Toon posts:

[GF8800GTS] Slechte prestaties tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
System :
CPU 1/1
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
Description NVIDIA GeForce 8800 GTS
Local Video Memory 292 MB
Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model P5B
ram 2x 1GB Dimm 667mhz
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste tweakers,

Onlangs ondervond ik dat m'n prestaties van mijn pc sterk achteruit gingen tijdens het gamen.
Het eerste wat ik deed was alle hardware controleren en alles bleek in orde te zijn.Na enkele 3Dmark tests kwam ik tot de conclusie dat ik ver beneden het gemiddelde scoor met mijn configuratie,een score van 3560 punten.

Gisteren zette ik een cleane vista instalatie op m'n reserve hard-disk en de laatste nieuwe n-vidia drivers en deed terug een 3d-mark test ,nu was alles in orde ik haal een score van gemiddeld 8145 punten en m'n games haperen niet meer.Het is dus een softwarematig probleem,maar waar zit het probleem?
De settings van de beeldkaart(kwaliteitsinstellingen) zijn op beide hard disks gelijk .
Iemand enig idee hoe ik het probleem kan oplossen.

Ik gebruik de laatste directx 10 versie en alle nieuwe drivers .

Alvast bedankt.

jim

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Deze site kan een driver scan voor je uitvoeren. Misschien heb je er wat aan.
http://driveragent.com/?PHPSESSID=6kukskkvjta7jmts60b55tpbb5

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Topicstarter
Felixje schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:59:
Deze site kan een driver scan voor je uitvoeren. Misschien heb je er wat aan.
http://driveragent.com/?PHPSESSID=6kukskkvjta7jmts60b55tpbb5
Wel heb dat even vlug gedaan en hier is het resultaat volgens die site...

http://i122.photobucket.c...efirstsandman/Knipsel.jpg

hij zegt onder andere dat m'n videocard drivers niet juist zijn,terwijl ik gisteren de nieuwste nvidia drivers geinstaleerd heb..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Prestaties die sterk achteruit gingen tijdens het gamen?
Als in, in het begin werkt de PC lekker vlot en gaat het goed en binnen korte tijd wordt het zichtbaar minder?
In dat geval ben ik heel benieuwd naar de temperaturen van je CPU en videokaart, na een load van een half uurtje.

Ok, je hebt dus een andere Vista installatie gemaakt die het probleem niet heeft en ook op den duur niet krijgt. Wat is er dan precies veranderd aan de normale Vista installatie? Heb je daar bepalde software/drivers geïnstalleerd? Iets met settings gewijzigd? Een WindowsUpdate?
Verder kun je proberen om de nVidia drivers eens goed te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren, probeer ook een vorige versie bijvoorbeeld.

Zo'n DriverScan site heb ik nogal weinig vertrouwen in en ga ik ook zeker niet hier thuis uitproberen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:51:
Prestaties die sterk achteruit gingen tijdens het gamen?
Als in, in het begin werkt de PC lekker vlot en gaat het goed en binnen korte tijd wordt het zichtbaar minder?
In dat geval ben ik heel benieuwd naar de temperaturen van je CPU en videokaart, na een load van een half uurtje.

Ok, je hebt dus een andere Vista installatie gemaakt die het probleem niet heeft en ook op den duur niet krijgt. Wat is er dan precies veranderd aan de normale Vista installatie? Heb je daar bepalde software/drivers geïnstalleerd? Iets met settings gewijzigd? Een WindowsUpdate?
Verder kun je proberen om de nVidia drivers eens goed te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren, probeer ook een vorige versie bijvoorbeeld.

Zo'n DriverScan site heb ik nogal weinig vertrouwen in en ga ik ook zeker niet hier thuis uitproberen.
Wel heb zonet de nvidia drivers verwijderd en via de website van xfx(merk van m'n kaart) de correcte drivers gedownload.
Na een instalatie blijft het probleem hetzelfde,lage framerate ,slechte score in 3dmark06.
De temperaturen van mijn cpu lijkt ok te zijn en de prestaties van m'n cpu zijn ook goed volgens de 3dmark06 tests.
Ik heb de temperatuur van mijn cpu bekeken in m'n bios maar hoe controleer ik die van mijn beeldkaart? Ik heb namelijk geen software daarvoor .
En ja, ik had voorheen bepaalde software geinstaleerd en er vond ook een windows update plaats.
Ik heb reeds geprobeerd om via systeemherstel dit alles ongedaan te maken maar de problemen blijven.
m',n pc draait enkel goed op die cleane verse hard-drive waar tevens de nvidia drivers van de nvidia site op geinstaleerd staan en ook 32 windows updates ,die worden automatish geinstaleerd bij de eerste reboot na de instalatie.

