• cdgrit
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-10 13:58
2 dagen geleden heeft Palm de Treo 500v aangekondigd.

http://www.telefonino.net/news/images/16669_02.jpg

Specificaties
Platform: Windows Mobile® 6 Standard
Scherm: Transflectief kleurenscherm met 320 x 240 pixels met ondersteuning voor 16-bits kleurenweergave (tot wel 65.000 kleuren)
Radio GSM-/GPRS-/EDGE-/UMTS-radio
GSM-golflengten: 900/1800/1900
UMTS-golflengten: 2100
Draadloze Bluetooth®-technologie Versie: 2.0 + EDR
Profielen: headset, handsfree, EDR, serieel en OBEX. Mono- en stereoheadsets worden ondersteund
Geheugen: 256 MB (150 MB opslagruimte voor de gebruiker beschikbaar)
Camera: 2,0 megapixels met 2,5x digitale zoom en ondersteuning voor het vastleggen van video's
Batterij: Verwisselbare 1200 mAh lithium-ion
Gesprekstijd: 10 dagen stand-bytijd en tot 4,5 uur gesprekstijd
Uitbreidingsmogelijkheden: MicroSD-kaart
Connector: mini-USB
Afmetingen: 16.5mm (D) x 61.5mm (B) x 110mm (H)
Gewicht: 120 gram

Links:
http://euro.palm.com/nl/nl/products/smartphones/treo500v/

Video's
http://www.sneleengsm.nl/video/palm/treo-500v.htm

Los gaat het toestel waarschijnlijk ongeveer 300 euro kosten. In eerste instantie wordt de Treo 500v exclusief door Vodafone aangeboden. Vanaf begin 2008 zal de Treo 500v ook in combinatie met andere operators verkrijgbaar zijn.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-12 22:00
Helaas WM6 Standard, dus geen touchscreen en Office editting. Form factor spreekt me wel aan, OS dus niet.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Zijn er al mensen die dit toestel al hebben gezien of in hun handen hebben gehad? Ik al diverse reviews bekeken maar niet echt wijs geworden of dit toestel echt iets te bieden heeft. De meeste palm gerelateerde websites hebben al een review geplaatst, maar ik heb het gevoel dat deze een gekleurd beeld geven over dit toestel.
Dit toestel lijkt me een mooi alternatief op de HTC S710 en HP ipaq 514.

[Voor 10% gewijzigd door Miki op 15-10-2007 10:15]

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Jemig de pemig :P heeft niemand dit telefoontje nog? Hij kost los zo'n 300 euro simlock vrij (bijv. bij PDAShop.nl) en ik ben wel benieuwd naar ieder zijn mening.

• 0b5cur1tY
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 22:17
Ik heb hem sinds gisteren. Was van plan om een HTC S710 te kopen maar toen ik deze zag was ik helemaal weg van de formaat. Deze smartphone ziet er zo veel beter uit in het echt dan in foto's; die is lekker klein (dun), licht en ligt werkelijk super in de hand.

Tot dus ver ben ik erg onder de indruk: Palm Start-menu werkt goed, toetsenboord is goed te gebruiken, scherm goed, hotmail werkt perfect en snel door 3G en de batterij blijkt lang door te gaan (gisteravond opgeladen en die heeft nog 3 streepjes!).

Ik zal meer posten als ik hem wat meer gebruikt heb...

• Stereotomy
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ah, de Palm Treo 500v

Pocketinfo heeft de (enige) Nederlandstalige preview gedaan tot dusver:

http://www.pocketinfo.nl/...eview-palm-treo-500v.html

Ik vond het een leuk mainstream toestelletje. Niet heel bijzonder in de smartphonecrowd, maar wel een van de betere WM Standaard toestellen vanwege de formfactor.

Alors.

• Baur
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb 'm gister bekeken bij de Vodafone shop. Hij is een stuk lichter en dunner dan mijn Treo 650 en voelt prettig aan in de hand. Ik kon het toestel niet echt uitproberen omdat hij gesimlockt was (ik had alleen een Orange sim), maar wat ik zo meekreeg van de bediening viel me eigenlijk niet tegen, het werkt allemaal vrij logisch en sneller dan ik had verwacht. Het toetsenbordje voelde iets minder prettig dan die van mijn 650, maar dat kan misschien ook komen doordat de knoppen nog moesten "inslijten".
De bediening kwam op mij dusdanig over dat ik me afvraag of een touchscreen bij dit toestel veel meerwaarde zou hebben.
Kortom, een positieve indruk van het toestel en zeker een om op mijn shortlist te houden.

The need for speed drives me

• Miki
  • Nu online
0b5cur1tY schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:10:
Ik heb hem sinds gisteren. Was van plan om een HTC S710 te kopen maar toen ik deze zag was ik helemaal weg van de formaat. Deze smartphone ziet er zo veel beter uit in het echt dan in foto's; die is lekker klein (dun), licht en ligt werkelijk super in de hand.

Tot dus ver ben ik erg onder de indruk: Palm Start-menu werkt goed, toetsenboord is goed te gebruiken, scherm goed, hotmail werkt perfect en snel door 3G en de batterij blijkt lang door te gaan (gisteravond opgeladen en die heeft nog 3 streepjes!).

Ik zal meer posten als ik hem wat meer gebruikt heb...
Zou je ook wat pics kunnen plaatsen en wat meer vertellen over de snelheid van het toestel. Ik kijk er erg naar uit en ga zeker binnenkort is even langs bij de vodafone winkel om er is mee te spelen.
Door de prijs/kwaliteit verhouding kan dit toestel wel eens onverwacht een succes nummer worden.

Ik heb trouwens weer een review gevonden: the unwired review

Uit de review komt ook naar voren dat er wel degelijk office bestanden kunnen worden gemaakt en aangepast dit in tegenstelling tot wat koksie in "Het Palm Treo 500v topic" melde.

[Voor 17% gewijzigd door Miki op 27-10-2007 16:09]

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• 0b5cur1tY
Pics heb ik nog niet... maar ik kan wel iets zeggen over de snelheid die veel beter is dan de enige andere windows mobile apparaat waarmee ik gewerkt heb. Die was een Orange MPV C600 - een HTC toestel met Windows Mobile 5 en de TI 195-200mhz CPU die nog te vinden is in HTC modellen zoals de S710. De Palm heeft een Intel PXA270 die een stuk sneller is (300-nog-wat mhz) en dat merk je zeker. Volgens de informatie die ik heb gelezen is Windows Mobile 6 zelf ook wat efficienter en sneller dan versie 5 en de combinatie werkt heel prettig in de Treo.

• Jeroen-W
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-11-2008
Hallo,

Is het iemand al gelukt om UMTS aan de praat te krijgen op deze mooie telefoon? Ik heb een abonnement van T-Mobile en kan helaas geen UMTS verbinding tot stand krijgen. Wel GPRS maar daarvoor heb ik deze telefoon niet gekocht....

Groet, Jeroen

• 0b5cur1tY
De mijne is op vodafone en UMTS werkt prima. Ik zou langs een T-Mobile winkel gaan en je instellingen laten controleren. Misschien heb je een andere abonnementsvorm nodig?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Essentie voor mij is dat ie ook GPS navigatie kan draaien. Dat een GPS receiver niet ingebouwd is is gen probleem. Iemand al ervaring met navigatiesoftware op dit ding?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Miki
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:51:
Ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Essentie voor mij is dat ie ook GPS navigatie kan draaien. Dat een GPS receiver niet ingebouwd is is gen probleem. Iemand al ervaring met navigatiesoftware op dit ding?
Ik denk dat als je gaat kijken naar de meest bekende navigatie software (o.a. TomTom, Navigon, etc.) je er gauw achter moet kunnen komen of "Windows Mobile 6 Standard" ondersteund wordt.

