Surfspot/consumenten Superaanbieding Lenovo Thinkpad T61!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 62.994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 22:17

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Bij mij staat hij inderdaad ook nog op carry in. Ik zal als het probleem zich na een re instal zich nog voordoet contact zoeken met MegaSellers.

Bij iemand anders die ook problemen met zijn videokaart van zijn T61 gehad heeft, wordt hij morgen op gehaald. Zie hiervoor een ander topic.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-68229 kan je zien dat de videokaart (met FRU 42W7653) geen CRU is. Dus als deze stuk is moet je notebook terug naar Lenovo/ IBM Nederland.
Voor de onderdelen waarbij de CRU ID een 1 of 2 staat stuurt Lenovo een vervangend onderdeel naar je toe die je zelf moet vervangen.

Nogmaals het telefoonnummer van Lenovo in Nederland 020-514-5770. Bellen kan je tussen 9AM - 5PM op werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Lenovo onderdelen.... Dat is leuk inderdaad, dacht ik even mijn netwerkkaartje te upgraden, dat gaat dus mooi niet zomaar. Want Lenovo heeft een zogenaamde "locked" bios, waarin alleen door hun gecertificeerd hardware kan worden opgenomen :( . Dus een kaartje van 25 euro, ook al is hij gewoon van intel, gaat niet werken.

Dan krijg je een vrolijke melding van:

1802: Unauthorized network card is plugged in - Power off and remove the miniPCI network card.

Dus na wat browsen kom je van alles tegen tot aan het modifien van je bios en flashen van de netwerkkaart aan toen. Dit is geen piece of cake :? . En je garantie zal er ook mee vervallen. Dus vooralsnog maar even wat trager netwerk dan ;(

Ik heb ook turbomemory aangeschafd alleen nog niet de kans gehad deze te installeren, ik hoop niet hetzelfde aan te treffen, het zou moeten werken, hardware-matig dan. Wat een gedoe, alles compatible zou makkelijk zijn.

Als je prijzen wilt van lenovo onderdelen moet je met het partnummer (eerst TD bellen 020-5133939) en dan naar hun verkoop afdeling bellen 020-5133131 of mailen ibmparts@nl.ibm.nl De prijzen voor een WIFIkaartje lopen uiteen van 40 euro tot 123 euro. Allemaal de 4965AGN kaart. Das toch vreemd, na wat zoeken kwam ik tot de ontdekking dat de goedkopere kaartjes geen n-draft ondersteunen :?

Vreemd allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenemo op 08-11-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Even ter informatie, er is mij door megasellers verteld dat de nieuwe bestelling op 19 november wordt geshipt, en ze verwachten de laptops later die week te ontvangen. Nog even wachten dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 23:57
klopt,

"Wij hebben de machines al geruime tijd geleden besteld, maar door een tekort aan WUXGA- schermen op de wereldmarkt is de verwachte leverdatum door Lenovo opgeschoven naar donderdag 22 november 2007"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
deTuinman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:18:
klopt,

"Wij hebben de machines al geruime tijd geleden besteld, maar door een tekort aan WUXGA- schermen op de wereldmarkt is de verwachte leverdatum door Lenovo opgeschoven naar donderdag 22 november 2007"
Ach, ik vind het een leuke aanbieding (gezien wat ze normaal kosten), dus heb ik er toch maar eentje besteld. Mocht ik de komende weken een andere leuke laptop (aanbieding) tegenkomen kan ik de bestelling altijd nog annuleren :)

Weet iemand of de DVI aansluiting op de "LENOVO THINKPAD ADVANCED DOCK" ook echt een digitale uitgang is? En zijn er mischien ook kleinere oplossingen (niet een geheel docking station) om toch gebruik te maken van een DVI of eventueel hdmi? Dit lijkt mij een leuke extra voor op mijn lcd tv :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Onsite garantie erbij gekocht, maar ik ga volgend jaar naar Spanje verhuizen.
Neem aan dat ze daar ook wel IBM hebben, maar zouden zij daar ook zo over denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:40:
[...]

Ik heb ook Onsite garantie erbij gekocht, maar ik ga volgend jaar naar Spanje verhuizen.
Neem aan dat ze daar ook wel IBM hebben, maar zouden zij daar ook zo over denken?
JA, zie hier http://www-307.ibm.com/pc...7&iws=on&sitestyle=lenovo

edit: link is voor de t61p van surfspot. Heb je een ander model dan kan je de link ook gebruiken maar moet je de typenummer veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
IBM onderdelen zijn dus iets duurder.... Maar wat wel vervelend is dat je ze niet 1..2..3.. kan kopen. Je moet je eerst laten registreren, wat alleen op woensdag kan :O Maargoed. Dan duurt het nog ongeveer werkweek voordat je je spullen hebt. Je wordt continue van kast naar de wand gestuurd. Pffff. vermoeiend. Vandaag bestellen en morgen in huis is absoluut niet aan de orde hier! Jammer

Dus geduld als je dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19

BoGu5

hmmmz

jeroenemo schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:17:
IBM onderdelen zijn dus iets duurder.... Maar wat wel vervelend is dat je ze niet 1..2..3.. kan kopen. Je moet je eerst laten registreren, wat alleen op woensdag kan :O Maargoed. Dan duurt het nog ongeveer werkweek voordat je je spullen hebt. Je wordt continue van kast naar de wand gestuurd. Pffff. vermoeiend. Vandaag bestellen en morgen in huis is absoluut niet aan de orde hier! Jammer

Dus geduld als je dit gaat doen.
En bij een certified reseller?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
Heeft niet alles en is vaak ongeveer 10 euro duurder.

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:21
Heeft de T61p een 32 of 64 bits processor? Ik heb even zitten google'en maar vindt het juiste antwoord niet(of ik stel de verkeerde vraag 8)7 )

• naps
lkeijmel schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:38:
Heeft de T61p een 32 of 64 bits processor? Ik heb even zitten google'en maar vindt het juiste antwoord niet(of ik stel de verkeerde vraag 8)7 )
All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, Enhanced Intel SpeedStep Technology (EIST), Intel 64 (Intel's x86-64 implementation), XD bit (an NX bit implementation), iAMT2 (Intel Active Management), Trusted Execution Technology

Bron: http://en.wikipedia.org/w...ndard-voltage.2C_65_nm.29

[ Voor 24% gewijzigd door naps op 15-11-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Laatst online: 13:15
jongens even tussendoor een vraagje:

inmiddels heb ik de latop ook besteld bij megasellers via surfspot. En hoe lang duurde het bij jullie voordat er geleverd werd? Ik heb dinsdagavond besteld+betaald via Ideal. Wanneer zou het verstuurd worden? Meeste webshops ben ik gewend dat hij toch wel binnen 2 dagen op de post gaat. Mischien nodig om ff een telefoontje te plegen of ben ik gewoon te ongeduldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46

Wimo.

