GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.457 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Wel grappig dat iedereen dan denkt dat het wit is.. (zie vorige oplossingen :9) mischien is het ook wel wit.. maar denk even out-of-the-box.. heb trouwens zelf totaal geen idee wat meneer ertussen stopt ..ben benieuwt :9

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik ben bezig met droogijs te regelen :Y Nu alleen nog een tube :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
* Bitage kijkt even bij zijn bookmarks ...

Over Dry Ice en tubes
Spullen kun je wel kopen bij Metaalwinkel.

Verder kun je ook prima DICE gebruiken met waterkoeling. Geloof dat ik hier nog ergens een linkje daarvan heb liggen...

Heb geen link meer kunnen vinden, maar het zag er ongeveer zo uit. De slang gaat dus aan de koperen buis vast en de vloeistof gaat door de buis heen en wordt zo gekoeld door het DICE. Wel alles goed isoleren, want condens en bevriezingen galore! (heel je slang gaat lekker onder het ijs zitten :+)
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/7943/diceenshitqa4.png

[ Voor 53% gewijzigd door Bitage op 19-10-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Wat een paintskills hebben we weer in huis :P
framaster schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:28:
Ik ben bezig met droogijs te regelen :Y Nu alleen nog een tube :D
Waar woon je ergens?

[ Voor 69% gewijzigd door Maarten-NForce op 19-10-2007 22:16 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Overijssel, Holten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hmm, laat dan maar, niet echt om de hoek :P

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
:( Hoezo had je nog een doosje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Bitage schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:06:
* Bitage kijkt even bij zijn bookmarks ...

Over Dry Ice en tubes
Spullen kun je wel kopen bij Metaalwinkel.

Verder kun je ook prima DICE gebruiken met waterkoeling. Geloof dat ik hier nog ergens een linkje daarvan heb liggen...

Heb geen link meer kunnen vinden, maar het zag er ongeveer zo uit. De slang gaat dus aan de koperen buis vast en de vloeistof gaat door de buis heen en wordt zo gekoeld door het DICE. Wel alles goed isoleren, want condens en bevriezingen galore! (heel je slang gaat lekker onder het ijs zitten :+)
[afbeelding]
Idee! Ga ik ook eens proberen dan ^^, met friezer en dan naar de min 20! Pompje zou het moeten houden.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De vriezer gaat geen -20 doen op jouw radje, hoor.

Wat wel leuks inderdaad, is een kleine box in een vriezer maken, naast het koel-deel, met een leuke airflow en de rad erin. Ik denk trouwens dat het effect 10x beter is als je twee rads neemt, de eerste buiten de vriezer, om op kamertemp te komen, de tweede in de vriezer zodat die alle kracht kan gebruiken om te koelen. Dan natuurlijk zo snel mogelijk naar het kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Lism had je nog foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 08:58:
De vriezer gaat geen -20 doen op jouw radje, hoor.

Wat wel leuks inderdaad, is een kleine box in een vriezer maken, naast het koel-deel, met een leuke airflow en de rad erin. Ik denk trouwens dat het effect 10x beter is als je twee rads neemt, de eerste buiten de vriezer, om op kamertemp te komen, de tweede in de vriezer zodat die alle kracht kan gebruiken om te koelen. Dan natuurlijk zo snel mogelijk naar het kaartje..
Dan moet het water wel tot boven kamertemperatuur verwarmd zijn als het weer uit het blokje op de kaart komt, anders werkt het juist tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
VVVJeroen schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:27:
[...]

Dan moet het water wel tot boven kamertemperatuur verwarmd zijn als het weer uit het blokje op de kaart komt, anders werkt het juist tegen :)
O RLY? Maargoed, dat zal ook wel gebeuren denk ik, een X2600 is toch aardig warm onder load dacht ik, en een vriezer is niet extreem goed in het koelen van zoiets. Het zal erom hangen denk ik, en ook erg liggen aan je kamertemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Is puur om eens te testen, op moment dat ik de kaart heb en een paar vrije dagen, ga ik ermee bezig, en dan inderdaad rad voor de vriezer, vriezer in en dan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet :) komen zsm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:43:
[...]