Ik heb trouwens afgelopen weekend dit toestel eventjes in me hand gehad. Het eerste wat me opviel was de slankheid van het toestel in vergelijking tot zijn dikkere broer de 750V. Ik heb jammer genoeg alleen een dummy in me handen gehad en heb geen indruk gekregen over de software.

Zouden de personen die al een 500V hebben een mini review met gebruikers ervaringen willen posten? Ik ben erg benieuwd bijvoorbeeld naar de stabiliteit van de huidige winmob toestellen en het gebruik/ervaring van het Vodafone menu.

Update:
Ik heb weer een review gevonden. Dit keer een uitvoerig drie-delige review: http://digital-lifestyles...dows-mobile-6-smartphone/

[Voor 8% gewijzigd door Miki op 07-11-2007 18:43]

• Miki
  • Nu online
Zijn er meer mensen die geïntresseerd zijn in dit toestel? Het topic is zo goed als dood terwijl andere alternatieven zoals de S710 en i600 in het forum behoorlijk actief zijn.

• Jeroen-W
0b5cur1tY schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:50:
De mijne is op vodafone en UMTS werkt prima. Ik zou langs een T-Mobile winkel gaan en je instellingen laten controleren. Misschien heb je een andere abonnementsvorm nodig?
Het is inmiddels opgelost. Een kleine wijziging in de instellingen en het werkt. Mits er voldoende UMTS bereik is want binnenshuis wil het nog wel eens tegenvallen.....

• Jeroen-W
Miki schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:29:
Zijn er meer mensen die geïntresseerd zijn in dit toestel? Het topic is zo goed als dood terwijl andere alternatieven zoals de S710 en i600 in het forum behoorlijk actief zijn.
Hier loop ik ook tegenaan. Net na de aankoop van m'n nieuwe telefoon wil ik er altijd zoveel mogelijk over lezen en dat valt nog een beetje tegen... Komt misschien ook doordat deze alleen bij Vodafone en pdashop te krijgen is.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met deze telefoon. Het is alleen mijn eerste windows telefoon dus daar moet ik nog wel een beetje aan wennen....

• AaiGht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10-03 12:06
Heb hem vandaag besteld in combinatie met Vodafone 17,50 abbo.

• AaiGht
ik heb em vandaag besteld, had paar vraagjes:

- die vodafone chick had het over 9,50 per maand voor onbeperkt internet, maar wel maximaal tot 50MB, kom je daar makkelijk overheen? geen zin in pieken hoge rekeningen achteraf wat ik wel vaker hoor ook al heb je 'onbeperkt internet'

- is dat msn mesenger makkelijk werken op een gsm?

• Miki
  • Nu online
AaiGht schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:00:
ik heb em vandaag besteld, had paar vraagjes:

- die vodafone chick had het over 9,50 per maand voor onbeperkt internet, maar wel maximaal tot 50MB, kom je daar makkelijk overheen? geen zin in pieken hoge rekeningen achteraf wat ik wel vaker hoor ook al heb je 'onbeperkt internet'

- is dat msn mesenger makkelijk werken op een gsm?
Volgens mij is het limiet verhoogd van vodafone naar 250mb. Meer info kun je hier lezen: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic deel 2

Ik denk zelf dat messenger op een 500V wel prettig moet werken. Je hebt immers een voledig toetsenbordje waarmee je redelijk snel kunt tikken. Op een gewoon mobieltje moet het knap lastig zijn zelf met T9 als dat uberhaupt mogelijk is.

[Voor 16% gewijzigd door Miki op 20-11-2007 19:35]

• AaiGht
En nog een vraagje:

Hoe zit et met Mp3?

Ik las namelijk op verschillende gsm bestel sites (je kent ze wel, al die aanbiedingen) dat er geen mp3 speler op zit, maar op de palm site lees ik dan weer het volgende:
U kunt chatten met snelle expresberichten.1 Surf op internet of controleer uw e-mail.1 Orden uw planning en al uw taken. Luister naar muziek, maak foto's en maak video's. U kunt zelfs werken (als het moet). Blijf op de hoogte met de nieuwe Palm® Treo™ 500v-smartphone.
En ook wou ik vragen of er een input op zit om je gewone in-ear plugs in te steken van sony ipv die mee geleverde oordopjes die vaak wat minder kwalitatief zijn.

• AaiGht
En als we dan toch aan het vragen zijn ....

Ik zal natuurlijk voor mp3 etc. een microSD kaartje moeten aanschaffen en heb wat gegoogled en kwam uit bij de bekende memory merken als transcend etc.

Maar hoeveel zal er maximaal in een Palm Treo 500v gaan? Want het liefste koop ik natuurlijk het grootste wat er is zodat ik voorlopig ff zoet ben, maar kan dat ding 6/8GB aan? of is dit gecapped tot 2GB wat ik hier en daar lees?

• Jozz
  • Laatst online: 06-12 16:05
AaiGht schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:39:
En als we dan toch aan het vragen zijn ....

Ik zal natuurlijk voor mp3 etc. een microSD kaartje moeten aanschaffen en heb wat gegoogled en kwam uit bij de bekende memory merken als transcend etc.

Maar hoeveel zal er maximaal in een Palm Treo 500v gaan? Want het liefste koop ik natuurlijk het grootste wat er is zodat ik voorlopig ff zoet ben, maar kan dat ding 6/8GB aan? of is dit gecapped tot 2GB wat ik hier en daar lees?
Ik neem aan dat je gewoon mp3's kan afspelen.

Wat betreft microSD weet ik het niet zeker. De Treo 680 kon officieel maximaal 2 GB SD kaart aan, maar schijnt ook prima om te kunnen gaan met 8 GB SDHC.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• VodafoneWR
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-02-2010

VodafoneWR

Bedrijfsaccount Vodafone

Vodafone Web Relations

AaiGht schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:00:
Vodafone heeft in mei 2007 Zorgeloos Internet geïntroduceerd in de Nederlandse markt. Klanten kunnen met Zorgeloos Internet BloX voor 9,50 per maand binnen Nederland internetten op hun mobiel. Lerende van de gebruikerservaringen de afgelopen maanden hebben we besloten per maandag 12 november de Fair Usage Policy aan te passen naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit dit getal uiteraard mee. We ondernemen geen actie naar klanten die de veelbesproken Fair Usage Policy van 50 MB de afgelopen maanden hebben overschreden en brengen dus niets in rekening. Het gemiddelde gebruik in de afgelopen maanden zat tussen de 20 en 25 MB.

Klanten betalen NOOIT meer dan 9,50 per maand, dus ook niet als je meer dan 10 keer het gemiddelde datavolume gebruikt. Bij overschrijding van de grens van 10x het gemiddelde wordt je door Vodafone geïnformeerd. Dat doen we drie keer. Pas bij de derde keer bieden we je een alternatief aan dat beter past bij je data verbruik. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je ongemerkt extra gaat betalen voor je inernet gebruik.

Antoine

• AaiGht
Fijn te horen meneer vodafone =)

• wizler
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-08-2009
ik ben van plan het toestel te gaan kopen, echter ik vraag me even af deze compatible met de geintegreerde carkit in mijn peugeot 207.

