[PC] Cycling For Fun, gratis online wieler-manager

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
LoneRanger schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:58:
[...]

Dat is echt een groot minpunt aan dit spel wat verder geweldig is.
Het heeft mij iig genekt want ik dacht wat leuke renners te hebben [succes in het eerste seizoen] maar na ingedeeld te zijn in een poule met degradanten uit divisie3 was mijn grootste succes een top 80 plaats, dat werkt zo demotiverend.

Wieweet begin ik nog een keer, het begint wel te kriebelen met het nieuwe wielerseizoen voor de boeg. ;)
Oh en echt top wbt de tijd die je er [hier] insteekt. d:)b
Ja, jij zat inderdaad in een lastige 4e divisie. Dat maakt het lastig, want je hebt wel geld nodig.
Echter, dat geld kan je ook heel goed verdienen door volop renners te pullen, sommigen die in je trainingsschema passen 100% te trainen, en anderen te verkopen.
Na mijn promotie werd ik in m'n 2e seizoen gelijk 13e in de 3e divisie, puur doordat ik al m'n geld had geinvesteerd in o.a. de renners die ik in m'n lange post hierboven noem.
Een paar écht goede renners zijn al voldoende om een heel leuke aantal punten binnen te halen.
Mijn grootste voldoening haal ik echter vooral uit het trainen van talenten om ze dan in de analyses van beste renners op het forum terug te zien. Supervet als er een renner die jij volledig hebt getraind wordt opgeroepen voor een nationale rit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Zo, ff een supertalentje gepulled!

Christiaan Groeneveld Age : 19 Wage : 858
Resistance : 52 Sprint : 22 Climbing : 7
Plain : 23 Cobblestone : 54 Technique : 59
Downhill : 52 Hills : 70 Aggressiveness : 59
Time Trial : 34 Teamwork : 26 Experience : 0
Price : 1 Days left : 3

Nummer 1 van de Nederlandse 19-jarige heuvelaars, en ook nog een mooie kassei bijstat, waardoor hij ook bij de beste kassei/heuvelaars hoort.
Te koop voor 1 euro aangezien ik vlak train, en hij verreweg het meeste heeft aan een trainer die hem zo snel mogelijk naar 90 hills traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Zo, mijn team begint weer op sterkte te komen. Veel jonge talentjes die hard aan het trainen zijn en enkele oude werkpaarden die geld aan het binnen slepen zijn. Eentje gaat zelfs proberen de hele Giro mee te rijden >:).

Ik heb maar die 5 euro gedoneert, het is geen geld en je extra features zijn best geinig. Maar de belangrijkste, de trainingsvoortgang optie heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Waar hebben ze die verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk, de hoogste bieder krijgt hem?

Ik ben ook maar weer eens begonnen en ga me ook richten op talent.
Van het team wat ik kreeg heb ik allen ontslagen op 4 na die in bepaald soort ritten 50+ hebben.
Met die 4 ga ik proberen wat geld te verdienen om me verder te kunnen richten op talenten.
Inmiddels heb ik ook een renner gepulled maar die is helaas al 20 en zeker geen wonder talent.
Ik ga hem sowieso wel trainen en over een paar weken kijken of ik wat voor hem kan krijgen.
Dat je geen materiaal moet kopen is me duidelijk maar heeft een betere trainer effect?

[edit]

Een van m'n 2 renners zit in een kopgroepje van 3 na sectie 2. :P
s1: kalm s2:allert s3:kalm s4:normaal s5:agressief

[ Voor 8% gewijzigd door LoneRanger op 26-02-2008 20:32 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
LoneRanger schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:28:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk, de hoogste bieder krijgt hem?
Precies, iedereen mag 1 keer bieden en de geboden bedragen zijn geheim. Na 3 dagen krijgt de hoogste bieder de renner.
Ik ben ook maar weer eens begonnen en ga me ook richten op talent.
Van het team wat ik kreeg heb ik allen ontslagen op 4 na die in bepaald soort ritten 50+ hebben.
Met die 4 ga ik proberen wat geld te verdienen om me verder te kunnen richten op talenten.
Inmiddels heb ik ook een renner gepulled maar die is helaas al 20 en zeker geen wonder talent.
Ik ga hem sowieso wel trainen en over een paar weken kijken of ik wat voor hem kan krijgen.
Dat je geen materiaal moet kopen is me duidelijk maar heeft een betere trainer effect?

