Surfspot/consumenten Superaanbieding Lenovo Thinkpad T61!

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 62.981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je hebt Ubuntu, dus Gnome. Kijk dan eens naar het brightness control applet. Als je ACPI je "brightness capable Thinkpad" vind, zal de kans groter zijn dat het met de softwarematige control wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:39:
Je hebt Ubuntu, dus Gnome. Kijk dan eens naar het brightness control applet. Als je ACPI je "brightness capable Thinkpad" vind, zal de kans groter zijn dat het met de softwarematige control wel werkt.
Normaalgesproken gebruik ik KDE (kubuntu-desktop), maar ik heb het even in Gnome geprobeerd. Helaas zonder resultaat, het OSD dat de brightness aangeeft verschijnt wel als ik de sneltoetsen gebruik (dus die worden wel herkend), de waardes op het OSD kan ik ook veranderen met de toetsen, het scherm verandert echter niet. Hetzelfde geldt voor trekken aan de slider van het applet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Mensen die hun T61 al een tijdje geleden hebben besteld, kunnen jullie kijken op de reservering of daar bij staat dat jullie ook office 2003pro en norton internet security bijgeleverd krijgen?

bij mij staat er:

1x LENOVO THINKPAD T61 C2DUO T7300-2.0GHZ, 120GB 2GB 15,4WUXGA DVD-RW VISTA 3JR CAR voor 1250,49 Euro per stuk = 1250,49 Euro incl. BTW
Dit artikel wordt geleverd met volgende opties:
1x OFFICE 2003 PROF. + NORTON INTERNET SEC. (Meerprijs 0 Euro incl. BTW)
1x LENOVO 3 JAAR PICK-UP AND RETURN ULTRA (Meerprijs 11,00 Euro incl. BTW)

Aangezien office en norton nog niet geleverd was heb ik vandaag even gebeld om te vragen of dat nog kwam, en hij was zelfs verbaasd dat op de reservering stond, toch weet ik 1000% zeker dat er eerst bijstond dat je office 2003pro en norton erbij zou krijgen!

Aangezien de laptop nu 50 euro goedkoper is, en omdat office 2003pro en norton internet security via surfspot samen 49,50e + 28,50e zijn ga ik er vanuit dat ik of office en norton nog krijg, of dat ik 78e terugkrijg en zodoende norton en office zelf kan bestellen via surfspot

mensen kijk dus op je reservering! Dat kan je zo geld opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:20:
Na veel gesteggel en uiteindelijk heel de HDD leeg gegooid te hebben en alles wat weg kon weg gedaan te hebben draait XP nu goed. Het enige aparte wat ik nog vind is dat ik rechtsonder zo'n icoontje heb van hardware veilig verwijderen en dat daar mijn dvd-rom station bij staat.. Ik heb gekeken naar de versie van de drivers en die zijn 5.1.2535.0 en die dateren van 2001.. Ik kan alleen nergens voor deze brander:

LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-U10N nieuwe drivers vinden. Op de LG support site bestaat hij niet en via windows kan ik niks vinden. Ik weet dat er een versie 6.6 van dit jaar moet bestaan. Maar geen idee waar deze te vinden is. Iemand een idee?
Ik heb ook dezelfde driver. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwe driver.
Via de Lenovo driver site heb ik een firmwareupdate tool gehaald. Die zegt iedergeval dat er geen nieuwe firmware is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:17:
[...]

Dit probleem had ik ook, als je een tijdje wacht krijg je een foutmelding dat hij Xorg al een aantal keer heeft geprobeerd op te starten. Als je dan daar niet op ok drukt, naar een andere terminal switcht (control-alt-f2 ofzo), en daar startx typt, start hij gek genoeg wel (het kan zijn dat hij dan steeds onderbroken wordt door dat script in die andere terminal dat ook Xorg probeert te starten, ik weet niet hoe je die kunt killen, maar op zich werk thet wel, het is alleen irritant).

Als je eenmaal in de desktop zit kun je de installer draaien. Als deze klaar is kun je rebooten in linux. Dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem, en doe je hetzelfde. Vervolgens zie je een popup die zegt dat je restricted drivers kunt activeren, daar vink je nvidia-glx-new aan, en reboot. Vanaf nu heb je beeld en 3d acceleratie.

