[PC] Cycling For Fun, gratis online wieler-manager

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingforfun.org/cff/cyclingforfun.jpg

Informatie

www.cyclingforfun.org

Cycling For Fun (CFF) is een erg leuk, gratis, online manager-spel.
In dit spel ben je manager van je eigen wielerploeg. Je krijgt in je beginploeg negen wielrenners die er over het algemeen niet al te veel van kunnen. Jeugdrenners promoten is dan ook sterk aan te raden, zij zijn vaak beter dan je huidige renners en kunnen, als je geluk hebt en ze goed traint, uitgroeien tot goede wielrenners of zelfs wereldtoppers.

Eén seizoen in het spel duurt acht weken. In die acht weken is er elke dag, met uitzondering van zondag, een race, in totaal beslaat een seizoen 50 ritten. Diverse races worden verreden. Kasseiklassiekers, heuvelklassiekers, touretappes, tijdritten, alles zit er in. Er is een wereldbeker klassement, de drie grote rondes zijn aanwezig en verder ook nog wat minder bekende koersen.

Voor elke koers kan je drie renners inschrijven. Verder moet je ze taktieken mee geven. Wanneer valt je renner aan? Wanneer verstopt hij zich? Wanneer moet hij op kop gaan rijden? Jij bepaalt het. Je kan je renners ook rollen meegeven, zoals kopman en knecht. Met een goede taktiek zal je snel zien dat je de wedstrijd naar je hand kan zetten?

Het spel heeft 4 verschillende divisie-niveau's. Je begint in, één van de, 4e divisies, maar als je goed presteert met je team kan je promoveren naar de 3e divisie, enzovoort.
De beste 5 teams per divisie promoveren, de slechtste 15 degraderen. Soms promoveren er meer teams, doordat inactieve teams in de hogere divisies (6 weken niet ingelogd) worden verwijderd, deze plekken worden opgevuld met extra promoties uit de lagere divisies. Dit is om te voorkomen dat er te weinig renners aan races meedoen in een divisie. Oftewel, ter waarborging van het spelplezier.

Het spel heeft geen enorme hoeveelheid spelers. Het grootste land, qua aantal deelnemers, is Spanje met zo'n 600 spelers. Nederland heeft op het moment een kleine 150 spelers. Er zijn ruim 100 Belgen die het spel spelen.

Het spel kost je, afhankelijk van hoe veel je wilt doen, 5 minuten tot een half uurtje per dag. Je kan echter ook renners voor de races van de komende dagen inschrijven.

Nationale ploegen

In dit spel speel je in principe voor jezelf. Echter, op zondag worden de races voor de nationale ploegen gereden. Ieder land heeft een bondscoach (die worden op het officiële forum gekozen of aangewezen.) De bondscoaches kiezen de beste renners van hun land, als jij ver in het spel bent gekomen kun je dus ook "internationals" aan de nationale ploegen gaan leveren. Als chauvinistische Nederlander of Vlaming probeer je dan natuurlijk ook om goede talenten uit je eigen land op te leiden.
Nederland heeft hier de afgelopen seizoenen veel succes mee. Hoewel Spanje nog steeds de beste renners heeft, komt Nederland steeds dichter in de buurt bij de nationale jongeren (onder de 23) ritten. Hoe meer Nederlandse spelers (en natuurlijk Belgische voor de Belgische nationale ploeg) hoe dichter we bij Spanje zullen komen, misschien zelfs wel passeren.
Je kunt echter ook gewoon buitenlandse renners in je team hebben.

Supporter

Je kan, geheel vrijblijvend, "supporter" worden van CFF. Dit is een betaald lidmaatschap, à 5 euro per half jaar(!), hiermee steun je de maker van het spel en het levert je enkele extra opties in het spel op. Zo kan je als supporter bijvoorbeeld je eigen tenue en logo ontwerpen, trainingsprogressie in de gaten houden en boven in beeld reclame maken voor renners die je te koop hebt staan.

Beginnen met het spel

Een zeer belangrijk advies als je besluit dit spel te gaan spelen.
Lees eerst de Help!
De file komt beschikbaar nadat je hebt ingeschreven en bent ingelogd.
Tijdens het spelen kan je naar believen van taal wisselen, de help-file wisselt dan mee. In de Nederlandse help-file staan enkele interressante punten die niet in de Engelse file staan, en omgekeerd. (Het zijn geen letterlijke vertalingen.)

Het is erg aanlokkelijk om gelijk maar wat te gaan proberen, maar aangezien het online is zit je aan je fouten vast. Het lezen van de Help vergroot het spelplezier enorm. Ook als je tijdens het spelen iets tegenkomt waar je niet 100% zeker van bent hoe het moet is het slim om even in de help te kijken en als het daar niet instaat, het op het forum te vragen.
Het officïele forum is een handige plek: http://213.97.6.169/smf/index.php , er is zelfs een Nederlands subforum met hele behulpzame mensen.

Race-engine

De races in het spel werken met een engine die een stuk verder gaat dan "heuvelparkoers, dus ik kies de renners met het hoogste cijfer voor heuvels."
In dit topic staat uitgelegd welke stats van belang zijn voor de verschillende soorten ritten.
Nu kan je per rit natuurlijk gaan uitrekenen welke renner in je team het beste is, maar daar is excel voor uitgevonden. Er bestaan enkele handige evaluatoren hiervoor, te vinden op het forum.
Enkele voorbeelden:

-Evaluator voor het berekenen van kwaliteiten voor de verschillende soorten etappes

-Evaluator voor het bijhouden van trainings-progressie, en daarmee het berekenen van de factor "talent" voor U-23 renners.

Screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingforfun.org/cff/etapas/kuurne.jpg

Systeemeisen

Een pc met internetverbinding :)

Patch-notes seizoen 14

* De prijs van tenues wordt mede bepaald door de uitslag van het algemeen klassement van uitdagingen (5-daagse koersen). Dit bevoordeeld ploegen die renners voor uitdagingen in de gelederen hebben
* Knechten krijgen meer invloed in de koersmodule (race engine) en de bonus voor de kopman hangt af van de Globale Waarde (Global Value, GV) van de helper. Dit houdt in dat een betere knecht de kopman ook beter zal helpen.
Een kopman zonder knechten rijdt alsof hij een vrije rol heeft. Een knecht krijgt altijd een malus (negatieve bonus) in iedere sectie ongeacht de positie van de kopman; dit omdat hij altijd rekening houdt met zijn kopman.
Als de kopman en de knecht in dezelfde groep zitten, krijgt de kopman een bonus in de volgende sectie van de koers.
* Renners verdienen internationaal aanzien als ze zich in de top-10 weten te klasseren van een internationale wedstrijd ("normaal" en onder-23).
Dit aanzien wordt verdisconteerd in het salaris van de renner, omdat de renner bij de onderhandelingen kan claimen goed te zijn voor punten en prijzengeld.
De salarisstijging zal in eerste instantie langzaam toenemen, om enorme toenames bij de huidige vedetten (die soms al vanaf hun 19e internationale toppers zijn) te voorkomen.
* Nieuw: trainingsstages!
Iedere renner kan 1 maal per seizoen op trainingsstage gaan.
Een trainingsstage is altijd van maandagmorgen tot de volgende maandag en kost 50.000 euro per renner.

Een week vantevoren kun je renners opgeven voor een trainingsstage die de volgende maandag begint.
Gedurende de trainingsstage trainen de renners zoals normaal, maar ze kunnen natuurlijk niet aan koersen voor hun ploeg deelnemen (let op: internationale koersen kunnen ze nog wel aan deelnemen!).
Als een renner op trainingsstage is op de startlijst voor een koers staat, zal hij verwijderd worden van die startlijst bij aanvang van de koers.

Er zijn 5 verschillende trainingsstages mogelijk, die ieder een andere invloed hebben.
Aan het einde van een trainingsstage zal de vorm van de renner 10 punten toenemen, omdat hij zich goed heeft weten voor te bereiden.
Bovendien werkt het effect van de trainingsstage een week door! In de week volgende op de stage zullen een aantal vaardigheden (onzichtbaar) tijdelijk toenemen:

o Trainingsstage Klimmen: +3 klimmen, +2 afdalen, +1 weerstand
o Trainingsstage Heuvels: +3 heuvels, +2 afdalen, +1 weerstand
o Trainingsstage Kasseien: +3 kasseien, +2 techniek, +1 weerstand
o Trainingsstage Tijdrijden: +3 tijdrijden, +2 vlak, +1 techniek
o Trainingsstage Sprinten: +3 sprint, +2 vlak, +1 techniek

Als de "bonus week" is afgelopen, is het effect van de trainingsstage verdwenen: de renner verliest 10 vormpunten en 15 gezondheidspunten. Bovendien zijn zijn vaardigheden weer normaal.

Opmerking:
Zoals hier boven gemeld kunnen renners gedurende een trainingsstage wel aan internationale koersen deelnemen. Bovendien is het effect van een trainingsstage niet van toepassing tijdens internationale koersen.
* Renners krijgen een biologisch paspoort met hun lengte, gewicht en hartslag.
Op dit moment zullen deze gegevens niet doorwerken in de koersmodule en training; zij hebben slechts een informatief karakter.

De lengte is willekeurig toebedeeld, maar bij het gewicht is rekening gehouden met de karakteristieken en vaardigheden van de renner.
De hartslag is nu ook willekeurig toebedeeld (DNA), maar via training kan dit verbeteren.

GoT spelers - (Post je gegevens in het topic om in de lijst te komen)

-Divisie 3d

GoT-nick: scatman
CFF-team:Kuikens
Behaalde klassementen: -11 -4h3- -2- //• // -12- -3d- -17- //• // -13- -3d- -23-

GoT-nick: UltraR-pc
CFF-team:RaboRuben
Behaalde klassementen: • -11- 4h3- -1- //• // -12- -3d- -13- //• // -13- -3d- -10-

-Divisie 3h

GoT-nick: witpen
CFF-team:HelmondCyclingTeam
Behaalde klassementen: • -1- -3g- -20- //• // -2- -3g- -10- //• // -3- -3g- -10- //• // -4- -3g- -13- //• // -5- -3g- -8- //• // -6- -3g- -11- //• // -7- -3g- -8- //• // -8- -3g- -4- //• // -9- -2c- -38- //• // -10- -2c- -67- //• // -11- -3h- -10- //• // -12- -3h- -11- //• // -13- -3h- -8-

-Divisie 4c1

GoT-nick: TheHolyCow
CFF-team:Groene_Rijders
Behaalde klassementen: -

Links

Website

Officieel Forum

Race-engine voor "Dummies"

Excel Evaluatoren

Vorige Topics

Dit is een herstart van topic deeltje 1, aangezien de TS zich niet meer liet zien en de vorige topicstart wat aan de magere kant was.