[edit]

Een van m'n 2 renners zit in een kopgroepje van 3 na sectie 2. :P
s1: kalm s2:allert s3:kalm s4:normaal s5:agressief
Ik dacht dat een goede trainer zorgde dat ze iets harder trainde, je zou er even de help file op na moeten slaan.
Wat mij wel goed bevallen is als strategie is wat oudere 'goedkopere' renners aan te trekken van 28-32. Deze hebben voor de 4e divisie goede stats en kunnen met 1 overwinning hun aankoop bedrag terug verdienen als het een beetje lekker gaat. Ik heb iig nog geen cashflow problemen en ben in staat geweest ook een aantal goede 19e jarige renners aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheHolyCow schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:36:
[...]

Precies, iedereen mag 1 keer bieden en de geboden bedragen zijn geheim. Na 3 dagen krijgt de hoogste bieder de renner.

[...]

Ik dacht dat een goede trainer zorgde dat ze iets harder trainde, je zou er even de help file op na moeten slaan.
Wat mij wel goed bevallen is als strategie is wat oudere 'goedkopere' renners aan te trekken van 28-32. Deze hebben voor de 4e divisie goede stats en kunnen met 1 overwinning hun aankoop bedrag terug verdienen als het een beetje lekker gaat. Ik heb iig nog geen cashflow problemen en ben in staat geweest ook een aantal goede 19e jarige renners aan te trekken.
Het probleem is een beetje het op waarde schatten van renners, hoeveel je moet bieden etc.
Naja, gelijk een overwinning *O* nog nooit meegemaakt.
Heb ik toch nog een melk-koe in m'n gelederen om het financiele plaatje te doen dekken in m'n zoektocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Leuk dat je weer bent begonnen Lone_Ranger.
TheHolyCow schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:05:

Ik heb maar die 5 euro gedoneert, het is geen geld en je extra features zijn best geinig. Maar de belangrijkste, de trainingsvoortgang optie heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Waar hebben ze die verstopt?
Klik op de naam van de renner, en onderaan de pagina van die renner staat een knopje met "training". Naast "Ontslaan".
(Dus niet per ongeluk het verkeerde knopje aanklikken. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
UltraR-pc schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:58:
Klik op de naam van de renner, en onderaan de pagina van die renner staat een knopje met "training". Naast "Ontslaan".
(Dus niet per ongeluk het verkeerde knopje aanklikken. ;) )
Ah, en ik maar denken dat dat was om een renner op trainingskamp te sturen. :o
Bedankt!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb volgens mij wel een redelijk talentje gepulled, graag jullie mening:

Michael Scharrenberg Leeftijd : 19 Salaris : 858
Weerstand : 59
Sprinten : 69
Klimmen : 6
Vlak : 43
Kasseien : 28
Techniek : 30
Afdaling : 21
Heuvels : 61
Explosiviteit : 55
Tijdrijden : 15
Teamwork : 71

Ik train op heuvels.

Oh en is het zo dat elke renner op de eerste dag van het volgende seizoen jarig is?
In dat geval is het niet erg evident om tegen het einde van het seizoen nog te pullen.

• UltraR-pc
LoneRanger schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:41:
Ik heb volgens mij wel een redelijk talentje gepulled, graag jullie mening:

Michael Scharrenberg Leeftijd : 19 Salaris : 858
Weerstand : 59
Sprinten : 69
Klimmen : 6
Vlak : 43
Kasseien : 28
Techniek : 30
Afdaling : 21
Heuvels : 61
Explosiviteit : 55
Tijdrijden : 15
Teamwork : 71
Heel leuk talentje voor sprint, heuvel/sprint.
Ik train op heuvels.
Dat is dan wel zonde. Dit is echt een sprinter, met heuvel als bijstat (dus ook geschikt voor een sprintrace met heuvels erin.)
Voor een heuvelaar is zijn afdaling echt te laag. Deze renner zou je echter kunnen doen besluiten om helemaal van training te veranderen naar sprint en je team om hem, + nog een paar sprinters, heen te bouwen. Maximaal resultaat halen doe je met de volgende training (auto. rust op 50 zetten en alleen laten rijden om de vorm boven de 85 te houden uiteraard.)
Sprint naar 90, zal ongeveer 2 seizoenen duren.
Vlak naar 80, nogmaals ongeveer 2 seizoenen.
Dan heb je echt een sprinttoppertje voor in de nationale U23 rit.