Momenteel werkt de carkit super op mijn nokia 6021.

System specs

• AaiGht
Palm Treo 500v + TomTom?

Is dit mogelijk? Want ik ben niet echt bekend met dit fenomeen maar zou graag willen weten of dit mogelijk is, en zo ja, hoe? =D

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-12 14:50

Ginz

Trek Superfly 5 powered

AaiGht schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:40:
Palm Treo 500v + TomTom?

Is dit mogelijk? Want ik ben niet echt bekend met dit fenomeen maar zou graag willen weten of dit mogelijk is, en zo ja, hoe? =D
Wat zegt de TomTom site hierover?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• AaiGht
Nou voor zover ik heb kunnen vinden zijn verschillende software modules van TomTom beschikbaar voor de Treo 650, maar aangezien de 500v nog vrij nieuw is ga ik ervan uit dat deze nog niet gelijk op de sites staan van software pakketen qua compatibiliteit.

Maar de vraag is dus eigelijk, verschillen de Treo 650 en de Treo 500v zoveel van elkaar, dat TomTom niet ook op de 500v zou kunnen?

• Miki
  • Nu online
AaiGht schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:49:
Nou voor zover ik heb kunnen vinden zijn verschillende software modules van TomTom beschikbaar voor de Treo 650, maar aangezien de 500v nog vrij nieuw is ga ik ervan uit dat deze nog niet gelijk op de sites staan van software pakketen qua compatibiliteit.

Maar de vraag is dus eigelijk, verschillen de Treo 650 en de Treo 500v zoveel van elkaar, dat TomTom niet ook op de 500v zou kunnen?
Beste Aaight, misschien wordt het echt even tijd om eens zelf op onderzoek uit te gaan. Dit soort vragen kun je helemaal zelf beantwoorden.

Specificaties van een Treo 650 kun je via Google achterhalen, ik kwam bijvoorbeeld deze link tegen:
http://www.pdashop.nl/product/15507/palm-treo-650.html

Als je dan naar de specificaties kijkt zie je dat een Treo 650 op een heel ander besturingssyteem draait. Vergelijk je dit met de data uit de startpost dan zul je merken dat beide Treo's ze dus niet met elkaar te vergelijken zijn. De Treo 650 draait op PalmOS en de Treo 500v op windows mobile 6 standaard.
Wat ik je aanraad is om te kijken of er een tomtom versie is voor windows mobile 6 standaard, dan is namelijk de kans zeer groot dat het wel gaat werken.

• wizler
ik ben nog even verder op zoek gegaan en het voglende tegengekomen:

De htc 3300 welk ook draait onder windows mobile 6.0 en beschikt over bluetooth 2.0 blijkt compatible te zijn met de bleutooth carkit van de peugeot 207.

De treo 500v draait ook onder windows mobile 6.0 en beschikt over bleutooth 2.0?

Kan ik nu echter op basis van deze feiten de conclusie trekken dat de treo 500v compatible is??

System specs

• Jozz
  • Laatst online: 06-12 16:05
wizler schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:36:

De htc 3300 welk ook draait onder windows mobile 6.0 en beschikt over bluetooth 2.0 blijkt compatible te zijn met de bleutooth carkit van de peugeot 207.

De treo 500v draait ook onder windows mobile 6.0 en beschikt over bleutooth 2.0?

Kan ik nu echter op basis van deze feiten de conclusie trekken dat de treo 500v compatible is??
Je moet er wel rekening mee houden dat de Treo 500v geen touchscreen heeft.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• wizler
Jozz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:16:
[...]

Je moet er wel rekening mee houden dat de Treo 500v geen touchscreen heeft.
Thanks! Dat was volgens palm een van de redenen waaorm ze hem zo voordelig kunnen aanbieden.

System specs

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:18

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb hem de afgelopen 1.5 maand getest en het is een erg net apparaat.

We maken nu gebruik van de Treo 680/750 (palm os/WOS).

Het enige "nadeel" is dat hij geen touchscreen heeft. 3G is wel erg prettig en ook een goede batterijduur.

Voorlopig gaan wij hem nog niet gebruiken omdat we Goodlink gebruiken voor pushmail. En dat laat zich nog niet installeren (OS wordt niet herkend en dan installeerd de applicatie niet).

Oh... en het enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat hij HTTPS sites niet wil laden :(

http://www.deyterra.com

• wizler
rally schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:22:
Ik heb hem de afgelopen 1.5 maand getest en het is een erg net apparaat.

We maken nu gebruik van de Treo 680/750 (palm os/WOS).

Het enige "nadeel" is dat hij geen touchscreen heeft. 3G is wel erg prettig en ook een goede batterijduur.

Voorlopig gaan wij hem nog niet gebruiken omdat we Goodlink gebruiken voor pushmail. En dat laat zich nog niet installeren (OS wordt niet herkend en dan installeerd de applicatie niet).

Oh... en het enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat hij HTTPS sites niet wil laden :(
Mag ik vragen waar je hem in bijzonder op hebt getest. Ik wil hem met name gaan gebruiken om twee agenda's bij te houden. Ik werk namelijk als een consultant bij een klant waardoor ik twee agenda's heb. Een van mijn consultancy bureau en de ander van de klant. Daarnaast heb ik nog wel is wat privé afspraken die ik tevens op mijn telefoon wil gaan bijhouden...

System specs

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:18

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb hem getest als opvolger van de Treo 680/750.

Aangezien hij op Windows Mobile 6 draait is hij eenvoudig te synchroniseren d.m.v. ActiveSync.

Twee verschillende agenda's op 1 apparaat synchronizeren is altijd lastig. is het niet mogelijk voor je om gewoon 1 (complete) agenda bij te houden op de Treo en deze met twee locaties te synchronizeren. Dat deed ik ook nog toen ik consultant was en werkte prima (wel prive afspraken even als prive markeren ;) )

Aangezien wij Goodlink gebruiken voor de pushmail functionaliteit loop ik niet tegen problemen aan (behalve dan dat GL zich niet laat installeren :( )

http://www.deyterra.com

• Miki
  • Nu online
rally schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:47:
Ik heb hem getest als opvolger van de Treo 680/750.

Aangezien hij op Windows Mobile 6 draait is hij eenvoudig te synchroniseren d.m.v. ActiveSync.

Twee verschillende agenda's op 1 apparaat synchronizeren is altijd lastig. is het niet mogelijk voor je om gewoon 1 (complete) agenda bij te houden op de Treo en deze met twee locaties te synchronizeren. Dat deed ik ook nog toen ik consultant was en werkte prima (wel prive afspraken even als prive markeren ;) )

Aangezien wij Goodlink gebruiken voor de pushmail functionaliteit loop ik niet tegen problemen aan (behalve dan dat GL zich niet laat installeren :( )
Hey wat leuk om te horen dat ik niet de enige ben die op zoek is naar een opvolger voor een PalmOS apparaat. Ik heb op dit moment een Palm TX maar die is aan het einde van z'n latijn, de bekende TX digitizer problemen ;(

Ik zit op dit moment te dubben of ik een goedkopere 500V moet nemen of toch voor de iets oudere maar uitgebreidere 750V moet gaan. Ik weet dat nu de 750V met WM6 rom update stabieler is dan voorheen maar hoe stabiel is bijvoorbeeld de 500V? Is het bekende a reset a day keeps the beachball away nog steeds van toepassing?

• AaiGht
Kan niet wachten, morgen krijg ik em binnen >:)

• Ives
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:11

Ives

- Ifdef Developer -

Speitig dat er geen wifi opzit.