O RLY? Maargoed, dat zal ook wel gebeuren denk ik, een X2600 is toch aardig warm onder load dacht ik, en een vriezer is niet extreem goed in het koelen van zoiets. Het zal erom hangen denk ik, en ook erg liggen aan je kamertemp.
Ja, ok het is ook heel erg belangrijk hoe hoog je kamertemperatuur is, maar misschien kan je hem met die kou beter buitenleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ja want we pakken december/januarie ook nog mee :D }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

December was al 't plan dacht ik ;)
Maar januari zal nu vast ook wel :*)

En dan gaat Framaster ook nog is aan de D-ICE :+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een review van de Peak 2600Pro dan? Ook met temps graag :>

Weet ik of ik extra precautions moet nemen ofnie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Of het nu Peak, Sapphire, Club3D, Asu(ck)s, of wat dan ook is, qua temperatuur zou het niet veel uit mogen maken zolang er een (ongeveer) zelfde core op zit.

Tenzij je het standaard koelertje laat zitten natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik het vreemd dat de kaart een extra power connector heeft, aangezien zelfs de meeste 2600 XT's deze niet hebben, laat staan de Pro's. Ik ben dan ook benieuwd of het wel echt nodig is deze aan te sluiten. Scheelt weer kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk alleen maar beter, betekend dat je een meer stabielere spanning hebt voor je kaart :) Maar idd, het zal denk ik maar met 1 draadje aangesloten te hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Maarten-NForce schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:06:
December was al 't plan dacht ik ;)
Maar januari zal nu vast ook wel :*)

En dan gaat Framaster ook nog is aan de D-ICE :+
:p hoo hoo is niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb ik nou iets gemist of heeft Maarten-NForce nog niet bevestigd dat zijn superpasta niet bestaat uit een bepaald snel-afkoelend lichaamsgoedje, en verteld wat het dan wél is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Lism:
We want pics! En we willen nu weten wat voor goedje Maarten-Nforce gemaakt en gebruikt :P. Of heb je dat pakketje nog niet geopent?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Jejking schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:52:
Heb ik nou iets gemist of heeft Maarten-NForce nog niet bevestigd dat zijn superpasta niet bestaat uit een bepaald snel-afkoelend lichaamsgoedje, en verteld wat het dan wél is? ;)
Ik weet het ;)

Wanneer gaan de kaarten de deur uit Lism ?

[ Voor 6% gewijzigd door Xcist op 22-10-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:08
Je kan je zeker niet meer inschrijven? En ja ik heb goed het topic gelezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Nee, het is gesloten, of je moet aan een PeakX1650Xt zien te kommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
Je kunt ook een pot dry ice neerzetten en dan met een fan op de rad blazen, zo krijg je geen sub temps maar het is wel lekker koel. (Als je ooit F1 kijkt weet je dit). Let er wel op dat je een soort van (MDF) hokje met isolatie moet maken waarin je dry ice en rad zitten zodat er niet teveel energie verloren gaat.

Dit werkt trouwens ook met Air koelers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Dan kan je van dat geld beter een dagje een koelcel huren :P

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:35:
Je kunt ook een pot dry ice neerzetten en dan met een fan op de rad blazen, zo krijg je geen sub temps maar het is wel lekker koel. (Als je ooit F1 kijkt weet je dit). Let er wel op dat je een soort van (MDF) hokje met isolatie moet maken waarin je dry ice en rad zitten zodat er niet teveel energie verloren gaat.

Dit werkt trouwens ook met Air koelers :D
kun je net zo goed een bak maken waar je radje in komt en die vullen met "normale" ijsblokjes.. dat is teminste wat ik binnekort ga fixen met me nieuwe pc ;) normale ijsblokjes kosten niks en koelt ook lkkr goed.! :P

mjah ik begin nu ook wel beetje nieuwsgierig te worden naar "het" goedje
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
achja de bestandsdelen zijn al genoemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:19:
[...]

kun je net zo goed een bak maken waar je radje in komt en die vullen met "normale" ijsblokjes.. dat is teminste wat ik binnekort ga fixen met me nieuwe pc ;) normale ijsblokjes kosten niks en koelt ook lkkr goed.! :P

mjah ik begin nu ook wel beetje nieuwsgierig te worden naar "het" goedje
:9
Linkje naar wikipedia 3x meer koelcapaciteit :D