Of je zet hem te koop. Kan je best een leuk bedrag voor vangen.
Je kan voor de zekerheid ook in het sprinttopic in het Nationale ploeg Nederland subforum op het officiele forum vragen in de top hoeveel hij zal verschijnen. Dat laten Iwan en/of Deck (de U23 bondscoaches) dan altijd wel ff weten.
Zondag verschijnt iig waarschijnlijk weer de volgende analyse, waar je ook kunt kijken hoeveelste hij staat bij sprint en sprint/heuvel. In de top 10 voor heuvel zal je hem denk ik niet terugvinden.
Oh en is het zo dat elke renner op de eerste dag van het volgende seizoen jarig is?
In dat geval is het niet erg evident om tegen het einde van het seizoen nog te pullen.
Klopt helemaal.
Hoe vroeger in het seizoen gepulled, hoe beter, puur om de hoeveelheid training die hij dan ontvangt.
Maar je kan ook later in het seizoen altijd nog een echte topper pullen die nog heel goed kan worden als je hem 100% traint. Maar hij zal idd minder goed worden dan wanneer hij in het begin van het seizoen was gepulled (op het moment is het trouwen nog gewoon in het begin van het seizoen hoor. :) )
Maar het is nooit helemaal nutteloos om te blijven pullen, maar het beste is het dus idd in de eerste helft van het seizoen.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraR-pc op 28-02-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
UltraR-pc schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:29:
Zo, ff een supertalentje gepulled!

Christiaan Groeneveld Age : 19 Wage : 858
Resistance : 52 Sprint : 22 Climbing : 7
Plain : 23 Cobblestone : 54 Technique : 59
Downhill : 52 Hills : 70 Aggressiveness : 59
Time Trial : 34 Teamwork : 26 Experience : 0
Price : 1 Days left : 3

Nummer 1 van de Nederlandse 19-jarige heuvelaars, en ook nog een mooie kassei bijstat, waardoor hij ook bij de beste kassei/heuvelaars hoort.
Te koop voor 1 euro aangezien ik vlak train, en hij verreweg het meeste heeft aan een trainer die hem zo snel mogelijk naar 90 hills traint.
Verkocht voor.... 3.725.009 Euro! *O*
Nu maar hopen dat hij goed getraind wordt. Dan heeft Nederland weer een toekomstige U23 wereldkampioen in de gelederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Netjes Ruben.
Ik zit eraan te denken mijn "talent" ook maar te koop te zetten.
Als ik wat wil berijken heb ik wel wat geld nodig om te kunnen overleven en wat renners te kunnen kopen mocht ik volgend seizoen weer in een moeilijke poule terecht komen of per ongeluk promoveer. ;)

Overigens ben ik ook maar gelijk suporter geworden deels omdat ik benieuwd was naar de extra opties maar ook als een stimulans om het wat langer vol te houden dan de vorige keer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
In principe is in de 4e divisie geld verdienen niet zo heel moeilijk. Koop een (paar) oudere renners voor weinig geld die gelijk bij de besten in je divisie horen en je prijzengeld stroomt binnen. Dat spaar je op voor een paar echte toppers voor de 3e divisie. :)
En dat bedrag wat ik voor Groeneveld heb gekregen is wel heel extreem hoor. Hij is ook wel een héél groot talent, maar zóveel had ook weer niet voor hem verwacht.
Tot nu toe was m'n hoogste opbrengst uit de verkoop van een talent 350.000 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door UltraR-pc op 29-02-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb hem net in het tekoop topic gezet op het forum.
Wat betreft aankopen, nog geen geluk hiermee.
Ik zal er dit weekend eens wat tijd in stoppen. ;)

Oh, ik verwacht ook geen miljoenen, een paar ton zou al leuk/welkom zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het spel me steeds meer gaat bevallen.
Eindelijk een aankoop kunnen doen waar ik, denk ik iets teveel voor betaald heb, die ook in de 3e divisie mee zou kunnen.
De nummer 1 uit mijn competitie vertelde me dat hij gewoon soms op 10 renners tegelijk bood die voor €1 tekoop stonden en meerwaarde hadden voor zijn team.
Het geheim is om dan niet te hoog te bieden [ +/- 10K] en dan heb je wat sneller geluk.
Het zal ongetwijveld wat moeilijker worden eens je wat hogerop komt maar dat zien we dan welweer.
Geeft me iig ruimte genoeg om te zoeken naar en opleiden van talent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Goed om te horen. :)