Verwijderd

Topicstarter
Die site is mischien niet 100% betrouwbaar maar als ik die test doe met m'n clean HD dan staat er geen error kruisje bij m'n nvidia drivers.Op de oude HD dus wel..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:16:
Die site is mischien niet 100% betrouwbaar maar als ik die test doe met m'n clean HD dan staat er geen error kruisje bij m'n nvidia drivers.Op de oude HD dus wel..
Verwijderen, driversweeper, nieuwe drivers installen, klaar?

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:20:
[...]

Verwijderen, driversweeper, nieuwe drivers installen, klaar?
Net via software unninstaller nvidia de drivers verwijderd ,pc gereboot in safe mode en drivesweeper uitgevoerd.Deze bestanden verwijderd :
http://i122.photobucket.c...hefirstsandman/driver.jpg

pc heropgestart en nvidia drivers van xfx manufacturer website geinstaleerd.

het probleem blijft hetzelfde.

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Voor je videorkaart temps. (ingame) heb je het progje Nvtray beta nodig. Zult wel .NET framework 2.0 mee moeten installeren.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Verwijderd

Topicstarter
hosee schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:15:
Voor je videorkaart temps. (ingame) heb je het progje Nvtray beta nodig. Zult wel .NET framework 2.0 mee moeten installeren.
exuse me?

even verduidelijken graag.

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
.NET framework 2.0 is een onderdeel die je kunt downloaden via Windows Update. ;)

• Avalaxy
Cpt.Iglo schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:11:
.NET framework 2.0 is een onderdeel die je kunt downloaden via Windows Update. ;)
Hij bedoelt waarschijnlijk waarom je dat programma nodig zou hebben (niet het dot net framework ;)).

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Staat je videokaart wel ingesteld voor single monitor prestatie?
standaard staat ie ingesteld voor dual monitor prestatie,check dat eens.

PowerStation

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
NVTray beta werkt niet zonder .NET framework 2.0, ter verduidelijking.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Verwijderd

Topicstarter
Fern schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:32:
Staat je videokaart wel ingesteld voor single monitor prestatie?
standaard staat ie ingesteld voor dual monitor prestatie,check dat eens.
Yup Fern, allemaal al nagezien,alles staat pico bello ingesteld op single display.

Verwijderd

Topicstarter
hosee schreef op zondag 23 september 2007 @ 09:26:
NVTray beta werkt niet zonder .NET framework 2.0, ter verduidelijking.
ok dus ik instaleer netframworks 2.0 en voer dan NVTray ééns uit

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu ik weet wat NVTray is denk ik niet dat ik daar iets mee kan aanvangen.
Ik begin stillaan de moed te verliezen en m'n geduld ook dus ben ik aan het overwegen om alles terug te her-instaleren.Hoe jammer het ook is,maar toch neem ik éérst een image van m'n hard -disk,je weet maar nooit.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klinkt een beetje als een standaard verhaal dit. Er zal ongetwijfeld iets aan software geinstaleerd zijn die de boel gewoon om zeep heeft geholpen. Grote kans dat het niets met de geinstaleerde nvidia drivers te maken heeft.

Ik zou het dus eerder in de hoek van malware en programma's die niet 100% Vista compatible zijn zoeken in jouw geval. Vista gedraagt zich af en toe een beetje als ME in dat het nogal gevoelig is voor de software die je instaleerd. Let dus goed op voordat je dingen instaleerd of uitprobeerd. Die driver-scan pagina hierboven is een goed voorbeeld. Zo'n onbekende site die je computer even gaat scannen zou je gewoon nooit moeten vertrouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:10:
Klinkt een beetje als een standaard verhaal dit. Er zal ongetwijfeld iets aan software geinstaleerd zijn die de boel gewoon om zeep heeft geholpen. Grote kans dat het niets met de geinstaleerde nvidia drivers te maken heeft.