[ Voor 22% gewijzigd door Bliz op 22-10-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Lism is wel erg stil :P
Zou het goedje dan toch 'overweldigend' zijn? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik weet dat droogijs veel meer koelcapasiteit heeft en dat het ook goedkoop is :P mjah ik denk dat een normaal radje het niet zou overleven met temps van diep onder de 0 (het allu gedeelten dan hea)

mjah ik zelf denk nog altijd dat -0 temps overbodig zijn.. natuurlijk is het handig en vet enzo :9 maar als je ervoor kan zorgen dat je temps rond de 20 blijven (doormiddel van normaal ijs) moet dat voldoende zijn.. (of dat dat geld tot aan 5GHz of daarboven zal wel bs zijn O-) en zijn -0 temps wel nodig denks)

jah het goedje :o wat is het nou... ik wil het weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Lism is er met de kaarten vandoor gegaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
framaster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:33:
Lism is er met de kaarten vandoor gegaan O-)
Ik heb er nu 22 in Crossfire draaien ja 8)

Nee even serieus wegens persoonlijke omstandigheden uit met vriendin had ik vandaag een dagje rust uitgetrokken, om even gewoon aan mezelf te denken.

Met donderdag hebben jullie die kaarten in huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
K*T daar gaat mijn vakantie Ik had vakantie :( Ik wou clocken :(

Maja sorry voor dat het uit is met je vriendin sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das idd wel k*t nieuws.. ma komt wel goed (zoals bijna altijd) mjah framaster hoezo daar gaat je vakantie?

moet je weer werken of omdat de kaarten donderdag pas komen O-)

mjah de volgende contest doe ik wel mee.! ga me nu ff bezig houden me nieuwe pc samen te stellen/bestellen en die gvd E4300 oc'en :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Frank is een "brave" school jongen en heeft een week vrij :D

Frank = my real name snap je um fra = eerste 3 letter van framaster en dan master aach ja je vat um wel 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Xcist op 22-10-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :P

ik snap um helemaal ja mjah je vakantie vliegt nu dus voorbij omdat de lieve 2600's pas donderdag komen huh.. :o opzicht wel jmmr als je al de hele tijd eraan zit te denken en maar zit te :9~ om het WR te verbreken en, nja deze snap je ook wel O-)

ennuh nu ik ff een paar reacties hierboven trug lees zie ik de volgende zin staan
Nee, het is gesloten, of je moet aan een PeakX1650Xt zien te kommen.
is een 9500 ook goed O-) die heb ik namelijk nog liggen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
En dan te bedenken dat mijn vakantie d'r precies net weer op zit >.< ... mag weer druk aan de bak en een poging doen om me laptop weer werkend te krijgen is er vanochtend op school mee gekapt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow das al helemaal lachuhh :P en dan al helemaal met een op dit moment dooie laptop. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Whuh :/ betekent dat dat de 2600pro kaartjes al as donderdag bij ons in de bus liggen of was dat een grapje? dacht dat je nog geeneens van iedereen de x1650 terughad... :S

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

De X1650XT van mij zou daar op zijn bureau moeten liggen, net zoals van vele anderen.

We krijgen nu dus de HD2600Pro op onze bureautjes :)

@Lism heb je al wat foto's gemaakt en wat afgeragde kaarten van andere members gezien?

[ Voor 24% gewijzigd door shinchan03 op 23-10-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een shitload aan dozen die ik checken ga. Pics komen (beloofd :> ) en wellicht gaan ze vandaag nog de bus op. Het is even een karwei, maar ik hoop het allemaal af te krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is heel mooooooooi om te horen.! _/-\o_

Als het allemaal even mee zou zitten en de kaartjes morgen/overmorgen op de desks liggen van de oc'ers hebben we weer wat interessants om te lezen. En natuurlijk na verloop van tijd een nek aan nek race met iedere dag 1FPS erbij 8)7

Kijk er al met smart naar uit.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Heb in de tussentijd ook maar vast een soldeerbout gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel een 15/25watt Weller he O-) _/-\o_ top soldeerbout.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

hey uuh heb jij ooit bij me ingebroken dat je dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

En lism, wat heb je nou precies aangetroffen op mijn kaart? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten-NForce op 23-10-2007 11:42 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maarten-NForce schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:42:
En lism, wat heb je nou precies aangetroffen op mijn kaart? :P
Was het wax ofzo :? Vaseline-achtig :? Als het kwak was heb je wel goede.... :X :+

Nou pics!

