webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Anoniem: 232950
Nu 2e vraag: wat voor cases/screenprotectoren gebruiken jullie? En is het echt nodig zon protector?
Ruurd
Hmmz, cookies enabled dan werkt megaupload welTha schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:15:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329453
ff getest, megaupload werkt gewoon bij mij

de howto bestaat uit 3 delen:
1. voorbereiding
2. het flashen
3. nabereiding (settings, tomtom etc)
Ik twijfel nog over engels of nederlands maar ik denk engels.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Wij komen binnenkort ook met een Nederlandse walktrough voor rom updaten voor de P3300. Dat zal er als volgt uit gaan zien: http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=429Jazzper schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:27:
ik wil mijn telefoon 'gebruiken'. En dat is als een alledaags voorwerp. Ik draag mijn p3300 los in de broekzak en heb die protector echt nodig. Die van Brando schijnen goed te zijn. ik heb nog die van t-mobile welke niet optimaal is. Zie ook screenie hierboven bij de scroll plek
de howto bestaat uit 3 delen:
1. voorbereiding
2. het flashen
3. nabereiding (settings, tomtom etc)
Ik twijfel nog over engels of nederlands maar ik denk engels.
Wordt onze 5e walktrough
Dat had ik ideaal gevonden toen ik het nog nooit gedaan had (pardon?
Dan maak ik hem zeker in het engels en link ik naar jullie door. Beter teveel dan te weinig
Mee eens. Overigens raad ik engels niet aan omdat de nederlandse fora dat te riskant vinden en je hebt grote concurrentie met XDA. We kunnen ook de handen in 1 slaan voor een NederlandseJazzper schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:32:
Kom je nu mee
Dat had ik ideaal gevonden toen ik het nog nooit gedaan had (pardon?).
Dan maak ik hem zeker in het engels en link ik naar jullie door. Beter teveel dan te weinig
Mwah, lees anders die ene walktrough hierboven even door. Het is allemaal eigenlijk het zelfdeOesie schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:39:
Is er iets wat ik echt moet weten voordat ik mijn ROM ga flashen?
[ Voor 121% gewijzigd door Oesie op 17-09-2007 23:07 ]
Kreeg ik ook twee keer. Toen heb ik alle uitgepakte bestanden verwijderd, de download nog een keer opnieuw uitgepakt, step 1 gedraaid, step 2 gedraaid en nu draait mijn p3300 op WM6Oesie schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:57:
Hmmz.. ook bij megaupload een error dat image file corrupt is
Blijf nog even proberen, het lukt je vast. En het installeren van de WM6-ROM duurt vele malen korter dan het uitvogelen hoe touchflo werkt
edit: weet iemand hoe ik mijn systemtray kan verwijderen? in de registry staat geen "launch 92"...
[ Voor 9% gewijzigd door Sjnarruf op 17-09-2007 23:13 ]
Heb het nu al voor achtste keer geprobeerdSjnarruf schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:12:
[...]
Kreeg ik ook twee keer. Toen heb ik alle uitgepakte bestanden verwijderd, de download nog een keer opnieuw uitgepakt, step 1 gedraaid, step 2 gedraaid en nu draait mijn p3300 op WM6
Blijf nog even proberen, het lukt je vast. En het installeren van de WM6-ROM duurt vele malen korter dan het uitvogelen hoe touchflo werkt
edit: weet iemand hoe ik mijn systemtray kan verwijderen? in de registry staat geen "launch 92"...

Step 1 finished bij mij ook met een total black screen (backlight on). En kan dan vervolgens niks meer doen behalve de battery eruit halen.
EDIT, stap 2 daarna gedraaid. Toen is SPL gedowngrade en nu lijkt die te lopen.
Flo uitzoeken lijkt idd wat meer werk.
[ Voor 15% gewijzigd door Oesie op 17-09-2007 23:56 ]
Anoniem: 98389
Thnx voor de tipTylen schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:05:
[...]
Je hebt de touch rom geinstalleerd toch?
Houd je windows toets ingedrukt. De telefoon gaat twee keer trillen en dan is touch geactiveerd.
Houd de windows toets ingedrukt en laat los na de eerste keer trillen dan is je muis geactiveerd.
Houd de OK toets ingedrukt en laat los na de eerste keer trillen en alle applicaties worden gesloten.
Houd de OK toets ingedrukt en laat los na de twee tril. Nu word hibernation gestart.
Erg makkelijk en snel.
Anoniem: 183355
Is idd erg handig.Anoniem: 183355 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:26:
Soms als ik veel aan het internetten ben dan geeft mijn telefoon aan dat hij te weinig memory heeft en dan moet ik een aantal programma's afsluiten, echter loopt hij vast en moet ik hem opnieuw resetten. Hibernation zorgt ervoor dat de onnodige taken die niet meer nodig zijn de memory vrijgeven voor andere programma's. Met standby doet hij dit niet automatisch alleen als je de telefoon reset begin je weer met een schone lei. Hoop dat je het hiermee kunt doen.
Heb het eigenlijk nooit gemist en nodig gehad, maar voor de gene die de phone intensief gebruikt lijkt het mij geweldig!!
