Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mercedes 500SEC 1982 Belastingvrij voor een 18-Jarige. Mag?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 986 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo.

Binnen enkele weken ga ik werken. Ik wil dan rond de 3000 Euro sparen voor een auto.

Ik heb een hekel aan belastingen betalen, en aangezien er mooie belastingvrije auto's zijn wil ik dus een van die halen.

Het gaat hier om een S-Klasse, bouwjaar 1982/3. Ze zijn mooi, goed, en snel. Én Belastingvrij. Ik ben nu 18 jaar, bijna 19 en heb mijn rijbewijs sinds Mei. (6 Maanden). Ik heb een aantal vragen:

Is het zo, dat als ik een belastingvrije auto haal uit Duitsland, ik er geen importheffing etc over hoef te betalen, dus dat ik de auto "Gratis" importeer? En hoe zit het met de kenteken.

Kan ik, een 18 jarige er een oldtimerverzekering voor afsluiten. (Sommige mensen zeggen dat dat niet kan, omdat het dan mijn 2e auto moet zijn, en je minstens 24 jaar oud moet zijn ofzo).

De auto's zijn heel erg mooi, en goedkoop.

S-Klasse, 1982, AMG , Zwart, ABS, Automaat. Leer, 1,299,-!!!

Gulfstream G650

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:15:

Ik heb een hekel aan belastingen betalen,
8)7
Sommige mensen zeggen dat dat niet kan, omdat het dan mijn 2e auto moet zijn, en je minstens 24 jaar oud moet zijn ofzo).
Leuke bak. Maar idd, oldtimerverzekering is vaak voor je tweede auto. Ook mag je dan niet meer dan 5k of 10k km per jaar rijden.

Over de leeftijd? Who knows.

Bel anders even een verzekeringsmaatschappij. Het is nog geen 18:00 ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt idd. een max. aantal KM, je moet 24 zijn en het moet over het algemeen de 2e auto zijn.

Beter bel je een verzekeringsmaatschappij, maar ik denk niet dat ze een jong ventje zo'n krachtige auto laten verzekeren.

Heeft ook een computer!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07
www.ovhv.nl

daar kun je een oldtimer verzekeren als eerste auto en als je jonger bent als 24, wel beperkt in km's
en zo hoe die daar staat is die misschien wel goedkoop, maar als er iets mis mee is, dan betaal je behoorlijk aan onderdelen, en ook nog eens ERG veel arbeidsloon mocht je zelf niet kunnen sleutelen

[ Voor 46% gewijzigd door Bramster op 25-09-2007 16:43 ]

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 22:00
sorry dat ik dit zo zeg, maar je hebt wel een erg ''betalingsvrije'' houding tegenover auto's

die dingen kosten nou eenmaal geld
en als je een leuk klein autootje kan vinden, dan valt die belasting heel erg mee

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Zeker met dit kabinet zijn zuinige auto's een goede investering, itt zo'n oude brandstofslurper ;)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Sowieso is de TS niet echt serieus te nemen (lees zn posthistory eens...) maargoed.

Een auto is niet gratis. €3000 euro sparen ga je het niet mee redden. Een oldtimer voor weinig geld kost je minstens net zoveel aan onderhoud als dat je met een relatief nieuwe auto aan belasting kwijt bent, maar hoogstwaarschijnlijk nog een stuk meer.

Trouwens, kun je duits? Heb je die advertentie die je hebt geplaatst überhaupt (oh wacht, dat woord ken je waarschijnlijk niet) gelezen? Doorgeroest ding, start niet en de accu is dood.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:55:
Zeker met dit kabinet zijn zuinige auto's een goede investering, itt zo'n oude brandstofslurper ;)
Een auto, op exclusive modellen na, is voor een particulier vrijwel nooit een goede investering...

[ Voor 22% gewijzigd door Spiller op 25-09-2007 17:03 ]

Ioniq 5 P45

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Uit de advertentie:
Zum Ausschlahten oder herrichten. Festpreis. Verkauf ohne Gewährleistung
Succes om deze door de APK heen te krijgen ;)

Zoals Spiller hierboven ook al aangaf dusch :)

[ Voor 13% gewijzigd door reuzekind op 25-09-2007 17:20 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

GaMeOvEr

Is een hork.

Lol. Lekker realistisch beeld van autoprijzen heb jij. :D

Aannames zijn fataal.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik dacht dat het slim zou zijn om zoéen auto te kopen. Maar ik heb dan wel wat beters te doen met mijn geld dan een Mercedes te kopen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe PC. ;)

De meeste vrienden van mij, hebben een Suzuki Alto. :o Ik zeg het maar zo: Beter niets dan iets slecht. Misschien moet ik nu toch wel denken aan een Alto. :X

Goekdoopste auto, als het gaat om onderhoud/verzekering/belasting. Als het goed is zo'n 300 euro per jaar. Ongeveer net zo weinig als een belastingvrije auto. ;)

Gulfstream G650

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Je zult eerst eens op een rijtje moeten zetten hoeveel je maximaal kwijt wilt en kan zijn voor een auto. Aan de hand van dat bedrag moet je kijken wat er te krijgen is en niet andersom.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb eigenlijk geen auto nodig, maar om een paar redenen moet ik er toch eentje hebben:

Mijn vader vertrouwt mij niet zoveel. >:) Ik rijd nogal hard in zijn auto.

Ik wil, als mijn pa niet thuis is en ik ergens heen wil gaat een auto tot mijn beschikking hebben.

Ik wil <BELANGRIJKSTE> nu al mijn schadevrije jaren opbouwen. Hoef ik later, wanneer ik een goede auto heb minder te betalen. ;)

Gulfstream G650

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:43:
Ik wil <BELANGRIJKSTE> nu al mijn schadevrije jaren opbouwen. Hoef ik later, wanneer ik een goede auto heb minder te betalen. ;)
Ja. En nu betaal je heel erg veel, omdat je jonger dan 24 bent. Dus je kunt beter wachten met het kopen van een auto tot je 24 bent, verzekering-kosten-technisch gezien.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
RobertJ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:48:
[...]

Ja. En nu betaal je heel erg veel, omdat je jonger dan 24 bent. Dus je kunt beter wachten met het kopen van een auto tot je 24 bent, verzekering-kosten-technisch gezien.
Als ik een 'normale' auto haal wel, ja. Maar met een ALTO betaal je toch nog weinig. Ook al komt er een jongeren toeslag bovenop.

Gulfstream G650

• RobertJ
Hoeveel geld heb jij per maand te besteden aan een auto? Alles inclusief dus; brandstof, verzekering, belastingen, onderhoud, afschrijving...

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:44

denivan

de enige

salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:15:
Ik heb een hekel aan belastingen betalen[/url]
Doe de cliché's toch geen eer aan man ;-)

Soit, on topic: zet al die onzin uit je hoofd (cfr. je vorige topics) en koop een gewoon beginners- autootje. Een duitse auto importeren is zowiezo een risico, de regels zijn daar anders. Men mag daar van 2 wrakken het chasis aan mekaar lassen om een nieuwe auto te maken. Dit is dan ook levensgevaarlijk, de reden dus waarom ze soms zo goedkoop te vinden zijn in Duitsland.

Mocht je toch een goede deal vinden, de benzinerekening zal ook wel niet misselijk zijn vermoed ik.

P.S. Dat sterretjes/maantjes interieur in de auto uit je link...dat kan je toch niet menen ? 8)7

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Al aan de brandstofkosten van zo'n slurper gedacht? 1:4-1:5 a 1,50 per liter, dat tikt nogal hard aan...10000km per jaar: 3000-3500 euro :) aan benzine alleen al

Begin maar mooi met een Altootje, kun je jezelf ook niet te pletter rijden (met 6 maanden rijbewijs kun je niet rijden, je Pa ziet dat nog zo gek niet)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 25-09-2007 17:59 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:43:

Mijn vader vertrouwt mij niet zoveel. >:) Ik rijd nogal hard in zijn auto.
Terecht dus. Hij heeft ongetwijfeld een mooie auto en wil niet dat zoonlief deze in de prak rijdt. Als jij een ongeluk veroorzaakt dan draait hij op voor alle kosten + z'n verzekeringspremie gaat omhoog.

Twitter

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
stefijn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:54:
Al aan de brandstofkosten van zo'n slurper gedacht? 1:4-1:5 a 1,50 per liter, dat tikt nogal hard aan...

Begin maar mooi met een Altootje, kun je jezelf ook niet te pletter rijden (met 6 maanden rijbewijs kun je niet rijden, je Pa ziet dat nog zo gek niet)
Correctie: Ik kán rijden. Ik heb nu minstens 3000 Kilometer gereden. En vrijwel alle situaties ben ik tegengekomen, ok?