Ik weet niet van wie deze kaart was, maar wat dacht je ? :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6a3a80ad36ef5acadffa2431da71d0ec/thumb.jpg

Ook heel origineel...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fa529d2e803b5095095a03160b90ce78/thumb.jpg
:+

En voor maarten-Nforce:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/937f00d3fa66661bd5df167745401254/thumb.jpg
Rechtsonderin bij de geheugenheatsinkjes.. Wat is het nou ? :)

En dan als laatst de 2600Pro pics:
2600Pro
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c75739417dc8ef2e1e214c89eddaf993/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5e785ef9c35762ea249aa5b832db76f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c7cbc9da91e391e795fd1fc87438012c/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fc531fb3248a1bcb84c7d33519fabfa6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b1d447d411c451ce935354d8d3ec0c57/thumb.jpg

Wat me direct opvalt is niet de gebruikelijke koeler waar peak mee adverteert :') De kaart is wel degelijk een 2600Pro, gezien de crossfire connector, en de iets andere layout als de X1650XT... Voor de rest heb ik de kaart nog niet getest, ik heb nog wat ander werk te doen hier. Ook ontbreekt de PCI-E Stroomconnector, wat wel / niet gunstig is. Beide voor & nadelen natuurlijk :)

Edit: Voor de laatste gebruikers wil ik aub de kaarten morgen in huis hebben. Iedereen die dit niet halen meer gaat, kan ik helaas niet meer verder helpen aan een omruil. De uiterste datum is tot op 24Oktober, alles wat erna verstuurd wordt gaat helaas /truncated. Grotendeels van de users hebben betaald, kaart van in ontvangst genomen en krijgen vandaag een T&T nummer in hun mailboxje (kaart morgen in huis!)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:01:
Ik weet niet van wie deze kaart was, maar wat dacht je ? :+
[afbeelding]
/me claimt :Y)
Ik wilde het plastic eraf hebben, maar had geen goede tools ter beschikking. Toen maar met een schroevendraaier eraf gewrikt, vandaar ook die beschadegingen. Werkte wel :)
En dan als laatst de 2600Pro pics:
2600Pro
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Wat me direct opvalt is niet de gebruikelijke koeler waar peak mee adverteert :') De kaart is wel degelijk een 2600Pro, gezien de crossfire connector, en de iets andere layout als de X1650XT... Voor de rest heb ik de kaart nog niet getest, ik heb nog wat ander werk te doen hier. Ook ontbreekt de PCI-E Stroomconnector, wat wel / niet gunstig is. Beide voor & nadelen natuurlijk :)

Edit: Voor de laatste gebruikers wil ik aub de kaarten morgen in huis hebben. Iedereen die dit niet halen meer gaat, kan ik helaas niet meer verder helpen aan een omruil. De uiterste datum is tot op 24Oktober, alles wat erna verstuurd wordt gaat helaas /truncated. Grotendeels van de users hebben betaald, kaart van in ontvangst genomen en krijgen vandaag een T&T nummer in hun mailboxje (kaart morgen in huis!)
Mooi kaartje, wel jammer van de koeler. Geen power connector is prima, zo'n kaart gaat toch nooit meer dan 75W verstoken.
Goede zaak trouwens dat we ze morgen hebben O+ slechte zaak wel dat ik morgen niet thuis ben, net als iedereen hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
@ hierboven: ik ben er wel naanaanaaaanaaaa

Weer die verrekte kut cooler |:( ach ja ik ga er toch wat anders opzetten ;)

alleen lism kan je ff op de core kijke wat erop staat nu wil ik echt zkeker weten dat het een goeie is !

[ Voor 11% gewijzigd door Xcist op 23-10-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:13:
[...]

/me claimt :Y)
Ik wilde het plastic eraf hebben, maar had geen goede tools ter beschikking. Toen maar met een schroevendraaier eraf gewrikt, vandaar ook die beschadegingen. Werkte wel :)
Onder de cooler zaten namelijk de schroefjes die het plastic kapje vasthielden :P
framaster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:14:

alleen lism kan je ff op de core kijke wat erop staat nu wil ik echt zkeker weten dat het een goeie is !
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/270881ae185478c5cfaeec9d80a9a6a2/thumb.jpg

Was 'm vergeten te uploaden... En er staat geen RV-xxx op , alleen wat 'random' nummer. pic = ook slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:17:
[...]