Origineel
Online Wielermanager

[ Voor 57% gewijzigd door UltraR-pc op 12-05-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Dit is dus het nieuwe CFF topic met nieuwe TS.

Tips, ideeën en opbouwende kritiek mbt tot de TS zijn altijd welkom.

Als je dit spel speelt maar je staat nog niet in de "GoT spelers" lijst. Post dan de benodigde gegevens in het topic en ik zal je erbij zetten.

[ Voor 94% gewijzigd door UltraR-pc op 18-09-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mooi dat het "probleem" is opgelost. :)
Ik heb m'n team weer klaar staan en hoop op een top 10 plaats.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik heb nog niet eerder zoveel moeite gehad met het samenstellen van m'n team en de te gebruiken tactieken als vandaag.
Al m'n renners zijn óf goed in klimmen óf goed op vlak parcours. Uiteindelijk maar m'n renner die het beste is in de bergen leader gemaakt en 2 renners die goed zijn op het vlak helper. Nu maar hopen dat zij de leader in de eerste 4 secties kunnen helpen om hem fris bij de berg af te zetten. Pure gok eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Leuke start van dit topic. Hopelijk trekt dit nog meer deelnemers. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
lol, m'n kopman rijdt na de eerste sectie al een halve minuut voor op z'n 2 knechten... Doe ik goed |:( :P
Radical1980 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:52:
Leuke start van dit topic. Hopelijk trekt dit nog meer deelnemers. _/-\o_
Merci :)
Ik zie trouwens dat jij nog niet in de TS staat met je team, als je hier interesse in hebt post ff je team en ik zet je erbij.

[ Voor 60% gewijzigd door UltraR-pc op 18-09-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamotje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:19
Gaat vrij aardig bij mij, alleen jammer dat ik al voor 300000 aan materiaal heb gekocht. Van wat ik heb gelezen is het rendement in de lagere competities niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Yesss! M'n eerste overwinning!
Hamotje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:07:
Gaat vrij aardig bij mij, alleen jammer dat ik al voor 300000 aan materiaal heb gekocht. Van wat ik heb gelezen is het rendement in de lagere competities niet hoog.
Klopt, dat is inderdaad jammer van het geld. Het rendement is er wel, maar als je in de 4e divisie mét dat materiaal wint, had je waarschijnlijk ook zonder gewonnen. Het is het geld iig bij lange na niet waard. Maar ja, door schade en schande wordt men wijs. Ik heb ook voor meer dan 30.000 euro aan fouten gemaakt toen ik net begon.

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:29

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmmm, die excel-sheet is wel makkelijk trouwens...
Gisteren een mooie bergrit, helaas voor geen donder gescoord. M'n beste rijder reed keurig rustig mee in de top10 tot de klim aan het eind, om daar gas te geven. Maar het gat wat op het vlakke onstaan was, werd niet meer gedicht en mn rijder viel zelfs terug. Teleurstellend dus...

Hopelijk vanavond meer geluk bij de tijdrit...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Ik ben maandagavond ook maar eens begonnen. Zit in divisie 4j1.
Heb me er verder nog niet heel erg in de trainingsschema's verdiept. Gisteren toch nog tweede geworden in de race. Van mijn taktiek kwam niet veel terecht, na de eerste sectie bevond alleen mijn kopman zich nog in de voorste gelederen. Uiteindelijk twee man in de top tien, wel netjes vond ik zelf.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

Als wielergek doe ik ook maar eens mee :D

• LoneRanger
  • Niet online
Pfff, een tijdrit van 90 km. :P
Ik kan me zo voorstellen dat Tijdrijden, Vlak en Weerstand de belangrijkste atributen zijn.

• UltraR-pc
LoneRanger schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:56:
Pfff, een tijdrit van 90 km. :P
Ik kan me zo voorstellen dat Tijdrijden, Vlak en Weerstand de belangrijkste atributen zijn.
Inderdaad :P

De race evaluator gaat wb Timetrials zelfs maar tot 60 km. 1 van m'n renners heeft een hoog tijdrit cijfer maar heel laag voor weerstand. Geen goed idee voor deze rit, maar aangezien ik maar 3 renners in m'n team heb die überhaupt in aanmerking komen heb ik hem toch maar ingezet, benieuwd of hij nog leeft na de finish :+

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, de tijdrit ging wel ok. Lang kans op een podiumplaats, maar uiteindelijk beste renner 5e. Best leuk, alle 3 waren renners onder de 23. Ze finishten alle 3 in de top 15 en scoorden voor het -23 klassement de 1e, 4e en 7e plek.

Dat ging al met al dus zo slecht nog niet...

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

2e geworden.

Team heet Januszjes in 4j1 :)

Is de site bij jullie ook traag?

[ Voor 28% gewijzigd door janklp op 19-09-2007 21:54 ]

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Janusz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:54:
2e geworden.

Team heet Januszjes in 4j1 :)

Is de site bij jullie ook traag?
jep, site is traag...

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Heb me ook ingeschreven. Ik ga eerst maar de help lezen enzo.

teamnaam is NorthwaveProCyclingTeam

divisie 4j1

Merge wuurd 't beter

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Northwave4500 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:50:
Heb me ook ingeschreven. Ik ga eerst maar de help lezen enzo.

teamnaam is NorthwaveProCyclingTeam

divisie 4j1
Bij mij in de divisie :P Welkom :)

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Ik beleef al een tijd lang veel plezier aan Hattrick. Als ik het hier zo lees dan is dit een wieler-variant klopt dat?
Lijkt me dus erg leuk en ik ben van plan om hier dan ook maar eens een ploegje te beginnen.

• UltraR-pc
De site is alleen traag rond de races. Ik neem aan omdat er dan veel mensen online zijn.
simsim schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:12:
Ik beleef al een tijd lang veel plezier aan Hattrick. Als ik het hier zo lees dan is dit een wieler-variant klopt dat?
Lijkt me dus erg leuk en ik ben van plan om hier dan ook maar eens een ploegje te beginnen.
Ik heb geen ervaring met Hattrick, maar ik heb ff op de site daarvan gekeken en het lijkt er idd wel op denk ik. Probeer het uit zou ik zeggen, ik heb op het moment voldoende aan CFF, maar zal te zijner tijd denk ik ook wel eens naar Hattrick gaan kijken, ik vind Football manager en CFF leuke spellen, dus dat moet wel goed zitten dan. :)

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

hehe, overal dezelfde verslaafden. FM, Hattrick, F1Time en nu weer deze variant...
Prima bezigheidstherapie ;)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:43:
hehe, overal dezelfde verslaafden. FM, Hattrick, F1Time en nu weer deze variant...
Prima bezigheidstherapie ;)
En dan zijn er waarschijnlijk nog een aantal mensen die er ook nog eens bij pokeren... ;)

• Hamotje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:19
Vanaaf dan een zware bergettape geef ze alle 3 een vrije rol. Benieuwd wat er van terechtkomt.

• UltraR-pc
Nice, met nog 1 sectie te gaan rijd m'n kopman in z'n eentje 36sec. voor op de nr. 2, 55 sec. op de nr. 3 en bijna 2 en een halve minuut of meer op alles vanaf de nr. 6.
Kat in 't bakkie lijkt me, overwinning nummer 2 komt eraan. M'n overige 2 rijders rijden op plaatsen 9 en 11.

Gisteren was trouwens drama voor me, slechts 1 renner in de top 30 (10e). Slechtste resultaat tot nu toe. Niet zo gek, want ik heb al niet zulke goede tijdrijders, en degenen die het nog een beetje kunnen hebben een hele lage resistance, dan is 90 km een béétje te veel van het goede :P

Edit:
Huppekee, 1e, 9e en 10e.
Winnaar heeft 1min.18 voorsprong op de nr. 2, klein krachtsverschilletje :P

[ Voor 12% gewijzigd door UltraR-pc op 20-09-2007 21:01 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Heuj, mn 2e podiumplaats :) 3e geworden in een lange zware bergrit! Gaat de goede kant op met mn team :D

• Melniek
Net 1ste, 7de en 17de geworden, met 8 seconden verschil op de meet, gemaakt in de afdaling. De 7de plek betekent ook nog eens de eerste plek in de jongerenuitslag.

Weet iemand trouwens het nut van het aanstellen van een knecht? In beide bergritten waar ik een knecht heb aangesteld, wordt hij er al in de beginfase afgereden, terwijl hij toch mee zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Melniek schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:17:
Weet iemand trouwens het nut van het aanstellen van een knecht? In beide bergritten waar ik een knecht heb aangesteld, wordt hij er al in de beginfase afgereden, terwijl hij toch mee zou moeten komen.
Dat probleem heb ik dus ook, de knecht stond op "attend" in de 1e sector en de andere 2 rijders op "kalm" en de knecht wordt er dan afgereden en de andere 2 zitten mee in de ontsnapping :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89863

Heb me gisterochtend ook maar aangemeld (Wappie in divisie 4J1) en in m'n eerste race direct 3e in het ploegenklassement (5e, 12e en 13e plek individueel).