Je moet de overstap naar de 3e divisie alleen echt niet onderschatten. Dat is dus nog stukken heftiger dan die moeilijke 4e divisie waar je de vorige keer in zat.
Je nieuwe aankoop heeft, met alle respect :) , geeneens een bronzen icoontje. Dan gaat het al héél lastig voor hem worden in de 3e divisie. Als hij wel mooie stats heeft kan hij zijn transferbedrag wel zo terug verdienen in de 4e. Maar voor de 3e divisie moet je echt met stukken betere renners aankomen dan in de 4e. Na mijn eigen promotie werden mijn winnaars uit de 4e divisie opeens met hangen en wurgen iets van 28e.
edit:

Iets waar je het ook wel aan kan zien is dat je nu 3 sterren hebt voor klimmen en kassei. Dat is gewoon echt niet voldoende voor de 3e divisie. Dan moet je met minimaal 5, liever 6 sterren rijders aan de start verschijnen.

Dat hoeft alleen helemaal niet zo'n probleem te zijn. Aan het eind van dit seizoen, als je op promoveren staat, je oudere renners die niet klaar zijn voor de 3e divisie te koop zetten en vervangen door een paar echte topper, waar je dan ook daadwerkelijk diep voor in de buidel zal moeten tasten.

Ik heb gisteren weer echt genoten van de nationale U23 rit. Nederland weer veruit het beste land, al viel het uiteindelijke aantal punten zelfs nog wat tegen.
We staan nu al ruim 1000 punten voor op Spanje. Zou Spanje dan voor het eerst ooit níet op de 1e plaats van het nationale landenklassement gaan eindigen in dit spel?
Nederland gaat ze van hun troon stoten! _/-\o_ *O*

[ Voor 12% gewijzigd door UltraR-pc op 03-03-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Vannacht m'n met afstand duurste aankoop ooit gedaan:

Valter Medeiros Age : 26 Wage : 2767
Resistance : 58 Sprint : 91 Climbing : 46
Plain : 84 Cobblestone : 20 Technique : 69
Downhill : 16 Hills : 71 Aggressiveness : 78
Time Trial : 27 Teamwork : 41 Experience : 14

Zilveren sprinter met aardige heuvelstat. Gehaald voor 4 miljoen euro.

Ik dacht dat dit een overbruggingsseizoen zou worden, voornamelijk talenten trainen. Maar het loopt tot nu toe heel aardig, ik sta 10e terwijl ik verwachtte tegen degradatie te moeten strijden. Dus heb ik besloten dit seizoen al een poging tot promotie te gaan wagen. En daar heb ik dus echte klasserenners voor nodig die nog een paar seizoenen mee kunnen.
Ik ga nu rustig rondkijken op zoek naar nog een 2e topper die binnen m'n resterende budget past.

Edit:
En Medeiros wint gelijk de 1e de beste rit waar hij aan meedoet. 8)
Hopen dat er nog vele gaan volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraR-pc op 05-03-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ruben, zou je mijn team even kunnen analyseren?

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/44442/2001153867976706545_th.jpg

paars: mijn aankopen, Mendez mss wat duur voor 370K maar is pas 25 en die andere twee samen voor 270K. [bronzen tijdrijder en een bronzen sprinter.
geel: wat nog over is van het originele team maar die kunnen de deur wel uit. :P
blauw: zijn mijn pulls die allemaal 100% sprint trainen.
rood: is volgens mij trainings beest.
Ik heb hem pas een paar dagen en hij is al 2 punten omhoog kwa training. :9
Overigens denk ik dat hij meer heeft aan heuvel of vlakke training.
Als ik kijk naar m'n team is het mss wel de moeite om over te schakelen naar vlak of evt. heuvel.

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/45304/2001197561288944648_rs.jpg

Vandaag 2e geworden met Mendez, ik heb al bijna ze transfer-kosten eruit. :)
Bloedje spannend trouwens want in sectie 1 was hij 6e [op kalm] en elke volgende sectie schoof hij 1 of 2 plaatsjes op maar kwam net 37 seconde tekort op nummer 1.
taktiek: kalm-norm-norm-norm-agressief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Met plezier. :)

Uberuaga is een mooie klimmer/tijdrijder.

