Toon posts:

[CSL Beleid]

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een maandje vakantie en nu toch het besluit om een nieuw systeem te kopen wil ik graag 'mijn pc' door de rest van de tweakers laten beoordelen en eventueel advies inwinnen. Maar nu blijkt dat 'niet meer gewenst' te zijn door 'een verschrikkelijke toename' van dit soort onderwerpen en zie ik dit soort onderwerpen snel op slot gaan.

a) een 'verschrikkelijke toename' betekent dat een onderwerp leeft en bezoekers naar de site trekt, lijkt me positief voor de site, dus waarom verbieden?
b) dit soort onderwerpen wordt beantwoord, lezers helpen lezers, het doel van een forum, dus door wie zijn dit soort onderwerpen 'niet gewenst'?
c) BBG's waren een advies, maar op deze manier lijkt iedereen in de richting van de producten die in de BBG's staan te worden geduwd, klinkt commercieel.
d) kan er geen poll komen (of heb ik die gemist?) waarbij de bezoekers aangeven of ze dit soort onderwerpen willen of niet?

Topic geopend om andere mensen hun mening hierover te laten geven, is men het eens met het CSL beleid of vindt men het jammer dat deze topics niet meer mogen?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik vond t eigenlijk ook wel jammer dat dat soort topics niet meer mogen om eerlijk te zijn, zo blijf je op de hoogte van de laatste mobos etc.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mja, het doel van een forum is wel helpen, maar imo kan je gewoon als je een systeem in elkaar zet je rot zoeken op het internet naar reviews, benchmarks en van alles en nog wat.

Ik ben dus enorm blij dat het beleid er is. Je kan toch ook wel een beetje eigen verstand opbrengen en gewoon wat research plegen dan elke keer vragen aan andere wat ze ervan vinden? Het is toch puur eigen smaak en voorkeur. En wat wij allemaal vertellen over een hardwre onderdeel is al miljoenen keren op het internet besproken.

Conclusie: Ik ben blij met het nieuwe beleid, want met een beetje eigen inzet kan je makkelijk zelf alle antwoorden vinden

Xbox Live ID:Notna8310

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het aantal niet onderbouwde topics was/is erg toegenomen.
Iemand maakte op een webshop een lijstje met artikelen, zetten hier een screenshot neer en dat was het.Dan vind ik aardig begrijpelijk dat het niet gewenst is.

Als je echter een goede onderbouwing hebt en duidelijke vragen die je niet via reviews e.d. kan vinden, vind ik dat het wel moet kunnen om zo'n topic te openen in CSL. Nadeel daarvan is dat mensen waarschijnlijk weer terugvallen in het oude patroon en het hier weer een vervuiling wordt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22

Sebazzz

3dp

Ja inderdaad. Misschien moet men hier voor een nette tussenweg gaan kiezen:
Alleen nog maar dat type topics toestaan dat aan de volgende voorwaarden voldoet:
-Normaal ABN
-Tussenkopjes, goede opmaak (dus niet 1 hele lap tekst zonder alinea's en opmaak)
-Verzorgde topicstart, plaatje bij ieder onderdeel en een pricewatch link plus prijs van de winkel van je het gaat kopen (en uiteraard de naam van die winkel)
- ...?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Ik ga niet alle punten individueel behandelen. Lees Wijziging beleid Complete Systemen & Laptops subforum, Wat is er nu anders in CSL? en CSL Beleid eerst eventjes door. Vervolgens is het aan te raden om deze zoekactie even te bekijken.

Mocht je nadien alsnog willen discussiëren over het CSL Beleid, be my guest in [Feedback] CSL FAQ / Beleid :). De stucky is ervoor ;). Let wel dat de 'welke moet ik nemen?'-topics meerdere malen aan bod zijn gekomen, er is dus gigantisch veel leesvoer en de algemene strekking daarvan is dat het eigenlijk beter is om die 'nutteloze' topics gewoon achterwege te laten :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.