Onder de cooler zaten namelijk de schroefjes die het plastic kapje vasthielden :P
I know, maar die dingen waren verrekt klein, en ik had alleen een paar gewone schroevendraaiers (net op kamers, snapje ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Tatataataa:

De onthulling:
Men neme de volgende producten:
Vaseline + tandpasta.
Men mengt het in een 25% vaseline/ 75% tandpaste verhouding.
Vervolgens goed doorroeren, en als je het redelijk luchtdicht bewaard, ik heb een zoutvaatje met een dopje erop:P, dan blijft het spul lange tijd goed.

Maaar:
Het wordt aanbevolen om de koelprut niet te lang op bv je cpu te laten zitten, ivm corrosie. Met niet te lang bedoel ik niet een paar dagen, eerder richting de maand. [small]Hoewel die van mij nu al zo'n 5 maanden op m'n cpu zit, maar: Don't try this at home :*)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
JA RV-XXX welke nummers :P

is het toevallig RV-630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat er niet op / bij Framaster :>

Is net zoiets als de x1650XT met wat nummers die niets zeggen (op waarschijnlijk productie-code enzo na).

Dus even afwachten op Rivatuner, kan ik nu nog even niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shinchan03 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:27:
hey uuh heb jij ooit bij me ingebroken dat je dat weet?
haha lol :9 nee ik zag je um halen in de winkel 8) Nee grapje :+ een weller 15/25 watt is gewoon de beste soldeerbout voor dit soort zaakjes.!
Gebruik um zelf al enkele jaren moet alleen ff een nieuw opzet stukje halen want die van mij is een beetje.....

Mjah dat goedje op die kaart komt me aardig bekend voor.. ma ik weet niet van wat :| het is alsof ik het al heel vaak heb gezien maar wat..? zeg het AUB please |:(

*edit* maarten nforce heeft het al verteld 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Wat raar bij iedereen stond het er toch op. Ik ben namelijk de verzieker / ontdekker van de verkeerde core, ik zij ja dit en dat staat op de core klopt dit. Nee want toen kwamen we erachter onee dit is een 1600 pro core.

Dus er moet toch wel iets op de core staan :>

[ Voor 7% gewijzigd door Xcist op 23-10-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Maarten-NForce schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:21:
Tatataataa:

De onthulling:
Men neme de volgende producten:
Vaseline + tandpasta.
Men mengt het in een 25% vaseline/ 75% tandpaste verhouding.
Vervolgens goed doorroeren, en als je het redelijk luchtdicht bewaard, ik heb een zoutvaatje met een dopje erop:P, dan blijft het spul lange tijd goed.

Maaar:
Het wordt aanbevolen om de koelprut niet te lang op bv je cpu te laten zitten, ivm corrosie. Met niet te lang bedoel ik niet een paar dagen, eerder richting de maand. [small]Hoewel die van mij nu al zo'n 5 maanden op m'n cpu zit, maar: Don't try this at home :*)
Hoeveel beter koelt het dan AS5? En kan het in een watersetup gebruikt worden? })
Wel leuk om eens mee te werken! Nog specifieke tandpasta nodig ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tandpasta geleid heel goed. Het koelen gebeurt met een heatsink hoor :+

Immers bestaat 'koelpasta' niet, het zorgt alleen ter opvulling enzo.. Tandpasta werkt ontzettend goed vanwege z'n dikte, maar puur tandpasta droogt vliegensvlug uit. Met vaseline, wat Maarten-NForce gedaan heeft, gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
Stik ... kom er nog achter dat ik nog geld over moet maken om de (nieuwe) kaart deze kant op te laten komen.

