[MULTI] Pro Evolution Soccer 2008

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.293 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 145101

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/zwx95e.jpg

Inhoud

Algemeen
Topicregels
Downloads
Handige links
Releasedates
Systeemeisen
FAQ
Afbeeldingen en filmpjes
Nawoord

Algemeen

De nieuwste versie van de Pro Evolution Soccer serie, waarvan wereldwijd al miljoenen exemplaren verkocht zijn, komt uit op PLAYSTATION®3, Xbox 360, PC-DVD, PlayStation®2, PSP® (PlayStation®Portable) en Nintendo DS, en leent zich goed als hét voetbal spel voor elke console.
Topicregels

De enige regel op het moment is: houd het gezellig! :)

(En houd je uiteraard aan de algemene regels die op GoT gelden.)

Downloads

PC demo
De PC demo van PES 2008 kan je bij de volgende sites downloaden:
Gamersnet
Gamershell
Via nieuwsserver (dankzij Xadeon)

Problemen bij demo:
Lage framerate bij “Cut-scenes” en spelers
Problemen om te installeren voor Windows XP64-users
DirectX 10 kaarten worden niet goed ondersteund
Wanneer de demo probeert te installeren, geeft hij aan dat er niet genoeg “disk space” is.
Zorg ervoor dat je genoeg vrije ruimte hebt op je C:/ Drive want de setup gebruikt een extra schijfruimte om tijdelijke bestanden uit te “zippen”. Deze verdwijnen overigens direct wanneer de installatie is afgerond.
Blauw publiek + Blauwe bal
Na het installeren zegt hij het volgende:
This application failed to start because d3dx9_30.dll was not found. Re-installing this application may fix this problem. Download http://www.dll-files.com/dllindex/dl...shtml?d3dx9_30 en zet dat in windows/system

Patches en downloads
Resolutie patches voor de demo:
1152*864
1280*1024
1360*768
1440*900
(dankzij Joss)

Time Expander (met stamina fix)
http://files.filefront.co...p/;8663451;/fileinfo.html (dankzij Joss en Zamarano)

Nike Arrow Ball
http://www.gamingaccess.com/index.php?news_id=8741

How to Install :
1• Open AFS Explorer (Get it from here : http://downloads.gamingaccess.com/in...p?file_id=4282)
2• Go to menu FILE - IMPORT AFS File
3• In the dialog window go to last combo box and select ALL FILES
4• From your PES 2008 img folder open cv_1.img (backup it first)
5• Answer NO to questions and the file will be opened.
6• Now right click on unnamed_7.bin and select import and then import unnamed_7.bin included in this rar.

Handige links

De officiële website
Konami NL

Reviews van PES 2008
Er zijn momenteel nog geen geode reviews

Fansites
PESInside is een Nederlandstalige Pro Evo site en forum. Met dank aan JanW.
PESFan is een Engelstalige PES Community
WIEB is een Engelstalige PES Community die interne contacten hebben met ontwikkelaars van het PES Team.
EVO-Web een forum waar veel PES gebruikers actief zijn.

Release Dates

ConsoleRelease Date
Xbox360Verwacht: 25 oktober 2007
PC Verwacht: 25 oktober 2007
PS2 Verwacht: 25 oktober 2007
PS3 Verwacht: 25 oktober 2007
PSP Verwacht: 22 november 2007
DS Verwacht: 22 november 2007

Systeemeisen PC

Aanbevolen
• Microsoft® Windows® 98SE/ME/2000/XP
• Intel® Pentium® IV 3.0 GHz / AMD Athlon 64 of beter
• 1GB RAM
• 6.5GB harde schijf ruimte
• 8X DVD-ROM
• DirectX 9.0c videokaart 256MB Pixel Shader 3.0 (ATI x1600 / NVidia 6800 GT/GS of beter)
• Met DirectX 9.0c compatible geluidskaart
• DirectX 9.0c of hoger
• Windows USB Gamepad
• Online spelen via een breedband internetverbinding

Ondersteunde Chipsets
NVIDIA - GeForce 6600, 6800, 7300, 7600, 7800, 7900, GeForce FX (5950, 5900, 5800, 5600, 5200), GeForce4 Ti, GeForce3
ATI - Radeon x1600, x1800, x1900, x800, 9800, 9700, 9600, 9500, 9200, 9000, 8500

FAQ

Hieronder vind je een kleine FAQ (Frequently Asked Question) over (veel voorkomende) vragen over PES 2008 (voor welk platform dan ook). Lees dus eerst deze FAQ door voordat je, je vraag stelt in deze topic. Natuurlijk raden we je aan eerst de search te gebruiken.

:? Waar is PES 2008 te koop?
Antwoord: Zowat elke gamewinkel (en vaak andere winkels die ook games verkopen) hebben hem. Enkele voorbeelden: Free Record Shop, Bart Smit, Intertoys, E-plaza, MediaMarkt, Makro.

:? Hoeveel kost PES 2008?
Antwoord: Het verschilt per platform en winkel een beetje, maar voor zo’n 35 euro moet je de PC versie wel kunnen krijgen. Voor de andere versies kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat je ze rond de 40 euro de DS en PSP versie kan kopen en voor rond de 50 euro de PS2 of Xbox360 versie kunt krijgen.

:? Uuhm, ik schiet steeds de bal (hoog) over?
Antwoord: Kijk, het zou niet realistisch zijn als je elke bal die je schiet erin zou gaan. Er zijn een hoop dingen diebepalen of je een bal erin schiet:

1) Oefening: als je nog nooit (een deel) van PES heb gespeeld is het moeilijk gelijkt te scoren. Ook als je elk deel heb gespeeld is het nieuwe deel altijd weer anders. Je moet dus veel oefenen.

2) Kijk naar de stats van je schietende speler: relevante stats zijn: Shot accuracy, Shot technique en Shot power, maar welke ook wel belangrijk zijn (maar in mindere mate) is: Body Balance en Swerve. Body Balance zorgt ervoor dat je minder makkelijk "omvalt" en swerve zorgt ervoor dat je (van redelijke en vere afstanden) de bal maar daalt en dus mogelijk nog ingaat.

3) Daarnaast is het van belang in welke richting je kijkt. Het "makkelijkst" schiet een speler recht vooruit en naar mate je "schuiner" staat wordt het steeds moeilijker. Hier is Shot Technique erg van belang.

4) Verder is het van belang of er tegenstanders in de buurt zitten. Als er spelers in de buurt zijn wordt het shot beïnvloed, hier kan dus niets aan doen, in zoverre: je kan vrijlopen voordat je gaat schieten. Ook de keeper die in de buurt is kan je schot beïnvloeden.

Kortom: heel veel oefenen en deze punten in gedachten houden.

:? Maar waarom zie ik al die filmpjes van die mensen die hele moeilijke ballen erin schieten?
Antwoord: Dat zijn vast mensen die heel veel, maar dan ook heel veel hebben geoefend. Ook is geluk waarschijnlijk een kleine factor...

:? Mijn Free Kick gaat er nooit in?
Antwoord: Ook hier zijn enkele factoren die bepalen of je Free Kick erin gaat.

1) Veel oefening is nodig (net als bij schieten). Eigenlijk zelfs nog meer oefening dan bij schieten. Free Kick gaan er nog minder vaak in dan gewone doelpunten: zeker bij grotere afstanden. Je moet een of andere gevoel krijgen waar je mikt en dat verschilt per positie en verschilt per stats die een speler heeft. Er zijn verschillende krachten om mee te schieten: die staan in het boekje die je bij je spel hebt gekregen uitgelegt en ook bij de "Commend list" (die staat in de lijst als je pauze drukt tijdens een (oefen)wedstrijd).

