Toon posts:

pc start niet direct op.

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers .

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe pc samengezet met volgend materiaal :

Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
NVIDIA GeForce 8800 GTS
ASUSTeK Computer INC.
Model P5B
2.00 GB
2 DIMM
Frequency 667.0 MHz
vista home premium
power suplly :trust 570W dual fan(had niet veel centen niet meer over om een betere te kopen)

Het volgende doet zich voor :

Sinds dag 1 heb ik een opstartprobleem maar heb nog niet echt de tijd gehad om er naar opzoek te gaan.Daar ga ik nu werk van maken.

Telkens of toch bijna altijd.... Als ik de pc opstart moet ik soms 5 of meer keer de reset knop indrukken eer m'n pc opstart."No signal cabel" verschijnt op monitor en scherm gaat in stand-by .Ik hoor wel alle fans draaien ,het lampje van de hard-disk blijft branden maar hij start niet .Na enige malen de restknop ingedrukt te hebben start ie wel op .Ik kan het zelfs horen waneer ie gaat starten want de pc maakt een ander geluid ,1 van de fans mindert in toerental en dan start ie op .Hetzelfde geld als ik een reboot moet doen,hij gaat alles gaan afsluiten maar dan moet ik meestal nog eens de restknop indukken om terug op te starten.

hopelijk heb ik dat hier een beetje goed beschreven.

groeten

jim

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Het kan zijn dat je kortsluiting hebt of dat 1 van je onderdelen gewoon gaar is (trust is nou niet echt het meest geweldige merk voor je voeding, dus begin sowieso eens bij de voeding).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ,heb de voeding nooit vertrouwd .
Maar ik heb nog een probleem,lees maar eens deze topic.
Verwijderd in "[GF8800GTS] Slechte prestaties tijdens g..."

Verwijderd

Denk niet dat dit aan de voeding ligt, ik heb namelijk precies hetzelfde. (Antec 500W voeding)

Eergister mijn pc in elkaar gesleuteld maar vanaf het eerste moment precies dezelfde problemen als de TS. Het lijkt erop alsof de pc niet boot, je hoort ook geen piepje bij het opstarten wat wel hoort.

mijn specs:

Antec Sonata III (500W)
Intel E6550
Asus P5k
2GB Kingston valueram
Sapphire 1950PRO (512mb)
Samsung T166 320GB

en nog wat losse rommel. Heb al verschillende dingen geprobeerd te wijzigen in de BIOS maar geen effect. ben benieuwd of iemand hier wat op weet, ik kom er niet meer uit.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 22:36
Het zal denk ik aan de PSU liggen. (is bijna altijd bij merken als trust/sweex :(), als je nu geen geld hebt voor een voeding zou je naar een plaatselijke pc shop kunnen bellen, ze kunnen even een PSU er in doen en als het werkt weet je waar het probleem zit! Als je dan een beetje netjes bent koop je die PSU dan ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:18:
Denk niet dat dit aan de voeding ligt, ik heb namelijk precies hetzelfde. (Antec 500W voeding)
Waarom zou het niet aan de voeding kunnen liggen. Antec heeft ook niet altijd geweldige voeding op de markt gezet, dus ook die kan gewoon brak zijn. (Alles kan kapot).

Verwijderd

Waarom zou het niet aan de voeding kunnen liggen. Antec heeft ook niet altijd geweldige voeding op de markt gezet, dus ook die kan gewoon brak zijn. (Alles kan kapot).
is ook zo, komende dinsdag zet een vriend precies hetzelfde systeem in elkaar, kijken of het daar ook misgaat.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

leg de setup op tafel en kijk of hij dan wel draait, dan kun je in iedergeval korsluiting uitsluiten.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Zygivt schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:10:
leg de setup op tafel en kijk of hij dan wel draait, dan kun je in iedergeval korsluiting uitsluiten.
WtF is dit voor opmerking dan ? kortsluiting, dan had zijn pc al lang niet meer gedraaid man :)..

Ik sluit me bij de 'brakke voeding' aan, het probleem kan daar heel snel vandaan komen, ookal heb je geen pc vol met dikke vette hw... heeft misschien een van je vrienden een voeding ( A-merk 500+W ) die je een dag mag proberen ?

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Vaporized schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:25:
[...]