Waar de user interface me behoorlijk tegen valt (speel ook Hattrick) moet ik zeggen dat het spel daarnaast wel goed doordacht aanvoelt. Eens kijken of ik hier net zo veel tijd aan ga besteden als aan de voetbal-tegenhanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Idiote race vandaag daar in Drenthe (toevallig ook het plaatje dat in de TS is gebruikt :P )

Hoge ratings voor Heuvels, Vlak en Kasseien nodig neem ik aan, en ik denk dat sprint ook niet nutteloos is aangezien het laatste stuk, na de heuvels, in de laatste sectie vlak is. Een allround renner is welkom hier, laat ik er daar nu net precies 1 van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Voor de komende dagen zie ik niet zoveel kansen meer voor mijn team, veel vlak en heuvelig landschap. Mijn team is bestaat voornamelijk uit goede klimmers en mijn voor mijn beloften ben ik bang dat ze niet mee kunnen in de finale. Zijn er trouwens mogelijkheden om de betere beloften te krijgen, of is dat allemaal willekeurig?
Wat ik ook jammer vind is dat de statistieken van je renners niet echt samenhangen en je daardoor rare renners krijgt, sprinters die niet mee kunnen op het vlakke, klimmers die een heuvel niet op komen bijvoorbeeld. Het krijgen/ trainen van specialisten is hierdoor moeilijk, omdat er behoorlijk bijgeschaafd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik schop persoonlijk al m'n jonge renners die ik binnen krijg waar ik niet echt over te spreken ben er gelijk weer uit. Kost wat, maar ik ga alleen voor de echte talenten (al vind ik het wel behoorlijk lastig in te schatten hoe goed een jonge renner nu is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Melniek schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:20:
Voor de komende dagen zie ik niet zoveel kansen meer voor mijn team, veel vlak en heuvelig landschap. Mijn team is bestaat voornamelijk uit goede klimmers en mijn voor mijn beloften ben ik bang dat ze niet mee kunnen in de finale. Zijn er trouwens mogelijkheden om de betere beloften te krijgen, of is dat allemaal willekeurig?
Wat ik ook jammer vind is dat de statistieken van je renners niet echt samenhangen en je daardoor rare renners krijgt, sprinters die niet mee kunnen op het vlakke, klimmers die een heuvel niet op komen bijvoorbeeld. Het krijgen/ trainen van specialisten is hierdoor moeilijk, omdat er behoorlijk bijgeschaafd moet worden.
Helemaal mee eens, vreemde combi's inderdaad. Overigens lijkt het erop dat alle GoT-ers in een divisie komen want ook mijn team GigaEagles zit in 4j1.
Gisteren mijn eerste race en vond het niet slecht om een 4e plek te pakken op de dag van aanmelding (en dus zonder voorbereiding/training etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Net totaal onverwacht 1ste en 3de geworden in de ronde van Drenthe (in de GoT league ;)). Ik had mij helemaal niets van de koers voorgesteld, aangezien ik er de mannen niet voor had in mijn ogen. Kennelijk waren ze toch zo slecht nog niet, ook eerste in het jongerenklassement. Dat geeft hoop voor de komende koersen, waarin dezelfde mannen uitgespeeld gaan worden.

Is er iemand die al een heel seizoen heeft gespeeld? In de komende 8 koersen zijn er maar twee met een mogelijke massaspurt, ligt in het begin van het seizoen ook zo de nadruk op heuvel/berglandschap?

Anoniem: 77348

Ik ben wel niet meer zo actief op tweakersnet maar speel dit spel ook al een tijdje.Zit in divisie 3 H nu , HelmondCyclingTeam, je weet wel die figuur die nooit wil promoveren en alleen maar klimmers heeft. ;)

• LoneRanger
  • Niet online
Pfff, even een uurtje zitten lezen in de "help" en er worden mij wat dingen duidelijk.
Ik lees eigenlijk nooit handleidingen [behalve de FAQ's op got natuurlijk >:) ] pas wanneer ik tegen problemen aanloop ga ik het opzoeken.
Het probleem was/is dat ik mijn renners niet meer boven de 70% gezondheid kreeg.
Leek mij logisch het rust niveau op 50 te zetten omdat ik ze veel liet koersen.
Ik kwam er net achter dat dat alleen maar betekend dat ze dan pas gaan rusten als hun gezondheid onder de 50 komt.
Verder is een goede masseur ook wel handig.

w.b.t strategie gewoon even 8.2 in de help raadplegen, er ging een wereld voor me open. :)

• UltraR-pc
Anoniem: 77348 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:45:
Ik ben wel niet meer zo actief op tweakersnet maar speel dit spel ook al een tijdje.Zit in divisie 3 H nu , HelmondCyclingTeam, je weet wel die figuur die nooit wil promoveren en alleen maar klimmers heeft. ;)
Donders, "al een tijdje"... Vanaf seizoen 1!!
En inderdaad een team met alleen maar klimmers, maar wel hele goede. Vervang er eens een paar voor wat andere soorten renners, misschien promoveer je dan ook nog een keer :P
Ik zit nu te kijken hoe ik het beste je klassementen van de afgelopen 10 seizoenen in de TS kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177333

Ik ben ook net begonnen (weekje), ik zit in 4i3, Team Rosa

laatste race 3e geworden met mijn veelbelovende u23 renner, leuk leuk leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Hmm even gespeeld maar wat me tegen staat is hoe alles is verdeeld. Is het zoveel moeite om alles eens duidelijk in te delen?

Maargoed ik ga liever verder met www.peloton-game.net, ook net begonnen en is kwa management toch net iets leuker. Het mag alleen wel iets drukker worden. Hoe meer competitie hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:07:
Hmm even gespeeld maar wat me tegen staat is hoe alles is verdeeld. Is het zoveel moeite om alles eens duidelijk in te delen?

Maargoed ik ga liever verder met www.peloton-game.net, ook net begonnen en is kwa management toch net iets leuker. Het mag alleen wel iets drukker worden. Hoe meer competitie hoe beter.
Ben ik wel met je eens, soms ben ik aan het zoeken naar een bepaalde optie [intenational scout b.v.] en duurt het weer een poosje voordat ik hem gevonden heb.
Neemt niet weg dat ik het opzich een leuk spel vind, elke dag een wedstrijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Na zaterdag 1e en gisteren 3e te zijn geworden sta ik nu zo stevig op de 1e plaats in m'n divisie dat ik heb besloten m'n 19 jarige talenten 100% te laten trainen. Dus pas rust op 50% gezondheid.
Alleen m'n oudere renners doen nog mee aan de komende ritten om definitief m'n promotie veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Woohoo, vandaag eindelijk het podium gepakt. Tijdens deze tijdrit kon mijn ploeg eindelijk eens toeslaan, met als resultaat een 2e, 6e en 17e plaats. Waarbij mijn coureur die 6e werd ook de 1e plaats voor het -23 klassement pakte...

Dat levert eindelijk eens flink punten en geld op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:47:
Woohoo, vandaag eindelijk het podium gepakt. Tijdens deze tijdrit kon mijn ploeg eindelijk eens toeslaan, met als resultaat een 2e, 6e en 17e plaats. Waarbij mijn coureur die 6e werd ook de 1e plaats voor het -23 klassement pakte...

Dat levert eindelijk eens flink punten en geld op!
En je komt in de buurt van plaats 5. ;)
Wel verwarrend af en toe met Ventieltje en Ventieldopje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Vandaag ook weer eens een goede prestatie neergezet als team, na de teleurstellende rit van maandag. Helaas niet gewonnen, maar mag niet klagen met de 2de, 6de en 7de plekken. Sta nu ruim bovenaan in het ploegenklassement, met twee keer zoveel punten.
Moet je om te promoveren een heel seizoen draaien, of gaat het puur om het lopende seizoen? En krijg je als je in een hogere divisie speeltook betere talenten, of is hiervan geen sprake.
Ik ben nu aan het investeren in mijn jonkies, maar als je later betere talenten krijgt is dat natuurlijk een beetje zonde, om elke keer op hen te gokken.
Het trainen vind ik trouwens bestwel lastig, vooral omdat je maar een trainer aan kan stellen en een allround team trainen hierdoor vrijwel onmogelijk is. Je wordt eigenlijk gedwongen je te specialiseren.

Qua gebruikersvriendelijkheid had het inderdaad wat overzichtelijker gemogen. Niet alle stats kris kras door elkaar heen en bij transfers staan ze nog weer anders dan in het overzicht. Ook het elke keer moeten selecteren van je divisie bij het bekijken van de standen vind ik storend, het zou makkelijker zijn als je eigen divisie standaard zou zijn.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

GoT-nick: ScrooLoose
CFF-team: Bikers_United
Divisie: 4j3

* ScrooLoose is ook van de partij :w

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

LoneRanger schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:02:
[...]
En je komt in de buurt van plaats 5. ;)
Wel verwarrend af en toe met Ventieltje en Ventieldopje. :P
Idd wat verwarrend, dan maar even 2x kijken...

Vandaag niet zo'n denderende race gereden, maar goed genoeg om m'n 4e plaats voorlopig in handen te houden...
Nu even strak plannen in de voorbereiding op de Vuelta, om daar maar eens flink toe te gaan slaan. Heb 2 rijders die sterk zijn op het vlakke, de tijdrit en ook prima mee de bergen over kunnen (al ben ik nog wel op zoek naar een echt goede berggeit). Dan staat alleen die kasseistrook nog in de weg...(hoe komen die in de Vuelta terecht?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Ik denk dat dat gedaan is in het kader van een allround renner hebben. Ook de "bergetappes" zijn eigenlijk verkapte heuveltjes met beklimmingen die de 2de categorie niet overstijgen, waardoor het verschil denk ik vooral in de vlakke ritten gemaakt zullen worden.

Ben helaas wel de leiding in het individuele klassement verloren aan een belofte, hoewel mijn renner betere uitslagen heeft gekregen, heeft deze meer punten ontvangen doordat hij dubbele punten ontving voor het gewone en onder 23 klassement. Ik hoop in de vuelta de leiding weer terug te pakken, door flink te scoren in het algemeen klassement.

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Mn eerste wedstrijd gewonnen op het wk parcours van lissabon. eerste koers van mn talentje. kan slechter natuurlijk.ik snap nog steeds niet alles van het spel denk ik maar t begint langzaam te komen haha.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Lekker is dit. De een of andere gemene turk heeft de site gehacked...
Beter heeft dat geen gevolgen voor de wedstrijd van vanavond, buiten dat we hem niet kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

UltraR-pc schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:03:
Lekker is dit. De een of andere gemene turk heeft de site gehacked...
Beter heeft dat geen gevolgen voor de wedstrijd van vanavond, buiten dat we hem niet kunnen volgen.
Tsk, wat een sneue baasz zeg...
Als hij zichzelf dan toch zo'n toffe hacker, laat ie het dan eens op een echte grote site proberen...

Idd spijtig voor het volgen van deze etappe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik heb gelijk ff m'n virusscanner laten lopen en die vind zo al 3 trojaanse paarden, blijf dus maar ff weg van de CFF site. Het forum doet het nog wel en de mensen daar die al ingelogd zijn geven aan dat de races gewoon lopen en dat dus alleen de inlogpagina is gehacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Overbodig mss maar hier ook idd melding van 3 trojans.
Goed nieuws iig dat alles het verder doet.

Je kunt trouwens gewoon op de site komen.
http://64.233.183.104/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

[ Voor 44% gewijzigd door LoneRanger op 02-10-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ik heb op het forum een oplossing gevonden om toch op de site te komen:

in the spanish forum besties has found who we can enter to the game.
Put in google "cycling for fun" and later open in "cached" we are in the game thanks to this way

edit: directe link om op CFF te komen

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 02-10-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:51:
Ik heb op het forum een oplossing gevonden om toch op de site te komen:

in the spanish forum besties has found who we can enter to the game.
Put in google "cycling for fun" and later open in "cached" we are in the game thanks to this way

edit: directe link om op CFF te komen
Die link lijkt verdacht veel op mijn link. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

LoneRanger schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:09:
[...]
Die link lijkt verdacht veel op mijn link. :P
Hmmm, heb ik daar ff dom overheen gekeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
De bondscoach verkiezingen zijn begonnen, zoals jullie vast allemaal in je ingame mail hebben gezien.