Software op maat van uw behoeften aan voordelige prijzen op www.ifdef.be.

• Jeroen-W
wizler schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:36:

Nee, dat kan je niet met zekerheid zeggen. Ik gebruik de Treo 500v samen met mijn Parrot Bluetooth carkit. Werkt goed. Alleen het synchroniseren van contactpersonen liep niet zo soepel. Na aanschaf van de Jetware hands-free extention http://www.jetwaremobile.com/ werkt het helemaal goed!

Ik verwacht dat het daarom bij jou ook moet lukken. Eventueel samen met de extentie... Succes!

• Jeroen-W
rally schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:22:
Vreemd, ik gebruik de browser om de mail van de zaak te lezen via webmail (groupwise). Dit werkt ook met een https verbinding en gaat zonder problemen!

• Miki
  • Nu online
Ik zie het wifi probleem niet zo, ik heb nu een Palm TX (wifi ingebouwd) en ik gebruik mijn wifi alleen thuis. Buiten huis moet ik mazzel hebben dat ik een onbeveiligde of gratis wifi verbinding vindt maar die zijn op 1 hand te tellen tegenwoordig.
Dus als je het slim doet koop je gewoon een 500V inclusief een vodafone blox onbezorgt internet van €9,50.

• wizler
Jeroen-W schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:50:
[...]

Nee, dat kan je niet met zekerheid zeggen. Ik gebruik de Treo 500v samen met mijn Parrot Bluetooth carkit. Werkt goed. Alleen het synchroniseren van contactpersonen liep niet zo soepel. Na aanschaf van de Jetware hands-free extention http://www.jetwaremobile.com/ werkt het helemaal goed!

Ik verwacht dat het daarom bij jou ook moet lukken. Eventueel samen met de extentie... Succes!
Jeroen, kijk aan dat deze reactie heb ik zeker wat! Super relaxed, nu ga ik hem zeker kopen!

Hartstikke bedankt voor je reply! Ik ben erg benieuwd!

System specs

• wizler
wizler schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:22:
[...]

Jeroen, kijk aan dat deze reactie heb ik zeker wat! Super relaxed, nu ga ik hem zeker kopen!

Hartstikke bedankt voor je reply! Ik ben erg benieuwd!
Ik ben er zojuist achter gekomen dat in mijn peugeot 207 gewoon een Parrot CK4010 (Version KC16) zit. Nu vraag ik me af jij deze ook bezit, of dat wellicht een ander hier ervaring mee heeft?

System specs

• autodre
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15-12-2009
Jammer geen HDSPA... :-(

• AaiGht
Dinsdag besteld met de melding dat hij vrijdag geleverd zou worden, nog steeds niks! =(

Had me er zo op verheugd

• wizler
Sinds zaterdag heb ik het toestel in bezit en hij bevalt erg goed.

Probleem is echter dat ik mijn pda niet via bluetooth kan laten synchroniseren met mijn laptop. Via de bijgeleverde USB-kabel gaat dit prima.

Hetgeen ik al geprobeerd heb is:
- De beide apparaten middels blueotooth laten pairen. (werkt prima)
- Binnenkomende com-poort openstellen. (is gelukt).
- MS Firewall (TCP & UDP) poorten toegevoegd zoals beschreven op mobile.microsoft site. (is gelukt)
- Bluetooth sync start vanuit treo (werkt niet).
- Volledige USB synchronisatie laten plaatsvinden (ging prima).

Ondanks deze acties krijg ik de bluetooth niet werkend.Heeft iemand tips/trucs?

System specs

• Miki
  • Nu online
wizler schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:39:
Sinds zaterdag heb ik het toestel in bezit en hij bevalt erg goed.

Probleem is echter dat ik mijn pda niet via bluetooth kan laten synchroniseren met mijn laptop. Via de bijgeleverde USB-kabel gaat dit prima.

Hetgeen ik al geprobeerd heb is:
- De beide apparaten middels blueotooth laten pairen. (werkt prima)
- Binnenkomende com-poort openstellen. (is gelukt).
- MS Firewall (TCP & UDP) poorten toegevoegd zoals beschreven op mobile.microsoft site. (is gelukt)
- Bluetooth sync start vanuit treo (werkt niet).
- Volledige USB synchronisatie laten plaatsvinden (ging prima).

Ondanks deze acties krijg ik de bluetooth niet werkend.Heeft iemand tips/trucs?
Ik meen mij te herinneren (WM2K3) dat je bij je bluetooth settings ook nog het één en ander moest aanzetten op je pda zelf. Deze setting kon je vinden in het bluetooth menuutje en moest je nog een com-poort aanvinken. Maar hoe het nu is met WM6 geregeld is weet ik niet.

Ps. Hoe is de menu snelheid van het toestel? Loopt dit vloeiend of zit er enige lag in?

• Jeroen-W
wizler schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:31:
[...]

Ik ben er zojuist achter gekomen dat in mijn peugeot 207 gewoon een Parrot CK4010 (Version KC16) zit. Nu vraag ik me af jij deze ook bezit, of dat wellicht een ander hier ervaring mee heeft?
Hoi, Ik heb de parrot CK3200 Color. Maar ik lees dat je de telefoon inmiddels al hebt gekocht. Werkt het met de carkit en heb je de extentie nog moeten gebruiken?

• AaiGht
Ik wil internetten op m'n laptop via m'n Palm Treo 500v maar weet bij god niet hoe en staat ook nergens aangegeven in de handleiding.

Weet wel dat ik gewoon m'n usb kabel met de palm moet verbinden en dat de palm dan als modem fungeert, maar kan nergens de settings vinden .... iemand?

EDIT: Heb net op internet een handleiding gevonden hoe het moet maar ben bang dat vodafone die optie verwijderd heeft want waar de opties horen te staan staan ze niet!

[Voor 22% gewijzigd door AaiGht op 28-11-2007 14:04]

• AaiGht
Ik zit er ook over te denken om dat Push Email in te stellen als het bovenstaande niet lukt, iemand ervaring mee? Kost het extra etc.?

[Voor 40% gewijzigd door AaiGht op 28-11-2007 14:24]

• wizler
Jeroen-W schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:47:
[...]

Hoi, Ik heb de parrot CK3200 Color. Maar ik lees dat je de telefoon inmiddels al hebt gekocht. Werkt het met de carkit en heb je de extentie nog moeten gebruiken?
Ja het werkt prima. Het enige wat irritant is dat er enige vertraging is wanneer ik de telefoon opneem. Hij schakelt niet snel genoeg over op de boxen en microfoon...

Helaas nog geen tijd gehad om dit op te lossen.

System specs

• AaiGht
Heb een post gemaakt op het palm forum aangezien hier niet zoveel mensen zijn met een treo 500v tot nu toe: http://forums.palm.com/pa...=hardware&thread.id=24113

Ik krijg een foutmelding als ik bij Mijn Computer, My Devices en dan My Music een map met 350MB muziek transfer en ga er vanuit dat dit komt omdat het intern geheugen van 150MB vol zit halverwege.

Maar hoe kan ik dan muziek op die 2GB microSD krijgen die ik net heb aangeschaft?

• Jeroen-W
AaiGht schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:49:
Ik wil internetten op m'n laptop via m'n Palm Treo 500v maar weet bij god niet hoe en staat ook nergens aangegeven in de handleiding.