Shake and Bake!

jeroenemo schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:32:
Lenovo onderdelen.... Dat is leuk inderdaad, dacht ik even mijn netwerkkaartje te upgraden, dat gaat dus mooi niet zomaar. Want Lenovo heeft een zogenaamde "locked" bios, waarin alleen door hun gecertificeerd hardware kan worden opgenomen :( . Dus een kaartje van 25 euro, ook al is hij gewoon van intel, gaat niet werken.

Dan krijg je een vrolijke melding van:

1802: Unauthorized network card is plugged in - Power off and remove the miniPCI network card.

Dus na wat browsen kom je van alles tegen tot aan het modifien van je bios en flashen van de netwerkkaart aan toen. Dit is geen piece of cake :? . En je garantie zal er ook mee vervallen. Dus vooralsnog maar even wat trager netwerk dan ;(

Ik heb ook turbomemory aangeschafd alleen nog niet de kans gehad deze te installeren, ik hoop niet hetzelfde aan te treffen, het zou moeten werken, hardware-matig dan. Wat een gedoe, alles compatible zou makkelijk zijn.

Als je prijzen wilt van lenovo onderdelen moet je met het partnummer (eerst TD bellen 020-5133939) en dan naar hun verkoop afdeling bellen 020-5133131 of mailen ibmparts@nl.ibm.nl De prijzen voor een WIFIkaartje lopen uiteen van 40 euro tot 123 euro. Allemaal de 4965AGN kaart. Das toch vreemd, na wat zoeken kwam ik tot de ontdekking dat de goedkopere kaartjes geen n-draft ondersteunen :?

Vreemd allemaal.
Erg moeilijk ja, draai die batch file vanuit een dos omgeving en je bios bit wordt goed gezet. Achteraf komt lenovo daar nooit achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43
bazzzzzz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:33:

inmiddels heb ik de latop ook besteld bij megasellers via surfspot. En hoe lang duurde het bij jullie voordat er geleverd werd? Ik heb dinsdagavond besteld+betaald via Ideal. Wanneer zou het verstuurd worden? Meeste webshops ben ik gewend dat hij toch wel binnen 2 dagen op de post gaat. Mischien nodig om ff een telefoontje te plegen of ben ik gewoon te ongeduldig?
Zijn ze uberhaupt op voorraad? Je kan dat zien bij dat overzicht waar alle modellen zichtbaar zijn, voorraad staat dan bij elk model rechtsbovenaan vermeld volgens mij.

Ik heb nu overigens mn 200GB schijf er ook in zitten en werkt prima, na het terugzetten van de 'kale' windows partitie image boot ie na enige configuratie ruim binnen de 30 seconden >:)
Ik twijfel er nog over om die ultrabay SATA adapter te kopen, zodat ik de orginele schijf in de ultrabay kan gebruiken, die adapter kost namelijk maar 40 euro en daarmee zou ik er dan toch 120GB nog bij krijgen... Nog even wachten maar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 08:43

mux

99% efficient!

lkeijmel schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:38:
32-bits. Hij ondersteunt x86-64-instructies. Google maar verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzzzzz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:33:

deTuinman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:18:
klopt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:05
Wij hebben er maar 7 weken op gewacht, als ik me goed herinner, dus maak je nog even niet druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

kingjotte schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:26:
Wij hebben er maar 7 weken op gewacht, als ik me goed herinner, dus maak je nog even niet druk ;)
en bovendien ook nog MegaSellers om de 2 dagen met mails bestookt ( in mijn geval dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
hahaha ik had toch verwacht hem voor het eind van het jaar te hebben. Maarja ik zal ze maandag wel even bellen voor een status

overigens op de site stond aangegeven dat ze er nog 2 op voorraad hadden. Het trouwens iemand al ubuntu erop gezet? Ik wil eens gaan kijken of dat wat is gewoon voor de lol. En tussendoor kan het ook nog wel practisch zijn omdat je dan niet zo lang hoeft te wachten voordat vista opstart. batterij langer meegaat(ideaal als je dus alleen even een film kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
doe geen moeite, 22 november hopen ze die nieuwe levering binnen te krijgen

er is dus op dit moment niets mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
bazzzzzz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:50:
hahaha ik had toch verwacht hem voor het eind van het jaar te hebben. Maarja ik zal ze maandag wel even bellen voor een status

overigens op de site stond aangegeven dat ze er nog 2 op voorraad hadden. Het trouwens iemand al ubuntu erop gezet? Ik wil eens gaan kijken of dat wat is gewoon voor de lol. En tussendoor kan het ook nog wel practisch zijn omdat je dan niet zo lang hoeft te wachten voordat vista opstart. batterij langer meegaat(ideaal als je dus alleen even een film kijkt)
O.A. SneakyViper en ikzelf draaien Ubuntu, naast WinXP Pro
Vooralsnog draait het, maar wel een paar irritante dingen:
  • Geen brightness control
  • Scrollen met trackpoint werkt niet
  • Fn toetsen werken niet
  • Nog meer meuk, maar dat kan ik me nu ff niet herinneren, 't is redelijk laat 8)7
Iemand al een update over de OnSite garantie? (Heb 'm nog niet nodig, maar ik ken mezelf ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door JochemK op 18-11-2007 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 10:01
Ik zag dat die card reader ook memory sticks ondersteunde.
Ik heb enkel een pro duo hier.
Iemand die wel andere kaarten erin heeft gedaan...of werkt de reader uberhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
SneakyViper schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:27:
[...]

Zijn ze uberhaupt op voorraad? Je kan dat zien bij dat overzicht waar alle modellen zichtbaar zijn, voorraad staat dan bij elk model rechtsbovenaan vermeld volgens mij.

Ik heb nu overigens mn 200GB schijf er ook in zitten en werkt prima, na het terugzetten van de 'kale' windows partitie image boot ie na enige configuratie ruim binnen de 30 seconden >:)
Wat voor een HD heb je erin gedaan? Via Lenovo of een normale winkel?

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenemo op 19-11-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
er ga er zelf een snellere schijf in stoppen, jammer dat ze daar geen optie voor hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
HyPeRSTiLe schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:12:
Ik zag dat die card reader ook memory sticks ondersteunde.
Ik heb enkel een pro duo hier.
Iemand die wel andere kaarten erin heeft gedaan...of werkt de reader uberhaupt niet?
Ik heb zon ouderwetse memory stick en het doet gewoon goed.
Wel beetje nutteloos van je laatste vraag. Het zit erop dus het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Laatst online: 28-09 10:01
supermario888 schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:47:
[...]

