ff punt voor punt
-Allereerst is het beste systeem om te gebruiken:
Een aantal renners die je op 100% traint (dus op de specialiteit waar je je trainer op hebt ingesteld.) Dit kunnen zowel U23 als oudere renners zijn, als ze maar baat hebben bij jouw 100% trainer.
Het heeft bijv. geen zin om een klimmer op sprint te gaan trainen. Maar een kasseienrenner op sprint kan wel heel nuttig zijn (zie de topics over de opbouw van de GV (global value)).
Dit 100% trainen doe je door ze níet te laten rijden, behalve om hun vorm boven de 85 te houden (als je zo hard traint, ook je auto. rust moment op 50 gezondheid zetten, dan trainen ze gewoon door zonder heel de tijd nutteloos te rusten.)
Deze renners zijn dan dus niet meer geschikt om punten te pakken dat seizoen maar worden wel heel snel heel veel beter. Ik heb zelf een aantal talenten nu al een paar seizoenen in m'n ploeg en die hebben in totaal aan misschien 5 of 6 races meegedaan, puur om de vorm boven de 85 te houden (anders gaan ze minder snel trainen.)
Naast deze trainingsrenners is het het beste om een paar oudere renners te kopen die al door anderen in het verleden vol zijn getraind, en die jij nu kunt gaan gebruiken om races te rijden.
Zoals die Gaspar dus. Die is idd een goede renner voor de 4e divisie, maar in de 3e zal hij niet veel kunnen betekenen (dan moet je echt renners hebben met medailles (icoontjes, sprint, kassei, e.d.)).
Deze jongen is ook al 33, dus hij wordt steeds minder goed (iets van 0,1% per dag geloof ik, gaat zo vanaf de 31e verjaardag van een renner.)
Deze puntenpakkers hoeven dus niet goed getraind te worden, je kan ze mee laten doen met jouw 100% training als dat een nuttige skill voor ze is. Of anders op 50% laten trainen op een andere skill. Het belangrijkste voor hen is gewoon dat je ze laat rijden (met zo hoog mogelijke vorm en gezondheid) in élke race waar ze kans hebben op punten. Precies het tegenovergestelde van je trainingsrenners dus.
Heel verhaal, maar nu je renners.
Ik zie dat je lekker gaat in je divisie tot nu toe en 1e staat. Promotie volgend seizoen zit er wel in. Dan houd ik daar rekening mee bij m'n advies over je renners. Het zal waarschijnlijk nogal hard gaan klinken. Maar de wereld der topsport is ook hard.

Een hoop van je renners zijn zeker goed genoeg om veel punten te pakken in de 4e divisie, en dat kan ook een hoop geld opleveren. Met dat geld kan je dan aan het eind van het seizoen een paar 3e divisie waardige puntenpakkers kopen. Dus je kan ervoor kiezen om nu eerst voor veel prijzengeld te gaan en pas aan het eind van het seizoen je 4e divisie team om te bouwen naar een 3e divisie team.
Wat echter wel aan te raden is, is om nu, nu het nog vroeg in het seizoen is, een paar écht goede talentjes (voor kasseien dus in jouw geval) in je team te hebben en al vol te gaan trainen. Dat kan veel punten/geld in de toekomst opleveren.
Prikulis: Ontslaan.
Als hij 19 was geweest was hij niet onaardig, maar nu mist hij een heel jaar training en dan is hij gewoon niet goed genoeg.
VanGelder: twijfelgevalletje.
Hij is zeker niet ronduit slecht. Maar ook geen echt heel leuk talent. Om punten te pakken is hij niet heel goed aangezien hij pas 19 is, dan kan je beter voor een wat verdere getrainde 22-jarige gaan. En om te trainen is het eigenlijk zonde om hem een plek in te laten nemen die je ook met een echt toptalentje kan vullen. Toch maar ontslaan zou ik zeggen.
Mutsaars: Ontslaan
Die zou het houden waard zijn geweest als hij 19 was, maar hij is 20, dus zelfde verhaal als bij Prikulis. 20-jarigen zijn alleen bij hoge uitzondering het houden waard.
Bezemer: Ontslaan
Zelfde verhaal, maar nog iets duidelijker aangezien hij nóg een jaar ouder is.
Driekoningen: Leuke renner om punten mee te pakken in de 4e divisie in kassei/heuvel koersen. Maar na promotie niks meer waard.
Rubenis: Ontslaan
Ook al is hij 19. Zijn hoofdstat ,kassei, is met 51 gewoon echt te laag. Dat gaat veel te veel training vergen.
Witsche: Ontslaan
Leuke stats, jammer dat hij 21 is. Een 19-jarige renner met die stats zou een aardig talentje zijn, om je een beetje een idee te geven.
Je oudere kassei-renners: Zelfde verhaal weer eigenlijk. Je kan punten met ze gaan pakken. Maar als je geluk hebt met pullen kan je een 19-jarige binnenhalen met vergelijkbare stats. En zo'n pull is dan dus in potentie oneindig veel beter.
Stolwijk en VanStaalen: D'r uit bonjouren.
Vervangen voor échte puntenpakkers op heuvel, klim, sprint en/of tijdrit parkours. Kost wat geld, maar dan heb je, als je het slim aanpakt, ook wat.
Gaspar: Houden.