2) Relevante stats: Van de free kick taker: Free Kick accuracy, Shot power, Shot accuracy, Swerve en de “vorm van de dag”-pijltje. Verder is van belang: de Jump van de mensen die in de muur staan en of ze wel gaan springen en hun “vorm van de dag”-pijltje (beter is mogelijk hoger springen), de Keeperskills van de keeper, de Repons van de keeper en de Jump van de keeper en de vorm van de keeper.

3) Kijk anders ook even hier voor mogelijk meer succes bij je Free Kicks, met dank aan HyperMan.

:? Ik win (haast) nooit een wedstrijd?
Antwoord: Ook hier zijn weer enkele factoren betrokken:

1) De moeilijkheidsgraad. Misschien heb je de moeilijkheidsgraad iets te hoog gezet. Voel je niet gelijk beledigd. Zelfs veel hebben al moeite met 3 ster. Het is dus een beetje persoonlijk. Ik hoor je vast al zeggen dat je graag beter wilt worden en dus een hogere moeilijkheidsgraag wilt spelen. Dat kan maar dat zal natuurlijk veel oefening vergen.

2) Kies de juiste spelers. Niet elke speler is hetzelfde. Ook topspelers op posities plaatsen waar ze niet horen kan je beter vermijden. Ook de stat Teamwork wordt vaak onderschat. Teamwork geeft aan hoe goed de speler als groep kan fungeren. Verder is de vorm van belang. Een topspeler met een blauw pijltje is minder verstandig dan een normale speler met een rood pijltje. Paarse vorm pijltje raad ik eigenlijk altijd af, hoe goed je speler ook mag zijn.
Hier staat nog meer info over de vorm van spelers met dank aan HyperMan.

3) Raak niet in paniek of wordt niet boos. Ook niet als je met een topteam tegen een of andere (qua stats) super slecht team in de eerste kwartier een doelpunt tegen krijgt. Je moet rustig blijven en kansen creëren: je kan het best. Als je er maar op los gaat tackelen en ballen van 25 meter en verder gaat schieten lukt het niet. Je krijgt rode kaarten en de kans om een doelpunt te maken is zeer klein. Rustig opbouwen en goed verdedigen. Ook bij twee tegendoelpunten kan je best gelijk spelen of zelfs winnen. Probeer het eens en stop niet gelijk de wedstrijd als je 1 of twee doelpunten tegen krijgt. Doorzettingsvermogen is ook belangrijk.

4) De sprintknop. De sprintknop is handig maar je hoeft hem niet de hele wedstrijd ingedrukt te houden. Je verliest controle over de bal als je sprint dus probeer het te beperken. Ook raakt je speler uitgeput als je steeds met hem sprint.

5) Balbezit. Houd balbezit dat is soms beter dan de bal steeds maar naar voren te passen. Zeker als je net de bal van je tegenstander hebt afgepakt op jouw speelhelft. Natuurlijk mag je kijken of je kan counteren maar als er geen spelers zijn kan je best een bal terugspelen. Let dan op dat je het niet in de voeten van de tegenstander speelt. Ook helpt balbezit jouw stamina te handhaven en die van de tegenstander te reduceren. Je kan best wel eens een balletje (achterin) heen en weer passen: de spitsen van de tegenstander rennen dan op je af en worden moe. Ten slotte pass zoveel mogelijk ‘safe’ daarmee bedoel ik niet vaak moeilijke ballen geven, zeker niet als je een aanval aan het opbouwen bent.

6) Verdedigen. Verdedigen is niet alleen maar de 'pass-knop' ingedrukt te houden. Probeer eens op het juiste moment (wanneer je denkt dat de tegenstander dichtbij genoeg is zodat je de bal af kunt pakken) de pass-knop in te drukken. Ook de 'schietknop' indrukken is leuk maar merk op dat soms spelers uit posities gaan staan en daar reageert de computer op.

Ik kan hier nog heel veel meer bij schrijven maar het belangrijkste is:
Heel veel oefenen, alleen dan wordt je beter!

:? Waarom wordt een bepaalde speler steeds moe terwijl hij een hele hoge stamina heeft?
Antwoord: Ten eerste moet je kijken naar de vorm de speler. Als je een blauwe of een paarse pijltje wordt zijn stamina sterk gereduceerd. Daarnaast is er Mentality. Hoe hoger dit is hoe minder de spelers stats worden gereduceert als hij moe is, maar dat geeft ook aan hoe snel de stamina dropt. Verder is de positie van de speler van belang. Als CB dropt je stamina minder dan als SB en als DMF, minder als SMF en als CF minder als WF. Ook licht het eraan of je veel rent met een bepaalde speler.

:? Ik win nooit een luchtduel?
Antwoord: Ook hier zijn er weer meerdere factoren betrokken:

1) Timming. Op het juiste moment moet je de pass-knop drukken. Wederom veel oefenen. Je moet net voordat dat bal aankomt op de pass-knop drukken.

2) Verder is relevant: van jouw speler: Body Balance, Jump, Header, Height. Van de tegenstander: Body Balance en Height: is hij sterker dan jou is de kans groter dat hij het luchtduel wint. Verder is de richting van de bal, jouw positie, de snelheid van de bal ook van belang. Denk nu niet dat als je een kleine speler hebt met weinig Body Bance en slechte Header en Jump nooit een luichtduel kan winnen. Als je beter in positie staat kan het best. Met R2 kan je je speler verplaatsen in de tijd dat de bal in de lucht is.

:? Speelt een gamepad beter?
Antwoord: Vele zeggen dat een toetsenbord niet is gemaakt op spelletje op te spelen maar dit is persoonlijk. Een populaire gamepad is de Logitech Rumblepad 2, hier heb je een bedraadde en een draadloze versie van. Ook is er een Logitech Dual Action gamepad, deze heeft geen force feedback in tegenstelling tot de Rumblepad 2. Verder is nog de Xbox360 controller voor Windows, vele vinden deze controller erg goed in de hand liggen. Logitech heeft misschien dit gehoord en heeft een "Chillstream" gamepad gemaakt, die sterk op de Xbox360 controller lijkt.
(Als de link niet werkt probeer dan deze link: http://www.logitech.com/i...CRID=2225,CONTENTID=12183 )

Ook bestaat er een PS2 controller convertor, welke het mogelijk maakt om je PS2 controller aan te sluiten op je PC. Dit kastje heeft een USB-uitgang en een kastje waar twee controllers op kunnen worden aangesloten. Deze convertor is op onderstaande link te bestellen:
http://www.futuremax.nl/product_info.php?products_id=626

:? Zie je meer veld met een breedbeeld scherm?
Ja, in ieder geval aan de rechter en linkerkant van het scherm is meer te zien. Het beeld wordt dus niet uitgerekt vanuit een 4:3 of een 5:4 verhouding. Op de volgende [

:? Hoe kan je je knoppen instellen?
Ga naar je de map van je spel en klik op “settings”. Kies in dat menu Keyboard of Player 1 en stel je controles in.

:? Hoe kan je met z’n tweeën spelen waarvan één met de keyboard speelt?
Ga naar je de map van je spel en klik op “Settings”. Kies “Player 1” en zet dat op “--“ dit wordt dan de keyboard. Kies “Player 2” en selecteer de gewenste controller. Degene die met het keyboard speelt navigeert dan in de menu’s.

:? Hoe kan je een lange (en goed koppende) verdediger mee naar voren krijgen?
Hoe je spelers tijdens een corner mee naar voren krijg doe je als volgt, er zijn meerdere manieren:
Manier 1. Je moet ervoor zorgen dat je "attack/defence"-balk op rood staat, (door L2 ingedrukt houden en dan 1x of meerdere keren R1 te drukken). Dan komt er mogelijk een verdediger mee naar voren, dat licht namelijk aan je opstelling. En de computer kiest (volgens mij) automatisch welke verdediger mee naar voren komt (en dat is meestal de langste en best koppende speler). Bij deze manier moet je even op je verdediger wachten.
Manier 2. Zorg voordat de bal over de doellijn is dat je "attack/defence"-balk op rood staat, hierbij staan de spelers gelijk al in positie. (Waaronder mogelijk een verdediger.)
Manier 3. Wissel van de speler die de corner neemt, maar voordat je dat doet zet de "attack/defence"-balk op rood. De spelers staan dan in positie. Wissel naar wens terug naar de vorige speler.
Met dank aan Ofzoiets.