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Anoniem: 183355
doe het maar is, je zal zien dat het niet is wat je denkt.Jazzper schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:17:
ik snap dat hibernation niet. Waarom zou je dat willen? Je kan de telefoon toch op standbye zetten met die knop rechts of zelfs helemaal uit door lang in te houden.
hij maakt geheugen vrij... ik gebruik het zo goed als dagelijks.
Tha
Het maakt geheugen vrij, waardoor je telefoon simpel weg weer sneller is.
Als je de OK knop eerst 1 keer indrukt en dus 1 keer laat trillen en dan hem twee keer laat trillen. (is in totaal nog geen 4 seconde werk) dan zijn alle apps afgesloten en is er weer lekker veel geheugen vrij.
Ik doe het nu.,
20236KB free (Before)
22332KB free (After)
2096KB Released
Als je vervolgens ook nog ActiveSync afsluit kom ik op 23MB vrij
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
weet niet of het standaard in wm6 zit... denk het niet...jpbosk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:06:
Ik lees nu diverse posts over Hibernation, maar is dat nu iets nieuws in WM6 ofzo? Of zit dat ook al in de originele T-Mobile WM5 ROM?
maar verdomde handig is het wel
Tha
Anoniem: 87350
Inderdaad erg handig, gratis ook nog. Hier te verkrijgen.kiddyl schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:16:
Het is gewoon een programmatje die mee wordt geleverd bij diverse WM6 ROMs die worden gemaakt en vrijgegeven. Erg handig dat ik hem een snelkoppeling heb gegeven.
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
zal ongeveer hetzelfde zijn maar ik vind deze sneller werken.RandomT schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:02:
Ik neem aan dat hibernation in principe hetzelfde is als dat je in geheugen bij actieve programma's "alle stoppen" doet? (alleen dan in minder stappen)
Tha
Anoniem: 145521
Dit is mogelijk.Anoniem: 145521 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:53:
Ik heb problemen met synchroniseren van de agenda. Hij blijft hangen of zet alle afspraken er 4 keer in. Nu heb ik geen zin een harde reset te geven, de rest werkt prima. Iemand een idee hoe ik de agenda op mijn toestel leeg kan maken waardoor ik weer goed kan synchroniseren? Heb van alles geprobeerd maar helaas...........
Ga naar "Start --> Programs --> Active sync. Vervolgens naar menu --> opties.
Hier kun je de desbetreffende computer eruit gooien. Vervolgens gooit hij alles van je telefoon af, wat je met deze computer had gesynchroniseerd. (Waarschijnlijk dus ook je contactpersonen)
Daarna kun je opnieuw gaan synchroniseren met je computer.
Overigens weet ik niet 100% of dit ook kan met WM5, maar met 6 zou het moeten lukken.
Anoniem: 87350
Dit gaat ook bij WM5. Het beste kan je nog even je contacts backuppen met PIM Backup, zo weet je zeker dat je alles weer kunt herstellen.Pittie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:41:
[...]
Dit is mogelijk.
Hier kun je de desbetreffende computer eruit gooien. Vervolgens gooit hij alles van je telefoon af, wat je met deze computer had gesynchroniseerd. (Waarschijnlijk dus ook je contactpersonen)
Overigens weet ik niet 100% of dit ook kan met WM5, maar met 6 zou het moeten lukken.
Nee dat is niet juist. Hij maakt ook nog je geheugen vrij door dingen eruit te gooien welke niet gebruikt worden. (soort van swappen)RandomT schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:02:
Ik neem aan dat hibernation in principe hetzelfde is als dat je in geheugen bij actieve programma's "alle stoppen" doet? (alleen dan in minder stappen)
Anoniem: 211820
Wat is het verschil tussen Oxios Hibernate 1.40 en Oxios CloseApps 1.40? Bij installatie krijg je beide apps?Tylen schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:36:
[...] Nee dat is niet juist. Hij maakt ook nog je geheugen vrij door dingen eruit te gooien welke niet gebruikt worden. (soort van swappen)
Misschien dat iemand die wel is gelukt, of misschien met een ander programma.
"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."
De patch lost alleen de oorzaak op. Je moet toch nog je sdcard formateren. Data corruptie zal dan niet meer voorkomen.Liberate te ex inferis schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:12:
ik heb de patch gedraaid die HTC beschikbaar heeft gesteld voor het dataverlies probleem. Is er iemand die dit ook heeft uitgevoerd? Ik kan na de patch nog steeds niet de bestanden benaderen.
Misschien dat iemand die wel is gelukt, of misschien met een ander programma.
Oftewel, de patch zorgt niet dat je data weer terug komt op je card.
Hierin staat een link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329453Oesie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:12:
Weet iemand hoe ik de 'originele' contactenlijst van TouchFlo kan opstarten. Ik heb namelijk Pocket Informant geinstalleerd ter vervanging van mijn agenda maar dit vervangt ook gelijk mijn contactenlijst. Op zich niet erg want deze is ook goed. Maar in combinatie met TouchFlo zou ik af en toe toch nog is de 'originele' willen opstarten.
En het is deze link
Hier: http://forum.xda-develope...mentid=50393&d=1189644653
[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 19-09-2007 12:38 ]
Ik heb namelijk een defecte MDA Comp. III die ik graag zelf aan de reparateur wil aanbieden om te laten maken onder garantie.
Mijn ervaring is namelijk dat dit stukken sneller gaat dan als ik dit via T-Mobile zou doen.. T-Mobile repareert de toestellen niet zelf neem ik aan ??
