Toon posts:

[XPSP1] Computer erg langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had voor de vakantie een nieuwe pc gekocht:

AMD X2 6000+
2GB intern geheugen van kingston
M2N-Sli Deluxe wireless edition
Nvidia 8800GTS 640MB

Geinstalleerd en alles en liep fijn.
Alleen hij lijkt nu vrij langzaam te gaan ook als ik een dvd afspeel met avs dan zijn de kleuren niet erg scherp maar lijkt t meer zwart wit.(ook met showtime van nero geprobeert, zelfde resultaat).
Het opstarten gaat ook niet erg snel, het inloggen moet 1 2 3 gaan mr duurt ook ff. Als ik met nero brand kon ik voorheen tegelijk een dvdtje uitpakken(met winrar) of repareren(met quickpar) maar dan gaat het branden zeer langzaam en het rarren of repairen ook.
Over het rarren gesproke, ging eerst ook veel sneller.
Applicaties openen gaat ook niet meer zo snel.

Heb virus scan en spyware scan laten lopen, die zeggen dat alls ok is.
Heb gedefragmenteerd.

Weet iemand nog een oplossing?(zonder opnieuw installeren het liefst)

Groet,

Don

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Systeemherstel al geprobeerd naar een punt in tijd toen het nog wel snel ging?
Staat er niets in je eventviewer?
Welke processen staan te stampen en/of is je CPU constant druk?
Wordt er veel bij/tijdens opstarten aan processen geladen?

PS: Ik mis trouwens welke Windows-versie je draait.

offtopic:
Ik vind het wel summiere info; even een virusscan is niet toppie troubleshooten

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 12-09-2007 17:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Je moet harde schijf intensieve applicaties zoals Nero, Quickpar, Winrar ook allemaal niet samen tegelijk doet. Je computer wordt daar langzaam van ja, omdat een schijf het beste is wanneer deze 1 opdracht per keer uitvoert, en niet meerdere door elkaar heen (en laat quickpar & winrar nu net intensief zijn).

Verwijderd

En een virus applicatie kan de boel ook wat vertragen als ie bestanden moet controleren. Maar harde schijf intensieve activiteiten als winrar bestanden laten uit of inpakken heb ik nog nooit gedaan tijdens het branden van cd/dvd, dat vraagt om problemen (nou ja , bestanden van een paar MB kan best) :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja heb hier nooit problemen mee gehad.. kon eerst rarren en quicken tegelijk.. of rarren en branden en nu niet meer... Ik draai win xp pro sp1. CPU is niet constant bezig staat bijna hele tijd op 98 idle.
Ik zal de processen eens nalopen zometeen en dan zal ik melden of er onheil tussen zat.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:06:
ja heb hier nooit problemen mee gehad.. kon eerst rarren en quicken tegelijk.. of rarren en branden en nu niet meer... Ik draai win xp pro sp1. CPU is niet constant bezig staat bijna hele tijd op 98 idle.
Ik zal de processen eens nalopen zometeen en dan zal ik melden of er onheil tussen zat.
rarren en parren is niet erg CPU belastend, maar juist voor je harde schijf.

Wat heel erg goed helpt is unrarren van schijf 1 -> schijf 2, dat scheelt behoorlijke hoeveelheid tijd.

Heb je niet iets van QnQ aanstaan bijvoorbeeld? Loopt de CPU wel op juiste speed?

[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 12-09-2007 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is QnQ en hoe weet ik of de cpu op de juiste speed loopt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:20:
Wat is QnQ en hoe weet ik of de cpu op de juiste speed loopt?
Dat kun je prima vinden door de boekjes bij je moederbord door te lezen en de uitstekende PMG FAQ door te nemen :)

Voorlopig mist er teveel info van jouw kant om in één keer te zeggen wat er aan de hand is.

Wij verwachten hier van gebruikers wel het één en ander aan basiskennis, daaronder valt ook dat je verder kijkt dan alleen een virusscan :)
In de PMG FAQ en in de Windows Clients - FAQ vind je een aantal guides waar je je troubleshooting mee kan beginnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens lezen.. als ik wijzer ben en een oplossing zou hebbe horen jullie het.

gr.

Verwijderd

Is het niet gewoon een kapotte HDD die in PIO mode draait?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP zonder SP2 wordt ook al best een tijdje niet meer ondersteund door Microsoft, en ook na SP2 zijn er al aardig wat fixes uitgekomen die performanceproblemen oplossen.
Ik zou dus eerst de machine even volledig updaten, want alle andere acties die je onderneemt zullen vast weinig effect hebben :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ja ga k ook doen.. mr heb geen legale licensie ik krijg binne nu en een week wel een legale met sp2 en alles dus dat is geen probleem.. ik zal de genoemde dingen bekijken en laten weten of het geholpen heeft;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Inderdaad, zoals sfj al aangeeft ga eerst maar eens alle updates voor je Windows installatie installeren en check of je harddisk niet perongeluk in PIO-mode draait. Defragmenteer je harddisk ook even helemaal want dat kan ook nog wel eens voor vertragingen zorgen. Daarna kijken we weer verder :P

Rail Away!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:21:
ja ga k ook doen.. mr heb geen legale licensie ik krijg binne nu en een week wel een legale met sp2 en alles dus dat is geen probleem.. ik zal de genoemde dingen bekijken en laten weten of het geholpen heeft;)
Dan hoef je natuurlijk ook geen hulp te verwachten he: Het algemeen beleid #copyright

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.