Afbeeldingen en filmpjes

Afbeeldingen
Screenshot 01
Screenshot 02
Screenshot 03
Screenshot 04
Screenshot 05
Screenshot 06
Bron: Gamez.nl

Filmpjes

Trailer PES 2008
Doelpunt Thierry Henry
Wedstrijd Portugal vs Brazil
Demo doelpunten compilation

Nawoord

Deze layout heb ik vrijwel gekopieerd en op een aantal punten aangepast van de layout die Ofzoiets heeft verzorgd. Daarom gaat mijn dank uit naar hem. Ik zal in de loop van tijd de layout een eigen stijl geven, maar ik dacht dat een eigen topic nu wel nodig was.

Suggesties, toevoegingen, hulp is altijd welkom. Op- of aanmerkingen kunnen in dit topic worden gemaakt.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 145101 op 01-10-2007 18:59 ]

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:08
Is er eigenlijk ook al bekend of er cross-platform online gespeeld kan worden? In het vorige deel was het mogelijk om als PC gamer het op te nemen tegen Playstation 2 spelers. Is dit nu ook weer het geval en eventueel ook met Playstation 3 en Xbox 360 spelers?

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Even een crosspost uit het PES6 topic. Ik hoop nog steeds iemand kan bevestigen dat er WEL 2on2 modus zit in PES2008. Ik lees op diverse fora van fansites dat de 2on2 modus NIET in PES2008 zal zitten ivm Serverload etc.

Computer Specs

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik heb de demo op de 360 gespeeld en ik moet zeggen dat het er allemaal wel heel gelikt uitziet. En de gameplay is ook super. Alleen jammer dat het nog even duurd voor dat de volledige spel uitkomt.

360 BLOG

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06

Vis

Na een aantal potjes inmiddels gespeeld te hebben kan ik alleen maar zeggen dat ik niet kan wachten totdat het spel uit is. Lekker met clubs competitie spelen, of online etc.

Ziet er zeker gelikt uit allemaal, de herhalingen zijn een genot om naar te kijken :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:01
Mwah. blauwe bal + blauw publiek = niks zien in de replay :(

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe zit het met de licenties op clubs en spelers? Ik las ergens dat er een paar bij waren, maar ook een paar niet meer aanwezig?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:05
RobertJ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:34:
Komt op gang, nog geen download overigens:
http://www.gamingaccess.c...ore.php?attachmentid=1808

Wel wat resolutie patches:
1152*864
1280*1024
1360*768
1440*900

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zitten wel weer wat meer teams in dan vorig jaar. Volgens mij ook de Japanse competitie, en Duitsland is terug. Of hier allemaal licenties voor zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar dat is binnen no time gepatched, dus dat is niet zo heel zorgwekkend.
RobertJ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:34:
Dat valt wel mee toch? Of je moet op een hele lage res draaien en het camerastandpunt niet veranderen.

• RobertJ
  • Laatst online: 21-04 23:01
Zamorano schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:41:

[...]

Dat valt wel mee toch? Of je moet op een hele lage res draaien en het camerastandpunt niet veranderen.
Tuurlijk, ik overdrijf schromelijk om mijn punt duidelijk te maken :p, maar bepaalde hoeken van de camera leiden er wel toe dat je niks ziet omdat de bal dan net over de goal vliegt zeg maar...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Zamorano
  • Niet online
RobertJ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:43:
[...]

Tuurlijk, ik overdrijf schromelijk om mijn punt duidelijk te maken :p, maar bepaalde hoeken van de camera leiden er wel toe dat je niks ziet omdat de bal dan net over de goal vliegt zeg maar...
Ach, het is geen showstopper, toch? ;)
Binnen de kortste keren worden er nieuwe ballen gemaakt en als de final uit is weet je niet eens meer dat je dat probleem had in de demo. :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er zitten wel weer wat meer teams in dan vorig jaar. Volgens mij ook de Japanse competitie, en Duitsland is terug. Of hier allemaal licenties voor zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar dat is binnen no time gepatched, dus dat is niet zo heel zorgwekkend.
Ik heb de demo op de X360 gespeeld, zag er wel aardig uit, maar het weinig aantal gelicenseerde team namen vind ik wel heel erg matig, al maakt dit wel een heeel klein beetje iets goed.
Only two teams from the English Premier League will be licensed but all will include real player names:

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Heeft iemand enig idee wanneer de PS3 demo verschijnt? Aangezien die nog niet online te vinden is :(

En wat betreft de PC versie, ik kan resolutie's kiezen tot 1920x1200, 4:3/16:9 of werken de hogere resolutie's niet? Niet getest namelijk. Aangezien ik allemaal patches zie...

Before me there were many, after me there will be none

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04-2023
Jay-K schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:58:
Heeft iemand enig idee wanneer de PS3 demo verschijnt? Aangezien die nog niet online te vinden is :(
Verheug je er nou maar niet op... http://www.winningelevenb...sn-demo-not-so-close.html

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Topicstarter
Jay-K schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:58:
Het schijnt dat die volgende week donderdag pas komt. Bron: http://www.winningelevenb...sn-demo-not-so-close.html

Edit: O Charisma heeft je al geholpen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 145101 op 27-09-2007 18:05 ]

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Bedankt voor de links. Kun je vertellen van welke website deze links komen aangezien ik zelf zit te wachten op een 1680x1050 resolutie.

Topicstarter
Dracul schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:06:
[...]

Bedankt voor de links. Kun je vertellen van welke website deze links komen aangezien ik zelf zit te wachten op een 1680x1050 resolutie.
http://forums.evo-web.co....hread.php?t=43269&page=15

• Zamorano
  • Niet online
Dracul schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:06:
[...]

Deze draad op Evo-web.
1680x1050 is nog niet gedaan, maar er zijn al meerdere requests voor. :)
Ik wacht er zelf ook op.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Bedankt allebei voor de links. Had op evo nog een oud account dus no problem.
Ben wel benieuwd naar de performance in 1680x1050. Afhankelijk hiervan wordt het de
versie voor de pc of de xbox 360.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Voor degenen die sneller de demo willen binnenhalen via zijn/haar nieuwsserver, klik! :)

[ Voor 2% gewijzigd door Xadeon op 27-09-2007 19:21 . Reden: typo lol XD ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Topicstarter
http://www.gamingaccess.com/index.php?news_id=8741

Download now Nike Arrow ball for Pes2008 demo

How to Install :
a-Open AFS Explorer

Get it from here : http://downloads.gamingaccess.com/in...p?file_id=4282

b-Go to menu FILE - IMPORT AFS File
c-In the dialog window go to last combo box and select ALL FILES
d-From your PES 2008 img folder open cv_1.img (backup it first)
e-Answer NO to questions and the file will be opened.
f-Now right click on unnamed_7.bin and select import and then import unnamed_7.bin included in this rar.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07394/nikeball.JPG

En het werkt. :)

[ Voor 31% gewijzigd door LoneRanger op 27-09-2007 18:59 ]

Only fools are enslaved by time and space.

• Punaisebal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10-2024
wat een grove specs tegenover de vorige PES zeg! Jammer, want ik kan nu geen nieuwe pc kopen :P

It's Evolution Baby!