Nacht, Regen, Mist, Nacht,regen én mist tegelijkertijd. 155KM/h, 15,5 km/h bij een drempel. Dit, Dat. DUs ik kan rijden. ik kon al rijden toen ik 12 was. Ik rij ook verantwoord, dus kijk áltijd in de spiegels bijvoorbeeld. Nee, dat is niet mietig. Het is pas mietig als je niet in je spiegel hebt gekeken, en een kindje aanrijdt. ;(

Maar ik moet natuurlijk nog veel leren, dat weet ik. :)

Suzuki Alto... Ok, ik denk dan dat het deze auto wordt. De motorinhoud is vaak maar 0,8 / 1,1 liter! }:O Ik ben wel wat sterker gewend, maar ja. De Daihatschu Cuore is een auto die erg veel lijkt op de Alto. Ook qua verzekering etc?
RobertJ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:53:
Hoeveel geld heb jij per maand te besteden aan een auto? Alles inclusief dus; brandstof, verzekering, belastingen, onderhoud, afschrijving...
Ik neem aan dat ik straks alleen op een Zaterdag werk, dus in totaal 400 Euro per maand. 100 verzekering, 100 fun en dan blijft er dus 200 Euro over voor de rest.

Auto: 400 Euro.
Brandstof: 3X per week 5 KM=1 LiterX5= 5 Euro brandstof.
Verzekering: 20 Euro per maand ongeveer
Belasting: 10 Euro per maand.
Onderhoud, 20? O+ Neonlampjes etc.
Afschrijving: Niets, ik gooi deze auto gewoon op de sloop als hij niet meer kan.

Gulfstream G650

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:50
Hm, je hebt je rijbewijs sinds mei aldus de openingspost.

Hoe kan het dan zo zijn dat je eind april al een auto "had" volgens het volgende topic?
Mijn auto een beetje upgraden; Radio/Velgen...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Ricardo87 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:05:
Hm, je hebt je rijbewijs sinds mei aldus de openingspost.

Hoe kan het dan zo zijn dat je eind april al een auto "had" volgens het volgende topic?
Mijn auto een beetje upgraden; Radio/Velgen...
Die was van zijn vader, zoals ook in dat topic staat.

• Spixo
Stoffel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:07:
[...]

Die was van zijn vader, zoals ook in dat topic staat.
Ok, duidelijk ;)
salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:06:
[...]
Correctie: Ik kán rijden. Ik heb nu minstens 3000 Kilometer gereden. En vrijwel alle situaties ben ik tegengekomen, ok?
3000KM is niets. Ik heb in het eerste jaar van mijn rijbewijs ongeveer 12.000KM gereden en zelfs dat is nog weinig vergeleken met anderen.
[...]
Suzuki Alto... Ok, ik denk dan dat het deze auto wordt. De motorinhoud is vaak maar 0,8 / 1,1 liter! }:O Ik ben wel wat sterker gewend, maar ja. De Daihatschu Cuore is een auto die erg veel lijkt op de Alto. Ook qua verzekering etc?
Verkijk je niet op motorinhoud, dat is niet een heilige indicatie.

Ik wordt er vaak genoeg uitgereden door 1.3 wagentjes met mijn 1.8 Galant die ruim over de 100 PK heeft. Alleen ik ben vaak anderhalf keer zo zwaar met mijn wagen.

Btw ook gekeken naar andere japanners zoals de toyota starlet / corolla oid?

[ Voor 3% gewijzigd door Spixo op 25-09-2007 18:11 ]

• RobertJ
[...]

[..]
Afschrijving: Niets, ik gooi deze auto gewoon op de sloop als hij niet meer kan.
Jij bent echt hilarisch! _O-

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

[...]

Nacht, Regen, Mist, Nacht,regen én mist tegelijkertijd. 155KM/h, 15,5 km/h bij een drempel. Dit, Dat. DUs ik kan rijden. ik kon al rijden toen ik 12 was. Ik rij ook verantwoord, dus kijk áltijd in de spiegels bijvoorbeeld.
Dat noemen ze dus jeugdige overmoed en dat is ook de reden dat je meer premie betaalt als 18jarige. Je denkt dat je kan rijden en dat je alles gezien hebt, maar laat me je uit de droom halen: je hebt nog helemaal niets gezien. ik heb meer dan het honderdvoudige aantal kilometers achter de kiezen en leer nog steeds soms wel eens wat bij. Na 3000km is het nieuwe er misschien een beetje vanaf, maar ook niet meer dan dat!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 22:49
Hoe koop je dan een nieuwe andere auto?

Maar gast, 3000 km is echt niks. Ik heb ruim 50 k gereden en vind dat ik nog onervaren ben.

Verwijderd

[...]

Nacht, Regen, Mist, Nacht,regen én mist tegelijkertijd. 155KM/h, 15,5 km/h bij een drempel. Dit, Dat. DUs ik kan rijden. ik kon al rijden toen ik 12 was. Ik rij ook verantwoord, dus kijk áltijd in de spiegels bijvoorbeeld. Nee, dat is niet mietig. Het is pas mietig als je niet in je spiegel hebt gekeken, en een kindje aanrijdt. ;(

Maar ik moet natuurlijk nog veel leren, dat weet ik. :)

[...]

Ik neem aan dat ik straks alleen op een Zaterdag werk, dus in totaal 400 Euro per maand. 100 verzekering, 100 fun en dan blijft er dus 200 Euro over voor de rest.

na-aper :')
lees je eerst eens in man, ik heb maanden moeten zoeken en lezen voordat ik iets tastbaars had (fyi, van november 2006 tot augustus)

En een 5.0 is voor mietjes :O :+

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 21:34

4x2

lộn xộn quá

Koop een driewieler (of probeer dr 1 te krijgen op grond van je geestelijke gesteldheid, kan me niet voorstellen dat dat echt een probleem zal zijn).
Veiliger voor jou, goedkoper voor jou, veiliger voor ons 8)

leeg

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Nacht, Regen, Mist, Nacht,regen én mist tegelijkertijd. 155KM/h, 15,5 km/h bij een drempel. Dit, Dat. DUs ik kan rijden.
Je kan misschien de auto tussen de lijntjes besturen, maar dat betekent niet dat je goed kan rijden.
Ik rij ook verantwoord
Ik rijd nogal hard in zijn auto.
Misschien is het wel logisch dat de meeste ongevallen gebeuren met jongeren onder de 24 jaar gebeuren? Weinig rijervaring (3000 km is een peanuts met mensen die 20 jaar 30-50.000 per jaar rijden), grove overschatting van rijkunsten en vaak hoge snelheid. Geen wonder dat je vader je niet in zijn wagen laat rijden.

Denk eens aan het feit dat 80% van de Nederlanders van zichzelf vindt dat hij/zij goed kan rijden. En dat uiteindelijk 20% dit werkelijk kan :)

Maargoed, ik zou toch voor een kleine wagen gaan, Toyota Starlet zijn uitstekende wagentjes. Zeer goedkoop in aanschaf, maar ook in verbruik en met name onderhoud.

[ Voor 48% gewijzigd door Kurios op 25-09-2007 18:35 ]

• Spixo
[...]

Hm wtf ik lees het nu nog eens goed. Je verdient dus 400 per maand? Waarvan €100 verzekeringen (zorgverzekering etc), €100 (uitgaan, kleding whatever) en de overige 200 is beschikbaar voor je auto?

Moet je niet sparen, houd je geen rekening met onverwachtse uitgaven, wil je nooit eens iets groots kopen? 8)7 Hell, met 200 de maand red je het niet hoor.

En daarnaast zie ik dat je voor 5KM een auto nodig hebt? Koop een mooie (race)fiets en scheur dat kleine stukje naar je werk. Als het regent met de bus oid.

Verwijderd

Ohja, en je verpest de image van een s-klasse

doe maar niet dus
stefijn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:54:
Al aan de brandstofkosten van zo'n slurper gedacht? 1:4-1:5 a 1,50 per liter, dat tikt nogal hard aan...10000km per jaar: 3000-3500 euro :) aan benzine alleen al

in mijn geval 1:6,5 a 1,18 per liter xmile

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 18:38 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:34:

doe maar niet dus

[...]

1:6
LOL, en dat zeg jij. Ok, je hebt me over de streep getrokken met dit filmpje.

Guido Mols: Dé Mercedes S-Klasse imago-verpester, gevaar op de weg Alles-In-Een.