Soto is een leuke sprinter. Je had hem alleen denk nog wel iets goedkoper kunnen halen. 31+ renners gaan over het algemeen behoorlijk goedkoop over de toonbank. Maar dat maakt niet zoveel uit, had niet zo heel veel gescheeld (en je weet het natuurlijk nooit zeker.)

Beide renners zullen je behoorlijk wat punten op gaan leveren, maar zijn korte termijn aankopen. Aangezien ze allebei 31+ zijn worden ze dus steeds minder goed en ze zijn nu al geen 3e divisie materiaal. (Ik heb in een eerdere post waarin ik een team analyseerde wat van m'n eigen renners gepost die goed meedoen in de 3e divisie, kijk daar ff naar. Maar dat hoeft natuurlijk pas aan het eind van dit seizoen, kan je lekker ff sparen eerst.)

Mendez is een leuke renner, dat bedrag op zich zelfs wel waard gezien zijn leeftijd. Alleen hij heeft echt nog training nog (wat bijna altijd zo is op zo'n jonge leeftijd) om een 3e divisie renner te worden. Hij heeft dan echt klimtraining nodig, en dat geef jij niet, dus zal je dat op 50% moeten trainen, en dat is zonde. Dan kan je echt beter een wat oudere, verder getrainde, renner kopen die er direct staat en geen training meer nodig heeft. (Zie Blas Aranda in mijn eerdere analyse post).

Je renners uit je originele team stellen idd weinig voor. Maar kunnen nog best punten scoren in de 4e divisie. Ik zou ze bij je houden tot ze echt plaatsen bezet houden die door betere renners/talenten ingevuld kunnen worden.

Wat betreft je talenten. Denk eraan dat je alleen talenten in je team hebt die maximaal baat hebben bij jouw training. Ik zie dat je zowel sprint- (Schoonjans, Buchholtz) als heuvel- (Veelers, Hertog) als tijdrit-talenten (VanNooren) in je team hebt. Dat heeft dus geen zin. Je moet dan óf sprint- óf heuvel- of tijdrit-talenten hebben. Ook moet je wel echt streng zijn met betrekking tot talenten.
In principe zijn 95% van je pulls ouder dan 19 het niet waard om te houden, ze missen dan een heel jaar training en dat is echt teveel.

Zo is schoonjans best een leuk talent omdat hij hoge stats heeft voor sprint, kassei én heuvel. Maar voor een 21-jarige stelt het toch helaas niet zoveel voor. Het is namelijk van belang dat de hoofdstat van een talent zo snel mogelijk de 90 bereikt (vanaf 90 traint het het traagste, en dus telt daar de U23 bonus (0.04 punt per dag) het zwaarst mee.
Kijk maar eens naar dit talent van mij dat ik als 19-jarige heb gepulled en sindsdien vol op sprint heb getraind, enkel laten rijden om de vorm boven de 85 te houden:

Flip Traksel Age : 21 Wage : 1311
Resistance : 41 Sprint : 89 Climbing : 14
Plain : 74 Cobblestone : 54 Technique : 57
Downhill : 11 Hills : 22 Aggressiveness : 48
Time Trial : 45 Teamwork : 63 Experience : 2

Daar valt Schoonjans echt behoorlijk bij weg (hoewel traksel wel een héél groot talent is hoor, nr. 2 van Nederlandse 21-jarigen). Dat komt dus omdat de hoofdstat (in dit geval sprint) verreweg het zwaarste meetelt in de sprintritten.

Verder is Hertog echt niet goed genoeg. Voor sprinter is de hoofdstat te laag met 55 en de belangrijkste bijstat vlak veel te laag met 24, en als heuvelaar is zijn afdaling te laag. Als hij 19 was geweest was het een aardig talentje geweest.

Veelers is, zelfs als 20-jarige, nog wel aardig, maar niet meer dan dat (kan ook bijna niet voor ouder dan 19, helaas het is niet anders). Hij is wel een heuveltalent (hoofdstat heuvel is hoger dan hoofdstat sprint.) Afdalen is dan wel wat laag, maar bijstats techniek en weerstand zijn dan wel weer leuk. Geen topper dus, maar wel duidelijk beter dan Hertog bijv.