• cheiron
  • Laatst online: 11:03
Jeej, ik heb hem nu draaien op 1440*900. 1 probleempje alleen: fullscreen blijft de demo bij mij op 200% snelheid lopen. Die optie zat ook in PES6.. alleen hier heb ik er niets voor aangezet. Hebben anderen dit probleem ook? Het gaat echt razendsnel... en dus compleet onspeelbaar.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Joss
cheiron schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:44:
[...]

Jeej, ik heb hem nu draaien op 1440*900. 1 probleempje alleen: fullscreen blijft de demo bij mij op 200% snelheid lopen. Die optie zat ook in PES6.. alleen hier heb ik er niets voor aangezet. Hebben anderen dit probleem ook? Het gaat echt razendsnel... en dus compleet onspeelbaar.
vsync aangezet in de settings.exe? Werkte hier iig wel :)

• Zamorano
  • Niet online
cheiron schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:44:
[...]

Zeker een CRT met een hoge refreshrate? Probeer V-sync eens aan te zetten.

• Zamorano
  • Niet online
Dracul schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:14:
Bedankt allebei voor de links. Had op evo nog een oud account dus no problem.
Ben wel benieuwd naar de performance in 1680x1050. Afhankelijk hiervan wordt het de
versie voor de pc of de xbox 360.
Voor 1680x1050 kun je de file voor 1280x1024 pakken. Heb het zelf net getest en het werkt. :)

Anoniem: 165613

Gelukkig zijn er nu configs zo dat ik 1440x900 kan draaien, maar wat ik niet snap is waarom er alleen keuze is uit 4:3 of 16:9 ik bedoel, joehoe volgens mij zijn heel veel breedbeeld monitors 16:10 :X 8)7

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Bijna alle widescreen monitoren zijn 16:10. Alleen enkele hele dure modellen zijn 16:9.
Ik vind het zoiezo jammer dat er twee widescreen standaarden zijn.

@Zamorano

bedankt voor de tip. Werkt nu super in mijn native resolutie aan een constante 60fps behalve dan bij de bekende replay's en dode spelmomenten. Ga absoluut voor de pc versie nu.

• Joss
Dracul schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:51:
Bijna alle widescreen monitoren zijn 16:10. Alleen enkele hele dure modellen zijn 16:9.
Ik vind het zoiezo jammer dat er twee widescreen standaarden zijn.

@Zamorano

bedankt voor de tip. Werkt nu super in mijn native resolutie aan een constante 60fps behalve dan bij de bekende replay's en dode spelmomenten. Ga absoluut voor de pc versie nu.
Ja, heel raar... Tijdens het spelen is het gecapt op 60fps, tijdens dode spelmomenten/replays op 30fps :?

• cheiron
Opgelost! Het was inderdaad de v0sync. Die heb ik nu geforced via het nvidia control panel. Vaag, want de optie van vsync in de settings.exe had ik al aangezet!

Wel balen, want dit betekent waarschijnlijk dat ik weer elke keer de vsetting moet switchen tussen games..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Kun je geen profile aanmaken voor PES2008 met de drivers van nVidia? Moet kunnen toch.
Anders heb je ook nog programma's als nHancer. Ik noem maar een zijstraat.
Heb zelf een ATi kaart en gebruik ATi Tray Tools.

[ Voor 74% gewijzigd door Dracul op 27-09-2007 22:21 ]

Anoniem: 181666

[...]en het camerastandpunt niet veranderen.
Hoe verander ik het camerastandpunt :9 Volgens mij is dat gelockt in de demo :?

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:33:
[...]
Hoe verander ik het camerastandpunt :9 Volgens mij is dat gelockt in de demo :?
Ik had het over de replay. ;)

• cheiron
Die troughpass knop. Dan krijg je de vrije beweging

Flickr PSN ID= cheironnl

Ik heb iets 'gevonden' om de replays soepel te laten lopen. (Voor NVIDIA) Ga naar Control panel, geavanceerde 3D instellingen en zet Anisotropic filtering en antialialising op off ipv toepassing gestuurd. In de replays word van deze gpu intensieve opties namelijk veel gebruik gemaakt :P
(vandaar het verschil in fps met de in-game graphics)

Edit: weet iemand hoe je die trick doet waarmee je de bal achter het standbeen door tikt, ik deed hem net 2x met Ronaldo maar weet niet meer hoe |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 28-09-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 00:56

Turfschipper

Hup NAC

Gedownload, uitgeprobeerd.

En jammer maar helaas, bij de eerste keer dat ik een klein passje naar de zijlijn met ''kruisje'' wil geven, geeft ie meteen een lange bal in de diepte.

Wanneer wordt dat verneukte scripted passingssyteem nou eens aangepast?

Ik wil zelf bepalen waar de bal heen gaat godver. Ook al staat daar niemand.

Weer een ai die altijd sneller is. PES heeft in mijn ogen vanaf 3 helemaal niks meer aan kwaliteit gewonnen (qwa AI dan) Realistische uitslagen? Dat komt maar door 1 ding: je wordt aan alle kanten continu genaaid.

Een AI heeft het spel amper, en dit schrijnend tekort aan AI wordt deze keer wederom verstopt achter een vals spelende cpu.

Ik wil zelf spelen, en niet continu dat mijn cursosmanneke loopt zonder dat ik wat doe, passes gaan niet waar ik ze heen wil, en de AI speelt nog steeds vals. Leuk hoor, al die variablen als stamina, etc. Maar als je tegen een cheatende cpu speelt, valt dat hele systeem helemaal weg. Dat doet er helemaal niet meer toe.

Snel deleten, want ook al is dit wel degelijk het beste voetbalspel, ik ben die scripted gameplay helemaal zat!

Zwaar teleurgesteld in deze zogenaamde next gen melk.

Weet je hoe vet deze game is zonder een cheatende cpu (met een echt goede AI dus) en ander passing systeem, analoog dus. Dan is deze game 100 keer wreder, en dan kan je eens echt gaan voetballen.

- passes in de vrije ruimte, druk zetten, terugzakken, spits inspelen, kaatsen, rustig rondspelen achterin, iemand uitspelen of vrijspelen met positiespel zonder dat je weer ingehaald word door iemand vanaf de andere kant van het veld, etc etc .

Allemaal amper mogelijk en al helemaal niet nodig. Lange bal over de grond de hoek in, voor geven en schieten of koppen maar.

En dan bepaalt de computer wel of dat ie er in gaat.

Nouja, ik stop maar met zeiken, maar jonge jonge man, wat een tegenvaller, alweer........

[ Voor 44% gewijzigd door Turfschipper op 28-09-2007 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

stalscu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 03:43:

- passes in de vrije ruimte, druk zetten, terugzakken, spits inspelen, kaatsen, rustig rondspelen achterin, iemand uitspelen of vrijspelen met positiespel zonder dat je weer ingehaald word door iemand vanaf de andere kant van het veld, etc etc .
Ik weet niet hoor maar dit lijstje wat jij allemaal opnoemt zit allemaal in PES en is 1 van de redenen waarom PES zo goed is. Daarnaast heb ik in alle jaren dat ik PES speel nog nooit meegemaakt dat als ik op X druk(korte pass) dat mijn speler dan de bal naar voren rost. Lijkt me een gevalletje van user error. No offence.

Het enige punt wat je hebt is dat spitsen heel vaak worden ingehaald door verdedigers die normaal nooit meer ingehaald zouden zijn. Soms is dat vervelend, al is het een stuk minder dan in vroegere versies van PES. Echter is dit ook een punt waarop je de progressie van PES kunt zien.

In vorige versies zoals PES3 en PES4 waren verdedigers nog sneller dan de aanvallers en toch gebeurde het met beide delen veels te vaak dat je alleen voor de keeper kwam. Totaal niet realistisch en in combinatie met de toen nog makkelijk uit te voeren lob gewoon dodelijk voor het spel. Goede PES spelers maakte in deeltje 3 en 4 minstens 3 fantastische doelpunten per wedstrijd waarbij ze de keeper uitspeelde of op een Bergkampachtige manier de keeper verschalkte met een lob.