Gulfstream G650

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

-tom-562

Oliesjeik

Beter koop je gewoon een Suzuki Alto/Daihatsu Cuore, die dingen zijn oerbetrouwbaar, kosten niks in de belasting en verzekering, en zijn nog superzuinig ook.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Dat zeg ik ja. Ik zeg niet op een dag: oh, laten we een SEC kopen en "rijden tot hij klaar is voor de sloop" en hem onderhouden met "neon-lichtjes". Wat voor idioot ben je dan? voor 3000 euro heb je geen sec en voor 4000 euro ook niet. Met 5000 euro kom je in de buurt als je langdurig goed zoekt en dan moet je geluk hebben dat je net een mooie tegenkomt met een ogede onderhoudshistorie

Dat filmpje is leuk maar dat gebeurt absoluut niet dagelijks, en zoals jij praat en wat betreffende je post-historie ben jij nog lang en lang niet klaar voor zo'n auto.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Dat filmpje is helemaal niet leuk: met 180 over een b-weg met de camera in je klauwen? Als jij dit bent ben je als 560SEC bestuurder gelijk in mijn achting gedaald...een flink stuk ook nog. Ben je wel helemaal lekker? Moet jij weten natuurlijk, tot je iemand van de sokken rijdt.

Nog afgezien van het feit dat elke kl**tmongool 180 kan rijden, daar heb je niet eens een 560SEC voor nodig...laat staan rijkunsten.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:34:

doe maar niet dus

[...]

in mijn geval 1:6,5 a 1,18 per liter xmile
Ook in dit geval?
Ik rijd nogal hard in zijn auto.
Met een zware rechtervoet (filmpje?) loopt zo'n ding echt noway 1:6,5. En al is het wel dan nóg kost het je bakken geld (of iig TS)

En nee TS, na 3000km kun je niet rijden, want je hebt nauwelijks rijervaring. Mensen met een overtuiging zoals jij zijn degenen die de ergste brokken maken, maar dat heeft hierboven al iemand mooi verwoord.

Overigens heb je, Guido, wel gelijk over de prijzen van dit soort auto's (en over de TS ;) ). Heb zelf een tijdje gekeken naar een 350SL, 500SL etc maar voor 5000 euro krijg je auto's die zo goed als rijp zijn voor de sloop (er was er één die volledig geresiveerd was, alle rekeningen - inderdaad een flink pak - aanwezig....datum: mei 1993. M.a.w.: "dient volledig opnieuw gereviseerd te worden")
Een leuke (goede) SL (die niet vreselijk duur in onderhoud wordt direct na aanschaf) koop je van 12-15000 euro's

[ Voor 48% gewijzigd door Stefke op 25-09-2007 18:59 ]

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:51:
Dat filmpje is helemaal niet leuk: met 180 over een b-weg met de camera in je klauwen? Als jij dit bent ben je als 560SEC bestuurder gelijk in mijn achting gedaald...een flink stuk ook nog. Ben je wel helemaal lekker? Moet jij weten natuurlijk, tot je iemand van de sokken rijdt.

Nog afgezien van het feit dat elke kl**tmongool 180 kan rijden, daar heb je niet eens een 560SEC voor nodig....

[...]
Dat filmpje is wel leuk. Ik rij daar elke dag 4x voorbij en ik weet precies wat er gebeuren kan. Ik heb wel een kwartier het goede moment afgewacht en 1 hand aan het stuur is voor een stabiele duitser geen enkel probleem. Daarbij gaat het niet over de snelheid maar de acceleratie. Als ik snelheid had laten willen zien had ik wel een filmpje van mn sec in duitsland geupload.
laat staan rijkunsten
ik beweer nergens dat ik die nodig heb voor dat filmpje
Ook in dit geval?

Met een zware rechtervoet (filmpje?) loopt zo'n ding echt noway 1:6,5. En al is het wel dan nóg kost het je bakken geld (of iig TS)
[...]
Ja, ook in dat geval. Ik rijd in de s-stand stevig door en zo'n 60/40 snelweg/nonsnelweg. Hij rijdt als je echt rustig doet 1:8, maar op 1:6,5 blijf ik tot dusver steken.

edit: het scheelt met die duitsers aanzienlijk of je op 95 of 98 rijdt, 98 is meer dan 10/15% zuiniger
En nee, na 3000km kun je niet rijden, want je hebt nauwelijks rijervaring. Mensen met een overtuiging zoals jij zijn degenen die de ergste brokken maken, maar dat heeft hierboven al iemand mooi verwoord.
Ok, ik kocht hem dan na 2 maanden rijbewijs (maar wel 10000 km maar das nog erg weinig)
Zal ik het zo zeggen: het ligt aan de persoon.
edit: en niet om mezelf op te hemelen, maar na die 10000km had ik ook wel het gevoel dat ik kon rijden anticiperen op het wegverkeer, en dat heb ik nu na zo'n 16000/17000 km nog steeds. Nu scheelt het misschien wel dat 80% van die eerste 10 in een e320cdi waren, en dus altijd met automaat heb gereden en dus misschien beter oplet op al het andere oid? ik weet het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 19:06 ]

• pagani
  • Niet online
Je geeft je laatste 200 euro per maand uit aan een brakke Mercedes, hoe wil je dan nog je vliegeropleiding betalen :P

(en @ hierboven, na 2 maanden rijbewijs zo rijden lijkt me nogal 8)7 Leuk, een hand aan het stuur in je Duitser, wat als een tegenligger even iets geks doet of je net de berm raakt, of een stukje glad wegdek? En die solide duitser van 20 jaar oud is echt niet veiliger dan eender welke moderne auto hoor :P Bij die snelheden word je écht een met je auto.)

[ Voor 67% gewijzigd door pagani op 25-09-2007 19:22 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sorry Guido, je kan nog zo'n mooi verhaal hierboven houden, maar als jij op de openbare weg met een camera in je handen, je blitsende kmteller gaat filmen ben je gewoon niet goed snik.

Ja je kan met 1 hand sturen, dat kan je zelfs met je knie! Ja je kan daar fysiek 200 km/h rijden, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat je niet alleen op de weg bent en dat er altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren. Rij jij dan daar met die snelheid met 1 hand aan het stuur zijn de gevolgen niet te overzien.

Nogmaals je bent niet alleen op de wereld. Voor stunts en hardrijden hebben ze een afgesloten circuit uitgevonden. Daar ben je nl wel alleen op de weg en weet je zeker dat er geen onverwachte dingen gebeuren.
Maar goede kans dat je daar voor joker rijdt in je oude bak en zonder skills :)

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:17:
Je geeft je laatste 200 euro per maand uit aan een brakke Mercedes, hoe wil je dan nog je vliegeropleiding betalen :P

(en @ hierboven, na 24 maanden rijbewijs zo rijden lijkt me nogal 8)7 Leuk, een hand aan het stuur in je Duitser, wat al een tegenligger even iets geks doet of je net de berm raakt, of een stukje glad wegdek? )
noem het 120

120-180; geen tegenliggers en niets op de weg

maargoed, een plaatje dan om het goed te maken O+
Afbeeldingslocatie: http://foto.guidomols.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1205&g2_serialNumber=2

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:21:
[...]

noem het 120

120-180; geen tegenliggers en niets op de weg

maargoed, een plaatje dan om het goed te maken O+
[afbeelding]
Het is een laan met bomen. Jij kunt bij die snelheid niet zien of er iets of iemand oversteekt tussen de bomen door. Je kunt niet tijdig troep op de weg zien en ontwijken. Je kunt nieteens uitwijken, want dan knal je door je snelheid meteen de bomen in.

• anandus
  • Niet online
Ik rij ook verantwoord, dus kijk áltijd in de spiegels bijvoorbeeld. Nee, dat is niet mietig.
* anandus vraagt zich af of er serieus mensen zijn die het wél mietig zouden vinden?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
LOL Ik wilde alleen kijken hoe andere GoT-Ters hierop zouden reageren. No offense, Guido. :Y)

Laten we nou eerlijk zijn; Wie van ons zou niet de voet op het gaspedaal zetten als hij op een 5,6 liter V8, met 250 PK zat? Ik in iedergeval wel. Dat heet het "Jongen zijn". (8> B-)

Maar ik heb een aantal vragen voor je, Guido.

-Hoe oud ben je?
-Hoe lang heb je de auto / hoeveel gekocht?
-Hoeveel schadevrije jaren heb je?
-Hoeveel betaal je voor je verzekering?
-Hoeveel belasting betaal je ervoor?

Dan kan ik, wanneer ik het geld wel heb verderkijken naar een S-klasse

Mooie auto, m8 :Y

Gulfstream G650

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb als 20 jarige een auto uit '74 als oldtimer op mijn naam verzekerd zonder dat ik een andere auto op mijn naam heb. Mag wel maar 7500km per jaar rijden, maar dit is voldoende icm. een OV-jaarkaart.