...
Wel beetje nutteloos van je laatste vraag. Het zit erop dus het moet gewoon werken.
Tjsa, het stond niet in de specs geleverd door Megasellers, dus als ie het niet deed...dan maakt het niet uit.

offtopic:
Voor een project wat ik heb gedaan voor TomTom kregen we de TomTom One v2, daar zat ook een memorycard reader sleuf in. Niet dat er een memorykaart in ging werken, het was gewoon goedkoper om de behuizing zo te laten dan de spuitgietmatrijs aan te passen. Dus zo gek is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
jeroenemo schreef op maandag 19 november 2007 @ 07:55:
[...]

Wat voor een HD heb je erin gedaan? Via Lenovo of een normale winkel?
Ik heb er een Seagate ST9200420ASG in gedaan, van een gewone winkel. Werkt gewoon prima :)

Edit: Ik heb trouwens het idee dat deze schijf stiller is dan de schijf die er origineel in zit, bij die originele resoneerde de casing heel af en toe en die produceerde wel eens aparte geluiden, maar deze werkt eigenlijk altijd geruisloos. Dit valt me wel op, omdat de originele een 5400rpm schijf was en die ik nu heb is 7200rpm. Die originele is ook een Hitachi, tegenover nu een Seagate, ik denk dat het daar wel mee te maken kan hebben (Hitachi heeft iets meer performance, maar wel luidruchtiger en warmer in vergelijking met Seagate).

[ Voor 49% gewijzigd door jbvo op 20-11-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 19:55
Geachte Heer Quadro,

Ik verwacht de machines vandaag of morgen hier binnen te krijgen.
Levering moet, calamiteiten uitgezonder, deze week gaan lukken.

Met vriendelijke groet,

Ivo Mooten
Kijk, zo mag ik het horen :) Ik ben trouwens vooral benieuwd naar hoe die extreem fijne resolutie mij bevalt. Zijn hier überhaupt mensen die hem daarom weer van de hand hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Mij bevalt het in ieder geval erg goed, was een beetje wennen in het begin maar nu ik het gewend ben is het super fijn.

Mijn klas genoten schrikken nog wel van de resulotie. Maargoed ik vind het geweldig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Quadropluxor schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:07:
[...]

Kijk, zo mag ik het horen :) Ik ben trouwens vooral benieuwd naar hoe die extreem fijne resolutie mij bevalt. Zijn hier überhaupt mensen die hem daarom weer van de hand hebben gedaan?
Je hoeft het scherm toch niet per see op de hoogst mogelijke resolutie (1920x1200) in te stellen? Of ziet het er met een laag ingestelde resolutie toch anders uit dan bv een 1280x800 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
naps schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:43:
[...]

Je hoeft het scherm toch niet per see op de hoogst mogelijke resolutie (1920x1200) in te stellen? Of ziet het er met een laag ingestelde resolutie toch anders uit dan bv een 1280x800 scherm?
Je kunt hem lager zetten, maar dan krijg je dat de pixels hier en daar over een pixel op het scherm wordt 'uitgesmeerd', wat resulteert in een minder mooi beeld :)

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Even een "dat kan" of "dat kan niet" vragen voor de kenners:

Ik wil dus de HDD upgraden, zoals wel meer van jullie en ik wil ook naar Vista business upgraden.

Kan dit dan?

Ik koop een Seagate Momentus 7200.2 of Hitachi Travelstar 7K200 (200gb). Ik plaats deze in de laptop.
Vervolgens wil ik daar Vista business op installen. (Met het Surfspot Upgrade Pakket, waar je dus een MS OS al voor geinstalleerd moet hebben.)
Dat will ik doen dmv een behuizing te kopen ( http://www.laptopshop.nl/...behuizing-2%2C5-inch.html) en daar de orginele t61 HD in te doen en die op de laptop aan te sluiten. Maar kan je vanaf de externe HD de nieuwe OS op de nieuwe HD installen?

Weet iemand het. Would be appreciated. Ik kan het niet met zekerheid vinden.... Of moet ik het anders doen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Idee kan, maar je moet een andere behuizing hebben. Deze is voor IDE terwijl in de T61 een SATA aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Jey! om een uurtje of 2 vanmiddag kwam DHL langs met een pakje! :9

Eerste infdruk: Na alles uitgepakt te hebben viel de degelijke afwerking van alles mij als eerste op, lekker zakelijk. Ik heb er ook een Advanced Mini Dockingstation bij gekocht, dus na alles netjes op m'n bureau neer te hebben gezet kon hij gestart worden. Al snel merkte ik dat de standaard installatie van vista met alle thinkvantage bloatware zo traag als dikke stront door een koffiefilter draaide. Tijd voor een clean install dus.. Nu draait hij als een zonnetje vista, maar ik hou windows xp nog ff als optie achter de hand. Ik loop tegen een aantal dingen aan die ik bij vista niet zo fijn vindt, maar waarschijnlijk moet dat gewoon ff wennen. Alleen wel een gemiste kans om alleen een VGA-aansluiting op de laptop te plaatsen ipv DVI-I en alleen DVI-D op het dockingstation

Het beeldscherm:
Een van de 'hot items' van deze laptop is natuurlijk het 1920x1200 op 15,4" scherm. Ik kom van een 17" tft en dat was dus wel ff schrikken. Ik had het wel klein verwacht, maar zo klein... :+ Gelukkig waren mijn ogen na een klein half uurtje er al helemaal aan gewend en toen ik ff wat op m'n oude beeldscherm moest doen schrok ik van die lelijke grote letters. Het is dus een kwestie van smaak, maar mij bevalt het in ieder geval goed.

Tot zover mijn ervaringen met de laptop. Als ik hem wat langer heb maak ik wel even een product review. Tot slot nog een kort vraagje: is het mogelijk om en de vga- en de dvi-d-aansluiting op het dock tegelijkertijd te gebruiken om 2 monitoren aan te sturen?

[ Voor 4% gewijzigd door Quadro! op 23-11-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een guide voor dummies die stap voor stap zegt wat je moet doen om een verse T61 netjes schoon te maken zodat alles soepel draait zonder troep software.

Oh ja voelt de laptop nou groot aan of niet? Ik heb hem al besteld, alleen nog niet betaald. Maar het blijft gewoon de hele tijd aan mij knagen of ik niet beter voor de macbook had kunnen gaan. 200 euro goedkoper, zelfde specs minus grafische kaart, kleiner, lichter, draft n, dual boot osx/windowsxp. Het blijft gewoon aan mijn knagen. Het is toch 1200 euro en gamen doe ik toch nooit (wellicht dat daar nu verandering in komt)

Een 15,4 inch macbook pro vind ik al portable. Maar 15,4" van dell daarentegen weer niet. Is deze vergelijkbare met de macbook pro.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:45:
Is er ergens een guide voor dummies die stap voor stap zegt wat je moet doen om een verse T61 netjes schoon te maken zodat alles soepel draait zonder troep software.