Zoals gezegd, goede aankoop voor de 4e divisie, je hebt er ook een mooie lage prijs voor betaald. Goede aankoop.
Maar nog maar geschikt voor enkel dit seizoen. Na je promotie moet je echt met betere renners aankomen. Er ligt een gapend niveau-gat tussen de 4e en 3e divisie.
Nou, dat klinkt dus inderdaad hard.
Wat ik je zou aanraden is om je team de komende dagen/weken volledig te verfrissen. Dat hoeft nog niet eens zo heel veel geld te kosten.
Gewoon elke dag je scout erop uit sturen + een renner pullen (voor kasseien, maar je kunt nog besluiten voor een andere specialiteit te gaan.), dus 2 per dag. En alleen de 19- (met héél veel geluk 20-) jarige toptalentjes houden. Je kan me natuurlijk altijd vragen of het er eentje is of niet als je twijfelt.
Verder, om promotie veilig te stellen, nog 1 of 2 goedkope oudere renners halen zoals Gaspar. En verder geld proberen te sparen voor 3e divisie puntenpakkers, maar dat heeft nog geen haast aangezien het seizoen nog jong is.
Als voorbeeld:
Ik heb op het moment een kassei/heuvel talentje te koop staan.
Rienk Scheffer Age : 19 Wage : 809
Resistance : 60 Sprint : 38 Climbing : 1
Plain : 51 Cobblestone : 63 Technique : 47
Downhill : 8 Hills : 53 Aggressiveness : 8
Time Trial : 10 Teamwork : 70 Experience : 0
Price : 1 Days left : 1
Een pull als deze is heel aardig. Dit zijn de talentjes die je in je team wilt hebben. Ze mogen uiteraard beter zijn, dat is ook zeker mogelijk met gelukkige pulls. Maar ze moeten liever niet, veel, slechter zijn. Dit is tot nu toe de enige pull die ik het waard vond om te koop te zetten dit seizoen, al 8 pulls ontslagen. Zoals gezegd, hard zijn, alleen genoegen nemen met de top.
Je kunt proberen een bod te doen, vraagprijs is tenslotte maar 1 euro, maar daar zal hij niet voor weggaan denk ik, heeft al 5 boden.
Dus pullen is de boodschap. En daar zul je ruimte voor moeten maken. Maar als je besluit stevig te gaan pullen (laat je niet door de kosten afschrikken, met een paar succesvolle pulls verdien je dat dik terug) moet je wel snel wat renners ontslaan, want hoe later in het seizoen, hoe minder training je renners zullen ontvangen.
Om je wat op weg te helpen bij de aankoop van puntenpakkers:
Een in de 4e divisie onverslaanbare renner die ik in de 4e divisie, met het oog op de 3e divisie, kocht voor 760.000 euro:
(stats toendertijd)
Sietse Groeneveld Age : 26 Wage : 1748
Resistance : 62 Sprint : 25 Climbing : 90
Plain : 64 Cobblestone : 34 Technique : 44
Downhill : 76 Hills : 78 Aggressiveness : 24
Time Trial : 37 Teamwork : 9 Experience : 36
Dat is een top 15 klimmer en top 10 klim/heuvelaar in de 3e divisie, en dus onverslaanbaar in de 4e.
En een top 3 klimmer, top 7 klim-tijdrijder in de 3e divisie, gekocht voor 310.000:
Blas Aranda Age : 30 Wage : 1453
Resistance : 80 Sprint : 20 Climbing : 89
Plain : 28 Cobblestone : 29 Technique : 46
Downhill : 86 Hills : 31 Aggressiveness : 13
Time Trial : 80 Teamwork : 67 Experience : 18
En tenslotte een jongere kasseienrijder die ik voor zowel punten als 100% training in de 3e divisie aantrok voor 1 miljoen:
Bruno Mouthaan Age : 24 Wage : 1550
Resistance : 55 Sprint : 24 Climbing : 38
Plain : 90 Cobblestone : 90 Technique : 72
Downhill : 21 Hills : 23 Aggressiveness : 10
Time Trial : 34 Teamwork : 82 Experience : 14
Ik train 100% sprint, en dat is nuttig voor kasseienrenners, dus pastte hij daar prima in (aangezien vlak en kassei al op 90 staan en dus nog maar heel langzaam stijgen (met 100% training 0,05 punt per dag). Sprint daarentegen steeg met mijn 100% training tot 40 met 0,4 per dag en tot 60 met 0,3 per dag. Hij staat nu op 61 sprint en heeft vier 2e en één 1e plaats gehaald.
Tenslotte, de trainingsvooruitgang bijhouden is idd leuk. Maar als je supporter wordt doet CFF dat voor je (krijg je een trainingsvooruitgang optie erbij o.a.).
Ik ben het zelf na m'n 1e seizoen geworden, 5 euro voor een half jaar. En op dit moment is er zelfs een actie: 2 maanden gratis, dus 5 euro voor 8 maanden.
Kost dus geen drol en levert echt leuke en nuttige voordelen op. Handiger dan alles handmatig bij zitten houden.
M''n grootste post op GoT ooit denk ik

.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en mocht er nog iets onduidelijk zijn, vraag maar raak.
[
Voor 3% gewijzigd door
UltraR-pc op 23-02-2008 17:37
]