Wat er dan nog mist:
- brightness control van het scherm werkt niet, de workaround die op forums genoemd wordt werkt ook niet (switchen naar een tekst terminal en dan met Fn-Home en Fn-End bijstellen)
- volume buttons doen niets behalve mute/unmute

(ik heb dit geprobeerd met de ubuntu 7.10 install cd, en pas na installatie heb ik kde geinstalleerd met sudo apt-get install kubuntu-desktop, het kan zijn dat het net even anders werkt met de kubuntu cd)

[...]
Hartelijk dank, op deze manier is het me (met de ubuntu live-cd) gelukt om (k)ubuntu te installeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Laatst online: 30-08 13:53
Even inhakend op mijn eigen post, het lijkt aan dat nvidia tooltje te liggen, volgens mij interfereert die met een ander tooltje. Nu nog uitvinden hoe het weer net als op m'n t42 kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:20:
Het enige aparte wat ik nog vind is dat ik rechtsonder zo'n icoontje heb van hardware veilig verwijderen en dat daar mijn dvd-rom station bij staat.. Ik heb gekeken naar de versie van de drivers en die zijn 5.1.2535.0 en die dateren van 2001.. Ik kan alleen nergens voor deze brander:

LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-U10N nieuwe drivers vinden. Op de LG support site bestaat hij niet en via windows kan ik niks vinden. Ik weet dat er een versie 6.6 van dit jaar moet bestaan. Maar geen idee waar deze te vinden is. Iemand een idee?
Je dvd-drive is hotswappable. niets mis mee. Waarom wil je er drivers voor hebben? De standaard windows drivers werken prima? Je kunt het ook te ver zoeken met al die drivers...

nogmaals voor de mensen die het niet gezien hebben, een guide om een OEM xp install te maken zonder activatie:

http://kylefarnung.com/in...w_to_make_a_custom_oem_wi

werkt als het goed is met alle thinkpads, wel met mijn x41 iig.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
ik heb een vraagje over die guide voor een oem xp cd te maken
Bij het toevoegen van drivers ...
zouden we daar ook onze drivers van bluetooth,videokaart,en andere ..
nog kunnen bijvoegen denk je?Of gaat dit problemen geven bij de installatie...?
Als dit zou werken zou je wel de ultieme installatie-cd hebben dit zou heel fijn zijn,niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
ik heb zelf alleen de netwerkkaart-drivers geintegreerd, waarna ik na de installatie gewoon system update de rest laat doen. als je over een jaar de boel herinstalleert zijn je drivers toch niet meer uptodate, dus alleen het essentiële toevoegen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

42T0360
LG-Philips: LP154WU1
Luminance [cd/㎡]: 210
Contrast Ratio: 500:1
Viewing Angle Vert/Hori: 100/130

42T0408
Samsung: LTN154U2
Luminance [cd/㎡]: 175
Contrast Ratio: 600:1
Viewing Angle Vert/Hori: 100/130
Ik heb dus de Samsung, ik vond 'm al donker en dit wordt nu dus bevestigd. Ik vond de helderheid van mn oude T42 veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:51

BoGu5

hmmmz

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:14:
[...]

Normaalgesproken gebruik ik KDE (kubuntu-desktop), maar ik heb het even in Gnome geprobeerd. Helaas zonder resultaat, het OSD dat de brightness aangeeft verschijnt wel als ik de sneltoetsen gebruik (dus die worden wel herkend), de waardes op het OSD kan ik ook veranderen met de toetsen, het scherm verandert echter niet. Hetzelfde geldt voor trekken aan de slider van het applet.
Bij mij werkt het in ubuntu 7.10 met nv driver wel, maar niet met de nvidia driver.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie zoekt naar AUTO adapters: P.SUP.NBC120KN. Tot slot wil je echt geen Knor Ton internetbeveiliging.

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Relaxed! Emailtje ontvangen en gebeld.. hij komt morgen!.. duurde in totaal 5 dagen (3 werkdagen).. Goeie zaak dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week deze T61p in mijn bezit, en hij is helemaal zoals ik hoopte. Het is mijn eerste laptop en ik wilde voor de komende jaren een betrouwbare, stevige, zonder 'fratsen'.
Gelukkig heb ik meer dan de geplande 1000 euro neergeteld, en kan ik nu jaren vooruit.

Het scherm is (wx)Uber(ga) ; ik kan 2 word-docs of paginas naast elkaar tikken, photoshop/solidworks is overzichtelijk, en de videokaart trekt tot nu toe alles (ik game niet). Verder:
  • geluid is bijna voluit nog scherp, en prima voor de momenten zonder headset.
  • ik heb basic nog wat gestript met vlite, drivers volgens de cleaninstallguide, mn 10Gb partitie zit echter tot de nok vol (afrader!)
  • ultravav is nog een beetje onhandig, ik ben nog wat aan het uitproberen.
  • ik gebruik winexpose als alternatief voor flip3d, iemand ervaringen met een ander uit deze lijst? ShockAero lijkt echt op flip3d, maar vond ik minder mooi dan deze exposeclone.
  • als ik de netwerk (Fn+F5) hotkey gebruikt zegt de onscreendisplay AAN, maar gaat ie UIT, et vice versa..
Uiteindelijk is ook de verzending via Megasellers goed verlopen, dus ik ben zeer tevreden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

* handige_harrie heeft ook eindelijk zijn T61p. :)

Ben em uiteindelijk zelf gaan halen bij het DHL distributiecentrum. Ze konden m'n adres blijkbaar niet vinden, toch kan het niet zo moeilijk zijn. Maargoed.