Een situatie creeren waarop je alleen voor de keeper komt is vele malen moeilijker geworden dan in PES3 en PES4 en de kans dan benutten ook nog eens. Dat is progressie. Het mooie is dat ze het hebben opgelost zonden de verdedigers nog harder te laten lopen. Hopelijk in de toekomst verdwijnt dit probleem in zijn geheel en worden spelers als Martins niet ingehaald door iemand als Terry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:59:
Edit: weet iemand hoe je die trick doet waarmee je de bal achter het standbeen door tikt, ik deed hem net 2x met Ronaldo maar weet niet meer hoe |:(
L1 + L2 + 90 graden andere kant op.

@Stalscu: Ingame, bij control settings kan je héél veel aan je eigen pass-systeem aanpassen. Oké, hou je de "cheatende AI" nog steeds over, maar toch.

@iedereen: Time patches
- 10 min
- 15 min
- 30 min
- 45 min

Was ik toch niet te voorbarig :P Wel één probleem: de stamina gaat net zo hard naar beneden als bij 5min :X

[ Voor 52% gewijzigd door Joss op 28-09-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Was te verwachten, was vorig jaar ook al zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zag ook ergens een andere patch voorbij komen, gemaakt door een Chinees, waarbij dat stamina probleem niet zou voorkomen.
Straks eens kijken of ik die terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zamorano schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:13:
Ik zag ook ergens een andere patch voorbij komen, gemaakt door een Chinees, waarbij dat stamina probleem niet zou voorkomen.
Straks eens kijken of ik die terug kan vinden.
Ja, heb hem ook gedownload en hij doet het, maar werkt wel anders (geen vervangende .exe)

http://files.filefront.co...r/;8662372;/fileinfo.html
1 run pes2008demo.exe
2 when you are in formation settings before match,alt+tab run this program and select your favourite time
3 click the second button(right button) to apply(the left button
is used to display the current game time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94542

Tja, wat moet je er van zeggen... Het dribbelen is wel enigszins veranderd volgens mij.. Ik weet het nog niet, de bal rolt anders. Sommige dingen zijn net iets anders weer :? De tijd zal leren of het allemaal ten goede is geweest..

Hoe schiet je overigens gewoon wat hoger op doel? Al mijn schoten op doel gaan over de grond!

die chinese time patch is trouwens wel heel relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 94542 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:15:
Tja, wat moet je er van zeggen... Het dribbelen is wel enigszins veranderd volgens mij.. Ik weet het nog niet, de bal rolt anders. Sommige dingen zijn net iets anders weer :? De tijd zal leren of het allemaal ten goede is geweest..

Hoe schiet je overigens gewoon wat hoger op doel? Al mijn schoten op doel gaan over de grond!

die chinese time patch is trouwens wel heel relaxed
Iets harder schieten, is PES6 bepaald hardheid ook voor een deel de hoogte al kan je als je naar onder drukt je schot laag houden.....

......Niet omlaag drukken als je schiet? :9

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:32:
[...]
L1 + L2 + 90 graden andere kant op.
Volgens mij werkt dat niet hoor, ik ga dan alleen maar zijwaarts lopen :9 Ik bedoel die trick dat je de bal gewoon achter t standbeen langs tikt dus linksom, terwijl je rechtsom loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een flikkers net zeg. Sta je met 2-1 achter, gaan ze tijd lopen rekken bij de cornervlag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
GandalfTheGrey schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:02:
Even een crosspost uit het PES6 topic. Ik hoop nog steeds iemand kan bevestigen dat er WEL 2on2 modus zit in PES2008. Ik lees op diverse fora van fansites dat de 2on2 modus NIET in PES2008 zal zitten ivm Serverload etc.
Ik mag hopen dat je grappen maakt? 2v2 is de enige reden dat ik erg naar pes uitkijk.

Heb je links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Google maar op 2on2 OF 2v2 PES2008.

TimeExpander is er nu ook met Stamina fix. Heb je niet die irritante chinese tekens nodig :p

http://files.filefront.com/timeExpan.../fileinfo.html

Time Expander for PES2008 PC DEMO September 28, 2007
================================================== ===========================
Version 1.1.

CHANGES FROM 1.0:
-----------------
fixed the stamina issue.

HOW TO USE
---------------
Run timeExpander.exe, select your game executable, then pick the match time.
You can select a value from the drop-down list, or you can enter any number
you want between 5 and 255. The press "Save" button. Close the timeExpander
program.

Now start the game as usual. When you get to the setting screens, the menu
will still say "5 min.", but don't believe that When the match starts,
you will notice that the clock runs slower, and the match will take
whatever number of minutes you specified with the timeExpander.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb met de time-expander nu een paar potjes van 20 minuten gespeeld, en ik moet zeggen dat het toch veel beter speelt dan die korte wedstrijdjes. Het spel is veel rustiger, minder frenetisch, realistischer. Je kunt veel beter combinatievoetbal spelen, maar het blijft lastig om doelpunten te maken, dus het scoreverloop is wel realistisch.

Wat alleen erg jammer is, is dat het vrij simpel is om erg gevaarlijk te worden via de flanken. Een 1-2 tussen je back en buitenspeler is meestal genoeg om langs de zijlijn door te breken, je trekt een beetje naar binnen en net als je de 16 inloopt geef je een hoge steekbal naar je spits. Vaak kun je vrij aannemen en schieten, en anders een volley of kopbal op doel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Eens over het langer spelen: nu kom je tenminste een beetje in je spel. Waarom je de demo tot 5 minuten zou beperken... het geeft een heel krom beeld van de game. Demo moet de mensen toch bewegen de game te gaan kopen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

GandalfTheGrey schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:04:

TimeExpander is er nu ook met Stamina fix. Heb je niet die irritante chinese tekens nodig :p

Version 1.1.

CHANGES FROM 1.0:
-----------------
fixed the stamina issue.

HOW TO USE
---------------
program.

Link doet het niet. :(

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 11:25
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:04:

Version 1.1.

CHANGES FROM 1.0:
-----------------
fixed the stamina issue.

HOW TO USE
---------------
program.

Check even je linkje ...

EDIT: Thx u2 ..had hem ook al op een site gevonden.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Deze werkt:

http://files.filefront.co...p/;8663451;/fileinfo.html

Grr, Joss was net even sneller. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Zamorano op 28-09-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Vrij opvallend wel dat de AI toch veel het centrum kiest voor haar aanvallen.
Als je geen druk zet lopt de/een verdediger gewoon wat te dribbelen tot een CM vrij staat, de bal krijgt en een lange solo begint.
Aanvallers spelen nog liever 6 man uit dan dat ze de bal afgeven.
Dat idee kreeg ik iig na 20minuten spelen.
In dit geval was Spanje mijn tegenstander maar mss verschilt het per land/ploeg/club.
Wel grappig want op het moment dat je dat verwacht komt er ineens zomaar een lange pass over de breedte.
Dat soort dingen kan ik zo van genieten als de AI zoiets doet. :9
Ik vind het toch een hele verbetering t.o.v PES6 op alle fronten.
Wel vaag dat wanneer er gescoord wordt ik nog altijd denk dat het doelpunt wordt afgekeurd door dat fluitje v/d scheids of mss komt dat door het ontbreken van commentaar.