Dit topic is erg interessant om je keuze te bepalen.
Ik vind het zelf wel leuk als er in het nationale forum leuke posts worden gemaakt door de bondscoaches over hoe het met de nationale teams gaat. Voor het U-23 team gebeurde dit al en de huidige bondscoach "Sportone" heeft zich weer kandidaat gesteld, die heeft dan ook mijn stem gekregen.
Van de bondscoach voor het grote oranje hoorde je echter weinig op het officiële forum, de posts van speler "GinneR" in bovengenoemd forum spreekt mij wat dat betreft erg aan en daarom heeft hij mijn stem gekregen voor het nationale team.

Kandidaat stellen kan btw alleen als je in divisie 3 of hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Whoohoo, ik heb de 1e plek algemeen overgenomen tijdens de 3e rit van de Vuelta. Nu een kleine minuut voorsprong op de nr 2. Helaas vrees ik erg hard voor mijn leidende positie in de komende etappe, aangezien kasseien nou net het zwakke punt zijn van deze rijder...
Maar ach, we zullen zien wat het gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Laatste rit in de Vuelta vanavond, succes Luuk. :)
Stom, ik dacht dat gister een heuvel rit was en tevens de laatste rit v/d Vuelta.
Gelukkig heeft m'n kopman nog 89 fitness nadat ik hem gister dus de verkeerde tacktiek had meegegeven omdat hij niet echt de stats had voor cobbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Nice, 1e en 2e in het algemeen klassement van de Vuelta. M'n 1e plaats in de divisie nog verder versterkt, heb nu ruim 13.000 punten en bijna 4000 punten meer dan de nr. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

UltraR-pc schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:00:
Nice, 1e en 2e in het algemeen klassement van de Vuelta. M'n 1e plaats in de divisie nog verder versterkt, heb nu ruim 13.000 punten en bijna 4000 punten meer dan de nr. 2.
Hehe, die nummer 2 ben ik. Of ben jij niet RaboNL? Je doet het inderdaad goed man.

Ik ben verdorie al 3 keer vergeten een ploeg op te stellen :( Wanneer is het seizoen te einde? Ik wil promoveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Nee, dat ben ik. Denk niet dat iedereen doorhad dat er een algemeen klassement van de Vuelta was, aangezien er maar vier renners de ronde "uitreden", waaronder dus drie van mij :P.
Er zijn nog drie wedstrijddagen dit seizoen en dan begint het nieuwe seizoen de 15de met de proloog.
De eerste vijf promoveren, maar heb er niet zoveel vertrouwen in. Het liefst zou ik nog een seizoen in de 4de divisie rondfietsen om mijn renners nog wat te trainen. Denk niet dat ik nu veel kans maak op goede uitslagen, als je hoort wat er nu al rondfietst in de 3de divisie.
Ik wacht het wel af en anders wordt het een jaartje ervaring opdoen en veel trainen. Gelukkig heb ik wat cash achter de hand om op in te teren, mocht het helemaal niets worden komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Heb ff een verslag"je" geschreven over de Vuelta en gepost op het officiele forum. Hierbij hier ook ff, vind hem wel leuk :P

Samenvatting van de Vuelta, welke een groot succes werd voor mijn ploeg:

Rit 1: Favoriet Sietse Groeneveld van RaboRuben, die reeds 5 ritten op zijn naam heeft geschreven in de 2e helft van dit seizoen, maakt zijn status waar door, zij het nipt, de eerste bergetappe van de vuelta te winnen. Adolfo Amaya weet opvallend goed in zijn spoor te blijven. Secondant Neil Omole van RaboRuben haalt een verdienstelijke 3e plaats.

Top 5 van rit 1:
1 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben 5h:44m:8s 28.77 km/h
2 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 0 minutos 3sg
3 Neil Omole 26 RaboRuben a 0 minutos 32sg
4 Gaizka Martin 24 Kuikens a 1 minutos 48sg
5 Joris Groenink 24 Corum a 1 minutos 49sg

Rit 2: De tijdrit is absoluut niet de specialiteit van gouden trui-drager Groeneveld, het zal vandaag een kwestie worden van de schade beperken. Aangezien de nr. 2 in het klassement, Amaya, ook niet bekent staat als een tijdrijder pur sang zou Neil Omole vandaag weleens een gooi naar de gouden trui van zijn ploeggenoot kunnen doen.
Dit gebeurt dus inderdaad, Omole rijdt naar een enigzins teleurstellende 5e plaats, maar pakt meer dan genoeg tijd op Amaya en Groeneveld om zich in de gouden trui te mogen hijsen. De verschillen in het klassement maken na deze eerste 2 ritten al duidelijk dat de strijd de komende dagen tussen deze 3 renners zal gaan.

Top 5 + klassementsrenners rit 2:
1 Alfredo Medina 30 trescoj 1h:13m:18s 38.47 km/h
2 Damiano Chiapucci 28 BayernLecrin a 0 minutos 28sg
3 Denis Palmer 24 Kuikens a 0 minutos 44sg
4 Tjeerd Gullit 24 Kuikens a 0 minutos 45sg
5 Neil Omole 26 RaboRuben a 0 minutos 45sg
14 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 2 minutos 0sg
23 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben a 2 minutos 21sg

Top 3 klassement na rit 2:
1 Neil Omole 26 RaboRuben
2 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 0 minutos 46sg
3 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben a 1 minutos 4sg

Rit 3: De verwachting voor deze bijna volledig vlakke etappe was dat er voor de 3 klassementsrenners weinig eer te behalen zou zijn. Nummers 1 en 2 Omole en Amaya finishsten zoals verwacht in het peloton, maar tot ieders verrassing was Groeneveld er in geslaagd met een ontsnapping mee te springen en pakte hij door deze slimme actie ruim een minuut op zijn 2 concurrenten en daarmee de gouden trui.

Top 5 + klassementsrenners rit 3:
1 Alex Altuna 22 TEAMSANGALHOS 5h:46m:21s 32.91 km/h
2 Gilberto Baresi 31 trescoj a 0 minutos 23sg
3 Walter Hamelink 20 Kuikens a 0 minutos 23sg
4 Iurgi Larrañaga 32 trescoj a 0 minutos 46sg
5 Simon Legarreta 25 Heavy_Pedal a 1 minutos 32sg
9 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben a 2 minutos 9sg
16 Neil Omole 26 RaboRuben a 3 minutos 19sg
25 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 3 minutos 19sg

Top 3 klassement na rit 3:
1 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben
2 Neil Omole 26 RaboRuben a 0 minutos 6sg
3 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 0 minutos 52sg

Rit 4: Vandaag was dé rit waarin het nog fout zou kunnen gaan voor RaboRuben. Zowel Groeneveld als Omole zijn bijna stuurloos op kasseien.
De Rabo-renners wisten de schade echter prima beperkt te houden en gunden Amaya slechts 43 seconden voorsprong op de finish, waarmee zij hun 1e en 2e plaats in het klassement met succes verdedigden.

Top 5 + klassementsrenners rit 4:
1 Erich Reitziger 32 trescoj 4h:59m:3s 30.70 km/h
2 Denis Palmer 24 Kuikens a 0 minutos 43sg
3 Simon Legarreta 25 Heavy_Pedal a 0 minutos 47sg
4 Erwin Verdonk 20 Corum a 1 minutos 21sg
5 Daniel Bredun 19 KCT a 1 minutos 21sg
11 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 1 minutos 45sg
20 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben a 2 minutos 28sg
22 Neil Omole 26 RaboRuben a 2 minutos 28sg

Top 3 klassement na rit 4:
1 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben
2 Neil Omole 26 RaboRuben a 0 minutos 6sg
3 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 0 minutos 9sg

Rit 5: De laatste rit van deze vuelta begint met minieme verschillen in de top 3 van het algemeen klassement. Sietse Groeneveld begint als absolute favoriet voor de dagzege en eindzege. De strijd om de 2e plaats zou echter nog wel eens zeer spannend kunnen worden. Omole en Amaya hoeven in principe niets voor elkaar onder te doen.
Uiteindelijk rijdt Groeneveld redelijk gemakkelijk naar zijn 2e dagzege en daarmee de eindoverwinning in de vuelta. Omole valt op de beklimming van vandaag aan en Amaya heeft geen antwoord, de rest van de rit is hij in de achtervolging, maar zonder resultaat. Omole laat Amaye achter zich en verzekert RaboRuben daarmee van de eerste 2 plaatsen in het eindklassement.

Top 5 + klassementsrenners rit 5:
1 Sietse Groeneveld 25 RaboRuben 7h:44m:32s 25.31 km/h
2 Romeo Milesi 24 Kuikens a 0 minutos 27sg
3 Alex Altuna 22 TEAMSANGALHOS a 1 minutos 1sg
4 Neil Omole 26 RaboRuben a 1 minutos 1sg
5 Levente Csákány 23 trescoj a 1 minutos 1sg
7 Adolfo Amaya 22 Heavy_Pedal a 1 minutos 40sg

Eindklassement Vuelta:
1 Sietse Groeneveld RaboRuben a hours 0 minutes 0 seconds
2 Neil Omole RaboRuben a hours 1 minutes 7 seconds
3 Adolfo Amaya Heavy_Pedal a hours 1 minutes 50 seconds
4 Alex Altuna TEAMSANGALHOS a hours 4 minutes 42 seconds
5 Christian Grønkjær Kuikens a hours 7 minutes 29 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

LoneRanger schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:00:
Laatste rit in de Vuelta vanavond, succes Luuk. :)
Stom, ik dacht dat gister een heuvel rit was en tevens de laatste rit v/d Vuelta.
Gelukkig heeft m'n kopman nog 89 fitness nadat ik hem gister dus de verkeerde tacktiek had meegegeven omdat hij niet echt de stats had voor cobbles.
Nou de Vuelta leverde uiteindelijk inderdaad een keurig eindwinnaar op uit het team van Ventieldopje 8) Helaas werd de 2e rijder slechts 10e van de in totaal 15 deelnemers voor het klassement, een toch wat teleurstellende prestatie.

Inmiddels ben ik dus ook wel zeker van promotie naar de 3e klasse met een huidige 3e positie en een straat aan punten voorsprong... Helaas gisteren niet gereden, het was er een beetje bij ingeschoten, was wel weer een mooie kans geweest voor een eindaanval voor de verschillende individuele klassementen. Deze zijn nu niet meer binnen te slepen zoals het er nu naar uitziet...