Buchholtz geld eigenlijk hetzelfde voor. Leuk, in de geval sprint-, talentje, .. jammer dat hij geen 19 is.

Tenslotte je enige 19-jarige (daar moet je echt wat aan doen) VanNooren, is een aardig tijdrit-talent. Z'n vlak stat is te laag om een echt heel groot talent te zijn. Maar aangezien hij 19 is kan hij wat meer potten breken, na een goede training, dan zijn 20-jarige ploegmaats.
Ik zou hem in de verkoop doen, aangezien jij geen tijdrijden traint en hij de enige tijdrijder in je ploeg is.

Wat betreft je training. Absoluut geen vlak gaan trainen, de eerste seizoenen moet je altijd een hoofdstat kiezen en je talenten naar 90 trainen op die stat.
In jouw geval zou ik voor heuvel gaan, je jonge renners die niks aan die training hebben in de verkoop doen of ontslaan en wat nieuwe heuveltalenten regelen (of iets oudere renners, 25 ofzo, die al stevig zijn getraind en ook baat hebben bij heuveltraining (heuvel moet dan dus iets van 80 zijn en andere stats als weerstand, techniek, afdaling al heel hoog)).
Je kan pullen, daar help je Nederland mee, we hebben nog wel behoefte aan een paar grote 19-jarige heuveltalenten :) , of, als je zeker wilt zijn van wat je binnenhaalt (pullen draait natuurlijk puur om geluk, ik heb zo'n 25 renners gepulled dit seizoen, 23 ontslagen, 2 verkocht (ik pullde voor de verkoop)) grote talenten kopen op de transfermarkt (als je zeker wilt zijn kan je me natuurlijk altijd om hulp vragen. :) )

Nog 1 ander dingetje. Ik zou ook nog 1 of 2 extra puntenpakkers halen (27+ renners met hele goede stats dus).
Je puntenpakkers moet je gewoon echt zoveel mogelijk laten rijden. Ik zie dat in de rit van gisteren in jouw divisie 33 renners meededen. Dat betekend dus dat het echt heel makkelijk is om iig in de punten te eindigen. Maak daar gebruik van. De naam zegt het al, je puntenpakkers moeten punten pakken, gewoon op rusten zetten bij training en laten rijden, zelfs in ritten waar ze slechte stats voor hebben maken ze grote kans op een top 30 klassering.

En tenslotte nog een adviesje over tactieken. Waar je gisteren voor kalm-norm-norm-norm-Agres ging: je moet voornamelijk energiepunten gebruiken in zware secties. Een beklimming is veel zwaarder dan een afdaling, en daar worden de verschillen dus ook gemaakt.
Ook is het vaak belangrijk om na sectie 1 nog in de voorste groep te zitten (anders wordt het heel moelijk terugkomen, (dit geld natuurlijk alleen bij zware eerste secties, zoals die van gisteren (kassei/heuvel is stevig) als je een hele goede renner hebt kan je vaak met een C volstaan, twijfel je, dan is een N soms beter, is het een hele zware beklimming kan je ook voor een W kiezen).
Ik reed gisteren norm-norm-kalm-attent-agres. Nu verschilt dit natuurlijk per renner, maar in principe moet je in zware ritten altijd kalm gebruiken bij vlakke secties en afdalingen en je bespaarde energiepunten gebruiken op beklimmingen e.d.
Over het algemeen zijn de laatste 2 secties het belangrijkste om je energiepunten in te gebruiken. (je kan ook oefenen met tactieken in de vriendschappelijke ritten bij supporter, hoewel je daar natuurlijk wel tegen hele sterke renners kunt komen (1e divisie bijv.) kan je wel een beetje kijken naar de effecten van verschillende tactieken.)

Veel succes. :)

[ Voor 8% gewijzigd door UltraR-pc op 08-03-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bedankt voor de zeer uitgebreide analyse. :)
Na het gelezen te hebben ben ik gelijk overgegaan op heuvel training.
M'n ploeg wat verder opgeruimd, nog 2 originele renners en nog een leuke aankoop gedaan vlak voor de Vuelta.
Het gaat om een 28 jarige Noor, een echte ronderenner met 90 op heuvels als sterkste punt.