Is het iemand al gelukt een schwalbe succesvol uit te voeren?
Zoals ik om me heen lees schijnt het nogal lastig te zijn en met timing [zoals alles in pes] te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:12:

Is het iemand al gelukt een schwalbe succesvol uit te voeren?
Zoals ik om me heen lees schijnt het nogal lastig te zijn en met timing [zoals alles in pes] te maken hebben.
Ja, al een paar keer.
Je moet wachten tot de verdediger heel dichtbij is. Vooral als hij naast je loopt of een tackle in gaat zetten.
Maar het is niet makkelijk timen nee, ik denk dat ik van de 10 pogingen er 2 'beloond' krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37
Het kan weer!!! Swalbes... wat heb ik er een hekel aan in real life, maar in een game is het altijd leuk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 11:09

amahusu

taking over the world!

stalscu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 03:43:
Gedownload, uitgeprobeerd.

En jammer maar helaas, bij de eerste keer dat ik een klein passje naar de zijlijn met ''kruisje'' wil geven, geeft ie meteen een lange bal in de diepte.

Wanneer wordt dat verneukte scripted passingssyteem nou eens aangepast?

Ik wil zelf bepalen waar de bal heen gaat godver. Ook al staat daar niemand.

Weer een ai die altijd sneller is. PES heeft in mijn ogen vanaf 3 helemaal niks meer aan kwaliteit gewonnen (qwa AI dan) Realistische uitslagen? Dat komt maar door 1 ding: je wordt aan alle kanten continu genaaid.

Een AI heeft het spel amper, en dit schrijnend tekort aan AI wordt deze keer wederom verstopt achter een vals spelende cpu.

Ik wil zelf spelen, en niet continu dat mijn cursosmanneke loopt zonder dat ik wat doe, passes gaan niet waar ik ze heen wil, en de AI speelt nog steeds vals. Leuk hoor, al die variablen als stamina, etc. Maar als je tegen een cheatende cpu speelt, valt dat hele systeem helemaal weg. Dat doet er helemaal niet meer toe.

Snel deleten, want ook al is dit wel degelijk het beste voetbalspel, ik ben die scripted gameplay helemaal zat!

Zwaar teleurgesteld in deze zogenaamde next gen melk.

Weet je hoe vet deze game is zonder een cheatende cpu (met een echt goede AI dus) en ander passing systeem, analoog dus. Dan is deze game 100 keer wreder, en dan kan je eens echt gaan voetballen.

Allemaal amper mogelijk en al helemaal niet nodig. Lange bal over de grond de hoek in, voor geven en schieten of koppen maar.

En dan bepaalt de computer wel of dat ie er in gaat.

Nouja, ik stop maar met zeiken, maar jonge jonge man, wat een tegenvaller, alweer........
dat jij de bal niet krijgt waar je em wilt hebben ligt niet aan de cpu maar toch echt aan jezelf. Bovendien lijkt het me erg sterk dat wanneer je een lage pass over de grond wilt geven ie de bal in de diepte speelt, dan druk je volgens mij niet op de juiste knop :P

een "cheatende" cpu is iets dat je altijd zult houden, het is onmogelijk om de AI van een voetbalspel op het niveau van een echte speler te krijgen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• cheiron
Het val de val afzetten door de tegenstander gaat ze wat mij betreft wel iets TE gemakkelijk af. Sommige verdedigers hoeven maar naar mijn mannetje te kijken of ze hebben de bal al.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Met welke knoppen kun je eigenlijk aan iemands shirtje trekken?

Ja dat vroeg ik me ook al af! Ik ben het zelf nog niet tegen gekomen bij de tegenstander, alleen op screenshots heb ik het gezien :9

Edit: Dit filmpje laat wel zien dat het kan...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 29-09-2007 00:26 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 15:29
Wat ik het grappige vind aan PES2008 is dat EA roept al jaren te werken aan een 'losse' bal, en PES het even doet binnen 1 jaar (hoewel het niet perse een verbetering is).

De demo van de XBOX360 kent nogal wat problemen, ik hoop dat ze deze eruit werken. Ook zijn de keepers even dom als voorheen, dit vind ik vrij schaamtevol, om al generaties lang de keepers even dom te houden.

Wel moet ik zeggen dat je door het moeilijk afpakken van de bal meer rond passen forceert en het daardoor meer een echte match lijkt en minder hoge uitslagen (op Topplayer in ieder geval).

Kan al niet meer wachten tot volgende maand!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

amahusu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:46:
[...]

dat jij de bal niet krijgt waar je em wilt hebben ligt niet aan de cpu maar toch echt aan jezelf. Bovendien lijkt het me erg sterk dat wanneer je een lage pass over de grond wilt geven ie de bal in de diepte speelt, dan druk je volgens mij niet op de juiste knop :P
Hmmm, ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Maar voordat ik dat doe: het is bij jullie toch ook wel duidelijk dat PES bepaalt waar je heen passt en niet jij zelf?

2 voorbeelden waaruit dat blijkt.

1. als je voor open goal staat, en je geeft met kruisje een pass richting de goal. Je tikt hem dus binnen. Dan krijg je altijd een pass naar een speler toe. Naar boven, beneden of naar achter.

Terwijl je wel een pass richting goal geeft.

2. Je loopt ter hoogte van de middellijn, richting de zijlijn. Je loopt net de middencirkel uit.

Tussen de zijlijn en jou staat niemand. Linksbuiten staat diep, linksback staat ruim voor de middenlijn.

Als je dan een pass wilt geven die evenredig aan de middellijn loopt, richting de zijlijn. Zal de de bal altijd richting back of spits gaan. Dus je speelt de bal recht naar boven, maar dat lukt niet, hij geeft een scheve pass terug of diep.

Ook de snelheid van de pass bepaal je niet zelf.

Als je langs de zijkant opkomt, en je geeft hem langs de lijn diep, maar er zit nog een heel gat tussen middenveld en aanval. Ook al tik je maar heel even op kruisje, dan toch speelt ie de bal toch hard diep op de in de ruimte sprintende spits.

Ik wil die controle zelf hebben. Ik wil skills nodig hebben om die bal de juiste snelheid te geven. Zodat hij in de loop van de spits komt, nu doet de cpu dat voor mij.

Tsja, beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je snap wat ik bedoel.

Misschien makkelijk als ik even uitleg hoe in mijn ogen het pass systeem zou moeten worden.

Ik ga weer even uit van het ''kruis'' passje.

- Nu is het zo dat als je kruisje even aantikt, je de bal altijd naar de dichtsbijzijnde speler speelt, ook al mik je niet op hem. In de vrije ruimte spelen gaat dus niet met kruisje.

- Nu is het ook zo, dat als je iets langer indrukt, je een speler aanspeelt die verder staat. maw, het is dus onmogelijk, om iemand heel hard in te spelen die dichtbij je staat, omdat de bal automatisch naar een andere speler, die dus verder staat aangespeelt wordt.

Ik zou het graag zo zien:

- Als je op kruisje drukt, zou je overal heen moeten kunnen passen, ook al staat er niemand. Op het moment dat je kruisje indrukt, kan je met je pookje de richting aangeven, dus net zoals nu met schieten is.

- hoe langer je kruisje indrukt, hoe harder je inspeelt.

Ik denk dat als het zo wordt, het spel ineens veel leuker en realistischer wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 29-09-2007 16:59 ]

• Gaius
  • Niet online
stalscu schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:51:
<knip>

- Als je op kruisje drukt, zou je overal heen moeten kunnen passen, ook al staat er niemand. Op het oment dat je kruisje indrukt, kan je met je pookje de richting aangeven, dus net zoals nu met schieten is.

- hoe langer je kruisje indrukt, hoe harder je inspeelt.

Ik denk dat als het zo wordt, het spel ineens veel leuker en realistischer wordt.
Manual Passing hebben ze er toch niet uitgesloopt hoop ik? Kijk daar eens naar. Op de playstation was dat altijd het rechterpookje (en dan indrukken om te passen, langer voor harder).

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dat manuel passen is alleen een andere manier om een pass te geven.