Misschien dat iemand die zijn toestel terug heeft uit reparatie dit op de reparatiebon / factuur kan zien.. Alvast bedankt..
Gaston
Ik heb mijne toen ingeleverd bij de Tshop..H4ldrz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:50:
Weet iemand naar welk reparatiebedrijf de MDA toestellen van T-Mobile worden gestuurd (bv. Dynafix / Eurotwice ??).
Ik heb namelijk een defecte MDA Comp. III die ik graag zelf aan de reparateur wil aanbieden om te laten maken onder garantie.
Mijn ervaring is namelijk dat dit stukken sneller gaat dan als ik dit via T-Mobile zou doen.. T-Mobile repareert de toestellen uiteraard niet zelf..
Misschien dat iemand die zijn toestel terug heeft uit reparatie dit op de reparatiebon / factuur kan zien.. Alvast bedankt..![]()
met serieus 1 werkweek had ik hem toen terug.
Volgens mij werkt het zo goed als hetzelfde omdat een koerier 1x per dag toestellen haalt en brengt (reparaties), of iets minder vaak ,maar goed. ik kan je niet helpen aan de naam nu.
Tha
Lijkt me dat je niet buiten T-Mobile om kunt. Je wilt immers dat zij wel de rekening betalen. Dat houdt in dat zij de phone eerst willen zien en/of jouw bijbehorende verhaal willen horen, voor het reparatiebedrijf opdracht te geven voor het herstel.H4ldrz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:50:
Mijn ervaring is namelijk dat dit stukken sneller gaat dan als ik dit via T-Mobile zou doen.. T-Mobile repareert de toestellen niet zelf neem ik aan ??
1 werkweek? Da's wel snel. Die van mij was ook stuk en ik had hem ingeleverd bij Dr. Orange, maar ik kreeg telkens geen reactie. Ik mailen en bellen, geen reactie. Nog een keer bellen en toen lukte het wel. Uiteindelijk heeft het meer dan 3 weken geduurd...Tha schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:05:
[...]
Ik heb mijne toen ingeleverd bij de Tshop..
met serieus 1 werkweek had ik hem toen terug.
Volgens mij werkt het zo goed als hetzelfde omdat een koerier 1x per dag toestellen haalt en brengt (reparaties), of iets minder vaak ,maar goed. ik kan je niet helpen aan de naam nu.
Voor Halders: Het werd overigens gerepareerd bij Dynafix, maar ik denk toch dat ook dat je provider de handigste oplossing is.
Anoniem: 145521
Volgens mij gaat het dan helemaal mis als ik ga synchroniseren. Ik moet dan eerst een lege agenda op de telefoon hebben.
Iemand nog een beter idee om mijn agenda te wissen?
Pittie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:41:
[...]
Dit is mogelijk.
Tha
Ze zijn geautoriseerd reparateur voor de MDA toestellen.
Hoe ze dat verder met T-Mobile afhandelen zou ik niet weten.
Waarschijnlijk koopt T-Mobile de toestellen in bij HTC en kunnen ze de kosten dan ook aan hun doorverhalen... ??
Gaston
Anoniem: 233793
Wie weet of ik nog ergens instellingen moet aanpassen en of bovengenoemde carkit ook werkt in combinatie met TomTom 6
nou lijkt me niet dat tmobile bij htc gaat aankloppen voor de kosten.H4ldrz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:19:
Na wat speurwerk blijkt dat ik het toestel idd bij Dynafix kan langsbrengen
Ze zijn geautoriseerd reparateur voor de MDA toestellen.
Hoe ze dat verder met T-Mobile afhandelen zou ik niet weten.
Waarschijnlijk koopt T-Mobile de toestellen in bij HTC en kunnen ze de kosten dan ook aan hun doorverhalen... ??
anyway ik denk ook gewoon dat het zo geregeld is dat dynafix zich bezig kan houden met repareren.
en niet met losse personen die om de beurt hun toestel komen brengen, of komen klagen dat iets niet werkt.
daarvoor willen ze liever dat je het via Tshops en andere retailers regelt, anders zou er wel ergens duidelijk vermeld staan dat je direct naar dynafix zou kunnen gaan denk je niet?
Tha
Waarom wil je hem laten repareren, of wil je dat niet kwijt?H4ldrz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:19:
Na wat speurwerk blijkt dat ik het toestel idd bij Dynafix kan langsbrengen.
Anoniem: 19082
Maar wat nu het vreemde is: Eigenschappen opslagkaart (1GB) zegt 15mb vrij.(Maw kaart zou er nog op moeten staan).
Maar als je alle mappen en bestanden selecteerd en dan de grootte bekijkt is het in totaal 50Mb, dit zou dan betekenen dat de kaart er niet meer opstaat.
k heb het kaartje er opnieuwe ingestop de machine gereboot maar geen succes.
Is er iemand die dit heeft meegemaakt, of wie dit bekent voorkomt?
Klinkt niet als het probleem waarbij mappen rare tekens in de namen krijgen, maar heb je toevallig al de patch gedraaid uit de TS die dat probleem moet oplossen? Als het goed is heb je die niet meer nodig voor WM6, maar voor WM5 wel.Anoniem: 19082 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:18:
Ik heb nu iets vreemds met mijn P3300. Ikwas onderweg Tom Tom 6 aan lekker handig. Deze heb ik er zelf opgezet nadat ik een hard reset had gedaan. Werkte perfect. Na 2 dagen was ineens dehele kaart van west europa weg. Dus ik via de verkenner kijken en idd die hele map leeg.
