Met plezier.
Uberuaga is een mooie klimmer/tijdrijder.
Soto is een leuke sprinter. Je had hem alleen denk nog wel iets goedkoper kunnen halen. 31+ renners gaan over het algemeen behoorlijk goedkoop over de toonbank. Maar dat maakt niet zoveel uit, had niet zo heel veel gescheeld (en je weet het natuurlijk nooit zeker.)
Beide renners zullen je behoorlijk wat punten op gaan leveren, maar zijn korte termijn aankopen. Aangezien ze allebei 31+ zijn worden ze dus steeds minder goed en ze zijn nu al geen 3e divisie materiaal. (Ik heb in een eerdere post waarin ik een team analyseerde wat van m'n eigen renners gepost die goed meedoen in de 3e divisie, kijk daar ff naar. Maar dat hoeft natuurlijk pas aan het eind van dit seizoen, kan je lekker ff sparen eerst.)
Mendez is een leuke renner, dat bedrag op zich zelfs wel waard gezien zijn leeftijd. Alleen hij heeft echt nog training nog (wat bijna altijd zo is op zo'n jonge leeftijd) om een 3e divisie renner te worden. Hij heeft dan echt klimtraining nodig, en dat geef jij niet, dus zal je dat op 50% moeten trainen, en dat is zonde. Dan kan je echt beter een wat oudere, verder getrainde, renner kopen die er direct staat en geen training meer nodig heeft. (Zie Blas Aranda in mijn eerdere analyse post).
Je renners uit je originele team stellen idd weinig voor. Maar kunnen nog best punten scoren in de 4e divisie. Ik zou ze bij je houden tot ze echt plaatsen bezet houden die door betere renners/talenten ingevuld kunnen worden.
Wat betreft je talenten. Denk eraan dat je alleen talenten in je team hebt die maximaal baat hebben bij jouw training. Ik zie dat je zowel sprint- (Schoonjans, Buchholtz) als heuvel- (Veelers, Hertog) als tijdrit-talenten (VanNooren) in je team hebt. Dat heeft dus geen zin. Je moet dan óf sprint- óf heuvel- of tijdrit-talenten hebben. Ook moet je wel echt streng zijn met betrekking tot talenten.
In principe zijn 95% van je pulls ouder dan 19 het niet waard om te houden, ze missen dan een heel jaar training en dat is echt teveel.
Zo is
schoonjans best een leuk talent omdat hij hoge stats heeft voor sprint, kassei én heuvel. Maar voor een 21-jarige stelt het toch helaas niet zoveel voor. Het is namelijk van belang dat de hoofdstat van een talent zo snel mogelijk de 90 bereikt (vanaf 90 traint het het traagste, en dus telt daar de U23 bonus (0.04 punt per dag) het zwaarst mee.
Kijk maar eens naar dit talent van mij dat ik als 19-jarige heb gepulled en sindsdien vol op sprint heb getraind, enkel laten rijden om de vorm boven de 85 te houden:
Flip Traksel Age : 21 Wage : 1311
Resistance : 41 Sprint : 89 Climbing : 14
Plain : 74 Cobblestone : 54 Technique : 57
Downhill : 11 Hills : 22 Aggressiveness : 48
Time Trial : 45 Teamwork : 63 Experience : 2
Daar valt Schoonjans echt behoorlijk bij weg (hoewel traksel wel een héél groot talent is hoor, nr. 2 van Nederlandse 21-jarigen). Dat komt dus omdat de hoofdstat (in dit geval sprint) verreweg het zwaarste meetelt in de sprintritten.
Verder is
Hertog echt niet goed genoeg. Voor sprinter is de hoofdstat te laag met 55 en de belangrijkste bijstat vlak veel te laag met 24, en als heuvelaar is zijn afdaling te laag. Als hij 19 was geweest was het een aardig talentje geweest.
