ik op moet zoeken.LoneRanger schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:23:
2e post weer een beetje upgedate.
Ik ben inmiddels weer terug in Matinenda en dat ziet er tegenwoordig zo uit:
[afbeelding]
Vooral die brug in het zuiden is echt super lang.
@Lof: er bestaat een mod voor het verwijderen van dat "geen connectie" icoontje.
Helaas kan ik hem niet vinden.
Die andere dingen lijkt me onmogelijk behalve dan beter plannen en water en electra in de gaten houden.
Ik heb zelf nummer 9 maar de rest heb ik nog niet bekeken.
?p=results?LoneRanger schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:01:
Hier staan er wel een paar.
Ik heb zelf nummer 9 maar de rest heb ik nog niet bekeken.
Waarschijnlijk een POST-request, even je zoekwoord doorgeven dus
Argh normaal check ik m'n links, nu dus niet.
Ik vind het zelf altijd leuk om een beetje te rommelen en weer nieuwe dingen te ontdekken. zodoende zag ik ook dat het WoW topic hier wel uber mooi aangekleed is! Dus ik dacht dat kan ook voor het SC4 topic
Ik weet niet of je het op prijs stelt, maar nogmaals, ik vind het gewoon leuk om te rommelen en het is voor mij ook een extra ervaring
Hier is het idee dat ik had gemaakt:

Alle credits voor de achterliggende gedachte en het framework idee gaan naar de gebruiker die de TS van het woW topic heeft gemaakt!
Maar mocht je zodoende denken dat is wel leuk om te doen, dan kunnen we de content van je huidige TS hierin zetten...?
Ik heb ook nog een oud design liggen, wat ik in de tijd van SC Societies gemaakt heb.. Was een beetje te vergelijken met dit topicLof102 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:48:
@LoneRanger,
Ik vind het zelf altijd leuk om een beetje te rommelen en weer nieuwe dingen te ontdekken. zodoende zag ik ook dat het WoW topic hier wel uber mooi aangekleed is! Dus ik dacht dat kan ook voor het SC4 topic
Ik weet niet of je het op prijs stelt, maar nogmaals, ik vind het gewoon leuk om te rommelen en het is voor mij ook een extra ervaring
Hier is het idee dat ik had gemaakt:
[afbeelding]
Alle credits voor de achterliggende gedachte en het framework idee gaan naar de gebruiker die de TS van het woW topic heeft gemaakt!
Maar mocht je zodoende denken dat is wel leuk om te doen, dan kunnen we de content van je huidige TS hierin zetten...?
Misschien heb ik zelfs de BB-Code er al voor liggen, zal daar ook eens naar kijken
Dat ziet er wel heel uber uit!! :d als dat zou kunnen :D!SoaDmaggot schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:27:
[...]
Ik heb ook nog een oud design liggen, wat ik in de tijd van SC Societies gemaakt heb.. Was een beetje te vergelijken met dit topic
Misschien heb ik zelfs de BB-Code er al voor liggen, zal daar ook eens naar kijken
Maar ik wil niet LoneRanger ondermijnen, blijft zijn topic!
BB code heb ik btw ook al voor het grootste gedeelte
Moet ik er wel bij zeggen dat een SP wel staat of valt wbt inhoud en iets minder wbt presentatie skills. [een kombie van beide is natuurlijk het mooiste]
De reden dat ik in het diepe gedoken ben is omdat de TS van het vorig topic destijds inactief was en de TS niet up to date om die reden.
Ik stel wel voor om het in dit topic puur te hebben over het spel/simulator zelf en voor suggesties kun je me altijd mailen.
sc4d met telfort achter de @.
Dat gezegt hebbende kunnen we/jullie nu weer plaatjes posten.
Heeft er misschien mee te maken dat ik 2 spelers heb ofzo?
Alvast bedank!
CMJJKFE
Zo ja, stop 'm eens in andere speler/brander indien aanwezig.
[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 23-04-2008 14:44 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Heb een prachtige winstgevende stad met 300.000 inwoners.
Problemen:
- Polution door te veel Dirty Industry,
- Gigantische commute ondanks veel avenues, wel 90 bus-stops over de hele map en een uitgebreid metronetwerk
Nu heb ik NAM compleet geinstalleerd en zie ik nog steeds geen verschil. Zie de volgende afbeelding om te zien hoe hoog mijn commute en congestion is (80+).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 13:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:43:
Prachtig spel. Ik speel de originele SimCity 4: DeLuxe Edition.
Heb een prachtige winstgevende stad met 300.000 inwoners.
Problemen:
- Polution door te veel Dirty Industry,
- Gigantische commute ondanks veel avenues, wel 90 bus-stops over de hele map en een uitgebreid metronetwerk
Nu heb ik NAM compleet geinstalleerd en zie ik nog steeds geen verschil. Zie de volgende afbeelding om te zien hoe hoog mijn commute en congestion is (80+).
[afbeelding]
en ik gebruik vaak ook gewoon treinen maar dan moet je wel even wat stations downloaden want die orginele stations kunnen teweinig mensen aan of ze zijn tegroot.
en die dirty industrie moet je gewoon verhuisen naar de stad naast je

Het is voorlopig nog vrij kaal, maar de komende tijd ga ik proberen het wat op te fleuren. Al heb ik op het moment nog niet echt een idee hoe ik dat precies ga doen.
Ik ga zelf denk een nieuwe haven beginnen, op wat grotere schaal
Toevallig ben ik vanmiddag aan de slag gegaan met een nieuw project.
Matinenda laat ik even links liggen aangezien het openen van 2 steden een crash veroorzaakt.
Waarschijnlijk een plugin die ik heb verwijderd maar ik heb even geen zin dat uit te zoeken.
Ik heb een leuke map gevonden van een Amerikaanse stad/state/regio en die probeer ik met behulp van googlemaps na te bouwen.
Het belangrijkste is dat de infra-structuur redelijk klopt en natuurlijk de indeling wbt residential en industry.
Wel een leuk feitje, ik had net rellen in mijn stadje.
Inwoners die auto's omver gooiden en ik maar zoeken waar de brand was.
was vergeten om te zorgen voor voldoende veiligheid/politie dus
Ik ben hier nog wel even zoet mee.
Dit topic is gesloten.