(hoe kan je trouwens zien of/welke ritten meetellen voor de wereldcup?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:29:
[...]

(hoe kan je trouwens zien of/welke ritten meetellen voor de wereldcup?)
Alle ritten op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Thnx!
Ben ik alleen helaas afgelopen vrijdag m'n regenboogtrui verloren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Laatste rit vandaag, weer een ereplaats behaald. Dit seizoen was er vooral een van ereplaatsten, soort Boogerd effect, 2 eerste, 8 tweede en 4 derde plaatsen behaald, plus het algemeen klassement van de Vuelta.
Het ploegenklassement gewonnen met twee keer zoveel punten als de nummer 2 en ook het individueel en jongerenklassement gewonnen.
Ben benieuwd wat het volgende seizoen zal brengen, denk een stuk minder dan dit jaar.
Ook GigaEagles en Januszjes van hier zijn gepromoveerd uit mijn divisie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ook ik ben 1e geworden in m'n divisie. 8x 1e, 8x 2e en 6x 3e geworden.
Hierbij even de felicitaties naar mede GoT-member Scatman wiens kuikentjes het erg goed hebben gedaan de laatste 2 (?) weken waarin hij echt grossierde in 2e en 3e plekken, helaas voor hem was er telkens wel iemand sneller (waaronder ondergetekende :P ) waardoor telkens de 1e plek net voor z'n neus werd weggekaapt. Maar wel heel knap 2e in het klassement geworden terwijl ik me nog kan herinneren dat je aan het vechten was voor de 5e plaats.
Komend seizoen zien we elkaar weer in divisie 3d. :)

Ik zal de TS updaten zodra de nieuwe divisie-indelingen officieel op de site staan.
Melniek schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:15:
Laatste rit vandaag, weer een ereplaats behaald. Dit seizoen was er vooral een van ereplaatsten, soort Boogerd effect, 2 eerste, 8 tweede en 4 derde plaatsen behaald, plus het algemeen klassement van de Vuelta.
Het ploegenklassement gewonnen met twee keer zoveel punten als de nummer 2 en ook het individueel en jongerenklassement gewonnen.
Ben benieuwd wat het volgende seizoen zal brengen, denk een stuk minder dan dit jaar.
Ook GigaEagles en Januszjes van hier zijn gepromoveerd uit mijn divisie trouwens.
Dat heb jullie netjes gedaan, volledige top 3 in GoT handen. :)
Als ik jullie teams bekijk zie ik echter wel dat het, nofi, niet bepaald sterk is. Ik weet niet hoe het met jullie financiële situaties is gesteld, maar zeker bij jou, Melniek, moet dat wel goed zitten. Dan zou ik je aanraden om echt ff een paar bronzen of misschien zelfs zilveren renners aan te schaffen, liefst voor een categorie die je zelf niet traint. Bijv. als jij klimmen traint met je team, dan zou ik een paar bronzen sprinters of heuvelaars aanschaffen die voor jou de benodigde punten kunnen halen in de 3e divisie om niet te degraderen. Je kunt daardoor je huidige talenten blijven trainen zonder dat ze constant voor punten moeten vechten in de races omdat je anders degradeerd.

In ieder geval veel succes allemaal volgend seizoen. En feli aan alle gepromoveerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
UltraR-pc schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:49:
Ook ik ben 1e geworden in m'n divisie. 8x 1e, 8x 2e en 6x 3e geworden.
Hierbij even de felicitaties naar mede GoT-member Scatman wiens kuikentjes het erg goed hebben gedaan de laatste 2 (?) weken waarin hij echt grossierde in 2e en 3e plekken, helaas voor hem was er telkens wel iemand sneller (waaronder ondergetekende :P ) waardoor telkens de 1e plek net voor z'n neus werd weggekaapt. Maar wel heel knap 2e in het klassement geworden terwijl ik me nog kan herinneren dat je aan het vechten was voor de 5e plaats.
Komend seizoen zien we elkaar weer in divisie 3d. :)
idd heb laatste weken vaak 2e-3e plaatsen behaald, maja beter als niets denk ik dan maar...
laatste dag nog de 2e plaats in totaal klassement gepakt, dus ben wel tevreden.
ook gefeliciteerd met je overwinning, en dat allemaal door die Sietse Groeneweld (? ben niet zeker vd naam) anders was het veel spannender :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
GroeneVeld :) , ja dat was idd m'n belangrijkste renner met een totaal puntenaantal van 3660.
Maar er waren nog wel een aantal renners in m'n team die erg belangrijk zijn geweest:
Neil Omole: 2090 punten
Carl Borre: 1425 punten
en Lucas Zilverberg met 1205 punten.

Met name van Zilverberg vind ik dat wel leuk omdat hij de enige renner in m'n huidige ploeg is die er al vanaf de allereerste dag bij zit, had ik veel geluk mee dat ik zo'n heel behoorlijke renner kreeg toegewezen in m'n startteam.

Ik ga trouwens supporter worden. Ik vind het een erg leuk spel en die luizige 5 euro voor een half jaar lidmaatschap zullen me ook de kop niet kosten.
Nadeel is wel dat je er een paypal account voor nodig hebt, en die had ik dus nog niet (gelukkig wel gratis). En de activatie daarvan duurt zo'n 5 dagen. Dus ik moet nog ff geduld hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door UltraR-pc op 10-10-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk met die renners die goede stats hebben en maar 1 euro kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
LoneRanger schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:01:
Hoe zit dat eigenlijk met die renners die goede stats hebben en maar 1 euro kosten?
Dat is slechts de vraagprijs hè.
Daar zullen hoogstwaarschijnlijk heel veel mensen op gaan bieden. Gisteren zag ik nog een goed voorbeeld. Renner met een vraagprijs van 1 euro, ik bied 4 ton op hem, en ik zie vandaag dat hij voor 1.3 miljoen is verkocht (waarde beetje slecht ingeschat door mij :P).
Mensen die een vraagprijs van 1 euro neerzetten bij een hele goede renner laten gewoon de markt z'n werk doen en willen er zeker van zijn dat hij wordt verkocht. Maar als je zeker wilt zijn van een goed bod bij het verkopen van 1 van je hele goede renners kan je natuurlijk beter zelf zijn waarde ongeveer inschatten en die waarde als vraagprijs instellen, maar dan zullen er wel een stuk minder, of helemaal geen als de prijs té hoog is, mensen een poging wagen met een bod.
Een goede manier om de waardes van renners te leren kennen is elke dag van een paar renners uit de transferlijst die jou wel goed lijken de namen op te schrijven en als hun deadline is afgelopen in het overzicht van recente transfers kijken voor hoeveel ze zijn verkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraR-pc op 10-10-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
De promoties zijn doorgevoerd, wel jammer dat je nog niet kunt zien bij wie je allemaal in de divisie zit, kan pas nadat er een race is gereden denk ik.

Ik zie wel gelijk al dat het rijden in de 3e divisie een heel andere benadering gaat vragen dan in de 4e divisie.
In de 4e divisie deden vaak niet meer dan 45 renners mee waardoor het heel makkelijk was om in de punten te rijden, in m'n nieuwe divisie, 3d, hebben zich nu al 55 renners ingeschreven voor de eerstvolgende rit, die van maandag dus.

Ik denk dat het van belang is dat je alleen renners mee laat rijden die echt héél goed zijn en waarvan je echt verwacht dat ze kans maken op de top 30 die rit. Is dit niet het geval: gewoon trainen, trainen en nog eens trainen.
Het lijkt me dus dat trainen de hoofdzaak is dit jaar net na de promotie en je echt heel zorgvuldig je ritten en renners moet uitzoeken om punten te scoren zodat je boven de laatste 15 in het klassement blijft en je je in de 3e divisie handhaaft.

Ook opvallend dat ik opeens ruim een miljoen euro meer heb, blijkbaar een promotie-bonus ofzo. Wel irritant, had ik dat geweten dan had ik nog ff gewacht met een aantal boden op renners en nu meer geboden. Maar goed, al doende leert men.

[ Voor 10% gewijzigd door UltraR-pc op 10-10-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Jep, promotie doorgevoerd. Ik ben doorgeschoven naar 3C, meteen maar even ingeschreven en materiaal aangeschaft (dan gaat het ook meteen weer rap met je 1 mln promotiebonus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Oh, nee ik houd me echt nog verre van materiaal. Dat is zo verschrikkelijk duur, ik denk niet dat dat het waard is. Dat geld investeer ik liever in bronzen/zilveren renners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kun je die Renners ook scouten of moet je die kopen? [brons, zilver, goud]

Overigens heb ik die excel sheets maar eens gedownload en bekeken.
Heel interessant en gelijk ook bedroevend dat ik een renner heb die op een bepaald vlak "decent" is.
Ik heb gelijk maar even een kolom met gemiddelden aangemaakt om te kijken wat kwa stats [gemiddeld] mijn ploeg's slechtste kwaliteit is. >:)
Niet dat het veel zoden aan de dijk zet aangezien je je op diverse [25] vlakken moet specialiseren maar het wijst wel een beetje in de richting. [wbt trainen en nieuw[e] [te promoveren] specialisten]]
Daarnaast hou ik wel van statestieken. ;)

Overigens gefeli aan iedereen die gepromoveerd is. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
LoneRanger schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:30:
Kun je die Renners ook scouten of moet je die kopen? [brons, zilver, goud]
Nee, een renner die je scout of promoveert kan bij elke stat max. 60 hebben. En voor een bronzen "medaille" moet je toch al gauw rekening houden met een benodigde stat van 80. Daar moet een renner dus eerst een flinke lading training voor achter de rug hebben.
Overigens heb ik die excel sheets maar eens gedownload en bekeken.
Heel interessant en gelijk ook bedroevend dat ik een renner heb die op een bepaald vlak "decent" is.
Ik heb gelijk maar even een kolom met gemiddelden aangemaakt om te kijken wat kwa stats [gemiddeld] mijn ploeg's slechtste kwaliteit is. >:)
Niet dat het veel zoden aan de dijk zet aangezien je je op diverse [25] vlakken moet specialiseren maar het wijst wel een beetje in de richting. [wbt trainen en nieuw[e] [te promoveren] specialisten]]
Het beste is om een aantal talenten + 1 of 2 oudere, betere renners te hebben die sterk zijn op 1 vlak (hills, sprint, climbing, time-trial of cobblestone), die train je dan op 100%.
Daarnaast moet je wat oudere, betere (ofwel gearriveerde) renners hebben die sterk zijn op de andere vlakken en die kan je dan of een voor hun belangrijke stat verder laten trainen op 50% (aangezien je trainers-specialisatie natuurlijk op je jonge talenten is gericht) (of, als jou 100% trainings stat ook nuttig voor hen is die stat met de rest mee laten trainen).
Die laatste renners zijn voornamelijk de renners waar je je geld in stopt, aangezien je die niet veel beter op hun eigen terrein met je eigen training kunt maken (dat gaat tenslotte maar op 50%), stop je geld in renners die door anderen wel op dat terrein stevig zijn getraind.
Die specialisatie is echt belangrijk. Het is echt nutteloos om talenten voor allemaal verschillende terreinen in je team te hebben, aangezien je maar voor 1 terrein op 100% kunt trainen.