WtF is dit voor opmerking dan ? kortsluiting, dan had zijn pc al lang niet meer gedraaid man :)..

Ik sluit me bij de 'brakke voeding' aan, het probleem kan daar heel snel vandaan komen, ookal heb je geen pc vol met dikke vette hw... heeft misschien een van je vrienden een voeding ( A-merk 500+W ) die je een dag mag proberen ?
Een goeie 400 Watter volstaat ook wel voor deze setup.

Verwijderd

Zo'n systeem op zo'n trust 570w voeding? :D

Even ter verduidelijking levert een Trust PSU een maximale wattage van 570watts, en dat is nog uitgedrukt in Piek-vermogen :+

Je systeem kan never te nooit fatsoenlijk draaien op zo'n voeding. Sorry, maar als je zo'n systeem samenstelt dan moet je ook een degelijke PSU erbij nemen. De voeding is het meest belangrijkste component in een PC, en dan stop je er een 2 tientjes ding in blijkbaar zonder dual-rail :+

Ga je voeding maar eens vervangen, met eentje die 2 rails heeft voor 12V heeft, minimaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:31:
Zo'n systeem op zo'n trust 570w voeding? :D

Even ter verduidelijking levert een Trust PSU een maximale wattage van 570watts, en dat is nog uitgedrukt in Piek-vermogen :+

Je systeem kan never te nooit fatsoenlijk draaien op zo'n voeding. Sorry, maar als je zo'n systeem samenstelt dan moet je ook een degelijke PSU erbij nemen. De voeding is het meest belangrijkste component in een PC, en dan stop je er een 2 tientjes ding in blijkbaar zonder dual-rail :+

Ga je voeding maar eens vervangen, met eentje die 2 rails heeft voor 12V heeft, minimaal.
Ja,zoals ik eerder vermelde het buget was op ;)

maar houd het verband met mijn volgende probleem?
[GF8800GTS] Slechte prestaties tijdens gamen

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 16:41

Eergister mijn pc in elkaar gesleuteld maar vanaf het eerste moment precies dezelfde problemen als de TS. Het lijkt erop alsof de pc niet boot, je hoort ook geen piepje bij het opstarten wat wel hoort.
Je bent zeker niet de enige; op diverse fora zijn meerdere slachtoffers te vinden. Ikzelf ben er ook 1 van.... Antec Sonata III + P5K bordje. Als je het ASUS forum leest, lijkt het moederbord het probleem te zijn; heel veel mensen hebben dit probleem.

Omdat het probleem - niet opstarten, geen piepjes, geen BIOS, wel netjes draaiende fans - zich veel vaker voordoet, lijkt er een fundamenteel probleem te zijn. Ook bij Gigabyte bordjes met een P35 chipset doen zich soortgelijke problemen voor; hier op het forum lopen al wat threads.

De voeding - bij een Antec Sonata III - kun je overigens waarschijnlijk wel uitsluiten; daar zit een behoorlijke nette (80+) voeding in. Zeker als je al je 'overbodige hardware' (DVDs; Harddisks, etc) eruit gegooid hebt, moet je PC gewoon opstarten. Ikzelf heb er even een multimeter aan gehangen, en de 12V blijft ook netjes op 11.98 Volt hangen: ruim binnen spec dus.

Verwijderd

Afgelopen zondag deed mijn pc helemaal niets meer.
Inmiddels moederbord vervangen en alles draait weer soepel.

Geen probleem met de voeding dus, dit ligt aan het moederbord.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:54:
Afgelopen zondag deed mijn pc helemaal niets meer.
Inmiddels moederbord vervangen en alles draait weer soepel.

Geen probleem met de voeding dus, dit ligt aan het moederbord.
Een brakke voeding kan ook in verloop van tijd zaken slopen. Sowieso is zo''n merk voeding NOOIT aan te raden, en al helemaal om je budget nog een beetje bij te benen. Als je ergens niét op moet besparen is dat het wel.

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik mijn videokaart controleerde bleek deze niet recht in het PCIE slot te zitten ,ietsje dieper geduwd en alle settings zijn terug okay. De pc start nu ook direct op,aleen een reboot lukt niet meteen,moet eerst altijd ééns de restswitch indukken.
Pagina: 1