Oh ja voelt de laptop nou groot aan of niet? Ik heb hem al besteld, alleen nog niet betaald. Maar het blijft gewoon de hele tijd aan mij knagen of ik niet beter voor de macbook had kunnen gaan. 200 euro goedkoper, zelfde specs minus grafische kaart, kleiner, lichter, draft n, dual boot osx/windowsxp. Het blijft gewoon aan mijn knagen. Het is toch 1200 euro en gamen doe ik toch nooit (wellicht dat daar nu verandering in komt)

Een 15,4 inch macbook pro vind ik al portable. Maar 15,4" van dell daarentegen weer niet. Is deze vergelijkbare met de macbook pro.
De geinstalleerde os is een en al rotzooi. Het maakt daardoor de laptop onnodig traag. Wat ik heb gedaan is een nieuwe recovery image op te zetten door tijdens het booten op het thinkvantage knop te drukken. Door een nieuwe image op te zetten krijg je de mogelijkheid om te kiezen welke software geinstalleerd wordt. Hierdoor heb je weer een snelle windows. Het zetten van een nieuwe image duurt wel lang. Dus je bent hiervoor gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Volgens mij is een 15'4" mac miniscuul kleiner dan een t61. De sleeve voor die mac past namelijk net niet

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 08:43

mux

99% efficient!

Een macbook pro oververhit dan ook en is intern brak in elkaar gezet :D Je betaalt voor kwaliteit bij de thinkpad, en helaas weegt dat iets meer en is dat iets groter en zwaarder.

Kleiner is niet altijd beter. Mijn eigen laptop is nog eens 350 gram zwaarder dan de thinkpad maar heeft daarvoor in ruil geweldige koeling die ik met de zwaarst mogelijke processor nog niet tot het uiterste belast als ik mn videokaart overklok naar zn maximale waarden. Als het slot compatible zou zijn zou er zelfs een 8700M GT in passen (qua koeling), en ik wed ook wel een 8800GTX. Als :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144783 Ik vind hem zelf nog erg portable, deze thinkpad is dan ook een van de lichtste 15,4" laptops. Verder is hij lekker strak en oogt / voelt helemaal niet groot. Ik zou verder die 'knagende macbook' ook van je afzetten. Aantal redenen:
  • IBM / Lenovo is über degelijk
  • Deze heeft 15,4" WUXGA scherm (Ik werk er nu 2 dagen mee en vind het heerlijk)
  • Docking mogelijkheden
  • Niet allemaal propietary apple aansluitingen (o.a. video) waar je voor een kabeltje zo ff een paar tientjes kunt neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Zo ik heb me ook een Sleeve besteld via Ebay. Toch wat handiger om mijn laptop in een rugzak te doen dan in een laptoptas, dit omdat in een rugzak wat meer in past (boeken en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 06-10 23:06
Quadropluxor schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:07:
[...]

Je kunt hem lager zetten, maar dan krijg je dat de pixels hier en daar over een pixel op het scherm wordt 'uitgesmeerd', wat resulteert in een minder mooi beeld :)
naps schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:43:
[...]

Je kunt toch in Vista de grootte van de icoontjes wijzigen, door ctrl +scroll en internet explorer de zoom factor van 100% naar 125% te veranderen? Dan kan je gewoon met de hoogste resolutie blijven werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Quadropluxor schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:33:
[...]

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144783 Ik vind hem zelf nog erg portable, deze thinkpad is dan ook een van de lichtste 15,4" laptops. Verder is hij lekker strak en oogt / voelt helemaal niet groot. Ik zou verder die 'knagende macbook' ook van je afzetten. Aantal redenen:
maar is een normale clean-install is toch ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
deTuinman schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:00:
[...]

maar is een normale clean-install is toch ook mogelijk?
Ja natuurlijk, alleen is die guide wel erg handig om te weten welke drivers je moet installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Quadropluxor schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:31:
Jey! om een uurtje of 2 vanmiddag kwam DHL langs met een pakje!
pfff mazzel, ik heb hem de 13e besteld en hij wordt waarschijnlijk de 3e of 4e geleverd. Teminst dat zeiden ze vandaag aan de telefoon. De vorige keer dat ze belden vertelde ze mij dat hij rond vandaag geleverd zou worden. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik een net goedkopere versie heb(degene met het normale scherm dus)

Welke software+besturingsysteem had jij erbij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
morgen tussen 8 en 5 komen ze het brengen, hoera hoera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zep
  • Laatst online: 06-10 13:34

zep

hallo

ik heb ook deze lenovot 61. ik heb eerst een tijd met vista gedraait.
maar nu ben ik toch maar over gestapt naar xp.
maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik wel draadloos internet heb
maar dat niet kan instellen via Fn en F5 zoals in vista
als is ik F5 en Fn kan ik allne bluetooth aan en uitzetten
maar ik wil dit ook graag met mijn Wifi doen

dus wat heb ik nu verkeerd gedaan ?
zep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

zep schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:17:
hallo

ik heb ook deze lenovot 61. ik heb eerst een tijd met vista gedraait.
maar nu ben ik toch maar over gestapt naar xp.
maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik wel draadloos internet heb
maar dat niet kan instellen via Fn en F5 zoals in vista
als is ik F5 en Fn kan ik allne bluetooth aan en uitzetten
maar ik wil dit ook graag met mijn Wifi doen

dus wat heb ik nu verkeerd gedaan ?
zep
Die bugged bij mij ook wel eens. Dan krijg ik m'n wifi adapter helemaal niet aan, zelfs via windows zelf. Reboot eens een keer?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Kan iemand eigenlijk eens foto's posten van hoe klein die lettertjes nou eigenlijk zijn? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet in vergelijking met 1280x800 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
PCMedic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:05:
Kan iemand eigenlijk eens foto's posten van hoe klein die lettertjes nou eigenlijk zijn? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet in vergelijking met 1280x800 resolutie.
Ik weet niet hoe je het wilt gaan vergelijken, omdat je het toch alleen maar goed kunt zien op een 1920x1200 scherm in verband met de scherpte lijkt me. Maar hier is toch een screenshot voor je. Wel op 120 DPI. >>Klik<<

Edit: Niet helemaal goed gelezen. Ik heb vandaag geen tijd om een foto te maken, dus misschien wil iemand anders het voor je doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hades.NL op 28-11-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
PCMedic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:05:
Zijn met mijn telefoon gemaakt, dus zijn niet van al te goede kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakgaming.nl/t61/SP_A0078_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakgaming.nl/t61/SP_A0079_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakgaming.nl/t61/SP_A0080_thumb.jpg

Gister even 3dmark05 gedraaid, en behaalde 8116 punten. De Asus g1s (gamelaptop) haalt 7700 punten volgens reviews, vind het best wel netjes dus :9.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakgaming.nl/t61/SP_A0077_thumb.jpg

Hebben meer mensen last van een gammel klepje die voor de hardeschijf zit? Het sluit niet op elkaar aan en het zit een beetje los. Ook het plastic erboven (naast tobo) zit een beetje los en moet ik af en toe naar beneden duwen. Heb geprobeerd het schroefje een beetje aan te draaien maar dit mocht niet baten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de t61p gekocht en ben zeer tevreden over de laptop. Vind het alleen erg jammer dat er geen mogelijkheid was om een ultrabay slim hdd bay te kopen. Ik zou graag een sata hdd bay kopen voor mijn laptop maar kan nergens vinden waar ik deze kan kopen. Zijn hier mensen die deze bay ergens gekocht hebben of ervaring met deze bay hebben?