Enneuh.. was de kaas nog houdbaar? :P

@lism, Zou je de kaart alvast wel op de bus kunnen doen? ... zorg ik ervoor dat het geld vanavond en op z'n laatst woensdag-avond wordt overgemaakt

[ Voor 35% gewijzigd door pin_point op 23-10-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem hier, ik heb hier meer kaarten liggen dan dat ik facturen heb, laat staan afzenders :>

En dan bedoel ik dus dat er enkele X1650XT's aangekomen zijn zonder enige afzender. Wie oh wie is even zo eerlijk mij een DM te sturen? :> Probeer niet een gratis kaartje te scoren, ik heb iedereen zijn factuur (6) , maar het komt erop neer dat er hier 13 kaarten geboekt zijn, terwijl er 16 liggen (en nog een paar aan moeten komen).

Pin_point, dat kan helaas niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Lism mijn factuur en mijn kaart heb je toch wel? even om te controleren. Mijn kaart kwam in een gele doos met een boel duct tape en het adres was met rode stift geschreven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shinchan03 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:22:
Lism mijn factuur en mijn kaart heb je toch wel? even om te controleren. Mijn kaart kwam in een gele doos met een boel duct tape en het adres was met rode stift geschreven :p
Jouw kaart is aanwezig ja, net zoals:

Freeze_xj, Darkasantion, Dafut (nog geen betaling), Maarten_NForce, Framaster, Empie, C0llo en Tmmbomb, cpec, DJceebee ziet af van de contest en heeft zijn kaart geretourneerd, Oconnor, ShinChan, Pin_point, maar nog niet betaald, Freeluck, killzone.

De namen die er wel bij staan zonder vermelding, is de betaling & kaart van verwerkt. Van snot_aap verwacht ik nog een kaart, maar dat heeft hij al laten weten per mail :)

nu ik serieus ermee bezig ben, klopt het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:12:
Ik heb een probleem hier, ik heb hier meer kaarten liggen dan dat ik facturen heb, laat staan afzenders :>

En dan bedoel ik dus dat er enkele X1650XT's aangekomen zijn zonder enige afzender. Wie oh wie is even zo eerlijk mij een DM te sturen? :> Probeer niet een gratis kaartje te scoren, ik heb iedereen zijn factuur (6) , maar het komt erop neer dat er hier 13 kaarten geboekt zijn, terwijl er 16 liggen (en nog een paar aan moeten komen).

Pin_point, dat kan helaas niet.
komt er op neer dat je 6facturen hebt 13kaarten geboekt zijn terwijl je er 16 hebt liggen
mag ik dan vragen waar de andere 7 of zelfs 10 facturen zijn? sorry maar ik snap um ff niet meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:31:
[...]

Freeze_xj, Darkasantion, Dafut (nog geen betaling), Maarten_NForce, Framaster, Empie, C0llo en Tmmbomb, cpec, DJceebee ziet af van de contest en heeft zijn kaart geretourneerd, Oconnor, ShinChan, Pin_point, maar nog niet betaald, Freeluck, killzone.

De namen die er wel bij staan zonder vermelding, is de betaling & kaart van verwerkt. Van snot_aap verwacht ik nog een kaart, maar dat heeft hij al laten weten per mail :)

haha valse beschuldigingen :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee laat maar. Ik zie het al :|

Ik was mezelf vergeten, iemand die gisteren toevallig langsgeweest was, en iemand die los van deze contest ook nog eens een kaart terugstuurde. Ik kom ook precies uit op 15 gebruikers en 15 kaarten dus.

Betekend dat ik 7 2600pro's overheb, maar die retour gaan en mocht men ze nog willen ze voor ongeveer 80 tot 90 euro over de plank gaan (everyone is lucky in this contest :P ).

Weer wat geleerd, is me niet zo laten afleiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:31:
[...]

jihaaa :) hopelijk komt de nieuwe kaart snel. Jammer trouwens dat er niet die Zalman wannabee koeler op zit.

Is het trouwens geen goed idee dat je eerst een kaart test zodat we zeker weten dat het een HD2600PRO is want ik blijf niet bezig met die verzendkosten :+ zou een duur grapje worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:41:
Nee laat maar. Ik zie het al :|

Ik was mezelf vergeten, iemand die gisteren toevallig langsgeweest was, en iemand die los van deze contest ook nog eens een kaart terugstuurde. Ik kom ook precies uit op 15 gebruikers en 15 kaarten dus.

Betekend dat ik 7 2600pro's overheb, maar die retour gaan en mocht men ze nog willen ze voor ongeveer 80 tot 90 euro over de plank gaan (everyone is lucky in this contest :P ).