Na 10minuten spelen:
Het scherm is echt super. Die hoge resolutie ziet er vooralsnog alleen maar strak uit. Blijft goed leesbaar. De backlite ziet er goed uit (alleen in vista, nog geen film gekeken ofzo) en het is tenminste niet zo'n irri Crystalbrite spiegel.

Het toetsenbord is het enige wat me iets tegenvalt; dat komt een beetje plastic/buigbaar over. Maar het typt wel gewoon degelijk. Beter dan de acer die ik nu gebruik; daarvan trilt het scherm op-en-neer als je typt 8)7. Icm crystalbrite zwaar vervelend :o.

Zsm XP erop, software erop en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Laatst online: 22-06-2017
Even simpel maar belangrijk vraagje:
In de t61 van surfspot zit geen express card, maar een PC Card. Toch?
Dat namelijk wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SJBrouwer schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:56:
Even simpel maar belangrijk vraagje:
In de t61 van surfspot zit geen express card, maar een PC Card. Toch?
Dat namelijk wel een beetje vreemd.
Mijn T61p heeft de PC-card (niet de smart ;)) en de express card, daarnaast ook nog een card reader.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 17:20 . Reden: Een antwoord noteren is wel zo handig :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 14:31
Ik heb afgelopen vrijdag rond het middaguur mijn T61 besteld bij megasellers, direct betaald via Ideal enzo en ik zou het fijn gevonden hebben dat hij dan dezelfde dag nog werd weggestuurd.

Goed dat dat niet kon geen probleem, maandag aan de eind van de dag nog niks gehoord over het ontvangen van een betaling, even gebeld en laten nakijken. Ze hadden vrijdag mijn betaling al binnen gehad maar het was niet mogelijk om maandag deze nog te versturen(ik belde rond 16:45), is nog begrijpelijk. Dan maar de dinsdag versturen, hier kreeg ik keurig een bericht van waar in stond dat hij de volgende werkdag werd geleverd. Vandaag zo'n beetje bij de voordeur gelegen om te wachten, inmiddels al wel eens een busje van DHL voorbij zien rijden maar om 5 uur nog geen pakket.

Dus maar weer eens gebeld en ze ging het ook nakijken waarom ik hem nog niet heb ontvangen en zou worden teruggebeld. Dus dan zullen we maar weer eens een dagje afwachten en hopen dat morgen DHL wel mijn huis kan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Laatst online: 22-06-2017
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Mijn T61p heeft de PC-card (niet de smart ;)) en de express card, daarnaast ook nog een card reader.
Zit die PC card en express card dan in één, want ik zie maar 1 gleuf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

SJBrouwer schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

Zit die PC card en express card dan in één, want ik zie maar 1 gleuf?
Ja, die zitten inderdaad boven elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.onzin.org/albums/Meuk/ABCD0010.sized.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door BoGu5 op 24-10-2007 20:29 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-07 17:22
lkeijmel schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:35:
Ik heb afgelopen vrijdag rond het middaguur mijn T61 besteld bij megasellers, direct betaald via Ideal enzo en ik zou het fijn gevonden hebben dat hij dan dezelfde dag nog werd weggestuurd.

Goed dat dat niet kon geen probleem, maandag aan de eind van de dag nog niks gehoord over het ontvangen van een betaling, even gebeld en laten nakijken. Ze hadden vrijdag mijn betaling al binnen gehad maar het was niet mogelijk om maandag deze nog te versturen(ik belde rond 16:45), is nog begrijpelijk. Dan maar de dinsdag versturen, hier kreeg ik keurig een bericht van waar in stond dat hij de volgende werkdag werd geleverd. Vandaag zo'n beetje bij de voordeur gelegen om te wachten, inmiddels al wel eens een busje van DHL voorbij zien rijden maar om 5 uur nog geen pakket.

Dus maar weer eens gebeld en ze ging het ook nakijken waarom ik hem nog niet heb ontvangen en zou worden teruggebeld. Dus dan zullen we maar weer eens een dagje afwachten en hopen dat morgen DHL wel mijn huis kan vinden....
Ik heb vorige week donderdag mijn T61p besteld en vandaag (Woensdag) gekregen, dinsdag gebeld en vandaag om half 3 kwam die, top ding, bezig met XP aan het instaleren, wat een gekloot met die drivers zeg damn... Audiodriver en Intel Storage shit zit echt te zijken >.>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
lkeijmel schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:35:
Dus dan zullen we maar weer eens een dagje afwachten en hopen dat morgen DHL wel mijn huis kan vinden....
Haha, jij woont ook op het randje van de wereld, aan de verkeerde kant van het water ;)

Wat is trouwens het verschil tussen express en pc card?