Voor 400 euro in de maand krijg je zon bak, en al helemaal deze, niet op de weg gehouden. Als je niet technisch bent moet je gewoon niet aan een oldtimer beginnen.

En als je vader al vind dat je te hard rijdt moet je al helemaal niet aan een krachtige auto beginnen. Denk je nu echt dat je met zoveel power onder de kap je netjes gaat rijden? Al mag je zelf vinden dat je met 3k km kan rijden, je hebt geen idee hoe een auto met zoveel vermogen zich houdt onder vreemde omstandigheden. Je kan er gewoon niet mee overweg. Ik ken genoeg verhalen van 18 jarige knullen die zich na het halen van hun rijbewijs een R5'je Turbo haalden en zichzelf ermee tegen een boom kapotreden zodra het enigzins glad was op de weg.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• pagani
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:25:
Laten we nou eerlijk zijn; Wie van ons zou niet de voet op het gaspedaal zetten als hij op een 5,6 liter V8, met 250 PK zat? Ik in iedergeval wel.
Je geeft precies aan waarom je deze auto niet moet kopen, mooi :) Weet wel dat wanneer je geflitst wordt met de snelheden uit het filmpje de boete iets meer zal zijn dan je maandelijkse budget :P

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
Waarom perse die Mercedes ? Waarom niet een andere (goedkopere) auto :?

Ik rij als 20 jarige in een Saab 99. Verzekerd op naam van mn vader als oldtimer en 2e auto, kost een paar euro in de maand aan verzekering. Anderhalf jaar geleden gekocht voor €150, inmiddels 7k km. mee gereden en hij rijdt nog steeds. Inmiddels wel voor meer dan €1000 aan versleuteld, maar dat krijg je met een oude auto. Als je dat niet kunt betalen moet je gewoon nog niet een auto beginnen.

Last.fm
Films!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:23:
[...]

Het is een laan met bomen. Jij kunt bij die snelheid niet zien of er iets of iemand oversteekt tussen de bomen door. Je kunt niet tijdig troep op de weg zien en ontwijken. Je kunt nieteens uitwijken, want dan knal je door je snelheid meteen de bomen in.
Je bedoelt twijgjes. Zoals ik al zei: ik kom daar 4x per dag, iets meer dan jij waarschijnlijk. Ik kan dat daardoor net iets beter inschatten dan jij denk je niet? :>
salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:25:
LOL Ik wilde alleen kijken hoe andere GoT-Ters hierop zouden reageren. No offense, Guido. :Y)

Laten we nou eerlijk zijn; Wie van ons zou niet de voet op het gaspedaal zetten als hij op een 5,6 liter V8, met 250 PK zat? Ik in iedergeval wel. Dat heet het "Jongen zijn". (8> B-)
279 pk
Maar ik heb een aantal vragen voor je, Guido.

-Hoe oud ben je? 18
-Hoe lang heb je de auto / hoeveel gekocht? sinds 13 augustus / 3500 km / 5250 euro waar ik zelf nog eea aan heb verspijkerd
-Hoeveel schadevrije jaren heb je? geen flauw idee. ik zelf 0
-Hoeveel betaal je voor je verzekering? weet ik niet; op bedrijf
-Hoeveel belasting betaal je ervoor? 69 euro/maand

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:28:
[...]

Je geeft precies aan waarom je deze auto niet moet kopen, mooi :) Weet wel dat wanneer je geflitst wordt met de snelheden uit het filmpje de boete iets meer zal zijn dan je maandelijkse budget :P
wat dat betreft zitten we wel op een lijn

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:35:
[...]

Je bedoelt twijgjes. Zoals ik al zei: ik kom daar 4x per dag, iets meer dan jij waarschijnlijk. Ik kan dat daardoor net iets beter inschatten dan jij denk je niet? :>
Bij 140km/u leg je elke seconde bijna 40 meter af. Je reactietijd is ruwweg 1 seconde (zeker in de camera-bestuur-met-een-hand-aan-het-stuur-modus) dus ben je al 40 meter verder. Laten we zeggen dat er iemand een eind verderop oversteekt. Alles boven de 30-40km/u is dodelijk, of in ieder geval 99% kans dat de aangereden persoon overlijdt. Hoeveel meter moet je vol remmen om van 140 naar onder de 40 te komen? Laten we stellen dat je dat in een wonderbaarlijke 40 meter redt. (de daadwerkelijke remafstand zal eerder rond de 80 meter liggen) Die "twijgjes" zorgen er wel degelijk voor dat je bij die snelheden 80 meter verderop niet ziet of er iemand op het fietspad/gras staat die wil oversteken.

Mijn mening: Je kan wel de weg goed kennen, maar je kan met zo weinig ervaring, dergelijke snelheden en op de openbare weg niet je grens inschatten.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 25-09-2007 19:53 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ik zei toch dat die knakker een grappenmaker was :')

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Spiller schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:58:
Ik zei toch dat die knakker een grappenmaker was :')
Leg uit...?

• pagani
  • Niet online
Hij bedoelt de TS, enigzins berucht om z'n posts in stuffis en hier :P Het is een soort Toverstaf van de automobielindustrie en de luchtvaart :P

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 25-09-2007 20:02 ]

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:01:
[...]

Hij bedoelt de TS, enigzins berucht om z'n posts in stuffis en hier :P Het is een soort Toverstaf van de automobielindustrie en de luchtvaart :P
Maar dan niet grappig :/
johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:28:
[...]

Ik heb eigenlijk liever dat 'ie een auto van Blik op de Weg of Wegmisbruikers tegenkomt. Zijn we meteen van 'm af :/

Ik moet opeens weer denken aan dat filmpje van die Volvo 940 vs. Renault nogwat...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 20:13 ]

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:01:
[...]

Ik wil net zeggen, spillertje heeft zelf ook een v8 en haalt zelfs ongeoorloofd traktortjes in over doorgetrokken strepen.

Foei, foei. Straks steekt er iemand over :Y)
De enige spijt die ik heb van dat filmpje en het gebeuren erom heen is dat die lutser nu ook een sec wil

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 20:14 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:12:
[...]

Ik wil net zeggen, spillertje heeft zelf ook een v8 en haalt zelfs ongeoorloofd traktortjes in over doorgetrokken strepen.

Foei, foei. Straks steekt er iemand over :Y)
Uit je post blijkt maar weer je volwassenheid wat betreft het verkeer. Goed kijken en vervolgens een doorgetrokken streep over om langs een traktor te komen is wel even wat minder gevaarlijk dan met minimale ervaring 140+ rijden op een laan met bomen. En het boeit eigenlijk helemaal geen hol wat anderen doen, het gaat om JOUW gedrag, niet dat van anderen.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 25-09-2007 20:20 ]

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Toch ben ik het niet helemaal eens met jullie. Je kunt wel zeggen dat iedere beginnende bestuurder geen ervaring heeft, maar dat verschilt toch per persoon. Stel dat salimrmaf jarenlang naast zijn vader heeft gezeten in de auto, en ook echt belangstelling heeft voor autorijden, dan zal hij sneller een ervaren bestuurder worden dan iemand die met pap of mam heeft getuft van supermarkt naar supermarkt. Kan me heel goed voorstellen dat salimrmaf zo'n auto wil kopen. Ten eerste is het een zacht prijsje. Ten tweede valt die alto na een paar bochten al uit elkaar en krijg je meer waar voor je geld met die Mercedes. Ten derde is de overlevingskans bij een ongeluk stukken groter bij de Mercedes van bij die winkelwagen.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:26:
Ten tweede valt die alto na een paar bochten al uit elkaar en krijg je meer waar voor je geld met die Mercedes. Ten derde is de overlevingskans bij een ongeluk stukken groter bij de Mercedes van bij die winkelwagen.
Alleen is die prijs van de auto uit de TS geen realistische prijs, en ook deze zou na de 1e bocht al uit elkaar vallen. Als je die 1e bocht al haalt ;) Ze kosten gewoon een stuk meer knaken dan dit. Maar zoals bij alles, alle waar naar z'n geld.

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

Goed kunnen rijden is een kwestie van goed en breed inzicht hebben en daar ook naar handelen. Goed inzicht vergaar je door veel in vergelijkbare situaties te komen en breed inzicht vergaar je door dat voor zoveel mogelijk verschillende situaties te doen. Het liefst dit alles zonder ongelukken maken natuurlijk maar een ongeluk kan zeker ook nieuwe inzichten verschaffen :P.

