Ik bezit een al wat oudere JVC 5.1 cinema set, waarvan een tijdje geleden de receiver/dvd-speler combo is overleden. Ik was al aan het kijken voor een vervangende receiver (gebruik hem enkel i.c.m. mijn computer) maar ik merk op dat er weinig (goedkope) receivers zijn die ook voor de versterking van het subwoofer kanaal kunnen zorgen, aangezien de subwoofer een passieve variant is.
Mijn budget is laag, aangezien het niet top of the line speakers zijn (maar stukken beter dan 'gaming' setjes zoals de Z5500 e.d.). Ik ben dan ook zeker niet van plan om ze in een hoekje te gooien en andere speakers te gebruiken.
De satelliet speakers zijn allen 35Watt, en de subwoofer is 70W. De impedantie is 4 of 6 Ohm voor de satellietjes en 2 of 3 Ohm voor de subwoofer (vergeten wat het precies was
)
De mogelijkheden zijn dus,
Ik hoop eigenlijk dat ik voor/rond/onder de €200.- een oplossing kan krijgen.
Mijn budget is laag, aangezien het niet top of the line speakers zijn (maar stukken beter dan 'gaming' setjes zoals de Z5500 e.d.). Ik ben dan ook zeker niet van plan om ze in een hoekje te gooien en andere speakers te gebruiken.
De satelliet speakers zijn allen 35Watt, en de subwoofer is 70W. De impedantie is 4 of 6 Ohm voor de satellietjes en 2 of 3 Ohm voor de subwoofer (vergeten wat het precies was
De mogelijkheden zijn dus,
- Mono-versterker voor de sub, 5.1 Receiver
- 5.1 Receiver + actief subwoofer kanaal
Ik hoop eigenlijk dat ik voor/rond/onder de €200.- een oplossing kan krijgen.
[ Voor 0% gewijzigd door SirNobax op 15-09-2007 00:11 . Reden: wattages verbeterd ]
Pentaxiaan