Maar wat nu het vreemde is: Eigenschappen opslagkaart (1GB) zegt 15mb vrij.(Maw kaart zou er nog op moeten staan).
Maar als je alle mappen en bestanden selecteerd en dan de grootte bekijkt is het in totaal 50Mb, dit zou dan betekenen dat de kaart er niet meer opstaat.
Verder lijkt me de enige oplossing om het kaartje te formatteren en de kaart van europa er opnieuw op te zetten.
Nu merk ik regelmatig dat mijn outlook niet goed synchroniseert via vodafoon.
het enige wat ik zie aan foutmleding is 0x0072ee2 = kan niet synchroniseren, probeer het later nog eens.
Nu vroeg ik me af of er een patch of een tooltje voor dit probleem is. Zodat ik duidelijk kan zien waarom hij geen verbinding kan maken of de ontvangst van data beter kan maken.
P.s. ik kan wel gewoon internetten en bellen. Dus mijn complete verbinding valt niet weg.
Gebruik je wel de laatste tomtom6? met de update speciaal voor de P3300? 8310 geloof ik, zie www.tomtom.nl voor meer infoAnoniem: 19082 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:18:
Ik heb nu iets vreemds met mijn P3300. Ikwas onderweg Tom Tom 6 aan lekker handig. Deze heb ik er zelf opgezet nadat ik een hard reset had gedaan. Werkte perfect. Na 2 dagen was ineens dehele kaart van west europa weg. Dus ik via de verkenner kijken en idd die hele map leeg.
of klik op deze
http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6738&Lid=5
[ Voor 4% gewijzigd door Tha op 20-09-2007 14:48 ]
Tha
Die update is voornamelijk voor de herkenning van de GPS-ontvanger, en heeft imo niets te maken met het herkennen van de kaart of het fysiek daarvan aanwezig zijn op de micro-SD kaart. Het lijkt me wel goed om die versie te installeren, maar ook oudere versies (TT5 en verschillende builds TT6) werkten bij mij ook prima.Tha schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:46:
[...]
Gebruik je wel de laatste tomtom6? met de update speciaal voor de P3300? 8310 geloof ik, zie www.tomtom.nl voor meer info
of klik op deze
http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6738&Lid=5
Zou je ook een bron bij je wijsheid kunnen vermelden... omdat ik niet beter weet dan dat de P3300 een kaarten probleem had en dat dat sinds deze update verholpen is....gwystyl schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:55:
[...]
Die update is voornamelijk voor de herkenning van de GPS-ontvanger, en heeft imo niets te maken met het herkennen van de kaart of het fysiek daarvan aanwezig zijn op de micro-SD kaart. Het lijkt me wel goed om die versie te installeren, maar ook oudere versies (TT5 en verschillende builds TT6) werkten bij mij ook prima.
Tha
Ik reageerde uit eigen ervaring en van wat ik me herinnerde toen de patch uitkwam, maar ik ben even op zoek gegaan naar bronnen: deze bevestigt een verbetering in GPS-fix (niet zozeer het herkennen van de ontvanger, maar dat kan met elkaar te maken hebben. In deze versie kan je iig kiezen voor een interne ontvanger, terwijl dat eerst niet kon); deze zegt alleen dat de update er is, en dat er geen release notes zijn. Ook op de pagina van de update zelf (uit jouw link) wordt niet gezegd wat er verbeterd is. Het draadje eronder geeft nog verschillende andere verbeteringen, maar nergens wordt iets gezegd over een probleem met kaarten. Ook kan ik me uit eerdere delen van dit topic niet zo'n probleem herinneren; men had alleen last van datacorruptie in het algemeen, niet van het verdwijnen van TT kaarten. Heb jij daar misschien een linkje over?Tha schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:15:
[...]
Zou je ook een bron bij je wijsheid kunnen vermelden... omdat ik niet beter weet dan dat de P3300 een kaarten probleem had en dat dat sinds deze update verholpen is....
Het display werkt niet meer en de volumeknop valt er steeds vanzelf af..grun93 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:29:
[...]
Waarom wil je hem laten repareren, of wil je dat niet kwijt?
Ik heb het toestel vandaag afgegeven bij Dynafix.. ben benieuwd...
Gaston
Anoniem: 233929
Ik heb ondertussen wel al ARTEMIS_USPL.zip gedownload. Maar wat nog meer? Is "Artemis Touch 2.1 WM6 WWE ROM, 6MB Pagepool (Full and Lite)" iets? Of is dat weer de Touch Flo die je bovenop wm6 moet aanbrengen? EN waar staat die WWE voor? En welke wm6 wordt aanbevolen? Op xda.developers weet ik niet precies welke ik waar moet zoeken.