Dus een keer 's nachts met mist en regen gereden hebben geeft je een eerste indruk maar zeker nog geen inzicht in verkeer situaties onder die omstandigheden en wil al helemaal niet zeggen dat je goed kunt rijden. Zelfs met honderdduizenden kilometers op je (virtuele) persoonlijke teller kun je altijd nog dingen leren.

Daarnaast verschilt dit ook nog eens van persoon tot persoon. Sommige mensen hebben wat meer talent voor inzicht dan andere. En sommige mensen hebben de neiging om ondanks inzicht toch foute beslissingen te nemen.

En ik ben het met Stoffel eens dat het denken dat je goed kan rijden misschien wel de voornaamste oorzaak is van de vele ongelukken die er met jongeren gebeuren. Het moment dat je realiseert dat je niet goed kan rijden is tevens het moment waarop je begint goed te leren rijden. Eigenlijk is er ook geen definitie van goed kunnen rijden. Het is altijd een kwestie van mate van.

On topic:
vziw hoef je over oldtimers (ouder dan 25 jaar voor Nederland) geen bpm (invoer belasting) te betalen. De wegenbelasting vervalt ook. Je moet wel nog wat andere import kosten betalen (APK, kenteken, etc.).

Oldtimers zijn een STUK duurder in onderhoud. Onderdelen zijn vaak zeldzaam of niet meer te krijgen en er gaat vaker meer aan kapot. Dit weegt meestal meer dan op tegen de 'financiële voordelen' en mensen rijden daarom vrijwel altijd oldtimers vanwege een liefde/hobby en niet vanwege de portemonnee.

Alle vragen mbt verzekeringen zijn niet wettelijk vastgelegd. Een verzekeringsmaatschappij is in principe vrij jouw zonder jongeretoeslag een oldtimer als eerste auto voor onbeperkte kilometers te verzekeren. Misschien dat dit als 18 jarige lastig te regelen is maar zoals al vaker is aangegeven kun je altijd bellen, vragen en onderhandelen. Misschien een tussenpersoon inschakelen.

Ikzelf heb sinds mijn 22e een eigen auto en heb niet de jongere toeslag hoeven betalen. Ik had toen wel 60.000 km in 3 jaar schadevrij met een auto van de zaak gereden (daarmee ben ik ook begonnen als no-claim terwijl dat niet standaard is) en mijn baas had een goed woordje gedaan bij mijn tussenpersoon.

Schade vrije jaren opbouwen is inderdaad niet slecht maar dan moet je ook wel schadevrij rijden anders bouw je niks op. Een no-claim verzekering (dat je 1 keer per jaar mag claimen zonder inbreuk op je schade vrije jaren) voor rond de 4,5 euro per maand is zeker iets waar ik naar zou vragen.

Denk er ook aan dat een standaard (WA) verzekering jouw eigen auto nauwelijks dekt. Deze verzekering is voornamelijk om de kosten van de tegenpartij te vergoeden als jij een ongeluk veroorzaakt. Jouw eigen schade (wat bij een oldtimer vaak hoog oploopt) is voor jouw eigen rekening. Zo kun je met een ongelukje gauw je schade vrije jaren én je auto kwijt zijn. Bij een ongeluk waar de ander schuld is betaald hij jouw kosten en raak jij sowieso niks aan no-claim kwijt wel is het zo dat als de schade aan jouw auto hoger is dan de dagwaarde dan is hij 'total loss' en krijg je maar de dagwaarde. Bij een (niet klassieke/zeldzame) oldtimer is de dagwaarde laag en de schade kosten hoog dus ook dit kan snel gebeuren.

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

• flo_
reuzekind schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:29:
[...]

Alleen is die prijs van de auto uit de TS geen realistische prijs, en ook deze zou na de 1e bocht al uit elkaar vallen. Als je die 1e bocht al haalt ;) Ze kosten gewoon een stuk meer knaken dan dit. Maar zoals bij alles, alle waar naar z'n geld.
Pardon? Dus jij wilt zeggen dat die 500SEC uit elkaar valt na de eerste bocht? Vroeger maakte men de auto's veel degelijker dan tegenwoordig. Die 500SEC kan dus nog jaren mee hoor. Ik heb een paar weken me rijbewijs en rijd in een C200 Automaat. De auto heeft alles erop en eraan (comfort). Hierdoor kun je ook geconcentreerder autorijden en neemt de kans op gevaarlijke situaties af.

Mocht je toch voor die 500SEC gaan, dan raad ik je aan om hem op naam
van een van je ouders te zetten en alleen een WA-verzekering af te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door flo_ op 25-09-2007 20:36 ]

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:31:
[...]

Pardon? Dus jij wilt zeggen dat die 500SEC uit elkaar valt na de eerste bocht? Vroeger maakte men de auto's veel degelijker dan tegenwoordig. Die 500SEC kan dus nog jaren mee hoor. Ik heb een paar weken me rijbewijs en rijd in een C200 Automaat. De auto heeft alles erop en eraan (comfort). Hierdoor kun je ook geconcentreerder autorijden en neemt de kans op gevaarlijke situaties af.

Mocht je toch voor die 500SEC gaan, dan raad ik je aan om hem op naam
van een van je ouders te zetten en alleen een WA-verzekering af te sluiten.
Ja, dat wil ik zeggen ja. Voor de duidelijkheid, we hebben het over de SEC uit de TS hè, niet over de SEC an sich. Dit is gewoon een roestbak, die waarschijnlijk al een hele lange tijd stil heeft gestaan. De verkoper adverteert op meerdere sites, waar ook andere foto's en prijzen (€3750 8)7 :')) bij staan, en dat ding valt van de roest uit elkaar :')

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 25-09-2007 20:40 ]

• flo_
reuzekind schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:39:
[...]

Ja, dat wil ik zeggen ja. Voor de duidelijkheid, we hebben het over de SEC uit de TS hè, niet over de SEC an sich. Dit is gewoon een roestbak, die waarschijnlijk al een hele lange tijd stil heeft gestaan. De verkoper adverteert op meerdere sites, waar ook andere foto's en prijzen (€3750 8)7 :')) bij staan, en dat ding valt van de roest uit elkaar :')
Vergeet niet dat de auto's in Duitsland sowieso goedkoper zijn.
Daarnaast zijn Duitsers over het algemeen heel erg zuinig op hun auto.

In dit geval wordt er inderdaad vermeld dat hij roestplekken vertoont
en dat de accu moet worden vervangen. Maar er zijn nog 100den occasions?
Zoek verder TS zou ik zeggen :)

[ Voor 12% gewijzigd door flo_ op 25-09-2007 20:43 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Neee! Die SEC was alleen maar een voorbeeld van hoe goedkoop de autos in duitsland wel niet zyn. Hij ïs wel mooi.... :9

"Op de naam van mijn vader zetten."
Ja, totdat ik een dodelijk ongeluk veroorzaak en de verzekeraar niets uitkeert omdat na een buurtonderzoek naar bovenkömt dat ik de eigenlijke gebruiker ben. :s En dan de rest van mn leven onder curatele staan.

Gulfstream G650

• flo_
salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:45:
Neee! Die SEC was alleen maar een voorbeeld van hoe goedkoop de autos in duitsland wel niet zyn. Hij ïs wel mooi.... :9

"Op de naam van mijn vader zetten."
Ja, totdat ik een dodelijk ongeluk veroorzaak en de verzekeraar niets uitkeert omdat na een buurtonderzoek naar bovenkömt dat ik de eigenlijke gebruiker ben. :s En dan de rest van mn leven onder curatele staan.
Nou, dat is wel heel erg overdreven en ver gezocht hè.
Officieel is het gewoon toegestaan en is er verder niets aan de hand?

Maargoed, daar gaat het nu niet om.
Wat je ook zou doen is een niet al te zware Mercedes zoeken (benzine!).

[ Voor 8% gewijzigd door flo_ op 25-09-2007 20:49 ]

• pagani
  • Niet online
flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:47:
[...]
Nou, dat is wel heel erg overdreven en ver gezocht hè.
Dat is dan vast de reden waarom ik het al meerdere keren gehoord heb. Als jij in een 200+pk(wat zeg ik, 70+pk) auto rijdt zonder dat je hoofdverzekeraar of regelmatig bestuurder bent ben je in principe bijna vogelvrij. Er hoeft maar de minste indicatie te zijn dat je regelmatig in die auto reed en je bent de lul.

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 25-09-2007 20:52 ]

• flo_
johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:49:
[...]