Als je begrijpt wat ik bedoel :P (beetje lastig uitleggen, maar volgens mij valt het wel te begrijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik ben sinds gisteren Supporter. En ik ben er wel over te spreken. :)
Erg handig is dat je de trainings-vooruitgang van je team heel makkelijk in de gaten kunt houden. Verder krijg je lijstjes met hoeveel spelers op welke onderdelen trainen op dit moment en andere lijstjes met cijfers over alle deelnemers aan het spel.
Handig én leuk is de optie om aan vriendschappelijke races mee te doen. Dat kost niks en heeft ook geen gevolgen voor health, vorm, ervaring ed. Het is gewoon voor de lol, maar ik vind het vooral erg handig om verschillende tactieken ermee uit te proberen. Reclame maken voor renners die je te koop hebt staan met de ticker bovenin beeld is natuurlijk ook nooit weg.
En je kan natuurlijk je eigen shirt en logo ontwerpen en op je team-pagina plaatsen.
Mijn shirt (met dank aan HlpDsK):
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6954/raborubentenuekleinoz6.jpg 8)

Morgenavond de eerste race van het nieuwe seizoen, en mijn eerste race in divisie 3d.
Ik heb nog geen renners ingeschreven omdat ik nog ff afwacht of 1 van m'n boden op renners succes heeft. Waarschijnlijk zal ik maar met 2 renners rijden, omdat ik m'n jonge renners voornamelijk ga laten trainen.

[ Voor 20% gewijzigd door UltraR-pc op 14-10-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
UltraR-pc schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:15:
Ik ben sinds gisteren Supporter. En ik ben er wel over te spreken. :)
Zo gauw ik de boel een beetje door heb ga ik dat ook doen.
Voorlopig draait het voor geen meter, vandaag mijn beste prestatie dit seizoen met een 52ste plaats.
Volgens mij zit ik best in een zware poule [4B1] met veel degradanten uit groep 3 ofzo.
Morgen maar eens kijken of ik een specialist aan kan trekken anders haal ik financieel het eind van het seizoen niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Mijn kennismaking met de 3e divisie is ook nogal hardhandig. Het niveauverschil met de 4e divisie is een stuk groter dan ik had verwacht.
Mijn klimmer Groeneveld, die vorig seizoen elke bergrit op z'n gemak naar z'n hand zette, werd in de 1e bergrit van dit seizoen met hangen en wurgen 28e terwijl ik hem 2 knechten had meegegeven. In de proloog kwam ik er zelfs helemaal niet aan te pas met m'n beste renner die pas op de 52e plaats was terug te vinden.
Ik heb nu een 28e en 27e plaats gehaald en daarmee 35 punten. Ik denk dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken, vandaag is een rit waar ik iig in U23 wel een rolletje zou moeten kunnen spelen met 1 van m'n renners, maar ik denk dat ik wel alle zeilen bij zal moeten zetten om aan het eind van het seizoen in de top 60 te eindigen zodat ik me in de 3e divisie handhaaf.

M'n hoofddoel is iig om m'n sprinttalenten stevig te trainen. Dus rust-level op 50 gezet, en ze rijden alleen races om hun vorm boven de 85 te houden zodat ze op 100% blijven trainen.
Ik heb ondertussen al 3 erg leuke sprinttalenten gepulled die ik allemaal op sprint train en die ik voor veel geld hoop te kunnen verkopen in de volgende seizoenen.

Ik zal trouwens vandaag of morgen de TS ff updaten. Had het een beetje druk de afgelopen dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 18-10-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Zo, TS is weer up to date met alle correcte divisies voor de GoT-spelers + resultaten van vorig seizoen.

Helaas hebben 2 of 3 spelers ons verlaten, maar dat houd je natuurlijk niet tegen. Veel succes allemaal in ieder geval dit seizoen.
Ik doe het, weer, erg slecht tot nu toe in de rit van vandaag. Alle drie m'n renners zitten al in de 3e groep of slechter na 2 secties. Ik weet niet wat het is, maar het loopt gewoon voor geen meter dit seizoen. Moet echt eens goed naar m'n tactieken gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
UltraR-pc schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:19:
Zo, TS is weer up to date met alle correcte divisies voor de GoT-spelers + resultaten van vorig seizoen.
Echt niet. :( :P
Helaas hebben 2 of 3 spelers ons verlaten, maar dat houd je natuurlijk niet tegen.
Als je spelers [ik :P ] niet vermeld wil dat niet zeggen dat ze niet meer spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
LoneRanger schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Echt niet. :( :P

[...]

Als je spelers [ik :P ] niet vermeld wil dat niet zeggen dat ze niet meer spelen. ;)
Mijn excuses. Ik dacht alleen de teams verwijderd te hebben uit de TS die ook uit CFF waren verwijderd. Maar ik zat nogal te klooien met de update, dus daar ben jij dan het slachtoffer van geworden. Ik heb je er weer bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Hmmm, de server van zowel de site als het forum zijn al uren down...

Ik hoop dat dit iets tijdelijks is, want de afgelopen dagen had ik al het gevoel dat er iets niet helemaal lekker ging binnen de "eigenaar" van het spel en de modjes op het forum. Eigenaar zat allerlei nieuwe regels te verzinnen voor op het forum, modjes waren het daar niet mee eens waarna de regels weer werden teruggedraaid.
En de Nederlandse mod Emoticons zei al dat die spaanse eigenaar (degene die het spel heeft gestart en alles mbt de servers ed. regelde) er allemaal niet meer zo'n zin in had....
Als dit definitief is ga ik wel héél erg balen. Ik ben echt helemaal verslaafd aan dit spel, net lid geworden, dan zou ik dus ook voor niks die 5 euro hebben betaald ;( ;) ). Met name het feit dat ook het forum eruit ligt is erg irritant, geen enkele manier om na te gaan wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239739

RaboRuben, heb je al meer informatie over deze zaak?..Is Miguel er nu helemaal mee gestopt?.
Dat zou echt zonde zijn! Zon mooi spel en eerlijk gezegd ben ik er ook een beetje verslaafd aan. :+ :D

Hopen dat dit probleem snel wordt opgelost, hou me ff op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik weet er helaas evenveel van als jij.
Ik had wel nog een belgisch forum gevonden met een CFF topic: http://fkserv.ugent.be/vg...2&t=2417&p=323110#p323110

Daar maar ff gevraagd of iemand er meer van wist, 1 reactie van iemand die niet dacht dat dit definitief zou zijn, maar er verder ook geen info. over had.
Duimen maar dat de site, zo snel mogelijk (zonde als we de Amstel Gold Race missen :) ), weer up is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Yay, hij doet het weer.
Waren "gewoon" grote problemen bij de update vannacht. AGR wordt nu morgen, tegelijk met de internationale koers, gereden ipv vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Een "klein" bumpje voor dit spel wat ik nog steeds fantastisch vind. :)

Het nieuwe seizoen is nu net een weekje bezig, dus voor nieuwe spelers is dit nog een goed moment om erin te stappen.
Ik heb ondertussen de TS ge-update en helaas zijn er van de deelnemers op GoT nog maar 4 teams over.

Luuk_Luchtloper met zijn team Ventieldopje.
Scatman met zijn Kuikentjes.
Witpen met HelmondCyclingTeam.
En ikzelf met RaboRuben.

Echt vreemd als je het mij vraagt want ik heb echt veel plezier met dit spelletje. Zoals in de TS staat, ff een paar daagjes wennen aan het spelsysteem en dan is het echt geweldig.

Dus kom op en probeer het uit zou ik zeggen! Het Nederlands/Belgische gedeelte op het officiële forum is ook enorm actief en daar kan je altijd terecht voor hulp (je kan het ook hier vragen natuurlijk, ik sta ter uwer beschikking. ;) maar het officiële forum is voor mij ook een belangrijke reden om dit spel te spelen, hartstikke gezellig daar 8) )

[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 23-12-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey allemaal,

Ik speel nu zelf ook 2 seizoenen lang mee met CFF. Ik denk net zoiets als RaboRuben of zelfs nog iets korter. Ik ben in 2 seizoenen twee keer gepromoveerd en rijd nu in divisie 2a rond.

Het is een fantastisch spel moet ik zeggen. De werking met Global Valuators, de race engines..alles is zo perfect en realistisch. Ik ben er ook helemaal verslaafd aan geraakt sinds m'n eerste speelmoment al. Ik heb nog geen groot team opgebouwd, want daarvoor moet je wel 4 seizoenen meedraaien. Maar enkele successen heb ik al wel behaald: 2x in 2 seizoenen promotie, verschillende renners in Nationale Team gekregen (waaronder ook m'n zelf opgeleide rennertjes) en aardig wat ritwinsten gepakt in 3e en 4e divisie.

Kortom ik zal iedereen aanraden om het spel eens uit te proberen. Ik weet haast zeker dat iedereen het spel geweldig vind.

Tip: Maak 5 euro over via paypal en wordt supporter! Dit heeft een groot voordeel aangezien je erg veel extra'tjes hebt die non-supporters niet hebben.

In ieder geval, veel plezier met spelen iedereen ;)

Groeten Soeranischh,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Morgen gaat seizoen 14 van start.
Afgelopen week is de grootste patch tot nu toe doorgevoerd. De patchnotes heb ik in de TS gezet.

Zoals Soeranisch hierboven al vermeld. Nieuwe CFF spelers zijn altijd van harte welkom!
Wat ik zelf ook erg leuk vind zijn de nationale ritten op zondag. Hieraan doen de beste renners, voor de betreffende ritten, per land mee.
Nederland doet het de afgelopen 3 seizoen meer dan uitstekend met drie keer een prachtige 2e plaats in het jongeren (onder de 23) landenklassement achter het grote Spanje.
Spanje is tot nu toe altijd de sterkste gebleken, dat komt doordat zij de meeste spelers hebben en dus ook de grootste hoeveelheid renners om uit te selecteren.
Dus hoe meer Nederlandse (en voor de Belgen, natuurlijk Belgische :) ) deelnemers aan dit super spel, hoe groter de kans dat er gigantische talenten uit de lage landen worden gepulld, en hoe moeilijker we het Spanje kunnen maken.
Nederland heeft op het moment al een paar van de allergrootste talenten uit het spel rondlopen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat "wereldkampioen onder de 23" Daan Sandberg een Nederlander is, en uit het feit dat van de 8 nationale U-23 ritten, Nederland er 3 op z'n naam schreef.