[ Voor 8% gewijzigd door JochemK op 24-10-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 14:31
kingjotte schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:35:
[...]
Haha, jij woont ook op het randje van de wereld, aan de verkeerde kant van het water ;)
Ach het randje van de wereld valt wel mee...goed we zijn in zeeuws vlaanderen altijd slecht af...zeker qua openbaar vervoer....

maargoed back on topic

is pc express niet de opvolger van pcmia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
PC Express/ExpressCard is inderdaad de opvolger van PCMCIA/PC Card, waar PC Card nog een verbinding met een PCI lane was, is dat nu een PCI Express en/of USB2.0 connectie, waardoor de doorvoersnelheid nogal wat hoger ligt. Ze zitten in deze laptops ook boven elkaar, waarbij de knopjes aangeven welke slot waar zit. De bovenste is de ExpressCard slot, want daar staat op het knopje een X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze T61 aanbieding nog geldig is? En zou iemand mij kunnen helpen met inloggen bij surfspot? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om daar mijzelf te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
moet je wel student zijn ;) of scholier zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:53:
Ik ben momenteel alvast aan het zoeken voor een auto adapter voor deze laptop, hierbij heb ik al 2 mogelijke kandidaten gevonden:

http://www.nedis.nl/ (log in als demo en dan zoek op "P.SUP.NBC120KN")

of https://webwinkel.anwb.nl...omvormer-12v-220v.nl.html

Nu vraag ik mij af, is de 220v omvormer wel veilig, heeft dat verder nog nadelen?

Mocht ik voor een directe adapter (link 1) gaan, past deze dan wel op de laptop? Ik heb geen idee of er verschil in stekkertjes is bij verschillende laptops.

Iemand die misschien iets kan adviseren?
Je hebt van targus een autoadapter die je op je IBM kan gebruiken. Gebruik geen omvormer in je auto, vindt je accu niet fijn.

hier! http://www.targus.com/uk/accessories_power.asp

en alle power tips zitten er al bij voor de bekende merken

[ Voor 6% gewijzigd door Saab op 25-10-2007 04:34 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Voor de liefhebbers een paar grotere pics van de T61p

Allemaal klikbaar voor full-size
Afbeeldingslocatie: http://gallery.onzin.org/albums/Computers/P1000807.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.onzin.org/albums/Computers/P1000808.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.onzin.org/albums/Computers/P1000809.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.onzin.org/albums/Computers/P1000810.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.onzin.org/albums/Computers/P1000811.thumb.jpg

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Jongens pak eens even de fohn en haal die centrino en windows stickers er eens af, ik vind dat persoonlijk dus geen porum. Prachtige strakke laptop, en dan van die fleurige stickers erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

P5ycho schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:53:
Jongens pak eens even de fohn en haal die centrino en windows stickers er eens af, ik vind dat persoonlijk dus geen porum. Prachtige strakke laptop, en dan van die fleurige stickers erop.
Die Centrino ok, maar die vista :\

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-air schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 03:50:
moet je wel student zijn ;) of scholier zijn :P
Dat begrijp ik. Alleen ben ik geen van 2en. Vandaar deze oproep.
Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd maar scholieren kregen geen laptoplink. Diende in te loggen d.m.v. HBO c.q. universiteitsaccount.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze laptop nog geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via marktplaats is deze slaptop nog volop verkrijgbaar maar blijft qua brakke videokaartjes een risicovolle gok.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]*geanonimiseerd* schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:07:
Waarschijnlijk wel. Zoek maar eens op Artikel code: 6457W8G, dit is exact dezelfde laptop maar dan niet voor de actie (duurder dus). Er zijn er op moment van schrijven nog 11 op voorraad.
[/quote]

Ik bedoelde 'uiteraard' voor de actieprijs. Maar dat zou er denkik niet inzitten is het wel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
man log gewoon in op surfspot, en klik links op het 3de nieuwsitem. dan kun je zelf toch ook wel zien dat ze gewoon nog te bestellen zijn of niet dan? En ja, voor de actieprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door P5ycho op 25-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( ja de mijne is dus mooi kapot :(

als ik mijn laptop wil opstarten zonder AC dan doet hij niks, echt helemaal niks dus geen lampje, piepje of iets anders.

als ik de AC er op zet en ik hem opstart en de stekker er weer uitrek dan kan ik gewoon werken op de accu, dus denk niet dat het een de accu ligt. ik heb de hele bios al doorgezocht maar heb niks kunnen vinden dat er op wijst dat er ergens een foute instelling staat.

ik heb te R61 met een T7300, en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want IVM studie stuur ik hem liever niet op.

