Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkeerskennis van je medeweggebruikers, of het gebrek eraan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Het is toch zo dat je op de autosnelweg minimaal 60 moet kunnen rijden?

Vorige week naar maastricht geweest met de auto, en verbaasd hoeveel mensen geen inzicht hebben in snelweg rijden.

-Links inhalen, remmen en weer 80 rijden
-Bumperkleven, je voorbij gaan en dan remmen
-Je haalt de persoon in, (mercedes), maar je wordt afgestraft! (Dat zit zo, ik rijdt een nissan micra 1.0. Klein autootje, maar 120km/h haalt ze wel. Op het moment dat ik met 120km/h rijdt, en een auto voor mij langzamer gaat rijden, dan haal ik deze in...kennelijk kon deze persoon dat niet hebben, en ging mij inhalen...afremmen...inhalen...afremmen....inhalen..etc

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:05:
Het is toch zo dat je op de autosnelweg minimaal 60 moet kunnen rijden?
Dat is de snelheid die je voertuig moet kunnen (en mogen) halen om idd de snelweg op te mogen, het is geen minimumsnelheid die je moet rijden (die bestaat in NL niet), dat klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 23-09-2007 15:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Goverman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:06:
Andere uitleg van dezelfde regel (m.u.v. de tram die hier even niet is opgenomen)
A: bestuurders van rechts gaan voor TENZIJ
B: haaietanden en/of borden anders aangeven TENZIJ
C: verkeerslichten anders aangeven TENZIJ
D: verkeersregelaars anders aangeven
De vetgedrukte regel is een regel die fietsend groningen altijd vergeet.
Ik moest vroeger (op de middelbare school) altijd op de fiets vanaf de meeuwerderweg langs de diepenring naar de paterswoldse weg.
Bij alle verkeerslichten hebben alle fietsers tegelijk groen licht. Iedereen fietst dan altijd als een kip zonder kop het kruispunt over zonder op de haaientanden te letten.
Ik ben zo aso om de voorrang die ik heb ook echt te nemen.. kreeg je leuke situaties van.

Oh, en in het centrum van groningen vergeten veel fietsers altijd regel A.
Fietsers denken daar vaak dat omdat ze zelf rechtdoor rijden geen voorrang aan fietsers/auto's/bussen die rechts komen hoeven te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 23-09-2007 15:42 ]

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35

bladebla

<Piéééép>

job schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:26:
[...]

De vetgedrukte regel is een regel die fietsend groningen altijd vergeet.
Ik moest vroeger (op de middelbare school) altijd op de fiets vanaf de meeuwerderweg langs de diepenring naar de paterswoldse weg.
Bij alle verkeerslichten hebben alle fietsers tegelijk groen licht. Iedereen fietst dan altijd als een kip zonder kop het kruispunt over zonder op de haaientanden te letten.
Ik ben zo aso om de voorrang die ik heb ook echt te nemen.. kreeg je leuke situaties van.
Haha, herkenbaar o.a. het kruispunt Herebrug. Als in een moderne riddergevecht op je ijzeren ros, maar zonder de lans kom je uit vier richtingen tezamen. :P
Alles staat op groen en dus de lichten kun je wegstrepen en dus terugvallen op de wegmarkering. Ik heb er wel eens een vloeksalvo over mij heengehad... Als het tegenzit heeft de richting met haaientanden ook nog minder afstand nodig om het midden van de kruizing te bereiken en/of is de stroom fietsers groter.

Toch is de ervaring inmiddels dat hierin rechts, in een ongeschreven regel, voorrang heeft wat er ook op de weg staat. En schik ik mij al lang in dit systeem. Ik profiteer er ook wel eens van en wordt mij voorrang gegeven. Bijvoorbeeld als je de brug bij het Damsterdiep/Petrus Campersingel afsuist (haaietanden!) en het stoplicht staat (nog net) op groen.
Hoe gaat dit systeem in andere grote steden op de fiets?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:53:
[...]

Ik rij er elke dag, niet alleen op vakantie. Uitrollen is de normaalste zaak van de wereld op de Autobahn, alhoewel je van de 220 naar de 100 wel even de rem induwt. Bovendien is 100 netjes 120, 120 netjes 140 en 130 netjes 150. Boven de 25 km/h krijg je punten, daaronder ben je met een paar tientjes klaar, en er wordt weinig geflitst op de Autobahn. Behalve in de vakantietijd... en dán is 100 echt 100 en 120 echt 120.

[...]

Nederlanders doen dat helaas overal. Ik heb al een keer een NL-er in een Volvo zowat door de vangrail geduwd omdat ie op een lege driebaans Autobahn links ging sukkelen met 100 terwijl er geen snelheidslimiet was en ik 280 reed op diezelfde baan. Ook gebeurde het me tot nu toe vrijwel elke keer dat ik naar NL rij wel, dat je op de A61 van die sukkels hebt die met gele plaatjes 120 rijden waar je 130 mag, 120 rijden waar je 100 mag (dát is mooi aangepast gedrag :P ) 120 rijden waar je 80 mag wegens baustelle en 120 rijden waar je 60 mag wegens baustelle. Diezelfde eikels kom je tegen op de linkerbaan een paar kilometer voor Mönchengladbach met 120 waar je hard mag en er rechts niets te beleven is. En knipperen en toeteren als je ze met 230 rechts voorbij gaat. Diezelfde klojo's melden op verjaardagen, feestjes en partijen ook hoe link die Autobahn wel niet is en hoe gemeen de Duitse politie is omdat ze uit een rijtje auto's altijd de Hollander d'r uit vissen om te bekeuren. Ja, gek heh, met 120 waar je 60 mag. De bekeuringen moeten geld het land inbrengen, niet alleen circuleren. :+
Hmm dat ben ik dan niet geweest, want op de A61 rijd ik altijd stevig door, 130 of hoger.
Op de A44 rij ik tegen de 150, maar harder kan ik niet :)
Pagina: 1 2 Laatste