Arve Heggelund Leeftijd : 28 Salaris : 2110
Weerstand : 55 Sprinten : 27 Klimmen : 77
Vlak : 53 Kasseien : 10 Techniek : 40
Afdaling : 82 Heuvels : 90 Explosiviteit : 26
Tijdrijden : 76 Teamwork : 69 Ervaring : 14

Hij gaat m'n kopman worden voor de Vuelta.
Samen met Uberuaga voor het klassement en dan steeds een 3e man voor het dag-klassement.
Gister mooi begonnen met een 3e plaats voor Heggelund [36sec] en een 4e voor Uberuaga [1.36 min].
M'n 3e rijder werd helaas maar 11e, ik had hem ingezet als knecht wat achteraf niet nodig bleek.
Ik hoop/denk dat een podiumplaats er wel inzit ondanks dat ik vrij pittige tegenstanders heb.

Verder stop ik even met het zoeken/pullen van talentjes om geld te sparen voor aankopen want promotie kan me eigenlijk niet meer ontgaan. :)

Geweldig spel als je eenmaal de basics een beetje onder de knie hebt, vooral het transfer gedoe had ik moeite mee in het begin.
Uiteindelijk ben je maar 15minuutjes per dag kwijt om alles te regelen en 5 keer 1 minuut [in een uur] om de wedstrijd te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik heb afgelopen week met de Tour de France een meer dan uitstekende prestatie neergezet.
2 rit-overwinningen en de 1e en 3e plaats in het algemeen klassement!

Ik sta nu stevig in de top 3 van het ploegenklassement in 3d en zet daarom alles op alles om naar de 2e divisie te promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Vandaag start het nieuwe seizoen.

Afgelopen seizoen was voor mijn team RaboRuben het meest succesvolle seizoen tot nu toe.

1º RaboRuben 13485
2º Vitalicio 11145
3º Alberforth_Team 9925
4º Kaiku 9760
5º calypso 9205

-1e plaats in individueel en ploegenklassement.
-9 gouden, 3 zilveren en 7 bronzen rit-medailles.
-1e en 3e in Tour de France, 2e in Vuelta.
-Flip Traksel als 21-jarige 1e U23 cap voor Nederland.
-Bo Nybo 7e plaats in U23 sprint-dreamteam en 3e plaats in internationale U23 sprintrace.
-Aan het begin van het seizoen 0 zilveren renners in m'n team, aan het eind van het seizoen 4.

Doelen / verwachtingen voor volgend seizoen.

Lijfsbehoud in 2e divisie.
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten in kwaliteitsverschil tussen de 3e en 2e divisie. Maar ik schat zo in dat mijn team wat te jong is om al goed te kunnen presteren.

Renners van 27 en jonger optimaal trainen.
Dit hangt samen met bovenstaande. Ik heb een hoop grote talenten in m'n ploeg, die ga ik minimaal 1 seizoen vol trainen in de hoop het seizoen erop echt goed mee te kunnen doen in de 2e divisie. M'n paar oudere renners zullen hun uiterste best moeten doen om genoeg punten bij elkaar te sprokkelen voor lijfsbehoud in de 2e divisie.
Ik heb wel vannacht nog een zilveren klimmer gekocht voor 3.1 miljoen euro die wel goed moet zijn voor aardig wat punten.

Nederlanders Pullen!
Iig de 1e helft van het seizoen elke dag 2 renners pullen om weer een goede Nederlandse 19-jarige generatie veilig te stellen.

Vanavond de 1e rit, een bergetappe dus m'n nieuwe aankoop moet gelijk aan de bak.

Ik heb er iig weer zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Enorme bump.

Nadat de vorige eigenaar ermee ophield heeft de website een jaar of 3 platgelegen.

Nu is het echter opnieuw opgestart door een nieuw team van mods. Er zijn enkele aanpassingen gedaan al is de basis nog hetzelfde. De OP van dit topic is echter wel wat achterhaald. Lees echter de help, en schrijf je in op het forum voor alle benodigde hulp.

Leuke nieuwe optie is dat nieuwe spelers 2 gratis renners mogen uitzoeken uit inactieve teams, waar ik zelf 2 absolute toppers aan over heb gehouden. Wat de start toch wat interessanter maakt. :)

Nieuwe Nederlandse en Belgische spelers zijn meer dan welkom!
Ik ben iig weer vol enthousiasme gestart met dit fantastische spel wat toch wel bij mijn alltime favoriete spellen hoort, on- en offline. O+

[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 03-11-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ah, excuses. :)
Pagina: 1 2 Laatste