Veelers is, zelfs als 20-jarige, nog wel aardig, maar niet meer dan dat (kan ook bijna niet voor ouder dan 19, helaas het is niet anders). Hij is wel een heuveltalent (hoofdstat heuvel is hoger dan hoofdstat sprint.) Afdalen is dan wel wat laag, maar bijstats techniek en weerstand zijn dan wel weer leuk. Geen topper dus, maar wel duidelijk beter dan Hertog bijv.
Buchholtz geld eigenlijk hetzelfde voor. Leuk, in de geval sprint-, talentje, .. jammer dat hij geen 19 is.
Tenslotte je enige 19-jarige (daar moet je echt wat aan doen)
VanNooren, is een aardig tijdrit-talent. Z'n vlak stat is te laag om een echt heel groot talent te zijn. Maar aangezien hij 19 is kan hij wat meer potten breken, na een goede training, dan zijn 20-jarige ploegmaats.
Ik zou hem in de verkoop doen, aangezien jij geen tijdrijden traint en hij de enige tijdrijder in je ploeg is.
Wat betreft je training. Absoluut geen vlak gaan trainen, de eerste seizoenen moet je altijd een hoofdstat kiezen en je talenten naar 90 trainen op die stat.
In jouw geval zou ik voor heuvel gaan, je jonge renners die niks aan die training hebben in de verkoop doen of ontslaan en wat nieuwe heuveltalenten regelen (of iets oudere renners, 25 ofzo, die al stevig zijn getraind en ook baat hebben bij heuveltraining (heuvel moet dan dus iets van 80 zijn en andere stats als weerstand, techniek, afdaling al heel hoog)).
Je kan pullen, daar help je Nederland mee, we hebben nog wel behoefte aan een paar grote 19-jarige heuveltalenten

, of, als je zeker wilt zijn van wat je binnenhaalt (pullen draait natuurlijk puur om geluk, ik heb zo'n 25 renners gepulled dit seizoen, 23 ontslagen, 2 verkocht (ik pullde voor de verkoop)) grote talenten kopen op de transfermarkt (als je zeker wilt zijn kan je me natuurlijk altijd om hulp vragen.

)
Nog 1 ander dingetje. Ik zou ook nog 1 of 2 extra puntenpakkers halen (27+ renners met hele goede stats dus).
Je puntenpakkers moet je gewoon echt zoveel mogelijk laten rijden. Ik zie dat in de rit van gisteren in jouw divisie 33 renners meededen. Dat betekend dus dat het echt heel makkelijk is om iig in de punten te eindigen. Maak daar gebruik van. De naam zegt het al, je puntenpakkers moeten punten pakken, gewoon op rusten zetten bij training en laten rijden, zelfs in ritten waar ze slechte stats voor hebben maken ze grote kans op een top 30 klassering.
En tenslotte nog een adviesje over tactieken. Waar je gisteren voor kalm-norm-norm-norm-Agres ging: je moet voornamelijk energiepunten gebruiken in zware secties. Een beklimming is veel zwaarder dan een afdaling, en daar worden de verschillen dus ook gemaakt.
Ook is het vaak belangrijk om na sectie 1 nog in de voorste groep te zitten (anders wordt het heel moelijk terugkomen, (dit geld natuurlijk alleen bij zware eerste secties, zoals die van gisteren (kassei/heuvel is stevig) als je een hele goede renner hebt kan je vaak met een C volstaan, twijfel je, dan is een N soms beter, is het een hele zware beklimming kan je ook voor een W kiezen).
Ik reed gisteren norm-norm-kalm-attent-agres. Nu verschilt dit natuurlijk per renner, maar in principe moet je in zware ritten altijd kalm gebruiken bij vlakke secties en afdalingen en je bespaarde energiepunten gebruiken op beklimmingen e.d.
Over het algemeen zijn de laatste 2 secties het belangrijkste om je energiepunten in te gebruiken. (je kan ook oefenen met tactieken in de vriendschappelijke ritten bij supporter, hoewel je daar natuurlijk wel tegen hele sterke renners kunt komen (1e divisie bijv.) kan je wel een beetje kijken naar de effecten van verschillende tactieken.)
Veel succes.
[
Voor 8% gewijzigd door
UltraR-pc op 08-03-2008 13:17
]