Ze staan we op ebay maar daarvan weet ik niet of ze pata of sata zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
naps schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:57:
[...]

Zijn met mijn telefoon gemaakt, dus zijn niet van al te goede kwaliteit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gister even 3dmark05 gedraaid, en behaalde 8116 punten. De Asus g1s (gamelaptop) haalt 7700 punten volgens reviews, vind het best wel netjes dus :9.

[afbeelding]

Hebben meer mensen last van een gammel klepje die voor de hardeschijf zit? Het sluit niet op elkaar aan en het zit een beetje los. Ook het plastic erboven (naast tobo) zit een beetje los en moet ik af en toe naar beneden duwen. Heb geprobeerd het schroefje een beetje aan te draaien maar dit mocht niet baten ;(
Hades.NL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:52:
[...]

Ik weet niet hoe je het wilt gaan vergelijken, omdat je het toch alleen maar goed kunt zien op een 1920x1200 scherm in verband met de scherpte lijkt me. Maar hier is toch een screenshot voor je. Wel op 120 DPI. >>Klik<<

Edit: Niet helemaal goed gelezen. Ik heb vandaag geen tijd om een foto te maken, dus misschien wil iemand anders het voor je doen ;)
Ontzettend bedankt!! d:)b
Ik ben onder indruk dat dit echt een mooie scherm is in vergelijking met de glanzende schermen die de fabrikanten nu allemaal leveren. Zo te zien valt het best mee met die resolutie. Ik dacht eerst dat het allemaal lettertype 6 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zep
  • Laatst online: 06-10 13:34

zep

BoGu5 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:33:
[...]

Die bugged bij mij ook wel eens. Dan krijg ik m'n wifi adapter helemaal niet aan, zelfs via windows zelf. Reboot eens een keer?
dat helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
bazzzzzz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:59:
[...]

pfff mazzel, ik heb hem de 13e besteld en hij wordt waarschijnlijk de 3e of 4e geleverd. Teminst dat zeiden ze vandaag aan de telefoon. De vorige keer dat ze belden vertelde ze mij dat hij rond vandaag geleverd zou worden. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik een net goedkopere versie heb(degene met het normale scherm dus)

Welke software+besturingsysteem had jij erbij zitten?
Ik had hem ook al een weekje eerder besteld dan jij ;) Maar ehm over die software: bij mij zat er Vista Home Basic op en te veel 3rd-party software en heb dus vrijwel meteen een clean install met Vista Ultimate gedaan. Eerste dag was hij nog een beetje traag (prolly prefetch spul enzo), maar hij loopt nu als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al 3 weken aan het wachten op de reparatie van mijn T61p :(
De laptop is volgens megasellers bij lenovo, en zij zijn hem aan het 'behandelen'..
Eerst een maand wachten op de levering, nu dit :/
Het is dat de laptop zo goed is voor zijn prijs, anders zou ik de koop wel willen ontbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
heb je geen extra garantie erbij genomen? Met de on-site voor 36 euro extra zou je hem neit eens kwijt zijn en komen ze hem ter plekke repareren(vraag me wel af in hoeveel gevallen ze het waar kunnen maken maar achja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:25:
Ik ben nu al 3 weken aan het wachten op de reparatie van mijn T61p :(
De laptop is volgens megasellers bij lenovo, en zij zijn hem aan het 'behandelen'..
Eerst een maand wachten op de levering, nu dit :/
Het is dat de laptop zo goed is voor zijn prijs, anders zou ik de koop wel willen ontbinden..
ik zit dus in PRECIES dezelfde situatie! mijn laptop is ik geloof op 5 september ofzo opgestuurd, bleek uiteindelijk een kapot moederbord te zijn, en hoor telkens, ja volgende week is hij klaar, maar dat is dus al 2 keer uitgesteld, ben benieuwd of ik hem ooit nog eens terug krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
hij is binne, ohh wat een heerlijk ding, ik had wel een vingerafdrukreader verwacht, maar dat was dus puur een marketingplaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
deTuinman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:23:
hij is binne, ohh wat een heerlijk ding, ik had wel een vingerafdrukreader verwacht, maar dat was dus puur een marketingplaatje
Het stond helaas ook niet bij hun advertentie. De fingerprintreader is een optie bij t61p. Het zit niet standaard in alle t61p dus het is geen marketingpraatje. Ik vond het ook jammer dat het er niet bij zat.

• deTuinman
ik zeg plaatje

tevens het clean-installen gaat niet fijn, tzal wel aan de windvds liggen

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even en vraag voor mede T61 gebruikers. Welke resolutie en DPI hebben jullie in het gebruik? Ik probeer nu namelijk de beste mogelijkheden te kiezen/proberen, echter kom er niet uit.

Onderstaande heb ik geprobeerd:
resolutieDPIresultaat
1680x105096goed
1440x105096blurry
1280x80096blurry
etc op96blurry

Echter wanneer ik de resolutie verlaag wordt het scherm erg blurry en niet lekker leesbaar. Mijn andere oplossing was dan om dan over te gaan naar 120 DPI, dat ziet beter uit, maar de icoontjes in de taskbar/startmenu zijn nu allemaal blurry/kartelig. Wat is de beste instelling die ik nu kan gebruiken?

• deTuinman
zijn je videoprestaties niet aangepast?

performance -----> kwaliteit

regel dit is

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@deTuinman: waar kan ik dit aanpassen? Ook onder de 'advanced' instellingen van het beelscherm?

• Hades.NL
  • Niet online
Waarschijnlijk bedoelt hij het NVIDIA Control Panel.
Rechter muisknop op je bureablad en dan NVIDIA Control Panel

Hoewel ik betwijfel of dat verschil zal maken aangezien dat dat over de 3D instellingen gaat.

Mijn scherm staat op 120DPI bij 1920x1200 (zie screenshot een paar posts terug).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:27:
;)
[...]

ik zit dus in PRECIES dezelfde situatie! mijn laptop is ik geloof op 5 september ofzo opgestuurd, bleek uiteindelijk een kapot moederbord te zijn, en hoor telkens, ja volgende week is hij klaar, maar dat is dus al 2 keer uitgesteld, ben benieuwd of ik hem ooit nog eens terug krijg :(
Ik heb de pick-up&return garantie genomen, dus ze kwamen hem iig nog halen..
De man van megasellers zei: Gemiddeld duurt een reparatie bij lenovo 7 werkdagen.
Het lijkt wel alsof ze daar niks anders kunnen dan liegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermario888 schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:55:
[...]