Een Rom is sowieso niet iets dat je bovenop WM6 moet installeren; het bevat het besturingssysteem (WM6) plus een stapel programma's die de Rom-maker voorgeïnstalleerd heeft. Touch houdt in dat de touch functionaliteit één van die dingen is. Ik heb zelf Touch 2.0, en daar zat USPL bij in het download pakketje. Gewoon step1.bat uitvoeren (die flasht uspl), vervolgens step2.bat (die flasht de eigenlijke Rom), en je bent klaar.Anoniem: 233929 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:37:
Terwijl mijn hoop vervliegt dat er ooit nog een HTC-wm6 upgrade komt voor mijn p3300, zit ik druk te zoeken op xda.developers naar een geschikte wm6-rom. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een P3300 (los gekocht) en weet niet welke wm6-rom ik erop moet zetten.
Ik heb ondertussen wel al ARTEMIS_USPL.zip gedownload. Maar wat nog meer? Is "Artemis Touch 2.1 WM6 WWE ROM, 6MB Pagepool (Full and Lite)" iets? Of is dat weer de Touch Flo die je bovenop wm6 moet aanbrengen? EN waar staat die WWE voor? En welke wm6 wordt aanbevolen? Op xda.developers weet ik niet precies welke ik waar moet zoeken.
WWE betekent World Wide English. De 2.0 versie werkt prima bij mij; ik neem aan dat 2.1 hier een aangepaste versie van is, met eventueel wat minder bugs (waar ik overigens geen last van heb). De full versie zit vol met extra 'handige' software; dat is handig als je een compleet werkbaar systeem wil hebben en niet te veel zelf wil zoeken naar wat waar mee kan. Als je meer controle wilt hebben over wat er geïnstalleerd staat kan je Lite nemen, waar alleen 'noodzakelijke' programma's meegeinstalleerd zijn. De dingen die niet in Lite zitten maar wel in Full zijn vaak wel als cab te vinden, zodat je kan kiezen wat je wel en niet wilt installeren.
De Touch Rom die ik nu heb komt wat stabieler over dan Black & Blue 4.0 die ik hiervoor had, maar daar is inmiddels ook een nieuwere versie van. Bekijk bij de bovenste draadjes in het WM6 subforum welke programma's er in de Roms zitten (staat altijd in de TS) en wat de algemene ervaringen van de gebruikers zijn. Na een pagina of wat heb je wel een idee als het een hele lange thread is geworden; ik lees meestal de eerste en laatste 2/3 pagina's om een beeld te vormen, en dan de rest als ik serieus overweg om die rom te downloaden.
Ik doe in ieder geval een dag of 3 met een accu (veel BT, WIFI en bellen).
Andere vraag: Wat kan ik nou met die Java Midlet manager? Geen idee wat ik ermee moet maar het zit er natuurlijk niet voor niets op. Kun je daar Java-programma's in draaien ofzo? En wat voor programma's zijn dat dan bijvoorbeeld?
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
Die is nodig voor het draaien van Java appilicaties, zoals spelletjes of java-gebaseerde browsers, etc...der_roedie schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:30:
@Medlar: Die Artemis Touch WWE 2.0 ROM waarover je het hebt is een zeer complete en stabiele ROM. Ook is de battery-drain laag, bij andere ROMs wil dit nogal eens een probleem zijn.
Ik doe in ieder geval een dag of 3 met een accu (veel BT, WIFI en bellen).
Andere vraag: Wat kan ik nou met die Java Midlet manager? Geen idee wat ik ermee moet maar het zit er natuurlijk niet voor niets op. Kun je daar Java-programma's in draaien ofzo? En wat voor programma's zijn dat dan bijvoorbeeld?![]()
[ Voor 0% gewijzigd door torx op 21-09-2007 12:02 . Reden: nét te laat.... ]
Inderdaad. De versie die in Touch 2.0 zit draait ze zelfs full-screen. Ik gebruik hem voor GMail, Opera mini 3.1 en Opera Mini 4 beta. Vooral voor Opera mini is de full screen optie handig. Ik mis in pIE en Opera mobile aardig wat ruimte om content te bekijken. Ook zoomt mini slim in en is het sneller in gebruik dan opera mobile. Buiten dat is het nog gratis ook.der_roedie schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:30:
Andere vraag: Wat kan ik nou met die Java Midlet manager? Geen idee wat ik ermee moet maar het zit er natuurlijk niet voor niets op. Kun je daar Java-programma's in draaien ofzo? En wat voor programma's zijn dat dan bijvoorbeeld?![]()
Van Google Maps gebruik ik dan weer de cab versie, omdat die nieuwer/stabieler schijnt te zijn dan de java versie (ergens gelezen, weet niet meer van wanneer die uitspraak was en of dat nou nog zo is)
Volgens mij is ie lichter in gebruik, wat betreft resources... dus ja...Jazzper schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:20:
ik gebruik naar alle tevredenheid Opera 8.6 voor Windows Mobile. Waarom zou ik Opera Mini gebruiken?
ik gebruik ook de niet java versie gewoon
Tha
Ik kan me zo voorstellen dat er wat beveiligingszaken overwonnen moeten worden.
Heeft iemand een link met een stap voor stap aktie wat dte doen voor een flash van mijn branded ROM?
Edit:
Hmm das deze link wel handig:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=308242
Volgens mij doet deze software en de CID en USPL toch?
I know my english sux....

[ Voor 23% gewijzigd door MillZ op 21-09-2007 15:56 ]
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Volgens mij is een uitgebreid stappenplan al meerdere malen in dit topic langsgekomen. In ieder geval in Deel 7 en Deel 6 volgens de search (ik zocht op start_uspl omdat dat één van de stappen is)MillZ schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:01:
Als ik over wil op WM6 en ik draai USPL, kan ik dan meteen een andere ROM erop knallen, of moet ik nog een obstakel nemen.
Heeft iemand een link met een stap voor stap aktie wat dte doen voor een flash van mijn branded ROM?
Edit:
De link die je zelf geeft waarschuwt alleen dat je USPL moet draaien voor je gaat flashen, een echt stappenplan zie ik er niet in. Er is er wel één op xda-dev, maar die kan ik even niet weervinden. Met het linkje naar Deel 7 van hierboven moet je er ook wel komen.
Het komt neer op (hard) resetten, uspl draaien, ruu.exe draaien terwijl je in gastmode aan ActiveSync 4.5 onder Windows XP hangt. Voor Vista zijn er workarounds, maar daarvoor kan je beter op xda-dev zoeken.
Download een ROM, bij wijze deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1506429MillZ schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:01:
Als ik over wil op WM6 en ik draai USPL, kan ik dan meteen een andere ROM erop knallen, of moet ik nog een obstakel nemen.
Edit:
Heb ik er afgelopen maandag naar veel wikken en wegen ook opgezet. (eerste flash)
Werkt super!
stap 1: Zorg dat je active sync 4.5 hebt (XP) en verbind je phone met usb kabel aan je pc en synchoniseer alles (contacten etc)
stap 2: trek je netwerkkabel eruit (niet de usb naar phone
stap 3: klik op step1.bat
stap 4: beantwoord de vragen (I understand, I completed, Update, next, next, finish)
stap 5: wacht rustig af tot de phone opnieuw is opgestart en active sync weer verbinding heeft (duurt ongeveer 20 a 30 seconden)
stap 6: start step2.bat;
stap 7: hetzelfde als punt 4, en wacht vervolgens tot de phone opnieuw is opgestart (duurt ongeveer 3 minuten)
stap 8: Verbaas jezelf hoe makkelijk het is geweest
Nu je phone maar weer synchroniseren en je contacten er terug inzetten en al je instellingen opnieuw toepassen hoe jij het wilt hebben.
Succes ermee!
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
het gaat om versie 6.032(8351) ipv de huidige 6.030(8320)
dit heeft dus niets te maken met de kaart-versie, ik heb hem nu geinstalleerd, beginscherm is iets anders, maar voor de rest zie ik nog geen verschillen
cab file: http://www.MegaShare.com/278176
.exe file: http://www.MegaShare.com/278183
edit: weet iemand wat de allernieuwste kaartversie is, edit2: al gevonden v6.75
anders dan de huidige Beneluxversie v652.1204, want hier ontbreken toch wel wijzigingen aan het wegennet van meer dan een jaar (rotondes, afslagen, omleidingen etc.) Ik dacht ergens gehoord te hebben dat je na aankoop van een tomtom-product een half jaar gratis updates krijgt ook voor de kaarten. Maar dat gaat niet via tomtomhome
[ Voor 52% gewijzigd door babybox op 22-09-2007 16:07 ]
Firefox - Iphone
Ik had ergens gelezen dat hij een Rom-check uitvoert en alleen voor de Kaiser is, maar hij werkt dus ook op de P3300? Ik ga hem zo wel even proberen dan.babybox schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:43:
voor degenen met tomtom is er nu een nieuwere legale versie van tomtom Hij zou met name beter zijn voor degenen met wm6.0 met de htc kaiser en p3300
het gaat om versie 6.032(8351) ipv de huidige 6.030(8320)
dit heeft dus niets te maken met de kaart-versie, ik heb hem nu geinstalleerd, beginscherm is iets anders, maar voor de rest zie ik nog geen verschillen
cab file: http://www.MegaShare.com/278176
.exe file: http://www.MegaShare.com/278183
edit: weet iemand wat de allernieuwste kaartversie is, edit2: al gevonden v6.75
anders dan de huidige Beneluxversie v652.1204, want hier ontbreken toch wel wijzigingen aan het wegennet van meer dan een jaar (rotondes, afslagen, omleidingen etc.) Ik dacht ergens gehoord te hebben dat je na aankoop van een tomtom-product een half jaar gratis updates krijgt ook voor de kaarten. Maar dat gaat niet via tomtomhome
Versie 6.030 build 8320 (de update van januari voor de P3300) heeft ook al die twee andere handjes. Heb je verder nog veranderingen/verbeteringen gevonden?
Edit: de eerste link verwijst naar een rar file met daarin een exe (ik gok dezelfde als die uit link 2). Bij het uitvoeren weigert hij te installeren. Ik krijg de volgende melding:
Op welke rom heb jij hem geïnstalleerd?Unable to install application
Please update your device ROM to the required version before trying again
[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 22-09-2007 21:19 ]
Anoniem: 227883
Ik heb een M650 van Orange. Opzich draait hij redelijk. Maar a man need toys zullen we maar zeggen. En dus heb ik de volgende vraag, kan ik op deze machine ook Touch flo zetten, of gaat dat helemaal fout. Er zit gewoon wm5 op met het originele orange rom 1.28.0001 versie. En zo ja moet ik ergens rekening mee houden en welke moet ik dan hebben? In ieder geval bedankt.
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Ja dat kan. Ik zou op xda-developers zoeken naar 'Touch cab version' ofzo. Die heb ik wel eens gezien. Een andere optie is een Windows Mobile 6 ROM installeren zoals hierboven en al eerder in dit topic besproken is. Het stappenplan van biker-mouse is erg makkelijk te volgen.Anoniem: 227883 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:07:
Hallo,
Ik heb een M650 van Orange. Opzich draait hij redelijk. Maar a man need toys zullen we maar zeggen. En dus heb ik de volgende vraag, kan ik op deze machine ook Touch flo zetten, of gaat dat helemaal fout. Er zit gewoon wm5 op met het originele orange rom 1.28.0001 versie. En zo ja moet ik ergens rekening mee houden en welke moet ik dan hebben? In ieder geval bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 22-09-2007 21:17 ]
ik had ook dat probleem met de .exe file maar hij installeerde de cab gemakkelijkgwystyl schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:12:
[...]
Ik had ergens gelezen dat hij een Rom-check uitvoert en alleen voor de Kaiser is, maar hij werkt dus ook op de P3300? Ik ga hem zo wel even proberen dan.
Versie 6.030 build 8320 (de update van januari voor de P3300) heeft ook al die twee andere handjes. Heb je verder nog veranderingen/verbeteringen gevonden?
Edit: de eerste link verwijst naar een rar file met daarin een exe (ik gok dezelfde als die uit link 2). Bij het uitvoeren weigert hij te installeren. Ik krijg de volgende melding:
[...]
Op welke rom heb jij hem geïnstalleerd?
ROM version 3.5.405.1 WWE
weet alleen niet meer precies hoe die heet
Firefox - Iphone
t geval is namelijk dat als QuickGPS update gehaalt heeft TomTom en andere GPS gebruikende applicaties toch snel een kwartier nodig hebben voor een FIX..
update ik een paar dagen niet.. en heb ik 1x een fix gehad, dan gaat het de keren er na binnen een minuut, enkele keer in de stad wat langer ( bebouwing
404 Signature not found
Dat is typisch, het zou juist andersom moeten zijn. Zoek eens in de TS of eerdere delen op 'packedemepheris'. Daar staan de locaties waar het bestandje vandaan getoverd moet worden. Misschien kan je uit de registerlocatie die daarin genoemd wordt herleiden hoe je QuickGPS uit moet zetten?SMSfreakie schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:17:
hm kon het iig niet vinden, maar kan je QuickGPS ook uitzetten? zodat die NEVER Nooit update?
t geval is namelijk dat als QuickGPS update gehaalt heeft TomTom en andere GPS gebruikende applicaties toch snel een kwartier nodig hebben voor een FIX..
update ik een paar dagen niet.. en heb ik 1x een fix gehad, dan gaat het de keren er na binnen een minuut, enkele keer in de stad wat langer ( bebouwing) maar stukken sneller dan de eerste keer iig!
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Dit ivm gebruik voipbuster.
Heb al gebruik gemaakt van de search en google, maar helaas geen resultaten.
Het gaat om een HTC P3300 toestel, maar ik denk als er een programma is, dit voor meerdere apparaten beschikbaar is.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
dat was ik ook van meninggwystyl schreef op zondag 23 september 2007 @ 09:24:
[...]
Dat is typisch, het zou juist andersom moeten zijn. Zoek eens in de TS of eerdere delen op 'packedemepheris'. Daar staan de locaties waar het bestandje vandaan getoverd moet worden. Misschien kan je uit de registerlocatie die daarin genoemd wordt herleiden hoe je QuickGPS uit moet zetten?
hele quickGPS uit de HKLM/software/HTC wegmieteren maakt t voor quickGPS zo te zien onmogelijk om te updaten
t lollige is. de datum staat nu op 23 sept 2007 met de tijd 21:15 er bij :'D
t ding leeft in de toekomst!
[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 23-09-2007 18:16 ]
404 Signature not found
Maf dattie in de toekomst leeftSMSfreakie schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:13:
[...]
dat was ik ook van mening
hele quickGPS uit de HKLM/software/HTC wegmieteren maakt t voor quickGPS zo te zien onmogelijk om te updaten
t lollige is. de datum staat nu op 23 sept 2007 met de tijd 21:15 er bij :'D
t ding leeft in de toekomst!
Ik hoop dat je wel eerst een backup gemaakt hebt van je weggegooide registervermeldingen. Anders horen we je over een tijdje wel weer als je weer geen fix hebt
komen we morgen achter,gwystyl schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:36:
[...]
Maf dattie in de toekomst leeft. Staan je datum en tijd wel goed? Ik neem aan van wel.....
Ik hoop dat je wel eerst een backup gemaakt hebt van je weggegooide registervermeldingen. Anders horen we je over een tijdje wel weer als je weer geen fix hebt
en uh t dunkt me dat een soft reset die regkeys wel terug toverd mocht t nodig zijn ?
404 Signature not found
Met een soft-reset krijg je je keys niet terug denk ik; anders hebben de verschillende tweaks ook niet zoveel zin. Die werken namelijk vaak pas na een soft-reset, omdat dan de regkeys uitgelezen worden (bij het inladen van WM5/6).SMSfreakie schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:32:
[...]
komen we morgen achter,
en uh t dunkt me dat een soft reset die regkeys wel terug toverd mocht t nodig zijn ?
Een hard-reset brengt wel je keys terug, maar dan heb je vervolgens een heleboel in te stellen omdat dan al je instellingen gereset zijn (alsof je een ghost image terugzet).
Een key die je gaat aanpassen eerst exporteren en opslaan (in My documtens of op de SD-kaart) zorgt ervoor dat je je wijziging makkelijk ongedaan kan maken.
We were indeed expecting it within the next few weeks when you spoke to my colleague Matthew. Unfortunately, we are still waiting for our developers to release it to us. We still expect it to be released soon, but our developers have not given us a date yet. We are trying to get it released as soon as possible, but as with any update, problems and bugs occur and we want to try and fix as many of them as possible before we release it to the public.
[ Voor 13% gewijzigd door HarryRag op 24-09-2007 16:01 ]
HTC customer serv.MacBooom schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:01:
van welke host/provider was die reply
Blijkbaar zijn de verschillen tussen de HTC modellen zo groot dat het bij de een veel makkelijker is om WM6 te ontwikkelen dan bij de ander. Vind ik toch opvallend, gezien de beperkte uiterlijk verschillen tussen die modellen en ook tussen WM5 en WM6
reden dat ik ze op het moment allemaal zit te lezen is omdat er van de week een p3300 bij mij in de brievenbus komt vallen na een abbo vernieuwing (en een razr v3i die het loodje had gelegd en ik toch eens wat meer dan alleen een telefoon wilde) en het mij aardig interessanter lijkt om met WM6 te draaien dan met WM5.
zit er dus ook zwaar over na te denken om binnen een paar uur WM6 erop te knikkeren, die link van xda met de artemis touch 2.1.
draai zelf ook de rom die je wilt flashen,
stabiel, snel, en vol van goede opties.
Tha
goede backups maken, batterij vol en gaan!
Iets anders, worden jullie niet schijtziek van dat alarm? Wat een pokkeding is dat. Op zich maak ik er menselijke fouten mee en doet hij gewoon wat hem opgedragen wordt maar in the end vind ik het maar een kloteprogramma. Dan heb ik het geluid weer op mute en gaat het alarm af, dan druk ik op remind in 10 minutes en word ik een half uur later wakker met wél een notification maar geen geluid gehoord, etc etc. Of ik word helemaal niet wakker, kijk nog es goed en blijk de dag niet te hebben aangevinkt. Allemaal leuk die features maar geeft veel te veel ruimte voor human errors. Iemand een goed alternatief?
edit2: prachtig toestel is die P3300 ook! Ik kom op kantoor waar ze de server vandaag gaan verhuizen. Niemand kan internetten. Balen iedereen, behalve ik: usb stekker erin, internet delen, en gaan
[ Voor 25% gewijzigd door Jazzper op 25-09-2007 10:57 ]
Het alarm is toch standaard als in WM5?!?Jazzper schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:08:
die touch wwe versie heeft echt keurig stap1.bat en stap2.bat
goede backups maken, batterij vol en gaan!
Iets anders, worden jullie niet schijtziek van dat alarm? Wat een pokkeding is dat. Op zich maak ik er menselijke fouten mee en doet hij gewoon wat hem opgedragen wordt maar in the end vind ik het maar een kloteprogramma. Dan heb ik het geluid weer op mute en gaat het alarm af, dan druk ik op remind in 10 minutes en word ik een half uur later wakker met wél een notification maar geen geluid gehoord, etc etc. Of ik word helemaal niet wakker, kijk nog es goed en blijk de dag niet te hebben aangevinkt. Allemaal leuk die features maar geeft veel te veel ruimte voor human errors. Iemand een goed alternatief?
edit2: prachtig toestel is die P3300 ook! Ik kom op kantoor waar ze de server vandaag gaan verhuizen. Niemand kan internetten. Balen iedereen, behalve ik: usb stekker erin, internet delen, en gaan
Die vond ik echt prima werken!
Maar ik weet niet wat die WM6 Touch Flo 2.0 allemaal doet, maar om de raarste tijden gaat er een alarm af
Er staat een alarm fix op xdaBiker-mouse schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:17:
[...]
Het alarm is toch standaard als in WM5?!?
Die vond ik echt prima werken!
Maar ik weet niet wat die WM6 Touch Flo 2.0 allemaal doet, maar om de raarste tijden gaat er een alarm afTerwijl ik die niet heb ingesteld... Of zitten er meer alarm proggies op die ik misschien over het hoofd zie??
misschien dat die helpt
Tha
Edit: Te laat
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 25-09-2007 12:37 ]
Fix heb ik geïnstalleerd idd, en ook dat andere alarmproggie heb ik er op staan, maar is niet zo handig. Dus die gebruik ik niet.Tha schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:36:
[...]
Er staat een alarm fix op xda
misschien dat die helpt
En toch gaat er één of ander alarm op rare tijden af

Ik gebruik zelf deze,Biker-mouse schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:57:
[...]
Fix heb ik geïnstalleerd idd, en ook dat andere alarmproggie heb ik er op staan, maar is niet zo handig. Dus die gebruik ik niet.
En toch gaat er één of ander alarm op rare tijden af
prima tool, werkt echt perfect
http://enalarmppc.en.softonic.com/pocket
Tha
Dit topic is gesloten.