Weet wel dat ik gewoon m'n usb kabel met de palm moet verbinden en dat de palm dan als modem fungeert, maar kan nergens de settings vinden .... iemand?

EDIT: Heb net op internet een handleiding gevonden hoe het moet maar ben bang dat vodafone die optie verwijderd heeft want waar de opties horen te staan staan ze niet!
Ik heb de optie 'gedeeld internet' gevonden in de map 'toepassingen' -> 'agenda'

• AaiGht
Tevens een klein vraagje mbt een SanDisk microSD mem. card van 2GB.

Hij geeft geen foutmelding of wat dan ook, ik heb hem vers uit de verpakking, stop em naast de simkaart achterin waar hij hoort op de enige manier waarop het kan (past perfect, niks forcerend, gewoon zoals het hoort).

Echter kan ik nergens zien dat ik extra ruimte heb:

- Bij geheugen zegt ie dat er maar 15MB beschikbaar is (heb al wat muziek op het interne geheugen staan).
- Bij Deze Computer -> My Mobile Device staat nergens een extra drive wat aangeeft dat er een externe microSD kaart is geplaatst.
- Ook bij het de optie Opslaan Als bij plaatjes of muziek files kan ik niet kiezen voor andere drives behalve het Hoofdgeheugen.

Iemand enig idee? Heb de 2GB getest op een oudere HP PDA van m'n vader en daar pakt hij hem dus wel.

[Voor 6% gewijzigd door AaiGht op 13-12-2007 16:58]

• SJBrouwer
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ik dacht laat ik het eens luxe opzoeken.
Wat is graag zou willen in de foon:

Als agenda gebruiken (belangrijkst)
Klein, handig en snel in gebruik
Hotmail checken
Surfen
Foto's en Flimpjes nemen (niet zo belangrijk)
Bellen sms-en etc

Ik kwam bij deze uit. Maar hij is nogal niet populair. Is er dan misschien een beter alternatief?
Ik ben student, dus moet wel voor goede prijs zijn.

• Miki
  • Nu online
SJBrouwer schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:36:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ik dacht laat ik het eens luxe opzoeken.
Wat is graag zou willen in de foon:

Als agenda gebruiken (belangrijkst)
Klein, handig en snel in gebruik
Hotmail checken
Surfen
Foto's en Flimpjes nemen (niet zo belangrijk)
Bellen sms-en etc

Ik kwam bij deze uit. Maar hij is nogal niet populair. Is er dan misschien een beter alternatief?
Ik ben student, dus moet wel voor goede prijs zijn.
Ik denk doordat de phone niet feature-packed is maar meer een instap-smartphone is dat hierdoor de populariteit hier niet zo groot is.
Voorts voor wat je opsomt wat je ermee wilt doen is denk ik dit een mooi toestel is voor jou.

• AaiGht
Ik ben zelf HBO student en vind het echt een prachtig model (heb voorheen echter nooit een smart- of PDA phone gehad dus kan niet echt subjectief oordelen).

De meeste opties die je opnoemt zijn er gewoon in verwerkt alleen zul je voor Push Email van je Hotmail extra moeten lappen, maar erzit wel Messenger Live op geinstalleerd wat perfect werkt op zo'n 'klein' scherm.

Over de kosten hoef ik niet eens te beginnen want ik heb een 2 jarig abbo voor 17,50 +9,50 voor een Onbeperkt Online Blox =)

Dus het is te doen als je het mij vraagt =)

• AaiGht
Ik heb echter zelf nog een vraagje:

Ik heb een 2GB microSD card en vroeg me het volgende af.

Je kan als je mp3 nummers opslaat op het Hoofdgeheugen de nummers via de Bibliotheek van Windows Media Player gewoon in een soort van playlist afspelen zodat je niet steeds een nummer hoeft te selecteren.

Echter wanneer je de Bibliotheek update en een map met nummers op je microSD kaartje zet, zal hij deze er niet bij vermelden (wat dus inhoud dat je ze wel stuk voor stuk kan afspelen, maar je dus niet op de fiets kan luisteren omdat als het nummer klaar is, hij niet een volgende selecteerd.

Iemand een oplossing hiervoor?

• SJBrouwer
Push Email is zo'n addertje waar ik dus nooit van gehoord had... Maar ik als ik het goed begrijp heb je dat niet nodig om je hotmail af en toe te checken?

(Staat dit bij default uit?)

[Voor 9% gewijzigd door SJBrouwer op 18-12-2007 20:40]

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:11
Push email wil zeggen dat mail direct op je smartphone binnen komt, zodra-die op je mailserver binnenkomt. Zonder push email moet je op de smartphone instellen dat er regelmatig gecontroleerd wordt of er nieuwe mail is.
Wat je kunt doen om toch Push-email-functionaliteit te krijgen voor mailaccounts die dit niet ondersteunen, is door al je (Hotmail) te forwarden naar een gratis Exchange-dienst (ik gebruik mail2web.com voor de mail van mijn werk en van mijn Gmail), en die exchange-server dan als server in te stellen. Zo heb je dan toch pushmail-functionaliteit.

[Voor 12% gewijzigd door Of-Aaargh op 18-12-2007 21:26]

• SJBrouwer
thx voor de uitleg, ik snap eerlijk gezegd niet waarom je voor push mail zou willen betalen, als je ook gewoon gratis je mail (op een iets later moment) kan bekijken. Mijn mail zit toch altijd in de browser...

Ik wil er in ieder geval niet extra voor betalen, maar ik hoef me daar dus geen zorgen over te maken met mijn hotmail. Of valt het 'live' menu van de palm al onder Push mail?

Ik kom misschien een beetje vaag over :s

• AaiGht
evdakker, zou je hier meer info over kunnen geven? ik ben een beetje een leek mbt dit soort dingen maar wil dus inderdaad wel graag die Push Manager aan het werken krijgen met mijn gmail email.

ik ga er dan wel vanuit dat je niet 20,- per maand hoeft te betalen voor de push kosten?

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:11
AaiGht schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:11:
evdakker, zou je hier meer info over kunnen geven? ik ben een beetje een leek mbt dit soort dingen maar wil dus inderdaad wel graag die Push Manager aan het werken krijgen met mijn gmail email.

ik ga er dan wel vanuit dat je niet 20,- per maand hoeft te betalen voor de push kosten?
Het aanmaken en gebruiken van een mail2web-account is gratis. Zie http://services.mail2web.com/FreeServices/m2wLive/
En hier vindt je een uitleg hoe op je telefoon push-mail kunt configureren. De serverinstellingen staan ook op de website van Mail2web.com, en zijn ook nog te vinden als je op je live.mail2web.com account inlogt, onder "My email settings".
Wel nog in Gmail instellen dat alle mail geforwarded moet worden naar je mail2web.com mailadres ;)

• ajslaghu
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06-12 12:46
is de opmerking van Jeroen-W gecontroleerd? Het delen van internet met een laptop via bleutooth is een belangrijke feature voor sommigen.
op het forum van smartphoneshop http://www.smartphoneshop...45352/palm-treo-500v.html wordt beweert dat internet delen door vodafone geblokkeerd is.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• 0b5cur1tY
Ik heb de Treo 500v nu meer dan 2 maanden en wou mijn impressies even delen hier. Ik gebruik de telefoon dagelijks en vrij intensief voor zowel zakelijk als persoonlijke communicatie.