... Hou ook rekening mee dat dit een actie is. Grote kans dat je het nieuwe model (als dat ding uitkomt) voor zo'n prijs gekocht worden.

In ieder geval ben ik hardstikke tevreden mee.
Beste Supermario888,

de notebooks die via SURF/Megasellers worden aangeboden zijn voor een blijvende gereduceerde prijs. En ja, het is actiematig maar blijvend en alleen voor studenten en medewerkers van Universiteiten en Hogescholen.

Overigens voor alle leden in dit forum:
je kan vanaf vandaag je vraag ook via dit forum stellen. En dan zullen we binnen 5 werkdagen antwoord geven op jullie vragen, suggesties etc. Natuurlijk zullen jullie denken: 5 werkdagen! Dit heeft alles te maken omdat er niet voldoende mankracht is.
  • Dus is je vraag zeer urgent: een beller is sneller.
We zijn in ieder geval tevreden dat jullie de notebooks positief ontvangen hebben. Ondanks de opstartproblemen die wij hadden bij het begin. Nogmaals onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

MegaSellers Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Laatst online: 15-03-2024
Een eerste suggestie dan maar voor Megasellers. Ik weet niet hoe jullie deal met Lenovo in elkaar zit en of er dus mogelijheid toe is, maar veel mensen zouden het op prijs stellen als ze meer keuze hadden voor de T61. Meer basis versies of het verder kunnen customizen/upgraden van het huidige model. Van de R61 bieden jullie 3 hardwarecofiguraties aan en van de T61 maar 1! Een T7500 en een snellere harddisk zouden mij bv al over de streep trekken om er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-07 17:22
Hey mensen

Ik heb deze laptop nu een paar weken en ik moet zeggen , uitstekend ding! Meer dan tevreden, gamen gaat super (Crysis ftw) en Windows XP draait als een trein.. Ook zonder virtual memory.. niet eens nodig ;) scheelt weer bij slaapstand :P Ik heb een beetje zitten kloten, aangezien ik hem voornamelijk voor college gebruik, wil ik natuurlijk dat ik er zo lang mogenlijk mee kan doen.. met power manager krijg ik er zon 3 uur en 50 minuten uit met zuinig gebruik + typewerk. Ik vraag me wel af of een 9 cel batterij zin heeft, en of een 3 cel ultra bay batterij veel nut heeft. Dit kan ik helaas niet vinden op internet. Ik heb wel een programma (NHC v2.0) geprobeerd waarmee ik de laptop kon terugclocken naar 125 mhz, maar dit programma nam alle taken van Powe Manager over en was heel slecht in te stellen. Iemand nog handige prog'jes om je accuduur te verlengen? tips?

Ik gebruik sinds kort Thinkpad Fancontrol, superprogramma! Het programma berekend zelf de beste Fan Speeds, en dit zorgt er voor dat de fan veel minder lawaai maakt en toch de cpu goed koeld. Ook is het fanniveau handmatig in te stellen. Ik heb deze op rapidshare gegooid en kan die iedereen van harte aanbevelen!

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z213/DeliriumNL/TPFancontroll.jpg
Link :
http://rapidshare.de/files/37946706/TPfancontrol.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:01:
Hey mensen

Ik heb deze laptop nu een paar weken en ik moet zeggen , uitstekend ding! Meer dan tevreden, gamen gaat super (Crysis ftw) en Windows XP draait als een trein.. Ook zonder virtual memory.. niet eens nodig ;) scheelt weer bij slaapstand :P Ik heb een beetje zitten kloten, aangezien ik hem voornamelijk voor college gebruik, wil ik natuurlijk dat ik er zo lang mogenlijk mee kan doen.. met power manager krijg ik er zon 3 uur en 50 minuten uit met zuinig gebruik + typewerk. Ik vraag me wel af of een 9 cel batterij zin heeft, en of een 3 cel ultra bay batterij veel nut heeft. Dit kan ik helaas niet vinden op internet. Ik heb wel een programma (NHC v2.0) geprobeerd waarmee ik de laptop kon terugclocken naar 125 mhz, maar dit programma nam alle taken van Powe Manager over en was heel slecht in te stellen. Iemand nog handige prog'jes om je accuduur te verlengen? tips?

Ik gebruik sinds kort Thinkpad Fancontrol, superprogramma! Het programma berekend zelf de beste Fan Speeds, en dit zorgt er voor dat de fan veel minder lawaai maakt en toch de cpu goed koeld. Ook is het fanniveau handmatig in te stellen. Ik heb deze op rapidshare gegooid en kan die iedereen van harte aanbevelen!

[afbeelding]
Link :
http://rapidshare.de/files/37946706/TPfancontrol.rar.html
Ziet er wel cool uit, mijn fans slaan eigenlijk helemaal niet aan :/ Eens zien wat ik met dit prog kan.

Edit:
Veel beter, de temps lopen nu niet meer zo hoog op 8)7

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ransom_nl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:57:
Een eerste suggestie dan maar voor Megasellers. Ik weet niet hoe jullie deal met Lenovo in elkaar zit en of er dus mogelijheid toe is, maar veel mensen zouden het op prijs stellen als ze meer keuze hadden voor de T61. Meer basis versies of het verder kunnen customizen/upgraden van het huidige model. Van de R61 bieden jullie 3 hardwarecofiguraties aan en van de T61 maar 1! Een T7500 en een snellere harddisk zouden mij bv al over de streep trekken om er een te kopen.
Ik zou graag een T61 met een 1650x1050 resolutie willen hebben. Dat trekt mij al over de streep :) 1920x1200 vind ik veel te grote resolutie. En 1280x800 is te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag Ubuntu naast Vista op mijn T61p willen hebben, alleen het lukt niet helemaal. Dit is de eerste keer dat ik zoiets probeer, dus ik weet er bijna niks over.
Via google heb ik wel informatie gevonden over het dual booten van Vista en Ubuntu. Maar als ik dan opstart via die live cd, krijg ik na een poos laden opeens een zwart scherm, en daarna gebeurt er niks meer.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? En hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stil is deze laptop eigenlijk? Kan je heb bijvoorbeeld alleen horen als je je oor op de laptop legt? Of is hij luidruchtig genoeg om hem van afstand te kunnen horen in een voor de rest stille kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:51:
Hoe stil is deze laptop eigenlijk? Kan je heb bijvoorbeeld alleen horen als je je oor op de laptop legt? Of is hij luidruchtig genoeg om hem van afstand te kunnen horen in een voor de rest stille kamer?
Hij is luidruchtig genoeg om hem van afstand te kunnen horen en volgens mij komt het door de harde schijf die er in zit. Of de fans nog een bijdrage aan geluidsproductie heeft dat weet ik niet.