Dat is dan vast de reden waarom ik het al meerdere keren gehoord heb. Als jij in een 200+pk(wat zeg ik, 70+pk) auto rijdt zonder dat je hoofdverzekeraar of regelmatig bestuurder bent ben je in principe bijna vogelvrij. Er hoeft maar de minste indicatie te zijn dat je regelmatig in die auto reed en je bent de lul.
Hoe kunnen ze dat bewijzen?

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Buurtonderzoek :) Zat buren die uit naïviteit wel willen vertellen dat jij er altijd in rijdt, en je vader nooit.

• flo_
reuzekind schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:55:
Buurtonderzoek :) Zat buren die uit naïviteit wel willen vertellen dat jij er altijd in rijdt, en je vader nooit.
Nou, ik geloof er nog steeds niets van :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is dat toch voor crap dat een Alto na de eerste bocht uit elkaar valt? Waarom denk je dat die autootjes zo populair zijn? Precies! Omdat ze het altijd doen, superbetrouwbaar en zuinig zijn. Onderhoudskosten zijn ook ontzettend laag, denk dat je aan die Alto per jaar kwijt bent wat je aan die Mercedes 500 SEC kwijt bent per jaar :X

Erg jammer dat er zo minderwaardig wordt gedaan over kleinere auto's (en nee, 'k heb geen Alto). M'n oma heeft er een en ik zie niet in waarom je als jonge, onervaren bestuurder niet in zo'n auto aan het verkeer kunt wennen. Daar heb je echt geen 250pk op de achterwielen voor nodig :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• flo_
Neem maar eens een proefrit in een Mercedes, dan kun je het verschil zien. Stap daarna maar eens in een Alto :) Doordat de auto lekker op de weg ligt en de comfort die het biedt, kun je veel beter deelnemen aan het verkeer.

Verwijderd

Met het met Grrrrrene eens wat betreft die Alto. Zelfde als met Corolla's, Starlets en 323'tjes, die blijven gewoon lopen.
flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:04:
Neem maar eens een proefrit in een Mercedes, dan kun je het verschil zien. Stap daarna maar eens in een Alto :) Doordat de auto lekker op de weg ligt en de comfort die het biedt, kun je veel beter deelnemen aan het verkeer.
We hadden het over uitelkaar vallen ;) En sorry, maar ik kan jou als bestuurder niet meer helemaal serieus nemen als je denkt dat je in een dikke auto beter rijdt dan in een Alto. Ik kan me voorstellen dat je een automaat relaxter vindt maar als je in een handgeschakelde bak niet goed kunt deelnemen aan het verkeer moeten ze je automaat-only rijbewijs geven.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 21:10 ]

• flo_
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:08:
En sorry, maar ik kan jou als bestuurder niet meer helemaal serieus nemen als je denkt dat je in een dikke auto beter rijdt dan in een Alto.
Kijk, zo worden Mercedesrijders weer in een hokje geduwd --> "dikke auto". Lang niet alle Mercedessen zijn lang en breed hoor, dus ga weg met die onzin, wil je. Als jij me niet serieus neemt, dan moet je dat zelf weten. Ik denk dat je er heel anders over denkt als je daadwerkelijk een keer in zo'n bak gezeten hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:08:Ik kan me voorstellen dat je een automaat relaxter vindt maar als je in een handgeschakelde bak niet goed kunt deelnemen aan het verkeer moeten ze je automaat-only rijbewijs geven.
Ik heb gewoon afgereden in een handgeschakelde Caddy 2.0 TDS hoor :) Schakelen vind ik leuk, maar automaat is gewoon relax (zeker op lange afstanden).

[ Voor 28% gewijzigd door flo_ op 25-09-2007 21:14 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Sv3n schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:35:
Waarom perse die Mercedes ? Waarom niet een andere (goedkopere) auto :?
Omdat je dan helemaal da pimp bent en alle bitches aan de haak kunt slaan. Ook kun je 'm lekker vol laden om in de zomer met je halve familie naar Turkije/Marokko te hobbelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:12:
[...]

Kijk, zo worden Mercedesrijders weer in een hokje geduwd --> "dikke auto". Lang niet alle Mercedessen zijn lang en breed hoor, dus ga weg met die onzin, wil je. Als jij me niet serieus neemt, dan moet je dat zelf weten. Ik denk dat je er heel anders over denkt als je daadwerkelijk een keer in zo'n bak gezeten hebt.
Je ontwijkt de discussie.

Nogmaals, ik kan me best voorstellen dat een grotere/dikkere/luxere auto fijner rijd, maar dat je er beter door gaat rijden? ,mwoa. Lange neus, lange kont, veel ruimte om je heen. Betekend dat je minder makkelijk kunt inschatten etc.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:12:
[...]

Je had het over comfort en wegligging, dan ga ik uit van een grote en dikke bak ja. En vergeleken met een Alto is élke Mercedes dik ;)

En het is wel grappig dat je zegt dat ik zelf maar een keer in zo'n bak moet gaan zitten :') Weer zo'n ongefundeerde flame, ik geloof niet dat je weet in wat voor auto ik rijd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 21:17 ]

• flo_
Exirion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:13:
[...]

Omdat je dan helemaal da pimp bent en alle bitches aan de haak kunt slaan. Ook kun je 'm lekker vol laden om in de zomer met je halve familie naar Turkije/Marokko te hobbelen.
Je gaat te ver, gast. Let eens op je woorden. Kan me voorstellen dat je jaloers wordt :)
Bertus schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:14:
[...]

Nogmaals, ik kan me best voorstellen dat een grotere/dikkere/luxere auto fijner rijd, maar dat je er beter door gaat rijden? ,mwoa. Lange neus, lange kont, veel ruimte om je heen. Betekend dat je minder makkelijk kunt inschatten etc.
Zoals ik net al zei: niet iedere Mercedes is breed en lang hoor :) Je gaat inderdaad niet ineens beter rijden omdat het een Mercedes (of luxe wagen) is. Maar neem nou het voorbeeld van de automaat: je kunt je dan volledig richten op het verkeer (ja, natuurlijk gaat schakelen op den duur een dagelijkse routine worden, maar we hebben het nu over beginners).

• pagani
  • Niet online
Sowieso zijn moderne auto's stukken veiliger bij een botsing dan die Mercedes. Een Toyota Aygo (kan het kleiner?) scoort 5 sterren NCAP, dat haalt die Mercedes nooit :P

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Bertus schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:14:
[...]

Sterker nog je gaat er niet beter door rijden, je denkt dat je beter kan rijden omdat zo'n auto misschien stabieler is, betere wegligging of wat dan ook. Maar dat doe je niet zelf, maar dat doet de auto voor je; en daar schuilt wat mij betreft een groot risico in.

Verwijderd

flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:17:
[...]

Zoals ik net al zei: niet iedere Mercedes is breed en lang hoor :) Je gaat inderdaad niet ineens beter rijden omdat het een Mercedes (of luxe wagen) is. Maar neem nou het voorbeeld van de automaat: je kunt je dan volledig richten op het verkeer (ja, natuurlijk gaat schakelen op den duur een dagelijkse routine worden, maar we hebben het nu over beginners).
Gast, je lult jezelf echt volledig klem. Als je als beginner in een automaat gaat rijden leer je nooit hoe je moet schakelen, wordt het nooit een routine, moet je als je een stuk ouder bent het gaan leren, en dan leer je het dus niet meer.

Exirion, tis niet de HK he ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:17:
Kan me voorstellen dat je jaloers wordt :)
Ja, dat zal het zijn ja :')

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• flo_
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:20:
[...]
Als je als beginner in een automaat gaat rijden leer je nooit hoe je moet schakelen, wordt het nooit een routine, moet je als je een stuk ouder bent het gaan leren, en dan leer je het dus niet meer.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar niet ieder mens is hetzelfde :)
In het ergste geval neem je dan toch wéér een automaat :) ?

Verwijderd

flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:25:
[...]

In het ergste geval neem je dan toch wéér een automaat :) ?
... In welk geval je hele 'we hebben het hier nu over beginners' argumentatie weer niet opgaat.

• pagani
  • Niet online
flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:56:
[...]

Nou, ik geloof er nog steeds niets van :)
Wat denk je zelf? Als de verzekering bij zeg een dwarslaesie van het kind wat je aanrijdt wél uitkeert betalen ze zeg 2 miljoen aan schadevergoeding. Een buurtonderzoekje van zo'n 200 euro loont dan zeker.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Om je een indicatie te geven; ik heb mij een peugeot 206 gekocht, 1.4, geen supersnelle motor dus.. Bij Ethias, een goedkope verzekeraar in België zou ik 1100 euro per jaar betalen. Via, via, via toch aan premie van 700 per jaar geraakt bij Mercator. Wat blijkbaar een mooie deal is.. Ik heb geen erg oude auto, zeer zuinig, maar ben toch aan belastingen, brandstof, parkeergeld, .. al zo'n 800 euro kwijt sinds de maand Mei. Ben 19 lentes jong..