Ik lees met enige verbazing in reviews en op forums zoals deze sommige niet-al-te-warme commentaar over deze toestel: Dat ie functies mist, niet high-end genoeg is, een consumenten model is en zo voort. Volgens mij is deze commentaar grotendeels onterecht; er zijn natuurlijk toestellen met meer functies maar die zijn groter, zwaarder en duurder. De 500v is voor mij een perfecte compromis; met alle functionaliteit die echt nodig is maar die klein, dun en licht blijft.

Ten eerste werkt de Treo gewoon goed als een telefoon, mede dankzij zijn compact formaat. Synchronisatie met de Exchange server van mijn werkgever werkt helemaal perfect en zorgt ervoor dat ik altijd mijn inbox, agenda en contacten bij de hand heb. De UMTS verbinding betekend dat ik snel en makkelijk toegang hebt tot de belangrijkste nieuws sites, ns.nl etc. en de ingebouwde Hotmail client laat me mijn persoonlijke email ook afhandelen onderweg. Het scherm is helder, het toetsenbordje en de centrale control toesten zijn goed te bedienen, de telefoon ligt lekker in de hand en zit goed in elkaar, de batterij gaat lang genoeg mee en toch past ie heel makkelijk in je broekzak. Zelfs de camera is niet al te slecht...

Eerlijk gezegd weet ik niet wat je meer zou kunnen eisen van zo'n toestel. Met een onbezorgd internet abonnement maak ik me geen zorgen over het gebrek aan WiFi (die sowieso stroom vreet) en de enige echte zwakke punt wat mij betreft is het gebrek aan copy-paste in de smartphone versie van Windows Mobile. Verder ben ik gewoon supertevreden over de Treo 500v; ik vind hem echt een geweldige Windows smartphone.

• Jeroen-W
ajslaghu schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:25:
is de opmerking van Jeroen-W gecontroleerd? Het delen van internet met een laptop via bleutooth is een belangrijke feature voor sommigen.
op het forum van smartphoneshop http://www.smartphoneshop...45352/palm-treo-500v.html wordt beweert dat internet delen door vodafone geblokkeerd is.
Ik gebruik deze optie samen met een T-Mobile abonnement, werkt goed!

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-12 20:57
AaiGht schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:58:
Je kan als je mp3 nummers opslaat op het Hoofdgeheugen de nummers via de Bibliotheek van Windows Media Player gewoon in een soort van playlist afspelen zodat je niet steeds een nummer hoeft te selecteren.

Echter wanneer je de Bibliotheek update en een map met nummers op je microSD kaartje zet, zal hij deze er niet bij vermelden (wat dus inhoud dat je ze wel stuk voor stuk kan afspelen, maar je dus niet op de fiets kan luisteren omdat als het nummer klaar is, hij niet een volgende selecteerd.

Iemand een oplossing hiervoor?
Ik zag nog geen oplossing staan, en ik ben ook wel benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet. Als dit nl. niet kan dan koop ik de phone niet.

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• musicfreak
AaiGht schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:04:
En ook wou ik vragen of er een input op zit om je gewone in-ear plugs in te steken van sony ipv die mee geleverde oordopjes die vaak wat minder kwalitatief zijn.
Iemand enig idee of er een verloopje aan te sluiten is?

Verder vraag ik me af of stereo bluetooth (A2DP) wordt ondersteund.
Da's ondertussen duidelijk: ja, dit wordt ondersteund.

Nu m'n andere vraag nog! Wie o wie?

[Voor 16% gewijzigd door musicfreak op 19-03-2008 12:23. Reden: Specs gevonden]

• Dr House
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 26-11 16:39
Drie serieuze problemen met dit ding.

1) Je kan de software en drivers niet van de Palm website downloaden. Raak de CD kwijt en je kan het ding niet meer aan je PC koppelen.

2) Dit ding is extreem energie onzuinig, zonder ook maar een minuut te bellen raakt de batterij binnen 20 uur leeg.

3) Extreem simplistisch interface. Ik weet niet eens hoe de fucking startpagina van Internet Exploder te wijzigen. Laat staan een icoon van het door mij geïnstalleerde Opera Mini weet te geven.

Al met al een sof, en ik heb spijt dat ik hiervoor mijn Vodafone abonnement heb verlengd.

Misschien dat als ik de CD hervind ik het ding alleen voor TomTom gebruik. Als ik erachter kom hoe een bluetooth verbinding op te zetten in het extreem simplistische interface. |:(

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06-12 21:21
Dr House schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:29:
Drie serieuze problemen met dit ding.

1) Je kan de software en drivers niet van de Palm website downloaden. Raak de CD kwijt en je kan het ding niet meer aan je PC koppelen.
Software is gewoon de MS activesync software, toch? Heb je verder geen Palm software voor nodig.
2) Dit ding is extreem energie onzuinig, zonder ook maar een minuut te bellen raakt de batterij binnen 20 uur leeg.
Zet je UMTS maar eens uit. Is een probleem met *elk* UMTS toestel.
3) Extreem simplistisch interface. Ik weet niet eens hoe de fucking startpagina van Internet Exploder te wijzigen.
Is een eigenschap van WM6 Standard / WM5 smartphone edition. Je kunt de startpagina alleen in het register wijzigen

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• musicfreak
StevenK schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:32:
[...]

Software is gewoon de MS activesync software, toch? Heb je verder geen Palm software voor nodig.
Klopt idd, gewoon standaard ActiveSync / Synchronisatiecentrum (in Vista).

Ik heb de 500v nu in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Heb wel flink wat apps geïnstalleerd om er meer mee te kunnen. Enkele tips:Veel plezier ermee!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij is nu voor 199 bij Bol. Ik heb hem besteld, lijkt me wel een leuke Windows Mobile phone voor het geld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• lievelieze
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-09-2008
ik hoop dat er nog iemand actief in dit topic rondkijkt ;)

ik heb vanmiddag een palm treo 500v aangeschaft, ik zit echter nog vast aan kpn voor 4 maanden.
nu is het toestel niet gesimlockt maar de internetinstellingen kan ik niet gebruiken.
via de hi site en klantenservice kom ik niet verder en ook bel.com helpt niet mee.
wie weet de instellingen voor gprs voor hi op de treo 500v??

alvast bedankt

(o en een simpele vraag: kan ik ook mijn beltoon laten spelen icm de trilfunctie? die optie ben ik nog niet tegemngekomen namelijk...)

• StevenK
lievelieze schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:33:
ik hoop dat er nog iemand actief in dit topic rondkijkt ;)

ik heb vanmiddag een palm treo 500v aangeschaft, ik zit echter nog vast aan kpn voor 4 maanden.
nu is het toestel niet gesimlockt maar de internetinstellingen kan ik niet gebruiken.
via de hi site en klantenservice kom ik niet verder en ook bel.com helpt niet mee.
wie weet de instellingen voor gprs voor hi op de treo 500v??

alvast bedankt

(o en een simpele vraag: kan ik ook mijn beltoon laten spelen icm de trilfunctie? die optie ben ik nog niet tegemngekomen namelijk...)
Ik heb ooit een tooltje van dangaard gedownload waarmee je de internetinstellingen van een aantal providers kunt krijgen.

Programma staat hier als 'Dataverbindingen' in mijn start menu, weet niet meer waar ik het heb gedownload.

• RobbertC
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:21
Marzman schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:37:
Hij is nu voor 199 bij Bol. Ik heb hem besteld, lijkt me wel een leuke Windows Mobile phone voor het geld.
Nu zelfs voor € 149,-. Toch wel verleidelijk voor een simlockvrij toestel met volledig toetsenbord :)

• lievelieze
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-09-2008
msn doet het, gmail kan ik ook bereiken maar surfen gaat niet.
ik krijg trouwens ook geen berciht dat ik een voicemail heb ontvangen. komt dit omdat ik nog een hi netwerk heb in een vodafone ingestede telefoon?

