Het is alweer een tijdje geleden maar zoals beloofd de foto's van het resultaat:
http://s898.photobucket.com/albums/ac188/onilvea/ACTS840/
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de ACTS 840 omdat deze beter past in mijn wensen om mijn PC op de lange termijn zo stil mogelijk te maken. De uitschuifbare bodem, grote fans en de fa
nless zijkanten zijn perfect om met goedkope middelen de kast nog stiller te maken. Loodbitumen staan alweer op mijn lijstje
De montage van alle onderdelen inclusief de enorme CPU koeler, de thermaltake Sonic Tower II, was echt super makkelijk. 1 minpuntje is het aansluiten van de voeding (Seasonic M12D) de powervoorziening stekker voor mijn CPU past maar net waardoor kabelmanagement niet te doen is
Zijn er eige
nlijk verlengsetje voor internal power kables?
De grote 200mm fans in de kast maken op hun max bijna geen geluid waardoor de bovenkant van de kast heerlijk koel is. de thermaltake tower 2 is zonder fan net zo efficient als mijn vorige zalman koeler wat een enorm kabel nodig had om mij CPU te koelen.
Als ik een stille koeler op de Sonic tower monteer kunnen de grote 200mm fans op een nog lagere RPM draaien.
Mijn PC is nu zo stil dat ik weer mijn HDD's kan horen, echter snap ik eindelijk waarom de Raptors niet worden aanbevolen, wat maken die dingen toch veel herrie!

(en het is niet alleen resonantie...)
Gezien de hoge kosten om de kast en voeding te vervangen moet een SSD even op zich laten wachten, het zal alleen niet langer duren gezien ik nu helemaal geobsedeerd ben om mijn kast geluidloos te maken
Ik blijf de updates posten, bedankt voor de tips!