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:34

ADH_ED

Hoogbevaagd

Om even binnen de discussie te vallen.

Ik wil rond volgend jaar een auto gaan rijden, maar ben nu al rustig aan het orienteren. Als de TS deze website eens bekijkt en alle opties eerlijk invult dan komt er een jaarprijs uit die je betaalt voor een auto.

Schrik niet :P

• pagani
  • Niet online
Wat denk je dat de onderdelen voor een s-klasse kosten? Een verdelerkapje zal al over de 400 euro zijn :P Of eender welk ander onderdeel groter dan een schroefje :P

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:32

Klippy

Still Game

Waarom weer zo'n discussie over verzekeringen die nogal onzinnig blijkt.
Onzinnig omdat er helemaal niks te discussiëren valt.

Tegenwoordig heb je toch het internet.
Ga gewoon naar www.independer.nl, vul je gegevens in, autogegevens erbij en hup binnen 2 minuten je voordeligste premies op rij.
Alle voorwaarden kan je zo inkijken. Staat zelfs bij of het legaal is om je auto op naam van familie te laten verzekeren.

Buurtonderzoeken zijn van die indianenverhalen. Zal vast gebeuren, maar alleen in extreme gevallen.
Als in je voorwaarden staat dat de verzekerde niet de hoofdbestuurder hoeft te zijn en er staan geen eisen gesteld aan leeftijden van andere bestuurders (en dat is eigenlijk nooit zo) mag het gewoon.
Of je het wil is een tweede.

En daarbij.. verzekeraars hebben natuurlijk graag dat jij je premie naar hen overmaakt en niet naar de concurrent, liefst zo veel mogelijk ook nog. Je krijgt alles wel verzekerd, als je maar genoeg betaald.
En aangezien je al 100% op je belasting bespaard.... :P :9

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:25:
[...]

Nee, da's waar. Sommige mensen leren op magische wijze een handbak bedienen in een automaat :')
flo_ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:04:
Wat een onzin! Je zegt net nog dat hij op de hoek van de straat uit elkaar valt, wat duidt op een slechte bouwkwaliteit. Als je dat zegt van een 20-jaar oude Italiaan of Fransoos, dan wil ik je het voordeel van de twijfel wel geven, maar we hebben het hier over een van de meest betrouwbare compacte auto's die ooit zijn gemaakt. Je zit je hierboven kapot te ergeren over de vooroordelen en onwaarheden die over Mercedes worden verteld, hou dan aub ook je mond over een Alto of andere niet-Mercedessen als je niet weet waar je het over hebt :Y) En sowieso: waar hebben we het over? Een Mercedes van 25+ jaar oud vs. een Alto van pak 'm beet 10 jaar oud? :+
Klippy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:48:

Buurtonderzoeken zijn van die indianenverhalen. Zal vast gebeuren, maar alleen in extreme gevallen.
Als in je voorwaarden staat dat de verzekerde niet de hoofdbestuurder hoeft te zijn en er staan geen eisen gesteld aan leeftijden van andere bestuurders (en dat is eigenlijk nooit zo) mag het gewoon.
Of je het wil is een tweede.

En daarbij.. verzekeraars hebben natuurlijk graag dat jij je premie naar hen overmaakt en niet naar de concurrent, liefst zo veel mogelijk ook nog. Je krijgt alles wel verzekerd, als je maar genoeg betaald.
En aangezien je al 100% op je belasting bespaard.... :P :9
Waarom gaat iedereen altijd zo kortzichtig om met die verzekeringen? Natuurlijk gaan ze er niet actief achteraan! Ze vangen graag premie van je ouders om er na 3 jaar achter te komen dat niet je ouders, maar jij er continu in hebt gereden. Gevolg: geen uitkering, wel premie ontvangen :Y) Prima toch?

Zodra jij iemand invalide rijdt, op z'n ergst een succesvolle student of jonge werknemer met een goede baan, waardoor die persoon z'n hele leven niet meer kan werken, worden er tonnen, zo niet miljoenen uitgekeerd. Je kunt iemand nog beter doodrijden, verzekeringstechnisch gezien dan. Dat kost je enkele tienduizenden euro's, maar daar ga je niet persoonlijk aan failliet. Als jij iemand invalide rijdt en de verzekering moet serieus grof geld uit gaan trekken om dat te vergoeden, reken maar dat ze dan moeite gaan doen om een paar ton te besparen. Een buurtonderzoek is dan nog de goedkoopste manier om erachter te komen wie er eigenlijk in die auto reed die het slachtoffer aanreed. Je bent gewoon niet verzekerd voor de zaken waarvoor je die verzekering _echt_ hebt. Ik heb het dan dus niet over een deukje in de auto van de buurman ofzo, maar over echt dure zaken die jij en ik echt niet ff kunnen betalen of voor kunnen sparen. Je bent je levenlang ongelukkig als je iemand invalide rijdt man!

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 25-09-2007 21:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:52:
En sowieso: waar hebben we het over? Een Mercedes van 25+ jaar oud
Geef nou maar toe dat je toch stiekem wel heel jaloers bent... :+

Verwijderd

RobertJ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:48:
[...]

Idd. Ik betaal op dit moment 300 euro verzekering per 3 maanden, voor die prijs kan ik ook een Subaru Impreza WRX all-risk laten verzekeren (Heb nu een Ford Escort, WA+Beperkt casco)
Het gaat op zich niet om het type auto wat je hebt, een Chrysler 300C All risk zou voor mij 109 euro per maand kosten, beetje raar als je het mij vraagt maar het is toch echt zo, heb zelf een Impreza gehad, en als de verzekering lager was geweest had ik hem nog steeds , hij verbruikt namelijk het dubbele van mijn Escort.
Achja, ik kan nu wel goed doorsparen en over een paar jaar als ik 23 ben haal ik een Impreza WRX voor maar 60 euro per maand, dat scheelt zich 40% :)

Als je slim bent haal je een goedkope auto, in de vorm van goedkoop onderhoud en dat soort dingetjes.
Spaar dan door tot je over een paar jaar een "dikke bak" kunt halen :)

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Het begrip afschrijving is onduidelijk bij de TS, maar dat terzijde.

Een goede 380 SEC (collector's items!) kost minimaal 6000 euro en die prijs ligt vaker nog een 3-4k hoger. Ze zijn gruwelijk duur in onderhoud, zeker wanneer je zelf geen verstand van motortechniek e.d. hebt. Verzekering kun je dan ook ongeveer op je buik schrijven. Ik had al veel moeite om mijn oude escortje in de verzekering te krijgen, enkel omdat er 16V in de papieren stond.
Zoals meerdere malen al aangegeven: kijk eens naar een iets nieuwere auto en niet te zwaar en teveel vermogen.
Een Alto of Cuore, dan zit je natuurlijk wel direct aan de minimumgewichten/vermogens, maar die auto's waaien terug op de snelweg wanneer je een vrachtwagen probeert in te halen.

En om maar met Stoffel en L-Vis mee te praten: 3000km in je eerste 5 maanden is niks. Het lijkt misschien veel, maar een vertegenwoordiger doet dat makkelijk in een maand ;)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik zal de 380 links laten liggen, zijn ontzettende olieboten.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38

paQ

halve auto's half geld, hele auto's heel geld
salimrmaf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:45:
en toen zag ik van wie de startpost was....
haal "Zum Ausschlahten oder herrichten" eens door een vertaler en realiseer je dan "waarom auto's zo goedkoop zijn in Duitsland

en succes met verzekeren met 200pk onder je 19-jarige rechtervoet

edit:
oh, en Mei + 6 maanden is November...
niet september.... }:O

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 25-09-2007 22:30 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:34

ADH_ED

Hoogbevaagd

Zowieso, als je een auto uit Duitsland haalt moet je ook nog rekening houden dat hij hierheen moet komen, kenteken moet regelen, tijdelijk Duits kenteken, auto-ambulance, en dat je nog de BPM moet laten bepalen.

Hier staat een hele lijst wat er bij komt kijken om een auto uit Duitsland te halen. Het zou alleen interessant zijn als je het geld (en de bijbehorende baan) hebt om een Audi A6 te betalen (of een andere luxeauto natuurlijk).

[ Voor 9% gewijzigd door ADH_ED op 25-09-2007 22:18 ]

• flo_
Exirion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:54:
[...]

Geef nou maar toe dat je toch stiekem wel heel jaloers bent... :+
;) Jij hebt het onthouden

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Eventjes "ontopic".