Aan megasellers
Ik heb een keer gemaild over de on-site garantie. Ik kreeg een e-mail terug van jullie dat jullie er druk mee bezig zijn. Het is nu al ruim een maand geleden. Hoe lang gaat het nog duren voordat de onsite garantie geregeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:51:
Je kunt hem net horen op afstand in een stille kamer. Maar dat is zo zachtjes dat je er geen last van zult hebben.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:20:
Ik zou graag Ubuntu naast Vista op mijn T61p willen hebben, alleen het lukt niet helemaal. Dit is de eerste keer dat ik zoiets probeer, dus ik weet er bijna niks over.
Via google heb ik wel informatie gevonden over het dual booten van Vista en Ubuntu. Maar als ik dan opstart via die live cd, krijg ik na een poos laden opeens een zwart scherm, en daarna gebeurt er niks meer.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? En hoe ik dit kan oplossen?
Probeer de live cd in safe-graphic mode op te starten. Dan zul je een zwart scherm krijgen en uiteindelijk een foutmelding. Klik dan niet op ok, maar druk op ctr-alt-f2 en type dan startx in.
Nu laad Ubuntu wel en kun je het installeren.
Daarna kun je bij het eerste keer opstarten van Ubuntu voor de restricted drivers kiezen en dan nvidia-glx-new.
Met dank aan Luite die het mij had uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
supermario888 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:12:
[...]

Hij is luidruchtig genoeg om hem van afstand te kunnen horen en volgens mij komt het door de harde schijf die er in zit. Of de fans nog een bijdrage aan geluidsproductie heeft dat weet ik niet.

Aan megasellers
Ik heb een keer gemaild over de on-site garantie. Ik kreeg een e-mail terug van jullie dat jullie er druk mee bezig zijn. Het is nu al ruim een maand geleden. Hoe lang gaat het nog duren voordat de onsite garantie geregeld is?
Ik kan bevestigen dat dat door die harde schijf komt, ik heb zelf de hdd vervangen door de een andere en die is echt veel stiller. Ik hoorde bij de oude harde schijf ook altijd tikjes. Ik heb nu overigens ook die Ultrabay Slim SATA adapter gekocht en dus de oude schijf er wel weer in zitten, lekker veel ruimte dus :9 Ik heb die schijf nu trouwens nog het grootste deel van de tijd uitstaan.

Ik ben ook wel benieuwd naar die garantie, ik dacht eigenlijk dat dat wel goed zat, omdat het op de factuur staat, maar als daar nog iets voor geregeld moet worden, dan lijkt me dat dat wel eens mag gebeuren, want ik heb de laptop inmiddels anderhalve maand...
Hades.NL schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:12:
[...]
Probeer de live cd in safe-graphic mode op te starten. Dan zul je een zwart scherm krijgen en uiteindelijk een foutmelding. Klik dan niet op ok, maar druk op ctr-alt-f2 en type dan startx in.
Nu laad Ubuntu wel en kun je het installeren.
Daarna kun je bij het eerste keer opstarten van Ubuntu voor de restricted drivers kiezen en dan nvidia-glx-new.
Met dank aan Luite die het mij had uitgelegd.
Je kan ook meteen de Alternative CD gebruiken, die werkte bij mij zonder problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door jbvo op 03-12-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SneakyViper schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:51:
[...]

Ik kan bevestigen dat dat door die harde schijf komt, ik heb zelf de hdd vervangen door de een andere en die is echt veel stiller. Ik hoorde bij de oude harde schijf ook altijd tikjes. Ik heb nu overigens ook die Ultrabay Slim SATA adapter gekocht en dus de oude schijf er wel weer in zitten, lekker veel ruimte dus :9 Ik heb die schijf nu trouwens nog het grootste deel van de tijd uitstaan.

Ik ben ook wel benieuwd naar die garantie, ik dacht eigenlijk dat dat wel goed zat, omdat het op de factuur staat, maar als daar nog iets voor geregeld moet worden, dan lijkt me dat dat wel eens mag gebeuren, want ik heb de laptop inmiddels anderhalve maand...

[...]

Je kan ook meteen de Alternative CD gebruiken, die werkte bij mij zonder problemen.
mag is vragen waar je de ultrabay slim hebt besteld en wat dit heeft gekost? Merk je preformance verlies bij de hdd in de ultrabay?

Ik ben zelf van plan om ook een ultrabay slim te kopen in combinatie met een 7200 toeren hdd om zo spellen en operating system niet op 1 hdd te hebben, want is vind dat vista veel te veel hdd activiteit heeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:10:
[...]

mag is vragen waar je de ultrabay slim hebt besteld en wat dit heeft gekost? Merk je preformance verlies bij de hdd in de ultrabay?

Ik ben zelf van plan om ook een ultrabay slim te kopen in combinatie met een 7200 toeren hdd om zo spellen en operating system niet op 1 hdd te hebben, want is vind dat vista veel te veel hdd activiteit heeft :S
De 'sleuf' waar de dvd-drive nu in zit heet Ultrabay Slim (het is een kleinere variant dan die er vroeger waren). De SATA adapter hiervoor kost ongeveer 54 euro bij Bluelink.

Ik heb zelf een 7200rpm schijf gekocht en die in de gewone drive bay gedaan. Ik denk dat de aansluiting in de Ultrabay wel minder snel is dan een normale SATA aansluiting, ik heb nog geen nauwkeurige tests gedaan, maar bij het kopieren van wat bestanden van de ene naar de andere hdd gaf Total Commander een snelheid van 40MB/s aan (kan ook zijn dat de instellingen van TC niet optimaal stonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Hoeveel (en waar bestel je em) kost die 7200 rpm schijf ? En is er een duidelijk merkbaar performance verschil ? Ik zat er namelijk aan te denken een externe hd te kopen maar dit is VEEEL handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
SneakyViper schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:51:
Waarom zou je Ubuntu willen draaien op een laptop, is dat qua power manager etc niet erg onhandig? Of scheelt het juist stroom ...? (Nieuwsgierig : Wat is je accuduur met ubuntu max?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
Ik heb een aantal upgrades gedaan mbt het verbeteren van de prestaties. Ik moet zeggen, dat het voor een aantal applicaties erg goed uitpakt. Wat ik heb veranderd en toegevoegd is:

- Turbo Memory 1Gb
- WIFI 4695AGN kaart
- Seagate 200Gb – 7200
- 4Gb intern

Wat ik draai is de adobe CS3, SW2008 en office 2007. Voor de fun af en toe UT2008. Deze kan ik op volle resolutie draaien zonder schokkend beeld, geheel soepel. De andere applicaties kunnen ook zonder problemen naast elkaar gedraaid worden. Vooral het draadloos netwerk gaat als een trein. En wat goed merkbaar is, is de harde schijf met extra intern geheugen. Alles gaat net iets vlotter, en vooral soepeler, ik weet niet hoeveel invloed nu de Turbo memory heeft op dit moment. Ik gebruik de functie readydrive, en niet de readyboost of superfetsch, aangezien ik nu genoeg intern geheugen heb, vervalt dit effect. Alles bij elkaar heeft dit me ongeveer 400 euro extra gekost. Maar het is nu dan ook echt een hele fijne laptop waar ik nog lang plezier van ga hebben.