Maar de richting en snelheid waar de bal daadwerkelijk heen gaat blijft hetzelfde. Dus wordt nog steeds bepaalt door cpu en niet jijzelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Turfschipper op 29-09-2007 17:04 ]

• reinierkuipers
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2008
Ondersteund de demo ook de Xbox 360 Controller voor de PC? Ik ga nu alles installeren en zo, ben erg benieuwd.

• Zamorano
  • Niet online
De richting met Manual Passing kun je weldegelijk zelf bepalen. Hardheid (en dus snelheid) van de bal bepaal je door de stick langer of korter in te drukken. Echt precies werkt het IMHO niet met een analoog stickje van een PS2 controller, maar het kan wel. Ik heb nog niet gekeken of dit ook nog in PES2008 zit, maar ik denk het wel.

Volledige vrijheid met passen is gewoon niet practisch, er zitten zoveel variabelen in een pass dat je die onmogelijk in zo'n korte tijd allemaal kunt 'inputten' zodat dat zich tijdig vertaalt in een goede pass. Das naar mijn idee een trade-off voor elke voetbalgame waar je niet omheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zamorano schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:53:

Volledige vrijheid met passen is gewoon niet practisch, er zitten zoveel variabelen in een pass dat je die onmogelijk in zo'n korte tijd allemaal kunt 'inputten' zodat dat zich tijdig vertaalt in een goede pass. Das naar mijn idee een trade-off voor elke voetbalgame waar je niet omheen komt.
Nou, dat is toch echt onzin, want met Emlyn Hughes, een voetbalgame op de Commodore 64 (!!!) was de passing al zo.

Hoe langer je de passknop in hield hoe harder de bal ging. Lijkt me sterk dat dat nu niet mogelijk is. Om dit zo te veranderen is toch een fluitje van een cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat betreft de snelheid ben ik het met je eens, maar richting kan je toch echt wel zelf bepalen.

Als een speler heel diep staat en je tikt de X maar even aan passt hij de bal toch nog hard in, vrij raar. Het zou naar mijn mening idd ook moeten werk zoals de schiet knop, hoe langer hoe harder.

Maar qua richting ben jij die het bepaalt, je kan zelfs nog op laatste moment veranderen als je ziet als er een speler net in komt lopen. Dus daar ben ik het niet echt mee eens dat de CPU dat bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
reinierkuipers schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:14:
Ondersteund de demo ook de Xbox 360 Controller voor de PC? Ik ga nu alles installeren en zo, ben erg benieuwd.
Ik heb zelf ook een Xbox 360 controller en het werkt prima. De button layout is ook helemaal gebaseerd op de X360 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234905

Is er een mogelijkheid om met 2 players te spelen met 2 controllers, want ik speel PES omdat het altijd mooi is de rivaliteit te proeven met je vrienden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 234905 schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:41:
Is er een mogelijkheid om met 2 players te spelen met 2 controllers, want ik speel PES omdat het altijd mooi is de rivaliteit te proeven met je vrienden >:)
In de PES2008 demo (nog) niet. In het hele spel natuurlijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Jezus wat zuigt die demo. Zodra ik zag dat ze niet eens ondersteuning hadden voor 2 controllers heb ik hem weer weggegooid, wat een KUTDEMO maar die hebben die aziaten wel vaker een handje van bagger demo's lanceren......Btw wist iemand dat in PES 5 Wayne Rooney ook als DMF kan spelen? BWHAHAHAHAHAHAHA
(huisgenoot doet nog pes 5 op zijn ps2 ;-) )

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 30-09-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234905

Hij geeft wel aan dat er 2 controllers zijn, maar je kan er niks mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 234905 schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:30:
Hij geeft wel aan dat er 2 controllers zijn, maar je kan er niks mee :?
Is altijd bij de demo's, ook bij FIFA geloof ik. Daarom is het ook een (offline) singleplayer demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Zamorano schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:18:
[...]

Ja, al een paar keer.
Je moet wachten tot de verdediger heel dichtbij is. Vooral als hij naast je loopt of een tackle in gaat zetten.
Maar het is niet makkelijk timen nee, ik denk dat ik van de 10 pogingen er 2 'beloond' krijg. :)
Hoe moet je dat dan precies doen? welke knoppen ect moet je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Joss schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:31:
[...]

Is altijd bij de demo's, ook bij FIFA geloof ik. Daarom is het ook een (offline) singleplayer demo.
Fifa demo heeft wel ondersteuning voor 2 controllers :D(daarmee hebben we naast de graphics&licensies alle punten wel weer gehad waarop fifa beter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Postius schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:02:
[...]

Fifa demo heeft wel ondersteuning voor 2 controllers :D(daarmee hebben we naast de graphics&licensies alle punten wel weer gehad waarop fifa beter is).
Graphics absoluut niet wat mij betreft, althans... de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo,

welke knoppen gebruiken jullie doorgaans tijdens het spelen? Je hebt vier L en R knoppen; ik gebruik er daar twee van (rennen en speler verwisselen). Bij Pes6 gebruikte ik nog zo'n L of R knop voor SuperCancel, maar heb het idee dat dat niet echt meer nodig is bij Pes2008..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dark4ever schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:39:
[...]

Hoe moet je dat dan precies doen? welke knoppen ect moet je gebruiken?
L1+L2+R1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik zal van de week eens een filmpje maken met de punten van kritiek. Want het is volgens mij nog niet helemaal duidelijk.

Maar waar ik ook al jaren en jaren teleurgesteld over ben, is over het geluid. En dan met name de stadiongeluiden.

Waarom kunnen dat niet ECHTE stadiongeluiden zijn? En dat er eens verschil komt in volume.

Of begin eens met een optie dat je zelf stadiongeluiden kan toevoegen. Per team of zo.

Dat zijn van die dingen, dat mis ik gewoon, en het had er mijns inziens al lang moeten zijn.

Ik kan me herrinneren dat ik met pes4 wel een homebrew programmaatje had waar ik wat stadiongeluiden kon toevoegen. Weet iemand of dat een dergelijk programmaatje er ook is voor PES 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Die zijn er inderdaad wel, ook een hele boel grote patches (chants patches, zoek maar eens op google o.i.d.). Het is alleen een beetje omslachtig door de manier waarop Konami alles op slaat (alles in 6 grote bestanden verpakken). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

thnx

eigenlijk was dit voor mij niet zo handig... heb de wedstrijd niet uit kunnen spelen... aangezien ik iets te veel kaarten kreeg :P moet er maar ff goed op gaan oefenen :P

ow kwam dit nog ff tegen... Hoe je shirtje trekt ect, geen idee of het werkt.

Special thanks to only1ronaldo from Evo-Web for taking his time to compile this list and send it to the team. He's compiled a list of pretty much 90% of the moves that are in the game. Maybe the community can find a couple more after release. Well here it goes:

Heel Dash
Not everyone has it, C.Ronaldo and Henry got it for sure.
R1+90 Degrees direction while running or trapping ball.
Explanation:
http://youtube.com/watch?v=9zKHMHkJjcs

Nutmeg
While standing with R2, Press Back+R2 and Forward+R2 quickly.

Diving
L1+L2+R1

Shirt Pull
R1+X

Look Up Cross
L1+R1 Then O

Crossing Stance
L1 then R1 x3

Drag Ball Stepover
L1+R1 Then L1 2x

Drag Ball Into Stepover Dash
L1+R1 Then 2x L1+R1

Sidestep Stepover
Do a sidestep up/or/down+R2 then quickly press L1 x2

Go Around The Ball
While running hold L1 then tap quickly R1 x2

Old moves still work (Elastico, Matthews feint, vfeint, 360, lift ball)

[ Voor 61% gewijzigd door Dark4ever op 30-09-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Joss schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:42:
Die zijn er inderdaad wel, ook een hele boel grote patches (chants patches, zoek maar eens op google o.i.d.). Het is alleen een beetje omslachtig door de manier waarop Konami alles op slaat (alles in 6 grote bestanden verpakken). :/
Ja, ben bezig. Ik ben nu op soccergamez. Ik zie dat ze ook bezig zijn geweest met alle Nederlandse stadions.