Een auto van 25 jaar uit duitsland halen kan slim zijn.
1. ze kosten daar meer geld naarmate ze meer uitstoten (dus ze zijn duur in gebruik)
2. ze zijn daar nog geen oldtimer dus wederom duur in gebruik.

Oftewel, goedkoper in aanschaf.

Dan verdiep je je eerst in het model (zwakke punten, waar op letten), je word lid van de merken/type club, gaat wat auto's in NL bekijken.

Dan vind je er een in DL, natuurlijk met complete historie. Koopt hem, regelt een exportkenteken bij de ADAC of een 7-dagen kenteken bij de RDW en je rijdt de auto naar NL (je kan ook de duitse platen houden en terugsturen. Niet verstandig, wel goedkoper). Maar. Dan nog koop je voor 1200 euro een hoop stront. Daar verbouw je zo maar 2000 euro aan. Koop er dan liever een van 3500-4000. Dan heb je nog iets wat op een auto lijkt.

Invoeren + APK bij de RDW kost je bij elkaar denk 180 euro. Dan nog LPG erin :)

Maar, wat je bespaard aan wegenbelasting ben je extra kwijt aan onderhoud. T'is niet anders. En al die oudere auto's hebben 1 vijand. Dat is roest. Daar win je het niet van.
* teacher kijkt vertwijfeld naar zijn kofferbakbodem ;)

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 25-09-2007 23:33 ]

Wise enough to play the fool

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maar, wat je bespaard aan wegenbelasting ben je extra kwijt aan onderhoud. T'is niet anders.
Niet, ik ben minder kwijt aan wegenbelasting :+
Maar dat gaat niet altijd op, onderhoud is in verhouding vaak goedkoper, kilometrage meestal lager, dus per saldo hoef je echt niet veel kwijt te zijn.
Maar een motor of bak die gereviseerd moet worden, of je body roestvrij (laten) maken en spuiten gaat idd wel in de kosten lopen natuurlijk :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 21:34

4x2

lộn xộn quá

LordAlderaan schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:30:
Oldtimers zijn een STUK duurder in onderhoud. Onderdelen zijn vaak zeldzaam of niet meer te krijgen en er gaat vaker meer aan kapot. Dit weegt meestal meer dan op tegen de 'financiële voordelen' en mensen rijden daarom vrijwel altijd oldtimers vanwege een liefde/hobby en niet vanwege de portemonnee.
Dat is dus ook gelul...
Hangt dr maar net vanaf wat voor auto je pakt, die 02 van me kost geen ruk, zijn een paar dure onderdelen, maar eigenlijk alles is prima te krijgen voor normale prijzen, ook via bmw zelf.
En onderhoudsintensief is het ook niet echt, keertje olie/bougies/ontstekingsdeeltjes vervangen en verder kan dr af en toe eens wat kapot gaan, maar dan is dat meestal vrij makkelijk te vinden.

Als dr alleen laswerk enzo aan komen is het wel fijn als je dat zelf kan, want dat soort dingen laten doen is gewoon stervensduur (maar dat is het ook bij een nieuwe auto).

leeg

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:15:
[...]

Uit je post blijkt maar weer je volwassenheid wat betreft het verkeer. Goed kijken en vervolgens een doorgetrokken streep over om langs een traktor te komen is wel even wat minder gevaarlijk dan met minimale ervaring 140+ rijden op een laan met bomen. En het boeit eigenlijk helemaal geen hol wat anderen doen, het gaat om JOUW gedrag, niet dat van anderen.
dis een grapje righhhtt?
ben ik al die tijd op een nozem ingegaan :+

ik ga er toch nog een keer op in omdat ik me toch stierlijk verveel.

- Spiller heeft een gebooredatum van 1987, veel meer ervaring zal ook hij dus niet hebben, we blijven beginners volgens jou termen.
- Laan met bomen; heeft er geen donder mee te maken, als ik mezelf lekker tegen een boom aanrijd heeft dat geen consequenties voor de toevallig overstekende voetganger (for crying out loud, welke voetganger moet er vanuit het maisveld de sloot over om vervolgens de weg over te steken 8)7 )
- inhalen over doorgetrokken streep ACHTER een traktor; om ff net zo kort door de bocht te gaan als jij: achter een traktor zie je geen drol --> tegenligger die het niet verwacht --> 2 mensen dood
- als het niet boeit wat anderen doen, moet jij je er niet mee bemoeien
Exirion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:13:
[...]

Dat bedoelde ik met s-klasse imago. Doe dat lekker in je 190D O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 00:44 ]

Verwijderd

reuzekind schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:06:
Ik zal de 380 links laten liggen, zijn ontzettende olieboten.
Valt toch wel mee toch? dacht dat de opgeboorde m116, de 420, meer van die olieverbruikers zijn?

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:31:
Eventjes "ontopic".

Een auto van 25 jaar uit duitsland halen kan slim zijn.
1. ze kosten daar meer geld naarmate ze meer uitstoten (dus ze zijn duur in gebruik)
2. ze zijn daar nog geen oldtimer dus wederom duur in gebruik.

Oftewel, goedkoper in aanschaf.

Dan verdiep je je eerst in het model (zwakke punten, waar op letten), je word lid van de merken/type club, gaat wat auto's in NL bekijken.

Dan vind je er een in DL, natuurlijk met complete historie. Koopt hem, regelt een exportkenteken bij de ADAC of een 7-dagen kenteken bij de RDW en je rijdt de auto naar NL (je kan ook de duitse platen houden en terugsturen. Niet verstandig, wel goedkoper). Maar. Dan nog koop je voor 1200 euro een hoop stront. Daar verbouw je zo maar 2000 euro aan. Koop er dan liever een van 3500-4000. Dan heb je nog iets wat op een auto lijkt.

Invoeren + APK bij de RDW kost je bij elkaar denk 180 euro. Dan nog LPG erin :)

Maar, wat je bespaard aan wegenbelasting ben je extra kwijt aan onderhoud. T'is niet anders. En al die oudere auto's hebben 1 vijand. Dat is roest. Daar win je het niet van.
* teacher kijkt vertwijfeld naar zijn kofferbakbodem ;)
Omder de 5000 euro red je het gewoon _niet_ met een SEC die meer dan een maand mee moet gaan.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:36:
[...]

dis een grapje righhhtt?
ben ik al die tijd op een nozem ingegaan :+

ik ga er toch nog een keer op in omdat ik me toch stierlijk verveel.

- Spiller heeft een gebooredatum van 1987, veel meer ervaring zal ook hij dus niet hebben, we blijven beginners volgens jou termen.
- Laan met bomen; heeft er geen donder mee te maken, als ik mezelf lekker tegen een boom aanrijd heeft dat geen consequenties voor de toevallig overstekende voetganger (for crying out loud, welke voetganger moet er vanuit het maisveld de sloot over om vervolgens de weg over te steken 8)7 )
- inhalen over doorgetrokken streep ACHTER een traktor; om ff net zo kort door de bocht te gaan als jij: achter een traktor zie je geen drol --> tegenligger die het niet verwacht --> 2 mensen dood
- als het niet boeit wat anderen doen, moet jij je er niet mee bemoeien

[...]

Dat bedoelde ik met s-klasse imago. Doe dat lekker in je 190D O-)
offtopic: en wie mag het zielige hoopje gekruld varkensvlees tussen de bomen uit peuteren? Als je perse 180 wil, doe het dan op een lege snelweg, 2 of 3 baans of ga naar duitsland. Blijft onverantwoord om bij die bomen en onoverzichtelike shit zo hard te rijden.

Risiso dat je iemand anders meeneemt is inderdaad klein, maa rjij hebt geloof ik gewoon je hersens naast je testosteron liggen.

Maar ontopic: dnek dat je met 200 eu in de maand blij mag zijn dat je Alto of een punto rijd........vraag aan een ieder wat zij per maand betalen en ga dan eens terugrekenen of het die 5 km per dag waard is; je hebt eerder de ideeen en opvattingen van een 16 jarige: een brommer/scooter zou je beter staan, nog goedkoper ook!

T60P Widescreen

Verwijderd

Modbreak:Ongewenste offtopic reactie.

[ Voor 145% gewijzigd door Steffie op 26-09-2007 01:01 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ik wil iedereen verzoeken om op een serieuze manier ontopic te reageren. Vind je bepaalde users irritant, reply er dan niet op wanneer dat alleen maar gepaard gaat met offtopic geneuzel of flames. Daarnaast kan serieuze input best interessant zijn voor anderen die dit topic ooit gaan lezen (al is dat inmiddels erg twijfelachtig bij dit topic).