Ik zou het dus eerder in de hoek van malware en programma's die niet 100% Vista compatible zijn zoeken in jouw geval. Vista gedraagt zich af en toe een beetje als ME in dat het nogal gevoelig is voor de software die je instaleerd. Let dus goed op voordat je dingen instaleerd of uitprobeerd. Die driver-scan pagina hierboven is een goed voorbeeld. Zo'n onbekende site die je computer even gaat scannen zou je gewoon nooit moeten vertrouwen.
Ja dat van die site dat is wel degelijk een feit.Maar tot nu toe vind ik dat vista goed draait zonder veel problemen.Ik vind het niet te vergelijken met ME want deze ging er na 2 weken al terug af bij mij.De meeste programma's die ik geinstaleerd heb die zijn wel degelijk te vertrouwen omdat ik m'n pc ook gebruik voor m'n werk.Ik overweeg om nu een 2de schijf op te starten waar ik enkel op Game.

Dat lijkt me de beste oplossing.Een niet al te grote HD met de benodigde software om m'n werk te kunnen doen en een dikke HD om al m'n games op te instaleren.
Op de volgende computerbeurs hier in de buurt koop ik me van die handige Hard -disk racks zodat ik in een wip m'n harde schijf kan wisselen.Aleen een reboot zit er tussen.
Als er dan iets misgaat dan zit ik nog safe.

p.s:Ik heb jaren met windows-xp gewerkt ,veel software uitgetest,veel gegamed,maar toch af en toe ook ééns de boel verkloot en een format moeten doen.Het hangt alemaal een beetje af van wat je met je computer uithaald.als je hem 365 keer per jaar aanzet is de kans groter om problemen te hebben dan als je hem maar 52 keer per jaar aanzet.Je begrijpt me wel hé ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 10:28 ]

Verwijderd

Probeer eens drivercleaner(ben niet op de hoogte voor vista ondersteuning overigens)
Wordt aangeraden door Nvidia zelf btw.

Die gooit jouw nvidia driver compleet weg, en daarna kun je m wel eens opnieuw proberen.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:23:
De meeste programma's die ik geinstaleerd heb die zijn wel degelijk te vertrouwen omdat ik m'n pc ook gebruik voor m'n werk.
Dat je je PC voor je werk gebruikt zegt natuurlijk helemaal niets. En dat programma's voorheen perfect werkten onder Windows XP zegt ook helemaal niets.

Tenzij de fabrikant van een programma aangeeft dat deze geschikt is voor Windows Vista kan je niet zomaar aannemen dat deze ook daadwerkelijk geschikt zijn. Tuurlijk zijn er genoeg programma's waarbij niet is aangegeven dat ze voor Vista geschikt zijn maar die wel gewoon netjes werken. Maar aangezien ik al talloze problemen en klachten langs heb zien komen van programmatuur die onder XP prima draaide en onder Vista ineens vage klachten veroorzaakt, zou ik toch zeker wel durven zeggen dat Vista momenteel niet helemaal stabiel is.

En dat kan ook niet, daarvoor is het geheel gewoon te complex. Bij XP duurde het ook zo'n 2 jaar voordat deze echt lekker stabiel was. Pas vanaf SP2 kan je XP als een goed OS beschouwen.

Het is daarom ook een goed idee om meerdere schijven te gebruiken. Eentje om mee te 'spelen', en dan eentje voor zakelijk gebruik. Hoewel ik toch echt van mening ben dat Vista momenteel absuluut geen plek verdient binnen een zakelijke omgeving. Het is gewoon vragen om problemen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 09:56:
Ok nu ik weet wat NVTray is denk ik niet dat ik daar iets mee kan aanvangen.
Probeer anders nTune van Nvidia zelf om de temps te bekijken (alhoewel het er op lijkt dat het probleem elders zit):
http://www.nvidia.com/object/sysutility.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:31:
Probeer eens drivercleaner(ben niet op de hoogte voor vista ondersteuning overigens)
Wordt aangeraden door Nvidia zelf btw.

Die gooit jouw nvidia driver compleet weg, en daarna kun je m wel eens opnieuw proberen.
lukt ook niet,net geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:07:
[...]

Probeer anders nTune van Nvidia zelf om de temps te bekijken (alhoewel het er op lijkt dat het probleem elders zit):
na een 3dmark test blijkt de temperatuur van de GPU 69 a 70 graden te zijn.Ik denk niet dat ik me hierover zorgen hoef te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nu snap ik er geen bal meer van.De cleane hard disk die heeft nu dezelfde problemen.
Terug van voor af aan beginnen zoeken wat het probleem kan zijn.Ik dacht dat ik het gevonden had...