Maar ik kan niet zien of dat die al uit is. Weet jij dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Diving, as in: schwalbe ?? :P

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03
Is er iemand de techniek shirt trekken beheerst? De knoppen combinatie R1+X heb ik geprobeerd, maar dat was en is volgens mij nog steeds het pressuren/tackle tijdens het sprinten, zo blijf je 'kleven' aan de tegenstander. Een ander site http://pesfaces.co.uk/viewpage.php?page_id=194 geeft aan
"While chasing a player hold LT+RB" , maar dat werkt helemaal voor geen meter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

• Na het installeren zegt hij het volgende:
This application failed to start because d3dx9_30.dll was not found. Re-installing this application may fix this problem. Download http://www.dll-files.com/dllindex/dl...shtml?d3dx9_30 en zet dat in windows/system
Uhm, link werkt niet. :(

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ik dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Offtopic: Net even de laatste fifa uitgeprobeerd. Het was zeker 3 jaar geleden dat ik een fifa game heb gespeeld en ik voelde me behoorlijk schuldig als trouwe pes fan :)
Maar gelukkig weet ik nu weer waarom ik zo'n hekel heb aan die 'andere' serie, man wat een schijtgame is dat toch! |:( Weg met die zooi :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 01-10-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik wil chants gaan importeren. En ik zoek die van het nederlands elftal en nederlnadse clubs.

Maar ik kan hem nergens vinden. Weet iemand of dat die bestaan en of een linkje met hoe je ze zelf kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:24
Anoniem: 181666 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:29:
Offtopic: Net even de laatste fifa uitgeprobeerd. Het was zeker 3 jaar geleden dat ik een fifa game heb gespeeld en ik voelde me behoorlijk schuldig als trouwe pes fan :)
Maar gelukkig weet ik nu weer waarom ik zo'n hekel heb aan die 'andere' serie, man wat een schijtgame is dat toch! |:( Weg met die zooi :P
Op de PC is PES met alles beter, sinds dit jaar ook grafisch. Ik heb Fifa 08 echter op de Xbox 360, oei oei oei, dat is wel eventjes vele malen beter. En och, je hebt de meningen over de PES 2008 demo op de 360 al gelezen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Kaap schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 07:10:
[...]

Op de PC is PES met alles beter, sinds dit jaar ook grafisch. Ik heb Fifa 08 echter op de Xbox 360, oei oei oei, dat is wel eventjes vele malen beter. En och, je hebt de meningen over de PES 2008 demo op de 360 al gelezen neem ik aan.
De graphics van PES2008 op de Xbox 360 zijn vele male scherper dan FIFA 08. FIFA 08 heeft leuke next gen effecten maar maken het beeld er niet scherper op. Ik vind het persoonlijk ronduit lelijk. Net zoals ik het lelijk vind dat de spelers van plastic lijken. Leuk hoor die next gen effecten maar gebruik het geconditioneerd en laat het nooit ten koste gaan van de scherpte wat heel vaak gebeurt.

Verder lijkt het me verstandig dat we het in dit topic niet meer over FIFA gaan hebben. Voorkomt een hoop onzin zoals dit. Wat schiet je er mee op in een een topic van een game te discussieren over hoe goed of slecht een ander spel wel niet is. Discussieer gewoon over hoe goed of slecht de game van het topic is.

Maar goed, dit is een vrije wereld dus ga gewoon door als je je geroepen voelt.
Laat dan wel krachttermen buiten wege en onderbouw gewoon je kritiek. Het is makkelijk te roepen dat iets kut is maar roep dan ook gedetaileerd wat er kut is en hoe het beter kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracul op 01-10-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: Ik zou best willen toelichten waarom ik FIFA 08 een %^&*game vind, maar ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken. Bovendien lijkt het me zelf wel duidelijk als je beide games gespeeld hebt :9

Maar nu weer terug ONtopic, ik geloof dat ik de Heel Dash nu redelijk onder controle heb. Naast Henry en C. Ronaldo kan ook Ronaldo het trucje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:24
Dracul schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:50:
Verder lijkt het me verstandig dat we het in dit topic niet meer over FIFA gaan hebben. Voorkomt een hoop onzin zoals dit. Wat schiet je er mee op in een een topic van een game te discussieren over hoe goed of slecht een ander spel wel niet is. Discussieer gewoon over hoe goed of slecht de game van het topic is.

Maar goed, dit is een vrije wereld dus ga gewoon door als je je geroepen voelt.
Laat dan wel krachttermen buiten wege en onderbouw gewoon je kritiek. Het is makkelijk te roepen dat iets kut is maar roep dan ook gedetaileerd wat er kut is en hoe het beter kan.
Ik ga juist in op iemand die over Fifa 08 begint en dat bestempelt als kut omdat hij een brakke PS2 port gespeelt heeft terwijl de nextgen versie wel degelijk goed is. Helaas is het in 9 van de 10 gevallen zo dat men Fifa als "kut" bestempelt vanwege het PES versus Fifa kuddegedrag, en dat vind ik nogal zielig eigenlijk.

Verder hoor je mij niet zeggen dat PES 2008 kut is. Ik lees wel op diverse fora dat men de demo ruk vond en dat is alles wat ik zei. Of dat zo is, dat weet ik niet, ik heb de demo niet gespeelt, maar ik merk het vanzelf wel als PES 2008 voor de 360 bij mij thuis ligt deze maand, naast Fifa 08. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-10-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik vond anders de ps3 demo van fifa 08 niet echt lekker spelen, vooral vergeleken met de pes 2008 demo die ik op de pc speel. Fifa 08 speelt nogal stroef en traag. Ik heb niet het gevoel bij Fifa 08 dat ik aan het voetballen ben, lijkt wel een potje schaken. Maar goed meningen kunnen verschillen.

Hopelijk heb ik donderdag meer vergelijkingsmateriaal in de vorm van een pes 2008 demo voor de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
dcell schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:23:
Ik vond anders de ps3 demo van fifa 08 niet echt lekker spelen, vooral vergeleken met de pes 2008 demo die ik op de pc speel. Fifa 08 speelt nogal stroef en traag. Ik heb niet het gevoel bij Fifa 08 dat ik aan het voetballen ben, lijkt wel een potje schaken. Maar goed meningen kunnen verschillen.

Hopelijk heb ik donderdag meer vergelijkingsmateriaal in de vorm van een pes 2008 demo voor de ps3.
Ik vind PES juist veel meer "schaken" dan Fifa. Je moet beter een vrije man zoeken ipv alleen maar diepte pasjes naar voor en rennen voor je leven. Dat is dan juist ook de reden dat ik PES prefereer boven Fifa :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

PES, FIFA, in ieder geval waren beide next-gen versies van vorig jaar geen hoogvliegers op de XBOX 360. De ene (PES6) deed gewoon een snelle port van de PS2 naar x360 met een uitgekleed menu. En de andere (FIFA07) lanceerde een beta-versie met maar 4 competities.

Ik heb nu FIFA08 en ga zeker PES2008 ook er bij kopen. En nu maar hopen dat PES ook meer next-gen is, want dat is FIFA08 op dit moment zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
Hier een lijst met bevestigde stadions die in PES 2008 zitten:
http://en.wikipedia.org/w...tion_Soccer_2008#Stadiums

Ze hadden dat Konami stadion dat in de PC demo zat wel er uit mogen laten, blijf het een nep stadion vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

^ Eens is!

Fifa is in mijn ogen ook meer arcade en PES meer simulatie...

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!