Afgelopen seizoen was voor mijn RaboRuben team het seizoen van de 2e plaatsen. In totaal 7x 2e geworden, maar gelukkig ook nog één keer 1e met kasseienbeuker Bruno Mouthaan.
Nadat mijn klim-kopman Blas Aranda een mooie 4e plaats in het eindklassement van de Vuelta wist binnen te slepen eindigde ik in het seizoens-ploegenklassement op de 10e plaats. 3 plekken hoger dan afgelopen seizoen.

Voor komend seizoen ga ik overstappen op een andere training. In plaats van sprint ga ik nu verder met vlak. Dit betekend dat mijn toprenner Bruno Mouthaan in de verkoop gaat omdat hij weinig meer aan die training heeft. Dat, plus de verkoop van hopelijk wat grote talenten die ik in het nieuwe seizoen kan pullen, moet genoeg geld opleveren om voor seizoen 15 een echte topploeg bij elkaar te kunnen kopen en een gooi naar promotie naar de 2e divisie te kunnen doen.

Anyway, dit spelletje garandeert dus idd hartstikke veel lol, en ik hoop dat ik dit seizoen het lijstje GoT-spelers weer wat mag uitbreiden. *O*

[ Voor 48% gewijzigd door UltraR-pc op 17-02-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Ik ben sinds gister begonnen om te zien of het bevalt. Uiteraard de TS en help gelezen, maar de bomen van het bos onderscheiden is nog een hele klus ;).

De komende tijd maar wat dingetjes uitproberen en kijken wat het effect daarvan is. De complexiteit zorgt er denk ik wel voor dat het niet snel gaat vervelen. De tijd zal leren, voorlopig trap ik stug door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:42
Is die site echt ongelooflijk traag? (5 minuten laden per pagina) of doe ik iets fout? Ik een account aanmaken, op OK drukken, 5 minuten later krijg ik een bericht dat er geen spatie in mag zitten 8)7

Het concept spreekt me wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Vanochtend was het beter, ik denk dat het te maken heeft met dat er net (2100) een race gereden is. Er zullen wel veel mensen zijn die de resultaten willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
TheHolyCow schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:45:
Ik ben sinds gister begonnen om te zien of het bevalt. Uiteraard de TS en help gelezen, maar de bomen van het bos onderscheiden is nog een hele klus ;).

De komende tijd maar wat dingetjes uitproberen en kijken wat het effect daarvan is. De complexiteit zorgt er denk ik wel voor dat het niet snel gaat vervelen. De tijd zal leren, voorlopig trap ik stug door.
Als je hulp nodig hebt kan je mij wel een berichtje sturen (RaboRuben).
Ook is het officïele forum erg nuttig, staan ook enkele bijzonder informatieve topics voor beginners.
Iets wat vaak fout wordt gedaan in de 1e dagen is het aanschaffen van materiaal, daar moet je je echt verre van houden als je niet minimaal in de 2e divisie rijdt. Anders kan je je geld veel beter in goede renners stoppen.

Zelf vind ik het trainen van grote talenten het leukst om te doen (staat een uitgebreid stuk over in de Nederlandse help). Op het forum worden door de bondscoaches van verschillende landen (waaronder Nederland en België) analyses gepost met de beste renners per onderdeel (sprint, kasseien, ed.) en de grootste talenten. Ik vind het bijzonder leuk m'n eigen renners daarin terug te zien en hun progressie in de gaten te houden.
Vorig seizoen werd m'n eerste renner voor een nationale rit opgeroepen. Michael Cantaluppi, voor Zwitserland, dat wel. Die had ik gekocht. Maar wat betreft m'n talenten focus ik me sterk op Nederlanders. Ik hoop het nog mee te maken dat we Spanje van de 1e plaats stoten in het U-23 landenklassement. We hebben dit jaar de beste 22 jarige generatie ooit met Nederland. 13 renners in het U-23 dreamteam (zichtbaar voor supporters), waar dat er vorig seizoen nog 5 waren.
hugoy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:19:
Is die site echt ongelooflijk traag? (5 minuten laden per pagina) of doe ik iets fout? Ik een account aanmaken, op OK drukken, 5 minuten later krijg ik een bericht dat er geen spatie in mag zitten 8)7

Het concept spreekt me wel aan :)
Gisteravond was hij idd een stuk trager dan gewoonlijk. Waarschijnlijk was het nogal druk.
Sinds de laatste patch is er een nieuwe lay-out van de site, dat zou er ook nog wat mee te maken kunnen hebben. Maar op dit moment doet hij het gewoon weer prima.

Anyway, leuk om wat nieuwe spelers te zien. :)
Als je wilt, post dan je teamnaam ff, dan plaats ik je in de TS.

[ Voor 32% gewijzigd door UltraR-pc op 19-02-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
UltraR-pc schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:44:
[...]
Als je hulp nodig hebt kan je mij wel een berichtje sturen (RaboRuben).
Ook is het officïele forum erg nuttig, staan ook enkele bijzonder informatieve topics voor beginners.
Iets wat vaak fout wordt gedaan in de 1e dagen is het aanschaffen van materiaal, daar moet je je echt verre van houden als je niet minimaal in de 2e divisie rijdt. Anders kan je je geld veel beter in goede renners stoppen.
Ik heb eerst de help eens doorgelezen, dus de fout van materiaal kopen heb ik niet gemaakt. Ik heb eerst eens gekeken wat de meest sterke kant van mijn team was, die was er helaas niet :+. Ik heb toen maar gekozen om te gaan specialiseren in kasseien. Nu trainen ze daar allemaal op, op twee na die heel erg weinig punten daarvoor hadden. Die twee trainen nu voor heuvels.

Ik probeer nu elke dag twee wisselende renners aan de wedstrijd te laten deelnemen om geld binnen te harken en vorm op orde te houden. Daarnaast promoveer ik een U23 renner uit eigen land en wordt er een talent gescout.

Over een paar dagen heb ik dan een vol team, dan kan ik eens gaan kijken welke ik wil houden en of er mensen beter ontslagen kunnen worden. Dat is best lastig dus daar zou ik best wat hulp bij kunnen gebruiken :).

En mijn team rijdt op gras: de Groene_Rijders }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Zoals in de TS ook staat is het over het algemeen aan te raden om een groot aantal verse pulls in je team op te nemen. Gewoon je huidige renners die echt níet goed zijn ontslaan. Zoals je al zegt, je team had helemaal geen sterk punt. :) Het draait in het begin echt om talenten pullen en daar je trainingsschema op aanpassen. Dus idd zoals je ook al zegt: talenten voor 1 discipline pullen, het heeft geen zin sprint, klim, kassei talenten allemaal door elkaar in je team te hebben omdat je ze niet allemaal op 100% kunt trainen dan.
Bij het pullen ook streng zijn, over het algemeen zijn alleen 19-jarigen en een enkele 20-jarige het waard om te houden, en daar ook alleen de besten van, de rest ook gewoon ontslaan. Dat kost wat geld, maar als je je echt grote talenten goed traint verdien je dat zo terug met U23 prestaties of verkoop.
Ik had aan het eind van mijn 1e seizoen nog maar 1 renner over die er vanaf de allereerste dag bij zat. De rest ontslagen of te koop gezet voor 1 euro en vervangen voor goede aankopen en19-jarige zelfgepullde talenten (je kan in het talententopic op het forum vragen of je pull een groot talent is of niet, dat is in het begin nogal lastig inschatten, ff wennen.)

Wat ook handig kan zijn is idd hier of op het CFF forum gewoon je volledige team copy/pasten en dan kan ik je wel van advies voorzien welke renners niets voorstellen e.d.
Een hoop renners die in de 4e divisie goed zijn voor punten breken absoluut geen potten in de 3e divisie, promoveren in je 1e seizoen is over het algemeen goed te doen als je een beetje slim handelt op de transfermarkt, dus daar moet je ook rekening mee houden bij aankopen en ontslagen.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraR-pc op 20-02-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
M'n team heeft de 15 renners bereikt, tijd dus om te gaan besluiten welke de laan uitgestuurd kunnen worden. Hopelijk kunnen jullie me daar bij helpen :). Hieronder een screenie van de stats van mijn team (klikbaar).
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~manna027/Aster/team230208s.jpg

Het zijn of de renners die ik in het begin kreeg, of gepromoveerde U23 renners. De laaste is m'n enige aankoop geweest (Damiao Gaspar). Hij haalt momenteel veel centjes binnen.

Ik ben aan het specialiseren op kasseien, twee renners waren daar zo slecht in dat ik ze op heuvels aan het trainen ben (Valentijn Stolwijk en Reinier VanStaalen). Bij hun ook de vraag, door trainen of uitstromen?

Verder ben ik momenteel bezig de stats van m'n renners elke dag bij te houden zodat ik de training kan volgen en talent kan 'ontdekken'.

Dan had ik ook nog een vraag over wat de beste tactiek is om te volgen: trainen of trainen en wedstrijd rijden. Momenteel probeer ik in elke wedstrijd mee te doen met de best beschikbare rijders. Misschien dat het verstandiger is om een paar betere rijders aan te schaffen om wedstrijden te winnen (zoals Damiao Gaspar) en de U23 renners volluit te trainen en alleen af en toe een wedstrijdje om vorm op peil te houden?