• StevenK
lievelieze schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:13:
msn doet het, gmail kan ik ook bereiken maar surfen gaat niet.
ik krijg trouwens ook geen berciht dat ik een voicemail heb ontvangen. komt dit omdat ik nog een hi netwerk heb in een vodafone ingestede telefoon?
Ik heb een tijdje geleden een update gedownload, waarmee dat probleem - dat je geen voicemailnotificatie krijgt - opgelost wordt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RobbertC schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:05:
[...]
Nu zelfs voor € 149,-. Toch wel verleidelijk voor een simlockvrij toestel met volledig toetsenbord :)
Het is ook een leuk toestel. Ik heb hem al een tijdje. Dat toetsenbord is perfect om smsjes te versturen. 150 is een mooie prijs, ze zullen er wel moeilijk vanaf komen.

Grappig dat anderen problemen hebben internet aan de praat te krijgen. Die van mij download continu automatisch de vodafone instellingen waarna ik ze er weer uitgooi omdat ik geen internet abo heb en het dan veel te duur wordt. Ik internet er soms een beetje mee als hij via bluetooth gekoppeld is, binnenshuis werkt dat prima. Verder vind ik het nut momenteel nog niet zo groot met de huidige eisen van de GSM-providers (geen voip, geen laptop).

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 21-09-2008 21:31]

/▌

• musicfreak
Tot voor kort deed mijn GPRS en UMTS verbinding het, echter waarschijnlijk door het installeren van bepaalde software werd deze vervangen door Chunghwa verbindingen voor zovel GPRS als MMS. Aan de hand van de instellingen op de website van Vodafone heb ik GPRS opnieuw ingesteld, echter ik krijg geen verbinding met internet.

Iemand enig idee hoe dat kan? Het leeglaten van de gebruikersnaam en wachtwoord helpt niet.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij Vodafone hoef je niks in te stellen. Vodafone pusht die instellingen gewoon naar het toestel want ik heb ze vaak genoeg verwijderd en iedere keer kwamen die verbindingen weer automatisch terug.

/▌

• musicfreak
Marzman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:09:
Bij Vodafone hoef je niks in te stellen. Vodafone pusht die instellingen gewoon naar het toestel want ik heb ze vaak genoeg verwijderd en iedere keer kwamen die verbindingen weer automatisch terug.
Oh, nou, bij mij niet.... :-(

• musicfreak
Probleem opgelost! Ik had live.vodafone.nl i.p.v. live.vodafone.com ingesteld als toegangspunt...

• Alex-Buffon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2010
Sinds vandaag dit toestelletje, en ik moet zeggen dat ik het errúg fijn vind werken. Had eerst een Samsung F480 maar was er niet zo tevreden over, internet werkte niet geweldig, video afspelen was niet top en was er ook een beetje op uitgekeken. Heb mijn F480 geruild voor dit toetstel en ben er erg tevreden over.

ALLEEN.ik heb een probleempje om op internet te komen, nogal vervelend aangezien ik wel hiervoor een abo heb. Heb al de instellingen via t-mobile aangevraagd maar dan werkt ie nog niet, en de instellingen download ie ook niet automatisch. Daarnaast heeft t-mobile geen Palm toestel in hun internetinstellingen lijst. Anyone die me kan helpen? Dat zou heel fijn zijn!

• musicfreak
Alex-Buffon schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:01:
ALLEEN.ik heb een probleempje om op internet te komen
Altijd leuk: mensen die enthousiast over de Treo 500v zijn! :-) Je houdt 'm trouwens lekker snel door niet teveel applicaties op het apparaat zelf maar op de geheugenkaart te instelleren. Verder is Opera mobile echt een aanrader.

Hopelijk heb je voor internet iets aan http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/veelgestelde-vragen.aspx?q=algemene%20instellingen.

• Alex-Buffon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2010
Ja ik vind het echt zoveel een verbetering t.o.v. de Touchwiz, het werkt zóveel beter, vind ik dan ;) Ja opera mobile had ik op m'n oude telefoon ook, werkte sowieso al beter dan de standaard browser. Heb je verder nog echt handige tips, programma's o.i.d? Weet je ook tot hoeveel GB je er in kan stoppen?

Ik had die instellingen al ingevoerd, alleen ik kon wel msnen en emailen, maar nog niet internetten. Ben morgen in Utrecht dus ga dan wel even langs de T-Mobile winkel :)

Weet je misschien ook hoe je opera mini vanaf de computer kan installeren? Dit lukt mij namelijk nog niet..

Is al gelukt :)

Ben alleen nog opzoek naar handige programmaatjes en tips enzo. En ik zou graag weten hoeveel GB micro-sd er in zou kunnen.

[Voor 50% gewijzigd door Alex-Buffon op 23-01-2009 23:26]

• musicfreak
Alex-Buffon schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:18:
Ben alleen nog opzoek naar handige programmaatjes en tips enzo.
Ik heb de volgende programma's op mijn Palm geïnstalleerd:

GSPlayer - Voor het afspelen van acc+ streams, crasht bij het toevoegen van mappen met veel mp3tjes.
Notepad
PocketNotepad - Handig teksteditortje

Ik houd me aanbevolen voor andere leuke programma's!
En ik zou graag weten hoeveel GB micro-sd er in zou kunnen.
Ik heb er 4 Gb inzitten, dat werkt prima. Max weet ik niet.

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Misschien een beetje een 'noob'-tip, maar zelf heb ik er best lang naar lopen zoeken, maar mocht je je internetverbinding willen delen met je laptop, het zogenaamde tetheren, dan heb je het programma IntShrUI nodig. Deze staat in de Windowsfolder.

Hier kom je door naar 'Mijn Bestanden" te gaan, een keertje omhoog, naar de Windowsfolder en daar dan onder de I van Isaac.

Dit moet je uiteraard alleen gebruiken als dat mag van je provider, anders ben je stout. O-)

[Voor 20% gewijzigd door Keypunchie op 17-03-2009 20:45]

• musicfreak
Ik vind het geen noob tip hoor, kende de mogelijkheid nog niet. Net getest, echter nu wil windows een Treo driver installeren. Waar heb jij die vandaan gehaald?
En (nu ga ik een noob vraag stellen) hoe maak je een snelkoppeling naar IntShrUI.exe?

• Keypunchie
  • Niet online
Treo driver, zal die niet op de website van Palm te vinden zijn? Zelf heb ik een Macbook en daar was dat niet nodig. Zowiezo heb ik de tethering via Bluetooth uitgevoerd (eerst gepaird en opgezet dat hij via PAN naar Internet kan). Volgens mij is die driver alleen nodig als je via een kabeltje data wil overdragen.

http://kb.palm.com/SRVS/C...K=518,Sxi=4,Case=Obj(246)
En (nu ga ik een noob vraag stellen) hoe maak je een snelkoppeling naar IntShrUI.exe?
Geen idee, daar ben ik ook best benieuwd naar. Viel me op dat ik in die Windows-folder zowiezo niks kon knippen/plakken met de ingebouwde verkenner. Was van plan om later maar eens het filesysteem te mounten (via tooltje Eltima Syncmate) en of ik wat kon doen.