Zou dit probleem verband kunnen hebben met een ander opgestart topic van mij?

pc start niet direct op.

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:07:
[...]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:02:
[...]

Dat je je PC voor je werk gebruikt zegt natuurlijk helemaal niets. En dat programma's voorheen perfect werkten onder Windows XP zegt ook helemaal niets.

Tenzij de fabrikant van een programma aangeeft dat deze geschikt is voor Windows Vista kan je niet zomaar aannemen dat deze ook daadwerkelijk geschikt zijn. Tuurlijk zijn er genoeg programma's waarbij niet is aangegeven dat ze voor Vista geschikt zijn maar die wel gewoon netjes werken. Maar aangezien ik al talloze problemen en klachten langs heb zien komen van programmatuur die onder XP prima draaide en onder Vista ineens vage klachten veroorzaakt, zou ik toch zeker wel durven zeggen dat Vista momenteel niet helemaal stabiel is.

En dat kan ook niet, daarvoor is het geheel gewoon te complex. Bij XP duurde het ook zo'n 2 jaar voordat deze echt lekker stabiel was. Pas vanaf SP2 kan je XP als een goed OS beschouwen.

Het is daarom ook een goed idee om meerdere schijven te gebruiken. Eentje om mee te 'spelen', en dan eentje voor zakelijk gebruik. Hoewel ik toch echt van mening ben dat Vista momenteel absuluut geen plek verdient binnen een zakelijke omgeving. Het is gewoon vragen om problemen.
Ja,ik weet wel,het is nog allemaal wat nieuw.Gebruik je ook vista?

Maar ja, iemand moet het toch testen hé
buiten het gamen,wat natuurlijk heel belangrijk is voor mij heb ik nog geen problemen ondervonden.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Staat die PCI-E bus toevallig op x1 ipv. x16 ? Kun je zien met CPU-Z, tabblad "Mainboard" en
dan "Link Width" ... ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:13:
Staat die PCI-E bus toevallig op x1 ipv. x16 ? Kun je zien met CPU-Z, tabblad "Mainboard" en
dan "Link Width" ... ?
kan je iets beter beschrijven waar juist? CPU-Z tabblad zegt me niks in vista,zal nog even verder zoeken.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je meerdere reacties in zo'n kort tijdbestek doet, gebruik dan even het "edit" knopje!

Het programma is CPU-Z en daarin heb je het tabblad "Mainboard"

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden,ja inderdaad die staat op 1x denk ik.
http://i122.photobucket.c...3/thefirstsandman/cpu.jpg

• Avalaxy
Je PCI-E bus loopt op 1x terwijl deze op 16x moet lopen... Eens in het BIOS kijken?

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:14:
[...]

Je PCI-E bus loopt op 1x terwijl deze op 16x moet lopen... Eens in het BIOS kijken?
Wel heb ik zonet gedaan maar ik kan nergens geen instellingen vinden voor de pci-express snelheid.
Ik heb maar 1 PCI-E slot op m'n bord,Is het niet zo dat dat automatisch op x16 staat en de andere pci sloten 1x staan ? Op de website van asus staat :

Expansion Slots 1 x PCI-E x16
2 x PCI-E x1
3 x PCI 2.2
dus mischien kan je dat gewoon niet veranderen?
Hier een link naar mijn nvidia system log :
http://rapidshare.com/files/57728085/sysinfo.log
en een screenshot van m'n nvidia pannel,maar dat vermeld geen bus snelheid
http://i122.photobucket.c...hefirstsandman/pcibus.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 18:57 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:29:
[...]

en een screenshot van m'n nvidia pannel,maar dat vermeld geen bus snelheid
http://i122.photobucket.c...hefirstsandman/pcibus.jpg
Het gaat ook niet om de PCI bus.

Wat je zou kunnen proberen is je processor snelheid handmatig (op de default settings) in te stellen, en je PCI bus ook handmatig op 33.3 MHz zetten. Ik las namelijk een tijdje geleden dat iemands PCI-e x16 bus ook naar x1 ging vanwege een overclock.

Waarschijnlijk een bugje in het BIOS van je moederbord, mocht dit niet werken dan zou je dus ook een BIOS upgrade kunnen doen of eventueel een CMOS clear.

