Heb je wel eens in duitsland gereden?
Wat ik echt gevaarlijk vind is duitse bmw's en audi S6 bakken met 200 km/h over de snelweg sjezen, terwijl dit ook gewoon toegestaan is, als jij dan met 140 een vrachtwagen in gaat halen en er komt een rits auto's aan die 200 / 250 rijden krijg je dus nauwelijks de kans om in te halen, of je moet al accelereren van 140 naar 200 in 2 seconden
Dat vind ik gevaarlijk, dat iemand een bord niet weet wat betrekking heeft tot voorrang zal waarschijnlijk niet op een snelweg gebeuren maar in de bebouwde kom, 50 km/h of 30 km/h
In het ergste geval rijd je in de zijkant van een andere auto en daar zullen niet zo snel ernstige ongelukken bij worden veroorzaakt (Hangt natuurlijk af van elk type auto!)
Devil schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:15:
Als verkeersvlieger doe je per jaar 2x een examen, waarbij je je brefet kunt verliezen, in de simulator en nog een derde praktijkexamen. Verder heb je 2x per jaar een verplichte trainingssessie in de sim.
Vier keer per jaar in de simulator dus en per jaar 3x een moment waarop je brefet afgepakt kan worden.
Als automobilist haal je 1 keer je examen en kun je vervolgens de rest van je leven zorgeloos autorijden.
Of je nou in de tussentijd 30 jaar niet in een auto zit maakt niet uit, volgens de wetgever (zoals koos dat altijd zo mooi zegt) ben je nog steeds bevoegd.
En toch hebben mensen vliegangst, maar een auto is niet eng.
Dat is nou precies wat ik ook wil, elke 3 jaar of elke 5 jaar verplicht je rijkunsten laten controleren.
Als je echt belabberd rijd moet je rijbewijs worden ontnomen of moet je in ieder geval de theorie opnieuw behalen.
En ook het volgende ;
Oudere mensen (65+, en ik irriteer me er niet aan) rijden vaak te zacht, en ze rijden niet door. Met doorrijden bedoel ik de acceleratietijd, ze doen er soms 30 seconden over om van 0km/h tot 50 te accelereren, dat houd verkeer op en ik kan me voorstellen dat zoiets irriteert als je bijvoorbeeld te laat bent.
Ik ging bijvoorbeeld gisteren voor het eerst sinds een week weer de weg op, en voor mij zat een ouder stel in de auto en ze reden 40 op een weg waar je 50 mag, dan begin ik mij te ergeren aan de personen die achter me zitten, ze zitten soms zo te duwen dat ze bijna naast je kunnen zitten.
Ik merk dat ook als ik samen met mijn moeder ergens naartoe moet rijden waar we nog nooit zijn geweest, dan zegt mijn moeder dat ik niet zo hard moet rijden, terwijl ik al extra iets zachter rijd (45 km/h) ik moet dan volgens mijn moeder 30 km/h gaan rijden omdat ze de bordjes niet kan lezen van de straat.
Dan denk ik , OMG! Als je die bordjes niet kunt lezen met 45km/h dan is er toch echt iets mis met je ogen!
En dat brengt mij op het volgende punt!
Elke 2 jaar verplicht een ogentest doen, dat kost toch niks!
Enkel een kopie van bewijs opsturen in een envelop, ben je misschien 2 euro kwijt.
Oja, en fietsers en scooters die van links komen terwijl rechts voorrang heeft, die gewoon doorrijden en misbruik maken van hun positie.
Als je dan ook nog eens rechts af slaat terwijl er een fiets van links aan komt (Stukje verder) en je moet wachten omdat er een andere auto aan komt rijden en de weg niet breed genoeg is omdat er altijd weer van die hersenloze tussen zitten om aan 2 kanten van de weg te parkeren, krijg je ook nog eens een boos gezicht naar je toe gericht