[Voor 47% gewijzigd door Keypunchie op 19-03-2009 11:08. Reden: -reactie uitgebreid]

• StevenK
musicfreak schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:31:
Ik vind het geen noob tip hoor, kende de mogelijkheid nog niet. Net getest, echter nu wil windows een Treo driver installeren. Waar heb jij die vandaan gehaald?
die 'driver' is onderdeel van Activesync / WMDC.

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-12 14:20
hoe zijn hier de ervaring met het scherm? ik lees op bv smarthphoneshop dat het nogal snel stuk gaat :( hoe zijn de ervaringen hier?

• Keypunchie
  • Niet online
Zelf vind ik het een superscherm (maar ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal). Lichtopbrengst prima, heb hem eigenlijk bijna altijd op laagste stand staan. In direct zonlicht gaat het niet zo goed werken, natuurlijk, maar meestal is hij dan met een paar tandjes omhoog weer leesbaar.

In het begin was ik heel voorzichtig met het scherm en had ik een hoesje, maar inmiddels draag ik hem al half jaar gewoon los in mijn zak. Hij is daardoor wat vieser (en heel licht gekrast), maar als het scherm aangaat zie je dat absoluut niet meer.

In de tussentijd heb ik hem ook (ben nogal klunzig) paar keer laten vallen, maar qua scherm heeft hij dat goed doorstaan.

Als ik een klacht heb is dat hij van tijd tot tijd zich wel softwarematig behoorlijk zich te verslikken (inladen van grote webpagina bvb.), maar ja, dat is Windows Mobile, he. De responsiviteit kan dan behoorlijk tegenvallen. Dat komt een keertje per week toch wel voor (maar volgens mij gebruik ik hem redelijk intensief). Dan doe ik meestal maar even de batterij los, terug en dan draait 'ie wel weer.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Reloader schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:19:
hoe zijn hier de ervaring met het scherm? ik lees op bv smarthphoneshop dat het nogal snel stuk gaat :( hoe zijn de ervaringen hier?
De mijne is stuk. Van binnenuit gebroken (niet laten vallen ofzo).

/▌

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-12 14:20
Marzman schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:37:
[...]

De mijne is stuk. Van binnenuit gebroken (niet laten vallen ofzo).
dat is dus balen, mijn huidige ipaq is ook wel een paar keer gestuitert, en ik weet zeker dat dat met mijn nieuwe telefoon ook gaat gebeuren. maar van binnen uit "spontaan" breken is wel erg vreemd

responsiviteit snap ik, dat ben ik gewend met mijn voorgaande smartphones :+

mijn alternatief is een Nokia E63 ofzo (qwerty) , ik zoek iig een telefoon die kan syncen met een kerio mailserver en een Qwerty heeft.. en ben opzich wel tevreden windows mobile :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Reloader schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:34:
[...]

dat is dus balen, mijn huidige ipaq is ook wel een paar keer gestuitert, en ik weet zeker dat dat met mijn nieuwe telefoon ook gaat gebeuren. maar van binnen uit "spontaan" breken is wel erg vreemd

responsiviteit snap ik, dat ben ik gewend met mijn voorgaande smartphones :+

mijn alternatief is een Nokia E63 ofzo (qwerty) , ik zoek iig een telefoon die kan syncen met een kerio mailserver en een Qwerty heeft.. en ben opzich wel tevreden windows mobile :)
Ik had hem in een kluisje op de sportschool gelegd en toen ik hem eruit haalde was de display kapot. Ik had hem er echt niet ingegooid ofzo, ik ging er vrij voorzichtig mee om. Ik denk dat er te veel spanning op het scherm stond.

/▌

• musicfreak
Keypunchie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:56:
Geen idee, daar ben ik ook best benieuwd naar. Viel me op dat ik in die Windows-folder zowiezo niks kon knippen/plakken met de ingebouwde verkenner. Was van plan om later maar eens het filesysteem te mounten (via tooltje Eltima Syncmate) en of ik wat kon doen.
Ik hoor het graag van je als je wat uitgevogeld hebt!

• musicfreak
StevenK schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:57:
[...]

die 'driver' is onderdeel van Activesync / WMDC.
Ah, tuurlijk! Ik heb het nu werkend.

• Keypunchie
  • Niet online
Ik hoor het graag van je als je wat uitgevogeld hebt!
Ik ben er nu eindelijk eens aan toegekomen, zo met de Paasdagen. Ik krijg via Eltima intussen dus wel mijn Windows Mobile gemount (heb voor de grap eens een "ls -lah > textbestand" (soort dircommando) gedaan op de Windowsfolder... Daar staan dus ruim 2400!!! bestanden in.)

Maarrrrr. Iedere keer als ik iets probeer te kopieren krijg ik:
cp: IntShrUI.lnk: Input/output error

Gek genoeg wordt er dan wel een file aangemaakt, maar helaas is die file 0bytes groot.

[update]

Een beetje gegoogle bracht me naar deze pagina:
http://bansky.net/blog/20...indows-mobile-smartphone/

Blijkbaar is een link dus niks anders dan een ASCII-textfiletje met daarin een padverwijzing, voorafgegaan door een cijfer dat de lengte van het pad specificeert.
ik heb zelf een .lnk-file gemaakt door simpelweg een textbestandje te maken met deze tekst erin. (Let wel op dat het platte ASCII is en geen Rich Text Format of .Doc ofzo, dus Notepad of Vim o.i.d. gebruiken)
code:
1
21#\Windows\IntShrUI.exe

Dat bestandje kon ik kopieren naar \Windows\Start Menu en nu staat 'ie daarin en het werkt!

Dus, voor het maken van een willekeurige shortcut, geldt het volgende stappenplan:
1. Je moet op de een of andere manier toegang krijgen tot het volledige filesystem (dus niet alleen My Documents, zoals via Bluetooth). Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat onder Windows moet, maar neem aan dat daar wel tooltjes voor te vinden zijn. Voor Mac heb ik Eltima Synctool gebruikt.

2. Je moet een tekstbestandje "Shortcut.lnk" maken met een tekstverwerker met tekst volgens het bovenstaande formaat: padlengte-integer#padnaam-string

3. Je kopieert dat bestandje naar de \Windows\Start Meny folder.

[edit]

En nu pas realiseer ik me dat het waarschijnlijk met dat door jouw geposte notepad-achtige-applicatietje op je telefoon het waarschijnlijk veel makkelijker is om diret dat .lnk bestandje te maken, dan via het mounten van je telefoon als disk. 8)7

[Voor 67% gewijzigd door Keypunchie op 13-04-2009 15:13]

• musicfreak
Ik heb onlangs een nieuwe 500v gekregen (vorige toestel had een schermprobleem). Alles heb ik weer werkend, op één ding na: als ik een SMSbericht aanmaak dan kan ik geen geadresseerde toevoegen door te beginnen met het typen van de naam, zoals eerst. Waar zit deze instelling?

• marrk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-07 00:14

marrk

marrk

Ik bedenk me net dat het misschien wel nuttig is om een WM6.1 ROM te delen. Een russische creatieveling is het gelukt om een aantal ROMS in elkaar te draaien met WM6.1, wat palm dus zelf weigerde te doen.
Op xda-developers releaset hij ze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544721).
Mijn treootje is er in ieder geval een stuk sneller en naar mijn mening fijner van geworden. Booten gaat sneller en multitasken gaat minder slecht.
Vanochtend naar de laatste versie (v3) overgestapt en het bevalt goed.

blog
sow
eee

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee