Schijf beschadigd, hoe nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 09:13
Hallo,

Mijn problemen van Hele korte freezes bleken voort te komen uit een HDD die niet helemaal goed meer werkt, althans, ik kan de bestanden nog wel zien, maar als ik een map open loopt het helemaal vast. Als ik de HDD loskoppel heb ik van dit alles geen last meer, maar ik vroeg me af of deze schijf met een format te redden valt of dat ik hem moet RMA'en, en met welke programma's ik de gegevens nog redden kan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De OM FAQ / Beleid al ingekeken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rhodium
  • Laatst online: 19-02 22:40
Probeer het eens met een linux boot cdtje... linux hangt minder snel dan met windows. Hiermee kan je als je gelukt hebt nog meestal wat bestanden redden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overigens gaat een format niet helpen. Een schijf die het systeem laat freezen is gewoon goed gaar. Je kunt wel formatteren, maar vaak zal hij dan urenlang doen over een paar sectoren waarbij je een 'trying to recover allocation unit' error krijgt (dat is als je het in oldskool dos doet, windows geeft gewoon een standaard error aan).

• --Christiaan--
  • Laatst online: 21-02 09:13
Rddr schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:57:
Probeer het eens met een linux boot cdtje... linux hangt minder snel dan met windows. Hiermee kan je als je gelukt hebt nog meestal wat bestanden redden.
Dat dacht ik ook, dus ik naar aanleiding van jouw post een Linux CD gedownload, geboot, maar hij kreeg de schijf niet geopend. Bedacht me toen pas dat hij op NTFS draait en Linux dat niet slikt :'). Ik ga nu eens die programma's proberen in de FAQ.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:33:
[...]

Dat dacht ik ook, dus ik naar aanleiding van jouw post een Linux CD gedownload, geboot, maar hij kreeg de schijf niet geopend. Bedacht me toen pas dat hij op NTFS draait en Linux dat niet slikt :'). Ik ga nu eens die programma's proberen in de FAQ.
Dan zou ik een versie downloaden uit 2007 i.p.v. eentje uit 1996 8)7
Zoals te vinden op http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
Pagina: 1