met vriendelijke/hoopvolle groeten,

vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 09:12
BoGu5 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:44:
Voor de liefhebbers een paar grotere pics van de T61p

Allemaal klikbaar voor full-size

[afbeelding]
fraaie fles curry >:)

Hoe zit het met de batterij levensduur als je em zwaar belast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne, R61 met T7300 (zie hierboven) doet het 1 tot 1,5 uur bij het spelen van een game (medievalII).
volgens de accu manager heeftie een capaciteit van 53,61 Wh en in lichte belasting (beetje internet en word) doetie daar ongeveer 2 tot 3 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Ik vraag me eigenlijk af of het nodig is om eoa velletje tussen het toetsenbord en scherm te leggen als je hem vervoert. Dit was bij mijn oude medion (ja, daar noem ik ook wat op) namelijk wel het geval. Na 4 jaar stonden alle toetsen in het scherm.

@whitguy: hela rocks ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BoGu5 op 25-10-2007 23:41 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

BoGu5 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:41:
Ik vraag me eigenlijk af of het nodig is om eoa velletje tussen het toetsenbord en scherm te leggen als je hem vervoert. Dit was bij mijn oude medion (ja, daar noem ik ook wat op) namelijk wel het geval. Na 4 jaar stonden alle toetsen in het scherm.

@whitguy: hela rocks ;)
Gewoon een goede sleeve voor je laptop kopen als je hem niet in een laptoptas meeneemt. Elke laptop kan maar zoveel druk hebben voordat het scherm indeukt, dus ook niet in een al te volle tas vastproppen. Een velletje helpt uiteindelijk ook niet veel in dit soort gevallen en is onhandig bij alledaags gebruik.

Al zoek je sleeves, bij de Mediamarkt verkopen ze deze sleeves van Case Logic voor rond de 25 euro. Geen rits die kapot kan gaan en de T61p past er perfect in. Volgens mij past hij zelfs met een heavy-duty battery, maar dat weet ik (nog) niet zeker.

De link wijst naar een accu voor de T60. Deze zijn compatible met die van de T61p.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 26-10-2007 00:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb sinds woensdag ook zo'n mooie t61p alleen heb ik een hele vervelende probleem. De adapter piept op een hele hoge toon. Volgens mij is dat niet normaal. Hebben jullie dat ook?

Verder is het een mooie ding. Het is lekker snel, maar wel even wennen aan hoge resolutie.

Over sleeve kan ik nog wat vertellen. Ik heb vandaag een sleeve gekocht van targus. https://www.dynabyte.nl/a...gus-Second-Skinz-M-15.4''

Ik moet zeggen hij past wel in, maar wel strak. Dus ik weet niet of dat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
supermario888 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:45:
Ik heb sinds woensdag ook zo'n mooie t61p alleen heb ik een hele vervelende probleem. De adapter piept op een hele hoge toon. Volgens mij is dat niet normaal. Hebben jullie dat ook?
Ik heb dat niet, of mijn oren zijn al te ver afgesleten, ligt aan de trafo, niks aan te doen, heb je het ook nog als je laptop wel aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
The Zep Man schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:23:
[...]
Gewoon een goede sleeve voor je laptop kopen als je hem niet in een laptoptas meeneemt. Elke laptop kan maar zoveel druk hebben voordat het scherm indeukt, dus ook niet in een al te volle tas vastproppen. Een velletje helpt uiteindelijk ook niet veel in dit soort gevallen en is onhandig bij alledaags gebruik.

Al zoek je sleeves, bij de Mediamarkt verkopen ze deze sleeves van Case Logic voor rond de 25 euro. Geen rits die kapot kan gaan en de T61p past er perfect in. Volgens mij past hij zelfs met een heavy-duty battery, maar dat weet ik (nog) niet zeker.

De link wijst naar een accu voor de T60. Deze zijn compatible met die van de T61p.
De T61p is van zichzelf 357.5 x 255 x 29.7mm, ik neem dat dat dit met een 6 cell batterij is. De 6 cell batterij is 206 x 59 x 20mm en de 9 cell is 227 x 80 x 21mm. De 9 cell batterij is dus ongeveer 20mm dieper en maakt de laptop dus afgerond 358 x 275 x 30 mm. Ik vind de kleur van die Caselogic niet zoo mooi eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
kingjotte schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:42:
[...]

Ik heb dat niet, of mijn oren zijn al te ver afgesleten, ligt aan de trafo, niks aan te doen, heb je het ook nog als je laptop wel aangesloten zit?
Ja ik heb het ook als de laptop er aan hangt. Het is wel jammer als er niets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Is er al iemand aan het shoppen geweest voor een sleeve voor zijn T61?