Weer wat geleerd, is me niet zo laten afleiden :+
Aha ben benieuwd of iemand dat gaat uitgeven.

Wanneer ben je ze van plan te sturen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat mensen die deze kaart al van plan waren te gaan halen er wel dat bedrag voor uit willen geven. Is ten slotte wel goedkoper, en dat durven zeggen terwijl ik de actuele prijs niet eens weet 8)7

*edit*
Geplaatst op dinsdag 23 oktober 2007 10:58
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier een shitload aan dozen die ik checken ga. Pics komen (beloofd ) en wellicht gaan ze vandaag nog de bus op. Het is even een karwei, maar ik hoop het allemaal af te krijgen hier.
@ shinchan03 : Misschien vandaag nog dus _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet rekening houden met dat de inkoopsprijs op 75 euro gemiddeld ligt, doe daar de gemiddelde marge bij van de webshop/pcboer en je komt al gauw uit op 80+ euro. Dan kan je redelijk zeggen dat je goedkoop uitwas, dankzij peak en mijn gezeur naar hun toe. Beter kan je het niet krijgen eerlijk gezegd :>

Ja ik hoop ze vandaag nog op de post te doen, ik heb nog het e.a aan werk te doen hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
* Bitage pakt de zweep er alvast bij >:)

@ koelpasta shizzle:
Zag er wel uit als kwak :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
lijkt erop dat het een echte RV-630 betreft.. of iig die op de foto.
vergelijk het hier maar eens mee:
http://www.bcchardware.co...s/RV630XT/RV630XT_GPU.jpg
http://www.ocworkbench.co...HD2600XT%20003%20copy.jpg

tis natuurlijk nog ff afwachten of iedereen dezelfde heeft en hoeveel shaders ze deruit hebben gesloopt :p

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
laat ze maar niks slopen anders ga ik wat slopen bij hun:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Zeg maar tegen Peak dat het kwak is :*) , kan je lachen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Maarten-NForce op 23-10-2007 14:46 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Maarten-NForce schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:46:
Zeg maar tegen Peak dat het kwak is :*) , kan je lachen :P
Ja dat jij zo over peak dacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, zullen ze leuk vinden :9 , nee doe maar niet straks zullen ze het grapje niet waarderen en vragen ze alle kaarten terug. En dat willen we niet O-)

Nee maar nu ff serieus. zijn er al mensen die denken hun uiterste FPS te willen/kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:49:
Nee maar nu ff serieus. zijn er al mensen die denken hun uiterste FPS te willen/kunnen halen?
Ik niet, ik probeer 5 fps meer dan stock te eindigen, ik wil namelijk laatste eindigen snap je :>

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voltmods? ;) Ik heb namelijk nog wat weerstanden liggen hier... Zonde om niet te gebruiken he...

Wat doet zo'n kaart eigenlijk standaard? En wat is het hoogste record met 3Dmark? Zal natuurlijk wel niet veel soeps zijn, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
@ hierboven was dat voor *** vraag niemand heeft zijn kaart en iedereen wil eerste worden ahuuum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow sorry hoor :'( zal het niet meer doen :+

iedergeval @ futurmark kan ik niet veel opmaken. met 3dmark06 zijn er maar 2 personen die die kaart hebben en bij 3dmark01 zijn er heel veel.. maar ik kan nergens uit opmaken welke snelheden ze hebben etc :O

*edit*
@ lism: jij zou toch moeten weten wat de kaart standaard doet 8)7 jij hebt de kaart ten slotte geregeld dus jah _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alsof ik dat even uitgebreid testen mag onder werktijd :') Vorige keer kwamen jullie ook met links op de proppen ... :P

wat trouwens ook wel leuk is.... Océn op stock-cooling! Wie haalt de hoogste core/mem verhouding met 0 artifacts in AtiTraytools? :>

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

@ cc_tuner

Ik weet niet hoe zoekt, maar ik krijg een aantal flinke lijsten bij 06 :S

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door enkel de grafische kaart in te vullen? ATI Radeon HD 2600Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:01:
Wat zou daar het voordeel van moeten zijn als het er niet bijzit? :?

Overigens heb ik liever wel een connector. Met een beetje OC wordt je nog straks hard genekt door het ontbreken van die connector. Straks maar eens kijken wat er in dat doosje zit!