PS.

Als je twijfeld of je nu wel/niet 3 jaar garantie hebt. Bel je met de servicelijn van IBM. Deze kunnen je meteen vertellen vanaf wanneer je deze garantie hebt. Houd wel even je laptop gegevens bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermario888 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:12:
[...]
Aan megasellers
Beste supermario888,

kan je mij meer informatie geven zoals ordernummer e.d. anders wordt het zo moeilijk uitzoeken.
ik kan begrijpen dat je niet al je persoonlijke data in dit forum openbaar wil maken dus je kan het mailen naar esales@megasellers.nl En dan komt het bij mij terecht. Dan zoek ik het hier voor je uit.

Met vriendelijke groet,

MegaSellers Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zit inmiddels alweer een maand zonder laptop, die gerepareerd wordt..
Ik dacht dat iedereen zei dat lenovo zo'n goed service had.. Snel is ie in ieder geval niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
3 weken lijkt mij wel normaal, had ik bij acer ook immers

plus het feit dat hij eerst nog bij lenovo terecht moet komen en vervolgens weer bij jou (via megasellers neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
jeroenemo schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:17:
Ik heb een aantal upgrades gedaan mbt het verbeteren van de prestaties. Ik moet zeggen, dat het voor een aantal applicaties erg goed uitpakt. Wat ik heb veranderd en toegevoegd is:

- Turbo Memory 1Gb
- WIFI 4695AGN kaart
- Seagate 200Gb – 7200
- 4Gb intern

Wat ik draai is de adobe CS3, SW2008 en office 2007. Voor de fun af en toe UT2008. Deze kan ik op volle resolutie draaien zonder schokkend beeld, geheel soepel. De andere applicaties kunnen ook zonder problemen naast elkaar gedraaid worden. Vooral het draadloos netwerk gaat als een trein. En wat goed merkbaar is, is de harde schijf met extra intern geheugen. Alles gaat net iets vlotter, en vooral soepeler, ik weet niet hoeveel invloed nu de Turbo memory heeft op dit moment. Ik gebruik de functie readydrive, en niet de readyboost of superfetsch, aangezien ik nu genoeg intern geheugen heb, vervalt dit effect. Alles bij elkaar heeft dit me ongeveer 400 euro extra gekost. Maar het is nu dan ook echt een hele fijne laptop waar ik nog lang plezier van ga hebben.

PS.

Als je twijfeld of je nu wel/niet 3 jaar garantie hebt. Bel je met de servicelijn van IBM. Deze kunnen je meteen vertellen vanaf wanneer je deze garantie hebt. Houd wel even je laptop gegevens bij de hand.
wa kost die hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand met een ultrabay slim met daarin een hd een preformance test willen doen tussen de hd in de laptop en in de ultrabay. ben wel erg benieuwd wat de verschillen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:00:
En ik zit inmiddels alweer een maand zonder laptop, die gerepareerd wordt..
Ik dacht dat iedereen zei dat lenovo zo'n goed service had.. Snel is ie in ieder geval niet |:(
Hmm, ik heb heel wat betere ervaringen daar mee, 2 weken kwijt tops. (vanaf het versturen tot dat ze 'm weer komen bezorgen)
deTuinman schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:11:
plus het feit dat hij eerst nog bij lenovo terecht moet komen en vervolgens weer bij jou (via megasellers neem ik aan)
Ik neem aan dat hij het rechtstreeks naar lenovo gestuurd heeft (opsturen naar tnt in amsterdam, die sturen het naar het servicepoint, volgens mij zit dat tegenwoordig in duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingjotte schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:37:
[...]

Hmm, ik heb heel wat betere ervaringen daar mee, 2 weken kwijt tops. (vanaf het versturen tot dat ze 'm weer komen bezorgen)

[...]

Ik neem aan dat hij het rechtstreeks naar lenovo gestuurd heeft (opsturen naar tnt in amsterdam, die sturen het naar het servicepoint, volgens mij zit dat tegenwoordig in duitsland)
Nee, het is bij me opgehaald door DHL en naar megasellers gebracht.
Die hebben het vervolgens doorgestuurd naar lenovo.
Heb antwoord gekregen op mijn mail, waarin ik vroeg waarom het zo lang duurt.
Ze hebben contact gehad met IBM om de reparatie te verspoedigen. Ze nemen contact met me op zodra ze iets horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
even een vraagje over de interne webcam. Ik zie hem zitten maar de computer geeft hem nergens weer. Heeft iemand een driver update of iets dergelijks al gevonden of ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esc
Fn

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
jeroenemo schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:17:

- Turbo Memory 1Gb
- WIFI 4695AGN kaart
- Seagate 200Gb – 7200
- 4Gb intern

PS.

Ik vraag me af of je daadwerkelijk iets hebt aan die extra 2GB geheugen, je hebt ook een 'betere' versie van Vista geinstalleerd neem ik aan? De Home Basic die we er bij kregen had in ieder geval sowieso niet de mogelijkheid om echt die 4GB aan te spreken. Daar is ook een topic over op notebookreview.com, maar ik kan die zo even niet meer vinden.

Ik ben ook benieuwd of die 4965AGN echt beter werkt dan de 3945ABG die er standaard in zit, ik heb er namelijk wel wat problemen mee, de verbinding is minder stabiel en het duurt altijd lang voor ik daadwerkelijk verbinding heb. Mijn oude T42 met Atheros chip doet het wat dat betreft veel beter. Ik kan met mn nieuwe notebook bijvoorbeeld ook niet verbinden met draadloos netwerk met verborgen SSID. Ik weet niet of jij de 3945 ook nog gebruikt hebt en of je misschien verschil merkt met de nieuwe chip? Gaat dat vervangen ook zomaar zonder problemen?
deTuinman schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:11:
3 weken lijkt mij wel normaal, had ik bij acer ook immers

3 weken vind ik echt niet normaal, ik heb zelf een keer mn oude notebook op moeten sturen naar IBM/Lenovo, die was op maandag weg en dinsdag een week later terug, meer zoals Kingjotte zegt dus.

[ Voor 9% gewijzigd door jbvo op 07-12-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:22:
Grapjes ;) Dat is een lampje.

Druk eens op Fn + PgUp (light)
hahahaha daarnaast bedoel ik;) lampje zit er inderdaad ook maar daanaast zit een lensje en een camera symbool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik zie hier niet zitten naast het lampje eerlijk gezegt :?

Heb je soms een andere versie als ons ?