Ik heb nu een case logic op het oog:
http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=90725

Geen idee of hij erin past. Crumpler The Gimp heb ik gepast maar paste voor geen meter.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
supermario888 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

Ja ik heb het ook als de laptop er aan hangt. Het is wel jammer als er niets aan te doen is.
Daar is iig niks aan te doen zonder de adapter open te maken, en dat kan ik je afraden, je krijgt 'm nooit meer fatsoendelijk dicht, en je bent (uiteraard) je garantie kwijt.

MIsschien ff met de support dienst bellen? Als het je heel erg stoort willen ze er misschien wel iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
supermario888 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:45:

Verder is het een mooie ding. Het is lekker snel, maar wel even wennen aan hoge resolutie.

Over sleeve kan ik nog wat vertellen. Ik heb vandaag een sleeve gekocht van targus. https://www.dynabyte.nl/a...gus-Second-Skinz-M-15.4''

Ik moet zeggen hij past wel in, maar wel strak. Dus ik weet niet of dat hoort.
Ik vroeg me al of het verstandig was om die skin te kopen, of ie er bijvoorbeeld ook nog met de 9 cell accu in zou passen. Denk jij dat dat past? Of zit ie nu in de diepte ook al zo strak dat die 9 cell er niet meer bij zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
kingjotte schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

Daar is iig niks aan te doen zonder de adapter open te maken, en dat kan ik je afraden, je krijgt 'm nooit meer fatsoendelijk dicht, en je bent (uiteraard) je garantie kwijt.

MIsschien ff met de support dienst bellen? Als het je heel erg stoort willen ze er misschien wel iets aan doen.
Nee ik ga het niet openmaken, daar is dat ding te nieuw voor. Ik vroeg me alleen af of iemand anders het ook heeft. Ik denk dat ik wel even contact ga opnemen met de support dienst.
SneakyViper schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

Ik vroeg me al of het verstandig was om die skin te kopen, of ie er bijvoorbeeld ook nog met de 9 cell accu in zou passen. Denk jij dat dat past? Of zit ie nu in de diepte ook al zo strak dat die 9 cell er niet meer bij zou passen?
Zonder de 9 cell accu past hij net in. Dus de sleeve zit er strak om heen. Dus met de 9 cell accu erbij past hij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn T61p:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1254225

Hebben jullie hetzelfde probleem, en weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een XPx32 driver met bijbehorende Modded INF of probeer een toegespitste VISTA driver maar eens.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
supermario888 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Nee ik ga het niet openmaken, daar is dat ding te nieuw voor. Ik vroeg me alleen af of iemand anders het ook heeft. Ik denk dat ik wel even contact ga opnemen met de support dienst.
Ik heb dat ook bij de adapter van mn T42, maar ik hoor het niet altijd goed. Ik heb in ieder geval wel geleerd dat als ik mn laptop op mn slaapkamer heb, ik de adapter er nooit in laat zitten, want dan heb ik 's ochtends hoofdpijn van die hoge piep...
[...]
Zonder de 9 cell accu past hij net in. Dus de sleeve zit er strak om heen. Dus met de 9 cell accu erbij past hij niet in.
Oke bedankt, nog verder zoeken dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
SneakyViper schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:35:
[...]

Oke bedankt, nog verder zoeken dus :/
Kun je geen 17 inch sleeve nemen? Misschien past hij daar wel in. Ik weet niet hoever de 9 cell batterij uitsteekt ten opzichte van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:13
Gisteren even geprobeerd om world in conflict te spelen, maar dat ging nog niet echt van harte. Vooral in het begin even gespeeld met de benchmark natuurlijk, maar heeft 1 van jullie al geprobeerd om dit spel (of andere vrij nieuwe spellen) te spelen op deze laptop?
Spelen gaat wel aardig, zolang het detail maar niet hoger dan medium gezet wordt. En ja, ik gebruik wel de drivers voor die eerder al gepost zijn.

Iemand van jullie nog tips voor betere prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:15:
[...]

Geen last van. Ik gebruik deze XP 32bit driver met Modded Inf. Probeer eens de vista release van deze driver.
Ik ga nu de laatste WHQL drivers proberen ipv de beta drivers. Maar het is volgens mij een vista probleem, dus jij met XP zal er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Er zijn dus eigenlijk al veel mensen met zo een leuke t61p...

Zou iemand een leuke review kunnen maken van dit mooie apparaat. Met zijn tekortkomingen en pluspunten? Misschien een iets snellere HD of IG wat verhogen. Ik zie het graag tegemoed. Ik zit er enorm aan te twijfelen of ik deze wil aanschaffen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
jeroenemo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:02:

Zou iemand een leuke review kunnen maken van dit mooie apparaat. Met zijn tekortkomingen en pluspunten? Misschien een iets snellere HD of IG wat verhogen. Ik zie het graag tegemoed. Ik zit er enorm aan te twijfelen of ik deze wil aanschaffen of niet.
minpunten zijn er wel opzich, ik vind de brander niet super snel bijvoorbeeld maarja dat vergeet je snel als je bedenkt dat deze laptop zeker zo'n paar honder euro meer waard is dan 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Laatst online: 11:26
nl_umpire schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:14:
Welke tweaker in de buurt van Rotterdam zou het niet erg vinden om zijn T61p te showen?
iemand?