Verwijderd

Topicstarter
nu nog iets nieuws ontdekt:

Ik sprak eerder van een krakend of storend geluid op de achtergrond als ik game.
Nu heb ik dat eens getest met mediaplayer en m'n muziek klinkt zeer slecht ,het verslecht nog als ik mediaplayer in full visual vieuw bekijk(de effectjes tijden muziekspelen),dan gaat het muziek volume presies up and down en kraakt het geluid.Als ik mediaplayer dan weer verklein dan verbeterd de kwaliteit maar nog niet even goed als vroeger.

Dit probleem had ik nooit eerder dus het houd verband met het prestatieprobleem.
Trouwens was me in het spel "Bioshock" ook iets opgevallen,op een bepaald moment ligt er een plas water op de grond,als ik naar die plas keek zag ik zeer veel pixels en het leek niet echt meer op water.

hier ziet u een screenshot :
http://i122.photobucket.c...ck-2007-09-23-20-30-2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:02:
[...]

Het gaat ook niet om de PCI bus.

Wat je zou kunnen proberen is je processor snelheid handmatig (op de default settings) in te stellen, en je PCI bus ook handmatig op 33.3 MHz zetten. Ik las namelijk een tijdje geleden dat iemands PCI-e x16 bus ook naar x1 ging vanwege een overclock.

Waarschijnlijk een bugje in het BIOS van je moederbord, mocht dit niet werken dan zou je dus ook een BIOS upgrade kunnen doen of eventueel een CMOS clear.
Ja,maar hoe komt het dan dat een eerdere cleane hard-disk instalatie geen problemen meer gaf en plots wel?

Toen had ik niks in m'n bios of m'n instellingen gewijzigd.

Verwijderd

Topicstarter
De reden van de slechte beeldkaart prestaties is de snelheid van m'n PCI-E ,die staat op 1x i.p.v. 16x.
Heb ik ontdekt door rivatune en cpu-z te instaleren:Zie screenshot.

Beide tooltjes tonen aan dat de PCI snelheid op 1x staat.Maar hoe fix ik deze terug naar 16x ?Ik las al een paar topics over gelijkaardige problemen maar kom niet echt tot een oplossing.

Gisteren hing ik een sata schijf bij op m'n moederbord en nu staat de snelheid opeens op 8x .
http://i122.photobucket.c.../thefirstsandman/pci2.jpg
Reden? ombekend.
Er staat ook geen info op de asus support site.

Iemand sugesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 19:40 ]

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 17:20

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:37:
De reden van de slechte beeldkaart prestaties is de snelheid van m'n PCI-E ,die staat op 1x i.p.v. 16x.
Heb ik ontdekt door rivatune en cpu-z te instaleren:Zie screenshot.

Beide tooltjes tonen aan dat de PCI snelheid op 1x staat.Maar hoe fix ik deze terug naar 16x ?Ik las al een paar topics over gelijkaardige problemen maar kom niet echt tot een oplossing.

Gisteren hing ik een sata schijf bij op m'n moederbord en nu staat de snelheid opeens op 8x .
http://i122.photobucket.c.../thefirstsandman/pci2.jpg
Reden? ombekend.
Er staat ook geen info op de asus support site.

Iemand sugesties?
Je zou eens kunnen kijken bij asus of er een nieuwere firmware beschikbaar is, en die zonodig flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 26-09-2007 20:03 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• sajoku
  • Niet online
OM FAQ / Beleid
En dan het stukje over DMA. Misschien veroorzaakt dat je probleem.
Kan je dus zien in 'device manager' en dan IDE/Atapi controllers , tabje advanced settings, en dan "Current Transfer Rate"

[ Voor 34% gewijzigd door sajoku op 26-09-2007 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem eindelijk opgelost.

Na een controle bleek dat m'n beeldkaart een klein beetje schuin zat in het PCI-E slot.Klein beetje dieper gedrukt en de settings zijn terug ok 16x.
Waarschijnlijk daar de sata schijf te plaatsen heb ik de kaart een tikje gegeven waardoor ie iets meer contact maakte en zo op van 1x naar 8 x ging.

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:40:
Probleem eindelijk opgelost.

Na een controle bleek dat m'n beeldkaart een klein beetje schuin zat in het PCI-E slot.Klein beetje dieper gedrukt en de settings zijn terug ok 16x.
Waarschijnlijk daar de sata schijf te plaatsen heb ik de kaart een tikje gegeven waardoor ie iets meer contact maakte en zo op van 1x naar 8 x ging.
doh! 8)7
Dat vat alles wel samen denk ik :+
Pagina: 1