[ Voor 0% gewijzigd door TheHolyCow op 23-02-2008 16:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
ff punt voor punt :)

-Allereerst is het beste systeem om te gebruiken:
Een aantal renners die je op 100% traint (dus op de specialiteit waar je je trainer op hebt ingesteld.) Dit kunnen zowel U23 als oudere renners zijn, als ze maar baat hebben bij jouw 100% trainer.
Het heeft bijv. geen zin om een klimmer op sprint te gaan trainen. Maar een kasseienrenner op sprint kan wel heel nuttig zijn (zie de topics over de opbouw van de GV (global value)).
Dit 100% trainen doe je door ze níet te laten rijden, behalve om hun vorm boven de 85 te houden (als je zo hard traint, ook je auto. rust moment op 50 gezondheid zetten, dan trainen ze gewoon door zonder heel de tijd nutteloos te rusten.)
Deze renners zijn dan dus niet meer geschikt om punten te pakken dat seizoen maar worden wel heel snel heel veel beter. Ik heb zelf een aantal talenten nu al een paar seizoenen in m'n ploeg en die hebben in totaal aan misschien 5 of 6 races meegedaan, puur om de vorm boven de 85 te houden (anders gaan ze minder snel trainen.)
Naast deze trainingsrenners is het het beste om een paar oudere renners te kopen die al door anderen in het verleden vol zijn getraind, en die jij nu kunt gaan gebruiken om races te rijden.
Zoals die Gaspar dus. Die is idd een goede renner voor de 4e divisie, maar in de 3e zal hij niet veel kunnen betekenen (dan moet je echt renners hebben met medailles (icoontjes, sprint, kassei, e.d.)).
Deze jongen is ook al 33, dus hij wordt steeds minder goed (iets van 0,1% per dag geloof ik, gaat zo vanaf de 31e verjaardag van een renner.)
Deze puntenpakkers hoeven dus niet goed getraind te worden, je kan ze mee laten doen met jouw 100% training als dat een nuttige skill voor ze is. Of anders op 50% laten trainen op een andere skill. Het belangrijkste voor hen is gewoon dat je ze laat rijden (met zo hoog mogelijke vorm en gezondheid) in élke race waar ze kans hebben op punten. Precies het tegenovergestelde van je trainingsrenners dus.

Heel verhaal, maar nu je renners.
Ik zie dat je lekker gaat in je divisie tot nu toe en 1e staat. Promotie volgend seizoen zit er wel in. Dan houd ik daar rekening mee bij m'n advies over je renners. Het zal waarschijnlijk nogal hard gaan klinken. Maar de wereld der topsport is ook hard. :) Een hoop van je renners zijn zeker goed genoeg om veel punten te pakken in de 4e divisie, en dat kan ook een hoop geld opleveren. Met dat geld kan je dan aan het eind van het seizoen een paar 3e divisie waardige puntenpakkers kopen. Dus je kan ervoor kiezen om nu eerst voor veel prijzengeld te gaan en pas aan het eind van het seizoen je 4e divisie team om te bouwen naar een 3e divisie team.
Wat echter wel aan te raden is, is om nu, nu het nog vroeg in het seizoen is, een paar écht goede talentjes (voor kasseien dus in jouw geval) in je team te hebben en al vol te gaan trainen. Dat kan veel punten/geld in de toekomst opleveren.

Prikulis: Ontslaan.
Als hij 19 was geweest was hij niet onaardig, maar nu mist hij een heel jaar training en dan is hij gewoon niet goed genoeg.

VanGelder: twijfelgevalletje.
Hij is zeker niet ronduit slecht. Maar ook geen echt heel leuk talent. Om punten te pakken is hij niet heel goed aangezien hij pas 19 is, dan kan je beter voor een wat verdere getrainde 22-jarige gaan. En om te trainen is het eigenlijk zonde om hem een plek in te laten nemen die je ook met een echt toptalentje kan vullen. Toch maar ontslaan zou ik zeggen.

Mutsaars: Ontslaan
Die zou het houden waard zijn geweest als hij 19 was, maar hij is 20, dus zelfde verhaal als bij Prikulis. 20-jarigen zijn alleen bij hoge uitzondering het houden waard.

Bezemer: Ontslaan
Zelfde verhaal, maar nog iets duidelijker aangezien hij nóg een jaar ouder is.

Driekoningen: Leuke renner om punten mee te pakken in de 4e divisie in kassei/heuvel koersen. Maar na promotie niks meer waard.

Rubenis: Ontslaan
Ook al is hij 19. Zijn hoofdstat ,kassei, is met 51 gewoon echt te laag. Dat gaat veel te veel training vergen.

Witsche: Ontslaan
Leuke stats, jammer dat hij 21 is. Een 19-jarige renner met die stats zou een aardig talentje zijn, om je een beetje een idee te geven.

Je oudere kassei-renners: Zelfde verhaal weer eigenlijk. Je kan punten met ze gaan pakken. Maar als je geluk hebt met pullen kan je een 19-jarige binnenhalen met vergelijkbare stats. En zo'n pull is dan dus in potentie oneindig veel beter.

Stolwijk en VanStaalen: D'r uit bonjouren.
Vervangen voor échte puntenpakkers op heuvel, klim, sprint en/of tijdrit parkours. Kost wat geld, maar dan heb je, als je het slim aanpakt, ook wat.

Gaspar: Houden.
Zoals gezegd, goede aankoop voor de 4e divisie, je hebt er ook een mooie lage prijs voor betaald. Goede aankoop.
Maar nog maar geschikt voor enkel dit seizoen. Na je promotie moet je echt met betere renners aankomen. Er ligt een gapend niveau-gat tussen de 4e en 3e divisie.

Nou, dat klinkt dus inderdaad hard. >:)
Wat ik je zou aanraden is om je team de komende dagen/weken volledig te verfrissen. Dat hoeft nog niet eens zo heel veel geld te kosten.
Gewoon elke dag je scout erop uit sturen + een renner pullen (voor kasseien, maar je kunt nog besluiten voor een andere specialiteit te gaan.), dus 2 per dag. En alleen de 19- (met héél veel geluk 20-) jarige toptalentjes houden. Je kan me natuurlijk altijd vragen of het er eentje is of niet als je twijfelt. :)
Verder, om promotie veilig te stellen, nog 1 of 2 goedkope oudere renners halen zoals Gaspar. En verder geld proberen te sparen voor 3e divisie puntenpakkers, maar dat heeft nog geen haast aangezien het seizoen nog jong is.

Als voorbeeld:
Ik heb op het moment een kassei/heuvel talentje te koop staan.

Rienk Scheffer Age : 19 Wage : 809
Resistance : 60 Sprint : 38 Climbing : 1
Plain : 51 Cobblestone : 63 Technique : 47
Downhill : 8 Hills : 53 Aggressiveness : 8
Time Trial : 10 Teamwork : 70 Experience : 0
Price : 1 Days left : 1

Een pull als deze is heel aardig. Dit zijn de talentjes die je in je team wilt hebben. Ze mogen uiteraard beter zijn, dat is ook zeker mogelijk met gelukkige pulls. Maar ze moeten liever niet, veel, slechter zijn. Dit is tot nu toe de enige pull die ik het waard vond om te koop te zetten dit seizoen, al 8 pulls ontslagen. Zoals gezegd, hard zijn, alleen genoegen nemen met de top.
Je kunt proberen een bod te doen, vraagprijs is tenslotte maar 1 euro, maar daar zal hij niet voor weggaan denk ik, heeft al 5 boden.
Dus pullen is de boodschap. En daar zul je ruimte voor moeten maken. Maar als je besluit stevig te gaan pullen (laat je niet door de kosten afschrikken, met een paar succesvolle pulls verdien je dat dik terug) moet je wel snel wat renners ontslaan, want hoe later in het seizoen, hoe minder training je renners zullen ontvangen.

Om je wat op weg te helpen bij de aankoop van puntenpakkers:

Een in de 4e divisie onverslaanbare renner die ik in de 4e divisie, met het oog op de 3e divisie, kocht voor 760.000 euro:
(stats toendertijd)

Sietse Groeneveld Age : 26 Wage : 1748
Resistance : 62 Sprint : 25 Climbing : 90
Plain : 64 Cobblestone : 34 Technique : 44
Downhill : 76 Hills : 78 Aggressiveness : 24
Time Trial : 37 Teamwork : 9 Experience : 36

Dat is een top 15 klimmer en top 10 klim/heuvelaar in de 3e divisie, en dus onverslaanbaar in de 4e.

En een top 3 klimmer, top 7 klim-tijdrijder in de 3e divisie, gekocht voor 310.000:

Blas Aranda Age : 30 Wage : 1453
Resistance : 80 Sprint : 20 Climbing : 89
Plain : 28 Cobblestone : 29 Technique : 46
Downhill : 86 Hills : 31 Aggressiveness : 13
Time Trial : 80 Teamwork : 67 Experience : 18

En tenslotte een jongere kasseienrijder die ik voor zowel punten als 100% training in de 3e divisie aantrok voor 1 miljoen:

Bruno Mouthaan Age : 24 Wage : 1550
Resistance : 55 Sprint : 24 Climbing : 38
Plain : 90 Cobblestone : 90 Technique : 72
Downhill : 21 Hills : 23 Aggressiveness : 10
Time Trial : 34 Teamwork : 82 Experience : 14

Ik train 100% sprint, en dat is nuttig voor kasseienrenners, dus pastte hij daar prima in (aangezien vlak en kassei al op 90 staan en dus nog maar heel langzaam stijgen (met 100% training 0,05 punt per dag). Sprint daarentegen steeg met mijn 100% training tot 40 met 0,4 per dag en tot 60 met 0,3 per dag. Hij staat nu op 61 sprint en heeft vier 2e en één 1e plaats gehaald.

Tenslotte, de trainingsvooruitgang bijhouden is idd leuk. Maar als je supporter wordt doet CFF dat voor je (krijg je een trainingsvooruitgang optie erbij o.a.).
Ik ben het zelf na m'n 1e seizoen geworden, 5 euro voor een half jaar. En op dit moment is er zelfs een actie: 2 maanden gratis, dus 5 euro voor 8 maanden.
Kost dus geen drol en levert echt leuke en nuttige voordelen op. Handiger dan alles handmatig bij zitten houden.

M''n grootste post op GoT ooit denk ik :P .
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en mocht er nog iets onduidelijk zijn, vraag maar raak. :)

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 23-02-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Heel erg bedank voor de tips :Y).
Ondertussen staat er een half peleton op straat en ben ik bezig nieuwe talentjes aan te trekken via promotie, scouten en opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
TheHolyCow schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:22:
Heel erg bedank voor de tips :Y).
Ondertussen staat er een half peleton op straat en ben ik bezig nieuwe talentjes aan te trekken via promotie, scouten en opkopen.
Wel je scout naar Nederland sturen he? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
UltraR-pc schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:25:
Er ligt een gapend niveau-gat tussen de 4e en 3e divisie.
Dat is echt een groot minpunt aan dit spel wat verder geweldig is.
Het heeft mij iig genekt want ik dacht wat leuke renners te hebben [succes in het eerste seizoen] maar na ingedeeld te zijn in een poule met degradanten uit divisie3 was mijn grootste succes een top 80 plaats, dat werkt zo demotiverend.

Wieweet begin ik nog een keer, het begint wel te kriebelen met het nieuwe wielerseizoen voor de boeg. ;)
Oh en echt top wbt de tijd die je er [hier] insteekt. d:)b

Pagina: 1 2 Laatste