Mensen, een heuglijk feit, mijn allereerste echte eigenste zelfbouwpc is binnen! :D 8) :*) :9~ :Y) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:03:
Alsof ik dat even uitgebreid testen mag onder werktijd :') Vorige keer kwamen jullie ook met links op de proppen ... :P

wat trouwens ook wel leuk is.... Océn op stock-cooling! Wie haalt de hoogste core/mem verhouding met 0 artifacts in AtiTraytools? :>
Dat is gewoon bekijken wie de beste kaart op de deurmat krijgt. Niet echt eerlijk dus :p

Nature 3dmark 01 FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, een heuglijk feit, mijn allereerste echte eigenste zelfbouwpc is binnen!
specs van je allereerste echte eigenste zelfbouwpc?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

shinchan03 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

Dat is gewoon bekijken wie de beste kaart op de deurmat krijgt. Niet echt eerlijk dus :p

Nature 3dmark 01 FTW :)
Of wie het beste kan scripten / ATT kan hacken :P

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik ben nooit fan geweest van ATI ofzo. maaruh valt er wat te hacken aan die ATiTrayTool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

alles valt te hacken cc_tuner :) dus de vraag is wat valt er niet te hacken :)

/me zit in spanning af te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja dat is waar :P maar ondanks dat, ik weet het niet dat progje is zo klein enzo.. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Die opmerking sloeg op lism's "idee":P, van een contest dmv de Artifacttest, maar een of andere scripter zal het programma vast wel kunnen herscripten, zodat de artifacts gedurende 34.59 seconden niet geteld worden ofzo:P

Ja lism, ik snap dat dat geen voorstel ofzo was ;)

BTW: WR's HD2600 Pro
WR 06: 5623
WR 05: 11273
WR 03: 15583
WR 01: 42528

Edit: laaat :z

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten-NForce op 23-10-2007 15:31 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet gaan kijken naar de totale score hea.!

Maar naar de hoogste fps. Want als je naar de totale score kijkt zal veel afhangen van je CPU en daar zijn we hier niet op uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Nu werdt ik toch wel nieuwsgierig in hoeverre deze kaart nu Crossfire ready is.

Kwam via google uit op de volgende link : http://www.tiburcc.com/forum/showthread.php?t=11218 Specs van de X2600Pro vs XT, het valt gelijk op dat daar wel de waaier gebruikt wordt :?

Crossfire schijnt dus mogelijk te zijn als je wat naar beneden op die website scrolt, immers :
* Support Windows Vista
* Ultra-Threaded Shader Engine
* CrossFire™ Multi-GPU technology
* Avivo™ Video and Display Platform
* HDCP Support
Maar je weet het maar nooit met peak .. die kaarten verschillen zoveel _O-

Ook op http://www.pctuner.info/u...70730184653_013600def.JPG is een 3Dmark 01 default score te zien... (erg trage host) .. De oc met 3dmark 01: http://www.pctuner.info/u...0070730184739_01clock.JPG

Maar ik ga niet geloven dat er een temp sensor zit op de kaart.... :( Wellicht dat ik het zometeen nog even testen ga, immers moet er toch nog iets gebouwd worden met PCI-E enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:36:
Moet je niet gaan kijken naar de totale score hea.!

Maar naar de hoogste fps. Want als je naar de totale score kijkt zal veel afhangen van je CPU en daar zijn we hier niet op uit ;)
Maar we gaan toch ook voor een WR lijkt me? ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lism: een vooruitgang van 5000 punten op de totale score alleen door de oc op de videokaart is toch best wel goed :D

@maarten-NForce: Als je het zo bekijkt wel ja :P ik doe helaas niet mee dus dat word voor mij een beetje moeilijk, ach jah ik heb nog een nvidia 6200ct waar ik me mee ge vermaken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

@lism Ik heb vanochtend het geld overgemaakt. Zal der inmiddels we op staan bij jullie, bij mij is het er af.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gvd... Net nu ik dacht dat ik heel veel crossfire brugjes had... Mis :P allemaal weg :| Had graag 2 van die dingen wel in kruisvuur willen zetten :+ met recordbehoudt op 1 kaart

Wellicht dat ik er morgen 1 vinden kan. Ik ga eens een testsysteem opzetten :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.