M.a.w. bij wie kan ik de t61p komen bekijken?

[ Voor 10% gewijzigd door nl_umpire op 02-11-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenemo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:02:

Zou iemand een leuke review kunnen maken van dit mooie apparaat.
ben wel van plan een mooie revieuw te schrijven over mijn R61, maar moet wel zeggen dat ik mijn oude HP NX7400 en de NX6700 prettiger en robuuster vond aanvoelen.
J-air schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

minpunten zijn er wel opzich, ik vind de brander niet super snel bijvoorbeeld maarja dat vergeet je snel als je bedenkt dat deze laptop zeker zo'n paar honder euro meer waard is dan 1200.
ondanks dat je dit ongetwijfeld zult weten kun je in de Bios de snelheid nog iets omhoog schroeven.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:02:
:( ja de mijne is dus mooi kapot :(

als ik mijn laptop wil opstarten zonder AC dan doet hij niks, echt helemaal niks dus geen lampje, piepje of iets anders.
ben dus bezich dat ding terug te sturen maar het is echt chaos daar bij megasellers en de laptop mag niet naar lenovo gestuurd worden. heb maandag een half uur met ze aan de telefoon gezeten, maar het grootste deel van de tijd was hij bezich met 'even dit opstarten, en oh even kijken hoor' toen bleek mijn serienummer op iemand anders zijn naar te staan. uiteindelijk hadden ze hem woensdag zullen ophalen, maar dat is niet gebeurd en daar dus net over gebeld en ze bellen straks terug met hoe we dit gaan oplossen. vandaag gelukkig iemand aan de lijn gehad die wel capable was

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 11:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
ondanks dat je dit ongetwijfeld zult weten kun je in de Bios de snelheid nog iets omhoog schroeven.

Nee vertel, ik heb de bios al even doorgepluisd maar kan niet vinden wat jij bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas blijf ik je dat antwoord dan even schuldig, aangezien de mijne in een doos zit en wacht op DHL om weer opgehaald te worden. uit mijn hoofd weet ik niet meer waar ik dat nou had kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

J-air schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:00:

Nee vertel, ik heb de bios al even doorgepluisd maar kan niet vinden wat jij bedoelt..
Config > Power > CDrom speed

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn videokaart van mijn T61p lijkt niet echt goed te werken.. of het ligt aan de drivers..
Ik heb inmiddels wel al XP geinstalleerd, maar dat lost het probleem niet op.
Zie post: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1255485
Heeft iemand hetzelfde probleem of enig idee waar dit aan kan liggen? Een oplossing zou fijn zijn, want het ding terug sturen voor reparatie is niet echt iets waar ik blij mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows heb ik geen problemen. Heb je een accu opgeladen en de batterijschemas prestaties of beste voor de energiebron? Update in ThinkVantage (op video na)? Per abuis quadro driverupdate naarbinnengehengeld?

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook nog andere games proberen.. Maar hij loopt dus al vast in windows, niet alleen tijdens het spelen van crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik goed ben geholpen wil ik hier toch even een positieve reactie achterlaten. Uiteindelijk is het niet deze laptop geworden, maar de communicatie van de kant van Megasellers was zeer oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
Ik heb de laptop (T61P) dan toch aangeschaft. Mijn eerste indrukken.

Hij voelt licht, maar ik bespeur toch enige flex in het beeldscherm, dus misschien kan iemand de vragen die heb ook nog even beantwoorden 8) . Nadat ik hem binnen heb gehad meteen even aangezet, mijn vriendinnetje zou pas laat thuis komen, dus had ik genoeg tijd. Ik heb bij Surfspot ook meteen de Vista Bussiness+office 2007 aangeschafd. Op de mijn vaste PC draai ik Vista Ultimate 64bit. En ik draai ook graag 64bit op mijn laptop. Maar de surfspot Vista Bussiness wordt alleen geleverd in 32bit. Maar dat is geen probleem, want nadat je je de upgrade naar Vista Bussiness 32bit hebt gedaan, kan je met de Vista Ultimate 64bit dvd gewoon een 64bit versie erop ;). Daarna is het even wat werk met de drivers, die ik gewoon van de lenovo-site heb gehaald en volgens deze thread heb geinstalleerd. Dus samengevat draai ik nu Vista Bussiness 64bit, zonder problemen.

