Toon posts:

installatie vista ultimate 64 foutmelding over checksum

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem waarop ik Vista Ulimate 64x wil installeren. Wat heb ik gedaan? In eerste instantie leek de installatie goed gegaan. Nadat ik mijn product key had ingevuld klikte ik op de knop om naar het volgende scherm te gaan. Ineens kwam er een unhandled exception in beeld! Ik kon nog naar wat repair scherm maar dat was het wel.
De pc opnieuw opgestart, het Windows loading komt in beeld en dan ineens een melding van de boot manager. De melding: 'The file is possibly corrupt. Its head checksum does not match the corrypted checksum.'

Nu heb ik op Google gekeken en de mensen roepen allemaal dat het aan het geheugen ligt in fora maar nergens lees ik dat dit zo is. En bij de eerste installatie poging kwam ik wel verder dus dat zou vreemd zijn.

Waar kan dit aanliggen?

Systeem:
Gigabyte P35-DS4
4 GB OCZ Titanium (4x1GB)
WD Raptor 150 GB
Seagate Barracuda 500 GB

Verwijderd

Je geheugen... ik heb dit probleem ook eens gehad eerste keer wou hij wel installeren alleen was hij niet stabiel tweede keer wou hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:28:
Je geheugen... ik heb dit probleem ook eens gehad eerste keer wou hij wel installeren alleen was hij niet stabiel tweede keer wou hij niet.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?

edit:
Ik krijg nu een andere melding op het beeld

File: \windows\system32\ntoskrnl.exe

Status: 0x0000098

Info: Vista Windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt.

edit:
Nu heb ik ineens weer de eerder genoemde melding in beeld, erg vreemd dat ze elkaar afwisselen!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 23:12 . Reden: probleem is gewijzigd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet veel verder gekomen, Google levert verrassend weinig hulp. Nadat de melding op het scherm is gekomen loopt het systeem vast en kan ik niets meer :(

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wat heb je gedaan om een diagnose te maken? Bijvoorbeeld memtest64 gedraaid? Of andere diagnostische tools?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:05:
Wat heb je gedaan om een diagnose te maken? Bijvoorbeeld memtest64 gedraaid? Of andere diagnostische tools?
Ik heb die tool niet gebruikt. Immers, ik ben het OS aan het installeren dus ik kan nog niet een dergelijke applicatie hebben geinstalleerd en dus hebben gebruikt (tenzij dit op een andere manier kan). Is memtest64 hetzelfde als memtest86?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:26:
Ik heb die tool niet gebruikt. Immers, ik ben het OS aan het installeren dus ik kan nog niet een dergelijke applicatie hebben geinstalleerd en dus hebben gebruikt (tenzij dit op een andere manier kan).
Er staat zelfs een Diagnostic mode op de DVD (recovery console achtig) waar de memtesttool van MS zelf inzit.
Geen draaiende Windows voor nodig.

Daarnaast: memtest86 is beschikbaar als bootable CD die compleet zonder Windows z'n werk kan doen. Eerst die maar proberen dan ? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:34:
[...]

Er staat zelfs een Diagnostic mode op de DVD (recovery console achtig) waar de memtesttool van MS zelf inzit.
Geen draaiende Windows voor nodig.

Daarnaast: memtest86 is beschikbaar als bootable CD die compleet zonder Windows z'n werk kan doen. Eerst die maar proberen dan ? :)
Je bedoelt op de Windows DVD of op die van het moederbord?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, als ik het heb over de DVD en een memtesttool van MS zelf, dan is de kans groot dat ik inderdaad de Windows Vista DVD bedoel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:37:
Nou, als ik het heb over de DVD en een memtesttool van MS zelf, dan is de kans groot dat ik inderdaad de Windows Vista DVD bedoel ;)
ok, ik ga er even naar kijken! Hoe start ik deze applicatie? Op dit moment wordt de setup meteen geladen.

Overigens, wanneer de BIOS aangeeft dat er 4GB geheugen in het systeem zit, is deze test dan nog steeds nodig? Ik bedoel, geeft het feit dat hij de juiste hoeveelheid ziet aan dat het geheugen juist funcioneert?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 22:54 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik geloof dat je inmiddels wel beter zou moeten weten dan een dergelijke vraag zonder nadenken hier te stellen toch?

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:56:
Ik geloof dat je inmiddels wel beter zou moeten weten dan een dergelijke vraag zonder nadenken hier te stellen toch?
Ik ben even bezig geweest... In eerst instantie kreeg ik de Windows Memory Diagnostics Tool niet aan de praat. Reden? Toetsenbord reageerde niet meer naar de foutmelding, dus ik kon ook niet naar een ander scherm. Een ps/2 verloopstekkertje zorgde ervoor dat het toetsenbord wel werkte.Daarna heb ik de Windows Memory Diagnostics Tool uitgevoerd in de drie smaken maar het loopt steeds vast... Het toetsenbord reageert niet meer en de perc. balk loopt niet door. Iemand die weet wat ik nu moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb eerst twee geheugen modules verwijderd waarmee het probleem zich nog steeds voordeed, het verwijderen van de andere twee modules heeft ervoor gezorgd dat Vista nu met succes in geinstalleerd. Het lijkt er dus op dat het geheugen niet goed is.

Misschien een stomme vraag: is het zinvol om het er weer bij te prikken? Of zal het geheugen ook na de installatie problemen geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 15:48 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Misschien een stomme vraag: is het zinvol om het er weer bij te prikken? Of zal het geheugen ook na de installatie problemen geven?
Dit kan je best niet doen, corrupt geheugen blijft corrupt. Je gaat dan fouten krijgen van programma's die juist dat kapotte deeltje van je geheugen gaan gebruiken. Als je nog steeds niet zeker bent of je geheugen écht kapot is (99% zekerheid van wel) kan je memtest86 toch nog draaien. Je kan hier de ISO downloaden, hier de Ubuntu 7.04 Feisty Fawn LiveCD (ook nuttig voor in nood) en je kan het ook nog vinden op je eigen Windows Vista DVD. Klik hier moest de memtest site even offline zijn en hier moest de Ubuntu site offline zijn. Als je torrents preffereerd, klik dan hier en moest ook deze link niet werken, klik dan hier. Voor torrents heb je wel een BitTorrent client nodig, bv. Azureus of Utorrent. Als er een link niet werkt, mail me maar, ik weet er nog wel een paar te vinden ;)

offtopic : de mensen op dit forum proberen je echt wel te helpen, hoor. We verwachten nochtans wel een hoop eigen inzet ook.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ruffneck82,

je bent er inmiddels herhaaldelijk op gewezen dat je zelf wat meer moeite moet doen om je eigen problemen proberen op te lossen.
Wat mij opvalt aan je manier van werken is dat je eerst doet, en dan pas gaat denken, en dat lijkt me nou niet echt helemaal de manier zoals we dat op GoT graag zien ;)

Het is lijkt me echt niet veel gevraagd om zelf te lezen hoe je memtest86 moet gebruiken.
Daarvoor staat genoeg info op de site zelf, en ook in de PMG FAQ en Windows Clients - FAQ staat relevante info voor jouw probleem. Staat het er niet letterlijk, dan is zelfs een gelijkwaardige aanpak altijd nog iets wat we van je mogen verwachten.

Mede daarom gaat dit topic ook dicht.

[ Voor 85% gewijzigd door alt-92 op 15-09-2007 23:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.