Ik hoor het graag van je als je wat uitgevogeld hebt!
Ik ben er nu eindelijk eens aan toegekomen, zo met de Paasdagen. Ik krijg via Eltima intussen dus wel mijn Windows Mobile gemount (heb voor de grap eens een "ls -lah > textbestand" (soort dircommando) gedaan op de Windowsfolder... Daar staan dus ruim
2400!!! bestanden in.)
Maarrrrr. Iedere keer als ik iets probeer te kopieren krijg ik:
cp: IntShrUI.lnk: Input/output error
Gek genoeg wordt er dan wel een file aangemaakt, maar helaas is die file 0bytes groot.
[update]
Een beetje gegoogle bracht me naar deze pagina:
http://bansky.net/blog/20...indows-mobile-smartphone/
Blijkbaar is een link dus niks anders dan een ASCII-textfiletje met daarin een padverwijzing, voorafgegaan door een cijfer dat de lengte van het pad specificeert.
ik heb zelf een .lnk-file gemaakt door simpelweg een textbestandje te maken met deze tekst erin. (Let wel op dat het platte ASCII is en geen Rich Text Format of .Doc ofzo, dus Notepad of
Vim o.i.d. gebruiken)
Dat bestandje kon ik kopieren naar \Windows\Start Menu en nu staat 'ie daarin en het werkt!
Dus, voor het maken van een willekeurige shortcut, geldt het volgende stappenplan:
1. Je moet op de een of andere manier toegang krijgen tot het volledige filesystem (dus niet alleen My Documents, zoals via Bluetooth). Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat onder Windows moet, maar neem aan dat daar wel tooltjes voor te vinden zijn. Voor Mac heb ik
Eltima Synctool gebruikt.
2. Je moet een tekstbestandje "Shortcut.lnk" maken met een tekstverwerker met tekst volgens het bovenstaande formaat: padlengte-integer#padnaam-string
3. Je kopieert dat bestandje naar de \Windows\Start Meny folder.
[edit]
En nu pas realiseer ik me dat het waarschijnlijk met dat door jouw geposte notepad-achtige-applicatietje op je telefoon het waarschijnlijk veel makkelijker is om diret dat .lnk bestandje te maken, dan via het mounten van je telefoon als disk.
[
Voor 67% gewijzigd door
Keypunchie op 13-04-2009 15:13
]