De features

Behuizing: Mooi, hoelang zal dat matte, mat blijven?? Het beeldscherm flext enigzins. zat hier niet een magnesium behuizing in ofzo?? Voor extra stevigheid? Of is hij hier eruit gehaald?

Beeldscherm: Mooi, helder, fijne resolutie is even wennen, maar ik kan er niets over zeggen voor de rest, ik heb ook een Dell 24" zelfde resolutie, en ik zou dit bijna korrelig gaan vinden.:P

Videakaart: Ik snap de commotie niet zo goed hierom met de drivers. Ik haal een 5.5 en 5.9 in de prestatie index en UT3 kan ik vijlloos spelen op 1440x1050. Op 1920x1200 gaat het ook goed, alleen zodra er heel veel gebeurt, dan wordt het wat schokkerig. Gewoon de drivers van de lenovosite pakken. Bij nvidia vind je ze nog niet rechtstreeks.

Geluid: Goed! Tis een laptop, niet teveel van verwachten.

Processor: Goed, denk ik, alleen wel de zwakste schakel in de laptop, deze vervang je niet zomaar

Geheugen: Ook goed, de 2Gb beter naar 4Gb. En dan die ellendige pagefile.sys eruit knikkeren. Gewoon op je eigen interne geheugen draaien is beter en sneller. Op mijn Pc tenminste.

Turbomemory: Uhmmm.. Zit dat erin en zo ja, waar en hoe kan je het upgraden???? Ik snap de functie. Alleen ik weet niet hoe ik het kan zien.

Hardeschijf: die kan natuurlijk sneller en groter. Met deze is inprincipe niets mis.

Wlan: nog niet getest

Lan: Werkt goed

USB: ook in orde

Al met al is het aardige value for money. Ik weet alleen niet precies wat ik heb gekregen, omdat dat nergens goed gespecificeerd staat helaas. Met een extra paar honderd euro door de maanden heen heb je wel echt een goede laptop die lang meekan.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
jeroenemo schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:07:
Videakaart: Ik snap de commotie niet zo goed hierom met de drivers. Ik haal een 5.5 en 5.9 in de prestatie index en UT3 kan ik vijlloos spelen op 1440x1050. Op 1920x1200 gaat het ook goed, alleen zodra er heel veel gebeurt, dan wordt het wat schokkerig. Gewoon de drivers van de lenovosite pakken. Bij nvidia vind je ze nog niet rechtstreeks.
De nieuwe drivers zoals op laptopvideo2go.com zorgen wel degelijk voor een hogere framerate. Dus het heeft wel nut om die te installeren. ;)
Turbomemory: Uhmmm.. Zit dat erin en zo ja, waar en hoe kan je het upgraden???? Ik snap de functie. Alleen ik weet niet hoe ik het kan zien.
Nee, zit er niet in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand die de R61 heeft een willen kijken wat de capaciteit van de accu is (maximaal) en wat die hoord te zijn?

bij mij was dat 51,xx Wh volgens de fabriek maar ik kon hem opladen tot 53,61Wh

zou het daaraan kunnen liggen dat de mijne niet wou opstarten? wegens de "overcharge" beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
Nee, zit er niet in. ;)
Thnx for the respons

Maar kan je het alsnog installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Laatst online: 11:35
Ik maar denken waar is dat Bluetooth lampje voor... totdat ik een keer mn wlan niet uit/aanzette via het schuifje maar met de fn+f5, en daar zag dat ik ook mn bluetooth aan kon zetten :). Er zit dus wel bluetooth op.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Hades.NL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:21:
[...]

De nieuwe drivers zoals op laptopvideo2go.com zorgen wel degelijk voor een hogere framerate. Dus het heeft wel nut om die te installeren. ;)

[...]

Nee, zit er niet in. ;)
Welke versie gebruik jij dan? Ik gebruik 163.14, maar bij het spelen van Portal moest ik de resolutie op 1280x800 zetten om nog met alles op High te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
jeroenemo schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:23:
[...]

Thnx for the respons

Maar kan je het alsnog installeren dan?
Het zal misschien wel kunnen maar daarvoor zul je wel je hele laptop moeten openschroeven. Maar zover ik weet levert het nu nog geen voordeel op.
SneakyViper schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:39:
[...]

Welke versie gebruik jij dan? Ik gebruik 163.14, maar bij het spelen van Portal moest ik de resolutie op 1280x800 zetten om nog met alles op High te kunnen spelen ;)
169.01 VISTA 32bit . De 169.04 heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand hier dus hetzelfde probleem als ik? (Het scherm freezed na een tijdje door nvidia drivers) Ik denk dat ik morgen ga bellen en de laptop op laat halen, want ik weet het probleem zelf niet op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:08

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb dit een paar keer gehad met S.T.A.L.K.E.R. Vreemd want met BF 2 heb ik het bijvoorbeeld niet en ook F.E.A.R draait als een zonnetje.